PDA

Bekijk Volledige Versie : Redunix fraude (Sam T*rb*rg)



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7]

Yourwebhoster
01/09/10, 17:27
Als ik het goed begrijp is iedereen weer 'up en running' aangezien je nu tijd en aandacht besteed aan deze onzin ?

Hij heeft alsnog hulp nodig, lijkt mij van niet he;)

slagendijk
01/09/10, 17:33
Een vraag aan farendse (die hier meeleest en ook reageert):

Gaan klanten die vooruitbetaald hebben, en die vanwege de storing per direct zijn overgestapt naar een andere provider, hun geld terug krijgen?

koetje
01/09/10, 17:47
Ik heb per 1-1-2010 de boekhouding aan ipphone overgedragen.
Na 3 maanden kwamen leveranciers (grafix & qweb) bij mij klagen waar geld bleef.
Na navraag bij ipphone bleek er dus inderdaad niks betaald en een hoop weggesluisd naar ipphone.
Ik heb toen de controle over de boekhouding overgenomen en heb betalingsafspraken gemaakt met de levanciers.
Waarom? Je had toch geen verantwoordelijkheid meer. En waarom gaan leveranciers bij jou te rade terwijl ipphone verantwoordelijk was?


Eind juli pakte Fred Arendse weer de controle van de boekhouding over (dmv levensbedreigingen naar mij) en zoals je weet niet veel later lag redunix plat.

Ik neem aan dat je het aangifte formulier kan laten zien van de aangifte wegens bedreigingen? Lijkt me dat als je zo ernstig bedreigt wordt je dat wel gedaan hebt.


Fred had alleen maar contact hoeven op te nemen met GrafiX om een mogelijke betalingsregeling te maken, maar Fred heeft geen enkel contact met GrafiX gehad nadat GrafiX hem aangekondigd had tot afsluiting.
Dat noem ik geen relatie met je leveranciers onderhouden. Dat noem ik niet hart voor je klanten om nog niets te proberen te regelen.

Wederom hoe weet jij dat? Ik neem aan dat GrafiX discreet genoeg is om dit met Fred te regelen en dat dit verder niet met jou besproken wordt. Zou wel vreemd zijn als jij weet via GrafiX hoe het zit met openstaande posten en de afhandeling daarvan.


Aangiftes die er liggen naar mij zijn maar aangiftes, dat is een verhaal van 1 kant dat eerst nog onderzocht moet worden. Iedereen kan z'n verhaal doen bij de politie, dat wil totaal niet zeggen dat ik daaraan schuldig ben.
Verhalen van Fred Arendse zijn een hoop bla bla, totaal verkleurd en geeft mij nu een slecht image. Aangifte van laster zal er dus nog komen.

Zover ik weet zijn er niet alleen vanuit Fred aangiftes gedaan maar ook vanuit andere klanten waaraan jij valse facturen hebt verstuurd uit naam van een bedrijf waar jij niet meer verantwoordelijk over was. Ook wij hebben als klant er eentje ontvangen. Ga je nu al deze mensen aanklagen voor laster want ik de email nog en dat lijkt me genoeg bewijs om aangifte te mogen doen?
En hoe zit het met deze facturen zoals ik je al eerder heb gevraagd een aantal pagina's terug? Ik heb namelijk ook nog geen rectificatie ontvangen hierover.


Ik ben al maanden bezig met Fred te breken, maar elke keer loopt hij het te rekken met smoesjes.

De wens is de moeder van de typo? Of is dit geen typo want het breken van iemand is opzet ...


Wat betreft ip-ranges routeren:
Ik heb getracht contact te zoeken met Fred Arendse om iets samen te werken, maar geen reactie.
Als ik een oplossing heb voor de Capelle klanten dan ga ik hun niet benadelen omdat ik simpelweg geen contact krijg met Fred.
Hij heeft verder ook geen contact met mij gezocht.

En dit is dus precies het hele gedeelte dat ik zo laf vind. getracht contact te zoeken via email die down was, of misschien niet bekeken werd. Telefoon waarbij je niet wist of deze bij de persoon stond etc. etc. etc.
Als je een vent was geweest was je langs gelopen en had je dit face to face geregeld. Mocht hij je niet te woord willen staan dan had je minimaal een oplossing kunnen doen door middel van een mediator die tussen beide partijen had kunnen functioneren.
Mocht dit ook niet tot resultaat hebben geleid dan had je tenminste kunnen zeggen dat je echt je best had gedaan.


Daarop kreeg ik het antwoord: "wij lossen het zelf wel op".
Diezelfde conclusie kan ik maken voor de ip-ranges, hij kiest er zelf voor om geen contact met mij op te zoeken en om te gaan nummeren waardoor klanten nog dagen offline zijn.
Ik heb mijn best gedaan!
Ook voor rotterdam klanten had ik een oplossing (vpn routeren), maar Fred heeft deze oplossing niet geaccepteerd!

Dus omdat hij het ene niet accepteert ga jij ervan uit dat je dat het andere ook niet geaccepteerd wordt?
Daarbij waren de nummers al gerouteerd naar je colo zonder dat je wist wat er aan de hand was. Een actie die als de line weer up zou komen zou leiden tot vele gedupeerde klanten. Ook hierover had je geen contact opgenomen.

Sorry maar ik kan weinig sympatie opbrengen voor dit hele verhaal. De kinderachtige manier van je achter argumenten verschuilen als... "Ik heb geprobeert te bellen maar er werd niet opgenomen" en "toen ik het nog allemaal deed bij redunix ging alles wel goed" getuigt niet grootsheid.
Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat je dit had kunnen voorkomen als jullie onderdanks alle verschillen en voorgevallen situaties hadden gecommuniceerd als volwassen mensen. Hier wil ik ook Fred niet in vrijpleiten.
Jammer dat bedrijven die claimen profesioneel te zijn zo met elkaar moeten omgaan waardoor tenslotte de eindklant de dupe is.

Apoc
01/09/10, 18:09
De wens is de moeder van de typo? Of is dit geen typo want het breken van iemand is opzet ...

Ik las het in eerste instantie ook verkeerd, maar hij zei "breken met", niet "breken van". Alsin het verbreken van een relatie.

rdewilde
01/09/10, 19:48
Volgens mij moet dit topic inmiddels verplaatst worden naar het forum van RTL boulevard of een ander roddelprogramma waar modder smijten toegestaan is.

Clanhost
01/09/10, 20:05
Zijn er mensen die misschien wat meer foto's hebben van de binnenkant van de Spaanse kubus waar dit zich allemaal afspeelt? Ik ben even nieuwsgierig hoe het eruit ziet allemaal.

RayManZ
01/09/10, 20:10
Dit is echt een lange verhaal zeg. Even een paar dagen niet lezen en je ligt direct 50 pagina's achter. Dat het nog steeds niet allemaal is opgelost is wel erg treurig voor de mensen die nu nog steeds offline zijn.

WebMeso
01/09/10, 20:10
Zijn er mensen die misschien wat meer foto's hebben van de binnenkant van de Spaanse kubus waar dit zich allemaal afspeelt? Ik ben even nieuwsgierig hoe het eruit ziet allemaal.

Hier, iets terug in het topic.
http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-managed-hosting/162551-redunix-fraude-sam-t-rb-rg-57.html#post1158517

EK-Media
01/09/10, 20:42
Dit is echt een lange verhaal zeg. Even een paar dagen niet lezen en je ligt direct 50 pagina's achter. Dat het nog steeds niet allemaal is opgelost is wel erg treurig voor de mensen die nu nog steeds offline zijn.

Ja :P je moet inderdaad blijven lezen, het is nog net niet zoals bij GTST dat er een cliffhanger aanzit elke dag ":P maar het begint er danig op te lijken haha .

-Patrick-
01/09/10, 21:19
ik volg dit al een tijdje mijn respect voor de mensen die rustig blijven ondanks deze gaos :)

Zelf heb ik niks bij redunix draaien of bij 1 van de genoemde bedrijven maar ik heb al wel wat gedaan met de tips die hier voorbij kwamen.

EK-Media
01/09/10, 21:28
ik volg dit al een tijdje mijn respect voor de mensen die rustig blijven ondanks deze gaos :)

Zelf heb ik niks bij redunix draaien of bij 1 van de genoemde bedrijven maar ik heb al wel wat gedaan met de tips die hier voorbij kwamen.

Hoe bedoel je dat ? wat voor tips heb je meegenomen naar je eigen server en/of bedrijf dan ?

Binary Solution
01/09/10, 21:50
Nou is mn server gvd weer off-line!!!!!

-Patrick-
01/09/10, 21:51
Hoe bedoel je dat ? wat voor tips heb je meegenomen naar je eigen server en/of bedrijf dan ?

Simpel. Ik heb alles op 1 lokatie draaiend en als daar iets gebeurd dan ben ik ook totaal offline. Ik heb zelf 5 jaar lang een dedicated server gehad voor prive/hobby doeleinden en nu heb ik dit jaar een eigen machine genomen en in het datacenter gehangen. Ik ben nu aan het kijken naar een mogelijkheid om bepaalde gegevens op meerdere lokaties te draaien om zo te zorgen dat er altijd informatie is of mogelijkheid tot mailen.

