PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoster is verdwenen



JosH
27/08/10, 09:50
Beste mensen,

Sinds afgelopen donderdag is onze hoster verdwenen. In de middag was onze site uit de lucht, webmail werkte ook niet meer. Ik wilde dat melden, maar de site van de hoster is nu ook uit de lucht, en zijn domeinen zijn te koop. Misschien op de fles, of met de noorderzon vertrokken? Alleen wat nu? We moeten nu naar een andere hoster toe. Moeten we nu nog opzeggen of hoe zit dat? Wat moet ik doen in zo'n geval? Kunnen jullie mij advies geven?

Verder zoeken we een hosting partij voor onze vrij simpele website (alleen statische pagina's, plaatjes en wat javascript en css bestanden en 1 mp3 (een vogelgeluid)). Ook de bezoeken aan onze site zijn niet zo hoog. Maar we willen wel e-mail en webmail en dan ook de mogelijkheid van een behoorlijke mailbox en het kunnen versturen van vrij grote bestanden (O.a. word documenten van ca. 10 Mb of zo, mogelijk ook groter). De hoster en de service moet wel betrouwbaar zijn, daar ontbrak het de laatste tijd aan (we zaten daar vanaf 2003). Ook in dit geval graag advies. Welke hosting partij zou voor ons geschikt zijn, wie heeft goede ervaringen met welke partij? Alvast bedankt voor jullie response.

Met vriendelijke groet

Jos Huizer

Marin
27/08/10, 09:53
Voor aanbiedingen dien je even het aanbiedingen forum te gebruiken. Hier mogen wij geen aanbiedingen doen.

Dan, is het domein nog wel actief en op jouw naam? Bij faillisementen zal de SIDN ertussen gaan komen.

JosH
27/08/10, 10:02
Okee, dat stel ik de vraag over een mogelijke partij daar ook.

Ons domein is nog actief, net gecheckt. Maar hoe krijg ik dan de site naar de nieuwe provider. Moet ik dan contact opnemen met een of andere organisatie?

Groet,

Jos

Ramon Fincken
27/08/10, 10:09
zorg _eerst_ dat je een complete copy van je site en mail op je eigen PC krijgt!

JosH
27/08/10, 10:12
De copy van de site is niet zo moeilijk. Omdat alles statisch was, staat alles al op onze site. Maar hoe krijg ik de laatste mails dan binnen, als de site en webmail niet meer bereikbaar is?

Groet,

Jos

Ramon Fincken
27/08/10, 10:24
Mogelijk nog op IP connecten ipv op iets als mail.domein.nl ?

ping www.jesite.nl
of
ping www.jehost.nl

zou een IP adres moeten geven.

Dan voor ieder email account op je eigen PC een POP3 aanmaken in outlook of thunderbird. Voor het serveradres gebruik je dan het IP adres ipv iets als mail.domein.nl

Als (let op .. enkel als) die IP's echt actief zijn en de mailserver nog draait.. kun je je mails binnentrekken.

verdonn
27/08/10, 11:25
probeer ook zo snel mogelijk de transfer van je domainnamen te regelen....

daveww
27/08/10, 11:27
probeer ook zo snel mogelijk de transfer van je domainnamen te regelen....Daarvoor heb je EPP-code nodig en als de domeinnaam niet op je naam staat zal dit lastig worden.

ogenblik
27/08/10, 11:46
Mijn hoster, te weten CMB (Cashmoneybrothers) alis Dakri Ltd. is sinds twee dagen ook verdwenen. Betreft dit dezelfde provider? Ik had daar +- 60 domeinnamen geregistreerd als ook enkele website's ondergebracht vwb hosting. Geen van deze sites is nog te bereiken en geen enkele email komt er nog binnen. Bestaat er een soort spoedprocedure om de domeinen te verhuizen of wellicht een trucje om de email te kunnen ontvangen? Zijn er meer gedupeerde klanten van dit bedrijf? Wellicht een idee om samen een zaak tegen Kristof (de directeur) te starten zodat we nog misschien nog wat centjes kunnen terug krijgen gezien de schade enorm is.

hostingpower
27/08/10, 12:56
Daarvoor heb je EPP-code nodig en als de domeinnaam niet op je naam staat zal dit lastig worden.

Lees deze pagina even;

https://www.sidn.nl/over-nl/geschillen-en-klachten/klachten-over-een-registrar/

Ik denk dat je via deze weg wel contact kan opnemen met SIDN en vervolgens
het geval kan voorleggen. Als de domeinnaam op jouw naam staat dan kan er met
het overhandigen van legitimatie / bewijs dat je houder vast iets geregeld worden.

