PDA

Bekijk Volledige Versie : Randy komt afspraken niet na



SF-Jeroen
08/09/10, 16:45
Alweer meer dan 6 maanden geleden heb ik hier een aantal spullen van Randy gekocht in het volgende topic (http://www.webhostingtalk.nl/tweedehands-verkoop-en-aankoop/158571-voorjaarsopruiming.html).

Ik heb toen op 4 maart het afgesproken bedrag betaald. Aangezien ik zelf geen tijd had om de spullen op te halen heb ik een vriend van mij gevraagd de spullen op 6 maart bij Randy thuis op te halen. Randy zou deze klaarzetten dus ik nam aan dat alles geregeld was.

Helaas bleek zondag dat niet alle spullen in de doos zaten (o.a. een switch, firewall, e.d.) ontbraken. Dat kan natuurlijk gebeuren (zeker als je aan het verhuizen bent) dus ik bellen. Randy zou na de verhuizing de spullen meteen nasturen per post. Na een paar weken dus maar een PM gestuurt op WHT of het nog kwam... geen reactie. Na 5 priveberichten in de volgende paar weken nog geen reactie. Inmiddels iets bozer maar een mail naar zijn e-mailadres gestuurt met het bericht dat ik tenminste een reactie verwacht en dat ik de spullen nu wel eens wil hebben. Ik verbindt er dan ook de sanctie aan dat ik anders een topic op WHT ga zetten wegens oplichting: dat is het namelijk.

Natuurlijk weer geen reactie, dus ik pak de telefoon (inmiddels zijn we al maanden verder). Eerst krijg ik een donderpreek over het dreigen met een topic, daarna wordt beloofd de spullen alsnog na te sturen. Ik dus weer wachten, en een paar weken later nog een belletje. Reactie: Het duurt nu allemaal veels te lang, ik stuur het deze week.

Inmiddels 6 (!!!) maanden verder weer eens bellen, nu weer een boze reactie over het mailtje van 4 maanden terug. Nu wordt er zelfs gedreigd met een knokploeg aan mijn deur als ik niet ophoudt met bellen.

Nou laat ik je zeggen, als ik ook maar 1 persoon aan de deur zie die niet de apparatuur komt brengen ligt er daarna een aangifte wegens dreigementen op je deurmat.

phreak
08/09/10, 16:47
Langsgaan had geen zin?

SF-Jeroen
08/09/10, 16:49
Ik heb dus iemand langsgestuurt om alles op te halen, zoals afgesproken. De rest zou worden nagestuurd. Om nou 200 km te reizen (heb zelf geen auto) heb ik niet echt zin in.

phreak
08/09/10, 16:51
Ik heb dus iemand langsgestuurt om alles op te halen, zoals afgesproken. De rest zou worden nagestuurd. Om nou 200 km te reizen (heb zelf geen auto) heb ik niet echt zin in.

Vervelende situatie dan, succes met het oplossen...

Spyder01
08/09/10, 16:56
Volgens mij heeft Randy PM ook uitstaan. Sowieso meldt hij altijd dat PM-en geen zin heeft. Had je beter meteen kunnen mailen ipv PM-en.

Marin
08/09/10, 16:59
Tja, vervelend zo'n situatie. Natuurlijk het verhaal maar vanaf 1 kant. Ik ken genoemd persoon als een integer persoon en zie hem zeker geen knokploeg langssturen.

Vind een topic om hem zwart te maken alles behalve netjes!

Vanderblom
08/09/10, 17:04
Volgens mij heeft Randy PM ook uitstaan. Sowieso meldt hij altijd dat PM-en geen zin heeft. Had je beter meteen kunnen mailen ipv PM-en.

Topicstart heeft ook gebeld.. en ook toen werd er niet echt actie ondernomen.

GC-Hosting
08/09/10, 17:05
Tja, vervelend zo'n situatie. Natuurlijk het verhaal maar vanaf 1 kant. Ik ken genoemd persoon als een integer persoon en zie hem zeker geen knokploeg langssturen.

Vind een topic om hem zwart te maken alles behalve netjes!

Lijkt me niet netjes om voor weerwoord van Randy te zeggen dat ts hem zwart maakt, want ik zie ts als een zeer integer persoon die niet zou liegen over dit soort dreigementen...

EDIT: Als het echt niet gaat wil ik ze nieuwe baas Sven (Cyso) wel even bellen voor opheldering...

Marin
08/09/10, 17:07
Lijkt me niet netjes om voor weerwoord van Randy te zeggen dat ts hem zwart maakt, want ik zie ts als een zeer integer persoon die niet zou liegen over dit soort dreigementen...

