PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp nodig met kiezen



GDHosting
28/09/10, 02:40
Hallo,

Ik kom hier al een tijdje langs voor wat advies, maar voor mijn eigen situatie vond ik het toch wel verstandiger om te registreren dan te lurken. Ik hoop dat ik me aan de regel houd door dit hier te plaatsen en ik vraag jullie vriendelijk om advies.

Ik ben sinds een tijdje weer begonnen met het onderhouden van websites. Ik was zelf nooit verder gekomen dan het aanpassen van simpele php scripts en gebruik te maken van mysql. Dat is ook een beetje waar mijn 'talenkennis' ophoud.

Ik ben nu op dit moment bezig met het opzetten van een aantal websites. Gericht op internationale bezoekers (waarvan de meeste toch uit de V.S.).
Voorlopig is het één website (net een week online, wordpress installatie, redelijk zware theme, op dit moment staat de peak op +4300 unieke bezoekers en ergens in de 20.000 pageviews denk ik). Ik wil daarnaast ook een forum starten, opzichzelf staand en ik verwacht dat vooral die druk bezocht zal worden (nu een smf installatie, later eventueel overstappen op IPB).

Ik geniet nu van een reseller hosting bij deziweb, ik heb er niet echt klachten over. Ik krijg wat ik er voor betaal, maar ik denk dat ik toe ben aan meer. Ik ondervind zelf al wat traagheid bij de website die al online staat en hetzelfde is van toepassing op de bezoekers. Ik heb behoefte aan meer snelheid en bandwith en daarom wil ik ook overstappen op een VPS.

Ik twijfel momenteel over 4 keuzes

FXW (http://www.fxw.nl/nl/index.php/product-windows-vps) E39,- p/m excl. BTW
Windows VPS 1Xeon quad processoren
1024MB RAM
25GB hardeschijf
2000GB dataverkeer p/m
Incl windows licentie
(Managed, geen overselling, XEN)

FXW (http://www.fxw.nl/nl/index.php/product-vps-dds) E39,- p/m excl. BTW
VPS server1Xeon Quad processoren
2048MB RAM geheugen
25GB hardeschijf
2000GB dataverkeer p/m
(Managed, XEN, Linux)

Virpus (http://virpus.com/managedvps/) 31 dollar (+directadmin=35 en eventueel 3200GB bandwith= 40 dollar per maand)
75 GB ruimte
1600 GB on 100Mbps bandwith
2048 MB guaranteed RAM
4096 MB burstable RAM
(Managed, SolusVM, Linux)

XLShosting (http://www.xlshosting.nl/) E34.95 p/m excl. BTW
1024 MB geheugen
40GB ruimte
1 TB bandwith
2 cores

Het spijt mij dat ik niet alle details heb gegeven. Ik heb niet zoveel verstand van cores, nodes, quad e.d. Daarom zou ik jullie ook graag om jullie advies willen vragen.
XLShosting heb ik een hoop goede dingen over gehoord, bij Virpus zit een bekende van mij (hij zei dat voor het bedrag dat je betaalde het wel goed was, maar ik moest opletten met Xen vs. Solus) en FXW sprak me aan vanwege de goedkope bedragen, windows en dat het managed was.

Is een Windows VPS beter als een Linux VPS of ligt het aan wat voor site je wilt maken? Ik heb geen behoefte aan zoveel support, zolang ik een panel heb waarmee ik dns nameservers kan aanpassen en gebruik kan maken van phpadmin ben ik al redelijk tevreden. Ik zoek dus naar vooral snelheid en bandwith. Opslagruimte kan ik eventueel later behoefte aan hebben, maar voorlopig draait het mij om die twee dingen.

De websites die ik onderhoud zijn trouwens niet-commercieel voor zover dat uitmaakt. Er staan google ads op en af en toe is er sprake van donaties via paypal.

Ik hoop dat jullie genoeg weten over mijn situatie.

Alvast hartelijk bedankt!