Succes.

Dezo
27/08/10, 14:54
Daarvoor heb je EPP-code nodig en als de domeinnaam niet op je naam staat zal dit lastig worden.

Gaat het enkel om NL domeinnamen ?

JosH
27/08/10, 15:53
Hallo Ogenblik,

Ja, het gaat inderdaad om dezelfde hoster. Zijn eigen sites zijn te koop, vandaar dat ik denk dat hij met de noorderzon is vertrokken. De schade van de betaalde hosting die we niet meer terugkrijgen is jammer, maar helaas. Wat erger is, is dat mensen geen contact meer met ons kunnen opnemen. Ik weet niet of er zo een spoedprocedure is, maar ik hoop het wel.

Als het goed is, dan staat de domeinnaam (www.crex-advies.nl) wel degelijk op onze naam. Maar ik weet niet of het vrijgeven (als dat nodig is), nog makkelijk gaat, aangezien contact onmogelijk is geworden.

Groet,

Jos

davhog
27/08/10, 16:44
Zo te zien staat het domein gewoon op jullie naam. De naam van de stichting.

Zie: https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/

Gewoon een nieuwe provider een verhuizing laten indienen.

P.S. je komt uit voorhout? je kunt ook even binnen lopen bij PWA-Computers, dan regelen zij het even.

locahm
30/08/10, 15:30
Mijn hoster, te weten CMB (Cashmoneybrothers) alis Dakri Ltd. is sinds twee dagen ook verdwenen. Betreft dit dezelfde provider? Ik had daar +- 60 domeinnamen geregistreerd als ook enkele website's ondergebracht vwb hosting. Geen van deze sites is nog te bereiken en geen enkele email komt er nog binnen. Bestaat er een soort spoedprocedure om de domeinen te verhuizen of wellicht een trucje om de email te kunnen ontvangen? Zijn er meer gedupeerde klanten van dit bedrijf? Wellicht een idee om samen een zaak tegen Kristof (de directeur) te starten zodat we nog misschien nog wat centjes kunnen terug krijgen gezien de schade enorm is.

Wij waren al een tijdje bezig om van onze grote vriend Kristof af te komen. Is uiteindelijk via escalatieprocedures gelukt, aangezien hij totaal niet mee wilde werken aan verhuizing van de domeinen. De procedure voor .nl was nog net niet rond toen hij er vandoor ging, dus we hebben ook nog een paar dagen downtime gehad.

Ons .com domein had als registrar OnlineNIC, we hebben rechtstreeks contact opgenomen via cs-eu@onlinenic.com en dit is toen vrij snel geregeld.

SIDN kon ons niet rechtstreeks helpen, maar via onze nieuwe registrar/hoster hebben we dit kunnen regelen.

Het gaat bij ons maar om een klein bedrag, dus ik denk niet dat we verdere stappen gaan ondernemen.

Weet je überhaupt waar Kristof Dams zich fysiek bevindt? Voor zover ik weet kloppen geen van de adressen die je via Internet kunt vinden.

davinci
30/08/10, 16:53
http://www.webhostingtalk.nl/shared-webhosting/48296-cash-money-brothers-downloaden-com.html

Jeremy
02/09/10, 13:09
Weet je überhaupt waar Kristof Dams zich fysiek bevindt? Voor zover ik weet kloppen geen van de adressen die je via Internet kunt vinden.

Als je hem vindt, laat mij absoluut weten! Ik weet echter niet of ik dan verantwoordelijk kan worden gesteld voor de gevolgen.

Had al jaren geleden bij CMB moeten vertrekken, maar nu is het wel opgelegd. Heb mijn belangrijkste .be domeinen kunnen recupereren maar de .com's is een nachtmerrie. Probleem is dat Kristof Dams die in zijn eigen naam had geregistreerd. Ik ga volgende week een klacht indienen bij de politie. Zijn firma (Dakri G.c.v.) was geregistreerd in België, dus zij zullen hem wel vinden.

Ik ben trouwens heel vlot, professioneel en snel verder geholpen door de mensen van antagonist.nl. Absoluut aan te bevelen als alternatief.

Jeremy

Dezo
02/09/10, 13:49
Weet je überhaupt waar Kristof Dams zich fysiek bevindt? Voor zover ik weet kloppen geen van de adressen die je via Internet kunt vinden.

