PDA

Bekijk Volledige Versie : domeinnaam gestolen



eddy-1980
26/09/10, 23:03
Hallo
een jaar of 6 geleden ben ik begonnen met internet domeinamen te verzamelen. had redelijk wat adult domeinamen geclaimt en had daar affiliates sites achter. ik zat toen bij een hosting provider die een domeinnaam van me heeft gestolen. ik was me niet bewust an de verhuis formulieren en heb geen contact gehad met sidn over dit geval.

maar dat verhius formulier moet nog steeds daar zijn mischien en als ze zien dat dit een nep ahdtekening is zou er nog kans zijn het domein terug te krijgen na ongeveer 5 jaar?

of gewoon een kwestie van pech

groetjes
eddy

ju5t
26/09/10, 23:15
5 jaar is wel erg lang. Ik ben bang dat het een kwestie van pech is. Maar de enige die hier echt uitsluitsel over kan geven is de SIDN zelf.

marcussmit
26/09/10, 23:42
Kijk eens wat (als ze meewerken) de provider kan aantonen aan communicatie.

Heb onlangs zelf een geschilletje gehad met een domeinnaam die was opgezegd, maar door een andere partij binnen de quarantaine periode was opgepakt (via ons). Gelukkig goed afgelopen, maar zowel latende partij als nieuwe houder waren niet bepaald gelukkig. Ik had in elk geval een duidelijke mail waarin de opzegging was bevestigd.

LAMP-host
27/09/10, 10:26
misschien een rare gedachte maar het kan zijn dat het domein wat jij had niet op jouw naam stond maar op de naam van de hosting firma. Dit zou uiteraard niet mogen maar het kan toch en dan heb jij daar geen rechten op. Ik zou toch eens sidn raadplegen en eventueel de hosting firma waar je bij zat. Je weet nooit :)

eddy-1980
27/09/10, 17:22
hallo
bedankt voor alle adviesen en zal zeker sidn inlichten.
het domeinnaam stond op mijn naam en het hosting bedrijf bestaat niet meer helaas agteraf wel lochies want als je je klanten zo behandeld zal er geen goede reclame voor je gemaakt worden.

mvg
eddy

eddy-1980
30/09/10, 15:49
helaas ben ik toch opgelicht en had het domeinnaam op zijn eigen naam gezet en kreeg dit als antwoord van sidn

Naar aanleiding van uw e-mail van vandaag, bericht ik u het volgende.

Een check in de historie van ......nl wijst uit dat deze nooit op houder naam van ..... heeft gestaan.

Domeinnamen worden door SIDN uitgegeven op basis van het principe ‘first come, first served’. De eerste (technisch) correct ingediende aanvraag wordt door ons (geautomatiseerd) registratiesysteem in behandeling genomen. SIDN ziet vervolgens uitsluitend toe op de uitgifte van ...nl-domeinnamen en verstrekt geen inhoudelijk juridisch advies.

Het volgende is van toepassing op de registratie van .nl-domeinnamen:

De huidige houder van een .nl-domeinnaam heeft middels het overeengekomen registratiecontract verklaard, dat met de registratie van de domeinnaam geen inbreuk wordt gemaakt op de rechten van derden.

Wanneer u van mening bent dat u rechthebbende bent op de .nl-domeinnaam of dat de domeinnaam ten onrechte is toegekend aan de huidige houder kunt u, zonder SIDN daarin te betrekken, contact opnemen met c.q. juridische stappen ondernemen tegen de huidige houder van de domeinnaam. SIDN is geen partij in dergelijke disputen en onderneemt derhalve (op dit moment) geen actie.

Zie voor meer informatie over geschillen en klachten onze website via:

https://www.sidn.nl/over-nl/geschillen-en-klachten/inbreuk-op-rechten/

opinion
30/09/10, 15:51
En zo is het helaas. Zoals ze zelf aangeven kun je het (registrerende) bedrijf aanklagen indien je vindt dat het domein van jouw is.

Ik durf alleen niet te zeggen hoe het uit gaat pakken. Je hebt tenslotte facturen waarop staat dat je betaald hebt voor het domeinnaam.

dreamhost_nl
30/09/10, 20:51
Daarentegen valt er natuurlijk ook wat voor te zeggen dat je enkele jaren na dato pas in verweer komt.

®on
01/10/10, 03:04
Heb je een factuur waarop duidelijk vermeld staat dat je betaalt voor registratie/verlenging van het bewuste domein? In dat geval is redelijk aannemelijk te maken dat het domein aan jouw als houder toebehoort.

Apoc
01/10/10, 05:41
Heb je een factuur waarop duidelijk vermeld staat dat je betaalt voor registratie/verlenging van het bewuste domein? In dat geval is redelijk aannemelijk te maken dat het domein aan jouw als houder toebehoort.

En daarin is het denk ik ook wel belangrijk dat er in de tussentijd jaarlijks voor de domeinnaam betaald is. Als enkel 5 jaar geleden voor de naam betaald is, maar in de tussentijd niet meer, dan is het nu wel erg laat om nog actie te kunnen ondernemen en lijkt me dat ook verspilde moeite.

eddy-1980
04/10/10, 17:59
hoi
om nog even terug te komen op de factuur deze heb ik idd ontvangen maar niet meer in bezit.. en na mijn weten had ik hetdomeinaam geregistreerd op mijn eigen naam.
maar zoals hier boven is beschreven had de hostingprovider mij alle papieren wl in laten vullen maar het domein nooit op mijn naam gezet dus zal dit nu altijd controlleren als ik een nieuw domeinnaam registreer