PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met Yuki?



Domenico
17/10/10, 17:52
Heeft iemand van jullie misschien ervaring met yuki.nl?



Boekhoudvrij ondernemen

Vanaf nu kun je boekhouden zonder zelf te boeken
Met Yuki kun je ook als kleine ondernemer de administratie in huis houden zonder zelf de boekhouding te doen. Yuki neemt een hele hoop werk uit handen zodat jij je kunt focussen op de zaken die jou interesseren.

Goedkoper dan een accountant
Doordat Yuki gebruik maakt van moderne technieken kan Yuki je administratie veel goedkoper voeren dan je accountant. Je betaalt je accountant dus enkel nog voor zaken waarvoor je hem echt nodig hebt: advies en de jaarrekening.

Yuki is altijd bij
Yuki werkt vanuit het principe dat alles binnen 24 uur verwerkt moet zijn. Yuki zorgt voor boekhouding en archivering. Daarna brengt Yuki er structuur in. En waar je ook bent, je kunt altijd de financiën in de gaten houden.

Yuki is er al vanaf 35 euro per maand
Je kunt met Yuki al je gehele administratie en archief uitbesteden voor maar 35 euro per maand. Bekijk hoeveel Yuki voor jouw bedrijf kost >> (http://yuki.nl/docs/wwwprod_rates.aspx)

Yuki is veilig en betrouwbaar
Yuki is nauwkeurig, betrouwbaar, veilig en is erkend door wereldwijd gerenommeerde accountants en adviseurs.


http://yuki.nl/
http://wiki.yuki.nl/


Ik ben zelf op zoek naar een online boekhoudpakket en twijfel op dit moment nog tussen Exact Online en Unit4. Voor mij is het belangrijk dat alles vanuit één pakket gebeurd inclusief het versturen van facturen en het doen van de periodieke BTW-aangifte. De rest (salarisadministratie, jaarrekeningen) word uiteraard gewoon verzorgd door de accountant.

Bovenstaande kwam ik een tijdje geleden tegen en ik zit er nu naar te kijken en vraag me af of dit goed kan werken. Op deze manier verstuur je gewoon allkes naar Yuki en verzorgen zij en de accountant de rest. Het is maar net waar je je energie in wil steken natuurlijk.

Bart L
17/10/10, 17:55
Is je accountant bekend met Yuki? Want als diegene bijvoorbeeld in Exact Online werkt (grote kans) dan is dat veel handiger, scheelt dubbele handelingen e.d.

Domenico
17/10/10, 18:38
Is je accountant bekend met Yuki? Want als diegene bijvoorbeeld in Exact Online werkt (grote kans) dan is dat veel handiger, scheelt dubbele handelingen e.d.

Het accountantskantoor werkt met software van Unit4. Ze hebben zelf gezegd dat het voor hun niet zoveel uitmaakt. Gewoon export/import en natuurlijk kunnen ze online meekijken dus dit is het probleem niet.

Het is ook niet dat ik dit ga gebvruiken maar wil gewoon wat ervaringen horen of lezen. Het ziet er wel interessant uit maar of het voor mij en mijn situatie zou werken weet ik niet.

eMiz0r
17/10/10, 18:50
Hou er wel rekening mee dat je een euro (95 cent) per factuur betaalt, zowel van een debiteur als een crediteur. Dit kan de kosten wel vies op laten lopen...

Domenico
17/10/10, 19:20
Hou er wel rekening mee dat je een euro (95 cent) per factuur betaalt, zowel van een debiteur als een crediteur. Dit kan de kosten wel vies op laten lopen...

Met welk pakket?

Vaxon Networks
17/10/10, 19:28
Met welk pakket?

Yuki rekent 0,95 euro per brondocument.

eMiz0r
18/10/10, 09:17
Met welk pakket?

Standaard denk ik?

http://yuki.nl/docs/wwwprod_rates.aspx

Vaxon Networks
18/10/10, 09:32
Hier staat nog wat meer informatie:

http://yuki.nl/docs/wwwprod_ratesdetails.aspx

"Yuki zal vaak net ietsje duurder zijn dan een boekhoudpakket, maar daarvoor in ruil hoef je ook zelf helemaal niet meer te boekhouden. Dat doet Yuki immers voor je. Dus om de twee met elkaar te vergelijken zou je Yuki moeten vergelijken met een boekhoudpakket + een administratieve kracht die het allemaal voor je invoert en controleert. Dan zul je zien dat Yuki je veel geld (of tijd) bespaart."