Ik vind een topic starten op een publiek forum tegen iemand sowieso "zwart maken". Je lost het op met de persoon zelf en anders via juridische wegen. Ik zeg ook absoluut niet dat TS liegt. Ik ben er niet bij geweest, kan niet oordelen.

Ik zeg alleen dat het niet netjes is om via een publiek forum een persoon te beschuldigen, dat doe je gewoon niet. Het gaat om 7 tientjes, los dat lekker onderling op.

Spyder01
08/09/10, 17:08
Lijkt me niet netjes om voor weerwoord van Randy te zeggen dat ts hem zwart maakt, want ik zie ts als een zeer integer persoon die niet zou liegen over dit soort dreigementen...

EDIT: Als het echt niet gaat wil ik ze nieuwe baas ** (**) wel even bellen voor opheldering...


Zo, jouw edit is anders ook niet bepaald netjes. Dit hoort TS met Randy als privé persoon af te handelen, zijn werkgever staat hier buiten.

GC-Hosting
08/09/10, 17:11
Zo, jouw edit is anders ook niet bepaald netjes. Dit hoort TS met Randy als privé persoon af te handelen, zijn werkgever staat hier buiten.

Ik spreek Sven toch nog wel, Randy spreek ik liever niet, zeker als ik hoor dat ik niet de enige ben die zo behandeld word door Randy...

En als Randy zich niet verplicht voelde de ts te replyen maakt het feit dat hij de publiciteit zoekt weer anders...

SF-Jeroen
08/09/10, 17:12
Laten we nou in ieder geval geen massale bash beginnen. Randy heeft natuurlijk ruimschoots de kans om zijn eigen versie van het verhaal te vertellen.

DennisWijnberg
08/09/10, 17:41
Ondanks dat ik niets te maken heb met deze situatie moet ik zeggen dat ik hele andere ervaringen heb met Randy. Ondanks dat het gemakkelijk zou zijn om lekker mee te gaan of niets te zeggen.

Ik ga een paar keer per jaar met hem lunchen en het beeld dat hier wordt geschapen past niet in mijn beeld van Randy. Ik zeg niet dat je liegt o.i.d., maar ik kan het me gewoon slecht voorstellen.

Ik wil Randy gerust eens voor je bellen, laat het dan maar even weten.

P.S. Geen PM sturen, want die lees ik altijd weer veel te laat (of niet).

SF-Jeroen
08/09/10, 17:44
Als je dat zou willen doen, graag. Ik ben me er van bewust dat het sturen van een mailtje met het dreigement over het maken van een topic op WHT misschien wat flauw is, maar op dat moment waren er al 5 priveberichten in 2 maanden tijd uitgegaan.

Eventueel sta ik ook open voor andere oplossingen (zeg 50% van het betaalde terug), niet dat het om het geld gaat, meer om het principe.

SHQ
08/09/10, 17:54
Zoals al eerder opgemerkt ken ik Randy enkel als een behulpzaam persoon die zo en nu dan wel eens in is voor een geintje. Het verhaal wat je schetst strookt ook niet mijn visie op Randy. (Ook ik zeg niet dat het niet waar is)

In verleden al enkele malen hardware van gekocht wat altijd netjes verlopen is.

Wat ik in jou situatie zou doen: (ongeacht persoon, dus niet specifiek enkel voor Randy)

aangetekend schrijven met ingebrekestelling, if geen oplossing binnen 8 dagen dan word er bv 50% van bedrag in jou geval gevorderd via incasso. :)

xaban
08/09/10, 17:58
Ik wil wel eens horen wat Randy te vermelden heeft. Hopelijk zal hij hier dan ook komen posten.

MiesArt
08/09/10, 18:00
Als Randy verstandig is post hij hier niets. Hij is niemand verantwoording schuldig behalve aan de TS (wanneer deze waarheid spreekt, ik oordeel in deze liever niet).

xaban
08/09/10, 18:03
Als Randy verstandig is post hij hier niets. Hij is niemand verantwoording schuldig behalve aan de TS (wanneer deze waarheid spreekt, ik oordeel in deze liever niet).

Tuurlijk is hij niemand iets schuldig, maar wel 'handig' om te weten waarmee je voortaan wel of geen zaken mee moet doen, toch?

Kan net zo goed zijn dat Randy helemaal geen schuld heeft, ook 'handig' om te weten.

