PDA

Bekijk Volledige Versie : Website Offline ivm uitten onvrede



Willem123
07/09/10, 19:02
1eurohost.nl, b-smarthosting.net en webcreators.nl zijn 1 en dezelfde persoon die vanuit huis (een armoedig flatje in Heemskerk) zijn wanpratijken regelt.

Ik ben een hosting account via 1eurohosting.nl aangegaan waar ik mega veel spijt van heb. Voor ik hosting bij hen afnam heb ik via email gevraagt of dat wat ik wil ook mogelijk was bij hem. Dit was allemaal geen probleem. Doch nu na 6 maanden werken (in vrije tijd) wilde ik de website actief zetten maar bleek ffmpeg toch niet mogelijk en werkte dus het converteren van video naar flash niet. Okay, was hier aardig van uit mijn hum en ben via mail/support ticket aan de slag gegaan met 1eurohosting. Het was niet mogelijk om ffmpeg te gebruiken, ik moest een andere host zoeken. Werdt redelijk bot afgedaan, andere vraag die ik stelde werdt niet beantwoord.

Ik heb vervolgens via een ticket mijn verhuizing aangekondigd, dit was niet mogelijk via mail volgens 1eurohosting.nl Doch een aangegane overeenkomst via de digitale snelweg mag wettelijk ook via diezelfde snelweg worden opgezegd. Ik heb vervolgens geuit dat ik zeer ontevreden was, dit was voor 1eurohosting reden om zonder aankondiging en zonder geldige reden danwel juiste reden mijn account te blokkeren waardoor 2 websites en alle email verkeer onmogelijk werdt en ik 6 maanden hosting en dus geld kwijt ben.

Vervolgens is 1eurohosting totaal onbereikbaar, heb diverse malen gevraagt mijn account te heractiveren, doch geen reactie/antwoord en geen heractivatie. Ben vervolgens naar de Raadhuisstraat 170 in Heemskerk gereden waar volgens de website en volgens het kvk register 1eurohosting zit. Aangekomen daar bleek het een smoezelig flatgebouw te zijn en aangekomen voor de deur op de bovenste verdieping trof ik een nog smoezeliger halletje aan. Er werdt niet open gedaan ondanks mijn volhoudende gebel.

Heb ook via webhosters.nl mijn mening geuit, hier trof ik vele recenties over dit bedrijf en over webcreators.nl met een gemiddelde waardering van zeer slecht. Hoe kan zo'n bedrijf nog bestaan vraag je je af. Zo asociaal en machtmisbruikend ga je niet met klanten om. Wat een triest bedrijf!

Hoop dat vele dit lezen en zo wijs zijn geen hosting via 1 van de 3 websites van dit bedrijf aan te gaan. Misschien zijn er nog meer bedrijven, het is niet voor niets dat men onder zoveel namen werkt.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Nu mijn vraag, ik heb mijn mening geuit op mijn eigen website. Alhoewel het meer gericht was in de trant van de bezoekers op de hoogte stellen van de zaken en dat mijn website (datingsite) om die reden nog niet helemaal actief kon gaan. Kan de host dan zomaar je account blokkeren, ik denk van niet. Wat kan ik hier aan doen? Heb meerdere berichten aan de host gezonden met het verzoek het account weer te activeren, hier krijg ik geen reactie op. Ook naar het adres van de host toegaan om dit te bespreken leverde niets op, er wordt niet open gedaan. Het bedrijf is telefonisch niet bereikbaar, gezocht via de KvK waar het telnr niet meer staat, gezocht via de telefoongids op de naam die op de deur van de woning stond, ook geen resultaat. De host zet je door niet beantwoorden van berichten machteloos om samen een conflict op te lossen.

SHQ
07/09/10, 19:07
pay peanuts get monkeys, wederom bewezen.

Het is uiteraard dat ze met deze actie in gebreke zijn, en zul je ook zo schriftelijk (aangetekend is aan te raden) in gebreke moeten stellen. INclusief de vermelding van als het niet binnen een bepaalde vooropgestelde tijd gerekend is dat je al je (aantoonbare) schade wilt verhalen.

