PDA

Bekijk Volledige Versie : Klant betaald niet (genoeg) na veroordeling



systemdeveloper
24/09/10, 16:36
Hier heb ik een leuke waar ik weinig raad mee weet.

Een ex klant komt 4 jaar geleden bij ons voor een middelgroot project twv. 30.000 euro excl. BTW.
Alles leek ok, de tegenpartij en wij steken een hoop werk in het voortraject en uiteindelijk starten we met het project. Na 2 maanden is er nog geen factuur betaald en bleek die partij zijn geldschieters kwijt te zijn geraakt. Deze partij is overigens zelf vermogend genoeg om de kosten te dragen.
Nadat wij de facturen aan het incassoburo hebben overgedragen volgt er een gerechtelijk verhaal van 2 jaar waarbij de tegenpartij wordt veroordeeld tot het betalen van de facturen. De facturen bedroegen maar 1/5 deel van de totaal overeengekomen som, echter de totale kosten die deze partij mag ophoesten zijn ondertussen ruim 12.000 euro geworden. Gerechtelijke kosten moet ie dus ook betalen.

So far so good... De tegenpartij doet een eenmalige betaling aan het incassoburo van een 6K en de gerechtsdeurwaarder bepaald dat de tegenpartij het resterende bedrag aan 100 euro per maand moet terugbetalen....
Grappig, maar incl. rente e.d. kan een 3 jarige berekenen dat dit tot Sint Juttemus gaat duren en het incassoburo vindt dat ze niks hoeven uit te keren aan ons, totdat de volledige bedrag binnen is....

Het incassoburo is Intrum Justitia en doet uiteraard alsof hun neus bloed en het de schuld van de deurwaarder is.

Iemand een idee wat tegen zo'n situatie te doen is?

Geert-Jan
24/09/10, 16:45
Ik heb zo geen idee hoe dat te omzeilen, uit ervaring weet ik wel dat meerdere gerechtsdeurwaarders op deze manier werken.
Dus ook hier de ervaring dat na uitspraak deze regeling wordt getroffen en jij eerder met pensioen bent dan St. Juttemus bij jou is....

WebMeso
24/09/10, 16:45
Dus ze gijzelen het huidige bedrag dat aanbetaald is? Dat is erg vervelend na al die moeite tot nu toe en dan krijg je ook nog deze situatie voorgeschoteld. Al gekeken naar de algemene voorwaarden of er iets benoemd staat over deze regeling? Het lijkt erop dat dit alleen oplosbaar is, wanneer je de regeling van 100 euro per maand gaat aanvechten?

Dreas
24/09/10, 16:53
Is de afspraak met Intrum Justitia dat ze alleen hoeven uitbetalen als het volledige bedrag binnen is? Dat lijkt me een rare constructie omdat heel vaak een deel voor geruime tijd zal ontbreken?

systemdeveloper
24/09/10, 16:55
Volgens de voorwaarden van Intrum houden ze de centjes lekker vast en zitten ze waarschijnlijk op een strandje te lachen om dit soort dingen. Ik zal vast de enige niet zijn waarbij ze dat flikken.

ju5t
24/09/10, 16:59
Ik zou niet weten wat je hier tegen kunt doen. Maar Intrum heeft wel meer van die rare streken. Wij zijn nu ruim 2 jaar geen klant meer bij ze. Toch werden we onlangs gebeld door een (ex-)klant die benaderd werd door Intrum dat er nog openstaande posten jegens ons waren. Het gaat hier om posten van meer dan 3 jaar oud welke bij ons allang zijn afgeschreven. Vooral omdat Intrum ons informeerde dat zij de posten niet konden innen.

Uiteindelijk gaat Intrum dus alsnog, nadat het contract met ons is opgeheven, proberen de openstaande posten te innen bij onze klanten. De kans is groot dat wij hier nooit van op de hoogte worden gesteld en zij lekker kunnen cashen. Al met al, Intrum had ik nooit, maar dan ook nooit meer zaken mee gedaan. Jou zaak laat ook maar weer zien waarom.

systemdeveloper
24/09/10, 17:01
Ik zou niet weten wat je hier tegen kunt doen. Maar Intrum heeft wel meer van die rare streken. Wij zijn nu ruim 2 jaar geen klant meer bij ze. Toch werden we onlangs gebeld door een (ex-)klant die benaderd werd door Intrum dat er nog openstaande posten jegens ons waren. Het gaat hier om posten van meer dan 3 jaar oud welke bij ons allang zijn afgeschreven. Vooral omdat Intrum ons informeerde dat zij de posten niet konden innen.

Uiteindelijk gaat Intrum dus alsnog, nadat het contract met ons is opgeheven, proberen de openstaande posten te innen bij onze klanten. De kans is groot dat wij hier nooit van op de hoogte worden gesteld en zij lekker kunnen cashen. Al met al, Intrum had ik nooit, maar dan ook nooit meer zaken mee gedaan. Jou zaak laat ook maar weer zien waarom.
Ik heb ze ook al de laan uitgestuurd hoor. Ik heb 4 jaar betaald voor dat abbo, maar het werd me ook een beetje te gek.

