PDA

Bekijk Volledige Versie : Idomein slecht bedrijf



JanB
10/02/03, 13:45
Ruim een jaar geleden heb ik pogingen ondernomen om mijn website te verhuizen van Ladot naar Idomein na eindeloos gemail en gewacht op antwoord liep het allemaal fout. We kregen toen bericht van ISDHolland die vertelde dat er van alles fout zat bij Idomein, zij hebben ons toen perfect geholpen en via hen zijn we reeds meer dan een jaar zonder problemen bereikbaar op Internet.

Pas geleden ontving ik ineens een rekening van Idomein die ik per ongeluk betaalde omdat ik dacht dat hij van ISDHolland was, mailtje gezonden naar Idomein met het verzoek het bedrag terug te storten. Idomein heeft echter het geld niet terug gegeven en weigert dit ook te doen. Eerst kreeg ik bericht van Willem Mulder die in korte zinnetjes liet weten niets voor mij te doen. Bij navraag bij de KvK kreeg ik het telefoonnummer van Idomein 013-4609657 maar bij dit nummer wordt steeds de hoorn op de haak gegooid, later bleek dit nummer uit te komen bij een bedrijvendoorschakeldienst waar Idomein met de noorderzon is vertrokken. Zij vertelden mij dat het bedrijf Idomein bestond uit twee jongens waarvan een Jeroen Akkermans hete hij is verdwenen en ze hebben naar zijn moeder gebeld maar die heeft geen contact meer met hem. De laatste serie mailtjes komt van ene Gwen de Laat hij beweert dat er inmiddels 25 mensen werken bij Idomein het meisje van het bedrijvencentrum Taminiau Business Service te Tilburg schoot meteen in de lach toen ik zij dat er 25 mensen werkten bij Idomein, zij kwam met het verhaal van de verdwenen Jeroen, ook baalden ze stevig van alle boze klanten die nog dagelijks op het door idomein doorgeschakelde nummer belden. Kortom een club waar je absoluut niet moet wezen volgens mij, mijn 59,50 Euro zal ik wel nooit meer terug zien maar via deze weg hoop ik dat anderen niet ook in dezelfde fuik lopen als ik. Idomein krijgt van mij een dikke 0 en de gouden ***** van het jaar.

ProServe
10/02/03, 13:55
Niet alleen van dit jaar, maar ook de vorige 3 :)
Idomein/Coloheaven/Limit/Group One/Webgate, allemaal 1 en dezelfde persoon.
Neem van mij aan dat Remon Akkermans echt de enige "werknemer" is :) De rest van z'n "personeelsleden" zijn allemaal verzonnen.
Samen met Tom Dings een van de grotere oplichters op internet gebied. Helaas trappen er tot op heden nog steeds mensen in.

[Elwin]
10/02/03, 14:09
Origineel geplaatst door ProServe
Niet alleen van dit jaar, maar ook de vorige 3 :)
Idomein/Coloheaven/Limit/Group One/Webgate, allemaal 1 en dezelfde persoon.
Neem van mij aan dat Remon Akkermans echt de enige "werknemer" is :) De rest van z'n "personeelsleden" zijn allemaal verzonnen.
Samen met Tom Dings een van de grotere oplichters op internet gebied. Helaas trappen er tot op heden nog steeds mensen in.

En helaas om te zeggen ben ik het hiermee eens. Niet helaas omwille van peter maar helaas dat sommige mensen nog steeds geloven in Remon Akkermans.

Het verbruik klopt niet, de verhalen kloppen niet, de leugens kloppen zelfs niet.

Ik snap nog steeds niet waarom er zulke bedrijven bestaan.

Het telefoonnummer (prive) van Remon Akkermans is 0613448049 als je hem wilt spreken om je geld terug te krijgen.

Werkt dit tel niet meer, helaas :) Dan heb ik ook geen goede info meer te vertellen :P

(shit ik ben DennisP en die stomme cookies verwachten dus nog steeds Elwin op de colo pc @ netholding mijn excuses, dus dit bericht is geschreven door DennisP eventuele acties dus richten tegen mij ivm publicatie prive tel.)

DennisP
10/02/03, 14:11
FF testen of ik nu wel ik ben :)

[Elwin]
10/02/03, 14:14
:D heeh ik dacht dat ik die stomme cookies gecleared had :p
Maja who cares...

thomas
10/02/03, 17:32
lol zijn geen manieren he Elwin :)

WebBizz
10/02/03, 18:18
Tsja... lees de ervaringen in de nieuwsgroepen en bijvoorbeeld webhosters.nl er maar eens op na... Ik snap niet dat er nog niemand een advocaat op die Remon heeft gezet of gedupeerde klanten gezamenlijk actie hebben ondernomen.

beetle
10/02/03, 19:11
Hihi van de ene oplichter verhuizen naar de andere.............maar de grootste oplichter heb je gelukkig verlaten, dat zouden meer mensen moeten doen!!!!!!!!!!!