Mikey
18/10/10, 10:18
En zou nog maar eens goed informeren of alles wel ge-exporteerd kan worden. Dit soort pakketten hebben doorgaans een vendor lock-in eenmaal binnen is niet zomaar meer al je gegevens naar buiten.

Domenico
18/10/10, 12:58
Ik geloof dat Yuki voor veel mensen kan werken maar ik weet niet of mijn accountant hier blij mee zal zijn. Die zal denk ik gewoon alles gexporteerd willen zien uit standaard pakketten als Exact.

Ik zie dat de accountant ook een eigen login kan krijgen (http://wiki.yuki.nl/Startpage%20Accountants.ashx en http://wiki.yuki.nl/Rechten%20van%20rollen.ashx) en ook zit er een export functie in (http://wiki.yuki.nl/Exporteren-financiele-transacties.ashx).

Die 95 eurocent betaal je ook per regel op je CC/bankafschrift. Dat zijn er bij mij wel erg veel elke maand...

Apoc
18/10/10, 13:46
Als je in het voorbeeld op hun website kijkt, zie je ook dat ze voorbeelden geven voor 100-800 verkoopfacturen per jaar. Daaruit kun je denk ik toch wel opmaken dat dit vooral gericht is op kleinere ondernemingen. Voor wat grotere ondernemingen zal het denk ik goedkoper zijn om zelf een boekhouder langs te laten komen.

Overigens kun je m.i. sowieso je geld beter uitgeven door simpelweg een koppeling tussen je internetbankieren/facturatiesysteem, en het boekhoudpakket te laten schrijven. Dan gaat alles automatisch en hoef je enkel nog maar je inkoopfacturen in te (laten) voeren.

D. ter Horst
18/10/10, 16:07
Let er wel op dat dit puur een pakket is dat een aantal taken makkelijker maakt en de boel overzichtelijker houd. BTW aangifte en vergelijkbare taken dien je zelf uit te voeren; er zit geen accountant bij o.i.d terwijl ze het wel zo over doen komen.

klaver
19/10/10, 14:58
Er zijn vele bedrijfjes die ongeveer hetzelfde doen, maar Yuki is geen kleintje. Onder andere Mijndomein (de grootste domein registrar van Nederland) doet zaken met hen.

Voor zover ik kan achterhalen zit de BTW aangifte er gewoon bij inbegrepen.

Meer informatie? Bel ze gewoon ;)

Bronnen:
http://nieuws.mijndomein.nl/tag/yuk/
http://wiki.yuki.nl/Default.aspx?Page=BTW-en-documenten

D. ter Horst
19/10/10, 17:00
De berekening voor BTW aangifte is inderdaad inbegrepen. Mijn punt is meer dat (met enkele uitzonderingen her en der) dit niets anders is dan niets als King of Exact.

Hetgeen waar ik zelf over struikelde is dat op de website van Yuki o.a. vermeld staat (en ik quote): "Goedkoper dan een accountant", wat natuurlijk niet vreemd is aangezien het hier ook niet mee te vergelijken valt. Zo staan er meer teksten waarmee ze je willen laten denken dat het een accountant kan vervangen en dat je met Yuki de boel uit handen geeft, terwijl het niet meer is dan een boekhoudprogramma met wat mooie automatiseringstaken.

Don't get me wrong; niets tegen Yuki, ik heb het systeem zelf getest en ben zeer te spreken over de software zelf, dat zit gewoon heel goed in elkaar. Mijn opmerking is puur ter informatie voor eventuele andere startende ondernemers welke hier tegenaan lopen.

Apoc
20/10/10, 07:28
Onder andere Mijndomein (de grootste domein registrar van Nederland) doet zaken met hen.

Vraag me dan toch af of ze ook hun verkoopfacturen op dezelfde manier laten doen - want €0,95 zou nogal in hun marges snijden.

Als er een mogelijkheid bestaat om verkoopfacturen automatisch in te boeken zonder kosten, dan zou dit wel een erg mooie oplossing kunnen zijn.

eMiz0r
20/10/10, 09:50
Vraag me dan toch af of ze ook hun verkoopfacturen op dezelfde manier laten doen - want €0,95 zou nogal in hun marges snijden.

