PDA

Bekijk Volledige Versie : Een klant kopieert mijn teksten..



guidonline
25/10/10, 13:11
Beste WHT'ers,

Ik heb ontdekt dat een reseller klant mijn teksten letterlijk kopieert en plaatst ze op zijn eigen site (uit respect voor hem plaats ik deze hier niet).
Hij huurt bij mij een reseller hosting pakket en host zijn klanten dus ook op mijn servers.

Hier is niks mis mee maar alle teksten van www.ximplehost.nl zijn gekopieerd en XimpleHost is vervangen door space hosting.
Ik heb geen idee wat ik hier tegen kan doen...

Ik heb hem nu dit gestuurd:

-----------------------------------------------------

Geachte heer NAAM_KLANT,

Ik heb ontdekt dat u de content en zelfs enkele afbeeldingen van onze website gebruikt op uw eigen website WEBSITE_HIER.
Via de Google kwamen we hier achter.

Ik wil u vriendelijk verzoeken deze content binnen 48 uur te verwijderen van uw website.
Op onze teksten en afbeeldingen rusten namelijk copyright (zoals u kunt zien onderaan onze website).

Ik neem aan dat u met het Auteursrecht bekend bent.

Met vriendelijke groet,

Guido Veenstra
XimpleHost

--------------------------------------------------

Zijn site is verder heel slecht hij heeft nergens zijn KvK en Algemene voorwaarden vermeld, maar goed das niet mijn zaak.
Ik wil die content gewoon weg en weet niet wat ik mag/kan doen als hij het niet verwijderd.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Guido Veenstra

Triloxigen
25/10/10, 13:15
Ik zou gewoon eerst even zijn reactie afwachten voordat je een doomscenario gaat voorstellen.

guidonline
25/10/10, 13:24
Dat doe ik ook maar ik zou überhaupt graag willen weten wat je hier tegen kan doen.
Heb het namelijk al een keer eerder meegemaakt.

------

Edit: deze persoon heeft op zijn eigen site (waar de hosting site een onderdeel van is) zelfs illegale Warez staan (gelukkig niet bij mij gehost). Is geen schoon zaakje lijkt me...

WeServIT
25/10/10, 13:50
Al geprobeerd je klant telefonisch te bereiken? Je zou anders altijd nog een aangetekende brief kunnen versturen.

marsipulami
25/10/10, 13:51
uit respect voor hem plaats ik deze hier niet


Hier is niks mis mee maar alle teksten van www.ximplehost.nl zijn gekopieerd en XimpleHost is vervangen door ******.

toch fijn dat je de bedrijfsnaam even noemt :wacko:

guidonline
25/10/10, 13:55
Ooh ik zie het had deze ook per email gestuurd en dacht het verwijdert te hebben.
Zal het er meteen uit halen..

------------

EDIT: Zie geen edit knop, kan het al niet meer verwijderen blijkbaar..

guidonline
25/10/10, 14:13
@WeServIT: Nee nog niet gedaan. Ik blijk ook en ander nummer van hem te hebben dat op zijn website staat. Ik hou het in elk geval liever bij email omdat ik daar sterker in ben, en omdat de klant normaal binnen 6 uur reageert.

WeServIT
25/10/10, 14:20
@WeServIT: Nee nog niet gedaan. Ik blijk ook en ander nummer van hem te hebben dat op zijn website staat. Ik hou het in elk geval liever bij email omdat ik daar sterker in ben, en omdat de klant normaal binnen 6 uur reageert.

Ja, maar dan maak je het de klant ook wel heel erg makkelijk. Wanneer je hem belt hoor je ook meteen of je te maken hebt met een jong of ouder iemand. Vaak reageren mensen toch anders aan de telefoon dan per e-mail.

no1san
25/10/10, 14:31
Dat doe ik ook maar ik zou überhaupt graag willen weten wat je hier tegen kan doen.
Gestolen content komt volgens mij vaak voor en is lastig aan te pakken.
Volgens mij is daar redelijk wat informatie over te vinden.

Echt vervelend gaat het worden als deze klant ook in google tevoorschijn komt op jouw keywords.

mikevdbroek
25/10/10, 16:09
Had dit een aantal weken ook. Heb contact opgenomen met de hostingprovider van dit bedrijf en deze heeft de website offline gehaald.

chielsen
25/10/10, 16:11
Had dit een aantal weken ook. Heb contact opgenomen met de hostingprovider van dit bedrijf en deze heeft de website offline gehaald.

Dat is hij zelf. Maar wel vreemd dat die hostingprovider dat zomaar doet. Gaat hij rechter lopen spelen? Hij weet niet of er deals tussen jullie zijn gemaakt, of dat misschien jij het wel van hem kopieert etc.

WeServIT
25/10/10, 16:20
Dat is hij zelf. Maar wel vreemd dat die hostingprovider dat zomaar doet. Gaat hij rechter lopen spelen? Hij weet niet of er deals tussen jullie zijn gemaakt, of dat misschien jij het wel van hem kopieert etc.

Hier ben ik het volkomen mee eens.

@TS: Heb je de teksten zelf geschreven of laten schrijven door een teksten schrijver?

guidonline
25/10/10, 16:34
@WeServIT: heb ik zelf geschreven

De klant heeft zijn excuses aangeboden en de content verwijderd.

Ik ben dan ook mild en onderneem veder niks, het is verder een klant waar je geen last mee hebt en die zich netjes gedraagt dus ik vind het verder afgehandeld!

WeServIT
25/10/10, 16:40
@WeServIT: heb ik zelf geschreven

De klant heeft zijn excuses aangeboden en de content verwijderd.

Ik ben dan ook mild en onderneem veder niks, het is verder een klant waar je geen last mee hebt en die zich netjes gedraagt dus ik vind het verder afgehandeld!

Ja, vaak kan het ook gewoon op deze manier. Anders was het denk ik met een telefoontje ook wel opgelost geweest.

Toch vervelend als mensen er met je teksten vandoor gaan. Vaak blijkt dan toch wel met welke soort mensen je te maken hebt..

Fijn dat het nu opgelost is!

Cybafish
25/10/10, 18:46
Hier ben ik het volkomen mee eens.

@TS: Heb je de teksten zelf geschreven of laten schrijven door een teksten schrijver?

Dat doet er, ex. art. 7 Auteurswet, niet toe.

ICTRecht
26/10/10, 07:52
Dat doet er, ex. art. 7 Auteurswet, niet toe.
Een tekstschrijver is niet in dienst bij jou en dus geldt artikel 7 niet. De tekstschrijver is meestal een freelancer en heeft dan zelf zijn auteursrechten. Alleen als jij een ondertekend stuk papier hebt van de tekstschrijver waar dat op staat, heb jij de auteursrechten (art. 2 Auteurswet en 156 Rechtsvordering).

(Art. 6 geldt ook niet trouwens, dat is alleen voor assistenten die je bij elke stap instructies en begeleiding geeft.)

dhmedia
31/10/10, 07:37
als ik het goed begrijp heeft de klant na het lezen van de email de teksten verwijder.

Het internet staat vol met gekopieerde teksten en gestolen content, wie hier gebruik van maakt weet dat ook en zal het ook verwijderen als ze worden benaderd (misschien op een enkeling na dan).

Persoonlijk zou ik eerst bellen, dan weet je meteen hoe je tegenpartij erover denkt, en dan kan je er eventueel meteen een aangestuurde brief erachteraan sturen mocht degene maling hebben aan copyright.