PDA

Bekijk Volledige Versie : Beste mensen, groot probleem.



Wim.Kuipers
25/09/10, 20:59
Sinds kort heb ik mijn forum site verhuist naar Mijndomein.nl alleen heb ik een probleem. (fotos/avatars van leden bestaan niet) hiervoor had ik andere server daar werkte het wel. Ik heb van alles geprobeerd maar niets blijkt te helpen.

Wie kan mij aub hierbij helpen, zal diegene zeer maar dan ook zeer dankbaar zijn.

Groeten,

Wim.

DeziWeb
25/09/10, 21:01
Hoi Wim,

Wat zegt de helpdesk van Mijndomein.nl ?

Mvg
Marcel

Wim.Kuipers
25/09/10, 21:14
Hoi Wim,

Wat zegt de helpdesk van Mijndomein.nl ?

Mvg
Marcel


Hallo Marcel,

Het duurt heel lang voordat ze een mail terugsturen, helpdesk.

Jimmy1987
25/09/10, 21:50
Ik wil best helpen maar heb ik wel wat meer info nodig. :)

Wat voor forumsoftware gebruik je? gebruikte je die eerder ook?

Wim.Kuipers
25/09/10, 21:59
Hallo Jimmy,

Dat waardeer ik.
vBulletin 4,0. Ja.

Wynand
25/09/10, 22:09
Dan is je verhuizing gewoon niet goed gebeurt... En om een compleet forum even te gaan verhuizen gaan de meeste reacties verder zijn: voor niks gaat de zon op.
vB4.0(.0?) is ondertussen ook al weer outdated.

Wim.Kuipers
25/09/10, 22:23
Dan is je verhuizing gewoon niet goed gebeurt... En om een compleet forum even te gaan verhuizen gaan de meeste reacties verder zijn: voor niks gaat de zon op.vB4.0(.0?) is ondertussen ook al weer outdated.

Kun je me die zin even uitleggen beste Wynand.
Welke versie is inmiddels dan indated? :rolleyes:

Wynand
25/09/10, 22:27
4.0.7 En dat niemand hier tot in de fijnste details gaat beschrijven hoe je een forum verhuisd, of het voor jou doet, laat staan voor niets. Waarschijnlijk eerder voor iets dat het bedrag van je hostingpakket per jaar nadert.

T. Verhaeg
25/09/10, 22:28
Zijn alle rechten goed overgenomen of bestaan de bestanden in zijn geheel niet op de nieuwe server (die van MijnDomein).

cfmweb
25/09/10, 22:28
Ik heb van alles geprobeerd maar niets blijkt te helpen.

Vertel eens, wat heb je zoal gedaan? en op welke manier heb je de bestanden verhuisd?

Ik heb geen verstand van VBulletin maar de meeste forums maken gebruik van een config file. Staan daar de bestandsmappen goed aangeduid?

cfmweb
25/09/10, 22:30
4.0.7 En dat niemand hier tot in de fijnste details gaat beschrijven hoe je een forum verhuisd, of het voor jou doet, laat staan voor niets. Waarschijnlijk eerder voor iets dat het bedrag van je hostingpakket per jaar nadert.

Zo.. jij bent goedkoop ;)

Wynand
25/09/10, 22:31
Zo.. jij bent goedkoop ;)Nee, ik heb geen BTW/KvK nummer. :lovewht:

BsHosting
26/09/10, 00:15
Nee, ik heb geen BTW/KvK nummer. :lovewht:

Dus Belgie hanteert de wetten dus ook niet meer zo streng dan schijnbaar.

Wynand
26/09/10, 00:37
Dus Belgie hanteert de wetten dus ook niet meer zo streng dan schijnbaar.
Hé, niet zo nors daar, ik bied geen diensten aan buiten vriendschappelijke kring behalve als iemand me als loonslaaf in dienst neemt, hierboven ook niet.

BsHosting
26/09/10, 00:43
Je adverteert toch regelmatig hier met spullen he, dus bied je het niet in de vriendenkring alleen aan.

En Belgie is daar zover ik weet ook niet erg blij mee.
Mij maakt het niet uit maar ik geef het alleen maar aan.

Jimmy1987
26/09/10, 00:46
Kunnen we nu weer ontopic gaan? Persoonlijke kwesties vecht je maar via pm uit ;)

Werkt je forum zelf wel of werkt die ook niet? Aangezien je zegt dat alleen je plaatjes niet werken.

ilnee
26/09/10, 00:46
Wim, kom eens met concrete informatie zoals foutmeldingen, versienummers, wat je gedaan hebt, etc. Zo kan niemand je helpen.

Je adverteert toch regelmatig hier met spullen he, dus bied je het niet in de vriendenkring alleen aan.
spullen != diensten

Wynand
26/09/10, 00:47
Je adverteert toch regelmatig hier met spullen he, dus bied je het niet in de vriendenkring alleen aan.Met hardware die netjes op factuur van 'n bedrijf kan met BTW en KvK nummer, en aan wie de facturen ook oorspronkelijk gericht waren. Dat zijn overigens evenmin diensten. Stuur verder maar via PM zou ik zeggen, voor we hier (terecht ondertussen) op ons dak krijgen.


Wim, kom eens met concrete informatie zoals foutmeldingen. Zo kan niemand je helpen.Gaf hij al aan, avatars doen het niet, klinkt mij dus iets als een upload van het vB pakket vanaf members.vbulletin.com gedownload en rechtstreeks geupload, niet de bestaande data vanaf de vorige hoster (met avatar&andere uploads) die rechtstreeks over gezet is bij mijndomein, uiteraard met een licht gemodificeerde includes/config.php voor de DB settings. Kunnen nog andere dingen zijn ook, maar..