Yourwebhoster
01/09/10, 21:53
Simpel. Ik heb alles op 1 lokatie draaiend en als daar iets gebeurd dan ben ik ook totaal offline. Ik heb zelf 5 jaar lang een dedicated server gehad voor prive/hobby doeleinden en nu heb ik dit jaar een eigen machine genomen en in het datacenter gehangen. Ik ben nu aan het kijken naar een mogelijkheid om bepaalde gegevens op meerdere lokaties te draaien om zo te zorgen dat er altijd informatie is of mogelijkheid tot mailen.

Sowieso moet je eigenlijk de tweede DNS server op een andere locatie hebben en het liefste nog een SMTP relay server. Ook kan je het beste de backups naar een externe locatie maken.

-Patrick-
01/09/10, 21:56
Sowieso moet je eigenlijk de tweede DNS server op een andere locatie hebben en het liefste nog een SMTP relay server. Ook kan je het beste de backups naar een externe locatie maken.

De backup die heb ik al extern draaien maar de rest nog niet dat ga ik nu bekijken hoe ik dat ga doen daarom zeg ik heb hier uit dit topic wel aantal goede tips gekregen :)

In ieder geval bedankt daarvoor.

Binary Solution
01/09/10, 22:04
Nog meer mensen wiens omgenummerde hardware wederom niet bereikbaar is?

DaWizzkid
01/09/10, 22:11
Wat ik hier allemaal lees over Sam.

Maar wat er binnen in de toko is gebeurd, houden ik en anderen wel onze lippen op elkaar.

Maar andersom doet F.A. dat in eerste instantie niet.

Kap eens met elkaar zwart maken heren! Ik heb jullie alle 2 gezegt, dat als het zo moest, erwel een eind aan zou komen. Dan bedoelde ik de betalingen e.d.. En niet alleen naar Sam!

Bedankt :-(

Weer een goede mogelijkheid kapot tot iets moois! Why ?

DaWizzkid

Binary Solution
01/09/10, 22:27
188.95.95 range is dood! :(

koetje
01/09/10, 22:32
Nog meer mensen wiens omgenummerde hardware wederom niet bereikbaar is?

Hardware hangt in Rotterdam en draait nog steeds. Geen probleem dus voor ons. (eigen hardware dus geen shared)

Jksan
01/09/10, 22:44
188.95.95 range is dood! :(

Onze server in de 188.95.93 range is nog bereikbaar.

Binary Solution
01/09/10, 22:44
Nou, ff Fred gebeld. Gelukkig had ik z'n kaartje bewaard...Was de stroom van m'n firewall af :S

In ieder geval loopt het weer

Binary Solution
01/09/10, 22:45
Volgens Fred lopen de tracert's dood door hun beveiliging

Typisch was dan wel dat de 188.95.93 route wel een complete tracert laat zien..

Pantsy
01/09/10, 22:46
@Binary Solution, niet meer als een kip zonder kop gaan blaten, anders krijg je een threadban (lees je laatste 5 posts eens voor de grap en leer er van(!)).

Binary Solution
01/09/10, 23:02
@Pantsy: Die conclusie had ik zelf ook al getrokken. Het was inderdaad een kip zonder kop actie,maar in mijn verdediging....ik ben redelijk nerveus m.b.t. de connectiviteit van mijn servertjes...

MAAAAAAR had EERST moeten bellen en dan pas gaan gillen

Pantsy
01/09/10, 23:04
Amen, zou mooi zijn als fred even voor 5 minuten je network ports afsluiten, dan kunnen we zien of je er ook daadwerkelijk van hebt geleerd...

:lovewht:

Binary Solution
01/09/10, 23:06
:P Was een leermomentje

madebymaus
02/09/10, 00:29
Hier ook wel groot leermoment gehad ;-)

Zojuist de token netjes gekregen en gelijk de verhuizing aangevraagd.
Hoop dat die ook zo snel geaccepteerd wordt.

Voor alle andere die nog niets hebben of nog worstelen:
Mocht je willen weten waar mijn resellerpakket nu vandaan komt mag je me mailen (of je leest aantal pagina's terug om niet te spammen met leveranciers).

Het is in ieder geval niet 1 van de Fred of Sam bedrijven
En de servers zijn sneller als bij RU en service ben ik tot nu toe ook zeer tevreden over.

Maurice

gedupeerde
02/09/10, 17:52
Jullie kunnen Redunix aanklagen met eigenaar Sam Terburg.
In dat geval zal de rechter Redunix moeten verplichten om dit probleem op te lossen.

Succes!
Sjoerd

Sam is nu eigenaar van ProDutch hosting, Fred is de nieuwe eigenaar van Redunix. De gegevens die je hebt gebruikt zijn outdated.

gedupeerde
02/09/10, 19:42
Ik denk dat we het allen met elkaar eens zijn dat dit nogal een eindeloze discussie kan worden tussen Sam-aanhangers en Fred-aanhangers... Deze discussie zou je kunnen vergelijken met het PC of Mac discussies op een ander bekend forum.. Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal/conflict. Elke actie is door de ander weer anders uit te leggen en wollig in te kleden met "goede bedoelingen". Ik denk dat deze zaken een probleem tussen de heren zijn.

Officieel kun je stellen dat Redunix verantwoordelijk is voor je hosting, want dat is tenslotte het bedrijf waar we allen hosten. Beide heren zijn het er over eens dat er wanbetaling is en dat daarom de stekker er uit ligt. Persoonlijk vindt ik dat we op de hoogte gesteld mochten worden als klant in de zin van: jongens.. pas op.. kan nog wel eens link worden want ik kan de rekeningen niet betalen.. maargoed.. Dat wil niet zeggen dat ik hiermee impliceer dat Fred de boeman is. Kan net zo goed zijn dat Fred de klos is door een naaistreek door zijn voorganger... Wie we ook lief of stout vinden: we hebben met Redunix te doen en als een rechter beslist dat Sam verantwoordelijk is, dan zal Sam weer moeten boeten voor de schade die Redunix op onze beurt weer heeft. "Shit always goes down".

Ik persoonlijk vond Fred symphatiek overkomen en behulpzaam. Tegelijkertijd wil ik hem het advies geven: wees alsjeblieft wat minder wollig en laat het hele "russland/frankfurt"-verhaal eventjes rusten. Sam schooit klanten, Fred heeft mooie/dure plannen.. wij als klant zijn geen kinderen.. we prikken door die verhalen heen. We willen een oplossing en korte, informatieve antwoorden.

Volgens mij ligt de prioriteit van Fred alles in de lucht krijgen, Sam.. fijn dat je je hulp aanbood.. dank.. geen idee of je er intenties mee hebt... als klanten zouden we ons daar ook niet ons hoofd over moeten breken. Ik zou zelf persoonlijk pas bij proDutch willen/durven hosten als aangetoond is dat je clean bent. Maar dat geldt ook voor Redunix... Ikzelf ga de kat uit de boom kijken en zorg er voor dat mijn klanten tijdelijk elders ondergebracht worden. Totdat deze problemen-melange overgewaaid is. De informatievoorziening van beide heren is bagger geweest en was voor mij persoonlijk een "stab in the back"...

Ik heb ieder geval geleerd helemaal niemand meer te vertrouwen en ik denk dat we ons nu puur moeten richten op online gaan. Fred heb je meer nieuws over die apparatuur die je naar Rotterdam haalt?

Denk dat we het beste Sam en Fred niet nog meer moeten overspoelen met bullshit waar zij dan weer verleid toe worden om daar uitgebreid op te antwoorden. Rechter spelen is niet in ons belang... en deze topic gaat steeds meer lijken op een spektakel en een heksenjacht..

Een nieuw topic/forum/faq of vanaf nu inhoudelijk over het probleem en de stand van zaken is denk ik ERG behoefte aan op moment..
:lovewht: ..begrijp me niet verkeerd.. maar is dit nu waar ik mijn support uit moet vissen tussen al het geneuzel en "hairsplitting"?? Zou fijn zijn als we nu to-the-point kunnen komen...

En het zou fijn zijn als Grafix helderheid zou geven, want ze geven nogal dubbele signalen af.. houding was erg dwars en tegenwerkend naar mij. Kunnen we nou officieel wel of niet bij onze files?? Achteraf had ik dus gewoon, met toestemming van redunix, mijn bestandjes kunnen krijgen zonder dat Grafix zichzelf daarmee in de vingers snijdt.

Graag een oplossing voor deze belabberde manier van informatieverstrekking!!!

ilnee
02/09/10, 20:02
Ik denk dat we het allen met elkaar eens zijn dat dit nogal een eindeloze discussie kan worden tussen Sam-aanhangers en Fred-aanhangers...
Als je in herhaling blijft vallen wel, ja. Er is al lang aangegeven hoe je tot een oplossing kunt komen en welke rol Grafix daar (niet) bij speelt.

armiori
02/09/10, 21:28
Deze discussie zou je kunnen vergelijken met het PC of Mac discussies op een ander bekend forum..

mac, is logisch

Randy
02/09/10, 22:02
Inmiddels over de 100 pagina's... Zijn er nu nog mensen die nog steeds geen alternatief gevonden hebben en offline zijn?

