PDA

Bekijk Volledige Versie : hulp nodig , keuze VPS host



alphakurt
03/10/10, 19:48
hi all,

ik ben op zoek naar een VPS hosting voor een nieuwe site die ik wil opzetten,
allen heb ik geen idee wat ik nu juist moet kiezen

hoofdbedoeling is op deze hosting een site te zetten waar product reviews op komen, hiervoor werk ik met php/mysql/ajax

ik reken op termijn op 30K bezoekers per dag, dus zou oplossing nodig hebben die ik kan upscalen op termijn

verder heb ik ook nog verschillende andere websites die ik gewoon host.. vraag is nu of ik dit ook op deze vps kan onderbrengen?

ik weet wel dat ik linux wil en om te starten 256 mb ram

maar al die andere opties snap ik maar weinig van..

ben gewoon met Cpanel te werken en zou handig zijn een hosting te hebben die ik zelf kan onderverdelen in verschillende sites, maar weet echt niet welke keuzes ik moet maken

hosting in belgie zou ook handig zijn..

alle tips/hulp welkom

Wynand
03/10/10, 19:56
30k bezoekers/dag, linux+cpanel, 256 meg ram, zeker dat je van alleen de andere opties weinig snapt?
Met 256MB zit je al onder de system requirements van cPanel, 'k zou dus iets hoger gaan mikken.
Als je opzoek bent naar een VPS hoster, ga je er al snel beter vanaf zijn in het aanbiedingen forum zodat er aanbiedingen voor je gedaan kunnen worden, geef daar gelijk even aan hoeveel IP's/dataverkeer je wil, en of hij managed moet zijn of niet ('k veronderstel van wel :)).

t.bloo
03/10/10, 23:07
veel mysql (denk ook aan alle ajax requests), begin dan maar met een 1GB geheugen

Pantsy
03/10/10, 23:40
Linux + cPanel = minimaal 512MB wil je dit lekker laten werken, 30K bezoekers per dag.. hou rekening met 1GB memory. Je kan echter makkelijk beginnen met 512MB, het is immers een VPS en overkill is not done, zeker gezien het feit dat je on-demand kan upgraden met resources (mag ik aannemen).

T. Verhaeg
04/10/10, 03:57
cPanel of DA kan op 256 draaien alleen voor een beetje performance zit je toch al snel aan een 512 MB wat de VPS wellicht iets duurder maakt. Het mooie van een dergerlijke VPS techniek is dat de VPS met je mee kan groeien waardoor je nooit meer betaalt dan wat je nodig hebt.

Je zult niet meteen 30.000 bezoekers per dag binnenhalen dus klein beginnen is een mogelijkheid en dat behoort tot de kracht van VPS. In dit forum mogen we je helaas geen aanbieding doen, maar als je dit in het juiste forum post weet ik zeker dat ik en mijn collega's je van dienst kunnen zijn.