PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijfsnaam



Roshi
10/09/10, 10:22
Beste Lezers,

Mijn naam is Remy Jongen, en ik ben 20 lentes jong.

Onlangs ben ik bezig mijn eigen bedrijf op te zetten. Dit gaat voornamelijk om Game-hosting. Daarnaast wil ik waarschijnlijk wat webhosting gaan resellen. Ik sta op het punt een investering te doen in een nieuwe server. En omdat ik nu een goede investering ga doen wil ik het meteen goed aanpakken. Daarom heb ik besloten me in te schrijven bij de k.v.k.

Bij de k.v.k. kun je je niet zomaar inschrijven daar zullen bepaalde zaken vastgelegd worden die de toekomst van je bedrijf gaan bepalen.

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die mij kunnen helpen bij het verzinnen van een bedrijfsnaam ?

Ik heb al uren aan tafel gezeten met pen en papier en zweet op het voorhoofd van het brainstormen. Ik ben uiteindelijk wel op een paar namen gekomen maar geen naam die mij echt aansprak.

Ik hoop dat er mensen zijn die een leuke creatieve naam hebben. Deze moet tevens wel beschikbaar zijn.

Met vriendelijke groet ;

Remy Jongen :lovewht:

Marin
10/09/10, 10:28
Ja, dat gaan wij natuurlijk niet voor je bedenken he...

Gooi eens neer wat je al hebt bedacht, dan kunnen we dat wel beoordelen.

Uren aan de tafel? Valt mee, je kunt er dagen/weken over doen!

KerberosX
10/09/10, 10:33
U vraagt, wij draaien (http://www.lmgtfy.com/?q=company+name+generator) ;)

prekz
10/09/10, 11:03
Bedrijfs naam moet je toch echt zelf doen.

We kunnen natuurlijk wel tips geven, veel mensen gebruiken iets van hun achternaam in een bedrijfsnaam.

R.H.
10/09/10, 11:05
Bedrijfsnaam moet je zelf doen, als iemand anders het verzint heb je er zelf weinig aan gedaan. Het is immers jouw toekomstige bedrijf.

Roshi
10/09/10, 11:06
Ja, dat gaan wij natuurlijk niet voor je bedenken he...

Gooi eens neer wat je al hebt bedacht, dan kunnen we dat wel beoordelen.

Uren aan de tafel? Valt mee, je kunt er dagen/weken over doen!

Beste,

Het komt vaker voor dat een bedrijfsnaam door iemand anders is bedacht. Ik ken meerdere forum's waar dat regelmatig gebeurd en ik dacht omdat hier het forum meer gerelateerd is aan hosting ik hier het beste mijn vraag kan plaatsen.

Namen die al zijn doorgekomen zijn o.a. :

Prime-Hosting
Ho-Hosting ( Ik woon in hoogcruts vandaar ho )
ReJo-Hosting ( Gekoppeld aan mijn voor en achternaam )
Gameplay-Hosting
Overhosting
RJ-Hosting

Als er ideeën suggesties zijn hoor ik die graag.

Remy Jongen

prekz
10/09/10, 11:21
persoonlijk ( gameservers gerelateerd dan )

vind ik primehosting, ReJo hosting geschikt, natuurlijk moet je zelf ook kijken.
Ik zou wel goed nadenken over het streepje maar dat is natuurlijk ook je eigen keus.

The-BosS
10/09/10, 11:23
Het komt vaker voor dat een bedrijfsnaam door iemand anders is bedacht.
Ja door een consultant, marketeer of reclame buro

Ik ken meerdere forum's waar dat regelmatig gebeurd en ik dacht omdat hier het forum meer gerelateerd is aan hosting ik hier het beste mijn vraag kan plaatsen.

Namen die al zijn doorgekomen zijn o.a. :

Prime-Hosting
Ho-Hosting ( Ik woon in hoogcruts vandaar ho )
ReJo-Hosting ( Gekoppeld aan mijn voor en achternaam )
Gameplay-Hosting
Overhosting
RJ-Hosting

Waarom moet er overal hosting in voor komen beetje creativiteit mag toch wel.