Gezien de prijzen die je betaald lijkt het me slimmer om via andere (geen budgettoko) je verhuizingen te regelen. scheelt je veel tijd/ergenis en geld.

Geert-Jan
07/09/10, 19:15
Niet helemaal mee eens Maurice, ik heb vandaag ook een okefietje gehad met dreigementen, en ook hierboven hoor je het verhaal maar weer van 1 kant.
Daar vanuit gezien vind ik het ook moeilijk om op basis hiervan een oordeel / mening te geven....

SHQ
07/09/10, 19:32
Iemand die betaald voor een dienst hoort hem te krijgen, dat is zoals de TS het schetst en zoals ik een oordeel kan geven op zijn verhaal/vraag. Wat hij er mee doet is een ander verhaal.

Willem123
07/09/10, 20:26
Na veel spitten op internet zie ik alleen dit soort praktijken door 1eurohosting. Van de 30 meningen over 1eurohosting.nl op webhosters.nl zijn er 25 gewoon ronduit slecht en al die meningen gaan over hetzelfde, een host die er wanpraktijken op nahoud. Zie http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/1eurohosting/ waarna je ook op dezelfde site kunt kijken bij webcreators.nl wat van dezelfde persoon als 1eurohosting.nl is en waar je dan ook dezelfde meningen ziet over dezelfde wanpraktijken. Niet beantwoorden van email cq support vragen, niet opleveren van diensten. Bij beide staat over de laatste 12 maanden het gemiddelde gewaardeerde ver beneden goed.

Mijn verhaal is dus niet een op zichzelfstaand iets blijkt.

Willem123
07/09/10, 20:29
Niet helemaal mee eens Maurice, ik heb vandaag ook een okefietje gehad met dreigementen, en ook hierboven hoor je het verhaal maar weer van 1 kant.
Daar vanuit gezien vind ik het ook moeilijk om op basis hiervan een oordeel / mening te geven....

Uiteraard begrijp ik heel goed dat niet iedereen op 1 verhaal afgaat. Daarom adviseer ik de rest van de verhalen op http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/1eurohosting/ te lezen waarna men ook de verhalen op http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/webcreators-internet-services/ kan lezen Beide zijn hetzelfde bedrijf. b-smarthosting.net is ook hetzelfde bedrijf, hierover is niets te vinden op webhosters.nl

Geert-Jan
07/09/10, 20:31
Als je verhaal klopt, prima.

In het kort: je gaat beide een overeenkomst aan, en dien je beide na te komen.

Willem123
07/09/10, 21:16
Als je verhaal klopt, prima.

In het kort: je gaat beide een overeenkomst aan, en dien je beide na te komen.

Daar ben ik het helemaal mee eens, beide dienen zich aan de overeenkomst te houden. Daarmee is de host ook verplicht de diensten waarvoor ik betaalde te leveren en niet te misbruiken om zijn persoonlijke mening kracht bij te zetten. Ik heb geen misbruik van de diensten gemaakt, ook geen ongeoorloofde verbruiken van dataverkeer of wat dan ook, sterker mijn website draaide nog niet eens daar deze nog in aanbouw was.

cfmweb
07/09/10, 23:40
Kortom.. je verlies nemen, wegwezen daar en een andere (capabele) hoster zoeken.

Marin
07/09/10, 23:45
Helaas worden dergelijke klachten vaak gehoord bij goedkope bedrijven.

Ik adviseer ook om je verlies te nemen en naar een goede degelijke host uit te kijken (en dan betaal je wel wat meer)

Willem123
08/09/10, 11:10
Als je verlies neemt bij zo'n bedrijf kunnen ze dit blijven doen.

Ben gisteravond met een vriend aan de slag gegaan en gaan spitten in deze zaak. Zijn er achter gekomen dat deze persoon onder de naam E. Breems en Linda Breems opereerd waarbij ze 2 adressen gebruikt in Heemskerk in dezelfde Flat. 1 adres gebruikt ze op al haar websites als bedrijfsadres en blijkt meer de vanger, het andere adres is voor de rekeningen.

