PDA

Bekijk Volledige Versie : Trackmania en Aseco



exirio
08/09/10, 21:01
Hoi,

Ik heb een VPS server, en via die VPS server heb ik de gameserver Trackmania geïnstalleerd.

Nu is alleen mijn probleem, hoe kan ik het beste de Aseco toevoegen aan Trackmania.
Ik krijg het maar niet voor elkaar.
Is er iemand bereid te helpen?

daveww
08/09/10, 22:15
- Wat heb je geprobeerd?
- Welke fouten krijg je?
- Op welk stuk 'zit' je vast of lukt je niet?

opinion
08/09/10, 22:21
Heb je al eens tutorials zoals http://www.tm-forum.com/viewtopic.php?t=4548 geprobeerd?

exirio
08/09/10, 22:37
- Wat heb je geprobeerd?
- Welke fouten krijg je?
- Op welk stuk 'zit' je vast of lukt je niet?

Hiermee:

- Now we have to configure Aseco.
Go to your ASECO folder, and right-click on Aseco.bat, then click on Edit. The file should open in wordpad or notepad.
Where it says set INSTPHP=C:\Programme\Apache2\Php5 change the location to C:/Program Files/xampp/php (Unless you didn't install Xampp in the default directory). Now save and exit.

en

- And now the "complicated" part. Let's configure our local database.
First go to the following folder in your hard drive: C:/Program Files/Xampp/mysql/bin (Unless you installed Xampp in a different directory) and open winmysqladmin.exe. Set your login and password to the ones you selected when configuring localdatabase.xml (MyCrazyLogin, in the example).
Then once you created your mysql "account" you can just close the program.

en

- Now open your Xampp Control Pannel to make sure all the necessary database applets are running (You can run it from your start menu).
Open a browser window (Internet Explorer, firefox, etc) and enter the address: http://localhost (Or just click here!)
You will have entered your Xampp control board. In the navigation menu on your left, click on the PHPmyadmin link.
When the page loads, notice there's a space below "Create new Database". Type aseco and click on Create.
Now find the button that says import (It's in the upper menu bar), then click on Browse.... There's a file in the /Aseco/localdb directory, called aseco.sql, select it. Ignore all the options you're given, and click on Continue.
If everything worked well, you should see a long paragraph of code, and a message confirming that the data was added successfully. If that doesn't happen and a line saying that there was an error, just go back and try again (Trying again worked for me, can't explain why exactly).


Ik heb alles draaien op de VPS en niet op me eigen computer!

FwRtje
24/12/10, 03:12
Op Linux is Xaseco heel moeilijk. Komt erop neer dat je php moet installeren

New install folder in aseco aanpassen met de info die nodig is
master account
adminlogin ect

Daarna sleep je alles in newinstall in include en start je eerst de server daarna de aseco.sh.

Met windows server is het echter 10x makkelijker aangezien je dan kan zien wat je doet :p

The-BosS
24/12/10, 03:23
Op Linux is Xaseco heel moeilijk. Komt erop neer dat je php moet installeren
Amaai dat is moeilijk zeg yum install php5 of aptitude install php of ...



Met windows server is het echter 10x makkelijker aangezien je dan kan zien wat je doet :p
Nog nooit gehoord van kde, gnome, xfe, etc blijkbaar.
Trouwens zo moeilijk is cli nu ook weer niet en lang leve de windows 2008 (R2) servers die nu ook enkel powershell hebben.

FwRtje
24/12/10, 03:26
Amaai dat is moeilijk zeg yum install php5 of aptitude install php of ...


Nog nooit gehoord van kde, gnome, xfe, etc blijkbaar.
Trouwens zo moeilijk is cli nu ook weer niet en lang leve de windows 2008 (R2) servers die nu ook enkel powershell hebben.

Ga jij als beginnend Linux gebruiker eventjes een server installeren. Dat ervaren mensen zoals U/anderen er geen moeite mee hebben komt door ervaring. Maar begin je net met Linux is het een stuk moeilijker.