Marin
08/09/10, 18:05
Ik heb Randy gesproken via sms. Hij was aan het werk in het dc en kon derhalve niet het topic bekijken. Of hij reageert is zijn keuze.

Zoals eerder aangegeven, ik vind het ook niets voor Randy, maar schilder TS ook niet als leugenaar af. Ik ken de situatie niet.

Zijn werkgever staat hier volledig buiten, ik denk ook niet dat hij iemand "opheldering" zal gaan geven over deze situatie, hij heeft wel wat beters te doen.

cfmweb
08/09/10, 18:07
Volgens mij kan het topic wel dicht hoor..
De boodschap is vast duidelijk en jullie moeten het toch onderling uitvechten. Ik denk niet dat het zinvol is om dit verder en plein public te bespreken. Dat kan alleen maar escaleren op deze manier.

dhmedia
08/09/10, 19:03
volgends mij is er bemiddeling nodig, en sluiting van dit topic.

Niemand weet precies wat er is gebeurd of niet is gebeurd, meningen worden makkelijk gevormd zonder dat iemand 100% zeker is dat het allemaal waar is wat er geschreven wordt. Op deze manier zou je iemand ook flink zwart kunnen maken hier... Ik zeg niet dat dat hier gebeurd, en oordeel zeker niet over hetgeen er schijnbaar is gebeurd, maar vind het toch link zo'n topic over een persoon.

ilnee
08/09/10, 19:17
Eerst krijg ik een donderpreek over het dreigen met een topic
En terecht. Iemand op deze manier in discrediet brengen is op z'n zachtst gezegd middeleeuws.

opinion
08/09/10, 19:31
En toch worden er dagelijks zulke topics aangemaakt, ilnee.

Misschien toch niet zo middeleeuws? Of blijven wij achter?
Het dreigen met dit soort topics is wellicht laag. Maar als je geen reactie krijgt is het wellicht je goed recht (mits het verhaal klopt)

Dit is blijkbaar toch een zeer goede manier om de aandacht te trekken.

Het valt me overigens op dat wanneer er beklaag gedaan wordt over (bekende) WHT'ers, dit hier 80% minder "geaccepteerd" (lees: "het moet persoonlijk uitgevochten worden") wordt en wanneer het een minder (populaire) partij betreft, hier vaak eens even goed op los gebashed wordt.

ilnee
08/09/10, 19:43
Maar als je geen reactie krijgt is het wellicht je goed recht (mits het verhaal klopt)
Ben ik het pertinent mee oneens. Als er een conflict is dien je de geëigende paden te bewandelen. Tenzij je per se ook je eigen integriteit ter discussie wilt stellen, valt het gebruik van publieke schandpalen daar niet onder.

Dit is blijkbaar toch een zeer goede manier om de aandacht te trekken.
't Is tevens een enorm zwaktebod.

Het valt me overigens op dat wanneer er beklaag gedaan wordt over (bekende) WHT'ers, dit hier 80% minder "geaccepteerd" (lees: "het moet persoonlijk uitgevochten worden") wordt en wanneer het een minder (populaire) partij betreft, hier vaak eens even goed op los gebashed wordt.
Is me ook opgevallen, maar daar kun je je eigen conclusies uit trekken en je voordeel mee doen.

Apoc
08/09/10, 19:50
En terecht. Iemand op deze manier in discrediet brengen is op z'n zachtst gezegd middeleeuws.

Amen.

Daarnaast is het ook de ultieme manier om te laten zien hoe TS zelf met zijn relaties omgaat in het geval van onenigheid.. Of TS nu gelijk heeft of niet, deze manier van handelen is een grote no-go. Wanneer ik een potentiële afnemer zou zijn, zou dit topic een directe aanleiding zijn om TS van mijn shortlist af te strepen. Zeer onprofessionele manier van handelen.

Spyder01
08/09/10, 19:51
Vergeet niet dat iemand die al jaren op een forum zit en de nodige oplossingen aandraagt en goed meedenkt, de nodige credits ook opbouwt onder de andere vaste bezoekers. Een verschijning waar je niets aan doet.

Het hangt ook wel een beetje van de persoon / partij af die het betreft. Volgens mij is dat een bekend verschijnsel.

SF-Jeroen
08/09/10, 19:59
Amen.

Daarnaast is het ook de ultieme manier om te laten zien hoe TS zelf met zijn relaties omgaat in het geval van onenigheid.. Of TS nu gelijk heeft of niet, deze manier van handelen is een grote no-go. Wanneer ik een potentiële afnemer zou zijn, zou dit topic een directe aanleiding zijn om TS van mijn shortlist af te strepen. Zeer onprofessionele manier van handelen.