Ze heeft meerdere bedrijfjes waaronder de webhosting webcreators.nl, 1eurohosting.nl en b-smarthosting.nl. Ook een consultancy bv breemsconsultancy.nl, een reikiwinkel reikiwinkel.nl en een reiki behandelings toestand reikimaster.nu

Telefoonnummers tracht ze heel goed verborgen maar we zijn er wel achter gekomen.

Er blijken al vele slachtoffers te zijn van deze mevrouw Breems. Ze is een oplichtster. Ik laat het hier niet bij zitten, heb 6 maanden hosting tegoed die is betaald en als ik het er bij laat zitten kan mevrouw gewoon verder gaan met haar oplichters praktijken, dat gaat niet gebeuren er moet eens iemand de stap nemen en dat ben ik dan.

cyrano
08/09/10, 15:51
er moet eens iemand de stap nemen en dat ben ik dan.

Gefeliciteerd!

De overgrote meerderheid van de hosters zijn integere mensen die hun best doen voor hun klanten. Zij hebben er dus ook baat bij dat een gedupeerde stappen neemt.

Teveel oplichters blijven bezig omdat het bedrag te laag is. Zo kunnen ze inderdaad rustig doorgaan en schaden zo de reputatie van heel de sector.
:lovewht:

Willem123
08/09/10, 16:20
Kijk en dat bedoel ik Cyrano.

Als niemand stappen onderneemt blijven die slechte hosters vrij om hun wanpraktijken uit te blijven voeren.

Ik heb inmiddels mijn overeenkomst opgezegd en de verwachting uitgesproken snel een token te krijgen om mijn .nl domeinnaam te verhuizen. Kreeg daarop een mail van 1eurohosting dat ze me laat winnen en me toch zal willen voorzien van ffmpeg, huh... ik heb opgezegd toch hahaha en het gaat niet om ffmpeg maar om asociaal gedrag m.b.t. afsluiten van een account zonder geldige reden en/of aankondiging. Ik de opzegging nogmaals gezonden, de reactie van 1eurohosting op mijn eerdere opzegging is bewijs van opzeggen. Kreeg daarvoor ook een mail dat ik maar langs moest komen om te praten en anders zal ze 13 september wel bij mij aan de deur komen. Praten? Ik stuurde vele tickets en kreeg geen antwoord. Ze kan niet praten, alleen misbruik maken van macht door vanwege haar persoonlijke frustraties m.b.t. een zeer ontevreden klant een account af te sluiten.

Een feit is dat ze zich niet aan de overeenkomst houd, geen reactie meer geeft op tickets en deze zelfs direct sluit zonder antwoord/reactie te geven.

Ben inmiddels bezig met een andere host en mijn domeinnaam houd ik in eigen beheer om dit soort praktijken te voorkomen. 2 domeinen van mij liggen nu plat, ook die van mijn bedrijf waardoor ik via de digitale snelweg niet bereikbaar meer ben. De schade wordt berekent en hier zal ze aansprakelijk voor worden gestelt.

Heb met vrienden gespit naar deze persoon en er is heel wat boven water gekomen. Heeft meerdere bedrijfjes, werkt via minimaal 10 domeinnamen, houd er 2 eigen namen op na, zijn inmiddels 3 adressen waar bedrijfjes zouden moeten zitten opgedoken en allemaal in dezelfde Flat, lezen alleen maar klachten over de bedrijfjes op diverse klachten sites en forums, zijn achter verborgen telefoonnummers incl. 06 gekomen en nog veel meer.

Mocht ik binnen korte tijd geen token ontvangen nemen we ook contact met sidn op. Verder spitten we door en inventarisseren alles om het complete pakket af te leveren bij de politie en andere instanties.

Willem123
08/09/10, 17:19
UPDATE

Inmiddels 3 adressen in dezelfde Flat en 3 namen waar onder gewerkt wordt door deze bedrijfjes.

cfmweb
08/09/10, 19:21
Als je verlies neemt bij zo'n bedrijf kunnen ze dit blijven doen.


Natuurlijk heb je gelijk. Helaas hebben we dit soort reacties al vaker gezien (advocaat, procedure, rijdende rechter, radar en kassa schreeuwen) maar vooralsnog loopt het meestal op niets uit.

