PDA

Bekijk Volledige Versie : Verplaatsingskosten



Dries.S
15/10/10, 21:20
Ik zie vaak verschillende bedragen voor verplaatsingkosten gaande van € 0.30 tot € 0.92 excl BTW. Wat zijn nu aanvaardbare tarieven en welke tarieven hantereren jullie bovenop het uurloon?

Hier_ben_ik
15/10/10, 21:28
Van verplaatsingskosten heb ik nog nooit gehoord, bedoel je kilometervergoeding of iets als kosten voor het verplaatsen van een hostingpakket oid?

Dries.S
15/10/10, 21:29
Van verplaatsingskosten heb ik nog nooit gehoord, bedoel je kilometervergoeding of iets als kosten voor het verplaatsen van een hostingpakket oid?

Ja inderdaad bedoel ik hiermee kilometervergoeding, ik zal een iets te algemene "belgische vorm" hebben gebruikt :)

Mikey
15/10/10, 22:37
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vervoer/lb22_vervoer-02.html#P14_1067

Tim.Bracquez
15/10/10, 22:38
Omzendbrief nr. 604 van 14 juni 2010 legt het bedrag van de kilometervergoeding vast op 0,3178 euro voor de periode van 1 juli 2010 tot 30 juni 2011.
Bron: http://www.fedweb.belgium.be/nl/binaries/20100614_circ_ozb_604_indemnite_kilometrique_kilom etervergoeding_tcm120-102446.pdf

Tim.Bracquez
15/10/10, 22:39
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vervoer/lb22_vervoer-02.html#P14_1067
Denk dat hij voor België bedoelde (vermoed ik)

Denk dat je zo ook iets aan je boekhouder kan vragen.

RichardVD
15/10/10, 23:04
Er worden hier twee verschillende dingen door elkaar gehaald. Aan jouw klant kun je rekenen wat je wilt en heb je niets met de belastingdienst of de Belgische variant daarvan te maken. Wat je vervolgens aan jezelf mag betalen voor de zakelijke kilometers gereden met je privé auto is tot het door de belastingdienst opgegeven bedrag zonder inkomstenbelasting.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie rekenen aan de klant. En reken je voor de tijd dat je in de auto zit alleen de kilometervergoeding of ook het uurtarief door?

Dries.S
15/10/10, 23:09
Er worden hier twee verschillende dingen door elkaar gehaald. Aan jouw klant kun je rekenen wat je wilt en heb je niets met de belastingdienst of de Belgische variant daarvan te maken. Wat je vervolgens aan jezelf mag betalen voor de zakelijke kilometers gereden met je privé auto is tot het door de belastingdienst opgegeven bedrag zonder inkomstenbelasting.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie rekenen aan de klant. En reken je voor de tijd dat je in de auto zit alleen de kilometervergoeding of ook het uurtarief door?

Ikzelf reken altijd € € 0,53 excl btw aan zonder werkuren die doorlopen als ik aan het rijden ben.

Tim.Bracquez
15/10/10, 23:13
Aan jouw klant kun je rekenen wat je wilt en heb je niets met de belastingdienst of de Belgische variant daarvan te maken.
Klopt, maar je moet jezelf toch deze vergoeding kunnen betalen, dus minder als dat mag het zeker niet zijn om uit de kosten te komen.
Denk maar even dat je een collega - jij als werkgever - er naartoe moet sturen.

Rekening houden met:


Als je aan het rijden bent kan je niet meer werken => uurtarief?
Telefoon gesprekken als je naar het buitenland moet (in de wagen opnemen bv.) => Roaming kosten?
Wat bij een ongeval, schade, ... => Risico vergoeding?
Kosten verzekering om op verplaatsing te gaan werken, indien er met duur materiaal gewerkt wordt
Grote afstand, denk aan stops voor drinken / eten, verblijfkosten (je 'mag' maximaal x uur rijden)
... ?

Zelf ben ik ook benieuwd wat anderen hierin doen.