PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting in het buitenland



Streamers
24/08/10, 21:58
Een aantal jaar hebben we hier in Nederland een paar dedicated servers staan bij een host waar we opzich heel erg tevreden over zijn.

Echter, wij begeven ons op het terrein waar een grote waakhond rondloopt en die regelmatig onze collega/concurrenten uit de lucht weet te krijgen.

Om dat te voorkomen willen we de boel omgooien en 1 van die methodes onsziens is om een buitenlandse server te nemen. We willen beginnen met het "aanschaffen" van een VPS server die we willen gebruiken voor video/audio streams in ons nieuwe project.

We hadden contact met een host met contacten in Curacao maar we komen er niet uit met deze jongens. We willen een VPS, een streamserver erop en draaien, zij schijnen ons dat niet te kunnen of willen geven.

Wij zoeken dus een host in het buitenland die dat wel wil of kan maar die ook niet zou reageren op brieven van instanties om hosting te stoppen omdat die instanties vinden dat het niet legaal zou zijn.

Weten jullie hier een host die aan ons profiel voldoet? Of is er een host die zich herkend als zo een host?

Bedankt voor het lezen en voor het eventuele antwoord.

groet,

Streamer

WebMeso
24/08/10, 22:02
Om wat voor soort streams zou het moeten gaan, welke branche? Daar is de locatie i.c.m. het legaal hosten nogal van afhankelijk.

Streamers
24/08/10, 23:05
Streamen van Films....en een Radiozender/Streamen van muziek!

Wij zijn een besloten community en willen dit alleen aan zogenaamde VIPS aanbieden!

In Nederland zal dit moeilijk zijn denk ik, maar misschien nog wel in t Buitenland?

Azie, Ruski, Cariben?

Marin
24/08/10, 23:13
Maar in hoeverre is het illegaal/legaal? En heb je al uitgezocht in welke landen het legaal zou zijn?

Pur
24/08/10, 23:29
Ik meen dat Arnoud een keer heeft geroepen dat het niet uitmaakt waar je servers staan maar waar vandaan je opereert.

Triloxigen
24/08/10, 23:32
Je handelt toch nog steeds vanuit Nederland? Dus je crime vind ook gewoon hier plaats, je probleem los je er dus niet mee op.

Streamers
25/08/10, 00:06
Ongetwijfeld, oppakken zullen ze de eigenaar van de site en de fora, maar waar het om gaat is dat wat er ook gebeurd een site/forum online blijft! Dus zoeken we een host die net als wij schijt hebben aan de mafia instanties. Effe grof zo te zeggen. Dr zal toch iemand moeten zijn die deze signalen afgeeft?! Doe ik dus heel graag.

Pur
25/08/10, 00:10
Ongetwijfeld, oppakken zullen ze de eigenaar van de site en de fora, maar waar het om gaat is dat wat er ook gebeurd een site/forum online blijft! Dus zoeken we een host die net als wij schijt hebben aan de mafia instanties. Effe grof zo te zeggen. Dr zal toch iemand moeten zijn die deze signalen afgeeft?! Doe ik dus heel graag.

Maar vind de eigenaar het nog zo leuk als ie een dwangsom krijgt voor elke dag dat de site online blijft? Want dat is lijkt me wat kan gebeuren als je wordt aangepakt.

Streamers
25/08/10, 00:19
Geen geld, kale kip? En dan nog...die site MOET online blijven, dat is het vereiste!

TCM
25/08/10, 00:29
Neem eens contact op met de Piratenpartij in Zweden.. Die kunnen je wel helpen.. ;)
Veel landen zijn tegenwoordig hier heel streng in vanwege de lokale wetgeving.. Oftewel het is overal lastig..
Schijt hebben eraan kan iedereen maar puntje bij paaltje kan geld toch een reden zijn waarom het niet meer online is.. Je wilt als beheerder geen miljoenen betalen om "gratis" steams online te houden.. Het levert dan toch niks op..

WebMeso
25/08/10, 00:48
Geen geld, kale kip? En dan nog...die site MOET online blijven, dat is het vereiste!

De beheerder heeft toch wel spullen, een huis of andere bezittingen.
Daar kan men vanzelf een keer beslag opgeleggen naarmate het boetebedrag zal groeien.

