PDA

Bekijk Volledige Versie : ATN-Networks kaapt domeinnaam klant & zegt domein zomaar op



Focuz
05/09/10, 13:40
Dit kan toch niet:
Ik had een domein bij REDUNIX, namelijk panther-it.nl
REDUNIX werkt samen met ATN-Networks in de zin dat beide bedrijven met IPPhone zijn gefuseerd en gezamelijk de inkoop doen, dus ook gezamelijk SIDN.
Het SIDN account valt nu echteronder beheer van ATN-Networks.

vorige maand viel me al op dat de naw gegevens van dit domein stiekem waren aangepast naar ATN-Networks zelf.

Vandaag is het hele domein offline gehaald.

Meneer Arjan B. (eigenaar ATN-Networks) komt aanzetten met smoesjes van achterstaligge betalingen, echter ik heb nooit facturen gekregen dat ik iets moet betalen, laat staan herinneringen.
Hij lult uit z'n nek, hij verzint gewoon iets om mij te dwarsbomen.

Een provider kan dit gewoon niet zomaar doen!

Daarnaast komt ook nog eens dat hij onder een valse naam handelt, namelijk dotnltoken@gmail.com, waar alle gedupeerde REDUNIX klanten zich kunnen melden. Die emails worden ondertekend met personen die helemaal niet bestaan.
ATN-Networks is gewoon een eenmanszaak, dat is alleen Arjan B.

Wat kan ik het beste doen?


ps: ja, ik was eigenaar van REDUNIX en heb niet op tijd mijn prive domein panther-it.nl veilig gesteld en nu hebben ze die gekaapt & opgezegd.

Focuz
05/09/10, 13:55
Ik hoor van REDUNIX medewerkers dat hun ook niet bij het SIDN & eNom account kunnen.
Arjan (ATN-Networks) heeft hun buitengesloten door de wachtwoorden te wijzigen.
Dit terwijl REDUNIX daarvan afhankelijk is en zo haar klanten niet kan helpen.
Dit kan toch niet!!!!

no1san
05/09/10, 14:09
ATN networks is netjes van Kronos BV.
Hoe kom je erbij dat Arjan Bijnen de eigenaar is?

KvK te Rotterdam : 24370408

Naam: Kronos Development B.V.
Vestigingsadres: Vlaardingweg 62
Vestigingsplaats: 3044CK Rotterdam
Internetadres: www.atn-networks.nl
KvK-nummer: 24370408 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Focuz
05/09/10, 14:12
SIDN doet moeilijk.
1 1/2 maand geleden heeft ATN-Networks de houdergegevens zomaar aangepast.
Ik heb hierover geklaagd bij SIDN, die zeggen mij dat ik geen recht van spreken heb omdat ik geen houder meer ben.
Dat is toch een belachelijke statement van SIDN, dat betekend dat elke willekeurige registrar zomaar domeinen kan kapen.
Ze doen ook niet de moeite om bij ATN-Networks het formulier van wijziging houder op te vragen (die bestaat uiteraard niet).

Wat te doen?

Focuz
05/09/10, 14:15
ATN-Networks is een handelsnaam van Kronos Development BV.
Arjan Bijnen is met zijn holding RAMM Management BV 49% aandeelhouder.
IPPhone TEAM is met 51% aandeelhouder.
ATN-Networks was 100% van Arjan Bijnen.
ATN-Networks is echter in januari 2009 gefuseerd met IPPhone.

Arjan Bijnen is statutair & operationeel directeur van ATN/Kronos Development.
Arjan Bijnen runt alles in z'n eentje, IPPhone is hierin passief, personeel heeft ATN-Networks niet.

Yourwebhoster
05/09/10, 14:17
Als de wijziging van houder onterecht is, dan kan je daar een klacht bij de sidn indienen lijkt me. Daarna kan je het alsnog verhuizen als het weer op naam staat.

Dit gaat in ieder geval eventjes duren voordat het domeinnaam weer bij je terug is.