Ook niet het adres in Middelkerke ?

Jeremy
02/09/10, 13:55
Dit zijn de contactgegevens die ik heb kunnen verzamelen:

Kristof Dams
Dakri Gcv.
Duinenweg 147
8430 Middelkerke
België
+32.477642036.

CMB - DAKRI Ltd.
95 Wilton Road - Suite 3
London SW1V 1BZ
UK
+44.8704792859

CMB - Dakri GCV
Koning Albertstraat 41
3290 Diest
België

Er is ook een zekere D. Kristof in Diest maar ik weet niet of dat dezelfde persoon is:

Kristof D.
Vroentestraat 9
3290 Schaffen (Diest)
België
+32.13 29 49 22

R.H.
02/09/10, 14:09
Dit zijn de contactgegevens die ik heb kunnen verzamelen:

Kristof Dams
Dakri Gcv.
Duinenweg 147
8430 Middelkerke
België
+32.477642036.

CMB - DAKRI Ltd.
95 Wilton Road - Suite 3
London SW1V 1BZ
UK
+44.8704792859

CMB - Dakri GCV
Koning Albertstraat 41
3290 Diest
België

Er is ook een zekere D. Kristof in Diest maar ik weet niet of dat dezelfde persoon is:

Kristof D.
Vroentestraat 9
3290 Schaffen (Diest)
België
+32.13 29 49 22

Poeh, op hoeveel verschillende plaatsen kun je wel niet tegelijk werken/wonen.

Dezo
02/09/10, 18:19
In het KBO staat het Middelkerke adres, normaal moet dat dan juist zijn.

joriz
02/09/10, 20:00
Alle domeinnamen van Kristof verwijzen nu naar een SEDO pagina. Niet echt goed teken.

dreamhost_nl
02/09/10, 20:23
Dat zou dan toch in moeten houden dat hij er toch iets mee doet lijkt me of zijn ze echt vervallen?

The-BosS
02/09/10, 20:54
Naar wat ik vernomen heb van een klant die er ook streaming had zou hij (Kristof - CMBIX) ook nog openstaande facturen bij easyhost hebben, dus is er wel iets meer aan de hand lijkt mij.

R.H.
02/09/10, 21:32
Naar wat ik vernomen heb van een klant die er ook streaming had zou hij (Kristof - CMBIX) ook nog openstaande facturen bij easyhost hebben, dus is er wel iets meer aan de hand lijkt mij.

Ben je mooi klaar mee dan, en hij laat ook niet meer van zich horen? Geen laatste mail ontvangen?

downloaden
03/09/10, 04:49
Er is voor de zomer gezegd we ermee gingen stoppen eind augustus!

Reden is:
- terminaal ziek
- problemen met andere (iets uit de oudheid)
- economische situatie
- concurrentie

Klanten die geen bericht hebben gehad, er moet iets misgelopen zijn dan!

Graag een bericht op het forum, zonder zever zus en zo, gewoon puur, wat is je domein en we sturen je de verhuiscode!

Geen backup? Sorry!
Geen vragen! Sorry!
Enkel domeinen die nog verhuist moeten worden(<100)! Goedzo!

The-BosS
03/09/10, 07:28
Er is voor de zomer gezegd we ermee gingen stoppen eind augustus!

Reden is:
- terminaal ziek
- problemen met andere (iets uit de oudheid)
- economische situatie
- concurrentie

Klanten die geen bericht hebben gehad, er moet iets misgelopen zijn dan!

Graag een bericht op het forum, zonder zever zus en zo, gewoon puur, wat is je domein en we sturen je de verhuiscode!

Geen backup? Sorry!
Geen vragen! Sorry!
Enkel domeinen die nog verhuist moeten worden(<100)! Goedzo!

