PDA

Bekijk Volledige Versie : Redunix fraude (Sam T*rb*rg)



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7

macmouse
30/08/10, 10:23
Gisteren nog mail van fred gehad dat het vandaag in orde komt , ben ik de enige die shared is , lijkt er wel op .....
heb mijn gegevens naar de support gestuurd , hoop wel echt dat het nu in orde komt kost echt veels te veel

Lekker uitslapen Fred na 40 uur moet je even gaan liggen ...

ik ben ook shared hoster, maar nog geen reactie gehad

rdewilde
30/08/10, 10:29
Beste mensen,

Als eerste wil ik iedereen danken voor positieve reacties. De negatieve reacties luister ik ook naar. Ik zal met sommige van die dingen zeker wat gaan doen. Ook dank voor de mop van de dag; Surface-to-Air Missile :)
(..) heel verhaal (..)
Groet,

Fred
En Sam?

Edit: Oh oeps, http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-managed-hosting/162551-redunix-fraude-sam-t-rb-rg-2.html#post1156155

engelke
30/08/10, 10:31
Ik krijg net een mail van Sam met het volgende subject:

"ProDutch Hosting biedt REDUNIX hulp"



Gewaardeerde relatie,

Als gevolg van een betalingsachterstand bij 1 van de leveranciers van REDUNIX is vrijdagochtend REDUNIX afgesloten van internet & gedeeltelijk ook de netspanning.
Concreet komt dit op het volgende neer:
Down:
* Capelle a/d IJssel, POP1/BG, Racks gfx-3.9 & gfx-3.10: Netspanning eraf
* Alphen a/d Rijn, Racks gfx2-2.1: Stroom eraf.
* Rotterdam, Spaanse Kubus, Tele2, racks t2-1 & t2-1: Netspanning eraf.
* Fiberring tussen steden: ontkoppeld.
Up:
* Capelle a/d IJssel, POP2/1e etage, QWeb suite, Racks axo-12, axo-14 & axo-16
Gedeeltelijk Up:
* Rotterdam, Spaanse Kubus, REDUNIX / Kronos Nederland DC (6e): Racks ipp-*
Netspanning aanwezig, IPPhone netwerk online, REDUNIX netwerk offline.
ProDutch Hosting heeft haar colocatie ook gevestigd in Capelle a/d IJssel, POP2, QWeb suite.
ProDutch Hosting heeft haar eigen netwerk met eigen uplinks naar het internet en heeft daardoor geen last gehad van de REDUNIX afsluiting.
Panther-IT is de beheerder (RIPE LIR) van de REDUNIX ip-adressen en ASnr. REDUNIX routeerde echter wel zelfstandig.
Bij constatering door Panther-IT dat de REDUNIX ip-adressen in z'n geheel niet meer door REDUNIX op internet gerouteerd werden zag Panther-IT de noodzaak om deze routering bij ProDutch Hosting neer te leggen om zo het Capelle deel van REDUNIX te redden.
ProDutch Hosting is immers colocatie buurman van REDUNIX en netwerken waren reeds aan elkaar gekoppeld.
Racks axo-12, axo-14 & axo-16 draaien op dit moment qua netwerk/internet via het netwerk van ProDutch Hosting.
REDUNIX neemt hiervoor op dit moment nog wel zelf de rackspace & stroom af bij QWeb.