DennisP
10/02/03, 20:52
;) ik weet wat Beetle bedoeld ;)

Shr3d
10/02/03, 21:23
Jij ookal? :D

WebBizz
10/02/03, 21:25
Ik niet, wat is er mis met ISD Holland?

Shr3d
10/02/03, 21:27
Met ISD Holland niets volgens mij.

Maar met Ladot wel, heb al veel klanten van hun zien overstappen naar mij, of een ander wegens slechte support.

WebBizz
10/02/03, 21:29
Ah, ik had over Ladot heen gelezen, dacht dat het om ISD Holland ging.

Shr3d
10/02/03, 21:30
Het ging dus over Ladot, zelf geen ervaring mee.
wel ff leuk, als je klanten ziet overstappen van een enorme ISP naar jou :p

DennisP
10/02/03, 22:25
Toch is Ladot misschien dan wel slecht in de service ivm dat freehosting gebeuren :) Maar goed daarintegen is er misschien niets mis mee met ISD holland. Alleen er zit een wereld van verschil in de netwerken. Ladot zit op een goed netwerk (tenminste het hosting gebeuren). En ja de rest laat ik wel aan de fantasie over! :P

con-net
10/02/03, 22:59
Origineel geplaatst door JanB
Ruim een jaar geleden heb ik pogingen ondernomen om mijn website te verhuizen van Ladot naar Idomein na eindeloos gemail en gewacht op antwoord liep het allemaal fout. We kregen toen bericht van ISDHolland die vertelde dat er van alles fout zat bij Idomein, zij hebben ons toen perfect geholpen en via hen zijn we reeds meer dan een jaar zonder problemen bereikbaar op Internet.

Pas geleden ontving ik ineens een rekening van Idomein die ik per ongeluk betaalde omdat ik dacht dat hij van ISDHolland was, mailtje gezonden naar Idomein met het verzoek het bedrag terug te storten. Idomein heeft echter het geld niet terug gegeven en weigert dit ook te doen. Eerst kreeg ik bericht van Willem Mulder die in korte zinnetjes liet weten niets voor mij te doen. Bij navraag bij de KvK kreeg ik het telefoonnummer van Idomein 013-4609657 maar bij dit nummer wordt steeds de hoorn op de haak gegooid, later bleek dit nummer uit te komen bij een bedrijvendoorschakeldienst waar Idomein met de noorderzon is vertrokken. Zij vertelden mij dat het bedrijf Idomein bestond uit twee jongens waarvan een Jeroen Akkermans hete hij is verdwenen en ze hebben naar zijn moeder gebeld maar die heeft geen contact meer met hem. De laatste serie mailtjes komt van ene Gwen de Laat hij beweert dat er inmiddels 25 mensen werken bij Idomein het meisje van het bedrijvencentrum Taminiau Business Service te Tilburg schoot meteen in de lach toen ik zij dat er 25 mensen werkten bij Idomein, zij kwam met het verhaal van de verdwenen Jeroen, ook baalden ze stevig van alle boze klanten die nog dagelijks op het door idomein doorgeschakelde nummer belden. Kortom een club waar je absoluut niet moet wezen volgens mij, mijn 59,50 Euro zal ik wel nooit meer terug zien maar via deze weg hoop ik dat anderen niet ook in dezelfde fuik lopen als ik. Idomein krijgt van mij een dikke 0 en de gouden ***** van het jaar.

Ik zou dit bericht op meer forums posten zodat niet meer mensen die fout ingaan.
Het lijkt me zelf ook erg naar als je geld zo word afgetrocheld, maar had die jongen/man dat nog bij meer mensen gedaan of zie ik het vekeerd?
Want ik zou niet voor 60 euro vertrekken van alles, jij wel?
Nou ik hoop dat u uw geld nog terug krijgt en ik zou het nu even op andere forums posten.

Gegroet Kenshin...

WebBizz
10/02/03, 23:12
Origineel geplaatst door Kenshin
Ik zou dit bericht op meer forums posten zodat niet meer mensen die fout ingaan.

Check de ervaringen op webselect/webhosters maar, dan kom je om van de negatieve verhalen... Overigens heeft webhosters.nl voor zover ik het me kan herinneren alle ervaringen verwijderd omdat Idomein overgenomen schijnt te zijn. De huidige ervaringen getuigen echter niet van een beter management.

superior-is
10/02/03, 23:34
Idomein heeft ook een forum :)
http://www.idomein.nl/forum/phpBB/index.php

WebBizz
10/02/03, 23:36
Hehe, zaak een beetje opstoken he ;)

Gezien het geringe aantal berichten wordt het forum sterk in de gaten gehouden volgens mij.

superior-is
10/02/03, 23:42
Raar toch -- idomein is een bedrijf met 3500+ klanten (http://www.idomein.nl/about.html)?