Als er ideeën suggesties zijn hoor ik die graag.
Wat dacht je van VoorNietsGaatDeZonOp-Servers of KickMyAssOnThisGameServer of KickAssGaming of NoLagServers of LotsOfLagServers of ShootServerUp

Maar wat je ook doet zorg er wel voor dat je geen naam gebruikt die al bestaat, in overtreding is met een patent/merknaam/... en dat de domein(en) die je zou willen vrij zijn.

T. Verhaeg
10/09/10, 11:28
Wat dacht je van VoorNietsGaatDeZonOp-Servers of KickMyAssOnThisGameServer of KickAssGaming of NoLagServers of LotsOfLagServers of ShootServerUp


Hehe :thumbup:

Waarom doe je niets met een korte, pakkende naam.

opinion
10/09/10, 11:38
Ho-Hosting vind ik wel een hele grappige :-) We host Ho's?

Wel eens dat je zelf de naam moet bedenken. Hier zit 9/10 keer iets persoonlijks aan en hier bouw je vaak je huisstijl enigsinds om heen. Als je iemand anders dat laat bedenken, dan ga je wellicht in het totaal plaatje niet het gewenste resultaat krijgen.

Het is tenslotte jouw onderneming en als je wilt dat dat succesvol wordt moet je zelf 100% achter je eigen naam staan.

DutchTSE
10/09/10, 15:12
Maak er dan Ho-Ho-Hosting van, en zorg voor speciale aanbiedingen tijdens kerst :stupid:

SHQ
10/09/10, 15:48
Ik ben in verleden ook met gamehosting bezig geweest en had op bepaal moment een combinatie

DigAmmo wat stond/staat voor Digital Ammo

Het bedrijf is nooit echt gestart geweest overigens hoor :) maar dat is niet van toepassing.

Ik denk graag in combinaties waar leuke namen kunnen uitkomen.

RackIT (colocatie en rackhosting aanbieder, IT sector)

opinion
10/09/10, 15:54
RackIT is zeer netjes bedacht. Jullie zij nog niet zo heel lang op de markt toch? Beetje van geluk te spreken dan.

SHQ
10/09/10, 16:10
RackIT gaat pas officieel bestaan vanaf 1-10 dit jaar,

is wel bij KVK bij andere onderneming toegevoegd tijdelijk tot de BV rond is.

Trafego is ook van ons en dat is er al de nodige jaren :) De colo en rack klanten van Trafego gaan in/naar rackit.
(dat staat overigens voor Traffic and go (koop traffic en je bent online) ) en is vertaling naar "verkeer" in het portugees (als ik me niet vergis)

Yourwebhoster
10/09/10, 16:23
Namen voor een bedrijf hoeven niet perse gerelateerd te zijn aan wat het bedrijf doet. Ik heb daar wel voor gekozen omdat deze naam mij gewoon beviel, maar om maar wat te noemen:
SolusVM aka Soluslabs. Een bedrijf met als product een VPS control panel, maar wat heeft solus hier direct mee te maken:)?

The-BosS
10/09/10, 16:30
SolusVM aka Soluslabs. Een bedrijf met als product een VPS control panel, maar wat heeft solus hier direct mee te maken:)?

OT:
Solus betekend 'alleen', 'zelfstandig', 'exclusief' als we het gaan vertalen ;)

Yourwebhoster
10/09/10, 16:41
OT:
Dat betend 'alleen', 'zelfstandig', 'exclusief' als we het gaan vertalen ;)

Vind het alsnog niet direct iets te maken hebben met het VPS control panel;) Maar dat is weer een ander topic...

Anyway, je kan dus namen kiezen die indirect iets te maken hebben met je bedrijf of totaal niet. Yourwebhoster.eu heeft direct iets te maken met de diensten als je snapt wat ik bedoel.