Mocht uw dedicated server of colocated server op vrijdag maar een enkel uurtje offline zijn geweest dan staat uw server dus in Capelle a/d IJssel.
Inmiddels heb ik vernomen dat het REDUNIX datacenter in Rotterdam een internet uplink heeft, zij het van IPPhone.
ProDutch Hosting heeft REDUNIX aangeboden om ook de rotterdam lokatie van REDUNIX ip-adressen te voorzien door samen te werken in routering hiervan.
Een reactie van de heer Arendse (REDUNIX) hierin is helaas uitgebleven.
ProDutch hosting zal tot dinsdag deze nood-diensten/resources vrij van kosten leveren.
Dit gunt de gedupeerden de tijd om een keuze voor continuatie van colocatie te maken en/of eventuele data veilig te stellen.
ProDutch Hosting biedt u daarbij het alternatief voor deze continuatie, u kunt namelijk met dezelfde REDUNIX ip-adressen ook bij ProDutch Hosting hosten.
De verhuizing neemt letterlijk 2 minuten in beslag (server schuift 1 rack op) en de prijzen en het productaanbod van het oude REDUNIX blijven exact hetzelfde gehandhaafd binnen ProDutch Hosting.
Een bijkomend voordeel van ProDutch Hosting is het behoud van de kennis en historie van REDUNIX technieken en procedures middels het dienstverband van mijzelf.
Deze kennis wordt allemaal overgedragen aan de helpdeskmedewerkers van ProDutch Hosting.
Middels het starten van het nieuwe hostingbedrijf ProDutch Hosting en daarmee de REDUNIX klant een alternatief te bieden voor de vele redunix storingen van het afgelopen jaar probeer ik, Sam Terburg, mijn verantwoordelijkheid naar, oorspronkelijk, mijn klanten te nemen en ons hiervan los te trekken.
Ik wil u echter met respect behandelen en u de keuze hierin geven.
Ik hoop daarom dat u de gemaakte keuze om de REDUNIX servers in Capelle a/d IJssel te redden middels een internet link van ProDutch Hosting op prijs kunt stellen.
Ik hoop daarom dan ook dat wij onze zakenrelatie nog jaren mogen voorstzetten, al zij het nu onder een andere naam.

Hopende van u te mogen vernemen verblijf ik,

Sam Terburg
Directeur ProDutch Hosting BV



Yeah right, alsof ik je nog ga geloven ...

Edit: Ik heb nog nooit zo'n goed voorbeeld van een slecht uitgevoerde "spin" gezien.

klaasie
30/08/10, 10:50
Ben benieuwd hoe Sam en Fred er over een paar maanden bij zitten. De tijd zal het leren ...

Edit: zou het een leuke POLL zijn ? Sam vs Fred

macmouse
30/08/10, 11:14
mailtje gestuurd voor verhuizing domeinen, binnen 5 minuten de gewenste tokens teruggekregen. Netjes.

Nu hopen dat ze de verhuizing snel accepteren

fortunahome
30/08/10, 11:37
Ik ben aan het wachten op de nameservers die naar het nieuwe ip moeten gaan wijzen.
Ondertussen trof ik het volgende aan in de krant:

http://img801.imageshack.us/img801/4691/fortunahome.png

Marcel16100
30/08/10, 12:11
mailtje gestuurd voor verhuizing domeinen, binnen 5 minuten de gewenste tokens teruggekregen. Netjes.

Nu hopen dat ze de verhuizing snel accepteren

Waar heb je dat mailtje heen gestuurd??
Alvast bedankt

rdewilde
30/08/10, 12:38
Edit: zou het een leuke POLL zijn ? Sam vs Fred
Voor ongefundeerde relnichten lijkt het me een smuller. En het doel zou zijn om het conflict te voeden met nieuwe speculaties? :drool:

WH-Tim
30/08/10, 12:50
Het klinkt in Sam zijn mail net alsof hij het goed met Fred voor heeft. Ik weet inhoudelijk niets van de situatie, maar als Sam hulp aanbiedt terwijl hij alle voorgaande keren daarmee de hele toko op zijn kop heeft gezet dan zou ik die hulp ook niet aannemen. Zeker niet als je er vanaf 2 dagen daarna (waarschijnlijk grof) voor zult moeten gaan betalen. Want die prijs staat er natuurlijk niet bij vermeld. Dus dan wordt REDUNIX wederom afhankelijk van Panther-IT, kan PIT REDUNIX weer gaan leegzuigen en onder druk zetten, en wordt alleen PIT er beter op. En dan heeft REDUNIX alsnog geen enkele zekerheid. Lijkt me geen aantrekkelijk aanbod.