M.v.g.
Güney

Yourwebhoster
28/09/10, 08:40
- linux is minder zwaar en beter. Als je alleen php hebt, ga dan voor linux
- xen vs solus, waarom moet je hierbij opletten?
- Virpus, niet doen. Ik heb daar zelf gezeten enkele jaren geleden en er was regelmatig downtime. Daarnaast was de download snelheid naar Nederland toe niet bepaald snel te noemen (piek op 150 KBps).

T. Verhaeg
28/09/10, 10:01
Wellicht dat je ook eens wat in aanbiedingen kunt posten, wellicht kunnen ik wat collega's je van dienst zijn. Betaal je wellicht iets meer (denk aan 50) voor managed, maar wat ik persoonlijk het voordeel vind is dat je weet met wie je te doen hebt. Je hebt dan ook vergelijkingsmateriaal, maar sta je echter niet alleen blind op de prijs. In geval van problemen, wie er dan voor je rent dat is een goede provider.

SolusVM is een uitstekend panel, wil het je weleens tonen mocht je het nog niet gezien hebben. Ook in combinatie met Xen gaat dit prima. Met de hierbovengenoemde providers heb ik persoonlijk geen ervaring, dus daar kan ik geen uitspraken over doen.

GDHosting
28/09/10, 10:04
Dankjewel voor je reactie. Ik moest kijken naar xen vs solus, omdat volgens die vriend van me er bij xen geen sprake kon zijn van overselling en bij solus dus wel. Hij zei ook inderdaad dat er af en toe bij Virpus downtime was. Weet je toevallig ook iets over FXWeb?

En misschien wel net zo handig om het er even bij te vermelden. Ik sta open voor andere/betere suggesties als het op VPS Hosting aankomt. Zolang het maar managed en snel is + veel bandwith voor min of meer dezelfde prijs (30/40 euro per maand of 40/50 dollar per maand).

Hartelijk bedankt!

Edit 2: Na de reactie van T. Verhaeg gelezen te hebben.
Zou ik ook een aparte topic kunnen posten in aanbiedingen? Aangezien het me toch vooral om advies gaat i.p.v. mensen die me toch uiteindelijk hun eigen product willen aanprijzen :P. Zeg maar, dat ik hier dit topic heb en daar een andere?

Daarnaast nog een vraagje, maakt het niet veel uit voor de bezoekers of mijn VPS in Nederland staat of bijv. in de VS? Op dit moment is toch 55% afkomstig uit de VS en de op één na grootste groep weer uit Brazilie.

Piwi-Web
28/09/10, 10:10
Ik denk dat je hier niet echt geholpen gaat worden betreft het kiezen van een pakket gezien het merendeel je bovenstaande ook kan aanbieden (je staat natuurlijk altijd vrij hier ook nog een aanbieding aan te vragen in het juiste forum).

Verder is managed vrij belangrijk als je zelf geen verstand hebt van het beheren van je webserver. Je wilt natuurlijk niet dat je server gehackt wordt en gebruikt gaat worden voor spam e.d. Onderschat het beheer dus niet! (je zal niet de eerste zijn met major problems als gevolg van non-beheer)

Verder zou ik inderdaad ook voor linux gaan wanneer je enkel PHP draait. Ga je ASP draaien dan is windows toch wel een must.
Linux is meestal stabieler maar dat ligt natuurlijk volledig aan het beheer.

Verder verbaasd het mij net zoals Daniel waarom je zou moeten opletten met xen <> solusVM. Wij draaien het ook en zijn er zeer tevreden over!

Piwi-Web
28/09/10, 10:12
Dankjewel voor je reactie. Ik moest kijken naar xen vs solus, omdat volgens die vriend van me er bij xen geen sprake kon zijn van overselling en bij solus dus wel.

