PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe te handelen bij brand?



Herbert
07/09/10, 13:40
De titel is een beetje verwarrend, mijn excuses hiervoor.
Bij een klant van mij is gisteren brand geweest, wat ik zo gezien heb is de totale voorraad verloren gegaan.
Omdat ik het grootste gedeelte van zijn online winkels beheer heb ik hem vanmorgen hierover gebeld.
De eigenaar was nog niet goed aanspreekbaar en dat kan ik mij goed voorstellen met het verlies van de (hele) voorraad, en hij verzocht me later nog eens te bellen.
Maar ik vraag mij af of ik zijn webwinkels aan moet gaan passen, als nu klanten wat bestellen en online betalen dan is de kans zeer groot dat het niet te leveren is.
Het zijn allemaal eenmalige aanbiedingen met een beperkte voorraad (b-keus witgoed etc..)

Bij reacties geen namen noemen i.v.b.m. zoek machines.

Geert-Jan
07/09/10, 13:43
Hoe te handelen bij brand?
Ik bel meestal 112.


De titel is een beetje verwarrend, mijn excuses hiervoor.
Bij een klant van mij is gisteren brand geweest, wat ik zo gezien heb is de totale voorraad verloren gegaan.
Omdat ik het grootste gedeelte van zijn online winkels beheer heb ik hem vanmorgen hierover gebeld.
De eigenaar was nog niet goed aanspreekbaar en dat kan ik mij goed voorstellen met het verlies van de (hele) voorraad, en hij verzocht me later nog eens te bellen.
Maar ik vraag mij af of ik zijn webwinkels aan moet gaan passen, als nu klanten wat bestellen en online betalen dan is de kans zeer groot dat het niet te leveren is.
Het zijn allemaal eenmalige aanbiedingen met een beperkte voorraad (b-keus witgoed etc..)

Bij reacties geen namen noemen i.v.b.m. zoek machines.

Ik denk dat wat jij wil doen, goed bedoeld is, echter juridisch zou ik het alleen doen met een opdracht van de klant. Je kunt immers niet 'zomaar' of 'goedbedoeld' zijn diensten van het web af halen....

Ik weet hierbij dan niet wat jou relatie met de klant is.

BsHosting
07/09/10, 13:44
Ik zou als de klant ermee akkoord gaat tijdelijk op de webwinkels een bericht zetten dat er geen bestellingen gedaan kunnen worden i.v.m. barnd.

Dit op eigen houtje doen, is vragen om problemen.

Marin
07/09/10, 13:56
Nooit op eigen houtje handelen. Weet jij veel waar die klant misschien nog meer voorraad heeft liggen of wil gaan inkopen. En dan zorg jij ook nog eens voor Omzetderving in deze voor hem beroerde tijd.

Wellicht wil hij gewoon de bestellingen netjes gaan verzorgen met vertraging.

Herbert
07/09/10, 15:33
Bedankt voor de antwoorden..
Omdat ik de websites in onderhoud heb wou ik dat graag weten.
Alles staat dus gewoon online en er is niets gewijzigd.

SHQ
07/09/10, 15:38
Persoonlijk zou ik het via email wel adviseren aan je klant, dan leest en beslist hij op een rustig moment zelf maar heb je wel als "webmaster" je morele plicht voldaan en kan hij je niets kwalijk nemen omdat je niets gezegd/adviseert hebt. :)

Geadviseerd, ingedekt voor je zelf. Meer kun je niet doen.

Hier_ben_ik
07/09/10, 18:59
Inderdaad gewoon wachten met wat voor ideeën de klant zelf komt. Beheren ze de producten e.d. zowieso niet zelf eigenlijk?

Herbert
07/09/10, 19:22
Beheren ze de producten e.d. zowieso niet zelf eigenlijk?
Die beheren ze zelf..
Het onderhoud/beheren etc.. aan de websites en webhosting ligt in mijn handen, vandaar dat ik mij er ook betrokken bij voel.

DJSmiley
07/09/10, 19:41
Tja.. het huidige assortiment zal dus wel wat beperkt geworden zijn...
Maar goed, wat is hun leverancier? Best kans dat ze daar redelijk snel weer een voorraad kunnen maken aan nieuwe restpartijen.

Wel kun je natuurlijk een simpele tekst vermelden 'Ivm brandschade is ons assortiment momenteel erg beperkt. Wij raden u aan om eerst contact met ons op te nemen over levertijd. binnenkort zal ons nieuwe assortiment online komen' ofzo, maar goed, dat zal de eigenaar dan wel moeten aangeven.

Ps: Eventueel kun je ook (bv) tijdelijk wat contactinfo aanpassen, hun hebben ook een ander bedrijf volgens mij met PA/schotelapparatuur. (Even ervanuitgaand dat het over dat bedrijf gaat).
Belangrijkst voor de klanten is: duidelijke informatie, en bereikbaarheid. En dat kan je met een (ander) bedrijfje binnen je groep wel makkelijk oplossen, en daar kun je natuurlijk wel je bijdrage in leveren als hoster.

EK-Media
07/09/10, 21:10
Nooit zomaar iets doen zonder hun toestemming, laat hun bepalen welke vervolg stappen je moet nemen, wat ze wel en niet willen blijven aanbieden of tijdelijk een lever stop willen inlassen.
Je moet juridisch altijd gedekt blijven.

gekko
09/09/10, 17:59
Nooit zomaar zelf gaan nadenken voor iemand anders.