Als dat bij jou anders is: Hulde!
Maar voor 12 euro ex domeinnaam (half jaar 6 euro?) geloof ik daar niet zo in.
Ik zeg, prettige wedstrijd ->|

Willem123
09/09/10, 11:39
Een aangifte bij de politie dus!

Deze persoon is echt heel ziekelijk. Er is een lijst van soortgelijke 54 klachten waarvan ik een aantal mensen gesproken heb, deze doen ook aangifte... alhoewel je altijd nog moet afwachten wie het daadwerkelijk doen.

1eurohosting gooit dus mijn account plat, een hoop gemail, weinig antwoord, tickets die gesloten worden zonder dat er op geantwoord worden etc etc. Mijn domeinnaam wil ik verhuizen. Een token wil deze persoon niet afgeven en stelt allerlei voorwaarde als dat ik haar een kopie van aangifte moet toezenden, de lijst van 54 klachten toe moet zenden ed. Lees zelf maar, hieronder de laatste berichten van 1eurohosting kopie/past. Heeft nu trouwens mijn domeinnaam geheractiveerd maar doorverwezen naar liedjesland.nl welke niet van mij is en ik niet ken... misbruik van mijn domeinnaam dus.

Ywa
09/09/10, 11:49
Als jij de eigenaar bent van de domeinnamen. Kan je via SIDN alsnog een verhuizing aanvragen (zonder een token te hebben). Meer info @ https://www.sidn.nl/over-nl/wijzigen-abonnement/veranderen-van-registrar/

Willem123
09/09/10, 14:09
Ik heb inmiddels mijn domeinnaam ter verhuizing gezet bij starthosting waar ik mijn andere 2 domeinnamen ook heb staan. Heb hen via email uitgelegd wat er zich afspeelt en gevraagt of ze voor mij het token willen opvragen of bij 1eurohosting of bij sidn

Inmiddels was mijn domeinnaam actief maar verwees naar een ander domein welke niet van mij is. In die tijd kon ik wel in het adminpanel en heb al mijn bestanden, databases etc verwijderd. Vervolgens heeft 1eurohosting mijn account weer verwijderd. Rare kwasten daar, erg kinderachtig allemaal.

Als laatste kreeg ik het volgende bericht van 1eurohosting

Beste W Delfos,

Wij hebben uw account en domeinnaam opgezegd conform uw wens. De domeinnaam zal in Quarantaine (40 dagen) komen en kunt u na vrijkomen weer registreren. U bent dan van ons af en wij van u.

Wij overwegen een claim in te dienen voor geleden schade. Dit wordt aankomende maandag in een persoonlijk onderhoud met u, aangegeven. De heer R. Griep van onze organisatie zal uw dan bezoeken. Een Token voor de verhuizing wordt dan ook persoonlijk aan u gegeven. Dit lijkt ons de beste oplossing.

In ieder geval, tot maandag.

De schade zou betreffen schade die ze oplopen door mijn bericht op webhosters.nl Op deze website staan nog 24 van deze ervaringen van andere welke dezelfde problemen ondervonden, domeinen en hosting besteld en betaald en nooit gekregen, domeinen de zomaar geblokkeerd worden, schofterige mails van 1eurohosting naar klanten en niet beantwoorden van tickets etc etc...

Zou wijzer zijn van 1eurohosting om er energie aan te besteden te zorgen dat deze klachten niet meer voor komen door een normale manier van communiceren te gaan hanteren en oplossing gericht te gaan werken inplaats van macht spelletjes te gaan spelen. Heb het idee met een klein kind te maken te hebben bij 1eurohosting, triest. Overal gaat het wel eens mis maar dit slaat werkelijk alles.

Heb trouwens inmiddels ook een klacht gezonden aan SIDN, dit moet echt eens stoppen...

D. ter Horst
09/09/10, 14:27
Ik kan het fout onthouden hebben, maar volgens mij kan deze partij geen EPP token opvragen wanneer het domein in quarantaine is. Men dient eerst de kosten voor het verwijderen uit quarantaine te voldoen (EUR 25,-) waarna het EPP token weer opgevraagd kan worden.

