PDA

Bekijk Volledige Versie : factuur voor niet geleverde dienst



Mic
16/09/10, 14:04
Beste lezers,

Ik ontvang de afgelopen 5 jaar een factuur van een "niet nader te noemen" webhoster, waar ik klant ben geweest.

Ten tijden hebben zij een wan prestatie geleverd, waarna ik al mijn domeinnamen daar heb weg gehaald en ondergebracht heb bij een andere hoster, waar ik met veel tevredenheid al 5 jaar klant ben.

Echter, 1 opzegging van een domein forward hebben ze nooit verwerkt, omdat zo gezegd het opzegformulier niet is aangekomen.

Elk jaar sturen ze een mail en factuur, met de verlening voor een nieuw jaar erbij. Elk jaar stuur ik deze retour. Ook dit jaar ontving is weer een factuur.

Weer aangegeven dat ik hier niet van gediend ben dat ik een credit factuur wil van alle facturen die zij, mij hebben toegestuurd. maar elke keer komt het loze dreigement, dat het wordt uitbesteed aan Interim Justitia.

Vandaag kreeg ik weer een mailtje, met een reply uit 2007 waarin al werd aangegeven dat ik alle stukken kan opvragen bij het incasso bureau.

Grappig want ik heb nog nooit een incasso bureau gezien of gehoord.
Tevens maak ik mij ook iet erg druk om de vordering. Aangezien de dienst nooit is geleverd.

Hoe kom ik van deze bende af. Dat is wat mij meer bezig houd.
Een mail sturen heeft geen zin, want zij blijven bij de vordering.

Een aangetekend schrijven sturen, waarna ik waarschijnlijk dezelfde reactie in een brief retour krijg... zal geen toegevoegde waarde hebben.

Graag jullie advies.

Mvg

Mic

opinion
16/09/10, 14:11
In dit (http://www.webhostingtalk.nl/juridisch-en-recht/159307-problemen-met-mijndomein-nl.html) actieve topic heeft iemand hetzelfde probleem mbt. een opgezegd domein. Gaat het hier toevallig om hetzelfde bedrijf?

Overigens dienen zijn je opzegging gewoon te accepteren. Nadat je de opzegging aangetekend verstuurd hebt zou ik het verder laten zitten. Laat ze het maar voor een rechter gooien, dat winnen ze toch niet.

Verder kan je helaas niet veel doen wanneer de hoster/registrar zelf niet meewerkt. Maar dat is niet erg, want je hebt je plicht gedaan.

Alain
16/09/10, 14:19
Het hangt een beetje af van de afgesproken voorwaarden, maar inprincipe moet jij kunnen aantonen dat hun een opzegging hebben ontvangen. Het is verder niet heel belangrijk of de domeinnaam ergens anders is geregistreerd, dat staat meestal los van de overeenkomst.

Als je niet kunt aantonen dat hun een opzegging hebben ontvangen op de juiste wijze (meestal is een e-mail of terug sturen van facturen echt niet voldoende), dan is het niet zo vanzelfsprekend dat je in je recht staat.

Ik zou als eerste in ieder geval je opzegging alsnog regelen, als je dat niet hebt gedaan. Doormiddel van een aangetekend schrijven en bijvoorbeeld daarnaast ook nog per fax. De volgende stap is een beetje afhankelijk of je al eerder een officiƫle opzegging hebt gedaan (en dat dus kunt aantonen).