PDA

Bekijk Volledige Versie : VMware standalone converter



BDigitinternetdiensten
23/10/10, 17:52
Ik zit met een volgende probleem. Moet binnenkort een server inwisselen alleen wil hem virtualiseren via vmware standalone converter. Normaal met kleine bakken gaat dit prima. Alleen hij staat nu op 12uur ongeveer. Nu heb ik de volgende vragen uitgaande van het volgende:

Server1(oud) <> computer met standalone erop <> server2(nieuw op een vps)

Nu heb ik de volgende vragen:
Als je server1 naar server2 wilt converteren.
- download hij dan server1 naar computer en dan naar server2, of gaat het direct van server1 naar twee?
- bijbhet converteren, als hij bijv twaalf uur duurt, neemt hij dan aan het einde alle wijzigingen nog mee? Dis stel ik mail op het 10uur naar server1, staat hij dan later ook op server2?

Randy
23/10/10, 19:03
Benny,

Stop wel zoveel mogelijk services die wijzigingen aan kunnen brengen, zoals FTP, SQL, etc. De 12 uur klint als een trage verbinding tussen beide servers. Heb je wel een Gbit verbinding?

Ik gen de converter niet van een standalone installatie omdat ik altijd met Vcenter er tussen werk, maar hij zal hem rechtstreeks op een ESX node afleveren. Zorg er dus voor dat de juiste poorten in eventuele firewalls open staan. Uit m'n hoofd 443 naar je vCenter server en 443+902 naar je ESX-host.

pierce
23/10/10, 19:09
Als je de grootte van de schijf aanpast bij het converteren gaat de converter een file level copy doen ipv een block level copy. block level is vele malen sneller.

BDigitinternetdiensten
23/10/10, 19:55
@ Randy, alles is gigabit bij ons. Alleen op 1 of andere manier gaat het niet snel. Het is dan wel 400gb. Maar gaan de wijzigen dan achteraf nog wel gesynchroniseerd worden?

rpr
24/10/10, 19:25
Je kan live converteren maar zoals reeds gezegd is dit voor exchange / mssql / ... niet aan te raden. Best kan je zelf cold converteren door de standalone te booten.

Je kan dus perfect van server1 naar server2.

GlobalServe
25/10/10, 11:16
Je moet de optie aanzetten als je wijzigingen wilt mee hebben.
Je kan dit in het begin selecteren bij het omzetten, in bepaalde situaties gaat dit wel niet.
Als je naar thin disk gaat en dan de schijfruimte nog eens wilt aanpassen zal dit niet lukken.

Gebruik anders eens de standalone bootable convertor.