PDA

Bekijk Volledige Versie : Redirect



TomNL
18/10/10, 18:52
Beste mensen,

Ik zit met de volgende uitdaging. Ik heb één hostingaccount waar feitelijk twee sites op draaien. Hiervoor is in het verleden gekozen omdat alles wel in één backend systeem dient te komen.

Nu zou ik graag het volgende gerealiseerd zien:

www.hethostingaccount.nl bevat een map naast enkele script en CSS mappen ook een map A en B. Deze mappen staan allemaal in de root.

www.A.nl zou eigenlijk naar www.hethostingaccount.nl/A moeten leiden, maar ik wil in de adresbalk www.A.nl blijven zien.

www.B.nl zou eigenlijk naar www.hethostingaccount.nl/B moeten leiden, maar ook hier wil ik in de adresbalk www.B.nl blijven zien.

Extra moeilijkheid is dat er veel scripts geschreven zijn met relatieve paden, zo moet /css/ gewoon blijven werken en staat de map /css in de root.

Een frame zou uiteraard het probleem oplossen, maar is niet zoekmachinevriendelijk. Kan dit mogelijk middels .htaccess worden geregeld, en zo ja hoe? Ik heb naar modrewrite e.d. zitten kijken, maar zie zelf geen mogelijkheid om dit hiermee te realiseren.

Tom

marcussmit
18/10/10, 19:26
als je toegang hebt tot de apache configs, dan maak je twee hosting accounts en daarin zet je:

ProxyPass / http://www.hha.nl/A/
ProxyPAssReverse / http://www.hha.nl/A/

dreamhost_nl
18/10/10, 20:07
Ik denk niet dat TS daar toegang toe heeft, aangezien hij spreekt over een "hosting account". Wellicht is het gemakkelijker als TS aangeeft of hij met of zonder een controle paneel werkt en zo ja met welk.

TomNL
18/10/10, 20:08
We gebruiken Plesk.

marcussmit
18/10/10, 20:14
Ik denk niet dat TS daar toegang toe heeft, aangezien hij spreekt over een "hosting account". Wellicht is het gemakkelijker als TS aangeeft of hij met of zonder een controle paneel werkt en zo ja met welk.

Mee eens, maar zelfs dan kan hij/zij het de webhoster vragen uit te voeren ; -)

En nu we weten dat het om plesk gaat wordt het nog makkelijker, want daar kun je hosting instellen voor type "Frame forwarding".

TomNL
18/10/10, 20:25
Zoals aangegeven wil ik geen frame forwarding instellen, in verband met zoekmachine optimalisatie. Dank voor je eerdere reactie. Ik zal hier eens induiken.

BuGoff
18/10/10, 23:15
Zijn de domeinnamen allemaal aan dezelfde map gekoppeld?

Zoja dan kan gewoon gebruik maken van een .htaccess, ik gok dat iets als dit moet werken.

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?A.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ /A/$1 [L]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?B.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ /B/$1 [L]