PDA

Bekijk Volledige Versie : Opgezegd maar toch moet ik betalen?



Eternalised
27/08/10, 19:28
Hallo allemaal. Ik heb een beetje een probleem. Nu heb ik al een paar jaar een website bij dreamhost.be, maar ik werd het zo'n beetje beu om een website te hebben (bovendien zijn ze redelijk duur, en dit paste niet echt in mijn budget als arm studentje). Ik heb hun in april gecontacteerd, wat al geen lachertje is, aangezien het niet echt meteen duidelijk is hoe je hun help desk moet contacteren (ik zit altijd eerst bij hun dienst voor nieuwe accounts enzo) en deelde hen mee dat ik mijn contract, dat verlengd word in juli wou opzeggen. Nu krijg je nooit bevestiging als je hen contacteert. Ik had waarschijnlijk slimmer moeten zijn en een aangetekende brief sturen, maar in hun voorwaarden stond dat hun contacteren voldoende was. Nu had ik ook niet al deze problemen verwacht. Begin juli krijg ik niks, maar halverwege juli plots een herinneringsfactuur in de bus :s dat ik nog moest betalen. Toen zond ik hen een mail, zei ik dat ik de dienst had opgezegd, etc. Kreeg ik een (redelijk onbeleefde) email terug die me verzekerde dat ik MOEST betalen, en wel voor een heel jaar, en voor de hele dienst. Ze hadden zogezegd niks gekregen van opzegging :s Toen heb ik teruggemaild, en een soort schikking voorgesteld, maar hun antwoord was negatief, en bovendien redelijk grof. Opnieuw aansporen tot betalen. Nu ga ik echt niet betalen voor een dienst die ik heb opgezegd en die ik niet meer wil. Ik heb alles van die website gehaald, het is helemaal leeg, ik heb er niks meer aan. Eventjes hoorde ik niets meer van hen, nu krijg ik brief van het incassobureau in mijn mail, die maar eventjes eist dat ik 150euro betaal. :/ Iemand suggesties voor wat ik het best kan doen?

Dank bij voorbaat.

RichardVD
27/08/10, 19:45
Je kunt proberen om de email die je hebt verstuurd uit te printen en naar het incassobureau te sturen samen met een brief waarin je aangeeft niet van plan te zijn te betalen omdat je hebt opgezegd.

Maar Dreamhost is actief op dit forum dus daar zul je ook nog wel reactie van krijgen.

Triloxigen
27/08/10, 20:11
Als je nooit een bevestiging van een opzegging hebt gehad dan ben je zelf naar mijn mening onverstandig bezig geweest.
Voor hetzelfde geld is de email niet aangekomen.

Eternalised
28/08/10, 10:33
Ik heb nog nooit bevestiging gekregen als ik hen contacteerde. Het is altijd via een contact form dat je moet invullen enzo. Had ik geweten dat al deze problemen zouden volgen, had ik hen meteen een aangetekende brief gestuurd, maar dit had ik ook niet verwacht.

BsHosting
28/08/10, 10:55
Ik heb nog nooit bevestiging gekregen als ik hen contacteerde. Het is altijd via een contact form dat je moet invullen enzo. Had ik geweten dat al deze problemen zouden volgen, had ik hen meteen een aangetekende brief gestuurd, maar dit had ik ook niet verwacht.


Ik neem aan dat je zelf toch ook wel kan nadenken of niet.
Geen reactie op je opzegging is er dus niks mee gedaan, wat rest er dan nog een mailtje of een telefoontje plegen, dat heb je zelf verzaakt dus moet je daar nu niet over klagen.

verdonn
28/08/10, 11:58
Aangetekend...is altijd het beste

WH-Tim
28/08/10, 12:35
Ik neem aan dat je zelf toch ook wel kan nadenken of niet.
Geen reactie op je opzegging is er dus niks mee gedaan, wat rest er dan nog een mailtje of een telefoontje plegen, dat heb je zelf verzaakt dus moet je daar nu niet over klagen.

Hohoho, dat kan ook wel wat netter. Ben jij toevallig zijn hoster?