Kippenijzer
02/09/10, 22:06
Vond het ook al verrassend stil geworden, hoewel ik uit de pagina's van gisteren en vanochtend nog twijfels heb hoe het ermee staat. Vond je (=Randy) originele bericht wel mooier, leek me een mooie uitlokker voor Pantsy (achter wie ik overigens helemaal sta qua reacties), doe je iRis de groeten ;)

Randy
02/09/10, 22:28
Ik had op post geklikt en zag toen pas dat het niet de lounge was, waar je normaal gesproken 100+ pagina's in een threat kunt verwachten. Dus even wat aangepast. Maar nog steeds benieuwd of er nog mensen zijn die passief (dom?) afwachten en niets gedaan hebben en/of dat er nog mensen zijn die niet verder kunnen, bijvoorbeeld door een token dat niet verstreks is waardoor een domeinnaam geblokkeerd is.

Apoc
02/09/10, 22:35
Maar nog steeds benieuwd of er nog mensen zijn die passief (dom?) afwachten

Ik zou dat niet dom noemen, maar eerder naïef en/of onwetend. Je kunt niet van de gemiddelde klant verwachten dat zij begrijpen hoe de vork in de steel zit in dit soort kwesties.

Jimmy1987
03/09/10, 02:13
mac, is logisch

Ik ga daar geen discussie over beginnen hier, misschien iets voor in de lounge. Maar waarom is dat nu weer logisch? Omdat jij er mee werkt toevallig?

Pantsy
03/09/10, 03:33
Vond het ook al verrassend stil geworden, hoewel ik uit de pagina's van gisteren en vanochtend nog twijfels heb hoe het ermee staat. Vond je (=Randy) originele bericht wel mooier, leek me een mooie uitlokker voor Pantsy (achter wie ik overigens helemaal sta qua reacties), doe je iRis de groeten ;)

Paar flessen rum en wellicht kan je me uit de tent lokken zonder ik het door heb. Anyhow Randy mij uitlokken? Zou grappig zijn =)

Het is inderdaad stil in het topic, heeft ook zijn grote voordelen, geen kippen zonder kop meer wat het topic wellicht toen goede zal komen.

mdgroot
03/09/10, 09:42
Ik vond net dit forum via google, ik ben al een week bezig om contact te krijgen met de heer Arendse omdat ik mijn gekochte colocated server wil verhuizen.

Vorige week vrijdag is deze rond 10:00 AM uit de lucht gegaan.. ik heb Sam toen rond 11:00 AM gesproken en heeft mijn server gelukkig weer online gebracht

Deze staat bij het Grfix datacenter.

Maar uit een artikel van webwereld begrijp ik dat redunix failliet is, en om die reden wil ik zo snel mogelijk bij ze weg.

Ik krijg op geen enkele manier contact met hun, de enigste die reageert is Sam Terburg maar die kan me ook niet helpen zonder toestemming van de heer Arendse om mijn server te verhuizen. wat voor mij logisch is.

Contact gehad met qweb waar me netjes te woord stonden via de telefoon, maar die kunnen mij ook niet helpen zonder toestemming van redunix..

Ik vind het heel apart dat de heer Arendese wel de tijd neemt om hier te reageren maar niet op mijn emails, hij is toch de eigenaar van Redunix nu ?

Ik zit nu dus met een colocated server bij grafix die ik niet weg mag halen, alleen om dat de heer Arendse het belangrijker vind om hier te reageren ipv de problemen en klanten te helpen…
Deze server is eigendom van mij en niet van redunix. Ik kan het ook niet anders zien als diefstal momenteel.

Ik heb hem via diverse mail accounts geprobeerd te mailen maar geen reactie, outlook geef aan dat mijn email wel gelezen wordt , maar ze reageren gewoon niet.
Echt belachelijk dat een bedrijf zo met klanten om gaat!!.

Nou las ik hier op dit forum dat mensen er naar toe gaan om hun spullen op te halen, maar omdat ik in Zwitserland aan het werk ben de komende 3 weken wordt dat een probleem.

Heeft iemand een telefoon nummer van de heer Arendse ?
Zijn er al mensen die juridische stappen aan het ondernemen zijn, en wat zijn die precies ? ik doe graag mee samen staan we misschien sterker ?

Ik hoop dat u dit bericht wel leest meneer Arendse en zou het erg fijn vinden als u me zou helpen i.p.v. berichten op dit forum te plaatsen van u toekomst plannen en Sam de schuld te geven.. Sam is de enigste die binnen een uur heeft gereageerd en daar heb ik niet eens een contract mee, met redunix waar ik wel een contract mee heb ben ik al een week bezig om mij eigendom te laten verhuizen.

Met vriendelijke groet
de Groot

no1san
03/09/10, 10:32
Kwam weer wat info tegen:
Ex-eigenaar RedUnix ontkent klantenkaping
http://webwereld.nl/nieuws/67044/ex-eigenaar-redunix-ontkent-klantenkaping.html

http://twitter.com/Qweb/status/22836534695
Qweb trekt voorlopig (i.i.g deze week) de stekker NIET uit Redunix. Klanten van Redunix kunnen deze week gerust online blijven.

http://twitter.com/Qweb/status/22835865235
Ex-eigenaar RedUnix ontkent klantenkaping http://bit.ly/cNHz55 via @webwereld

RayManZ
03/09/10, 10:43
Als het ooit voor een rechter komt weten we hoe de vork in de steel zit. Tot die tijd is het enkel gissen.

olanjouw
03/09/10, 12:05
Precies een week later en shared 07 ligt er weer uit.
telefoon wordt nog steeds niet opgenomen.
dit is de druppel

R.H.
03/09/10, 12:08
Het ergste nog wel, is dat de klanten van de eigenaar zijn ´conflict´ als hier beschreven: http://webwereld.nl/nieuws/67044/ex-eigenaar-redunix-ontkent-klantenkaping.html

Gewoon de dupe zijn. Erg jammer.

WH-Tim
03/09/10, 12:31
Ik hoop dat u dit bericht wel leest meneer Arendse en zou het erg fijn vinden als u me zou helpen i.p.v. berichten op dit forum te plaatsen van u toekomst plannen en Sam de schuld te geven.. Sam is de enigste die binnen een uur heeft gereageerd en daar heb ik niet eens een contract mee, met redunix waar ik wel een contract mee heb ben ik al een week bezig om mij eigendom te laten verhuizen.

Fred zal speciaal voor jou op je e-mails reageren. Hij zal de andere 5000 e-mails negeren of misschien wel 1 voor 1 los gaan beantwoorden en een forum waar 3000 gedupeerden meelezen links laten liggen. Oeps, even wakker worden. Wat zei ik nou? Ohja, hij gaat direct tijd maken voor jouw email!

Sam heeft geen fuck te doen omdat hij uit een goedlopend bedrijf is gestapt en niemand naar hem wilt overstappen, hoe zou dat nou toch komen? Logisch dat hij niets te doen heeft en direct de telefoon opneemt.

NB: dan kun je ook zien hoe goed Sam meehelpt om de situatie op te lossen. Door de hele dag te zeggen: "ik ben er niet meer bij betrokken". Fijne hulp is dat. Doe maar goed zaken met hem, loopt hij de volgende keer weer weg voor zijn verantwoordelijkheden en dan kun je dan alsnog tot de conclusie komen dat je toch te naïef bent geweest.

Clanhost
03/09/10, 12:38
Als het ooit voor een rechter komt weten we hoe de vork in de steel zit. Tot die tijd is het enkel gissen.

Dan heb je wel een erg hoge pet op van onze rechtelijke macht. Uitspraak van de rechter is nog geen garantie voor de waarheid of zelfde rechtvaardigheid. Het enige wat met zekerheid te zeggen is dat hier een boel verliezers zijn, en een paar winners die hebben weten te profiteren van de ellende door klanten die zijn overgestapt.

mdgroot
03/09/10, 14:39
Fred zal speciaal voor jou op je e-mails reageren. Hij zal de andere 5000 e-mails negeren of misschien wel 1 voor 1 los gaan beantwoorden en een forum waar 3000 gedupeerden meelezen links laten liggen. Oeps, even wakker worden. Wat zei ik nou? Ohja, hij gaat direct tijd maken voor jouw email!

Sam heeft geen fuck te doen omdat hij uit een goedlopend bedrijf is gestapt en niemand naar hem wilt overstappen, hoe zou dat nou toch komen? Logisch dat hij niets te doen heeft en direct de telefoon opneemt.

NB: dan kun je ook zien hoe goed Sam meehelpt om de situatie op te lossen. Door de hele dag te zeggen: "ik ben er niet meer bij betrokken". Fijne hulp is dat. Doe maar goed zaken met hem, loopt hij de volgende keer weer weg voor zijn verantwoordelijkheden en dan kun je dan alsnog tot de conclusie komen dat je toch te naïef bent geweest.

Beetje geïrriteerd soms? Ik zoek alleen maar een oplossing die kan ik helaas niet uit jou verhaal halen.

Ik wil best zaken doen met de heer arendse, moet hij wel oplossingen komen.

als hij of op de site van redunix of een maling eruit stuurt wat gaande is en hoe hij het gaat oplossen is het probleem toch opgelost? hoeft hij mij en die andere 3000 ook niet meer te wordt staan ,want dan weten we wat. Nu weten we niks die nieuws sites worden hier zelfs tegengesproken

maar dat doet dhr Arendse ook niet.