Zelf heb ik mijn servertjes prima draaien (trackmania, stuk of 6 nu met Xaseco).

The-BosS
24/12/10, 03:34
Ga jij als beginnend Linux gebruiker eventjes een server installeren. Dat ervaren mensen zoals U/anderen er geen moeite mee hebben komt door ervaring. Maar begin je net met Linux is het een stuk moeilijker.

Dan huur je het in plaats van het zelf te willen doen en als je het dan al zelf doet doe het dan als hobby als je er niks vanaf weet. Ik heb er niks op tegen dat mensen het willen proberen, iedereen is ooit eens begonnen met leren maar dan moet je het wel zelf leren en niet andere voor je laten oplossen (trial and error). Of een tutorial voor windows nemen terwijl je linux server hebt of omgekeerd.

FwRtje
24/12/10, 03:40
Dan huur je het in plaats van het zelf te willen doen en als je het dan al zelf doet doe het dan als hobby als je er niks vanaf weet. Ik heb er niks op tegen dat mensen het willen proberen, iedereen is ooit eens begonnen met leren maar dan moet je het wel zelf leren en niet andere voor je laten oplossen (trial and error). Of een tutorial voor windows nemen terwijl je linux server hebt of omgekeerd.
Zo heb ik het ook geleerd, weet ook niet niet alles. Maar ik kan al mijn spullen netjes installeren.

** Xaseco kan je ook vanaf je webserver draaien.
Zorg er wel voor dat je host niet de porten blocked van je trackmania / dedimania server.

Jimmy1987
24/12/10, 13:44
Ik mag hopen dat een provider geen poorten dicht gaat zetten als jij een vps huurt of hij moet er wel een hele goede reden voor hebben.
Dat internetproviders dat doen kan ik inkomen maar het hosting bedrijf waar jij een vps huurt als die poorten gaat blokkeren wordt het volgens mij tijd een nieuwe host te gaan zoeken. :pinch:

Linux is geen kwestie van "even" leren, de yum's en apt-get kennen de gevorderde linux gebruikers wel maar de beginnende niet.
En iedereen is ooit ergens begonnen.

Mikey
24/12/10, 14:23
Dat ervaren mensen zoals U/anderen er geen moeite mee hebben komt door ervaring.

en dat de meeste ook uit het dos tijdperk komen. De jeugd van tegenwoordig kent maar een ding "fysueel NEXT NEXT NEXT NEXT jeuj ik ben een syadmin"

The-BosS
24/12/10, 14:23
Linux is geen kwestie van "even" leren, de yum's en apt-get kennen de gevorderde linux gebruikers wel maar de beginnende niet.
En iedereen is ooit ergens begonnen.

True, maar er zijn genoeg manuals, howto's te vinden hoe je een simpele LAMP server installeerd. Howtoforge staat er bol van en om dat te vinden is het gewoon logisch denken en even in google de juiste zoekterm in te vullen. Het is niet meer zoals toen ik begon (15 jaar geleden) met FreeBSD, Gentoo, etc waar je zelf nog alles moest gaan compileren.

FwRtje
24/12/10, 17:58
Ik mag hopen dat een provider geen poorten dicht gaat zetten als jij een vps huurt of hij moet er wel een hele goede reden voor hebben.
Dat internetproviders dat doen kan ik inkomen maar het hosting bedrijf waar jij een vps huurt als die poorten gaat blokkeren wordt het volgens mij tijd een nieuwe host te gaan zoeken. :pinch:

Linux is geen kwestie van "even" leren, de yum's en apt-get kennen de gevorderde linux gebruikers wel maar de beginnende niet.
En iedereen is ooit ergens begonnen.

Firewall op je server staat wss aan. En ja. Je webserver heeft altijd wel ports geblocked. (had het erover dat je xaseco vanaf je webserver kon draaien)