R.H.
05/09/10, 14:19
In dit soort gevallen zal je een klachtbrief/mail naar SIDN kunnen sturen, echter wat zij denk ik zullen zeggen, dat je beter een procedure zou kunnen starten met de kaper. Aangezien die nu gerechtelijk de eigenaar is. Het zit inderdaad een beetje vreemd in elkaar, ben ik het met je eens.

maxnet
05/09/10, 14:24
Ik heb hierover geklaagd bij SIDN, die zeggen mij dat ik geen recht van spreken heb omdat ik geen houder meer ben.
Dat is toch een belachelijke statement van SIDN, dat betekend dat elke willekeurige registrar zomaar domeinen kan kapen.
Ze doen ook niet de moeite om bij ATN-Networks het formulier van wijziging houder op te vragen (die bestaat uiteraard niet).


Blijft lastig om te bepalen wie gelijk heeft, nu formulieren niet meer verplicht zijn.


Maar als je zeker van je gelijk bent, kan je -tegen betaling- in beroep tegen de beslissing om de mutatie niet terug te draaien: http://www.cvkb.nl/

dreamhost_nl
05/09/10, 15:04
Lijkt me meer een interne aangelegenheid dit.

EK-Media
05/09/10, 16:45
Lijkt me meer een interne aangelegenheid dit.

:thumbdown: opnieuw ? :P


Het is in dat opzichte gewoon waardeloos, zonder formulieren is dit extreem moeilijk aan te tonen volgens mij, of zit ik er hier helemaal naast ?

Pantsy
05/09/10, 18:21
@Sam, ga je het wel netjes houden in dit topic? Dit lijkt inderdaad enkel weer een interne aangelegenheid en voor jou een leuk onderwerp om over te gaan bashen. Mijn advies, klacht indienen bij de SIDN(!) op een onterrechte houderwijziging en dan zou het allemaal goed moeten komen.

De SIDN moet dit gewoon netjes in behandeling nemen en eveneens serieus behandelen. Ik geloof er niks van dat de SIDN je eerder zo heeft afgescheperd.

Wellicht een kleine tip, misschien kan je ook door typen na een zin ipv steeds de enter toets zo gewillig te gebruiken.

Apoc
05/09/10, 19:32
Wat kan ik het beste doen?

Dit soort aangelegenheden intern bespreken, en als je er niet uitkomt; een rechtszaak beginnen
Jezelf niet langer op WHT belachelijk maken - je blijft maar dieper graven

martysmarty
05/09/10, 19:43
Een houderwijziging heb je als het goed is ook een email voor ontvangen van SIDN, dan had je het toen kunnen tegenhouden

Mark17
05/09/10, 19:51
Een houderwijziging heb je als het goed is ook een email voor ontvangen van SIDN, dan had je het toen kunnen tegenhouden

Moet hij het admin contact wel op een email adres hebben gezet waar hij nog bij kan. Als dat al niet het geval was...

ResellerHosting
06/09/10, 05:05
De SIDN moet dit gewoon netjes in behandeling nemen en eveneens serieus behandelen. Ik geloof er niks van dat de SIDN je eerder zo heeft afgescheperd.

Inderdaad.

Als huidige houder niet kan aantonen dat domein in opdracht van vorige houder is overgenomen heeft hij een probleem.

SIDN onderzocht dat vroeger altijd.

daveww
06/09/10, 09:56
Moet hij het admin contact wel op een email adres hebben gezet waar hij nog bij kan. Als dat al niet het geval was...Het is toch de 'klant' zijn verantwoordelijkheid om zijn gegevens actueel te houden. Indien dus hij een nieuw emailadres krijgt moet hij dit doorgeven aan het bedrijf zodat dit overal (waar nodig) aangepast kan worden.

Een provider weet immers niet zodra een klant een nieuw emailadres krijgt

R.H.
06/09/10, 09:57
Waarschijnlijk een geval van nalatigheid bij beide partijen.

Mark17
06/09/10, 10:44
Het is toch de 'klant' zijn verantwoordelijkheid om zijn gegevens actueel te houden. Indien dus hij een nieuw emailadres krijgt moet hij dit doorgeven aan het bedrijf zodat dit overal (waar nodig) aangepast kan worden.

Een provider weet immers niet zodra een klant een nieuw emailadres krijgt

Dit hangt mogelijk samen met het redunix topic. In dat geval kan het zijn dat zijn mailbox is afgesloten zonder melding vooraf. Eventueel gecombineerd met gelijk daarna die wijziging.

