PDA

Bekijk Volledige Versie : vakantie zuid engeland



asusk7m550
11/09/10, 14:22
Komende maandag zal ik met vrouw en kind op vakantie gaan naar zuid engeland (new forrest).

Aangezien ik hier nog nooit ben geweest, zoek ik een aantal leuke plekjes om naar toe te gaan.

Hebben jullie nog leuke suggesties?

Isle of Wight staat in ieder geval op het lijstjes.

Domenico
11/09/10, 15:27
Brighton misschien?

WebMeso
11/09/10, 16:12
Cambridge, Brighton & Dover. Of Cornwall met een ruïne in Tintagel.
In Devon zijn nog een paar pretparken.

http://www.campersiteabkoomans.nl/Reisverslag%20Londen%20Zuid%20Engeland/Reisverslag%20Zuid%20Engeland.htm
Misschien kan je een idee op doen met deze foto's... :)

t.bloo
11/09/10, 16:17
Brighton is misschien wat ver vanuit de New Forest regio. Ben afgelopen zomer een dagje in Brighton geweest en om daar nou 2 uur voor te rijden... alles is daar "world famous" maar dat is daar alles in iedere stad ;)

Als je van wandelen houdt dan kun je in Engeland je hart ophalen. Ze hebben leuke korte en lange wandelingen waarbij je een beetje moet puzzelen om je weg door de gewone velden te vinden :)

Dagje London kan heel goed. Ze je auto bij een wat groter station en neem de trein naar het hartje van de stad. Als je vroeg op de dag kaartjes koopt, dan kun je voor bijna niks naar een musical als je dat leuk vindt. Koop geen kaartjes bij de zogenaamde kortingsbureaus... maar gewoon aan de balie van het theater. Er draaien een stuk of zeven uitvoeringen parallel in de stad.

In London hebben ze in Regent Street een speelgoedwinkel van 6 verdiepingen en ook een computerwinkel zo groot als een supermarkt!

In Loxwood zijn ze bezig met de restauratie van een 100 jaar verlaten kanaal, dat was wel mooi om te zien met 24 kleine sluizen enzo.

Verder de normale dingen: de rotonde is in Engeland uitgevonden, evenals het midden rijden, voetgangers hebben nooit voorrang en restaurants sluiten doordeweeks om 6 uur en op zondag om 4...

asusk7m550
12/09/10, 16:35
Bedankt voor alle reacties.

Aangezien we al een aantal keer in engeland zijn geweest en waarschijnlijk ook nog wel vaker naar toe gaan, vallen de plekken waar je een redelijk ritje voor moet maken af.

Zijn er nog meer suggesties?

HansLeeuwen
20/01/11, 17:28
Bedankt voor alle reacties.

Aangezien we al een aantal keer in engeland zijn geweest en waarschijnlijk ook nog wel vaker naar toe gaan, vallen de plekken waar je een redelijk ritje voor moet maken af.

Zijn er nog meer suggesties?


Hoi Asus,

jazeker! Wat dacht je van midden Engeland? Zijn jullie al wel eens in het peak district geweest of in Nottingham? Ik ben al een aantal keer op vakantie geweest in de East Midlands (http://www.discovereastmidlands.nl/) en kan het ten zeerste aanbevelen.

groeten

Hans

WebMeso
20/01/11, 19:22
Hoi Asus,

jazeker! Wat dacht je van midden Engeland? Zijn jullie al wel eens in het peak district geweest of in Nottingham? Ik ben al een aantal keer op vakantie geweest in de East Midlands (http://www.discovereastmidlands.nl/) en kan het ten zeerste aanbevelen.

groeten

Hans

Gezien meneer een week na het starten van dit topic naar engeland zou gaan en het nu 2 maanden later is, is hij denk ik alweer terug van zijn vakantie. Toch aardig van je dat je je hiervoor helemaal hebt geregistreerd.

HansLeeuwen
21/01/11, 00:19
Gezien meneer een week na het starten van dit topic naar engeland zou gaan en het nu 2 maanden later is, is hij denk ik alweer terug van zijn vakantie. Toch aardig van je dat je je hiervoor helemaal hebt geregistreerd.


Ik reageerde vanwege: "Aangezien we al een aantal keer in engeland zijn geweest en waarschijnlijk ook nog wel vaker naar toe gaan, vallen de plekken waar je een redelijk ritje voor moet maken af."

Ze gaan er vaker heen, dus wellicht zijn de midlands een leuk idee voor volgende keer.

groeten

HL

Spyder01
21/01/11, 00:45
Wat suggesties:

Beaulieu Abbey Ruins in Sidmouth
Beaulieu National Motor Museum in Brockenhurst
Beaulieu Palace House ook in Brockenhurst
Oceanarium in Bournemouth
Paultons Park (pretpark) in Romsey

Is allemaal in de regio, been there, done that!

asusk7m550
21/01/11, 08:05
Toch bedankt voor het delen :D.

Helaas zijn we na 2 dagen weer naar huis gegaan, aangezien mijn dochter (toen 7 maanden) ziek werd.

We hebben allen Southsea Castle en een klein stukje New Forest gezien (allebei een aanrader). Komende jaren hopen we meer van Zuid Engeland te zien.

Spyder01
21/01/11, 08:46
Ik zie nu pas dat die Hans inderdaad het topic gekickt heeft. Maar aangezien je van plan bent toch nog weer eens naar die regio te gaan, heb je nu in ieder geval de nodige tips :)