SolusVM is een controlpanel. Xen is virtualisatiesoftware. Wanneer je bij een fatsoenlijke provider zit dan zal er geen sprake zijn van overselling ;)


En misschien wel net zo handig om het er even bij te vermelden. Ik sta open voor andere/betere suggesties als het op VPS Hosting aankomt. Zolang het maar managed en snel is + veel bandwith voor min of meer dezelfde prijs (30/40 euro per maand of 40/50 dollar per maand).

Dan moet je even een topic aanmaken in 'aanbiedingen gezocht' met wat eisen. Moet je er wel direct bij vermelden dat 30/40 euro aan de weinige kant is voor een managed VPS/VDS

GDHosting
28/09/10, 10:20
Hmm... dat is ook mijn grootste probleem dan denk ik. Of een host wel goed is of niet. De meeste sites op internet zijn niet echt betrouwbaar.

Ik realiseer me dat qua kwaliteit en voor het bedrag dat ik erover heb ik niet zeer ver kan komen. Ik heb wel goedkope VPS aanbiedingen gevonden op diverse Amerikaanse sites zoals dreamhost, hostgator e.d. maar die vertrouw ik dan weer niet. Voorlopig heb ik alleen XLShosting en Virpus kunnen vinden wat redelijke kwaliteit voor een lage prijs betreft.

Van wat ik jullie reacties zover heb begrepen, kan ik dus het beste op zoek naar een managed linux server en solus/xen maakt niet zoveel uit.

@T. Verhaeg: Voor die 10 euro extra (50 euro per maand) zou ik dan min of meer dezelfde specificaties hebben als de pakketten die ik hierboven heb opgenoemd?

Piwi-Web
28/09/10, 10:25
@T. Verhaeg: Voor die 10 euro extra (50 euro per maand) zou ik dan min of meer dezelfde specificaties hebben als de pakketten die ik hierboven heb opgenoemd?

Ik zou hier (http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/) even een topic aanmaken want buiten dat subforum mogen geen aanbiedingen gedaan worden ;) Zo geef je collega's ook nog de kans hun diensten aan te bieden ;)

GDHosting
28/09/10, 10:28
Ik zou hier (http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/) even een topic aanmaken want buiten dat subforum mogen geen aanbiedingen gedaan worden ;) Zo geef je collega's ook nog de kans hun diensten aan te bieden ;)

Mijn excuses, het was niet mijn bedoeling om de regels te negeren. Ik moet nu weg, maar ik zal zodra ik weer thuis ben even een topic starten.
Heel erg bedankt!

pdu
28/09/10, 10:31
Ik ben nu op dit moment bezig met het opzetten van een aantal websites. Gericht op internationale bezoekers (waarvan de meeste toch uit de V.S.).

Zowel je bezoekers als zoekmachines vinden het fijner als site "fysiek" in de VS zijn.

Overigens je portemonnee zal het ook fijner vinden.

T. Verhaeg
28/09/10, 10:46
Ik zou hier (http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/) even een topic aanmaken want buiten dat subforum mogen geen aanbiedingen gedaan worden ;) Zo geef je collega's ook nog de kans hun diensten aan te bieden ;)

Precies, daarom ga ik er niet verder op in in dit topic. SolusVM is puur een control panel wat gebruik kan maken van Xen of OpenVZ, dus dat argument m.b.t overselling gaat niet op. Wellicht dat je vriend op OpenVZ i.p.v SolusVM doelde.

{OT}
Zou je mij misschien nog even je bevindingen in Schinnen kunnen PB'en ;)
{/OT}

GDHosting
28/09/10, 10:50
Mijn bevindingen in 'Schinnen'?
Sorry, ik weet niet wat dat betekent.

Piwi-Web
28/09/10, 11:02
Mijn bevindingen in 'Schinnen'?
Sorry, ik weet niet wat dat betekent.

Hij had het tegen mij ;)

GDHosting
28/09/10, 11:05
Hij had het tegen mij ;)

Oh, haha sorry :oops:.
Ik heb aangezien ik toch mijn bus heb gemist, maar even een topic gestart in aanbiedingen: http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/163691-redelijk-betaalbare-managed-vps-gezocht.html