PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp nodig bij dedicated server esxi



bstruik
30/09/10, 14:03
Wij hebben hier lokaal op ons kantoor een gevirtualiseerde SBS server staan die we willen gaan hosten.

Wat we willen is dus een complete ESXi server tot onze beschikking hebben waarop we zelf VM machines kunnen aanmaken. Elke VM moet bijvoorbeeld appart via RDP te benaderen zijn

Wie kan ons wat uitleg geven over wat we nodig hebben of is het toch handiger om een eigen fysieke server op collocatie te zetten?

Alain
30/09/10, 14:08
Ik zou in dat geval een dedicated server adviseren en daar zelf VMWare op draaien.

cyberbootje
30/09/10, 14:31
Wij hebben dit laatst meerdere malen meegemaakt en hebben een checklist gemaakt als houvast voor de klanten.
Eventueel wil ik het pdf wel naar u toe mailen? Als u even een pb doet of ons mailt dan sturen wij die even op.
Uiteraard zijn hier geen kosten aan verbonden o.i.d

Verder is het beter om idd colo of dedi te nemen om zelf aan de slag te kunnen.
Wat ook kan is dat er wellicht een partij is die een stuk van zijn platform deelt...

opinion
30/09/10, 15:32
1 ding: je wilt een SBS niet in een datacentrum hebben draaien als het kantoor dat 'm gebruikt slechts op 4-10 of zelfs 20-mbit zit. Dit gaat niet lekker werken ;)

Adviezen van hosters om het in DC te plaatsen adviseer ik je af te slaan. Deze mensen weten denk ik niet wat Microsoft Small Business Server is/doet.

Indien je het bij één ESXi machine houdt kan je deze gratis gebruiken: https://www.vmware.com/tryvmware/login.php?eval=esxi&t=1

bstruik
30/09/10, 16:22
@Opinion

SBS draait nu ook al op een ESXi server binnen het pand. Dit pand gaat verdwijnen en we willen dus de VM ergens hosten. Men moet alleen af en toe even op de SBS inloggen om wat te checken.

cyberbootje
30/09/10, 16:24
SBS draait nu ook al op een ESXi server binnen het pand. Dit pand gaat verdwijnen en we willen dus de VM ergens hosten. Men moet alleen af en toe even op de SBS inloggen om wat te checken.

Wellicht is het sowieso handig om goed advies in te willen over het hele gebeuren zodat de verwachtingen in ieder geval waar gemaakt kunnen worden.
Dit kan denk ik beter bij de partij waar u colo of dedi gaat doen.

opinion
30/09/10, 16:27
Ah. Ik las de opening post verkeerd. Indien het alleen voor raadplegen van historie is, zie ik minder problemen.

Randy
30/09/10, 16:30
Je krijgt een ander probleem wanneer je SBS in het datacentrum gaat gebruiken: SBS2008 kan namelijk enkel met private IP-adressen overweg, niet met Public adressen. Je zult dus een NAT moeten bouwen, al dan niet met een VPN tunnel. De makkelijke manier is bijvoorbeeld een virtual Machine met pfSense ervoor zetten.

Showeb
12/10/10, 01:37
Als je niet al te moeilijk wilt doen kan je bijv. 2 B-klasse netwerken gebruiken en SBS voor de gek houden.
Of je dit security technisch met een domein controller wilt is een ander verhaal.

Mick-X
17/10/10, 17:11
Ik zou SBS gewoon uit het datacenter houden. het gaat simpelweg niet lekker werken, en in geval van storing weet je niet meer waar je moet zoeken.

Mark17
17/10/10, 20:55
Ik zou SBS gewoon uit het datacenter houden. het gaat simpelweg niet lekker werken, en in geval van storing weet je niet meer waar je moet zoeken.

In de praktijk zien we dit probleem eigenlijk niet. Het werkt op zich goed zolang de systemen die verbinden (op een andere methode dan RDP) ook maar in het datacenter staan (met VPN tunnels werken en dergelijke constructies geeft weer zijn eigen problemen).