DennisWijnberg
24/09/10, 17:37
Heb je een LJN nummer van de rechtzaak? Dan kan ik eens kijken of ze aan hen verplichten hebben voldaan.

systemdeveloper
24/09/10, 17:42
Heb je een LJN nummer van de rechtzaak? Dan kan ik eens kijken of ze aan hen verplichten hebben voldaan.
Daar vraag je me iets... ik heb de rechtszaak via Intrum laten lopen en dan krijg je 0,0 info behalve een regeltjes ergens in de lijst dat het afgerond is :(

Geert-Jan
24/09/10, 18:23
Heb je een LJN nummer van de rechtzaak? Dan kan ik eens kijken of ze aan hen verplichten hebben voldaan.

Waar ga (kun) je dat zien Dennis?

chielsen
24/09/10, 18:24
Tja, incassobureau op Intrum afsturen ;)

BsHosting
24/09/10, 19:14
Daar lachen ze mee, gewoon een incasso advocaat en dagvaarden die toko.


Tja, incassobureau op Intrum afsturen ;)

pdu
24/09/10, 21:24
Grappig, maar incl. rente e.d. kan een 3 jarige berekenen dat dit tot Sint Juttemus gaat duren en het incassoburo vindt dat ze niks hoeven uit te keren aan ons, totdat de volledige bedrag binnen is....

Het incassoburo is Intrum Justitia en doet uiteraard alsof hun neus bloed en het de schuld van de deurwaarder is.

Iemand een idee wat tegen zo'n situatie te doen is?

Neem een advocaat laat hem een brief sturen, daarna een dagvaarding 1500 voor een kort geding (simpele zaak).

Overigens is het belachelijk.

Je kunt ook een incasso advocaat op hun afsturen :thumbup:

Heb er wel één die no cure no pay basis werkt en graag (denk ik) een concurrent een hak wil zetten.

systemdeveloper
24/09/10, 21:41
Ik heb ze eens een bericht achtergelaten dat ik wil weten welke deurwaarder dat is. Dan ga ik eerst die eens aan de tand voelen (zal wel op niks uitlopen), maar dan ben ik met hun ver klaar. Die optie van @pdu lijkt me dan helemaal zo slecht nog niet. Maar zolang ik mijn centen niet heb blijf ik ze elke dag lastig vallen, al moet ik er een stagiare op zetten ;)

BsHosting
24/09/10, 21:44
bierens incasso advocaten, kunnen ook op no cure no pay werken hebben voor mij al vaak zat een vordering gehaald waar anderen het niet lukte.

pdu
24/09/10, 21:48
bierens incasso advocaten, kunnen ook op no cure no pay werken hebben voor mij al vaak zat een vordering gehaald waar anderen het niet lukte.

Hoeveel was je kwijt als ze niets wisten binnen te halen ?

En wat doen ze indien vordering worden betwist?

pdu
24/09/10, 21:50
Ik heb ze eens een bericht achtergelaten dat ik wil weten welke deurwaarder dat is. Dan ga ik eerst die eens aan de tand voelen (zal wel op niks uitlopen), maar dan ben ik met hun ver klaar. Die optie van @pdu lijkt me dan helemaal zo slecht nog niet. Maar zolang ik mijn centen niet heb blijf ik ze elke dag lastig vallen, al moet ik er een stagiare op zetten ;)

We kunnen deurwaarder ontvoeren en in de kelder onder je huis stoppen :thumbup:

(daarna onder de banden van aanhanger)

Schijnt in Afrika en Zuid-Amerika goed te werken voor mensen die niet eens wisten dat ze een vordering hadden :)

ps: zie ook deze discussies:
http://www.webhostingtalk.nl/juridisch-en-recht/163598-incassobureau-deurwaarder-risicos.html
http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/163616-wtf-webhostingtalk-nl.html

BsHosting
24/09/10, 22:05
Hoeveel was je kwijt als ze niets wisten binnen te halen ?

En wat doen ze indien vordering worden betwist?

No cure no pay is gewoonweg no cure no pay he dus geen geld is ook niks betalen.

Als het betwist wordt zullen ze wel contact opnemen denk ik zo he.
Ik heb er in ieder geval niet mee te maken gehad.

SHQ
24/09/10, 22:31
John

Intrum is een overeenkomst met je aangegaan waarin je een vordering uit handen hebt gegeven. Heb je hier ook alle volmacht in afgegeven mbt handelen en beslissingen nemen?

Anders hadden ze een afbetalingplan zelfs van te voren door jou schriftelijk moeten laten goedkeuren. Daarnaast hebben ze een informatie plicht, en dus zullen ze je vragen moeten beantwoorden gezien het nog steeds een lopende zaak is en dus ook een naam moeten geven van deurwaarder mr x.

Ik zou je rechtsbijstand zeker even de boel laten bekijken in deze situatie gezien jij nu alsnog schade lijd ondanks een gerechelijke uitspraak door toedoen van een derden.

let op: alles valt en staat waarvoor je zelf getekend hebt. en intrum is idd erg laks mbt informatie zolang je lief blijft vragen. een schriftelijke aanmaning met verzoek om informatie of else binnen x dagen reageren ze al anders.

Ik heb er zelf 1 jaar mee gewerkt in 2006 en was dik drama. Vervolgens graydon wat ook een drama is overigens :P

pdu
25/09/10, 00:02
Ik heb er zelf 1 jaar mee gewerkt in 2006 en was dik drama. Vervolgens graydon wat ook een drama is overigens :P

Incassocafe.nl ot:

Genoeg werkloze Antillianen.

SHQ
25/09/10, 10:12
Incassocafe.nl ot:

Genoeg werkloze Antillianen.
whahahaahah, die zit!

*neemt nog een slok zwart goud aka koffie*