Ohja, en het is zeker aangeboden per mail of per telefoon? Lijkt me handig als Fred 100 mails per uur krijgt en nog meer telefoontjes per uur die hij niet eens in zijn eentje allemaal kan beantwoorden. Zo kan ik ook nog wel wat mensen een goed aanbod doen.

Ik vind het wel knap dat Sam zijn kennis volledig gaat overdragen aan zijn support medewerker. Dat klinkt alsof hij binnen 5 minuten even zijn support medewerker zal inlichten over vele jaren zaken doen en configuraties maken. Hoe doe je dat? En dan nog knapper aangezien hij niet eens feiten van enkele weken oud kan onthouden blijkt uit een contact dat ik met hem had eerder deze week.

Opvallend dat ze een hele lijst netwerken neerzetten die allemaal offline zijn en dan onderaan hun geliefde provider QWEB die wel online is. Wat een verkapte marketingstruc is dat zeg. Zouden ze daar echt over nagedacht hebben of contact met een psycholoog over gehad hebben?

Ohja leukste is dat ze voordoen in deze email/brief dat REDUNIX gewoon gedeeltelijk online is gebleven en dat PIT ze heeft proberen te redden, i.p.v. dat PIT keihard de IP-ranges heeft omgegooid zoals ze zelf op hun website hebben aangegeven. Fraai zeg.

Ik zou deze hele email niet geloven mensen, maar dat is mijn mening. Het is puur weer een verhaal op touw zetten om zichzelf en hun uplink leverancier de hemel in te prijzen.

macmouse
30/08/10, 12:58
en een paar van mijn domeinen zijn al verhuisd, krijg net de bevestiging van TransIP binnen. Mooi zo

Robowave
30/08/10, 13:16
zit nog geen beweging in en niks gehoord verder, verhuizen wil ik nog niet als het werkt is het ok , maar duuuuuuuuuuuuuuuuuurt wel eruuuug laaaaang

osmana
30/08/10, 13:20
Wat te doen als je je servers wilt ophalen? kan ik zo door rijden naar de kubus?

greenery
30/08/10, 13:33
Zelfde vraag als osmana, ik zou graag vanmiddag mij server ophalen. Twee mails gestuurd (naar @ipphone en info@redunix.nl).

Binary Solution
30/08/10, 13:40
Van wat ik begrepen en zelf vrijdag ervaren heb is het antwoord: JA

Je kunt naar de Kubus gaan, REDUNIX zit op de 6e etage (gewoon tegen de portier zeggen dat je voor REDUNIX komt, je moet dan intekenen en je kunt naar de 6e) en dan zal Fred je waarschijnlijk je servers meegeven... ALs het colo's zijn natuurlijk ;)

armiori
30/08/10, 13:42
mailtje gestuurd voor verhuizing domeinen, binnen 5 minuten de gewenste tokens teruggekregen. Netjes.

Nu hopen dat ze de verhuizing snel accepteren

Ik vraag me ook af: naar wie gemaild???
Heb hier al 3 uur geleden tokens van onze websites aangevraagd maar ontvang niets! wij hebben ook shared hosting maar weet nu niet meer bij wie/waar de server staat, of wie of wat redunix nu is... ben nu al 3 dagen bezig met deze ellende en wil snel verhuizen! In mail van sam kan ik ook niet echt iets opmaken over de shared servers. gelukkig wel kunnen backuppen!