Dus terug betaling aan klanten die op pre-pay basis werkte is dan ook mogelijk als ik het goed versta. Wel raar dat 3 dagen na elkaar de telefoon niet opgenomen werd en dat helft van de belgische radio zenders die streaming hadden plots offline waren. Dus geloof er weinig van dat er iets verkeerd gegaan is met de mail. Trouwens zo een dingen doe je niet enkel via e-mail maar ook nog eens mooi op papier in de post.

stijn.schacht
07/09/10, 13:29
Beste,

Naar aanleiding van uw bericht:
"Graag een bericht op het forum, zonder zever zus en zo, gewoon puur, wat is je domein en we sturen je de verhuiscode!"
bij deze mijn gegevens

CENAT bvba
korenstraat 5
8531 Bavikhove
www.cenat.be
Graag verhuiscodes voor CENAT.BE domein, te sturen naar stijn.schacht@gmail.com

met vriendelijke groeten,

Stijn Schacht

The-BosS
07/09/10, 15:06
Graag verhuiscodes voor CENAT.BE domein, te sturen naar stijn.schacht@gmail.com

Voor een .be heb je geen verhuiscode (token) nodig, je krijgt als eigenaar gewoon op je email adress een e-mail van dns.be met een url waarin je paar dingen moet beantwoorden en een captcha invullen.

EDIT: Indien je email niet meer up to date zou zijn kan je dit via je nieuwe provider oplossen door een fax te zenden (hoster heeft hier wel voorbeeld van als het goed is) samen met een kopie van je identiteitskaart.

sdetroch
07/09/10, 16:56
Inderdaad, een .be domeinnaam transfer is op een half uur rond (tijdens kantooruren) als je een beetje geluk hebt, zonder enige medewerking van de oude registrar. Juist een hostingpartij zoeken die van aanpakken weet.

Hier_ben_ik
07/09/10, 20:20
Daar kan de SIDN nog wat van leren..

sdetroch
07/09/10, 22:38
Daar kan de SIDN nog wat van leren..

Dat heb ik hen onlangs ook omstandig proberen uit te leggen in hun deelnemers-enquete :)

JosH
08/09/10, 21:37
Mijn gegevens:
website: www.crex-advies.nl
Boekenburglaan 54
2215 AE Voorhout
Nederland

Token sturen naar: joswhuizer@gmail.com

Groet,

Jos Huizer

opinion
08/09/10, 21:43
Ehm, dit is het algemeen afhandel topic geworden? Lijkt me niet echt handig om hier al deze informatie te plaatsen.
Tevens zeer onzorgvuldige afsluiting van je bedrijf om je klanten via dit kanaal te woord te staan.

Blij dat er weer zo een host/"ISP" minder is.

geluidje
08/09/10, 22:31
Bij SIDN werkt het sinds enkele maanden ook zo.

opinion
08/09/10, 23:31
Bij SIDN werkt het sinds enkele maanden ook zo.

Hé, Wat?

Wat probeer je precies te zeggen?

The-BosS
09/09/10, 00:46
Hmmz en ik die dacht dat WHT geen support forum was voor ISP's of heb ik het nu zo verkeerd

sdetroch
09/09/10, 08:28
Bij SIDN werkt het sinds enkele maanden ook zo.

Mocht je deelnemer zijn bij SIDN, je zou beslist weten dat dit niet zo is. Dus zomaar niet correcte info neertypen moet je niet doen, schept enkel verwarring bij anderen.

Marcel M.
09/09/10, 08:35
WHT is geen support forum (zie redunix topic) en persoonlijke gegevens wil je i.h.a. niet in forumtopics terug zien.
{xx}

csi-construct
14/09/10, 18:54
Graag een bericht op het forum, zonder zever zus en zo, gewoon puur, wat is je domein en we sturen je

de verhuiscode!


Kristof

Na herhaaldelijk gevraagd te hebben om onze domeinnaam csiconstruct.be terug vrij te geven (trade) is het nog steeds niet opgelost. Enkele weken geleden beloofde je me het in orde te brengen.. maar het zijn echter loze beloften. Bij mij is een man pas een man als een woord een woord blijft! Ben je een janet of een vent die van z'n woord is? Ik ben het grondig beu aan het worden. Is het de bedoeling dat ik 240 euro betaald heb, voor schoppenzot of zo? dan heb je hier gegarandeerd de verkeerde voor.. en dit is nog maar het begin.. en het zou wel eens héél plezant en spannend kunnen worden. Ik zal persoonlijk je prive gegevens opzoeken via diverse wegen.. en je persoonlijk een bezoekje brengen, dit zal echter niet van de poes zijn. Je hebt de keuze: vanaf nu 14/09/10 heb je welgeteld 48u om dit probleem recht te zetten, dus zet alvast je horloge maar juist! Donderdag om 18u50 sta ik bij de gerechterlijke politie wegens het aanklagen voor fraude, oplichting en misbruik van vertrouwen. Dit zal gebeuren bij Eddy Hendrickx in Brugge, en bij Van Aerschot Dirk in Hasselt. Deze beide heren zijn het hoofd van de gerechterlijke politie. Ik zal er alles aan doen dat deze wanpraktijken stoppen. Al kost dit mij een veelvoud van het bedrag, dit moet stoppen, dat er zo een oplichters proberen de kost te verdienen. Ook zou ik willen vragen dat anderen benadeelden reageren. Tevens zal er dan een rekening volgen: kostenderving, publicatiekosten, imagoverlies, onbereikbaarheid, winstderving, nieuw drukwerk, ed..ik ben eens benieuwd of ik reactie zal krijgen.

