PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdienen tot verkoop



Hostbusiness
29/09/10, 22:22
Beste forum leden,

ben hier al een hele tijd niet geweest, had een vraag en WHT kwam in me op om deze vraag te posten.

Ik heb meerdere domeinnamen die ik wel wil verkopen. Deze domeinnamen zijn op het moment nog niet veel waard, ik heb het idee dat deze in de toekomst meer waard worden. Dit omdat het met een productnaam is welke nog niet in de verkoop is. In 2011 komt dit product en zullen de domeinnamen (denk ik) meer waard worden.

Momenteel komt men uit op een pagina met, "hoi, deze is te koop, mailen naar:". Door nu tijdelijk bijv. advertentie's op te zetten is er tot de verkoop wel wat te verdienen.

Ik heb wat rond gezocht en kwam bij Sedo uit. Is dit interessant in deze situatie?

Gaarne wat advies.

Erik H.
29/09/10, 23:10
Sedo jaren naar tevredenheid gebruikt, levert een leuk zakcentje op (afhankelijk van de traffic uiteraard) en incidenteel een leuke bod op je domeinen.

Ik meen dat Google Adwords sinds enige tijd ook een soortgelijk alternatief heeft...

Bart L
29/09/10, 23:34
Google Adsense inderdaad.. Werkt prima voor domeinen zonder een aardige waarden maar wel met traffic.

Hostbusiness
29/09/10, 23:40
De helft van de domeinnamen bij Sedo, andere helft bij Google.
We wachten af.

Bedankt voor de reactie's!

ju5t
30/09/10, 00:26
Kun je met Google Adsense ook Sedo-achtige systemen opzetten? Er staat mij iets bij van een recente discussie waar uit kwam dat Google geen parking pagina's toe laat in hun advertentieprogramma. Begrijpelijk: komt de kwaliteit voor de adverteerder niet altijd ten goede.

Ramon Fincken
30/09/10, 00:31
Niet dat ik weet, je kunt wel een heel domein met DNS pointen naar de adsense servert en die verzorgd dan dat de url advertenties en links vertoond.

Arieh
30/09/10, 00:48
Google beidt zelf parking pagina's aan http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?hl=nl&answer=105924

twinsit
04/10/10, 14:17
Enige verschil is dat je bij sedo een bod kan krijgen, bij google niet als ik me niet vergis. En is (zoals eerder aangehaald) altijd mogelijk at er iemand een goed bod doet...

superhaas
22/10/10, 23:39
Volgens mij schiet Sedo niet veel op. Je kunt hem beter verkopen via sitedeals.nl

arnoldje
28/10/10, 20:39
Sedo is voor vele kopers en verkopers nog altijd de veiligste weg.

Triloxigen
28/10/10, 21:49
Volgens mij schiet Sedo niet veel op. Je kunt hem beter verkopen via sitedeals.nl

Helemaal niet, op SD zitten voornamelijk scholieren die 10,- al veel geld vinden laat staan dat ze een echt domeinnaam kunnen kopen.

willem30
19/11/10, 15:38
-knip Janneman-
spammert

R. Persoon
11/01/11, 22:05
Op sitedeals moet je inderdaad niet zijn, Sedo werkt altijd wel goed, ook zul je hier meer geïnteresseerde mensen met een hoger budget vinden. Ook gewoon een ouderwets linkje met "dit domein is te koop" werkt ook :)

Invasion
14/01/11, 09:36
ik zou persoonlijk kijken of je zelf aan de domeinen een meerwaarde kan geven door er content op te zetten. Zonder content is het niet zoveel waard, de inhoud is meerwaarde.

Kan iemand mij vertellen of er met de parkingpagina's daadwerkelijk wat verdiend wordt? Heb er geen ervaring mee, maar kan het mij niet goed voorstellen dat dit een lonend iets is t.o.v. echt content plaatsen.

vne
15/01/11, 01:44
Kan iemand mij vertellen of er met de parkingpagina's daadwerkelijk wat verdiend wordt? Heb er geen ervaring mee, maar kan het mij niet goed voorstellen dat dit een lonend iets is t.o.v. echt content plaatsen.

url's waar geen site op gestaan heeft brengen zowaar niets op via die sedo reclamespullen. Op meer dan een jaar tijd zo'n 10€ verzameld met een 20tal domeinnamen.

Musa C.
31/01/11, 16:37
Ik heb mijn domeinen eigenlijk meer op Sedo staan zodat mogelijk geinteresseerde deze domeinen zien en een bod uit kunnen brengen.

Om revenue te halen moet je volgens mij toch meer investeren in domeinen uit quarantaine of waar al een site op heeft gestaan. Typo's doen het trouwens ook goed in Sedo.

Robert4u
22/02/11, 08:54
Een domeinnaam moet wel dusdanig sterk zijn van zichzelf als deze "geld" moet opbrengen. Als er een pr van bijvoorbeeld 5 - 6 - 7 aanhangt, dan wordt het serieus interessant. Zonder content zal dit nooit te realiseren zijn, want daar trapt google niet in.

Als het een echte mooie domeinnaam is, dan kan je er wel iets mee verdienen met adsense, maar dit zal nog steeds afhankelijk zijn van hoeveel traffic je hebt op de domeinnaam.