Randy
25/08/10, 01:24
Als het een Nederlandstalige stream is die zich herkenbaar op Nederland richt val je zo door de mand. Curacao zal ik uit je hoofd halen, die boeven-eilanden zijn vrij duur met betrekking tot de bandbreedte. Richting Rusland kom je dan beter weg.

Streamers
25/08/10, 13:04
Ok, dank jullie wel, die Curaco boys zijn afgeserveerd, die willen inderdaad snel geld verdienen maar service geven ho maar...mmm, richting oosten dus, ook daar maar eens heel goed over nadenken.

Wat ik jullie wil meegeven, en neem dat niet te persoonlijk maar als een algemeen advies, bundel jullie krachten tegen instanties als Brein en co, juist omdat jullie individueel het moeten afleggen krijgt een Brein te veel zeggenschap, met hun bluf van als je dat niet doet doen we dat, etc...gaan zij bepalen wie jullie wel of niet mogen hosten. Vergeet niet, Brein is de uitvoerende macht van de mafia hier in Nederland.

Ruim 90% van de Amerikaanse bedrijven, ook filmmaatschappijen en muziekmaatschappijen zijn in handen van de Mafia of hebben daar een vinger in de pap.

Alleen het bundelen van de krachten, zet een organisatie op, desnoods samen met de grote internet providers, zal helpen om je eigen vrijheden te kunnen waarborgen.

Nogmaals dank, we gaan verder zoeken!

Pur
25/08/10, 13:49
Wat ik jullie wil meegeven, en neem dat niet te persoonlijk maar als een algemeen advies, bundel jullie krachten tegen instanties als Brein en co, juist omdat jullie individueel het moeten afleggen krijgt een Brein te veel zeggenschap, met hun bluf van als je dat niet doet doen we dat, etc...gaan zij bepalen wie jullie wel of niet mogen hosten. Vergeet niet, Brein is de uitvoerende macht van de mafia hier in Nederland.

Er zullen genoeg partijen zijn in Nederland die niet warm of koud er van worden als Brein op de stoep staat.

Maar Brein kan ook naar de rechter stappen zoals gedaan in het geval van de pirate bay en ik dacht ook mininova. En als een rechter uitspraak doet dan wordt het vrij lastig om je daar niet aan te houden.

Streamers
25/08/10, 14:43
Geef mij die maar door die partijen, als je daarmee een host bedoelt?

Ok, ondertussen in contact met diverse hosts in Duitsland, en Sweden waaronder die van de Piratenpartij, aldaar, eens kijken of we daar wat kunnen.

T gaat toch om 3 servers met verkeer, we betalen nu toch iets van 800/1000 euro per maand, willen we graag een "beetje" bescherming voor terug.

Randy
25/08/10, 14:55
we betalen nu toch iets van 800/1000 euro per maand, willen we graag een "beetje" bescherming voor terug.

Nou, genoeg geld om de rechten te betalen en bescherming te genieten dan! :lovewht:

Marin
25/08/10, 15:02
Wat ik jullie wil meegeven, en neem dat niet te persoonlijk maar als een algemeen advies, bundel jullie krachten tegen instanties als Brein en co, juist omdat jullie individueel het moeten afleggen krijgt een Brein te veel zeggenschap, met hun bluf van als je dat niet doet doen we dat, etc...gaan zij bepalen wie jullie wel of niet mogen hosten. Vergeet niet, Brein is de uitvoerende macht van de mafia hier in Nederland.

Inderdaad zou BREIN gewoon direct mensen als jullie aan moeten pakken, en niet de hoster. Maar als er dingen op mijn servers gebeurten die gewoon in strijd zijn met het nl recht en mijn av, dan zal ik toch actie ondernemen.

Streamers
25/08/10, 15:58
Even een misverstand uit de weg ruimen...

We zijn super tevreden over onze huidige host, dat is het probleem niet qua hoe hij met ons omgaat en hoe het gaat met de staat van zijn hardware, software en verdere diensten, tis er nog zo eentje die snachts zijn bed uitgaat om de problemen ter plekke op te lossen....

T grote probleem waar wij in ons wereldje tegen aan lopen is dat als Tim Kuik, oa, jullie een brief stuurt met verzoek om info over de gebruiker met als dwang inbeslagname van jullie servers de meesten van jullie overstag gaan en zich laten overbluffen.

Alles wat wij nu doen op die servers van die host is nog steeds legaal, alleen maar hosten van een forum met daarop soms doorverwijzingen naar binaries!