Als er een mogelijkheid bestaat om verkoopfacturen automatisch in te boeken zonder kosten, dan zou dit wel een erg mooie oplossing kunnen zijn.

Daarvoor zou je eigenlijk eens moeten kijken naar Reeleezee. Werken wij al een jaar of 2 nu mee en ben er aardig tevreden over. Ze hebben een importfunctie (API achtig) waarmee je facturen vanuit je eigen administratie makkelijk in Reeleezee kan laten zetten.

Mick-X
21/10/10, 15:27
Een klant van ons heeft met Yuki gewerkt, maar is naar Reeleezee gegaan omdat hij toch vond dat dat wat beter werkte. Je doet wel weer wat meer werk zelf, maar uiteindelijk was het voor hem goedkoper.

chielsen
21/10/10, 20:58
Reeleezee in Firefox?

Beste bezoeker,

U probeert gebruik te maken van de Reeleezee applicatie met een andere Internet browser dan Internet Explorer. Logisch, want Firefox is net als Internet Explorer een prima browser. Reeleezee is echter een toepassing die voor een belangrijk deel van zijn functionaliteit en gebruiksgemak gebruik maakt van Internet Explorer.

Reeleezee gebruikt als internetapplicatie voor de presentatie en caching van data erg veel functionaliteit van de internet browser. Hoewel alle internet browsers voor het Linux, Macintosh en het Windows platform gebruik maken van zogeheten W3 standaarden, blijkt in de praktijk dat er toch grote verschillen zijn in de implementatie van die standaarden. Dat komt er feitelijk op neer dat Reeleezee twee of zelfs meer verschillende versies zou moeten ontwikkelen en onderhouden. In combinatie met het bijna maandelijkse ontwikkelen, testen en uitbrengen van een nieuwe versie legt dat vooralsnog een te groot beslag op onze middelen.

We hopen dat u de moeite wilt doen om het gebruiksgemak van Reeleezee zelf te ervaren door in te loggen met een versie van Internet Explorer (6.0 of hoger). We sluiten niet uit dat we in de komende tijd nieuwe voortgang kunnen melden op het gebied van ondersteuning voor andere web-browsers. We hopen dus dat u onze site in de toekomst nog eens bezoekt.

Alvast een reden om het niet te gebruiken.

Over Yuki.
Trouwens ik heb ook een demo aangevraagd en alles ziet er wel goed uit. Ze backuppen het op 2 externe lokaties, en alles is gratis te exporteren. Wat ik dan wel flauw vind is dat ze voor bankregels (dus een automatische import van je bank bestand) ook 95 cent betaalt. Dus een factuur kost 2 x 95 cent + 14 ct(bankkosten) is dus 2 euro transactiekosten per factuur, zowel inkomend als uitgaand. Kleine bonnen zijn dan niet meer in te voeren want dan maak je gewoon verlies alleen al aan de transactiekosten. Dat terwijl het zo mooi klinkt dat je met je iphone even een bonnetje / treinkaartje fotografeert en upload.

Al met al zal het voor (kleine) webdevelopers (met relatief hoge facturen) wel uit kunnen. Voor webhostingpakketjes loont het denk ik niet.

eMiz0r
21/10/10, 21:45
@chielsen, je kan niet ontkennen dat het een hel voor elke developer is: browsers die allemaal hun eigen standaarden hanteren. Om letterlijk gek van te worden.... IE werkt overigens prima ;)

Als het 95 cent per bankmutatie moet kosten gaan een hoop hosters alleen daar al failliet aan :p

chielsen
21/10/10, 21:57
@chielsen, je kan niet ontkennen dat het een hel voor elke developer is: browsers die allemaal hun eigen standaarden hanteren. Om letterlijk gek van te worden...

Ja, maar neem dan Firefox als standaard! Hoef je tenminste ook niet meer voor chrome safari en opera te ontwikkelen. Wel IE6 ondersteunen lijkt me veel meer een hel.

t.bloo
21/10/10, 22:26
je laat wel meer dan de helft van je potentiële klanten in de kou staan, zie plaatje (voor wat het waard is natuurlijk)