PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server contract opstellen



Dion Wales
09/09/10, 11:44
Normaal doe ik alleen wat shared hosting onder een reselleraccount, echter heb ik nu iemand die graag een dedicated server wil huren. Het is een bekende, dus dat is geen probleem, echter wil ik wel contractueel eea opstellen om problemen te voorkomen.

Heeft iemand toevallig een goed voorbeeld om als leidraad te gebruiken? Of wellicht de punten die ik benoemen moet. Het is unmanaged, dus alleen de hardware dien ik te onderhouden en softwarematig de klant.

Tips en voorbeelden zijn welkom :)

jeffrey
09/09/10, 12:48
Zoiets kun je het beste gewoon zelf opstellen en eventueel laten controleren door een jurist.

Zaken die in ieder geval belangrijk zijn;
- N.A.W. Gegevens.
- Informatie over de dienstverlening.
- Tarieven
- Eventuele meerprijzen (remote hands, reinstall, etc).
- Contractsduur
- Verwijzing naar je AV.
- Ondertekening

Geert-Jan
09/09/10, 13:00
Of zelf opstellen, of door een jurist laten doen. Voor voorbeelden zal je moeten Google, ik heb er voor betaald....

dreamhost_nl
09/09/10, 13:41
Kijk vooral ook bij je concullegae rond en maak op basis daarvan een contract op.

Dion Wales
09/09/10, 19:33
Webhostingtalk is wat dat betreft ook een goed punt. Inderdaad heb ik op google gezocht, maar het is voornamelijk algemene voorwaarden die je vind, of hele korte contracten met alleen NAW, die server neem je af en dat moet je maandelijks betalen. Al kan ik mij herinneren dat er mensen toch ook een contractje voor de server met in het kort een paar belangrijke voorwaarden hadden en daarnaast hun standaard algemene voorwaarden.

Letterlijk voorkauwen hoeft ook niet, maar goede richtlijnen die ik kan hanteren zijn altijd welkom. NAW is uiteraard standaard, ondertekening ed.

The-BosS
10/09/10, 10:28
Ga je zelf de server aankopen en deze in colocatie zetten of ga je zelf een dedicated server huren en deze dan aan jouw klant doorverhuren. Anders zou ik zeggen gebruik het contract dat je zelf krijgt voor je dedicated server als voorbeeld voor het contract naar je eigen klant toe. Zo kan je ook geen dingen beloven (alla sla) die je zelf van je leverancier niet krijgt. Idem indien je server koopt met colocatie trouwens geef nooit meer sla of andere dingen dan dat je zelf krijgt. Tenzei je er extreem meer voor zou vragen en de meerkosten hiermee kunt opvangen als het fout zou gaan.

Dion Wales
10/09/10, 20:41
Ga je zelf de server aankopen en deze in colocatie zetten of ga je zelf een dedicated server huren en deze dan aan jouw klant doorverhuren. Anders zou ik zeggen gebruik het contract dat je zelf krijgt voor je dedicated server als voorbeeld voor het contract naar je eigen klant toe. Zo kan je ook geen dingen beloven (alla sla) die je zelf van je leverancier niet krijgt. Idem indien je server koopt met colocatie trouwens geef nooit meer sla of andere dingen dan dat je zelf krijgt. Tenzei je er extreem meer voor zou vragen en de meerkosten hiermee kunt opvangen als het fout zou gaan.

Ik heb een tijdje terug via wht een server van een 0,5 jaar oud gekocht. Deze ga ik ophangen, dus ik hier geen dedicated van een ander om die door te verhuren. Ben al wel een eindje op weg met een soort contract / overeenkomst achtig iets.

Robca
13/09/10, 10:53
Of je kan natuurlijk de kleine vlieg spelen en bij andere bedrijven voorbeeldcontracten gaan opvragen...

Maar ieder bedrijf heeft wel zijn eigen regels, visie enzv. dus het is ook een beetje persoonlijk wat je er zelf in wil, maar als je zelf aan de slag gaat, laat het dan zeker nalezen op fouten en door iemand die kennis van zaken heeft...