PDA

Bekijk Volledige Versie : Meerde Mails versturen.



BrunoB
13/09/10, 12:36
Hallo,

ik ben een nieuw forum aan het opzetten.

Deze heb ik draaien op Windows Vps , Plesk als controlpanel en Smf Forum 2.0

In het verleden heb ik ook een z'n site gehad en heb dus nog veel mails adressen daar aan over gehouden. Deze mensen wil ik dus een mail sturen dit is bekend bij hun.

Wat kan ik het best doen om meerdere mails te versturen? welk progje?

Alvast bedankt

Gr BB

ps dit is niet bedoelt om te spammen

opinion
13/09/10, 12:41
Hier hebben we positieve ervaringen met http://www.phplist.com/

BrunoB
13/09/10, 14:53
Hier hebben we positieve ervaringen met http://www.phplist.com/

Hallo Opinion,

bedankt voor je reactie.

Heb een vraagje aan jou is er ook een Nederlandse Handleiding om php list te installeren?

Alvast bedankt.

Met vr gr BB :thumbup:

opinion
13/09/10, 16:00
Ik heb dit zelf middels Fantastico gedaan, welke in een klik klaar was. Ik kan je evt. hier vanavond wel bij ondersteunen. Ik weet niet of je zelf ervaring met Cron ed. hebt?

BrunoB
13/09/10, 16:48
Ik heb dit zelf middels Fantastico gedaan, welke in een klik klaar was. Ik kan je evt. hier vanavond wel bij ondersteunen. Ik weet niet of je zelf ervaring met Cron ed. hebt?

Hallo,

wat is Fantastico?

Inmiddels heb ik phplist draaiende maar het is wel heel uitgebreid.

Wil gewoon een simpele mail kunnen versturen dit is meer een nieuwsbrief.

Is dit allemaal aan te passen?

Hulp is altijd wel welkom maat tot nu toe is het me gelukt maar bedankt.

Ik hoor van jou

Gr BB

opinion
13/09/10, 16:56
Fantastico is een automatisch installeer programma voor zeer veel webscripts op cPanel.

Wanneer je meer dan 5000 e-mail adressen in je bestand hebt is wellicht handig om toch naar zulke uitgebreide paketten te kijken. Deze ondersteunen namelijk batchversturing (niet alles in een keer, dat gaan de spamfilters en het systeem waar het vanaf verstuurd gaat worden niet leuk vinden)

Je kan PHPList gewoon (na de configuratie eenmalig doorgelopen te hebben) een "nieuwsbrief" aanmaken waarin je

Hallo,

Bezoek graag de volgende website eens

Groet,

<afzender> prima kan opvoeren aan je klanten bestand (welke je door middel van verschillende formaten kan importeren.)

Zoals ik aangaf ben ik zelf ook geen expert met deze software.

BrunoB
13/09/10, 17:24
Hallo,

met Fantastico kan je phplist installeren bedoel jij dat?

En die batch versturing is mogelijk op phplist als ik je goed begrijp?

Als ik het zo lees op internet is het wel mogelijk met phplist

Hoor van je

Trouwens bedankt voor je snelle reacties :thumbup:

Gr BB :p

Mark17
13/09/10, 19:12
Met PHPList is het gewoon mogelijk. Voor een eenmalige mailing kun je echter 9 van de 10 opties in PHPList negeren. Zelfs voor mailings die vaker voorkomen is het niet echt van belang in veel gevallen om alles na te lopen/in te stellen.

opinion
13/09/10, 19:16
Bovenstaande posts, alle stellingen/vragen: JA! :)

Met Fantastico klik je dus op install, en kan je het volgende moment inloggen in PHPList. Wij zijn lui :-) Fantastico moet je hoster ondersteunen trouwens. Dit installeer je niet zomaar even.

ju5t
13/09/10, 19:30
Ik vind phplist persoonlijk erg amateuristisch. Of ik ben er niet gedreven genoeg in, dat kan ook. Wij gebruiken voor sommige klanten Mailing List Manager Pro. Die is alleen niet gratis en voor een eenmalige mailing misschien een klein beetje overkill ;-)

Oh en Fantastico, leuk en aardig, maar dat draait niet op Plesk :-) Ben niet thuis in Plesk dus kan je geen alternatieven geven. Maar PHPlist heeft documentatie hoe je dit zelf kunt installeren.

BrunoB
13/09/10, 20:57
Wil jullie allen bedanken voor jullie reacties.

Alleen ik heb nog een vraag.