Paenhuysen Johan
afgev.best.

CSI-Construct N.V.
0475/726.119

En ik ben steeds te bereiken, ik hoef me niet te verbergen zoals jij doet.. tenzij je dood en begraven bent, zal ik je vinden!

Dezo
14/09/10, 20:04
Inderdaad, een .be domeinnaam transfer is op een half uur rond (tijdens kantooruren) als je een beetje geluk hebt, zonder enige medewerking van de oude registrar. Juist een hostingpartij zoeken die van aanpakken weet.


Een .be domein kan ook een authorisatie code hebben ...

Dezo
14/09/10, 20:09
Kristof

Na herhaaldelijk gevraagd te hebben om onze domeinnaam csiconstruct.be terug vrij te geven (trade) is het nog steeds niet opgelost. Enkele weken geleden beloofde je me het in orde te brengen.. maar het zijn echter loze beloften. Bij mij is een man pas een man als een woord een woord blijft! Ben je een janet of een vent die van z'n woord is? Ik ben het grondig beu aan het worden. Is het de bedoeling dat ik 240 euro betaald heb, voor schoppenzot of zo? dan heb je hier gegarandeerd de verkeerde voor.. en dit is nog maar het begin.. en het zou wel eens héél plezant en spannend kunnen worden. Ik zal persoonlijk je prive gegevens opzoeken via diverse wegen.. en je persoonlijk een bezoekje brengen, dit zal echter niet van de poes zijn. Je hebt de keuze: vanaf nu 14/09/10 heb je welgeteld 48u om dit probleem recht te zetten, dus zet alvast je horloge maar juist! Donderdag om 18u50 sta ik bij de gerechterlijke politie wegens het aanklagen voor fraude, oplichting en misbruik van vertrouwen. Dit zal gebeuren bij Eddy Hendrickx in Brugge, en bij Van Aerschot Dirk in Hasselt. Deze beide heren zijn het hoofd van de gerechterlijke politie. Ik zal er alles aan doen dat deze wanpraktijken stoppen. Al kost dit mij een veelvoud van het bedrag, dit moet stoppen, dat er zo een oplichters proberen de kost te verdienen. Ook zou ik willen vragen dat anderen benadeelden reageren. Tevens zal er dan een rekening volgen: kostenderving, publicatiekosten, imagoverlies, onbereikbaarheid, winstderving, nieuw drukwerk, ed..ik ben eens benieuwd of ik reactie zal krijgen.

Paenhuysen Johan
afgev.best.

CSI-Construct N.V.
0475/726.119

En ik ben steeds te bereiken, ik hoef me niet te verbergen zoals jij doet.. tenzij je dood en begraven bent, zal ik je vinden!

Misschien hier ook eens kijken ?

http://www.dns.be/nl/home.php?n=45.001

Waarom doe je je verhaal eens niet bij de originele registrar van het domein .. inforbusiness ?

The-BosS
14/09/10, 22:57
Denk niet dat het veel nut heeft te klagen bij dns.be zelf, op hun site staat nl het volgende:


DNS BE heeft geen enkele bevoegdheid om kennis te nemen van klachten over de levering van ICT-diensten (hosting, Internettoegang, ontwikkeling van websites enz ...), facturatie van deze diensten, problemen inzake spam, phising, hacking, illegale handelspraktijken en fraude of poging tot oplichting via websites.

Hier kan worden gewezen op een recent initiatief van de overheid waarbij de Federal Computer Crime Unit (FCCU) van de Federale Gerechtelijke Politie en de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie de krachten hebben gebundeld. Het resultaat van deze samenwerking is het Belgisch overheidsmeldpunt voor internetmisbruik, ook beter bekend onder de naam eCops. Via het online meldpunt kan u aangifte doen van misdrijven (www.ecops.be).
Binnen de FCCU van de federale politie werd recent ook een onderzoekscel "Internetfraude" opgericht. Deze cel moet vooral een oplossing bieden voor het grote aantal klachten over kleinere gevallen van oplichting dat het gerecht nu moet seponeren.
Misschien dat je inderdaad nog iets kunt forceren/regelen via inforbusiness, anders zal het niet anders kunnen dan het via gerechtelijke wegen te doen.

