PDA

Bekijk Volledige Versie : Curator failliet KPNQwest eist 4,2 miljard



pdu
29/09/10, 10:30
Curator failliet KPNQwest eist 4,2 miljard

ROTTERDAM (AFN) - De curatoren van het failliete KPNQwest eisen 4,2 miljard euro terug van grootaandeelhouders KPN en Qwest en twaalf Amerikaanse en Nederlandse bestuurders en topmannen. Ze zouden aansprakelijk zijn voor het faillissement van glasvezelbedrijf KPNQwest in 2002.
bron: http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/kpn/7780491/__Curator_failliet_KPNQwest_eist_4_2_miljard__.htm l


Ongelooflijk groot bedrag.

Dat ze KPNQWEST bewust hebben klappen en KPN uit de boedel de pareltjes heeft gehaald (fiber ringen) was algemeen bekend.

Mikey
29/09/10, 10:54
Of het wel of niet een groot bedrag is, eindelijk pakken ze dit soort wanpraktijken eens goed aan. Hoeveel personen eromheen hebben niet de ene parel eruit kunnen halen maar kregen een grote zak strond en een trap na ?

Apoc
29/09/10, 10:54
Wow, das inderdaad niet niks. En ik geloof ook wel dat dit terecht is.

Wat ik me dan wel afvraag; was de materie dusdanig complex dat dit onderzoek ACHT jaar moest duren?

pdu
29/09/10, 11:00
Of het wel of niet een groot bedrag is, eindelijk pakken ze dit soort wanpraktijken eens goed aan. Hoeveel personen eromheen hebben niet de ene parel eruit kunnen halen maar kregen een grote zak strond en een trap na ?

Ik denk dat het wel los loopt. In 2000 ging alles op zijn gat, dus wanbeleid kun je niet zomaar aantonen en gerommel in de boeken zijn de bestuurders verantwoordelijk voor en niet de aandeelhouders.

Bovendien KPN en QWEST hebben ook gebloed, dus de parels achteraf waren (zeg maar) de pleisters.... :)

Ik denk niet dat KPN of QWEST hier veel van vrezen hebben, maar het gaat wel een mooie zaak worden, KPN heeft een paar honderd juristen in dienst en vrijwel ongelimiteerde middelen. (en curator gaat niet voor de grap achter zo een groot bedrag aan).

Hopelijk dat Nina nog aan de beurt komt. (lees boek over haar als je wilt weten hoe de internet top in Europa dacht in die tijd)