PDA

Bekijk Volledige Versie : Diverse SLA



EK-Media
02/09/10, 16:28
Beste,
Wij zijn op dit moment bezig met onze verschillende SLA`s onder de loep te nemen van onze Shared Webhosting.

Nou vroeg ik mij eigenlijk af maken jullie gebruik bij Shared Webhosting en Reseller Hosting van diverse SLA`s en wat zijn jullie grootste verschillen hier nou in ?

Ik zal zelf eens beginnen, wij werken op dit moment met 3 verschillende SLA`s, deze willen wij terug brengen voor het overzicht naar 2 verschillende SLA`s

De belangrijkste verschillen zijn :

- Support tijden ( Wel of niet buiten kantoortijden en in het weekend)
- Uptime Garantie ( Wel of geen Uptime garantie)
- Support mogelijkheden ( Telefonische support enz of niet )
- Snelheden support ( Binnen hoeveel uur reactie)

Wat nemen jullie allemaal nog mee in jullie SLA ?

Ik ben benieuwd.

Mvg,

R.H.
02/09/10, 17:38
- Hoe lang duurt het voor vervangen van hardware;
- SMS monitoring
- Storingnummer
- Garantie uptime
- Hoeveelheid support /uren
- Weekend + nacht support

Klein overzicht van opties met SLA

EK-Media
02/09/10, 18:37
- Hoe lang duurt het voor vervangen van hardware;
- SMS monitoring
- Storingnummer
- Garantie uptime
- Hoeveelheid support /uren
- Weekend + nacht support

Klein overzicht van opties met SLA

Heb je - Hoeveelheid support /uren ook daadwerkelijk vast staan bij je shared webhosting ? of ga je hier flexibel mee om indien één klant op jaarbasis hier over heen komt of bereken je meteen je uurtarief ?

R.H.
02/09/10, 18:40
Eigenlijk bieden wij altijd gratis support op shared hosting, want je kunt moeilijk de ene shared klant voortrekken dan de ander, is hetzelfde product en meestal op dezelfde server /verdeeld over servers. Wij geven meestal de eerste 3x gratis support, of soms zelfs vaker.

The-BosS
02/09/10, 18:50
Wat ik weglaat is de support mogelijkheid zoals jij het stelt, want de klant kan toevallig niet achter een computer zitten maar een telefoon van iemand krijgen dat zijn site niet werkt en daarop vervolgens de hoster belt. Dan kun je moeilijk gaan zeggen van sorry maar u heeft enkel e-mail support, zend me dus even een mail.

Wat ik voor shared webhosting als extra SLA doe is:
- Reactie tijd waarbinnen het probleem opgelost dient te zijn (Same Business Day, Same Day, Binnen 12u of Binnen 6u). Dit hangt dus al direct samen met heeft de klant support tijd kantooruren of buitenkantooruren.
- De gratis support beperkt zich dan wel enkel tot het oplossen van echte server problemen zoals mysql, apache, ... crashes of installatie van eventueel extra php modules. Voor installatie hulp bij klant gerelateerde programma's (cms, forum, ...) worden wel remote hands gerekend.

Randy
02/09/10, 19:15
Ik vraag me af in hoeverre je een SLA wilt en kunt geven op shared diensten?

dreamhost_nl
02/09/10, 20:01
Dat is inderdaad niet mogelijk.

R.H.
02/09/10, 20:02
Het is wel mogelijk, alleen moet je iets moeilijks in elkaar puzzelen.