PDA

Bekijk Volledige Versie : "Anonieme en domeinen met valse namen in cctld .NL mogelijk"



ResellerHosting
24/08/10, 14:21
Beste Dames en Heren,

Vandaag informeerden wij SIDN over het feit dat er een domein is waarvan domeinhouder niet op naam staat van een bestaande rechtspersoon of natuurlijk persoon.

Als antwoord kreeg ik:
"Bij registratie van de domeinnaam is een Kvk-nummer gegeven, dit is voor SIDN leidend."

Ik heb gevraagd om een formele bevestiging van het standpunt dat houder in whois niet hoeft te kloppen zolang er maar een KvK nummer onder hangt. (ook als is het niet het bedrijfsnaam of handelsnaam).

Als ook dat bij techcontact en admincontact geen valide naam meer hoeft te staan.


Dit staat namelijk lijnrecht op SIDN voorwaarden. Maar als ze formeel antwoorden dat je anoniem domeinen (op deze manier) kunt registreren is er een nieuwe markt...... ik weet niet of je daar blij mee moet zijn.

DDX
24/08/10, 14:44
Een Kvk nummer is al enige tijd niet meer noodzakelijk.
Het is aan de Houder zelf om te zorgen dat je correcte gegevens invult/aanlevert.

ResellerHosting
24/08/10, 15:47
Kennelijk hangen ze hier zelf ook rond, krijg zojuist dit antwoord:

"Naar aanleiding van uw e-mail van vandaag, bericht ik u het volgende.

Dat is niet het geval, er is ook een bericht gegaan richring de registrar met het verzoek om de houdernaam te controleren/aan te passen."

Vreemd dat ik er eerst specifiek naar een formele bevestiging moest vragen voordat ze hun werk doen.