De verhalen die hij tot nu toe hier verteld heeft heb ik niks aan, er wordt niks verteld wat er gaat gebeuren met de collo servers in grafx. of misschien heb ik een aantal berichten gemist op dit forum met ruim 100 pagina's ?

Ik wil alleen maar zekerheid dat mijn server online blijft of het nou bij piet of klaas is, en nee ik kan niet even snel verhuizen of naar Rotterdam toe rijden de komende tijd.

Stel redunix verplaatst mijn server en gaat hem omnummeren hoe moet ik dan bij de server komen als die andere ip's heeft? Ik draai op plesk geen idee of de licentie gekoppeld is aan het ip, de nameservers moeten omgezet worden bij ODR maar dan moet ik wel eerst de IP's weten.

Al kreeg ik alleen daar maar antwoord op dan had hij nog mijn vertrouwen gehad, helaas doet hij dat ook niet, Sam doet dat wel en heb ik inderdaad meer vertrouwen in Sam dan Reduix.
Als al die berichten waar zouden over Sam waarom wil/kan hij me dan niet helpen zonder toestemming van redunix?

BsHosting
03/09/10, 14:45
Het begint steeds meer goede tijden slechte tijden te worden hier.


Ik wil alleen maar zekerheid dat mijn server online blijft of het nou bij piet of klaas is, en nee ik kan niet even snel verhuizen of naar Rotterdam toe rijden de komende tijd.

Misschien die instelling even aanpassen en dan toch tijd maken, jij wilt online blijven dat is logisch maar er dan zelf ff moeite in stoppen door er fysiek naar toe te gaan i.p.v te klagen op een forum zit er niet in.

Je hebt wel de tijd om hier te posten maar niet om actie te ondernemen.

Nogmaals heel de zooi die daar nu gaande is, is voor niemand leuk maar met stilzitten kom je er gewoonweg niet.

Apoc
03/09/10, 15:14
Je hebt wel de tijd om hier te posten maar niet om actie te ondernemen.


omdat ik in Zwitserland aan het werk ben

Lijkt me een duidelijk verhaal. eerst even iets verder kijken dan je neus lang is Erwin..


Als al die berichten waar zouden over Sam waarom wil/kan hij me dan niet helpen zonder toestemming van redunix?

Omdat hij zich dan juridisch nog verder de grond in boort. Sam kan niet zomaar een server bij Redunix weghalen (zonder vooraf akkoord van Redunix), dat lijkt me vrij logisch.

Wat er precies van de verhalen wel en niet waar is, is niet helemaal duidelijk, maar het staat wel zo vast als een huis dat beide heren zeer grove fouten begaan hebben die hadden kunnen worden voorkomen. Met die wetenschap zou je er goed aan doen om de komende tijd met geen van beide heren zaken te doen (op zijn minst totdat deze kwestie geheel is afgedaan - o.a. ook doordat de verliezer van een rechtszaak nog wel eens een faillissement boven het hoofd kan hangen).

Ik zou adviseren om iemand in Nederland (familie, kennis, of huur desnoods iemand in) langs het kantoor van Redunix te laten gaan en vervolgens de server ergens anders fysiek onder te brengen. Hier wil je niet 3 weken mee wachten.

BsHosting
03/09/10, 15:19
Lijkt me een duidelijk verhaal. eerst even iets verder kijken dan je neus lang is Erwin..

Ik had die quote idd niet gelezen ik reageerde op de laatste post.

Maar buiten dat er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

mdgroot
03/09/10, 16:23
Het begint steeds meer goede tijden slechte tijden te worden hier.



Misschien die instelling even aanpassen en dan toch tijd maken, jij wilt online blijven dat is logisch maar er dan zelf ff moeite in stoppen door er fysiek naar toe te gaan i.p.v te klagen op een forum zit er niet in.

Je hebt wel de tijd om hier te posten maar niet om actie te ondernemen.

Nogmaals heel de zooi die daar nu gaande is, is voor niemand leuk maar met stilzitten kom je er gewoonweg niet.

Ook bedankt voor de begripvolle hulp, ik zit maar op 1095km van Rotterdam vandaan voor werk

ik ben al blij dat ik af en toe thuis kan inloggen om te mailen en internetten met een terminal die hier staat.

Maar goed, ik krijg net een aanbod van iemand hier op het forum die er heen kan gaan namens mij, maar ik kan hem alleen kopietjes van kvk,factuur en legitimatie sturen omdat de originele hier liggen.
Wordt dat geaccepteerd ? eenigste optie is dus om de server weg te halen begrijp ik ?

Zou iemand misschien zo vriendelijk kunnen zijn om mij te vertellen waar hij precies moet zijn en of de heer Arendse er morgen ook is en hoe laat? is het nog op de Giesenweg 3 ?

EK-Media
03/09/10, 20:03
Ook bedankt voor de begripvolle hulp, ik zit maar op 1095km van Rotterdam vandaan voor werk

ik ben al blij dat ik af en toe thuis kan inloggen om te mailen en internetten met een terminal die hier staat.

Maar goed, ik krijg net een aanbod van iemand hier op het forum die er heen kan gaan namens mij, maar ik kan hem alleen kopietjes van kvk,factuur en legitimatie sturen omdat de originele hier liggen.
Wordt dat geaccepteerd ? eenigste optie is dus om de server weg te halen begrijp ik ?

Zou iemand misschien zo vriendelijk kunnen zijn om mij te vertellen waar hij precies moet zijn en of de heer Arendse er morgen ook is en hoe laat? is het nog op de Giesenweg 3 ?

Mocht hij overhoop niet kunnen mag je mij altijd even een mailtje sturen, er valt altijd iets te regelen.

redlizard
04/09/10, 00:18
Maar goed, ik krijg net een aanbod van iemand hier op het forum die er heen kan gaan namens mij, maar ik kan hem alleen kopietjes van kvk,factuur en legitimatie sturen omdat de originele hier liggen.
Wordt dat geaccepteerd ?
Ik zou voor de zekerheid QWeb daar even over bellen (telefoonnummer staat op de site). Dikke kans dat ze een ondertekende machtiging willen hebben waarmee jij de drager machtigt om die server mee te nemen (die je misschien zult moeten faxen ofzo).


eenigste optie is dus om de server weg te halen begrijp ik ?
Het lijkt me in ieder geval de veiligste optie. Je kunt ook afwachten in de hoop dat het weer goed komt, maar daarmee neem je een significant risico. Hoe groot dat risico is kan ik niet voor jou beoordelen.


Zou iemand misschien zo vriendelijk kunnen zijn om mij te vertellen waar hij precies moet zijn en of de heer Arendse er morgen ook is en hoe laat? is het nog op de Giesenweg 3 ?
Ik heb de heer Arendse vandaag rond twee uur gevonden op vloer 6 van de kubus (de receptionist(e) zal je de weg wel wijzen), zoals mij hier op WHT aanbevolen werd. Of hij daar in het weekend ook is kan denk ik alleen de heer Arendse zelf je vertellen.

Apoc
04/09/10, 05:19
Ik zou voor de zekerheid QWeb daar even over bellen (telefoonnummer staat op de site). Dikke kans dat ze een ondertekende machtiging willen hebben waarmee jij de drager machtigt om die server mee te nemen (die je misschien zult moeten faxen ofzo).

Machtiging heeft niet veel nut, omdat Redunix schijnbaar geen klantinformatie heeft. Je zult dus waarschijnlijk een aankoopbewijs van de server moeten tonen. Ik vraag me toch wel af hoe ze dat met zelfbouw-servers doen, want staan op je aankoopsbewijs enkel de onderdelen en geen serienummers.

Hoe dan ook; op zo'n aankoopsbewijs staat waarschijnlijk enkel de bedrijfsnaam van de klant, en het maakt niet echt uit wie die server komt plaatsen.

no1san
04/09/10, 09:57
Ik vraag me toch wel af hoe ze dat met zelfbouw-servers doen, want staan op je aankoopsbewijs enkel de onderdelen en geen serienummers.
Bij overname website kreeg ik de server erbij, (hoster trouwens ook) had toen ook alleen maar belangstelling in server specs.

Daarnaast heb ik 2 servers bij redunix gekocht, daar stond geen serienummer op de nota.
Meer dan Dell R300 €€€€€ stond er niet op.

tijmenkuipers
04/09/10, 10:17
Ik weet niet hoeveel klanten weg zijn gegaan bij Redunix die op jaarbasis voorruit betaalden, in ieder geval behoorde ik bij die klantengroep.

Ik heb afgelopen eind juni voor 1 jaar betaald, nu zou ik graag gedeeltelijk mijn geld terug zien omdat ik nu enkel in juli/augustus gebruik heb gemaakt van de diensten van Redunix en voor mijn klanten gedwongen ben overgestapt naar een stabiele provider.

Wat raden jullie mij aan? Of zijn er al klanten die een stappenplan hiervoor bedacht hebben?

Ik dacht zelf aan het volgende;
stap 1. ik schrijf een nette brief waarin ik kort uiteenzet wat is gebeurd, niet alleen nu maar ook in juli heeft mijn server er 1,5 dag uitgelegen. Afijn in die brief geef ik aan dat ik het niet meer dan redelijk vind dat ik 3/4 jaar terug krijg van het betaalde bedrag.

als er geen reactie komt:
stap 2. mijzelf aansluiten bij een gedupeerdengroep en gezamelijk geld proberen terug te krijgen van Redunix.