PerryKniest
15/09/10, 00:15
Kristof

Na herhaaldelijk gevraagd te hebben om onze domeinnaam csiconstruct.be terug vrij te geven (trade) is het nog steeds niet opgelost. Enkele weken geleden beloofde je me het in orde te brengen.. maar het zijn echter loze beloften. Bij mij is een man pas een man als een woord een woord blijft! Ben je een janet of een vent die van z'n woord is? Ik ben het grondig beu aan het worden. Is het de bedoeling dat ik 240 euro betaald heb, voor schoppenzot of zo? dan heb je hier gegarandeerd de verkeerde voor.. en dit is nog maar het begin.. en het zou wel eens héél plezant en spannend kunnen worden. Ik zal persoonlijk je prive gegevens opzoeken via diverse wegen.. en je persoonlijk een bezoekje brengen, dit zal echter niet van de poes zijn. Je hebt de keuze: vanaf nu 14/09/10 heb je welgeteld 48u om dit probleem recht te zetten, dus zet alvast je horloge maar juist! Donderdag om 18u50 sta ik bij de gerechterlijke politie wegens het aanklagen voor fraude, oplichting en misbruik van vertrouwen. Dit zal gebeuren bij Eddy Hendrickx in Brugge, en bij Van Aerschot Dirk in Hasselt. Deze beide heren zijn het hoofd van de gerechterlijke politie. Ik zal er alles aan doen dat deze wanpraktijken stoppen. Al kost dit mij een veelvoud van het bedrag, dit moet stoppen, dat er zo een oplichters proberen de kost te verdienen. Ook zou ik willen vragen dat anderen benadeelden reageren. Tevens zal er dan een rekening volgen: kostenderving, publicatiekosten, imagoverlies, onbereikbaarheid, winstderving, nieuw drukwerk, ed..ik ben eens benieuwd of ik reactie zal krijgen.

Paenhuysen Johan
afgev.best.

CSI-Construct N.V.
0475/726.119

En ik ben steeds te bereiken, ik hoef me niet te verbergen zoals jij doet.. tenzij je dood en begraven bent, zal ik je vinden!

Je kunt de domeinnaam als verhuizing gewoon indienen, en vervolgens met een fax bevestigen, mocht het admin emailadres niet de juiste zijn.

The-BosS
15/09/10, 00:26
Je kunt de domeinnaam als verhuizing gewoon indienen, en vervolgens met een fax bevestigen, mocht het admin emailadres niet de juiste zijn.

Ik denk dat je het niet goed snap, maar CMBIX (Kristof Dams) heeft de domeinnamen die hij onder beheer had (die op klanten hun naam stonden), dus zelf getrade naar een persoonlijke account. Hij heeft ze dus met andere woorden illegaal getrade, gegijzeld zeg maar. Dan mag je nog zoveel faxen als je wil, maar kom je geen stap verder omdat het domein niet meer op je naam staat.

sdetroch
15/09/10, 08:51
Maar aan onterechte trades kan dns.be wel iets doen, alles wordt tot in de puntjes gelogged (ook updates van gegevens, zonder zelfs de trade procedure te gebruiken).

Mijn advies: Contacteer zo snel mogelijk een degelijke hostingfirma, dus kunnen dat wel aanklagen bij dns.be en dan komt dat wel in orde. Zou nogal raar zijn dat onterechte trades doorgang vinden. Hou je facturen van de domeinnaam van de laatste jaren bij de hand (als bewijs dat de domeinnaam wel degelijk van u is).

Dezo
15/09/10, 09:22
Je kunt de domeinnaam als verhuizing gewoon indienen, en vervolgens met een fax bevestigen, mocht het admin emailadres niet de juiste zijn.

Ik denk dat het domein niet op zijn naam staat, maar op naam van de hoster (hij heeft het over een trade).

Dezo
15/09/10, 09:23
Denk niet dat het veel nut heeft te klagen bij dns.be zelf, op hun site staat nl het volgende:

Misschien dat je inderdaad nog iets kunt forceren/regelen via inforbusiness, anders zal het niet anders kunnen dan het via gerechtelijke wegen te doen.