Als de partij werkt zoals de TS beschrijft dan is dat sowieso al ronduit belachelijk. In die situatie ga je er dan ook van uit dat als het altijd al is verlopen, dat het bij een opzegging ook zo zal verlopen. Daarnaast is op te merken uit de grove toon dat het om kinderen gaat die hun geld nodig hebben om snoepjes te kopen na schooltijd.

Je moet hun incasso bureau wijzen op de eigen Algemene Voorwaarden (van je hostingbedrijf) waarin staat dat het versturen van een email voldoende is. Als er niet in beschreven staat dat er expliciet een bericht terug moet komen zit je dan al goed. Staat dat er wel in, dan geef een aantal situaties mee van account wijzigingen waarop ze ook nooit reageren, én heel sterk dat je wijst op hun website waarop het onmogelijk is om contactgegevens te vinden.

Daarnaast moet je alles wat zij gezegd hebben wat in je voordeel werkt bij elkaar sprokkelen en dat voorleggen aan hun incasso bureau. Dan kun je ervan uit gaan dat ook zij zullen inbinden.

Niet betalen, een incasso bureau kan niks speciaals doen als jij keurig bewijs hebt dat niet reageren de normale gang van zaken is. Als ze bestellingen kunnen ontvangen dan kunnen ze ook opzeggingen ontvangen, zo simpel ligt het.

BsHosting
28/08/10, 12:39
Hohoho, dat kan ook wel wat netter. Ben jij toevallig zijn hoster?


Lees jij wel Dreamhost.be is een ander bedrijf vriend.

En is het zo moeilijk om dan even te bellen om een probleem op te lossen zonder dit eerst op een forum te gooien.

http://dreamhost.be/informatie/bedrijfsinformatie/

sdetroch
28/08/10, 15:08
Inderdaad, dat is hier precies een helpdesk aan het worden.
Los zo'n zaken op met het bedrijf in kwestie, desnoods met hun incassobureau. Hier kan er toch niemand iets aan doen.

dreamhost_nl
28/08/10, 19:01
DreamHost.be Web hosting is één van onze (andere) handelsnamen.
Laat ik voorop stellen dat ik hier alleen globaal kan reageren op hetgeen TS stelt, aangezien ik niet weet namens welke cliënt TS spreekt.
Contractueel is vastgelegd tussen ons en onze cliënten dat alle diensten steeds stilzwijgend met één jaar verlengd worden, tenzij ten minste twee maanden voor het einde van het (jaar)contract een verzoek tot opzegging is ingediend door de cliënt. Een verzoek tot opzegging per e-mail is mogelijk, maar alleen indien deze aan bepaalde criteria voldoet (omschreven in onze Algemene Voorwaarden), waarmee we de identiteit van de contractant aan die van de afzender kunnen koppelen. Nadat een verzoek tot opzegging is verwerkt wordt altijd een bevestiging uitgevaardigd; dit staat ook expliciet zo in onze Algemene Voorwaarden opgenomen. Daarnaast beantwoorden we alle e-mail altijd binnen 24 uur. TS had dus inderdaad kunnen opmaken uit het feit dat er geen bevestiging / reactie is gestuurd, dat zijn verzoek tot opzegging ons nooit heeft bereikt. Hoogstwaarschijnlijk is hem dit later ook per e-mail uitgelegd. Hoe en door welke collega dit is verwoord kan ik nu niet nagaan. Indien TS zich door één van mijn collegae onjuist bejegend voelt, bied ik namens hem/haar mijn excuses aan.
Zodra we zijn overgegaan tot het versturen van een betalingsherinnering per post is deze al enkele malen voorafgegaan aan enkele (herinnerings) facturen per e-mail. De diensten zijn op dat moment dan al enkele weken daarvoor verlengd en dus lijkt me dat hiervoor gewoon betaling verschuldigd is. Dit is immers ook zo afgesproken met TS/cliënt.
Hopelijk is een en ander nu duidelijk voor TS en iedere andere meelezer. Ook voor degene die met een ongefundeerd vooroordeel komt en ons snoepjes wilt laten kopen tijdens schooltijd.