Succes in ieder geval!

Willem123
10/09/10, 10:10
Het domein staat niet in quarantaine, dit is tot nu toe een dreigement van hen. Ik heb ook geen opheffing van mijn domeinnaam gevraat maar een token voor verhuizing. Mochten ze hem opheffen dan ga ik nog verder, dan heeft men echt een groot probleem want de domeinnaam is mijn eigendom.

Heb een andere host inmiddels gevraagt voor mij te handelen, zei zouden het token moeten kunnen verkrijgen of via de oude registrar of via sidn. Helaas schoet dit ook nog niet echt op,ze lezen de mail van mij niet goed en praten daardoor langs me heen. Ben nu in afwachting op antwoord op mijn 3de mail aan hen.

Ook volgends de nieuwe registrar kost uit quarantaine halen 150 euro

1eurohosting is echt een ziekelijk figuur. Heeft het over dat een van zijn mensen maandag bij mij aan de deur komt etc. dreigementen dus. Heeft trouwens geen personeel, staat bij de kvk ingeschreven als eenmanszaak met 1 fulltime personeelslid en dat is hij/zij zelf, een psychopaat lijkt het.

Ik ga dit echt niet opgeven onder dwamg van 1eurohosting, want dat is wat ze proberen. Heb heel veel negatieve verhalen over 1eurohosting gelezen en verzamelt. Komt er uiteindelijk op neer dat het een grote oplichter is.

SHQ
10/09/10, 11:01
Met de woorden van oplichter zo elke keer zou ik wel oppassen. Dat is namelijk tot dat inderdaad door een rechter word uitgesproken een strafbaar feit voor jou zelf.

Ik kan je frustratie enigsinds wel begrijpen maar nu maak je van je zelf een dader ipv slachtoffer.

Willem123
10/09/10, 11:15
Heb je een beetje gelijk in. Ben een heethoofd als onrecht wordt aangedaan... en bijt me daar in vast, opgeven ken ik niet.

Vind het gewoon erg triest dat zo'n iemand zo met klanten omgaat, het internet staat bol met soortgelijk klachten over deze host, er zijn mega veel slachtoffers. Onrecht maakt me furieus

Hij/zij gebruikt nu mijn eigendom als machtsmiddel tegen mij. Heeft nu trouwens de nameservers verwijderd zodat het lijkt dat mijn domein niet meer bestaat.

Heb nu heel veel info verzamelt en al zou ik mijn domeinnaam kwijt raken, dit geef ik niet op. Ga alle info netjes georganiseerd op papier zetten en zorg dat het bij alle betreffende instanties, programma's, justitie etc. terecht komt. Gaat nu niet meer om mijn domeinnaam maar om principe, dat een bedrijf zoveel slachtoffers maakt en zo door kan gaan. Er moet eens iemand zijn die iets doet zodat dit eens gaat stoppen op welke manier dan ook.

Hoop dat er meerdere slachtoffers zijn die zich melden, dat kan bij mij via pm.

Pur
10/09/10, 12:36
Hij/zij gebruikt nu mijn eigendom als machtsmiddel tegen mij. Heeft nu trouwens de nameservers verwijderd zodat het lijkt dat mijn domein niet meer bestaat.

Om nog een beetje te zeuren.... Een domein is niet jouw eigendom.

Een domeinnaam kun je het beste vergelijken met het huren van een caravan. Je huurt een domeinnaam en daarbij krijg je dus het gebruiksrecht in ruil voor een x bedrag. Het staat je daarbij vrij om je caravan naar een andere camping te verhuizen als je ontevreden bent met de faciliteiten van de huidige camping. Maar ook al mag je de caravan gebruiken zolang je betaald hij wordt nooit jouw eigendom.

maxnet
10/09/10, 13:04
Heeft het over dat een van zijn mensen maandag bij mij aan de deur komt etc. dreigementen dus.

Als hij netjes aankondigd bij jou langs te komen om de zaken te bespreken, is het een dreigement.
Maar als jij zonder afspraak voor zijn deur staat, is dat normaal?