En wat had ik anders moeten doen? Blijkbaar helpt e-mailen/telefoneren niet. Een incassobureau inschakelen voor een vordering van 70 euro welke een prive-verkoop betreft? Het gaat me om het geld, het gaat er gewoon om dat als ik ergens voor betaal het product ook wil krijgen.

Ik wil het best telefonisch uitpraten, maar als ik door de telefoon krijg te horen dat als ik niet ophoudt met bellen er een knokploeg voor de deur staat, en de hoorn er dan wordt opgegooid overschrijdt dat bij mij een lijntje. Je zal als klant maar zo worden toegesproken. Is je server down "Als u nog een keer belt dat de server down is dan stuur ik een knokploeg naar u toe".

Ik heb al gezegd dat het dreigen met een topic van mijn kant zeker ook niet goed is, maar als ik de oorspronkelijke communicatie via PM heb gevoerd mag ik toch aannemen dat verdere communicatie ook via PM beantwoord wordt.

ereemst
08/09/10, 20:03
Ik vindt Randy een TOP gozert..

ereemst
08/09/10, 20:04
Iedereen die Randy leuk vindt en een positieve mening heeft, HIER GEVEN hehe!

Apoc
08/09/10, 20:09
En wat had ik anders moeten doen? Blijkbaar helpt e-mailen/telefoneren niet. Een incassobureau inschakelen voor een vordering van 70 euro welke een prive-verkoop betreft? Het gaat me om het geld, het gaat er gewoon om dat als ik ergens voor betaal het product ook wil krijgen.

Ik wil het best telefonisch uitpraten, maar als ik door de telefoon krijg te horen dat als ik niet ophoudt met bellen er een knokploeg voor de deur staat, en de hoorn er dan wordt opgegooid overschrijdt dat bij mij een lijntje. Je zal als klant maar zo worden toegesproken. Is je server down "Als u nog een keer belt dat de server down is dan stuur ik een knokploeg naar u toe".

Ik heb al gezegd dat het dreigen met een topic van mijn kant zeker ook niet goed is, maar als ik de oorspronkelijke communicatie via PM heb gevoerd mag ik toch aannemen dat verdere communicatie ook via PM beantwoord wordt.

Het is heel simpel: dreigen met publicatie is not-done, en het daadwerkelijk publiceren is schandalig. Hoe de vork verder in de steel zit, doet in een kwestie als deze totaal niet ter zake.

Hoe je het dan zou moeten hebben afgehandeld: zoals je zelf al voorstelt; bijvoorbeeld een incassobureau of via juridische wegen. Mocht dat je de moeite niet waard zijn; dan je verlies voor lief nemen en het achter je laten.

Je huidige aanpak getuigt in ieder geval niet van professionaliteit (of je nu gelijk hebt of niet), en brengt daarmee vooral je eigen reputatie schade toe.

Erik H.
08/09/10, 20:12
Enige keer dat ik Randy echt heel gewelddadig tegen ben gekomen was toen de Whopper uitverkocht was bij de Burger King.

Voor de rest vermoed ik dat er wat langs elkaar heen is gesproken en er geen kwade opzet is. Verhuizen naar de andere kant van het land, nieuwe carriere, nieuwe omgeving etc dan glipt er wel eens wat langs.

Ik zou zeggen probeer er gewoon uit te komen in een goed gesprek en anders kun je formele paden bewandelen. Iemand zwartmaken op een forum is zooo.... 1996

SHQ
08/09/10, 20:27
Enige keer dat ik Randy echt heel gewelddadig tegen ben gekomen was toen de Whopper uitverkocht was bij de Burger King.

Rofl!

daveww
08/09/10, 20:36
En wat had ik anders moeten doen?Ik zou zelf voor € 70,- geen topic aanmaken, kost je meer werk dan het oplevert.

Zaken dienen niet via topics / forums geregeld te worden, ongeacht of deze persoon op het forum actief is of niet. Ook werknemers staan hier volledig buiten, aangezien het in dit geval een privé kwestie is en geen zakelijk namens het bedrijf van zijn werknemer.

Indien je echt daadwerkelijk contact wilt ga je toch gewoon langs? Indien je het niet de moeite vind dan doe je simpelweg niets.

Het kan tevens altijd gebeuren dat er perongelijk hardware mist bij de verkoop. Hij heeft tevens meer te doen dan enkel WHT bekijken.

Wacht gewoon even af en laat het topic achterwegen.