Waar ik in ieder geval niet in geloof is een schadevergoeding, maar waar ik wel in geloof is terugbetaling voor diensten waar ik gezien de omstandigheden en de kwaliteit van die diensten niet meer voor kies om te gebruiken.

R.H.
04/09/10, 11:06
Ik weet niet hoeveel klanten weg zijn gegaan bij Redunix die op jaarbasis voorruit betaalden, in ieder geval behoorde ik bij die klantengroep.

Ik heb afgelopen eind juni voor 1 jaar betaald, nu zou ik graag gedeeltelijk mijn geld terug zien omdat ik nu enkel in juli/augustus gebruik heb gemaakt van de diensten van Redunix en voor mijn klanten gedwongen ben overgestapt naar een stabiele provider.

Wat raden jullie mij aan? Of zijn er al klanten die een stappenplan hiervoor bedacht hebben?

Ik dacht zelf aan het volgende;
stap 1. ik schrijf een nette brief waarin ik kort uiteenzet wat is gebeurd, niet alleen nu maar ook in juli heeft mijn server er 1,5 dag uitgelegen. Afijn in die brief geef ik aan dat ik het niet meer dan redelijk vind dat ik 3/4 jaar terug krijg van het betaalde bedrag.

als er geen reactie komt:
stap 2. mijzelf aansluiten bij een gedupeerdengroep en gezamelijk geld proberen terug te krijgen van Redunix.

Waar ik in ieder geval niet in geloof is een schadevergoeding, maar waar ik wel in geloof is terugbetaling voor diensten waar ik gezien de omstandigheden en de kwaliteit van die diensten niet meer voor kies om te gebruiken.

Hey,

Ik weet niet of je veel succes zal hebben, je zal niet de enigste zijn, en van een kale kip valt niet te plukken. Maar proberen kan natuurlijk altijd als je je aansluit bij een gedeputeerde groep.

no1san
04/09/10, 11:13
Moeten we ons nog zorgen maken over het opzeggen van de dienstverlening?
Bevstiging van opzegging zal er voorlopig nog wel niet inzitten.

Yourwebhoster
04/09/10, 11:36
Moeten we ons nog zorgen maken over het opzeggen van de dienstverlening?
Bevstiging van opzegging zal er voorlopig nog wel niet inzitten.

Netjes ondertekend per brief doen, kopietje houden (en datum op de brief zetten!!). En eventueel andere annulering methodes volgen die Redunix aanbied.

rickie2
04/09/10, 12:51
Heeft al iemand zijn/haar colocated server die nu bij Grafix zelf ingebracht(niet Qweb) is weg weten te halen? En hoe is dat gelukt, want Grafix weigert mij nog steeds mijn eigendommen te laten verhuizen.

Scrimble
04/09/10, 14:11
Heeft al iemand zijn/haar colocated server die nu bij Grafix zelf ingebracht(niet Qweb) is weg weten te halen? En hoe is dat gelukt, want Grafix weigert mij nog steeds mijn eigendommen te laten verhuizen.

Wat is de reden dan die ze aangeven? Ik lees dat veel mensen dit gewoon kunnen verhuizen.

rickie2
04/09/10, 14:23
Ze zeggen dit:

Dit is pas mogelijk wanneer wij alles met Redunix hebben geregeld.
Ik adviseer je om over 2 weken nogmaals een email te sturen.

armiori
04/09/10, 14:30
Ik ga daar geen discussie over beginnen hier, misschien iets voor in de lounge. Maar waarom is dat nu weer logisch? Omdat jij er mee werkt toevallig?

was niet heel erg serieus bedoeld....
zijn nu een paar dagen over naar andere host, .com site zelfs heel snel (binnen 2 dg) kunnen verhuizen, eerst via dns. ben blij niets meer met ontvoeringspraktijken van produtch te maken te hebben. ga s.t. nog wel even een mail sturen om hem te 'bedanken' voor het 'gratis' in de lucht houden van onze sites...

cyberbootje
04/09/10, 15:21
Ze zeggen dit:

Dit is pas mogelijk wanneer wij alles met Redunix hebben geregeld.
Ik adviseer je om over 2 weken nogmaals een email te sturen.

Al naar Fred geweest?
Neem zoveel mogelijk bewijs mee dat de server van jou is en vraag om verklaring + handtekening van Fred en ga daarmee je server ophalen.
Dit is zeker een keer gelukt(het was niet mijn server maar ik stond er wel zelf bij)

rickie2
04/09/10, 15:43
Bedankt Cyberbootje, ik heb nog niet met Fred gesproken, hopelijk is er een telefoon nummer beschikbaar, kan niet zomaar even daarnaartoe zonder dat ik iets zeker weet.

t.bloo
04/09/10, 15:59
Wat is de reden dan die ze aangeven? Ik lees dat veel mensen dit gewoon kunnen verhuizen.

Grafix uit is moeilijk, binnen Grafix naar een andere aanbieder is makkelijk. Wat natuurlijk niet netjes is.

Stewie
04/09/10, 16:21
Hey,

Ik weet niet of je veel succes zal hebben, je zal niet de enigste zijn, en van een kale kip valt niet te plukken. Maar proberen kan natuurlijk altijd als je je aansluit bij een gedeputeerde groep.
Dat is een ander type groep: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedeputeerde

Ontopic: in dit topic wordt een 10 maal het woord advocaat genoemd. Uiteraard zet weer niemand die stap echt, digitaal dreigen blijft natuurlijk cooler. De echte vraag mbt de gang naar de rechtbank: Wat wil je er mee bereiken en is het haalbaar?
De ondergang van Redunix en de eigenaren? Haalbaar. Doel? Lijkt me niet.
Geld terug? Dan moet je een grote groep hebben die meedoet, bij kleine losse vorderingen gaat merendeel van het geld naar de advocaat.

rickie2
04/09/10, 16:28
@Stewie

Veel digitale en offline dreigementen worden niet nagevolgd. Is dat punt wat je aanhaalt belangrijk? Totaal niet, want er bestaat altijd een kans dat het werkt. Omdat men vaak niet weet wie er aan de overkant zit.

Stewie
04/09/10, 17:01
Tja met die redenering kan je veel goedpraten ;)

rickie2
04/09/10, 17:20
Inderdaad, maar dat is het verschil tussen iets doen met een motief om misschien toch wat vooruitgang te boeken. Want van dreigen word je echt niet meer gerespecteerd.

EK-Media
05/09/10, 13:21
Nou hopelijk verenigen de mensen zich en heeft het wel daadwerkelijk gevolgen voor ze, om met zon schandalige werkwijzen weg te komen is wel heel erg.

farendse
05/09/10, 15:14
Beste mensen,

ik reageer nog even kort op alle berichten met een status update.

1. fallissement

Dat is niet in frage, omdat Redunix maar een klein onderdeeltje is van het geheel. We hebben namelijk meerdere hosters plus ons internationale MPLS netwerk. RedUnix was over 2009 louter grofweg 10% van de totaal omzet. De IP Phone groep - voor aankoop RedUnix - had in 2008 ook omstreeks 3 miljoen omzet en als jullie de moeite nemen even bij de KvK te kijken, zie je een verrassend resultaat van IP Phone Telecom. De rest van de publicaties volgt.

2. techniek

In samen werking met diverse trouwe resellers hebben wij uitwijk gebouwd. Zo zijn er tijdens de verhuizingen van servers uit Capelle en Alphen VPS dozen beschikbaar gesteld. Daarnaast zijn er ook partijen bezig met ons de administratie uit te zoeken. We hebben ALLE facturen sinds 2006. Ik kan jullie verzekeren dat je die beerput beslist niet wil ruiken.

3. schadeloos stelling

Mensen, complex verhaal. Zoals jullie zelf aangeven kan je er vanuit gaan dat er extra juridische aspecten spelen welke andere partijen in het heetst van de strijd ook niet goed hebben beoordeeld. Ik noem geen namen en dat zoek ik zelf uit. Ik wil wel zien te voorkomen dat we daar ook weer een rechtzaak mee moeten starten; in de basis kunnen zij hier ook niets aan doen, ofschoon ze wel eerder en meermaals door mij zijn geinformeerd van de roofpraktijken.

4. Strafzaak.

Jullie kunnen er vanuit gaan dat de werkelijke veroorzaker zich mag gaan verantwoorden bij de rechter. Middels eigen bronnen, waaronder een ex-hoofdcommissaris van een politie korps staat hier 4 jaar voor. De politie zal meer energie in deze zaak moeten gaan steken. Maandag krijgen ze dit te horen.

5. Facturatie.

De facturatie ligt op zijn gat en moet vanaf scratch worden gestart. Volgens mij betekent dit dat er dus een oplossing is wat zaken te compenseren. Jaarbetalers wil ik graag PERSOONLIJK benaderen.

Het valt op in de juli facturen dat er een hele hoop jaarfacturen zijn, terwijl dit in het voorliggende periode kwartaal of maand betalers waren. Die facturatie kwam niet uit onze Unit4 boekhoud applicatie. Jullie mogen zelf de rest invullen.

Bovendien zullen wij ook een permanente oplossing neer gaan zetten met VPS servers ver buiten de deur om dit soort geintjes voor eens en altijd te voorkomen. Ook dit gebeurt in samenwerking met trouwe resellers.