Of hoe moeten we dat zien? :chinese:


Neem verder aan dat je ook een bedrijf bent, gezien je aangeeft een dating website te exploiteren.

PeterBerg
13/09/10, 20:32
Is die man/vrouw van 1eurohosting nu langs gekomen?

wbakker-letsgoonline
14/09/10, 01:20
Is die man/vrouw van 1eurohosting nu langs gekomen?

Na het lezen van het verhaal vraag ik me dat ook af, ook vraag ik me af hoe het verder staat met de zaak.

PeterBerg
14/09/10, 17:25
Is Willem123 gezwicht voor de dreigementin van 1Eurohosting? Ik vraag me echt af hoe dit afloopt.
Waarschijnlijk zoals gewoonlijk: In het begin is de gedupeerde kwaad :cursing: en gaat hij allerlei acties ondernemen, maar als er dan gedreigd wordt krijgt hij schrik en beseft hij dat het, voor zo'n klein bedrag, allemaal de moeite niet waard is. ->| En de winnaar is ....

EK-Media
14/09/10, 19:50
Het is alleen jammer, dat vele budget hosters het vertrouwen in de budget zodanig schade door hun werkwijze dat ik mij bijna zou gaan schamen dat ik ook actief ben in die branche :S waarom kunnen dit soort mensen niet eens gewoon hun werk doen,.

wbakker-letsgoonline
15/09/10, 00:47
Het is alleen jammer, dat vele budget hosters het vertrouwen in de budget zodanig schade door hun werkwijze dat ik mij bijna zou gaan schamen dat ik ook actief ben in die branche :S waarom kunnen dit soort mensen niet eens gewoon hun werk doen,.

Volkomen mee eens. Misschien eens een idee om dan vanuit de branche de stap te zetten om dit soort bedrijven op hun fouten en wan praktijken op de vingers te tikken ?

EK-Media
15/09/10, 01:43
Volkomen mee eens. Misschien eens een idee om dan vanuit de branche de stap te zetten om dit soort bedrijven op hun fouten en wan praktijken op de vingers te tikken ?

Hoe zie je dat voor je dan ?

Marin
15/09/10, 01:52
Volkomen mee eens. Misschien eens een idee om dan vanuit de branche de stap te zetten om dit soort bedrijven op hun fouten en wan praktijken op de vingers te tikken ?

Mooie suggestie, maar vrij lastig. Kom je toch weer op een keurmerk uit (wij van wc-eend)

De klanten moeten toch helaas eerst zelf ondervinden hoe slecht het bij sommigen is geregeld.....

Willem123
15/09/10, 09:46
Het zou zeker goed zijn als er een betere organisatie komt in deze branche. Lastig te realiseren. Er wordt echt heel veel aan geklooit en daar zijn de onwetende klanten de dupe van. Een keurmerk? Nee niet te realiseren denk ik.

Ik denk dat hier een taak ligt voor SIDN! Er is een geschillen commissie, maar wat heb je daaraan als je er niet terecht kan als je provider er niet bij aangesloten is!? Denk dat SIDN daarin al een grote stap kan zetten, je kan geen registrar worden als je niet aangesloten bent bij de geschillen commissie. Heb je natuurlijk nog de andere dan .nl extensies, dat is heel veel lastiger.

Ben ook van mening dat het wijzigen van beleid door SIDN er geen goed aan gedaan heeft. Voorheen kon je je domeinnaam verhuizen met een formulier, jij als eigenaar van de naam had de zeggenschap over je domeinnaam (jouw eigendom) Nu heeft de registrar die jou vertegenwoordigd de touwtjes in handen met het token en kan je daar flink mee dwars zitten. Dus dit beleid is knudde en denk ik dat als je een .nl domeinnaam koopt je ook direct bij registratie zelf (ook) het token zou moeten krijgen voor evt latere acties met je naam.