Randy
26/09/10, 01:06
Als het om specifieke problemen met vBulletin gaat, kun je hen toch support vragen. Daarom betaal je licentiekosten en een support fee :)

ilnee
26/09/10, 01:17
Gaf hij al aan [...] Kunnen nog andere dingen zijn ook, maar..
Exactly my point. 'Doet het niet' en '4.0' is nogal vaag.

edge
26/09/10, 01:47
Van een windows server naar linux gegaan?
Zo ja.. Linux files en dir's zijn hoofdletter gevoelig. /foto/ is niet het zelfde als /Foto/ op linux. Het zelfde voor files. foto.gif is niet gelijk aan Foto.gif

pdu
26/09/10, 02:38
Ik zie hier voor een vermogen aan support geleverd worden en Mijndomein is lekker vrij dit weekend :)

Kunnen jullie ook langs DC komen ? :)

systemdeveloper
26/09/10, 03:29
Gelukkig is het niet mijndomein :)

Jimmy1987
26/09/10, 03:30
@PDU Ja hoor als jij toegang regelt en het adres geeft kom ik wel even langs :drunk: Of ik dan ook daadwerkelijk wat doe is een tweede natuurlijk ;) :lovewht:

systemdeveloper
26/09/10, 03:35
"Will work for beer"

Jimmy1987
26/09/10, 03:37
Wie? Jij of je server? :rolleyes:

systemdeveloper
26/09/10, 03:42
Wie? Jij of je server? :rolleyes:
Mijn servers drinken niet, staan grotendeels boven NAP :)

:drunk:

Jimmy1987
26/09/10, 03:44
Heel scherp :)
Wist niet dat er nog iemand net zo wakker was als ik :p Wat doe jij nog zo laat hier ? :p

systemdeveloper
26/09/10, 03:55
Beetje met xen en nexenta aan het knutselen, wat aan eigen sites klooien, etc. Een echte it-er heeft zijn sociaal leven toch verpruts...
Al duik ik er nu toch maar eens in :)

Wynand
26/09/10, 10:59
Als het om specifieke problemen met vBulletin gaat, kun je hen toch support vragen. Daarom betaal je licentiekosten en een support fee :)Die zullen gerust voor je uitvissen waarom plaatjes niet werken, maar zij gaan niet voor je uitvissen wat je verprutst hebt bij een verhuizing.
Denk dat ze daar sinds de release van vB4 ook niet al teveel slaap hebben. Maar goed, daar hebben ze naar mijn mening dan ook écht wel zelf om gevraagd.


Kunnen jullie ook langs DC komen ? :)Als jij de transportkosten fixt ben ik altijd wel nieuwsgierig, maar of ik veel voor je kan doen..

cfmweb
26/09/10, 13:10
Blér blér groot probleem paniek

Wel vreemd dat TS niet meer reageert als hij zo'n groot probleem heeft..
Ooooh .. die is natuurlijk keihard aan het werk om het probleem op te lossen en heeft geen tijd meer om op WHT te kijken...

:oops: was eruit voordat ik er erg in had, sorry :ban:

Randy
26/09/10, 14:33
Wel vreemd dat TS niet meer reageert als hij zo'n groot probleem heeft..
Ooooh .. die is natuurlijk keihard aan het werk om het probleem op te lossen en heeft geen tijd meer om op WHT te kijken...

Met alle respeKt, maar hij heeft ook niet echt een warm welkom gekregen...

T. Verhaeg
26/09/10, 14:39
Met alle respeKt, maar hij heeft ook niet echt een warm welkom gekregen...

Jij bent 4 minuten te vroeg wakker, of was je P2V optijd done :lovewht:. Heb de TS aangeboden even te kijken maar ook niets meer mogen vernemen. Zou het persoonlijk ergens aan een rechten probleempje wijten.

ronaldg
26/09/10, 18:04
We zijn nog geen eens 24 uur verder nadat topic starter dit topic geopend heeft.

Er is gelukkig ook nog leven naast WHT al denk ik voor verschillende leden dat het leven alleen maar uit WHT bestaat en verder niets.

cfmweb
26/09/10, 18:50
We zijn nog geen eens 24 uur verder nadat topic starter dit topic geopend heeft.

Er is gelukkig ook nog leven naast WHT al denk ik voor verschillende leden dat het leven alleen maar uit WHT bestaat en verder niets.

Hey, nieuw kloontje ?

24 uur is anders best lang voor een goed bezocht forum met een groot probleem...

En ja ik ben hier de afgelopen dagen best wel actief eigenlijk :sweatdrop: ik mag wel eens aanbiedingen gaan posten (headbang)

Wim.Kuipers
03/10/10, 00:47
Dank voorjullie reacties. Inmiddels al gemaakt.

Kan deze topic worden verwijderd?

WebMeso
03/10/10, 00:52
Dank voorjullie reacties. Inmiddels al gemaakt.

Kan deze topic worden verwijderd?

Misschien kan je even de oplossing posten dan heeft de volgende persoon met dit specifieke probleem er nog wat aan.

Nee, posts en topics worden niet zomaar verwijderd. Sowieso moet je dan contact opnemen met een mod voor zo'n soort verzoek en het verwijderen doen de mods alléén wanneer je er een goede reden voor hebt.