PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe en wat



Acie
03/10/10, 17:09
Hallo iedereen,

Allereerst sorry als dit niet in het goede forum staat.
Ik een een vriend van mij die willen een Gameserver/Dedicated Server/Webhosting bedrijf opzetten.
Onze vraag was echter wat hebben we hiervoor nodig en wat gaat het ongeveer kosten.

De volgende dingen hebben we al (die we moeten hebben)

- KvK Nummer (nog niet aangevraagd)
- Website(in de maak nog)


wij willen in het begin iets kleins opzetten en als we genoeg "animo" hebben willen we groter worden.

Wie zou ons hiermee kunnen helpen ?

Met vriendelijke groet,
Dylan

Tim.Bracquez
03/10/10, 17:10
Dit moet je zelf ook een beetje opzoeken in plaats van even te vragen.
- Investeringskrediet
- Servers (bij een betrouwbare partij met een goed netwerk)
- Kennis en bijscholingen
- Heel veel tijd, dit kan niet zomaar even 'na school' gedaan worden
- ...

Mick-X
03/10/10, 17:18
Vooral kennis en bijscholing is belangrijk. niet alleen voor technische kennis van je hardware en de werking van je software, maar ook boekhoudkundig. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om alles naar een boekhouder te brengen, maar dat kost een aardige duit.

Mocht je een goed begin willen hebben voor je administratie, dan kun je eens kijken naar Wefact of WHMCS.

Let op wat Tim zegt, je kunt het niet even na je school doen, wat als tijdens school de server crasht? ;-)

Daarbij komt dat veel games tegewoordig alleen nog maar bij "uitgekozen" providers hun dedicated servers willen onderbrengen. Je kunt dus niet voor elke game iets aanbieden.

Houd ook hetvolgende in gedachte, goedkoop = DUURKOOP.
Onderschat de markt niet, en bied meer dan je concurrent, bijv. een mooi controlepaneel met alles erop en eraan, meestal laat je dit zelf maken naar eigen wens, maar afhankelijk van alles wat je erin wilt hebben kan het behoorlijk hoog oplopen kwa kosten.

En ik hoop dat je bestand bent tegen tegenslagen, want die zal ieder startend bedrijf hebben. Wat er ook gebeurd, zie het als een leermoment, een ezel stoot zich namelijk niet 2x aan dezelfde steen (wellicht wel de steen die ernaast ligt :))

Mocht je na dit lezen toch zoiets hebben van "Hmmm.." Dan is een resellerconstructie wellicht een optie, Google er maar eens op.

Mark17
03/10/10, 17:20
Als je relatief klein/voordelig wilt beginnen: zoek betrouwbare bedrijven (met kennis) waar je het betreffende af kunt nemen en kunt wederverkopen aan klanten (reseller constructie).

Acie
03/10/10, 17:24
Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie.
Ik zal hier zeker wat mee gaan doen. Ik heb het op school er ook al over gehad mocht er een storing zijn of wat dan ook dan mag ik naar het datacentrum toe. Ik heb ook al vrij veel kennis op hard/software. Echter is dat resellen ook geen slecht plan.

Bedankt voor jullie tips
Groetjes
Dylan

vDong
03/10/10, 17:57
Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie.
Ik zal hier zeker wat mee gaan doen. Ik heb het op school er ook al over gehad mocht er een storing zijn of wat dan ook dan mag ik naar het datacentrum toe. Ik heb ook al vrij veel kennis op hard/software. Echter is dat resellen ook geen slecht plan.

Hou flink rekening met financiele tegenslagen, verkoop die niet lukt, wanbetalers, hardware die stuk gaat en vervangen moet worden, zorg dat je een buffer hebt, of iemand die als buffer bereid is te fungeren (ouders, suikeroom)

joriz
03/10/10, 18:23
Hebben jullie al een bedrijfsplan geschreven? Behalve dat voor jullie zelf dan alles duidelijk op papier staat kan je het ook gebruiken om een krediet/geld bij een bank/investeerder te regelen.

