PDA

Bekijk Volledige Versie : 99,9% uptime guarantee?



James-
20/08/10, 17:35
Hostgator garandeert elke website die bij hun is gehost 99,9% van de tijd online te kunnen houden of zo iets? Voordat ik verder ga met het stellen van mijn vraag. Wie kan me precies uitleggen wat "99,9% uptime guarantee?" inhoudt? 99,9 procent van welke tijd?

martysmarty
20/08/10, 17:36
Hostgator garandeert elke website die bij hun is gehost 99,9% van de tijd online te kunnen houden of zo iets? Voordat ik verder ga met het stellen van mijn vraag. Wie kan me precies uitleggen wat "99,9% uptime guarantee?" inhoudt? 99,9 procent van welke tijd?

Alle tijd :)

99,9% van de maand - per maand.

pierce
20/08/10, 17:38
Waarom stel je deze vragen hier? Je hebt immers zelf een hele mooie link in je signature staan naar informatie voor beginners.

Wat de garantie inhoud zal je aan hostgator moeten vragen. Ze zullen vast eea hebben uitgesloten.

James-
20/08/10, 17:41
Pierce, ik probeer mijn kennis over te brengen aan mijn bezoekers. Het gene wat ik weet en onderzocht heb en voldoende kennis van heb, plaats ik op mijn blog. Ik ben zelf ook nog in de ontdekkingsfase. Wil graag veel leren over webhosting.

Martysmarty,

Bedankt. 99,9 procent van de tijd per maand dus. Daar had ik geen idee van.
Heb jij enig idee hoe een webhost dit kan waarmaken. Door een extra server klaar te hebben staan die eventuele problemen opvangt, waardoor alle websites op de defecte webserver gewoon kunnen blijven draaien?

EK-Media
20/08/10, 17:46
Wij berekenen de uptime garantie per jaar.
En realiseren dit door een server op voorraad te houden en onze engineers op loopafstand van het datacenter te hebben zitten.
Elke minuut is er tenslotte 1.

pierce
20/08/10, 17:49
Pierce, ik probeer mijn kennis over te brengen aan mijn bezoekers. Het gene wat ik weet en onderzocht heb en voldoende kennis van heb, plaats ik op mijn blog. Ik ben zelf ook nog in de ontdekkingsfase. Wil graag veel leren over webhosting.


Leren doe je m.i. het beste door het zelf uit te zoeken, bijvb door het gebruik van google. Je plaatst toch ook niet al je huiswerk op een forum zodat anderen het voor je kunnen maken? Als je er dan niet uitkomt kun je altijd nog hulp zoeken.

Spyder01
20/08/10, 18:39
Leren doe je m.i. het beste door het zelf uit te zoeken, bijvb door het gebruik van google. Je plaatst toch ook niet al je huiswerk op een forum zodat anderen het voor je kunnen maken? Als je er dan niet uitkomt kun je altijd nog hulp zoeken.

Tegenwoordig vraag je het eerst op forums en hoop je dat ze jou antwoord op al je vragen geven. Vervolgens als er dan echt niemand het antwoord geeft dat je zoekt, gebruik je Google.

Maar wel vreemd, iemand heeft zo`n tekst in z`n signature en vervolgens gaat hij al zijn vragen hier stellen om het in te vullen.

The-BosS
20/08/10, 19:35
Je zou ook al veel informatie uit de algemene voorwaarden kunnen halen, daat staat heel zeker in wat die 99,9% uptime is en wat unlimited traffic is en wat ... is.

Voor de ene provider is het 99,9% uptime per maand met maintenance inbegrepen, voor de andere is het zonder maintenance windows. Voor nog een andere host kan het 99,9% op jaarbasis zijn. Voor nog iemand kan het 99,9% uptime voor zijn eigen servers betekenen en niet voor het datacenter of netwerk (dus 99,9% tenzei probleem bij 3den ligt dan telt het niet). En zo zijn er nog tal van andere combinaties mogelijk.

