PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS Gezocht



Jessestr
11/09/10, 13:05
Beste

Ik was van plan om bij Strato een VPS te kopen maar aangezien de slechte reacties op ISPGids dan toch maar niet.

Ik zoek iets gelijkaardig zoals dit (Virtual Server Instapmodel) (http://www.strato.nl/server/virtual_server/index.html).

Budget: +- €8 / maand

Vereisten:

RAM 256Mb
Max Ram 512Mb
OS CentOS 5
Opslag +-10GB
Dataverkeer +-100GB

Liefst met plesk of directadmin anders installeer ik wel ispconfig 3.

Ik vind niet zo goede VPS dealers op ispconfig, misschien weten jullie betere.

bedankt!

Piwi-Web
11/09/10, 13:22
Je hebt hem in het verkeerde forum geplaatst ;) Hier mogen we helaas geen aanbiedingen doen.

T. Verhaeg
11/09/10, 13:24
http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/
Hier wel :lovewht:

Wat de VPS zelf betreft, ik zou je budget even ophogen en voor 512 MB RAM gaan i.c.m DA. Dit draait dan (afhankelijk van wat voor en hoeveel sites je erop draait behoorlijk goed. Dan moet je wel al denken aan een euro of 15 per maand.

GC-Hosting
11/09/10, 22:39
€8.- is inderdaad wel een beetje te weinig voor een VPS met DA erop, dit zal je extra gaan kosten of je moet zelf een licentie aanschaffen.
Tevens kan je beter kan je je budget iets omhoog doen, aangezien DA zelf minimaal 512 MB RAM nodig heeft om een beetje goed te kunnen draaien

Yourwebhoster
12/09/10, 00:52
€8.- is inderdaad wel een beetje te weinig voor een VPS met DA erop, dit zal je extra gaan kosten of je moet zelf een licentie aanschaffen.
Tevens kan je beter kan je je budget iets omhoog doen, aangezien DA zelf minimaal 512 MB RAM nodig heeft om een beetje goed te kunnen draaien

DA werkt prima icm 256MB RAM, voorwaarde is dat je wel de installatie voldoende tuned zodat meer geheugen vrij is.

T. Verhaeg
12/09/10, 10:35
DA werkt prima icm 256MB RAM, voorwaarde is dat je wel de installatie voldoende tuned zodat meer geheugen vrij is.

Dat mag dan wel zo zijn, maar met 512 MB heb je toch iets meer speelruimte ten opzichte van die 256.

Yourwebhoster
12/09/10, 12:28
Dat mag dan wel zo zijn, maar met 512 MB heb je toch iets meer speelruimte ten opzichte van die 256.

Het gaat er om dat 512MB geen minimum is en dat het onjuist is om dit dan ook te melden. 46MB vrije ruimte aan RAM is inderdaad vrij krap, maar let wel dat dit inclusief ClamAV is en dat dit voor een paar websites is met een aantal bezoekers.

Mocht je meer websites willen draaien die wat meer bezoekers tegelijkertijd hebben met een redelijk PHP script, dan is 512MB beter aan te raden. Maar om te beginnen kan je het met 256MB proberen met de mogelijkheid om later naar 512MB uit te breiden. De VPSen met 256MB RAM die ik hier voorbij zie komen met DA hebben of rustige websites of upgraden later alsnog.

T. Verhaeg
12/09/10, 12:51
Goed, heb je gelijk in, ik weet dat het kan maar prefereer zelf toch de 512MB. Onmogelijk is het inderdaad niet. :)

JulienKulker
14/09/10, 14:15
Zal inderdaad voor 512MB gaan wil je het beetje stabiel kunnen draaien vooral als eindgebruiker hoef je dan geen zorgen te maken