Verder ben ik het met je eens dat klanten verantwoordelijk zijn voor juiste gegevens (helaas vaak informeren die je niet), verder moet een hoster bij nieuwe klant gegevens die wel doorvoeren voor de domeinnamen.

Boyke
06/09/10, 16:38
Waarom wordt het in dit topic wel getolereerd dat er bedrijfsnamen en persoons namen genoemd worden?

Jimmy1987
06/09/10, 17:59
Waarschijnlijk omdat die toch al bekend zijn en al 100x genoemd zijn in het redunix topic. :sleeping:

WH-Tim
06/09/10, 18:12
Triest om te zien dat degenen die Redunix bijstaan in hun problemen daarna door Produtch keihard overal publiekelijk aan de schandpaal worden genageld. Een beetje meer professionaliteit zou wel mogen, kinderachtig gedrag zou normaal in de pubertijd allang ontgroeid moeten zijn (ervan uitgaande dat je de pubertijd al ontgroeid bent).

Het lijkt er in dit topic om te gaan dat je zo vaak mogelijk zijn naam noemt, speciaal de SEO tags extra goed invult zodat Arjan als de slechterik bovenaan in de zoekmachines komt.

Zonder een oordeel te vellen over wie de schuldige is wil ik er toch 1 ding over kwijt: waarom zou ook maar iemand van ons naar Produtch overstappen als Produtch niet eens de reglementen van bijvoorbeeld een registry kent, maar bij een probleem wel enorm kinderachtig op een forum tekeer gaat i.p.v. het onderling af te handelen? Ik zou mijn naam er niet aan willen wagen.

Doe het toch gewoon netjes, daar wordt iedereen blij van en jij tevens een heel stuk beter!

In4mation
06/09/10, 19:06
Het blijft maar komen hé die topics over webhostingbedrijven die zogezegd van alles fout doen en klanten bedotten, etc.? En weer netjes met naam en alles... Ik weet niet of je die websites kent, maar als je een negatieve ervaring hebt met een webhostingbedrijf kan je die beter even melden op een site als Ispgids in plaats van hier moord en brand te schreeuwen. Mocht ik van jou zijn zou ik overigens eerst eens proberen op een volwassen manier met alle partijen rond de tafel te gaan zitten om tot een oplossing te komen en als dat niet lukt zijn er nog verschillende andere (minder leuke) manieren om het probleem op te lossen.

Op deze manier los je echter helemaal niks op, in tegendeel.

dreamhost_nl
07/09/10, 12:35
@In4mation: Dit is geen ervaring met een hosting bedrijf - alhoewel dit niet echt goed op je (bedrijf) afstraalt natuurlijk - maar een interne strijd tussen twee voormalige zakenpartners onderling. Lees het Redunix verhaal maar eens elders op het forum.

chriske
07/09/10, 14:29
Triest hoor om hier weer een topic over te gaan maken.

In4mation
08/09/10, 18:05
@In4mation: Dit is geen ervaring met een hosting bedrijf - alhoewel dit niet echt goed op je (bedrijf) afstraalt natuurlijk - maar een interne strijd tussen twee voormalige zakenpartners onderling. Lees het Redunix verhaal maar eens elders op het forum.

Ik heb het ondertussen gelezen. Klopt, mijn fout. Maar toch vind ik dat je dergelijke zaken niet op een forum moet gaan uitvechten... Er zijn andere manieren genoeg...

Dus... {xx}

Apoc
08/09/10, 19:26
Ik heb het ondertussen gelezen. Klopt, mijn fout. Maar toch vind ik dat je dergelijke zaken niet op een forum moet gaan uitvechten... Er zijn andere manieren genoeg...

Dus... {xx}

De reden dat dit soort kwesties normaliter niet worden toegestaan, heeft van alles te maken met het feit dat bedrijven nogal eens onterecht zwart gemaakt worden en omdat dit soort zaken niet publiekelijk besproken horen te worden.

Het feit dat beide partijen zelf allerlei kwalijke verhalen op het forum neerknallen, lijkt me voldoende reden om hen in deze kwestie niet te beschermen.