Pantsy
08/09/10, 20:51
Ik heb maar even censuur toegepast op de naam...

Dan nog even persoonlijk, ik schoot in de lach toen ik las dat randy wel even een knokploeg zou langsturen. Dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd, zou er ook niet bang voor zijn.

However zakelijk <<<-->>> prive zit altijd een _dikke_ muur tussen... keep that in mind people.

Financieel gekeken, 70 euro is inderdaad dat je zegt... take your loss (of is het een principe kwestie geworden? bleh).

rayden
08/09/10, 21:15
Ik heb maar even censuur toegepast op de naam...

Dan nog even persoonlijk, ik schoot in de lach toen ik las dat randy wel even een knokploeg zou langsturen. Dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd, zou er ook niet bang voor zijn.

Financieel gekeken, 70 euro is inderdaad dat je zegt... take your loss (of is het een principe kwestie geworden? bleh).

Toen ik dat stuk inderdaad las van Randy en een knokploeg langssturen schoot ik inderdaad ook erg in de lach en trok ik gelijk het waarheidsgehalte van het hele verhaal in kwestie.

Een DDoS was geloofwaardig geweest maar een knokploeg? hahahahaha..

Maar OT: voor €70,- zou ik ook niet teveel gaan huilen, neem je verlies.. en zie het als leergeld..

Ahmed
08/09/10, 21:27
w00t. Randy is altijd in voor een grapje, ik denk dat jij dat knokploegverhaal verkeerd tot je genomen hebt / ten onrechte als serieus hebt opgevat. Overigens denk ik niet dat hij een knokploeg nodig heeft met zijn lengte :-)

Ikzelf ken Randy ook als een prima en integer persoon en kan me niet voorstellen dat hij dit zo bedoeld heeft of dat hij dit niet wil oplossen...

nanochip
08/09/10, 21:29
Zoals jullie zien ben ik niet veel actief op dit forum maar wil toch graag het volgende kwijt;


Iedereen die Randy leuk vindt en een positieve mening heeft, HIER GEVEN hehe!

Leuk man het vuurtje opstoken ot:


Toen ik dat stuk inderdaad las van Randy en een knokploeg langssturen schoot ik inderdaad ook erg in de lach en trok ik gelijk het waarheidsgehalte van het hele verhaal in kwestie.

Een DDoS was geloofwaardig geweest maar een knokploeg? hahahahaha..

Maar OT: voor €70,- zou ik ook niet teveel gaan huilen, neem je verlies.. en zie het als leergeld..

Leergeld? Waar slaat dat op? ->| Als je met iemand een deal maakt kom je die gewoon na. En als je daar niet aan kan voldoen dan neem je contact op. Randy is volgens mij een behoorlijk bekend persoon op dit forum, plus dat hij hier een speciale status heeft. Dan mag je minimaal verwachten dat je met deze persoon zaken kan doen. En als de ts dan geen andere uitweg ziet omdat hij alles al heeft geprobeerd dan snap ik niet waarom hij zijn verlies moet erkennen en zijn 70 euro als verloren moet beschouwen. Ik vind je post dan ook behoorlijk misplaatst maar dat is mijn mening :)

opinion
08/09/10, 21:31
@ hier boven een aantal reactie (je voelt je wel aangesproken):
Het gaat hier gewoon over een overeenkomst. Het gaat niet om het bedrag. Ook maakt het in deze niet uit of je prive of een zakelijke deal hebt.

Hier gaat hier om principe (neem ik aan) MAAR wat nou als die apparatuur die hij nog krijgt over 6 maanden 10.000 euro waard zou zijn om welke reden dan ook? (Afgezien van het feit hij een overeenkomst heeft na te komen, als TS z'n verhaal klopt)

Werken jullie zelf ook zo?!
Niet leveren aan je klant met reactie: neem je verlies en zie het als leergeld..
Of: Producten niet geleverd krijgen van leverancier: neem je je verlies en zie je het als leergeld?!

Diep trieste gedachte gang van sommige ondernemers hier! Als we allemaal onze verliezen op deze manier moeten nemen zijn alle bedrijven straks failliet.

opinion
08/09/10, 21:32
w00t. Randy is altijd in voor een grapje, ik denk dat jij dat knokploegverhaal verkeerd tot je genomen hebt / ten onrechte als serieus hebt opgevat. Overigens denk ik niet dat hij een knokploeg nodig heeft met zijn lengte :-)

Ikzelf ken Randy ook als een prima en integer persoon en kan me niet voorstellen dat hij dit zo bedoeld heeft of dat hij dit niet wil oplossen...