Binary Solution
30/08/10, 13:49
E-mails kunnen worden gestuurd naar:

farendse@ipphoneteam.nl OF
wberendsen@ipphoneteam.nl OF
support@redunix.nl

macmouse
30/08/10, 13:51
E-mails kunnen worden gestuurd naar:

farendse@ipphoneteam.nl OF
wberendsen@ipphoneteam.nl OF
support@redunix.nl

fout, mailen naar :

DotNL TOKEN <dotnltoken@gmail.com>

armiori
30/08/10, 13:54
Dank u!!
Dat wordt dus EN farendse@ipphoneteam.nl EN wberendsen@ipphoneteam.nl EN support@redunix.nl EN dotnltoken@gmail.com

macmouse
30/08/10, 13:55
voor tokens is mailen naar dotnltoken@gmail.com genoeg denk ik

Stewie
30/08/10, 14:03
Wie zit achter dat gmail adres dan? Het komt nogal vreemd over omdat de andere adressen wel bedrijfs email zijn.

macmouse
30/08/10, 14:04
kijk even een paar pagina's terug, daar staat het helemaal uitgelegd.

macmouse
30/08/10, 14:07
hier het verhaal van Chris :



voor iedereen die .nl tokens nodig heeft:

Na aanleiding van de actuele gebeurtenissen zijn er uiteraard verschillende mensen welke graag hun .nl domein willen verhuizen vanuit REDUNIX naar een andere partij. Om een .nl domein te verhuizen heb je een zogenaamde TOKEN nodig. Dit TOKEN betreft een sortiment van beveiligingscode en enkel en alleen met deze code kun je als eigenaar van het domein een verhuizing in gang laten zetten.

Speciaal voor mensen welke hun .nl domein willen verhuizen en daarvoor een TOKEN nodig hebben is er een email adres aangemaakt waar je dit TOKEN kunt opvragen. Je kunt hiervoor mailen aan dotnltoken@gmail.com. Wij trachten erna om je TOKEN zo snel als mogelijk aan je terug te mailen. Dit zal in eider geval binnen de door SIDN vastgestelde termijn van 5 dagen zijn.

Aan het opvragen van de TOKEN zijn wel enkele spelregels verbonden:

- We kunnen, doordat we niet alle gegevens tot onze beschikking hebben, het TOKEN enkel en alleen verstrekken aan het mailadres welke bij SIDN bekend is als administratief contact. Zorg dat u vanaf dit mailadres mailt.
- Indien je vanaf het mailadres van het administratieve contact niet kunt mailen, maar wel de eigenaar van het domein bent, zend dan in ieder geval enig bewijs mee waar wij dit uit kunnen opmaken. Als eigenaar kunt u bijvoorbeeld een kopie van uw legitimatie en/of een uittreksel KvK meezenden.
- Wanneer je beheerder/tussenpersoon van de domeinnamen bent en daarmee niet aan bovenstaande punten kan voldoen, kan je eventueel ook een kopie van het REDUNIX factuur en een screendump/kopie bank- of giroafschrift van de betaling hiervan toezenden.

wij zijn druk bezig nog een aantal servers online te brengen. Vanacht zal ik alle dns gegevens gaan aanpassen zodat ook bijvoorbeeld de helpdesk van ons weer zal werken. Nog even geduld aub. Ik los problemen ook liever op buiten dit forum, het was even niet anders nu.

osmana
30/08/10, 14:15
@Binary Solution moet ik nog wat gegevens meenemen? ik woon namelijk 200 km van de spaanse kubus af zou lullig zijn als ik iets vergeet en hem niet mee krijg.

armiori
30/08/10, 14:21
weet iemand wat er met de shared hosting van redunix gaat gebeuren? gaan die morgen ook offline? via trace zie ik dat onze site via produtch naar redunix srever gaat dus ga ervanuit dat die in capelle staat. in sam's mail (over de 'reddingsoperatie' van produtch) refereert hij er niet naar en op mail antwoordt hij helaas (nog steeds) niet....

wabraas
30/08/10, 14:30
Na het openstellen van het Token aavraag mail adres heb ik de gevraagde tokens binnen 2 uur ontvangen, mijn dank hiervoor.

Suc7 jullie allemaal

Jksan
30/08/10, 14:36
@osmana,

Ik zou in ieder geval je laatste colo factuur van Redunix meenemen, bankafschrift dat je betaald hebt en een rijbewijs of paspoort.
Als je een bedrijf bent een kvk inschrijving, en een kopie paspoort/rijbewijs van de directie.

