PDA

Bekijk Volledige Versie : Op zoek naar multi-screen presentatie oplossing



hrodenburg
22/09/10, 15:51
Goedemiddag mede-wht'ers,

Niet echt webhosting gerelateerd, maar daarom ook in de Lounge.
Ik heb een technische uitdaging, waar ik maar geen lekkere oplossing voor kan vinden (of ik gebruik de verkeerde zoektermen...). Misschien heeft hier iemand nog een idee.
Het mag best wel een beetje knutselen vereisen, maar moet uiteindelijk wel een fatsoenlijke oplossing zijn.

Ik zoek software en/of hardware waarmee ik centraal gestuurd, op verschillende schermen/beamers een presentatie (bijv. powerpoint) of een filmpje kan laten afspelen. De content is over het algemeen verschillend per scherm en is vantevoren bekend. Het betreft hier een mobiele opstelling, dus wordt heen en weer gesleept. De schermen staan op een afstand wisselend van een paar meter tot 50/100 meter.

Op dit moment doe ik dit ook al, door een pc met een aantal videokaarten en extenders over utp op een totaal van 4 schermen. Het nadeel vind ik dat het fysieke display uitgangen zijn en je windows dan moet opvoeden wat ie waar moet laten zien. Buiten dat heb je voor elk extra scherm een vga uitgang nodig. Niet erg flexibel en handig vind ik.

Het liefst wil ik gewoon een soort van (streaming) servertje, met "simpele" set-top-boxen aan de display kant. En dan alles over ip. Dan kun je gewoon lekker alles aan elkaar knopen en hoef je niet per scherm een utp of vga kabel te leggen.

De oplossing waar ik aan zit te denken is inderdaad een stream server met bijv. Amino (http://www.aminocom.com/) set-top-boxjes. Dan gaan powerpoint presentaties natuurlijk niet meer werken, die moet ik dan converteren naar bijv. mpeg (schijnt te kunnen). Vervolgens moet ik volgens mij nog wel wat javascripten en html'en om die kastjes aan te sturen.

Heeft iemand toevallig nog een creatief idee, of weet een mooie oplossing hiervoor?
Alle (ook vage) ideeën zijn welkom :lovewht:

ichosting
22/09/10, 15:54
Je zou eens naar XIBO (http://xibo.org.uk/) kunnen kijken. Is freeware en doet denk ik precies wat je wilt ;)

hrodenburg
23/09/10, 08:53
Dat ziet er inderdaad leuk uit. Die was ik nog niet tegen gekomen.
Het enige nadeel vind ik dat je een pc aan de kant van je display nodig hebt en niet met een kleine stb af kan. Aan de andere kant kun je wel weer gewoon powerpoint afspelen, wat voor ons wel weer een voordeel is.
Bedankt voor de tip!

Wynand
23/09/10, 10:45
Schermafstand tussen de 50 en de 100 meter, vanaf de computer waarvan alles uit bediend wordt neem ik aan?
Over UTP werken die dingen afhankelijk van de omgeving soms minder, en beperkt je ook in afstand (nuja, als dat geen probleem is..). Meestal gebruiken wij DVI over fiber op 'n haspel, vraagt soms wel een extra stroomstekker voor de adapter die naar de beamer zelf gaat. Is de bron altijd een filmpje? Powerpoint kan lastiger worden omdat dat niet geheel automatisch werkt.
Kan een volgende keer dat ik er tegen kom wel is op de gebruikte software/hardware letten, maar schiet is een mail naar Alfacam / Pixelscreen / PFL / EML Productions / Phlippo Showlights, zij kunnen je daar waarschijnlijk beter in adviseren (ik sluit enkel aan ;)) en waarschijnlijk ook ineens de hele handel compleet verkopen.