PDA

Bekijk Volledige Versie : iXL Hosting



jabbink
13/09/10, 13:28
Hi,
op het ogenblijk zit ik bij een hoster die nog al erg zit te klagen over de load die mijn site veroorzaakt en daarom ben ik op zoek naar een andere host. Nu had ik 2 hosters gevonden die mij wel interessant leken: DeziWeb en iXL Hosting.
Over die laatste kan ik helaas alleen perfecte reviews vinden en ik wil niet zeggen dat het niet perfect is, maar ik heb tot nu toe gewoon nog van niks gehoord wat 100% perfect is. Daarom de vraag of er hier mensen zijn die ervaring met iXL Hosting hebben (berijkbaarheid, support). Het enige wat ik op dit forum erover kon vinden was dat Robert Esseveld (http://www.webhostingtalk.nl/members/robert-esseveld.html) er van is maar verder geen topics erover.

En misschien dan meteen OT maar om hier specifiek een topic over te openen vind ik dan ook weer een overkill: Wat kunnen jullie mij aanraden: http://www.deziweb.com/hosting/webhosting het Basic paket of http://www.ixlhosting.nl/diensten/webhosting/vergelijken.php het Large paket?

FunnyMedia
13/09/10, 15:02
ALS je website dit al veroorzaakt, wat niet altijd zo is, dan zou ik eerst eens gaan kijken wat dit dan veroorzaakt en dit op te lossen.
Verhuizen naar een andere webhost is dan wel leuk maar ook het probleem mee verhuizen :-)

jabbink
13/09/10, 15:10
Het is een hele primitieve site die alleen veel requests krijgt die verder niet veel load kunnen veroorzaken (hierover was eerder al een probleem dat toen verholpen werd; Ik had achteraf nog eens geinformeerd of het achteraf gezien nog steeds allemaal soepel bleef lopen; dit was het geval. Nu ineens toch weer mijn site disabled; leuk hoor, in het weekend zonder snelle support of telefoonnummer). Mja, budgethost en wanneer je dan over de helft van je betaalde traffic heenkomt gaan ze huilen. Beetje bot uitgedrukt maar na dat dit nu elke maand ineens gebeurt heb ik er gewoon helemaal geen vertrouwen meer in.

opinion
13/09/10, 15:21
Pay peanuts, get monkey's :)

iXL Hosting nog nooit van gehoord en DeziWeb is een prima partij.

jabbink
13/09/10, 15:24
Pay peanuts, get monkey's :)

Diezelfde zin had ik al in de topic over de hoster die ik nu heb gelezen. Mja, het is prima voor mensen die prive mail willen, maar zodra je echt bezoekers krijgt mag het niet meer...

opinion
13/09/10, 15:29
Het is van de zotte dat je bij de helft van je toegestane dataverkeer gewaarschuwd wordt. Dit is niet normaal.
Dezelfde situatie heb je als je auto gaat zeggen dat je móet taken als de tank nog halfvol zit.

Maargoed, ik kan alleen maar iedere gerespecteerd bedrijf dat hier rondhangt aanbevelen. Allemaal (indien je niet super budget zit) prima hosts.

jabbink
13/09/10, 15:44
Het is van de zotte dat je bij de helft van je toegestane dataverkeer op een vrijdag avond waarna tot maandag ochtend niemand meer werkt afgesloten wordt

There I fixed it.
En budget is ~6euro per maand voor minimal 1GB opslag, 20GB traffic en mogelijkheid voor minimaal 5 subdomains en minimaal 2 domains (+ de standaard spullen zoals mod_rewrite, php5, MySQL, Cronjobs, Mail, etc)

Yourwebhoster
13/09/10, 15:57
There I fixed it.
En budget is ~6euro per maand voor minimal 1GB opslag, 20GB traffic en mogelijkheid voor minimaal 5 subdomains en minimaal 2 domains (+ de standaard spullen zoals mod_rewrite, php5, MySQL, Cronjobs, Mail, etc)

Als je een aanbieding wilt hebben hier voor dan zou je een topic moeten openen in het aanbiedingen gezocht forum, die is daar voor bedoeld.

Verder heb ik zelf nog niet/nooit van ixlhosting.nl gehoord. Van Deziweb heb ik dat wel (in de positieve zin) en ze openen zelfs een datacenter in Meppel.

Om je verder te helpen met je probleem; je host moet kunnen aantonen dat je teveel load veroorzaakt. Kunnen zij dat niet, dan hebben ze geen reden om je af te sluiten. Ik zou alleen wel mijn twijfels hebben bij de betrouwbaarheid, verhuizen raad ik je daarom sowieso aan.

En het budget stukje: Dit verschilt per bedrijf. Om maar geen namen te noemen: voldoende bedrijven verkopen pakketten goedkoop en toch mag je het volledig gebruiken. Helaas zitten sommige hosters op een simpele Sempron CPU met een enkele harde schijf, waardoor je al snel meer load kan veroorzaken omdat de server simpelweg te weinig performance heeft.

opinion
13/09/10, 15:59
Het mooie is dat je daar nu wel per direct kan verhuizen vanwege in gebrekstelling van de dienst en zo doende het contract per direct kan ontbinden.
Opzich is je budget naar mijn mening voldoende om een deze specificaties bij een betrouwbare partij onder te zetten.

Ik zou een aanbieding gevraagd topic starten als ik jouw was om evt. verdere mogelijkheden met de aangegeven prijs/specificaties te vergelijken.

daveww
13/09/10, 16:03
Van iXL Hosting regelmatig gehoord, en schijnt een goede provider te zijn, zoals ik af en toe hoor van mensen.

Tommi
13/09/10, 16:09
Van iXL Hosting regelmatig gehoord, en schijnt een goede provider te zijn, zoals ik af en toe hoor van mensen.

Hier inderdaad hetzelfde gehoord, prima partij:)

johnlienden
14/09/10, 09:51
Van iXL Hosting regelmatig gehoord, en schijnt een goede provider te zijn, zoals ik af en toe hoor van mensen.
Ik heb zelf een paar domeinen lopen bij iXL en ben zeer te spreken over de kwaliteit van het bedrijf.
Ze zijn bijna 24/7 bereikbaar en hebben tot nu toe al mijn vragen binnen 4 uur opgelost, zelf in het weekend!
De support is dus ook uitstekend.
Gepland onderhoud wordt ook goed aangekondigd en in geval van een storing krijg je altijd duidelijke status-updates.
DeziWeb heb ik nog nooit wat mee gedaan eigenlijk.
Ik kan je dus alleen het Large-pakket van iXL aanbevelen al zal DeziWeb ook zeker goede kanten hebben.

ju5t
14/09/10, 10:58
Ken alleen DeziWeb. Geen klant, dus kan er niets over zeggen. Heb bij dit soort posts altijd een beetje "hey-vriendje-vraag-eens-wat-over-mijn-nieuwe-bedrijf-op-wht" idee.

®on
14/09/10, 11:31
Heb bij dit soort posts altijd een beetje "hey-vriendje-vraag-eens-wat-over-mijn-nieuwe-bedrijf-op-wht" idee.
Of: "ik-maak-2-kloontjes-aan-naast-mijn-bestaande-WHT-account-en-doe-net-alsof-mijn-neus-bloedt".

Johnlienden is iig. een kloontje van Robert Esseveld, en Jabbink zal dat vast ook zijn of een aangespoorde vriend zijn.

//herstel: Johnlienden en Robert Esseveld zitten alleen op dezelfde school en hebben daardoor hetzelfde ip.
Maar dat zegt voldoende voor nu :)