Magus
30/08/10, 14:40
en een schroevendraaier, en wellicht iets om de server veilig in te vervoeren. Leg deze niet zomaar los in de achterbak van de auto ;) een deken kan dienst doen hiervoor als je niets anders beschikbaar hebt. Vergeet niet de server na uitzetten eventjes te laten afkoelen.

no1san
30/08/10, 14:41
Heeft er iemand al een server uit het rack van RU in capelle gehaald?
(12,14 en 16)

Met wie moet je dan zaken doen: Sam, RU of Qweb?

jobd
30/08/10, 14:51
Heeft er iemand al een server uit het rack van RU in capelle gehaald?
(12,14 en 16)

Met wie moet je dan zaken doen: Sam, RU of Qweb?

Met grafix. Hierboven staat wat je het beste meeneemt (jksan @14:36). Vergeet niet de aankoopfactuur of iig de servicetag!

rdewilde
30/08/10, 14:53
Dank u!! <knip>
support@redunix.nl EN dotnltoken@gmail.com
support@redunix.nl
Aldus Fred een paar posts terug. Vergeet niet de klantinformatie/bewijs van eigendom/betaling mee te sturen aangezien de administratie foetsie is.

EN dotnltoken@gmail.com
Aldus Chris(ke), voor aanvraag verhuistokens (ook bovenstaande informatie meezenden) indien je het vertrouwt.

klaver
30/08/10, 15:12
nu ook in het nieuws op WebWereld.nl:
http://webwereld.nl/nieuws/67006/klanten-isp-redunix-offline-na-wanbetalingen-.html

FunnyMedia
30/08/10, 15:12
Inmiddels ook op webwereld bekend: http://webwereld.nl/nieuws/67006/klanten-isp-redunix-offline-na-wanbetalingen-.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Webwereld+%28Webwereld%29

Ik wens de huidige eigenaren van RedUnix veel sterkte toe met deze naam.

Pantsy
30/08/10, 15:16
Ik snap nog steeds niet waarom sommige mensen nog steeds, in mijn ogen, rare vragen stellen.

Kan ik zo maar naar de kubus rijden en me server ophalen? Ik zal dan maar even een simpel antwoord geven "Nee" natuurlijk kan dat niet. De storm is grotendeels gaan liggen, je kan dus logischerwijs afvragen of je eerst contact moet hebben met RedUnix (ja!) en die jou dan vervolgens weer toegang verlenen in het datacenter en je zullen begeleiden.

Dan krijgen we weer het hele token verhaal... dat is al netjes vertaald. Ik begrijp dat gedupeerden lekker komen posten in dit topic, maar je hebt ook een zoek functie(!) zodat je het topic kan door zoeken en kijken of wellicht jou antwoord er al in staat.

Zoals fred nu heeft aangegeven:

support@redunix.nl

Dat lijkt mij dus de manier om te contacteren en zoals hij ook aangaf niet meer op de ipphone mail adressen.

Voor de tokens dotnltoken@gmail.com

@rdewilde, die heeft het gelukkig wel begrepen.

jobd
30/08/10, 15:18
Kan ik zo maar naar de kubus rijden en me server ophalen? Ik zal dan maar even een simpel antwoord geven "Nee" natuurlijk kan dat niet. De storm is grotendeels gaan liggen, je kan dus logischerwijs afvragen of je eerst contact moet hebben met RedUnix (ja!) en die jou dan vervolgens weer toegang verlenen in het datacenter en je zullen begeleiden.
.