Als het wederrechtelijk gebeurd is kan het wel.

PerryKniest
15/09/10, 09:54
Ik denk dat je het niet goed snap, maar CMBIX (Kristof Dams) heeft de domeinnamen die hij onder beheer had (die op klanten hun naam stonden), dus zelf getrade naar een persoonlijke account. Hij heeft ze dus met andere woorden illegaal getrade, gegijzeld zeg maar. Dan mag je nog zoveel faxen als je wil, maar kom je geen stap verder omdat het domein niet meer op je naam staat.

Dat stukje heb ik even "gemist", in geval van een onterechte houderwijziging (trade) is het dan niet mogelijk om het terug te laten draaien naar de oude situatie? (ik weet dat dit bij .nl wel mogelijk is, na het indienen van een klacht bij SIDN.)

Edit, zoals sdetroch al aangeeft moet dns.be hier ook wat aan kunnen doen;


Maar aan onterechte trades kan dns.be wel iets doen, alles wordt tot in de puntjes gelogged (ook updates van gegevens, zonder zelfs de trade procedure te gebruiken).

Mijn advies: Contacteer zo snel mogelijk een degelijke hostingfirma, dus kunnen dat wel aanklagen bij dns.be en dan komt dat wel in orde. Zou nogal raar zijn dat onterechte trades doorgang vinden. Hou je facturen van de domeinnaam van de laatste jaren bij de hand (als bewijs dat de domeinnaam wel degelijk van u is).

Jeremy
16/09/10, 12:56
Ik denk dat je het niet goed snap, maar CMBIX (Kristof Dams) heeft de domeinnamen die hij onder beheer had (die op klanten hun naam stonden), dus zelf getrade naar een persoonlijke account. Hij heeft ze dus met andere woorden illegaal getrade, gegijzeld zeg maar. Dan mag je nog zoveel faxen als je wil, maar kom je geen stap verder omdat het domein niet meer op je naam staat.

Ik denk niet dat hij illegale trades heeft uitgevoerd, maar gewoon de meete domeinnamen vanaf het begin in zijn eigen naam geregistreerd.

Kristof heeft ook gewoon op een dag beslist zijn zaak stop te zetten. Probleem is dat hij op hetzelfde moment talloze zaken naar de diepte heeft meegesleurd. Zo'n roekeloze egocentrisme is gewoon schrijnend.

Na 6 weken gezever heb ik al mijn domeinen kunnen recupereren. Het was een duur lesje voor mij. Nooit laat ik opnieuw zo'n gevoelige bedrijfsprocessen in handen van zo'n iemand. Al mijn domeinen zijn nu mooi op mijn naam en op een onafhankelijke mailadres (gmail) en "locked".

Hoe ben ik er terug aangeraakt?
.be/.eu domeinen: fax transfer, getekend in naam van Kristof Dams
.com domeinen: Kristof kunnen vastpakken via zijn eigen registrar: onlinenic.com. Die hebben hem kunnen overtuigen mij de transfer codes op te geven en de licentiehouder mail adres te veranderen.

Dank ook aan de mensen van antagonist.nl, mijn nieuwe providers. Zeer professioneel, zeer snelle service en die antwoorden op mails (meestal op dezelfde dag). Dat ben ik na jaren bij Dhr. Dams echt niet meer gewoon!

Succes iedereen die hiermee geconfronteerd is. Er is wel degelijk licht aan het einde van de tunnel.

Jeremy

tjvb
16/09/10, 14:22
.be/.eu domeinen: fax transfer, getekend in naam van Kristof Dams
Is dat niet valsheid in geschriften? Lijkt mij strafbaar.

Jeremy
16/09/10, 14:41
Is dat niet valsheid in geschriften? Lijkt mij strafbaar.

Klopt, maar het was ofwel dat ofwel mijn bedrijf naar de kloten laten gaan.

Hier_ben_ik
16/09/10, 14:41
Dan nog lijkt het me niet zo'n slimme zet..

sdetroch
16/09/10, 14:45
Dan nog lijkt het me niet zo'n slimme zet..

Of toch zeker niet om dat neer te schrijven in een publiek forum!

The-BosS
16/09/10, 15:41
Ik denk niet dat hij illegale trades heeft uitgevoerd, maar gewoon de meete domeinnamen vanaf het begin in zijn eigen naam geregistreerd.

