PDA

Bekijk Volledige Versie : Upload snelheid



Bart L
23/09/10, 20:28
Ik begin een beetje door mijn mogelijkheden heen te gaan, de vraag jullie hulp om eens mee te denken.

Ik heb een glas 50/50 liggen bij een klant.

Download vanuit XS4ALL DC haal ik netjes de 40-45.
Upload kom ik niet verder dan 8 / 9 Mb.

Ik heb van alles geprobeerd.. Inclusief uitsluiten van alle componenten bij de klant (laptop direct op glas CISCO).

Kan het zijn dat QoS aan staat bij KPN Glas? MTU heb ik al een poging mee gedaan, zonder succes.

Eigen infra al zo goed mogelijk uitgesloten, we hebben 2 gescheiden kasten met eigen infra. Maar wel beiden in zelfde KPN DC.

3e verbinding heeft niet de gewenste connectie om het e.a. uit te kunnen sluiten.

Iemand die vanaf glas 50 Mbit upload haalt naar bijv. een FTP waar we voor een uurtje een accountje mogen? Puur om dat ook uit te sluiten (Dat het probleem niet bij XS ligt)

Andere ideeën? :lovewht:

The-BosS
23/09/10, 21:06
Andere ideeën? :lovewht:

Kort en bondig: http://www.speedtest.net/ (run het een paar keer voor verschillende locaties)

QBell
23/09/10, 21:21
Wij hadden KPN Glas 50/50 mbit 10% overboeking bij KPN in Driebergen.
Deze kon ook echt daadwerkelijk 50mbit uploaden.

Het kan zijn dat er andere in jou ring stevig bezig zijn waardoor je tegen de overboeking aan loopt.

Wat wij hadden (van kpn):
1X Lichtning edge huur switch van kpn (blauwe switch)
1X Cisco koop router. (hierin heb ik wel een aanpassingen gemaakt mbt tot traffic shaping, mtu en window sizes. Want deze stonden standaard nogal krapjes).

Ik heb nooit gemerkt dat er iets van QoS ruste op de fiber naar buiten toe...
Zover ik weet knijpen ze je op hun wijkrouter.

Voor google:
Wij zijn nu overgestapt naar Tele2 glasvezel omdat we een beetje KPN ziek werden (KPN is echt een bagger maatschappij als het gaat om communicatie). Tele2 is naar mijn mening super. Voor iedere dienst (internet/telefonie) krijg je een eigen (technisch kundig) contact persoon. Hierdoor kan je ook echt met iemand op niveau praten als er iets mis is.

Bart L
23/09/10, 22:13
Deze Edget / Cisco combinatie vind ik inderdaad ook bij de klant.
Speedtest = 30/50 dus prima.. Daarom ook de verwachting dat het in MTU/Window Size zit.. enig idee welke instellingen je hebt toegepast?

QBell
23/09/10, 22:16
De config??? pfff, nee dat zou ik echt niet meer weten uit mijn hoofd (ook alweer 1,5 jaar geleden gedaan).

Maar ik heb de koop router nog + ik heb nog een config voor de traffic shaping in mijn mailbox zitten :)


Verder kan je ook nog iets doen met window sizes op je servers (zeker als het linux is, als het windows based is weet ik niet precies waar).

Bart L
23/09/10, 22:18
Eerst maar eens de 1e client zover zien te krijgen :D Maar je zou me bijzonder helpen als je de config zou willen uitlezen, want ik ben al kaal, maar ik kan je zeggen, na een paar dagen testen komt er in ieder geval geen haar bij :D

QBell
24/09/10, 09:31
Leuk hé cisco :)

Ik zal vandaag ff kijken of ik de config voor je boven kan vissen.

Bart L
24/09/10, 11:09
Ja prachtig die dingen :) Ik ben erg benieuwd wat voor verschillen ik hier kan halen, alvast heel erg bedankt!