Streamers
25/08/10, 17:38
Sluit deze topic maar, we hebben in de gaten dat de meeste hosts die zich hier bevinden nu al door Brein en consorten onderuit laten halen. Hier moeten we dus niet zijn, helaas.
Jammer dat jullie je zo in een hoek laten dwingen, schrale troost, das Nederlands eigen. Vechters voor het recht zijn we allang niet meer, kapitaal, wie het meeste heeft, zal de doorslag gaan geven, ook hier!

Marin
25/08/10, 17:43
Sluit deze topic maar, we hebben in de gaten dat de meeste hosts die zich hier bevinden nu al door Brein en consorten onderuit laten halen. Hier moeten we dus niet zijn, helaas.
Jammer dat jullie je zo in een hoek laten dwingen, schrale troost, das Nederlands eigen. Vechters voor het recht zijn we allang niet meer, kapitaal, wie het meeste heeft, zal de doorslag gaan geven, ook hier!

Waar lees jij hier dat mensen zich door BREIN onderuit laten halen? Ik denk dat er toch al e.e.a gedaan wordt in de verschillende belangenverenigingen hoor (de krachtenbundeling die jij aangaf).

Het is ook een beetje wazig wat jij nu wil/doet:


Streamen van Films....en een Radiozender/Streamen van muziek!

Maar verderop:


Alles wat wij nu doen op die servers van die host is nog steeds legaal, alleen maar hosten van een forum met daarop soms doorverwijzingen naar binaries!

Daar kunnen we dan ook niet uithalen of we vinden dat BREIN wel/niet gelijk heeft. Als jij hele bioscoopfilms gaat streamen, tjah... Dan ben ik het toch echt wel met BREIN eens dat dat niet kan.

TCM
25/08/10, 17:46
Er zijn genoeg vechters alleen is het voor een bedrijf niet rendabel om illegale content te hosten vanwege de wetten die er zijn.
Hosters worden niet door Brein of andere belangenorganisaties in een hoek gedrukt maar dit wordt door de regeringen gedaan omdat het allemaal vastgelegd staan in de auteursrechtenwet.. Dus als Brein iemand aanklaagt dan kan dit omdat dit volgens de wet zo staat geregeld dat ze al fout zijn..
Zelfs een "corrupt" land zoals Rusland is al bezig met illegale sites offline te halen. En dat terwijl ze nog 5 jaar geleden bekend stonden als utopia van de piraterij... Als zo een land het al doet denk je dan echt dat er nog een land is die je beschermt omdat je iets illegaals doet? Die zijn er gewoon niet meer...
En Nederland is daar gewoon al veel langer mee bezig.. Zelfs de tijd voordat Brein actief opspoorde waren er organisaties die je in de gaten houden en je offline haalden..

Wynand
25/08/10, 18:38
Moven naar Ijsland, Zweden of iets als exmasters.

BREIN kan de boom in mijn achtertuin in kruipen, Tim Kuik moet me op straat niet passeren, ze hebben verschrikkelijk vaak ongelijk aldus het Nederlands recht, hosters laten zich er meestal gewoon door doen (ook al is er niks illegaal en komen er ~5k inkomsten/jaar binnen), maar doe nou even niet complete filmpjes waar veel mensen hard aan hebben gewerkt gaan streamen ajb, die acteurs en cameramannen moeten ook brood (en liefst wat meer) op hun plank krijgen. :)

Ijsbox
25/08/10, 19:04
je kunt eens kijken naar http://en.wikipedia.org/wiki/Bulletproof_hosting

Hier_ben_ik
26/08/10, 09:58
Ik heb een tijdje geleden iets gelezen over dat Sealand (voor de kust van Engeland) bezig was een klein datacenter in een van de pijlers te bouwen. Aangezien het een eigen land is met eigen wetten kun je daar misschien eens vragen hoe het zit?

Triloxigen
26/08/10, 11:22
Ik heb een tijdje geleden iets gelezen over dat Sealand (voor de kust van Engeland) bezig was een klein datacenter in een van de pijlers te bouwen. Aangezien het een eigen land is met eigen wetten kun je daar misschien eens vragen hoe het zit?