Maar het belangrijkste punt is wat gebeurt er als die 99,9% niet gehaald wordt.

orbitdiensten
20/08/10, 21:00
Vaak vindt je dit soort info terug in de algemende voowaarden inderdaad.

Bij de meeste zal het zo zijn, dat de webserver waarop de website draait 99,9% over een heel jaar genomen bereikbaar "zou" moeten zijn.

Externe factoren meestal niet meegeteld inderdaad.. terrorisme, overstromingen enz enz

DeziWeb
20/08/10, 22:05
@ ts

Kennis opdoen voor je blog is natuurlijk goed. Dit soort vragen gaan echter helemaal nergens over. Je kan ze overal vinden, ook wanneer je de zoekfunctie gebruikt.

{xx}

Spyder01
20/08/10, 23:35
Kijk voor de lol eens naar zijn update op zijn site over unlimited hosting. De TS is in ieder geval iemand die niet snapt dat unlimited niet unlimited is. Ik kan ook niet iemand ongelimiteerd één euro muntstukken geven, immers er zijn er maar een x aantal miljard van gedrukt en daarna houd het op.

chielsen
21/08/10, 00:51
Uh ja die blog is meer een manier om wat affililatelinkjes te plaatsen. Inhoudelijk is het niet echt sterk. Zo kan je niet zomaar stellen dat amerikaanse webhosting meer waar voor je geld is. Ik denk eerder juist nog andersom.
Er zijn namelijk zeker wel negatieve aspecten aan usa hosting voor nederlandse sites. Zo is je ping een stuk hoger (en dat wordt ook niet/nauwelijks beter bij 'sneller' internet), en kost het wat SEO punten. Ook is het moeilijker communiceren en is het betalen lastiger / duurder.

Gr Martijn

SebastiaanStok
21/08/10, 13:35
http://tinyurl.com/2g5kphh

En dan de eerste hit.
http://whreviews.com/the-uptime-guarantee.htm

* Vragen op het forum, en dan worden doorverwezen naar Google. *

chielsen
21/08/10, 14:42
Wel weer grappig dat die whreviews door hostgator gehost wordt :)

James-
21/08/10, 17:18
Ik vind het interessant om hierover te praten met mekaar zodat iedereen er wijzer van kan worden. Hoe meer we hiervan kunnen leren, hoe beter. Daarom startte ik dit topic. Om er met zijn allen over te praten. Ik ben op onderzoek uitgegaan (klein onderzoek) door contact op te nemen met de afdeling sales van Hostgator. Zij beweren dat je in onbeperkte mate gebruik kan maken van schijfruimte en bandbreedte. Niet alleen op de website doen ze dat maar als je dat persoonlijk vraagt maken ze dezelfde belofte. Zij wijzen er echter op (en dat is de voorwaarde) dat een webhosting gebruiker de server niet meer dan voor 25% CPU-gebruik, gedurende 90 seconde in gebruik mag nemen. Dit om te voorkomen dat andere websites zouden kunnen worden vertraagd door overhevig gebruik. Verder zijn er dus geen voorwaarden. Is dit een realistisch antwoord van Hostgator?

chielsen
21/08/10, 17:34
Je mag ook niet meer dan 250.000 inodes hebben, plus je site mag niet allerlei functies zoals fileuploading etc hebben.

Komt er dus samen met die resource limit (geen cpu limiet, geheugen limiet zal je veel sneller aantikken) op neer dat als het te gek wordt je account wordt gesloten. Dit is dus gewoon een FUP.

Unlimited kan nooit en is altijd ofwel een scam of gewoon een marketing woord voor FUP.

The-BosS
22/08/10, 15:14
Ofwel zit ik in het verkeerde forum of... Maar heb daarjuist al het unlimited forum tegen gekomen, dacht dat het hier over 99,9% uptime ging.

Wat mij betreft slotje want james is blijkbaar in alle andere topic beetje doof en hardleers.