WebBizz
10/02/03, 23:50
Als ik die verhalen hoor zullen dat er in een rap tempo minder worden!

ProServe
11/02/03, 10:13
Origineel geplaatst door superior-is
Raar toch -- idomein is een bedrijf met 3500+ klanten (http://www.idomein.nl/about.html)?

Ja, en met vestigingen door heel Europa, en daar werken ook nog eens 200 man! (*kuch*) Hij verbruikt zo'n 2gbit aan verkeer, alleen als je op de AMS-IX link van Priority (zijn uplink) gaat kijken, zie je maar max. 10Mbit voorbij komen :)
Wel knap allemaal als je dat ook voorelkaar krijgt zonder telefoon :)

Tweakhost
13/02/03, 14:54
Origineel geplaatst door WebBizz
Hehe, zaak een beetje opstoken he ;)

Gezien het geringe aantal berichten wordt het forum sterk in de gaten gehouden volgens mij.

Dat ligt niet aan het forum beheer hoor. Maar idomein is een tijdje geleden gehacked (http://www.webhostinginfo.nl/nieuws/idomein.php)
Hun eigen sites waren ook offline, en alle data was pleite. Dus de berichten van 1,5 jaar waren weg.

Ik heb zelf trouwens ook ervaring met idomein/coloheaven.
Als je server er eenmaal hangt werkt alles prima. Hij moet dan niet down gaan, want dan kom je er nooit meer bij. Afspraken maken is haast onmogelijk.
En ik heb nu alles opgezegd, maar ze blijven facturen sturen. Het is natuurlijk duidelijk waar die naartoe gaan.
Nou hangt er nog een server, en daar probeer ik nu al 4 weken een afspraak voor te maken om die op te halen. Nu zit die remon alleen maar te zeuren over die nepfacturen die nog openstaan.
Allemaal erg vervelend. Ik moet dus nog maar zien wanneer ik die server terug krijg.

keepow
13/02/03, 15:35
wie is er nu het zwarte schaap Idemein toch?

VTI
13/02/03, 15:52
jah, maar als je iets betaald kun je dat dan niet binnen 1 of 2 maanden terug laten boeken?
Ik weet niet hoe dit met jullie zit, maar ik kan dat met postbank (ING) dus wel. Toch een handige service mocht het nodig zijn.

Tweakhost
13/02/03, 18:25
Met een zakelijke rekening moet je dat geloof ik binnen een week doen. En het is een hoop ge-O.H. met de bank.

Op webhosters.nl:
http://www.hosters.nl/gegevens.php?id=520
Het zijn er niet veel, maar echt lekkere reacties zijn het niet. Vooral die van het domein kapen.

xserve
10/03/03, 16:14
En dat SureHost? Wat is dat?
Ze zeggen dat ze de boel over hebben genomen maar wie zegt dat dat niet gewoon dezelfde mensen zijn?

Tweakhost
10/03/03, 17:40
Ik heb van de week mijn laatste server daar opgehaald. En ik kan je garanderen dat het niet dezelfde mensen zijn.
De website van surehost is nog niet alles, maar ik kon wel op zaterdag zelfs langskomen om mijn server op te halen. Dat vond ik toch best service.

[Elwin]
10/03/03, 17:49
Origineel geplaatst door Tweakhost
Ik heb van de week mijn laatste server daar opgehaald. En ik kan je garanderen dat het niet dezelfde mensen zijn.
De website van surehost is nog niet alles, maar ik kon wel op zaterdag zelfs langskomen om mijn server op te halen. Dat vond ik toch best service.

bwah das geen service :) das standaard :D Of heb ik nu teveel koffie gehad ofzo :p Soit maar wel allemaal een raar verhaal

alpenszene
10/03/03, 17:50
Ik ken de mensen van surehost persoonlijk, wij kopen onze servers bij hem, kunnen ook altijd bij hun terecht met problemen enz.
Ze zijn zaterdagochtend begonnen en ik belde met Leo (de chef) op zondagavond en toen waren ze nog bezig (zonder te slapen :D ) maar ik heb er in ieder geval weer hoop in dat Idomein een fatsoenlijk bedrijf wordt!

xserve
10/03/03, 17:57
Ik zou iniedergeval de naam veranderen :).

WebBizz
10/03/03, 18:42
Ja, idomein heeft voor half internettend Nederland een nare bijsmaak gekregen denk ik.

clesoft
20/03/03, 14:21
Idomein is gisteren dmv executoriale verkoop io van een deurwaarder in het openbaar uitverkocht

cridea
20/03/03, 14:28
serieus? bron? url?