Marin
03/10/10, 18:43
Probleem met gamehosting is dat de klanten vaak erg "prijsbewust" zijn.

Neem dus een grote bak geld mee als je gaat beginnen.

vipeax
03/10/10, 18:50
Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie.
Ik zal hier zeker wat mee gaan doen. Ik heb het op school er ook al over gehad mocht er een storing zijn of wat dan ook dan mag ik naar het datacentrum toe. Ik heb ook al vrij veel kennis op hard/software. Echter is dat resellen ook geen slecht plan.


Ook tijdens een tentamen (of mocht je zover nog niet zijn een toets/examen)? De gameserver markt zit vooral vol met andere van jouw leeftijd en je kunt er best vanuit gaan dat zijn net zo ongeduldig zijn als jou mocht een server eruit liggen voor minuten of zelfs uren, dagen....

T. Verhaeg
04/10/10, 03:59
Verder ook eens kijken naar een financiele buffer om tegenslagen op te vangen want wanneer er iets kapot gaat zal dit natuurlijk weer vervangen moeten worden.

opinion
05/10/10, 16:15
Dit wordt tegenwoordig bij de KvK aanvraag geregeld, Magus.

ictinc
09/04/11, 03:36
Beste Dylan,

Ik wens je allereerst veel succes bij het opzetten van dit project. Ik heb zelf behoorlijk wat ervaring met het opzetten en beheren van CounterStrike servers. Wat ik hiervan geleerd heb is dat het een zeer snelle en overvolle markt is. Gebruikers willen best betalen als je een goed product levert maar zodra bijvoorbeeld je latency hoger ligt dan bij de concurrent zijn ze weer even snel weg als dat ze gekomen zijn.
Bedenk goed, welke spelers wil je bereiken, waar ligt je doelgroep, binnen Nederland? Neem een goede Nederlandse host die je een stabiele verbinding bied met vooral een zeer lage latency. Wil je wereldwijd spelers aantrekken zorg dan dat je ook een host neemt waar je desnoods servers op verschillende continenten kan plaatsen zodat je altijd een server "in de buurt" van de speler hebt wat de latency alleen maar ten goede kan komen.
Ik zelf heb mij altijd op de Nederlandse markt gericht en had de servers (stiekem) in het netwerk van mijn werkgever draaien aan een SDSL verbinding van XS4ALL en een latency waar de meeste game server aanbieders jaloers op kunnen zijn. :)

In elk geval veel succes, maar zorg dat je, voordat je met een willekeurige provider in zee gaat, eerst goed je huiswerk doet. Better safe than sorry.

The-BosS
09/04/11, 03:45
Ik wens je allereerst veel succes bij het opzetten van dit project. Ik heb zelf behoorlijk wat ervaring met het opzetten en beheren van CounterStrike servers. Wat ik hiervan geleerd heb is dat het een zeer snelle en overvolle markt is.
Er is meer dan counterstrike alleen als het op gameservers aankomt hoor.


Ik zelf heb mij altijd op de Nederlandse markt gericht en had de servers (stiekem) in het netwerk van mijn werkgever draaien aan een SDSL verbinding van XS4ALL en een latency waar de meeste game server aanbieders jaloers op kunnen zijn. :)
Dat is dus iets wat je vooral niet moet doen, en ook lekker handig als de stroom uitvalt, de sdsl verbinding down gaat etc.


In elk geval veel succes, maar zorg dat je, voordat je met een willekeurige provider in zee gaat, eerst goed je huiswerk doet. Better safe than sorry.
Ik mag hopen dat TS dit na 6 maanden al allemaal gedaan heeft en ze bedrijf ondertussen gestart is, anders ben je het niet waard om een ondernemer te zijn in mijn ogen als dit zo lang moet duren.

PS: Stop ook eens met oude topics te kicken.

KerberosX
10/04/11, 00:51
PS: Stop ook eens met oude topics te kicken.
Dit gaat er niet op beteren denk ik met de nieuwe plaatsing van datum/uur laatste post. Deze staat helemaal uit het gezichtsveld, en het (gebrek aan) contrast in het kleurenpalet helpt ook niet echt.