Als ik 6 maanden op apparatuur zit te wachten, dan moet leverancier niet lollig gaan komen doen aan de telefoon. Laat staan in een agressieve context. Ik snap best dat TS (indien het echt gezegt is) dit serieus opgevat heeft.

daveww
08/09/10, 21:40
Als je met iemand een deal maakt kom je die gewoon na. En als je daar niet aan kan voldoen dan neem je contact op....Klopt, mee eens. Daarvoor ga je niet in een forum lopen klagen maar zoals je zelf zegt neem je contact met hem op.

Spyder01
08/09/10, 21:41
Na de aanpassing van Pantsy lijkt het ondertussen wel een zware crimineel ;)

opinion
08/09/10, 21:47
Klopt, mee eens. Daarvoor ga je niet in een forum lopen klagen maar zoals je zelf zegt neem je contact met hem op.

Lezen lezen lezen.. dat probeert TS al ZES MAANDEN zonder resultaat! (ik zeg het maar weer: indien TS waarheid spreekt)

BsHosting
08/09/10, 21:49
Ja en dan nog is het 1 zijde van het verhaal.
Zal ik het eens op een andere boeg gooien misschien heeft de vriend van ts die dingen wel weggenomen.

Speculaties en verder niks.
Zonder weerwoord is er niks zinnigs over te zeggen.

opinion
08/09/10, 21:57
Dat is waar. Maar tot zover mag er toch best gespeculeerd worden? Zo kun je moeilijk discusseren op een forum als we altijd moeten gaan wachten op de andere kant van het verhaal. (als die überhaupt komt)

Maar goed, dan is het niet onze zaak, dan moeten de mods er gewoon een slotje op doen.

BsHosting
08/09/10, 22:00
Nee maar 6 mnd na levering pas met iets aankomen en dan met volle naam in een topic noemen vind ik not done.
Controleer het dan meteen en niet 6 maanden naderhand.

daveww
08/09/10, 22:02
Lezen lezen lezen.. dat probeert TS al ZES MAANDEN zonder resultaat! (ik zeg het maar weer: indien TS waarheid spreekt)Lezen lezen lezen: Dat geeft nog steeds geen reden om een topic te openen, dit is iets tussen TS en Randy (indien het verhaal van TS klopt, want het is maar 1 verhaal) en daar hoeft niet over gesproken te worden in een topic.

Verder controleer je altijd voordat je gaat of je je spullen hebt van een verkoop. Nooit vertrekken zonder überhaupt te kijken of je alles daadwerkelijk hebt.

Als we een server moeten plaatsen in een DC ga ik ook niet eerst naar DC er achteraf zie ik dat ik de spullen niet in mijn auto heb liggen..

Apoc
08/09/10, 22:02
Maar tot zover mag er toch best gespeculeerd worden?

Want? Lijkt me nogal onzinnig.

ilnee
08/09/10, 22:04
Maar goed, dan is het niet onze zaak
Bingo.

nanochip
08/09/10, 22:05
Klopt, mee eens. Daarvoor ga je niet in een forum lopen klagen maar zoals je zelf zegt neem je contact met hem op.

Even ter verduidelijking; ik keur beide acties af (als de ts de waarheid spreekt), maar kan de daad van de ts wel begrijpen na 6 maanden wachten.......

daveww
08/09/10, 22:06
Even ter verduidelijking; ik keur beide acties af (als de ts de waarheid spreekt), maar kan de daad van de ts wel begrijpen.Dan nog kan ik de daad niet begrijpen, je bespreekt gewoon simpelweg deze zaken niet op een forum. Hierdoor krijg je speculaties (en waarschijnlijk niet waar) en daar schiet je 0,0 mee op.

nanochip
08/09/10, 22:09
Dan nog kan ik de daad niet begrijpen, je bespreekt gewoon simpelweg deze zaken niet op een forum. Hierdoor krijg je speculaties en daar schiet je 0,0 mee op.

Correct, ts had eerst moderator op dit forum moeten aanspreken, maar wellicht dat hij zo gefrustreerd is door wat Randy tegen hem heeft gezegd. Ben het met je eens dat je met deze situatie niet verder komt maarja.

daveww
08/09/10, 22:13
Correct, ts had eerst moderator op dit forum moeten aanspreken, maar wellicht dat hij zo gefrustreerd is door wat Randy tegen hem heeft gezegd. Ben het met je eens dat je met deze situatie niet verder komt maarja.Nee, volgens mij lees je niet goed. Niet op dit forum wil ook zeggen niet via moderators.

