PDA

Bekijk Volledige Versie : pop3 leave a copy blijft maar downloaden



jos
21/09/10, 11:04
Hallo,

Een klant van mij heeft zijn mail ingesteld als "pop3 leave a copy" waar ik zelf niet zo fan van ben maargoed :-) In iedergeval zijn mail wordt steeds opnieuw binnen gehaald alsof zijn gelezen mails nieuw zijn. Hoe kan je dat oplossen? Heb even op google gezocht en ik vind alleen maar uitleg hoe je "pop3 leave a copy" kan instellen maar niet als het mis gaat :-0

Triloxigen
21/09/10, 11:10
Is dat ook niet precies wat dat moet doen, de email daar laten?

ik denk dat je klant meer zoekt naar IMAP.

jos
21/09/10, 11:13
Wat de klant doet is mail als kopie op de server laten zodat hij vanuit meerdere locatie's zijn mail kan lezen. Wat je met IMAP het beste kan doen vind ik.

Maar nu leest hij een mail en 5 minuten later wordt die mail opnieuw binnengehaald alsof het een nieuwe mail is. weer 5 minuten later wordt die mail nog een keer binnen gehaald. de pop3 met kopie op de server is dus in de war en de vraag is hoe je dat kan oplossen in outlook?

Marin
21/09/10, 11:15
Misschien is zijn Outlook profiel in de war.... Even nieuwe aanmaken?

t.bloo
21/09/10, 11:23
Zelfde probleem met een andere email client? Dit soort storingen ligt vaak aan de client dacht ik.

BsHosting
21/09/10, 11:36
Haalt de klant het op 1 pc binnen of meerdere.
Had laatst ook zo'n klant en overal stond copy achterlaten aangevinkt en bv niet verwijderen na een x aantale dagen.

Je moet als je dat doet wel 1 pc die je gebruikt instellen als geen copy dan is je mailbox leeg als ie die gebruikt.

Marin
21/09/10, 11:39
Haalt de klant het op 1 pc binnen of meerdere.
Had laatst ook zo'n klant en overal stond copy achterlaten aangevinkt en bv niet verwijderen na een x aantale dagen.

Je moet als je dat doet wel 1 pc die je gebruikt instellen als geen copy dan is je mailbox leeg als ie die gebruikt.

True, maar dan nog zou de client de mail maar 1 keer op moeten halen. TS schrijft dat client de boel blijft binnen halen. Ik heb zoiets ook wel bij de hand gehad. Toen was het Outlook profiel van slag. Nieuwe gemaakt, alles importeren en klaar... (ervanuitgaande dat het om Outlook gaat)

jos
21/09/10, 12:02
Dank voor de reacties! ik ga het opnieuw aanmaken van het profiel voorstellen aan de klant.