De facturatie starten kan wel eens even duren en in de tussentijd hoor je mij niet klagen...

Nu ga ik verder met alles verder op de rit krijgen. Dit is voorlopig het laatste bericht en zodra de website van RedUnix weer in de lucht is, kan je daar informatie vinden.

moderators, ik verzoek om sluiting van deze beerput.

Groet,

Fred

The-BosS
05/09/10, 15:46
Dat was zeker een korte update fred nu even wat mijn persoonlijke mening hierover is

1. Na herhaaldelijke raad van iedereen blijf je maar je bedrijfsplannen etc uitleggen waar niemand wat aan heeft. Als je dan toch 3 miljoen omzet draaid had je je zaken wat beter op orde mogen houden. En het MPLS verhaal weten we onderhand wel.

2. Veel te laat als je het mij vraagt, dit had al veel langer moeten voorzien zijn.

3. Dat is inderdaad iets wat elke partij/betrokken voor zichzelf moet uitmaken.

4. Denk dat je eerder bij een specifieke politiedienst moet wezen ipv de wijkagent achter de hoek.

5. Nogmaals aan het facturatie en administratie hebben wij geen nood om uitleg dit moet je gewoon op orde hebben. Wat betreft de VPS ook rijkelijk te laat en hebben gedupeerde nu niets aan.

Voor de rest succes met het uitmesten van je boerenstal (zie punt 2 fred).

Yourwebhoster
05/09/10, 15:49
Wat ik mij ook afvraag is waarom je eerst zit te janken om hulp en vervolgens bij de aangeboden hulp geen response geeft?
Verder: Houd alles intern (communicatie inclusief). Het komt uiteindelijk toch wel op WHT terecht.
.

EK-Media
05/09/10, 17:41
Als je zoveel omzet draait had het wel wat beter geregeld mogen worden :P.


Maar dat terzijde zal het niet eens tijd worden voor een slotje ? soap is wel over denk :P

Swiftway-UK
05/09/10, 17:55
Als je zoveel omzet draait had het wel wat beter geregeld mogen worden :P.

De overname was volgens mij redelijk recent. Elke overname van redelijk formaat kost behoorlijk wat tijd. Soms is die tijd er op dat moment niet, omdat andere zaken prioriteit hebben.
Misschien heeft Fred er ook wat minder prioriteit aan gegeven, aangezien de huidige directeur ook de vorige eigenaar was. Wellicht heeft Fred teveel vertrouwd op zijn nieuwe business partner.
Wij hebben recent een aantal overnames gedaan, het integreren van de systemen van andere partijen kan veel tijd kosten. Zeker als de vorige managers niet meer beschikbaar zijn om zaken toe te lichten.
Er komen ook vaak lijken uit de kast bij een overname. Er zijn bijna altijd zaken die je pas ziet zodra je de bedrijfsvoering overneemt. Oninbare vorderingen, omzet die kunstmatig omhoog gekrikt is, systemen die niet lekker met elkaar werken, achterstallige rekeningen die opeens voldaan moeten worden (etcetera).

Een overname is vaak moeilijk om vlekkeloos te laten verlopen, tenzij de systemen van de overname partij (sales, billing, ordering, hosting control panel/client control panel) vrijwel identiek zijn aan die van je eigen bedrijf, net zoals het klantenprofiel. Het is soms beter om een overname te laten passeren, om een goede match te zoeken. Maar de verleiding is vaak groot als de prijs goed is, om dan toch een overname te doen, die niet geheel bij je bedrijf past. En dan beginnen de zorgen en problemen...

ResellerHosting
05/09/10, 18:52
moderators, ik verzoek om sluiting van deze beerput.

Groet,

Fred

Ik was van plan hetzelfde te posten totdat ik je reactie las.

Ben jij je er van bewust dat als je afgesloten wordt ivm wanbetaling en je EIGEN klanten aan hun lot overlaat (om wat voor reden dan ook) dat je als ondernemer ongeschikt bent en je een hele branche schade toebrengt?

Jij (en andere voor je) wekken wantrouwen met deze openbare manier van handelen. En die 10% omzet die jij kennelijk nu voor jezelf hebt afgeschreven staat niet in verhouding tot de schade die jij de branche hebt aangebracht.

Tenzij je overige 90% van je omzet bij analfabete klanten wordt gerealiseerd, zal ik zeer verbaasd zijn indien wat je nu over jezelf hebt afgeroepen niet zonder verregaande consequenties voor je rechtspersoon zult overleven.

Mensen moeten eens uit hun ramen kijken en realiseren dat ze niet alleen op de wereld zijn. En met je eerste uiteenzetting van je problemen wekte je sympathie omdat het ons allen kan overkomen, maar een week later wegens wanbetaling laten afsluiten en je eigen klanten aan hun lot overlaten en gewoon als derving van 10% omzet beschouwen is onbegrijpelijk.


3. klant verlies na wanbetaling en afsluiting en daardoor vervolg schade is je eigen schuld, lijkt me.
4. Strafzaak. ROFL.... weleens gehoord van civiel rechtelijk.... dat is deze zaak namelijk. (trek serieuze adviseurs en niet mensen die je naar je mond spreken.)

Ook al heb je gelijk na een bodem procedure 2 jaar, zal een rechter oordelen naar wat hij begrepen heeft en is dat maar deels van het verhaal waarin (zie 3) de rechtspersoon en bestuurders e.a. te verwijten is hij veiligheidshalve een oordeel in het midden doet, zodat de partij die wederom een paar jaar de tijd heeft (en bijbehorende kosten) haar recht meer mag gaan halen. Als schade die je kunt onderbouwen niet een paar ton is is het dus zinloos. (zeker omdat hij kennelijk ook nog geld van jouw krijgt).

Als het een overname of fusie was diende je voor het inzetten van de overname/fusie de boeken te controleren, als je daarbij een rechtspersoon hebt overgenomen (en het blijkt dat directeur is uitgeschreven bij KvK) ben je in eens verantwoordelijk voor alle lijken in de kast. Ga er maar vanuit dat er niets te winnen valt als je daar achteraan gaat, tenzij het de directe oorzaak is van wat er vorig weekend (wanbetaling met afsluiting) is gebeurd.

Overigens blijkt uit alles wel waar je prioriteit lag en de komende tijd gaat liggen en dat is niet bij je klanten, je eigen site niet representatief online krijgen na een week is ook kenmerkend. Nogmaals ik denk dat iedere ethische ondernemer in deze branche zich moet irriteren aan deze gang van zaken, het wilde westen op het internet was begin jaren negentig normaal, maar niet anno 2010.

Apoc
05/09/10, 20:41
1. fallissement

Dat is niet in frage, omdat Redunix maar een klein onderdeeltje is van het geheel. We hebben namelijk meerdere hosters plus ons internationale MPLS netwerk. RedUnix was over 2009 louter grofweg 10% van de totaal omzet. De IP Phone groep - voor aankoop RedUnix - had in 2008 ook omstreeks 3 miljoen omzet en als jullie de moeite nemen even bij de KvK te kijken, zie je een verrassend resultaat van IP Phone Telecom. De rest van de publicaties volgt.

Leuke praatjes kennen we nu wel. Verklaar eens waarom het zo lang heeft geduurd voordat de zaken met Grafix opgelost waren nadat je werd afgesloten. Als het financieel allemaal zo goed gaat, dan had je toch direct de openstaande rekeningen kunnen voldoen (en daarmee je klanten direct terug online kunnen helpen)?

Geert-Jan
05/09/10, 21:46
Leuke praatjes kennen we nu wel. Verklaar eens waarom het zo lang heeft geduurd voordat de zaken met Grafix opgelost waren nadat je werd afgesloten. Als het financieel allemaal zo goed gaat, dan had je toch direct de openstaande rekeningen kunnen voldoen (en daarmee je klanten direct terug online kunnen helpen)?

Dan had je i.i.g. meer kloten in je lijf gehad, dan nu een hoop blablala zonder inhoud.
3 miljoen omzet, geen winst, anders had je die zaken wel op kunnen lossen, je klanten kunnen houden en meer omzet kunnen genereren.
Met 3 miljoen omzet doe je het dus niet goed, en middels al je inhoud loze blabla hier geef je weinig vertrouwen voor de toekomst....

SHQ
05/09/10, 22:18
moderators, ik verzoek om sluiting van deze beerput.
Hoe kan men die sluiten als je hem zelf blijft volpompen met bulSHIT..

Je legt nu zelf de woorden bij de mensen in de mond.

Als het ECHT zo zou zijn zoals nu je schetst kan ik enkel zeggen dat je een zielig minderwaardig egoistisch ventje bent welke betalende klanten waar je het geld toch al van binnen had in de kou hebt laten staan.

Als je de in de hosting wereld wilt starten is een doordenkend ondernemer zich meteen bewust dat men met de inkomsten van een ander kan spelen. Hier in telt niet enkel incasseren van gelden maar het ook je inzetten voor je klanten die JOUW brood betaald hebben..
mijn 2cten..

