PDA

Bekijk Volledige Versie : Gegevens controle IPv6



Yourwebhoster
13/09/10, 10:37
Op dit moment gooi ik de controle van de IP's door MaxMind heen, maar het probleem is dat Maxmind geen echte controle heeft voor IPv6 IP's. Hierdoor kan ik dus niet controleren en/of uitsluiten of een klant ook echt de juiste gegevens opgegeven heeft.

Omdat het mij niet helemaal lekker zit dat deze klanten wel gewoon kunnen bestellen, vroeg ik mij af hoe jullie die klanten controleren? En zijn er al alternatieven voor Maxmind die wel over de juiste gegevens van IPv6 adressen hebben?

Voor IPv6 doe ik alleen een controle met een who is op het IP, maar daar kan ik alleen het land uit opmaken.

dirkb
13/09/10, 14:58
Zelfs met een whois zal je niet het juiste krijgen. Wij hebben hier op kantoor een tunnel naar HE in Ashburn, VA, USA.
Als je een whois lookup doet op het ipv6 adres krijg je dus gewoon HE in Fremont California, en zelf zitten we in België :-)

Yourwebhoster
13/09/10, 16:37
Zelfs met een whois zal je niet het juiste krijgen. Wij hebben hier op kantoor een tunnel naar HE in Ashburn, VA, USA.
Als je een whois lookup doet op het ipv6 adres krijg je dus gewoon HE in Fremont California, en zelf zitten we in België :-)

Dat begrijp ik en daarom zal een order ook niet gelijk geweigerd worden, dan zal ik kijken naar andere methodes om het te kunnen verifiëren.

ju5t
13/09/10, 17:42
Waarom geen mailtje naar MaxMind? Zij zullen hier ook mee zitten lijkt mij.

Yourwebhoster
13/09/10, 17:44
Waarom geen mailtje naar MaxMind? Zij zullen hier ook mee zitten lijkt mij.

http://www.maxmind.com/app/faq#ipv6
Mailtje gaat zo de deur uit, maar ik wilde eigenlijk even afwachten op reacties in dit topic om te kijken hoe anderen dit opgelost hebben.

Yourwebhoster
13/09/10, 19:56
We're working on adding IPv6 support but do not have a date at this time.
Dat gaat nog wel even duren ben ik bang. Heeft iemand voor in de tussentijd suggesties? De enige optie die ik kan bedenken is IPv6 verlopig uitzetten om meer zekerheid te hebben, wat ik eigenlijk liever niet heb.

Mark17
13/09/10, 20:08
Controle op land is op tunnels na redelijk tot goed te doen voor IPv6. Voor de rest zijn de mogelijkheden die ik ken vrij beperkt.

Een mailtje om het email adres te controleren (samen met een link om te bevestigen) en dan IPs vergelijken is misschien een idee. Deze link zou via een subdomein zonder IPv6 kunnen lopen natuurlijk (IPv4 controle is gelijk toepasbaar).