PDA

Bekijk Volledige Versie : Overstappen



xodi
30/09/10, 22:18
Hallo,

Ik zit momenteel met een tweetal sites bij PCexteme. Nu wil ik graag een website starten maar gezien ik niet zo tevreden ben met de service wil ik deze ergens anders laten hosten.
Support mailtjes worden bij mij vaak heel laat beantwoord dus een paar mailtjes heen en weer kost al gauw een week. Mijn US host (namecheap) komt vaak binnen 2 uur met een reply. Probleem bij deze host is alleen dat de servers belachelijk slecht zijn (heb 2 verschillende pakketten gehad, beide met idiote 'spikes' in snelheid).

Ik open regelmatig nieuwe sites en verwacht daarbij wat advies betreft hosting pakketten e.d.
Mijn sites richten zich voornamelijk op U.S. markt dus een Amerikaanse host mag ook zo lang de hardware maar in orde is (kleine vertraging is logisch).
Verder wil ik makkelijk en direct kunnen upgraden indien nodig.
Enkele punten:

- MySQL database
- Linux
- Snelheid
- Optie voor WHOIS guard
- VPS of shared (wel met cpanel standaard)

Ik wil voor deze site starten met iets van 100g traffic/m.
Ook gaat mijn voorkeur uit naar maandelijkse betaling.

Ik zoek dus een betrouwbare, snelle host met goede support waar mee ik het liefst voor een lange termijn mee in zee ga.
Iemand tips?

Alvast bedankt,
xodi

ARKO
30/09/10, 22:29
Misschien kan je dit beter plaatsen onder 'aanbieding gezocht' dan kunnen hosters hier gelijk een aanbieding doen. In Nederland zijn er een aantal hosters die ook servers in de USA hebben staan.

KerberosX
30/09/10, 22:45
Ik heb persoonlijk goede ervaring met Dreamhost.com. Indien je op zoek bent naar US based hosting is dit zeker een aanrader.

Je krijgt genoeg ruimte/dataverkeer (in principe vrijwel onbeperkt, maar we weten allemaal dat dit eigenlijk niet bestaat).

Verder hebben ze een uitstekend intuïtief control panel dat specifiek op hun systemen is afgestemd.

De enkele keren dat ik de support nodig had was de respons snel en duidelijk.

Uiteraard heb je vanuit Europa wat last van latency, alhoewel dit goed meeviel. Indien je publiek zich vooral in de US bevinden, is dit uiteraard niet echt een punt.

opinion
30/09/10, 23:08
Je bent binnen no time afgesloten bij Dreamhost wanneer je 100GB/maand verstookt op je shared hosting pakketje als ik me niet vergis ;)

KerberosX
01/10/10, 09:40
Je bent binnen no time afgesloten bij Dreamhost wanneer je 100GB/maand verstookt op je shared hosting pakketje als ik me niet vergis ;)
Is dit persoonlijke ervaring? Heb bij tijden toch veelvouden hiervan verzet zonder dat ik hiervan iets hoorde.

Wat ik wel gehoord heb van anderen, is dat wanneer je de server overbelast (qua CPU, RAM) dat er dan wel maatregelen genomen worden. Maar ik denk dat dit in de meeste shared omgevingen zo is.

opinion
01/10/10, 10:11
Je verstookt niet zomaar 100GB zonder dat je daarbij de benodigde resources gebruikt.

Daarmee bedoel ik te zeggen dat ze inderdaad naar CPU/RAM/IOps gebruik kijken.

En ja, ik ken verschillende mensen bij wie dit (om verschillende redenen) gebeurd is. Ik heb het niet op "unlimited"-meuk voor zulke schijn bedragen.

Daarom zou ik zelf nooit pakketten bij dat soort bedrijven afnemen.

xodi
01/10/10, 11:01
Hey mensen,

Alvast erg bedankt voor de reacties.
Ik zou zelf inderdaad ook niet zo snel met een aanbieder in zee gaan die 'onbeperkt' aanbied.
Over de hosting, snelheid, upgrade mogelijkheden e.d. bij PCextreme ben ik erg tevreden hoor en daar wil ik ook niet op inleveren. Ik heb alleen af en toe wat hulp nodig met domeinen overzetten en pakketten kiezen.

De 100gb is een beetje een schatting, denk dat ik met wat minder in het begin ook prima uit de voeten kan. Wel belangerijk is dat ik dit per direct kan upgraden indien nodig. Ik heb denk ik ook een aardige webspace nodig.


@ ARKO-IS: Kan ik het topic zelf verplaatsen of zal ik een nieuw topic openen?

Suggesties blijven welkom.

opinion
01/10/10, 11:20
Je moet inderdaad zelf even een nieuw topic openen hier (http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/)

Ik zal dan alvast even een aanbieding gaan maken daar wij juist op zoek zijn naar dit type klanten. :)

vDong
01/10/10, 12:12
De 100gb is een beetje een schatting, denk dat ik met wat minder in het begin ook prima uit de voeten kan. Wel belangerijk is dat ik dit per direct kan upgraden indien nodig. Ik heb denk ik ook een aardige webspace nodig.


@ ARKO-IS: Kan ik het topic zelf verplaatsen of zal ik een nieuw topic openen?

Suggesties blijven welkom.

Ik denk je in jouw situatie beter een reseller pakket kan nemen.

Overigens moet je zelf een nieuw topic openen, alleen een mod kan verplaatsen.

Cybafish
01/10/10, 12:19
Ik denk dat je beter op webhostingtalk.com kunt kijken. Dan heb je voor een paar dollar een hostingpakket en waarschijnlijk krijg je er nog een gratis voetmassage bij ook. Concurrentie daar is moordend.

adknoth
01/10/10, 12:25
Ik zou zelf inderdaad ook niet zo snel met een aanbieder in zee gaan die 'onbeperkt' aanbied.

Er blijven altijd mensen die leven in de wondere wereld waar alles onbeperkt is ... onbeperkt bestaat niet! Aanbieders die gebruik maken van aanbiedingen met onbeperkt daarin hebben over het algemeen (99,9%) een FUP (Fair Use Policy) en daar staat meestal iets in in de richting van "het gemiddeld verbruik genomen over al onze klanten... bla bla)

xodi
01/10/10, 12:41
Er blijven altijd mensen die leven in de wondere wereld waar alles onbeperkt is ... onbeperkt bestaat niet! Aanbieders die gebruik maken van aanbiedingen met onbeperkt daarin hebben over het algemeen (99,9%) een FUP (Fair Use Policy) en daar staat meestal iets in in de richting van "het gemiddeld verbruik genomen over al onze klanten... bla bla)

Dat bedoel ik. Zal het wel leuk vinden als ik voor een tientje per maand dedicated traffic en storage mag gebruiken, onbeperkt toch? Op een gegeven moment moeten ze zelfs meerdere servers aan elkaar koppelen om aan mijn onbeperkte wensen te voldoen :thumbup:

Topic is hier (http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/163790-vps-shared-voorkeur-u-s-based.html) geplaatst.


Ik denk dat je beter op webhostingtalk.com kunt kijken. Dan heb je voor een paar dollar een hostingpakket en waarschijnlijk krijg je er nog een gratis voetmassage bij ook. Concurrentie daar is moordend.

Dankje, ik zal er eens kijken.

@ vDong: Heb nog nooit naar reseller pakketten gekeken maar zal me er eens in verdiepen.

Ik kreeg van iemand anders de tip eens te kijken bij Hostgator, de VPS ziet er prima uit. Iemand ervaring met hun support, uptime en snelheid?