Dan is het toch zeer vreemd dat de meeste domeinnamen die ik controleer een update hebben gehad juist op de dag dat CMBIX er onderuit gemuist is. Of vindt je het normaal om de whois info vlak voor je zo gezegd met je zaak stopt even overal de info te veranderen.

Of vindt je het normaal dat klanten op de dinsdag voor hij stopte (was een donderdag) nog nieuwe poducten konden bestellen en activeren. Of dat er nergens op de site enig bericht was dat hij ging stoppen, zelf niet in het klanten paneel.

Jeremy
16/09/10, 15:48
Dan is het toch zeer vreemd dat de meeste domeinnamen die ik controleer een update hebben gehad juist op de dag dat CMBIX er onderuit gemuist is. Of vindt je het normaal om de whois info vlak voor je zo gezegd met je zaak stopt even overal de info te veranderen.

Of vindt je het normaal dat klanten op de dinsdag voor hij stopte (was een donderdag) nog nieuwe poducten konden bestellen en activeren. Of dat er nergens op de site enig bericht was dat hij ging stoppen, zelf niet in het klanten paneel.

Nee, ik vind dat niet normaal. En dat is een nieuwe wending voor mij. Eerder dacht ik gewoon dat ik slachtoffer was van schrijnend nalatigheid, maar dit wijst erop dat hij echt van kwade wil is. We gaan hier nog lang van horen, denk ik.

Jeremy

Dezo
16/09/10, 18:42
Ik wil nog even aanhalen dat in het geval van CSIcontruct Kristof uitstekend en snel heeft meegewerkt in de trade van het domein. Dit is nu in orde gekomen.

ogenblik
07/03/11, 20:04
Er is voor de zomer gezegd we ermee gingen stoppen eind augustus!

Reden is:
- terminaal ziek
- problemen met andere (iets uit de oudheid)
- economische situatie
- concurrentie

Klanten die geen bericht hebben gehad, er moet iets misgelopen zijn dan!

Graag een bericht op het forum, zonder zever zus en zo, gewoon puur, wat is je domein en we sturen je de verhuiscode!

Geen backup? Sorry!
Geen vragen! Sorry!
Enkel domeinen die nog verhuist moeten worden(<100)! Goedzo!

este,

Ik wil graag de verhuiscodes ontvangen voor onderstaande domeinen.
Mijn gegevens:

Jeroen Lokerse
Ogenblik Holding BV
Veerhaven 7
3016 CJ Rotterdam
Tel. +31647922770
Email. lokerse@me.com

Landgoedaanzee.nl
Natanjalokerse.nl
Draagconsult.nl
Wallach.nl
Lokerseconsultancy.nl
Lactatieconsult.nl
Somebuddy.nl
Vrijeschoolzeeland.nl
Buttinge.nl
Boesjebaby.nl
Lokerse.nl

Groet Jeroen Lokerse

Jeremy
07/03/11, 20:11
Jeroen,

Je kan misschien best rechtstreeks contact opnemen met Kristof. Het laatste adres dat ik van hem heb kunnen vinden:

Kristof D.
Vroentestraat 9
3290 Schaffen (Diest)
013 29 49 22

Succes!

Snel I.S.
10/03/11, 12:26
Misschien vind deze persoon het niet gepast wanneer je persoonlijk contact probeert op te nemen. Je weet niet waarom hij is gestopt, ga hier voorzichtig mee om. Neemt de persoon het positief op kun je hem altijd jou probleem voorleggen. Misschien kan hij wat doen voor je

Marin
10/03/11, 12:57
Misschien vind deze persoon het niet gepast wanneer je persoonlijk contact probeert op te nemen. Je weet niet waarom hij is gestopt, ga hier voorzichtig mee om. Neemt de persoon het positief op kun je hem altijd jou probleem voorleggen. Misschien kan hij wat doen voor je

Misschien heb jij het allemaal nog niet zo goed begrepen.... Het gaat wel om domeinen die niet verhuist kunnen worden. Denk dat persoon in kwestie niet veel gepast te vinden heeft.

The-BosS
10/03/11, 16:43
Misschien vind deze persoon het niet gepast wanneer je persoonlijk contact probeert op te nemen. Je weet niet waarom hij is gestopt, ga hier voorzichtig mee om. Neemt de persoon het positief op kun je hem altijd jou probleem voorleggen. Misschien kan hij wat doen voor je

Dan moet je eerst even het volledige topic lezen en dan zullen je er wel een paar dingen duidelijk worden denk ik waarom men hier contact gegevens plaats.