WebMeso
10/09/10, 16:58
Prime-Hosting
Ho-Hosting ( Ik woon in hoogcruts vandaar ho )
ReJo-Hosting ( Gekoppeld aan mijn voor en achternaam )
Gameplay-Hosting
Overhosting
RJ-Hosting


Al deze domeinnamen vind ik niet echt sterk. Probeer een zo kort mogelijke domeinnaam te verzinnen. Dat is makkelijker te onthouden voor klanten. Daarnaast ga ik geen goede domeinnaam voor jou verzinnen, ik registreer die dan liever zelf. :)

Heb je wel genoeg ervaring met het hosten van gameservers of met hosting in het algemeen? Er zijn veel mensen die een gamehosting willen starten, maar die weten meestal niet wat er allemaal bij komt kijken op hosting & support gebied.

Ik raad je sowieso aan om eerst naar de belangrijke startpunten van een bedrijf te gaan kijken en dit dan goed uit te gaan zoeken, voordat je een gameserver hosting bedrijf gaat starten.

Roshi
13/09/10, 22:10
Beste Lezers,

Bedankt allemaal voor de positieve reacties op mijn vraag.

Ik moet hiermee instemmen dat er mensen zijn die gelijk hebben m.b.t. de bedrijfsnaam. Het is inderdaad beter om hem zelf te verzinnen. Dit heb ik echter ook gedaan alleen ik vond het voor mij persoonlijk niet lekker in de oren klinken.

Ik ga door met brainstormen en zal mijn nieuwe namen hier neerzetten in de hoop op positieve reacties.

Wat betreft de ervaring in het hosten van game-servers. Ik host momenteel ook voor klanten game-servers die prima draaien. Die zijn ook voorzien van een Control Panel en FTP toegang.

Natuurlijk is het een verandering als ik mij ga aanmelden bij de k.v.k. dan komt er een hoop bij qua boekhouding en administratie. En dat is dan nog zeker niet alles.

In ieder geval al bedankt voor alle reacties.

Remy Jongen

The-BosS
13/09/10, 22:28
Wat betreft de ervaring in het hosten van game-servers. Ik host momenteel ook voor klanten game-servers die prima draaien. Die zijn ook voorzien van een Control Panel en FTP toegang.
Dan was je eigenlijk illegaal bezig als ik het zo begrijp.

Natuurlijk is het een verandering als ik mij ga aanmelden bij de k.v.k. dan komt er een hoop bij qua boekhouding en administratie. En dat is dan nog zeker niet alles.
Mooi voor je, maar rijkelijk te laat als ik de vorige zin lees.

jeffrey
13/09/10, 22:31
Het verzinnen van een bedrijfsnaam is vaak lastig.
Je kunt ook meerdere woorden die staan voor je dienst of een bepaalde term vertalen naar een andere taal en die bijvoorbeeld samenvoegen tot een goed klinkende naam met dus een achterliggende betekenis.

Even iets anders;
Voor je (flink) gaat investeren en je volledig op de gamewereld gaat storten bekijk dan even goed wat er speelt in de markt;
http://www.webhostingtalk.nl/gameservers-algemeen/158828-gameservers-niet-langer-vrij.html

Patrick_st
13/09/10, 22:42
En zorg dat als je een leuke naam vind, je hem eerst registreerd voordat je hem hier post. Je weet nooit welke lolbroek er mee leest en hem voor je neus weg kaapt.

JulienKulker
14/09/10, 15:02
Ik vind dat bedrijfsnaam dicht bij jou moet staan en vooral belangrijke voor verdere ontwikkeling een makkelijke naam.

Ik heb dan gewoon gekozen voor TJ-itservices, dit is niet het makkelijkst maar richt mij ook op een iets andere branch dan jou en doelgroep.

opinion
14/09/10, 16:01
Ik heb dan gewoon gekozen voor TJ-itservices, dit is niet het makkelijkst maar richt mij ook op een iets andere branch dan jou en doelgroep.

Niks mis met die naam, maar je geeft wel aan dat je er "gewoon" voor hebt gekozen. Kan je dit toelichten, want ik zie 't gewone er niet aan..

machit
15/09/10, 20:28
Beste,

Het komt vaker voor dat een bedrijfsnaam door iemand anders is bedacht. Ik ken meerdere forum's waar dat regelmatig gebeurd en ik dacht omdat hier het forum meer gerelateerd is aan hosting ik hier het beste mijn vraag kan plaatsen.