Ik denk eerder gewoon een foutje van de TS zelf, wie koopt er wat en gaat zonder te controleren weer naar huis?

Ik betaal toch ook geen factuur zonder te kijken of ik de spullen wel heb ontvangen?

Marin
08/09/10, 22:25
Correct, ts had eerst moderator op dit forum moeten aanspreken

Het wordt steeds gekker. Eerst wordt gedreigd zijn werkgever erbij te betrekken en nu had TS een moderator moeten aanspreken van een forum waar Randy toevallig op actief is? Kom op zeg! TS heeft een probleem met Randy.. Je kan ook direct Wilma Nanninga bellen....

Sander-
08/09/10, 22:31
Het wordt steeds gekker. Eerst wordt gedreigd zijn werkgever erbij te betrekken en nu had TS een moderator moeten aanspreken van een forum waar Randy toevallig op acties is? Kom op zeg! TS heeft een probleem met Randy.. Je kan ook direct Wilma Nanninga bellen....

Mwah, ik vind dat domenico toch wel de Wilma Nanninga van de Webhosting scene onder zijn beheer heeft :P

SHQ
08/09/10, 22:35
Wat heeft WHT te maken (of eender welk ander forum) met een civiele zaak tussen 2 personen. (algemeen gesteld he)

Laat ze het zelf oplossen (offline) zoals het volwassen mensen beaamd.

phreak
08/09/10, 22:36
slotje is toepasselijk? :)

nanochip
08/09/10, 22:36
Nee, volgens mij lees je niet goed. Niet op dit forum wil ook zeggen niet via moderators.

Ik denk eerder gewoon een foutje van de TS zelf, wie koopt er wat en gaat zonder te controleren weer naar huis?

Ik betaal toch ook geen factuur zonder te kijken of ik de spullen wel heb ontvangen?

Ja ook, maar mag ook verwachten dat je de juiste spullen meegeeft hé :) En als je dat niet doet, een daarna belooft het op te sturen......

Marin
08/09/10, 22:37
Ja ook, maar mag ook verwachten dat je de juiste spullen meegeeft hé :) En als je dat niet doet, een daarna belooft het op te sturen......

Dan ga je het nog steeds op een volwassen manier oplossen. We hebben allemaal rechtsbijstand e.d. En als je dan advies wilt op een forum over hoe te handelen, dat kan. Maar dan beschrijf je de situatie zonder daar de naam van de persoon/bedrijf te noemen. Dan heb je ook de meeste kans op een objectief antwoord.

nanochip
08/09/10, 22:39
Het wordt steeds gekker. Eerst wordt gedreigd zijn werkgever erbij te betrekken en nu had TS een moderator moeten aanspreken van een forum waar Randy toevallig op actief is? Kom op zeg! TS heeft een probleem met Randy.. Je kan ook direct Wilma Nanninga bellen....

De deal vindt toch plaats op dit forum? Je kan het altijd probeer om even een moderator te vinden die wellicht wil helpen in deze situatie.

daveww
08/09/10, 22:41
De deal vindt toch plaats op dit forum? Je kan het altijd probeer om even een moderator te vinden die wellicht wil helpen in deze situatie. Verder heb ik niets te maken met de quote die je maakt :)Een moderator heeft toch ook geen 06 o.i.d. van een lid? Moderator kan als enige warning geven of een user bannen meer niet.

Echter heeft dit niets te maken met het forum en moet dit zoals vele zeggen buiten het forum om opgelost worden.

nanochip
08/09/10, 22:41
Dan ga je het nog steeds op een volwassen manier oplossen. We hebben allemaal rechtsbijstand e.d. En als je dan advies wilt op een forum over hoe te handelen, dat kan. Maar dan beschrijf je de situatie zonder daar de naam van de persoon/bedrijf te noemen. Dan heb je ook de meeste kans op een objectief antwoord.

Zeker net ingeschakeld? lees even een topic door, ik keur de aanpak van de ts ook af.


Even ter verduidelijking; ik keur beide acties af (als de ts de waarheid spreekt), maar kan de daad van de ts wel begrijpen na 6 maanden wachten.......

chielsen
08/09/10, 22:41
Precies nano. Het was een deal via dit forum, als dat dan spaak loopt kan ik best begrijpen dat dat openbaar wordt gemaakt. Mocht het namelijk waar zijn dan is het toch wel een reden om misschien niet met randy via dit forum te handelen.