[Elwin]
20/03/03, 14:54
Overname Coloheaven
In verband met een reorganisatie van haar activiteiten en netwerk en er tevens zorg voor te dragen dat haar clienten niet onnodig om hoeven te nummeren heeft Coloheaven besloten haar activiteiten op de Gyroscoopweg 60 locatie InterXion over te dragen aan Surehost, een onderdeel van Habers beheer b.v.

Alle klanten welke op deze POP-site hosten zullen z.s.m. van Surehost een brief ontvangen met nadere gegevens over de overname en continuering van de dienstverlening op dezelfde PoP locatie.


bron: www.idomein.nl

cridea
20/03/03, 16:42
aha dat is weer hun bekende "eigen interpretatie" ?

Tweakhost
20/03/03, 16:49
Dit nieuws was al langer bekend.
De verkoop is wel nieuw. Ben dus ook benieuwd waar dat nieuws vandaan komt.

superior-is
20/03/03, 19:52
Inderdaad -- ook benieuwd. Ik weet wel dat DIS Europe en Idomein niet elkaars beste vrienden zijn, maar toch...

ProServe
20/03/03, 20:23
Wat heeft dit met DIS te maken?

superior-is
21/03/03, 08:51
In DIS (http://www.dis-europe.nl/) zitten ISD-Holland en IO en daar ging het in het begin van de thread over + de opmerking van Clesoft.

Deimos
21/03/03, 09:10
IO en daar ging het in het begin van de thread over + de opmerking van Clesoft. Hij had staan io, maar naar ik aanneem bedoelde hij daarmee: in opdracht in plaats van Internet Online,

clesoft
21/03/03, 09:15
Ja, dat klopt. Als bron had ik het Brabants Dagblad van afgelopen woensdag. Daar stond de aankondiging in van de deurwaarder.

superior-is
21/03/03, 11:22
Origineel geplaatst door Deimos
Hij had staan io, maar naar ik aanneem bedoelde hij daarmee: in opdracht in plaats van Internet Online,

LOL excuus -- nou ben ik degene die niet aan het opletten is. :)

superior-is
21/03/03, 11:23
Origineel geplaatst door clesoft
Ja, dat klopt. Als bron had ik het Brabants Dagblad van afgelopen woensdag. Daar stond de aankondiging in van de deurwaarder.

Scannen?

Beyonder
30/03/03, 18:40
Wat een onzin :)

superior-is
30/03/03, 20:32
Dat van de deurwaarder of dat van Surehost? ;)

Wat is nu eigenlijk jouw aandeel in idomein/coloheaven? Ik zie namelijk coloheaven.com in je .sig.

Beyonder
30/03/03, 21:14
Surehost heeft netjes al onze accounts overgenomen op de Priority PoP/InterXion PoP. Het was gewoon teveel werk om alles te verhuizen en om te nummeren, alle clienten die dit niet wilden zijn daarom gebleven.

Popup was trouwens geplaatst op verzoek van Surehost.

Deurwaarder bij Coloheaven BV is wel onzin, dat is gewoon niet waar.

Idomein overnemen met Coloheaven was een grote en serieuze fout, die ik nu aan het goedmaken ben. De handelsnaam en activiteiten overnemen van Idomein heeft mij uiteindelijk veel teveel gekost.

We gaan nu door als Coloheaven, Idomein zal als actief gebruikte handelsnaam gelukkig verdwijnen.

Leandros
30/03/03, 22:24
Nog meer leugens...

Alle website's die in de portfolio van Idomein staan worden niet gehost door hun (check whois maar)... Wat denken die mensen daar wel, dat wij nooit achter al die leugens zouden komen, als het al te verklaren is met een simpel whois-je...

Beyonder
30/03/03, 22:52
Website wordt al tijden niet meer geupdated. Maar ik kan je verzekeren dat ze eerder wel gehost zijn door Idomein.

Voordat je iemand van leugens gaat beschuldigen lijkt het me verstandig om hoor en wederhoor toe te passen.

Je aanval is dus geheel onterecht.

Leandros
30/03/03, 23:01
oke excuses,

maar wel erg voor de hand liggend als je al die verhalen hoort.. en ten 2e zou ik als ik jou was eens een goeie uitleg op die website zetten hoe alles nou zit want volgens mij begrijpt niemand het meer zo'n beetje..

Beyonder
30/03/03, 23:10
Kijk eens op
http://www.webselect.nl/ervaringenzoek.php3?providerervaring_id=246

De idomein pagina gaat binnenkort gewoon offline.

Kijk gewoon op www.coloheaven.com
als je daar iets raars tegenkomt kun je het direct naar me mailen.