M.b.t. tot mijn verhaal gaat het om een registrar die dit soort trukken heel vaak uithaalt, hierin vind ik ook dat er een taak ligt bij SIDN, die verstrekken hem immers de mogelijkheid registrar te zijn voor de .nl extensie. Nee, ze schuiven het af naar de nieuwe registrar die door jou gervraagd wordt de naam te verhuizen en deze moet dan maar een escalatie procedure opstarten wat tijd en dus geld kost voor hen. Die escalatieprocedure was in de formuliertijd niet nodig. Ja forms is niet handig, kost ook tijd en dus geld, dus verstrek het token direct aan de domeinnaamhouder tentijde van registratie dat scheelt een hoop ellende, ergernis, machtmisbruik en frustratie. En dan gaat het bij mij nog om een domeinnaam waar ik een hobbie datingsite op had draaien, wat als er een bedrijf op draait... hoop verlies en kans je toko te kunnen sluiten omdat je online business onbereikbaar is. Al krijg je het token door escalatie meestal wel, je business ligt toch weken stil als je registrar zich gedraagd zoals in mijn geval, je boeltje plat gooit ondanks dat je overeenkomst nog 6 maanden loopt bij hem.

Alis hosting goedkoop, je .nl naam is van jou klaar uit. En bied je goedkope hosting dan is de service inderdaad wat minder en minder snel vanwege personeels kosten. dat hoeft geen probleem te zijn als je er eerlijk over bent. Kijk naar digistate hosting, erg goedkoop maar ook direct eerlijk dat ze bij goedkope hostingpakketten geen 24/7 support geven. Eerlijk en open, dat wekt vertrouwen. (en nee dat is geen reclame want ik ben daar geen klant) Houd vanaf nu mijn domeinnamen allemaal in eigen beheer en neem een VPS om minder afhankelijk te zijn. Hobbies moeten plezierig zijn en daar moet dan maar wat meer geld tegenover staan

no1san
15/09/10, 11:46
Sidn?
Mijn belangrijkste leermoment is dat je Hosting en domeinnamen bij verschillende partijen moet onderbrengen.

Daarnaast backups en een altenatieven email configuratie. Dan is zelfs het onbeschikbaar zijn van 3 colo servers wel te overleven.

Herbert
15/09/10, 11:58
Houd vanaf nu mijn domeinnamen allemaal in eigen beheer en neem een VPS om minder afhankelijk te zijn. Hobbies moeten plezierig zijn en daar moet dan maar wat meer geld tegenover staan
Willem als je een VPS afneemt dan ben je ook afhankelijk van derden, en ook als je de domeinnamen in eigen beheer wilt hebben dan zit je aan SIDN vast.
Je wordt er wel beter van, dat wel.. maar je blijft afhankelijk.

Dezo
15/09/10, 15:11
Al is hosting goedkoop, je .nl naam is van jou klaar uit.

Daarom is het ook verstandig je domeinregistratie en hosting gescheiden te houden, ten alle tijde.

Hier_ben_ik
15/09/10, 15:14
Ben ook van mening dat het wijzigen van beleid door SIDN er geen goed aan gedaan heeft. Voorheen kon je je domeinnaam verhuizen met een formulier, jij als eigenaar van de naam had de zeggenschap over je domeinnaam (jouw eigendom) Nu heeft de registrar die jou vertegenwoordigd de touwtjes in handen met het token en kan je daar flink mee dwars zitten. Dus dit beleid is knudde en denk ik dat als je een .nl domeinnaam koopt je ook direct bij registratie zelf (ook) het token zou moeten krijgen voor evt latere acties met je naam.


Ik ben het half met je eens. Opzich is het geweldig dat je nu ook zonder papieren rompslomp een domein kan registreren/verhuizen maar de escalatie procedure had wel wat anders gemogen.
Zolang het domein op een persoonsnaam staat is het nog niet zo'n probleem maar bij bijvoorbeeld een stichting willen ze perse dat alle bestuurders tekenen (terwijl in de statuten van de stichting staat dat dat niet nodig is), niet erg handig imo. Ook de tijd die er overheen moet gaan bij een escalatie (5 werkdagen om de oude provider nogmaals de kans te geven om het token te verstrekken + nog eens 5 dagen wanneer de verhuizing ingediend is en deze niet wordt bevestigd door de oude provider) is niet erg klantvriendelijk.