PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein doorverwijzen



BlackHorse
20/09/10, 21:58
Ik heb een klein vraagje. Ik krijg van klanten de vraag of zij een domein kunnen registreren bij mij om die door te laten verwijzen naar een website bij een andere provider. Bijvoorbeeld een op maat gemaakte webshop die gehost word op een subdomein van de webbouwer maar die host geen domeinen.

Nu zijn de meningen daar een beetje over verdeeld. Ik ben benieuwd naar meningen over dit onderwerp.

Marin
20/09/10, 22:02
Waarom niet? Je verkoopt toch gewoon een domein met een stukje dienstverlening? (de doorverwijzing).

Zie het probleem niet om het niet te doen.

BlackHorse
20/09/10, 22:03
Waarom niet? Je verkoopt toch gewoon een domein met een stukje dienstverlening? (de doorverwijzing).

Zie het probleem niet om het niet te doen.

Waarin ik geintresseerd ben is naar meningen waarom mensen hierop tegen zijn.

Ramon Fincken
20/09/10, 22:07
Waarin ik geintresseerd ben is naar meningen waarom mensen hierop tegen zijn.

Dan wil ik wel eens weten :P waarom je denkt dat er mensen tegen zijn? De klant neemt een stuk dienstverlening af en binnen de normale regels mag ie doen en laten wat ie wil ermee.

Marin
20/09/10, 22:08
Waarin ik geintresseerd ben is naar meningen waarom mensen hierop tegen zijn.

Vreemd, dat vraag je niet in je TS, en ook uit je enquete blijkt dit niet


Ik ben benieuwd naar meningen over dit onderwerp.

Anyhow, wat voor geluiden hoor jij dan om het niet te doen? Zou namelijk geen reden kunnen bedenken. Komt op hetzelfde neer als een Ford Garage die je geen Cockpit Spray wil verkopen omdat je je Renault ermee schoon gaat maken :D

Ramon Fincken
20/09/10, 22:16
[..]
Anyhow, wat voor geluiden hoor jij dan om het niet te doen? Zou namelijk geen reden kunnen bedenken. Komt op hetzelfde neer als een Ford Garage die je geen Cockpit Spray wil verkopen omdat je je Renault ermee schoon gaat maken :D

Ja maar dat kan ook echt niet! :chinese:

Geert-Jan
20/09/10, 22:25
De reden daarachter is net andersom, hosters hebben niet graag dat de domeinnaam elders geregistreerd wordt.
Dit vaak alleen om technische reden: bij onderhoud of calamiteiten kun je de DNS van de domeinnaam niet aan, wat extra downtime (kan) ge(eft)ven aan het online zijn van de domeinnaam.

Marin
20/09/10, 22:27
De reden daarachter is net andersom, hosters hebben niet graag dat de domeinnaam elders geregistreerd wordt.
Dit vaak alleen om technische reden: bij onderhoud of calamiteiten kun je de DNS van de domeinnaam niet aan, wat extra downtime (kan) ge(eft)ven aan het online zijn van de domeinnaam.

En dat kan ik wel begrijpen. Toch hebben wij klanten die het per se zo willen regelen. Nou, prima dan. Maar ik meld ze duidelijk (en ook per mail) dat ze dan zelf verantwoordelijk zijn voor de DNS e.d. En dat dit downtime kan geven.

Geert-Jan
20/09/10, 22:29
En dat kan ik wel begrijpen. Toch hebben wij klanten die het per se zo willen regelen. Nou, prima dan. Maar ik meld ze duidelijk (en ook per mail) dat ze dan zelf verantwoordelijk zijn voor de DNS e.d. En dat dit downtime kan geven.

....zo doe ik het ook.

Blokkeren? Nee.
Waarschuwen? Ja.

WebMeso
20/09/10, 23:55
Vreemd, dat vraag je niet in je TS, en ook uit je enquete blijkt dit niet



Anyhow, wat voor geluiden hoor jij dan om het niet te doen? Zou namelijk geen reden kunnen bedenken. Komt op hetzelfde neer als een Ford Garage die je geen Cockpit Spray wil verkopen omdat je je Renault ermee schoon gaat maken :D

Haha. Aan zo'n vergelijking moest ik ook meteen denken, maar dan met de autobanden. Ik zie geen probleem in het redirecten van een domeinnaam op deze manier. Men heeft toch betaald voor de domeinnaam dus men mag ermee doen wat die wil.

The-BosS
20/09/10, 23:58
Zie hier ook geen problemen mee, dit kan je dus ook doortrekken naar email forwarding (waarom wel/niet). Klant betaald dus doet er mee wat hij wil, al is het een A record verwijzing of een php redirect of html redirect of html frame.

Zoals de andere blokeren nee, waarschuwing voor de mogelijke gevolgen wel.

hires
21/09/10, 10:17
Misschien een mooie uitdaging om deze klant voor je te winnen? Je kan je afvragen waarom de klant bij jouw deze domeinnaam wil registreert... Een goede sales afdeling duikt er bovenop :).

GC-Hosting
21/09/10, 14:11
Ik heb zelf Prima gedaan omdat je vrij moet zijn te doen met je domeinnaam wat je wil.. Zo kunnen onze klanten op eigen DNS draaien maar ook gewoon vrij A records maken als ze onze dns gebruiken.

LAMP-host
21/09/10, 17:53
Ikzelf heb prima genomen omdat ik ook van mening ben dat de koper mag doen met de domeinnaam wat hij wilt.

Marco Mahieu
23/09/10, 12:02
Niks op tegen toch. Als het gaat om een doorverwijzing naar een subdomein bij een andere provider (URL forwarding) gaat zelfs het DNS verhaal niet op, jij hebt het domein en de DNS in beheer. De klant kan bijv. vanuit een contole paneel de URL instellen waar naartoe verwezen wordt.