PDA

Bekijk Volledige Versie : WebsitePanel icm Hosted Sharepoint



BramuS
12/10/10, 15:20
Op dit moment zijn wij bezig met een test om hosted sharepoint op te zetten in combinatie met WebsitePanel. Dit was voorheen DotNetPanel.

De installatie van WSP (WebsitePanel) ging perfect, en deze draait dan ook. De installatie van Sharepoint is ook gelukt. Vervolgens in WSP een pakket aangemaakt waarbij de mogelijkheid is tot gebruik van Sharepoint. Echter heb ik nog met geen mogelijkheid een klant (test) kunnen aanmaken die gebruik kan maken van sharepoint.

Heeft iemand hier ervaring mee?

KerberosX
13/10/10, 13:50
Had je al ervaring met WSP (of DNP) voordien? Bv. voor het opzetten van gewone Shared hosting?

Wellicht komt het omdat je nog geen hosting plans / hosting spaces hebt aangemaakt. Of wellicht heb je Sharepoint nog niet correct toegevoegd in WSP (of je Virtuele Server).

Indien je nog geen ervaring met dit panel hebt, kan dit namelijk in het begin best verwarrend zijn. Je kan best eens even de Admin Guide (http://help.dotnetpanel.com/Administrator%20Guide/Home.aspx) doorlezen, en stap voor stap volgen wat je moet doen (Is wel nog voor DNP, maar is uiteraard ook grotendeels toepasbaar op WSP).

BramuS
15/10/10, 15:15
De ervaring die ik heb is inderdaad uit de admin guide. Ik heb een hosting plan aangemaakt, en ik kan ook gebruikers aanmaken en deze toegang geven tot het plan met access tot de hosted sharepoint.

Echter zodra ik dus een customer aanmaak en ik ga naar zijn "website" dan dien ik in te loggen (sharepoint dus waarschijnlijk) maar dit lukt niet met de gegeven gebruikersnamen. Ik heb dus het idee dat er een koppling ontbreekt?

KerberosX
15/10/10, 15:47
Geef je bij het inloggen ook het domein mee dan? bv domein\gebruiker

mordamus
17/10/10, 10:26
Hoi,

Ik probeer ook Sharepoint toe te voegen maar loop tegen een aantal dingen aan
- Is AD echt nodig voor Hosted Sharepoint 2010?

Ik heb een Hosted Organization toegevoegd aan mijn server maar onder System blijven de knoppen om een Sharepoint Site of een Hosted Organization aan te maken inactief en kan er niet op geklikt worden.

Iemand een idee wat ik nog niet ingesteld heb, of wat waren jullie stappen?

Gr,

Randy
17/10/10, 12:31
Ja, AD is echt nodig, alsmede een DNS-server wat meestal je AD is (Als het goed is, heb je zelfs 2 AD-servers).

BramuS
18/10/10, 12:04
Randy, bedankt voor de info tot dusver ik ga weer een middagje besteden aan het knutselen hiermee.

@mordamus
Zie PM :)

GlobalServe
18/10/10, 12:06
Websitepanel heeft een zeer uitgebreide manual.
Volg deze stap voor stap, niks overslaan en het zal werken.