Bah, blijf maar snel weg in de hostingwereld. Gelukkig zijn er veel concullega's die het wel goed voor hebben met hun klanten en deze helpen dag en nacht. en voor zulke ondernemers staan we onderling ook voor elkaar klaar. Jou zou ik liever een natrap geven... *kookt even*

Focuz
05/09/10, 22:36
De administratie staat op 1 van de shared webserver onder beheer van REDUNIX (rotterdam).
Hier kan ik niet bij.
Hier kan REDUNIX wel bij, aangenomen dat ze omgenummerd hebben.

Beschuldigingen hierin naar mij dat ik de boekhouding gestolen zou hebben zijn dus onterecht.

Tevens wordt ik ervan beschuldigd web01, web02 & web03 gekaapt te hebben door wachtwoorden aan te passen.
Blijkbaar weten ze hun eigen wachtwoorden niet meer want ik heb dit nimmer aangepast.
Dit is nog wel het meeste om te lachen. ROFL.

Geert-Jan
05/09/10, 22:46
Jou zou ik liever een natrap geven... *kookt even*

Rustig aan Maurice, neem er nog 1.
Ik zit ook :X

R.H.
05/09/10, 23:18
RackIT heeft wel gelijk. Ze laten hen klanten in de kou staan. Onthoud een ding, de klant kiest voor de aanbieder omdat ze het de aanbieder gunnen of er een goede gedachte over hebben. Deze klanten zorgen dus ook voor het eten op je warme bordje in je huis die je door je klanten hebt kunnen betalen (noem maar wat voorbeelden) met een mooi merk tafeltje en stoelen erbij als het even kan. Laat daarom dan ook nooit en nimmer je klanten in de kou staan. Zonder je klanten ben je absoluut niets. Dat zijn mijn 2cents.

En nee, ik hang niet het heilige boontje uit.

SHQ
05/09/10, 23:20
Rustig aan Maurice, neem er nog 1.
Ik zit ook :X

proost *je zou voor minder..* :):dots::lovewht::drunk:

SHQ
05/09/10, 23:23
De administratie staat op 1 van de shared webserver onder beheer van REDUNIX (rotterdam).
Hier kan ik niet bij.
Hier kan REDUNIX wel bij, aangenomen dat ze omgenummerd hebben.

Beschuldigingen hierin naar mij dat ik de boekhouding gestolen zou hebben zijn dus onterecht.

Tevens wordt ik ervan beschuldigd web01, web02 & web03 gekaapt te hebben door wachtwoorden aan te passen.
Blijkbaar weten ze hun eigen wachtwoorden niet meer want ik heb dit nimmer aangepast.
Dit is nog wel het meeste om te lachen. ROFL.

Jij hoeft ook niet de all onwetende uit te hangen, 2 kijven 2 schuld.
als jij en Fred als echte ondernemers jullie troubles hadden opgelost hoeven wij (lees alle overige hosters) jullie rommel niet op te ruimen.

Boekhouding op 1 server? lekker goed bezig.. nooit van backups gehoord? (op externe lokatie)

keer rebooten als single user en je hebt weer ander ww..

Focuz
06/09/10, 00:11
Uiteraard worden er backups gemaakt. Elke nacht, naar een externe lokatie (rotterdam/capelle).

rebooten in single user gaat een beetje moeilijk als je door je datacenter afgesloten bent van fysieke toegang! (nouja, al maakt redunix prima gebruik van serial console)

SHQ
06/09/10, 00:36
Geert-Jan, jij nog een biertje? de soap gaat nog wel even door namelijk :)

guusm
06/09/10, 00:39
Uiteraard worden er backups gemaakt. Elke nacht, naar een externe lokatie (rotterdam/capelle).

rebooten in single user gaat een beetje moeilijk als je door je datacenter afgesloten bent van fysieke toegang! (nouja, al maakt redunix prima gebruik van serial console)

Ik vraag me eerlijk gezegd een beetje af waar jij überhaupt het lef nog vandaan haalt om hier de vermoorde onschuld te spelen. Daar prikt echt iedereen doorheen en dat schaadt je echt nog veel meer, dan als je gewoon je mond houdt.

Iedereen weet inmiddels dat je klanten hebt staan opvangen bij de Kubus vorige week, dus je verhalen met 'ik kreeg geen contact met Fred' zijn bij voorbaat waardeloos. Je had zo naar binnen kunnen lopen en met hem kunnen spreken. Iedereen zal zijn schuld hebben, maar dat jij er ook een groot aandeel in hebt is gewoon overduidelijk. Stop dan alsjeblieft met te doen of dat niet zo is.

systemdeveloper
06/09/10, 01:22
Whaha, zijn jullie hier nu zieltjes aan het winnen zodat jullie straks voor de onnozele rechter kunt zeggen 'Kijk maar op wht, die geven me ook gelijk...' ?
Je zou eens moeten weten wat mensen zoals Maurice, ik en vast nog wel een hoop meer hier op het forum doen als klanten een probleem hebben. Wij trekken direct de beurs als dat moet om de boel zo snel mogelijk gefixed te krijgen, we betalen onze rekeningen aan derden en zorgen gewoon dat ons zelf niks te verwijten valt.
Jullie hebben het gewoon verkloot voor jullie klanten, simpel. Zelfs de 'winnaar' hier is straks een loser die blij mag zijn als ie wat klanten heeft die bij hem blijven. Een over de reputatieschade nog maar niet te spreken. Jullie staan al in de top 5 horrorverhalen op webwereld. Hoe moeten zichzelf respecterende hosters straks een klant nog duidelijk maken dat ze de boel wel op orde hebben? De helft van de klanten die gillend met de server onder de arm bij jullie weggerend zijn, heeft niet eens de tijd gehad om een goede hoster voor zichtzelf uit te zoeken.

Ik ga me ook maar een biertje pakken en hoop dat deze mega soap eens met wat pics wordt opgefleurd. Text only is zo....80 ties.

Hier een klant van jullie :)
YouTube- Greatest freak out ever (ORIGINAL VIDEO)

Jimmy1987
06/09/10, 03:27
Bij het zien van dat filmpje moest ik toch wel lachen, alhoewel je niet echt goed snikt bent als je zo doet omdat je moeder je wow account geanulleerd heeft. :thumbup: Maar het inderdaad ook een klant van redunix kunnen zijn. :w00t:

ResellerHosting
06/09/10, 05:37
Kijk dit is een betrouwbare webhoster:

YouTube- beach-webspace.de - Webhosting zu sonnigen Preisen!

ResellerHosting
06/09/10, 05:39
En deze ook:


YouTube- Geld verdienen mit Domain + Webspace - Bikini Girl


ps: zijn er meerdere mensen die na dit soort publieke incidenten door klanten worden aangesproken?

zibretni
06/09/10, 10:11
Wat is er nu weer aan de hand?
Mijn sites zijn weer offline...

Ik weet niet meer naar waar ik moet bellen, mailen, ...

R.H.
06/09/10, 10:14
Wat is er nu weer aan de hand?
Mijn sites zijn weer offline...

Ik weet niet meer naar waar ik moet bellen, mailen, ...

Waar draai je nu dan? Redunix of bij het overgenomen gedeelte ?

http://www.redunix.nl/ is wel online.

zibretni
06/09/10, 10:17
redunix
vermoed ik...

EdwinBlum
06/09/10, 10:21
Waar draai je nu dan? Redunix of bij het overgenomen gedeelte ?

http://www.redunix.nl/ is wel online.

Wat is je IP?

zibretni
06/09/10, 10:25
78.41.201.42

Spyder01
06/09/10, 10:26
78.41.201.42

Die is gewoon te pingen.

EdwinBlum
06/09/10, 10:29
Die is gewoon te pingen.

Ja geen probleem. Het is nog wel een oud IP...staat nu dus bij prutsdutch ;-)

Wat is je url?

zibretni
06/09/10, 10:31
www.recovent.be
sam zegt niets meer voor mij te kunnen doen ...
blijkbaar kan ik wel nog naar www.recovent.be:2222 maar inloggen zelf gaat niet

zibretni
06/09/10, 10:32
www.recovent.be
sam zegt niets meer voor mij te kunnen doen ...
blijkbaar kan ik wel nog naar www.recovent.be:2222 maar inloggen zelf gaat niet

Spyder01
06/09/10, 10:35
Er staan contactgegevens op de RU site, gewoon die even bijlangs gaan. Het is in feite hun probleem om te zorgen dat alles weer werkt zoals het zou moeten. Ze kunnen wel elkaar de schuld in de schoenen schuiven, maar dat brengt niemand ergens.

tjvb
06/09/10, 10:35
www.recovent.be
sam zegt niets meer voor mij te kunnen doen ...
blijkbaar kan ik wel nog naar www.recovent.be:2222 maar inloggen zelf gaat niet

Al de forget password functie gebruikt ( http://www.recovent.be:2222/CMD_LOST_PASSWORD )
En bij mij gaat die naar de .45 en niet de .42 (beide reageren niet op poort 80)

zibretni
06/09/10, 10:39
die forget wil ik pas op laatste gebruiken,
met toegang tot direct admin zijn mijn sites immers nog niet online

sam zegt niets te kunnen doen
en redunix neemt niet op en mailt niet terug

R.H.
06/09/10, 10:41
die forget wil ik pas op laatste gebruiken,
met toegang tot direct admin zijn mijn sites immers nog niet online

sam zegt niets te kunnen doen
en redunix neemt niet op en mailt niet terug

Dus in het kort: Ze hebben de wachtwoorden van hen DirectAdmin veranderd (van de klanten) of zie ik dat helemaal verkeerd?

