PDA

Bekijk Volledige Versie : oude router en ipv6



glda19
28/08/10, 18:56
wat gebeurt er als alles ipv6 worden .
En ik hier een oude smb 7004 br router heb.

Is er dan een probleem?

pierce
28/08/10, 19:05
ja, als deze geen ipv6 ondersteund wordt ipv6 verkeer waarschijnlijk gedropt.

mgielissen
04/09/10, 21:05
Bij de meesten zullen nog modems / routers/ firewall's staan die geen ipv6 ondersteunen, dat zal leuk worden volgend jaar. Het gros was nu verkocht wordt, heeft ook geen ipv6 ondersteuning.

Spyder01
04/09/10, 21:50
Ik weet dat Eminent (van de huis, tuin en keuken routertjes e.d.) bezig is met nieuwe firmware voor hun producten. Een tijdsduur durven ze er nog niet voor te geven, maar het heeft wel hun aandacht.

Heb nog wat mailtjes naar andere fabrikanten openstaan, ze zijn niet allemaal even snel.

mgielissen
04/09/10, 21:59
Een tijdje terug had ik hierover contact met Valadis, de leverancier van Zyxel. Bij Zyxel zullen alleen de nieuwe producten waarschijnlijk een IPv6 update krijgen. Wat nu verkocht word is allemaal IPv4. Naar mijn inziens rijkelijk te laat.

Als alternatief levert Valadis apparatuur van DCN, deze hebben wel IPv6.

Ik weet wel dat de nieuwe HP printservers al IPv6 ondersteuning hebben.

En hoe ga je dit aan de klant uitleggen dat zijn apparatuur waardeloos geworden is?

Ramon Fincken
04/09/10, 22:27
hihi je hebt ook niet toevallig nog een boekje en de printserver driver nodig he ;)
http://www.webhostingtalk.nl/tweedehands-verkoop-en-aankoop/162588-zolderopruiming-3-kleine-dingen-gratis-af-te-halen.html