Maar goed, naar een admin stappen en dat hij dan reactie van randy had afgewacht is inderdaad een stuk netter. Wht heeft de laatste tijd wel een hoog soap gehalte.

Marin
08/09/10, 22:42
Zeker net ingeschakeld? lees even een topic door, ik keur de aanpak van de ts ook af.

Dan zie je ook dat ik al even meelees. Maar ik reageer op jouw opmerking(quote) en over hoe ik vind dat er gehandeld zou moeten worden, that's all. Voel je niet aangevallen.

BsHosting
08/09/10, 22:45
Mocht het namelijk waar zijn dan is het toch wel een reden om misschien niet met randy via dit forum te handelen

Ja en mocht het vriendje van ts het weggejat hebben is de naam van Randy vergalt hier omdat een ander het gedaan heeft.

Door dit soort dingen openbaar te maken en niet onderling op te lossen als er iets van waar zou zijn ben je gewoonweg verkeerd bezig en is dit niks anders dan laster jegens Randy.

nanochip
08/09/10, 22:47
Dan zie je ook dat ik al even meelees. Maar ik reageer op jouw opmerking(quote) en over hoe ik vind dat er gehandeld zou moeten worden, that's all. Voel je niet aangevallen.

Ja mee eens, er had anders gehandeld moeten worden, maar kan de frustratie en de daar bij hoorde daad van de ts wel begrijpen.

opinion
08/09/10, 22:52
@ Randy: Je bent online. Wil je hier nog wat over kwijt?

Anders lijkt een slotje mij prima op z'n plaats.

Ik ben het eens met de mening dat het hier niet uitgevochten moet worden. Ik kan echter maar al te goed begrijpen dat TS hier z'n beklaag komt doen.

Als jij aan geeft dat je je mening over de betreffende transactie gaat geven op het forum waar jij de deal van de transactie hebt gesloten, en de verkoper daar geen gehoor aan geeft dan kan zou ik het hier ook neer gekwakt hebben. Een van de partijen houdt zich dan tenminste aan z'n woord als het verhaal van TS 100% klopt.

Ik zou in eerste instantie al niet zulke uitspraken doen, maar het eerder de juridische kant op gooien.

daveww
08/09/10, 22:53
Als ik Randy was zou ik reageren met: Slotje.
Dit kan namelijk goed buiten het forum om geregeld worden.

rayden
08/09/10, 22:58
Ben ik trouwens de enigste die vind dat dit eigenlijk onder smaad valt?

TCM
08/09/10, 23:01
Ben ik trouwens de enigste die vind dat dit eigenlijk onder smaad valt?

Nee... ik vind dit ook wel genoeg geweest.

Wynand
08/09/10, 23:21
Iedereen heeft hier op een of andere manier wel'ns met Randy te maken gehad, of het nu een freelance opdracht, verkoop of advies in het algemeen is, maar hier gaat 't om wat drukte.
Kan wel snappen dat er e.a. misloopt door een verhuizing / job verandering, misschien heeft hij gewoon de tijd nog niet kunnen opbrengen om die dingen na verhuis van de bovenste plank terug af te halen / te gaan zoeken. Ben er vrij zeker van dat hij ze nog wel gewoon zal opsturen of het teveel betaalde van die ontbrekende hardware wel zal terugstorten.

Knokploeg?
Nah, heeft Randy niet nodig, maar als je er voor €70 kan aanbevelen die 200KM willen reizen heb ik nog wel wat klusjes. :lovewht:

dhmedia
08/09/10, 23:27
ik zou geen moderater nemen maar een mediator

SmilieBG
08/09/10, 23:40
Ik ken geen van beide personen in het echt, alleen 'van naam' hier op het WHT.

Maar indien het uiteraard over een waarde van 70 euro gaat - en daarbij dat beide heren redelijk lang actief zijn op het WHT, dan had ik toch wat andere kwaliteiten verwacht van ze beide.

Opmerking van 'leergeld' vind ik ook beetje ongepast. Maar wat TS deed vind ik net zo weinig passend. Lijkt net op twee kinderen :)

Domenico
09/09/10, 01:13
Nou deze thread is nu wel lang genoeg open geweest. Ik ken inmiddels ook het verhaal van de andere kant en ik vraag me af of ik vannacht nog wel rustig kan slapen.

De twee partijen moeten gewoon even via PM contact met elkaar hebben en er samen uit gaan komen. Zou geen probleem moeten zijn gezien het bedrag van zegge en schrijven 70 euro.

Dat is mijn uitspraak en daar zullen jullie het mee moeten doen...