EdwinBlum
06/09/10, 10:42
die forget wil ik pas op laatste gebruiken,
met toegang tot direct admin zijn mijn sites immers nog niet online

sam zegt niets te kunnen doen
en redunix neemt niet op en mailt niet terug

pm me even je inloggegevens

tjvb
06/09/10, 10:44
Dus in het kort: Ze hebben de wachtwoorden van hen DirectAdmin veranderd (van de klanten) of zie ik dat helemaal verkeerd?

Of het is een ander systeem / of ...
Het kan van alles zijn, ik zou even bellen/mailen als ik jou was (en hopen op snelle reactie)

zibretni
06/09/10, 10:44
niemand reageert daar...

tjvb
06/09/10, 10:45
niemand reageert daar...

tja, dan is die forget password de enige manier om te kijken of je account er wel staat.

R.H.
06/09/10, 10:45
Ik ben geen klant daar hoor (GELUKKIG!) we hebben gewoon eigen servers. Ik denk alleen met de slachtoffers mee :-)

Yoram2006
06/09/10, 10:53
1. fallissement

Dat is niet in frage, omdat Redunix maar een klein onderdeeltje is van het geheel. We hebben namelijk meerdere hosters plus ons internationale MPLS netwerk. RedUnix was over 2009 louter grofweg 10% van de totaal omzet. De IP Phone groep - voor aankoop RedUnix - had in 2008 ook omstreeks 3 miljoen omzet en als jullie de moeite nemen even bij de KvK te kijken, zie je een verrassend resultaat van IP Phone Telecom. De rest van de publicaties volgt.

<knip>

Fred


1. Omzet is geen winst, althans in mijn boekhouding niet!

2. Resultaten uit het verleden .. blabla.. of te wel 2008 is niet 2010 !!

3. Je verwijst naar een omzet van 2008, meld dat Redunix slechts 10% van je omzet in 2009 was. Volgens mij is dit appels en peren vergelijken. Want cijfers over 2008 (3mln) zegt niks over de 10% van 2009.

Boyke
06/09/10, 11:06
Een over de reputatieschade nog maar niet te spreken. Jullie staan al in de top 5 horrorverhalen op webwereld.

Daar staan WeDare en I3D ook in, dus dat wil niet alles zeggen.

zibretni
06/09/10, 11:10
heeft iemand een 06 nr van redunix?

R.H.
06/09/10, 11:10
heeft iemand een 06 nr van redunix?

Zo te horen zullen ze daar ook niet opnemen.

Geert-Jan
06/09/10, 11:35
Geert-Jan, jij nog een biertje? de soap gaat nog wel even door namelijk :)

Maurice, het gaat er nog van komen dat ik van mijn vrouw een WHT verbod krijg, ik kan niet dagelijks :drunk: thuis komen.

Wat een kansloze sukkels die twee.....->|

Marty
06/09/10, 12:46
web03.shared.redunix.net (server in capelle via IP van PantherIT - Produch) is sinds gisteravond weer uit de lucht. Zo'n beetje gelijktijdig met dit twitterbericht van Produtch

@produtch Uw domein bij REDUNIX mogelijk offline. ATN-Networks, registrar van REDUNIX, haalt primaire nameservers uit de lucht.

Geen idee wat ik daaruit moet afleiden?

Mededeling over tijdelijke hulp via Produtch is ook plotseling verdwenen. Maw zonder vooraf bericht is een stekker eruit getrokken?

Ik kon daarstraks eerst nog even ftp'en maar dat stopte er gaande weg ook mee.

Uiteraard is dit probleem nog steeds pakkie an voor RedUnix..

Ik heb zelf alles vorige week verhuisd naar andere partij, en vanmorgen laastste domein van reseller account overgezet. Er was geen andere keus!

RedUnix laat shared klanten echt barsten, verschillende manieren van contact worden totaal genegeerd, ook email wordt niet beantwoord. Nu alleen nog mijn jaar vooruitbeteaalde factuur terug vorderen. Ben klant geweest sinds 2001/2002 oorspronkelijke oprichting door RtH veel mee gemaakt, maar dit...

Ard
06/09/10, 12:58
Kan iemand mij helpen met het volgende, ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
Wij (de school) hebben een site draaien bij Redunix, Redunix heeft ook de domeinnaam registratie geregeld. Gezien alle perikelen (veel downtime en een al weken niet werkend forum) willen wij de site en de registratie gaan verhuizen. Hoe moet ik dit aanpakken ?

t.bloo
06/09/10, 13:01
als je nameservers uit de lucht zijn, kun je door je hosts file tijdelijk aan te passen (zie google) zorgen dat je er zelf nog bij kunt

Mark17
06/09/10, 13:03
Kan iemand mij helpen met het volgende, ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
Wij (de school) hebben een site draaien bij Redunix, Redunix heeft ook de domeinnaam registratie geregeld. Gezien alle perikelen (veel downtime en een al weken niet werkend forum) willen wij de site en de registratie gaan verhuizen. Hoe moet ik dit aanpakken ?

Zoek een andere provider en leg daar het verhaal voor. Een goede provider zal vervolgens precies kunnen zeggen wat je moet doen voor de verhuizing en hoe dit zo snel mogelijk geregeld kan worden (en mogelijk zal de nieuwe provider zelfs helpen met de verhuizing).

Yourwebhoster
06/09/10, 13:06
Kan iemand mij helpen met het volgende, ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
Wij (de school) hebben een site draaien bij Redunix, Redunix heeft ook de domeinnaam registratie geregeld. Gezien alle perikelen (veel downtime en een al weken niet werkend forum) willen wij de site en de registratie gaan verhuizen. Hoe moet ik dit aanpakken ?

Via atn-networks kon het domeinnaam verhuisd worden dacht ik, tenminste via hem kan je de token krijgen als ik het goed begrepen heb. Je nieuwe provider zal uit kunnen leggen wat de verdere procedure is.

Ard
06/09/10, 13:16
Duidelijk. Ben al aan het mailen. Hoe kom ik aan een verhuiscode ? Die hoor ik toch van Redunix te krijgen ? Dat kan dan wel een een moeilijke en langdurige zaak worden. Reageren op mails ging al niet zo lekker de laatste tijd.

Ard
06/09/10, 13:17
Via atn-networks kon het domeinnaam verhuisd worden dacht ik, tenminste via hem kan je de token krijgen als ik het goed begrepen heb. Je nieuwe provider zal uit kunnen leggen wat de verdere procedure is.

Ok dank je wel. Ga ik die ook een mailtje sturen.
Dank voor de hulp allemaal !

Yourwebhoster
06/09/10, 13:19
Duidelijk. Ben al aan het mailen. Hoe kom ik aan een verhuiscode ? Die hoor ik toch van Redunix te krijgen ? Dat kan dan wel een een moeilijke en langdurige zaak worden. Reageren op mails ging al niet zo lekker de laatste tijd.

atn-networks heeft een connectie met IP phone group waar Redunix weer onder valt. atn-networks is schijnbaar de registrar (don't blame me if I'm wrong) maar als ik het goed kan herinneren werd in dit topic het e-mail adres gegeven om de auth code op te vragen.

Marty
06/09/10, 13:29
Via atn-networks kon het domeinnaam verhuisd worden dacht ik, tenminste via hem kan je de token krijgen als ik het goed begrepen heb. Je nieuwe provider zal uit kunnen leggen wat de verdere procedure is.

Nee, Atn-networks kan niets voor je doen.

RedUnix heeft voor domein verhuizing het emailadres dotnltoken@gmail.com aangemaakt, ik heb het vanmorgen nog gebruikt.

Let op je moet kunnen aantonen dat je eigenaar bent van het domein, zie elders in deze thead.

Voor de rest support@redunix.nl, al heb ik daar geen antwoord gekregen en velen met mij..

Ard
06/09/10, 13:48
Support kreeg ik ook niks vandaar dat ik hier ben gaan posten. Jullie hebben hier veel meer kaas van gegeten. dotnltoken nu ook gemaild. Dank allen !

ResellerPlanet
06/09/10, 16:36
Heeft iemand het email adres van Fred? Hij heeft iedereen die langsgeweest is een kaartje gegeven normaal gezien, maar ik ben dat kaartje reeds kwijt :)

Spyder01
06/09/10, 16:50
Heeft iemand het email adres van Fred? Hij heeft iedereen die langsgeweest is een kaartje gegeven normaal gezien, maar ik ben dat kaartje reeds kwijt :)

Met heel weinig moeite had je het zelf ook in dit topic kunnen vinden:


E-mails kunnen worden gestuurd naar:

farendse@ipphoneteam.nl OF
wberendsen@ipphoneteam.nl OF
support@redunix.nl

Pantsy
06/09/10, 18:32
WHT = geen (!) support forum voor in dit geval RedUnix, het heeft dus geen zin om hier te komen voor support. Stuur een email naar support@redunix.nl

Dit topic gaat op slot voordat het weer helemaal opnieuw begint! Gebruik de zoek functie binnen dit topic en je alle antwoorden kan je dan vinden op de bovenstaande vra(a)g(en).

Tenzij je alles wilt weten, dan heb je 109 pagina's de tijd...