De desbetreffende email adressen staan in kladblok bestand.

Dit is incl gebruikers naam en IP adres hoe kan ik op een snelle manier alleen de mail adressen overzetten naar PHP list.

Want om handmatig alle IP adressen te verwijderen en gebruikersnamen zit een boel werk ik in.

Ik wacht jullie reacties effe af.

Alvast bedankt

Met Vr Gr BB

Mark17
13/09/10, 23:54
Tip: zet het in excel en verspreid het over meerdere kolommen, dit kan vrij simpel (mits een goed scheidingsteken gekozen is).

BrunoB
14/09/10, 01:16
Tip: zet het in excel en verspreid het over meerdere kolommen, dit kan vrij simpel (mits een goed scheidingsteken gekozen is).

Hallo,

bedankt voor je tip.

Ben er mee bezig geweest maar met excel werk ik niet zoveel.

Phplist geeft de volgende melding "Fatale Fout: Cannot find column with email, please make sure the column is called "email" and not eg e-mail, and that your column delimiter is correct " heb al van alles geprobeert.

Zelf als ik 2 mails in excel hebt staan wil hij niet.

De A column hoe benoem je die naar email?

Dit is me enigste struikelblok ->|

Gr BB

opinion
14/09/10, 09:27
zorg dat het eerste vakje, A1 (linksboven) email heet (en daaronder staan alle email adressen) (wellicht even een extra rij invoegen om zodat je het in kan vullen in een leeg veld)

BrunoB
14/09/10, 11:00
Goedemorgen,

Opinion bedankt voor je reactie maar het lukt me niet nou ja nog niet :w00t:

Heb A1 genaamd email gehad ook Email met hoofdletter dus maar beide wil niet.

De error geeft hij nog steeds aan in het begin gaf hij aan dat ik de boel moest opsplitsen dit heb ik gedaan. Maar de error van email enz. enz. komt steeds naar voren.

Heeft het niet iets te maken met database of in het script ik ben ook maar een leek :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Ik voeg ook effe een printscreen toe van excel onder het woord email dus A2 komen de adressen. Deze heb ik er nu niet in staan i.v.b. met privilegie.

Hoop dat jullie het wel weten of zien wat het is.

Alvast bedankt

Gr BB :rolleyes:

opinion
14/09/10, 12:13
Je slaat de spreadsheet wel als kommagescheidde CSV op?:-)
Inprincipe moet dit goed zijn en via bovenstaande heb ik ruim 10k e-mail adressen in één keer kunnen importeren.

BrunoB
14/09/10, 13:15
Hallo,

ben zelf al verder gekomen.

Achter ieder email adres moet een komma staan dit heb ik nu getest bij 10 adressen en phplist import het bestand dus dat is opgelost.

Maar nu nog het volgende hoe kan ik zeer snel achter meerdere e-mails een komma zetten.

Kan ik dit in kladblok doen? of in Excel 2007?

Gaat om een paar 100 mail adressen om dan handmatige overal een komma achter te zitten is ook niet doen.

Moeten alle mail adressen in A2 staan? of per regel een mail adres?

Dus wie weet hier een makkelijk oplossing voor?

Gr BB

ps opinion zie nu pas na het plaatsen van dit bericht jou reactie bedankt daarvoor

BrunoB
14/09/10, 14:47
Ben nu al een tijdje bezig om een komma te krijgen achter de email adresen.

Maar het lukt niet iemand dus een oplossing?

Alvast bedankt

Gr BB :thumbup:

Marin
14/09/10, 22:18
Vervang je in excel ofzo alle .nl en .com door .nl, en .com, met search/replace

dirty maar werkt wel :D

Je kan ook een php scriptje in elkaar flansen

opinion
14/09/10, 22:57
bovenstaande wou ik posten, maar het klopte niet (met wat ik er nog van wist) ondertussen is het importeren en dergelijke gelukt.
Hij moet alleen de cronjobs nog goed zetten. Ik heb daar nu even geen tijd meer voor.

BrunoB
16/09/10, 14:17
bovenstaande wou ik posten, maar het klopte niet (met wat ik er nog van wist) ondertussen is het importeren en dergelijke gelukt.
Hij moet alleen de cronjobs nog goed zetten. Ik heb daar nu even geen tijd meer voor.

Thnx mensen voor jullie reactie's

Opinion en natuurlijk ook de andere mensen in wat houd cronjobs in?

Zal straks zelf ook effe googlen..... Hoe kan ik dit instellen in PhpList?

Alvast bedankt

Gr BB :w00t: