PDA

Bekijk Volledige Versie : Nameservers instellen



makke0072
10/10/10, 21:17
Hallo,

Ik heb een VPS met 2 ip adressen, ik heb er Kloxo opgezet en een DNS template geconfigureerd met eigen nameservers op mijn domein.
Maar hoe kan ik nu dat aan mijn domein hangen (staat bij mijndomein.nl)? Want ik had vroeger Easyhost, en daar kon ik ook telkens bij iedere nameserver een IP opgeven, en hier kan dat niet. Mijn nameservers kan ik ook niet ingeven omdat ze nog niet 'bestaan'.

Ben ten einde raad.

Alvast bedankt.

The-BosS
10/10/10, 21:22
Al eens op de support pagina gekeken van mijndomein.nl of al eens gemailt?

makke0072
10/10/10, 21:23
Ja, al gemaild. Ze zeggen dat een IP niet nodig is, dus daar heb ik vrij weinig aan.

The-BosS
10/10/10, 21:25
Nameservers aanpassen: Wil je jouw domeinnaam hosten bij een ander bedrijf, dan kan je via de link 'stel een vraag' hieronder een nameserver wijziging aanvragen. Je moet dan natuurlijk van dat andere bedrijf wel opgekregen hebben naar welke nameservers de domeinnaam moet gaan verwijzen.

Dat ander bedrijf is dus je eigen server, dus zelf even in je dns server bvb ns1.domein.tld aanmaken met A record op je IP adres en de stappen volgen die mijndomein.nl zegt.

EDIT: uiteraard ook voor ns2. ns3. ... nsX. een A record aanmaken (voor het aantal dns server dat je wenst te gebruiken dus)

makke0072
10/10/10, 21:28
Ik heb 2 A records (ns1 naar het 1ste ip, ns2 naar het 2de ip). Dus nu moet ik gewoon die ns1.domein.ltd en ns2.domein.ltd sturen naar Mijndomein met de IP adressen?

The-BosS
10/10/10, 21:29
Ik heb 2 A records (ns1 naar het 1ste ip, ns2 naar het 2de ip). Dus nu moet ik gewoon die ns1.domein.ltd en ns2.domein.ltd sturen naar Mijndomein met de IP adressen?

Ja, en als het goed is maken zij dan de glue records aan en verwijzen je ns direct door naar je ns server(s).

makke0072
10/10/10, 21:30
Ja, en als het goed is maken zij dan de glue records aan en verwijzen je ns direct door naar je ns server(s).

Oke, bedankt! :)