Namen die al zijn doorgekomen zijn o.a. :

Prime-Hosting
Ho-Hosting ( Ik woon in hoogcruts vandaar ho )
ReJo-Hosting ( Gekoppeld aan mijn voor en achternaam )
Gameplay-Hosting
Overhosting
RJ-Hosting

Als er ideeën suggesties zijn hoor ik die graag.

Remy Jongen

Remy, Prime Hosting zou ik niet doen:) Is namelijk een van onze handelsnamen.

hires
21/09/10, 09:58
Je moet je ook niet blind staren op alleen een bedrijfsnaam. Door een goede bedrijfsvoering en uiteindelijk succes zal de bedrijfsnaam zichzelf verkopen, wat de naam ook is. En dan zou ik zeggen: hou het simpel, denk niet te moeilijk, maar kies op een gegeven moment gewoon voor die ene naam die lekker bekt en lekker kort is. Iets wat mensen snel kunnen herinneren en als URL kunnen intypen.

Denk wel na over wat je wil uitstralen: wil je de jeugd aanspreken, of wil je meer de serieusheid en professionaliteit uitstralen (op je website en ook de bedrijfsnaam)? Rammen-met-die-bak Services kan een hele goede zijn in sommige kringen, maar misschien is een andere beter als het gaat om professionaliteit.

Apoc
21/09/10, 10:29
Remy, Prime Hosting zou ik niet doen:) Is namelijk een van onze handelsnamen.

Die naam zie ik bij de KvK niet terug, dus die zou ik dan snel nog maar even vastleggen. Op dit moment kan iedereen die naam nog vastleggen..

GC-Hosting
21/09/10, 14:36
Die naam zie ik bij de KvK niet terug, dus die zou ik dan snel nog maar even vastleggen. Op dit moment kan iedereen die naam nog vastleggen..

Toch beter zoeken:

Handelsnaam KvK-nummer
Adres Vestiging

PrimeTech Hosting 01092863 0000
Slotermeer 5 -5, 8502TM Joure Hoofdvestiging

Triloxigen
21/09/10, 14:43
Dat ligt echt te ver van elkaar af...

GC-Hosting
21/09/10, 14:47
Nee als je zoeken doet zit het eraan vast? Dus is handelsnaam van het betreffende bedrijf ;)

Marin
21/09/10, 15:07
PrimeTech en Prime-Hosting mogen best naast elkaar bestaan hoor...

Apoc
21/09/10, 15:09
PrimeTech en Prime-Hosting mogen best naast elkaar bestaan hoor...

Inderdaad.

En buiten dat, is PrimeTech ook niet de handelsnaam waar machit het over had (zie zijn KVK inschrijving, ander nummer en ander adres).

Roshi
27/09/10, 00:14
Beste mensen,

Gelukkig heb ik een goede handelsnaam bedacht.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn toevoegingen binnen dit topic !

Admins hier mag een slotje op.

Met vriendelijke groet ;

Remy Jongen

The-BosS
27/09/10, 00:22
En wat is het dan uiteindelijk geworden, of wil je dit nog niet meedelen omdat je het eerst even wil veilig stellen en registreren.

Roshi
27/09/10, 13:43
Precies ik hou het nog even voor mezelf zodat ik het kan registreren. Jullie zullen ongetwijfeld nog erachter komen welke handelsnaam ik gekozen heb.

Met vriendelijke groet ;

Remy Jongen

WebMeso
27/09/10, 13:47
Precies ik hou het nog even voor mezelf zodat ik het kan registreren. Jullie zullen ongetwijfeld nog erachter komen welke handelsnaam ik gekozen heb.

Met vriendelijke groet ;

Remy Jongen

Ben benieuwd wat de handelsnaam geworden is.
Het registeren bij de KVK en de belastingdienst staat dus al op de planning of nog niet?
Heb je je ook al verdiept in de overige aspecten van bedrijfsvoering? Zoals de administratie etcetera.