Dat was 10 jaar geleden, een paar jaar geleden is Sealand voor een groot deel afgebrand (bovenste stuk nagenoeg geheel weg, waar ook de diesel generatoren stonden).
Ik weet niet wat er in de tussentijd mee gebeuren is, maar verwacht er niet teveel van zeker niet met streaming (265Kbps down enzo).

Het hostingbedrijf hete Havenco maar die website is ook al een tijd niet meer online.

Het is overigens ook geen (erkend) land, maar een zelf uitgeroepen staat. Maar het ligt idd wel in internationale wateren, maarja de datalijnen moeten toch echt ergens via het vaste land binnenkomen.

http://www.bobleroi.co.uk/ScrapBook/Sealand_Fire/Sealand_Fire.html

Hier_ben_ik
26/08/10, 16:02
Van die brand had ik ook iets meegekregen, het lijkt me alleen niet zo'n punt om er een nieuw gebouwtje en wat aggregaten op te zetten ;)

Wat de huidige status is weet ik ook niet, TPB wilde het ook ooit kopen maar dat is niet doorgegaan omdat het te duur was ofzo.

Pur
26/08/10, 16:17
Van die brand had ik ook iets meegekregen, het lijkt me alleen niet zo'n punt om er een nieuw gebouwtje en wat aggregaten op te zetten ;)

Wat de huidige status is weet ik ook niet, TPB wilde het ook ooit kopen maar dat is niet doorgegaan omdat het te duur was ofzo.

Is dat niet ook omdat er een hoop onduidelijkheid over bestaat? Het ligt immers binnen de territoriale wateren van de UK. Als daar op grootschalig gebied illegale activiteiten worden ontplooid kan ik me zo voorstellen dat de Britse regering zich nog eens achter de oren krabbelt of ze er niet meer werk van willen maken.

Triloxigen
26/08/10, 16:56
Van die brand had ik ook iets meegekregen, het lijkt me alleen niet zo'n punt om er een nieuw gebouwtje en wat aggregaten op te zetten ;)

Wat de huidige status is weet ik ook niet, TPB wilde het ook ooit kopen maar dat is niet doorgegaan omdat het te duur was ofzo.

Probleem is dat het niet verkocht kan worden, het is in feite hetzelfde als een kraakpand.
Je betaald ze om weg te gaan zodat je er in kan, maar je wordt geen eigenaar.

Als het overigens geen probleem is om een nieuw gebouwtje en aggegraten te plaatsen verwijs ik je graag naar;
Sunk Head (U2)
Tongue Sands (U3)
Knock John
(U1, aka Rough Sands is Sealand)

Of een andere stijl;
Shivering Sands
Red Sands (piraten radio zender meen ik)
Norefort


Horse Sand Fort bied wel meer ruimte, lijkt ook wel op waar vroeger dat tv spel afspeelde (weet even naam niet meer).

Triloxigen
26/08/10, 17:02
Is dat niet ook omdat er een hoop onduidelijkheid over bestaat? Het ligt immers binnen de territoriale wateren van de UK. Als daar op grootschalig gebied illegale activiteiten worden ontplooid kan ik me zo voorstellen dat de Britse regering zich nog eens achter de oren krabbelt of ze er niet meer werk van willen maken.

Waarschijnlijk wel, al is het vanwege internationale druk of druk van de mediabedrijven (want om de een of andere redenen lijken regeringen er voor te zwichten).

GDHosting
28/09/10, 11:22
Verwijder dit maar

ictinc
09/04/11, 03:17
Volgens mij, maar correct me if I'm wrong, maakt het niet zo veel uit welke buitenlandse host je neemt. De jurisdictie van BREIN is Nederland en volgens mij hebben zij dan ook geen invloed op een buitenlandse host, mits buiten de EU. Het probleem zit hem echter dat wanneer BREIN met gegronde argumenten naar de rechter stapt de rechter kan bepalen dat een website niet meer bereikbaar mag zijn vanuit Nederland. Je site blijft dan dus prachtig in de lucht echter is niet meer bereikbaar vanuit Nederland. IMO zal je er iig voor moeten zorgen dat je site buiten de EU wordt gehost in een land waar de wetgeving op copyright niet bestaat of wordt nageleefd.

Maarja ik ben geen jurist, maar dit lijkt mij de makkelijkste manier voor Brein om een site "down" te krijgen die wordt gehost in een land of bij een host die zich niet coöperatief opstelt ten aanzien van de naleving van copyright wetgeving.