Behalve als je dus bij Grafix hangt. Redunix heeft hier geen toegang meer, en ook de keycard die je van Redunix hebt gehad werkt niet meer. Je moet dus naar Grafix in dit geval ;).

agi
30/08/10, 15:22
[QUOTE=engelke;1159179]Ik krijg net een mail van Sam met het volgende subject:

"ProDutch Hosting biedt REDUNIX hulp"


Ben al jaren reseller via Redunix (altijd best tevreden geweest overigens), gelukkig alles weer online sinds gisteren.
Vanmorgen ontving ook ik deze mail van Sam.
Als ik het goed lees allemaal en zie dat alles bij mij via http://web02.shared.redunix.net:2222/ (produtch) loopt, ligt deze server er morgen weer uit.
" ProDutch hosting zal tot dinsdag deze nood-diensten/recources vrij van kosten leveren"

Pantsy
30/08/10, 15:24
Behalve als je dus bij Grafix hangt. Redunix heeft hier geen toegang meer, en ook de keycard die je van Redunix hebt gehad werkt niet meer. Je moet dus naar Grafix in dit geval ;).

Logisch en daar heb je gelijk in, echter ging het hier over de kubus. Heb zo'n gevoel dat er in grafix nog weinig colo klanten zijn van redunix inmiddels.

jobd
30/08/10, 15:34
Naast het linkje van Webwereld is er ook een artikel gepost op ISPam: http://www.ispam.nl/archives/18270/poldersoap-redunix-klanten-uit-de-lucht-zakenpartners-rollend-over-straat/

t.bloo
30/08/10, 15:34
Heb zo'n gevoel dat er in grafix nog weinig colo klanten zijn van redunix inmiddels.

Ikke heb daar nog een ongebruikte oude colo server hangen*, het zal mij benieuwen hoe lang die het blijft doen :unsure:. Ik heb aan Redunix betaald voor dat ding, dus zij mogen ook de connectivity regelen...


* zo'n server die daar terecht gekomen is door de inmiddels beruchte onaangekondigde verhuizingen van Redunix in het verleden, en waarvan ze dan uiteraard niet meer wisten dat die daar hing

Intakt
30/08/10, 16:08
-knip Janneman-
Spammert

t.bloo
30/08/10, 16:22
Overigens, het netwerk naar de machines van Redunix in Capelle is het afgelopen uur belabberd met hoge ping en regelmatig ~70% packet loss.

Kippenijzer
30/08/10, 16:32
We halen even een willekeurige oorzaak uit de lucht:

Iedereen is tegelijkertijd backups aan het trekken, waardoor de uplinks vol zijn.

Apoc
30/08/10, 16:36
We halen even een willekeurige oorzaak uit de lucht:

Iedereen is tegelijkertijd backups aan het trekken, waardoor de uplinks vol zijn.

Dit topic bestaat inmiddels uit bijna 1300 reacties. Het toevoegen van dit soort speculatie maakt de situatie er niet duidelijker op. Zeker in de huidige situatie zijn er zo'n 10000 mogelijke oorzaken voor dit probleem. Hou het dus gewoon bij de feiten.

t.bloo
30/08/10, 16:39
Ach, zo goed was het netwerk toch al nooit, grafiekje is mijn verzamelde data in Mbit/s...

Qbizner
30/08/10, 18:07
Heeft er iemand al een server uit het rack van RU in capelle gehaald?
(12,14 en 16)

Met wie moet je dan zaken doen: Sam, RU of Qweb?

Klanten van Redunix die een server hebben in de racks van Redunix in de Suite van Qweb moeten een toestemming vragen bij Redunix om zijn/haar server te mogen meenemen, zodra wij deze toestemming hebben ontvangen van Redunix zullen wij de medewerking verlenen om deze server mee te nemen.

jobd
30/08/10, 18:16
Klanten van Redunix die een server hebben in de racks van Redunix in de Suite van Qweb moeten een toestemming vragen bij Redunix om zijn/haar server te mogen meenemen, zodra wij deze toestemming hebben ontvangen van Redunix zullen wij de medewerking verlenen om deze server mee te nemen.

Een eigen server is eigendom. Toestemming van REDUNIX lijkt me dan ook niet nodig, daarnaast ga ik er vanuit dat alleen met deze 'toestemming' jullie geen hardware mee gaan geven. Of heb ik dit volgens jullie helemaal mis :)?

no1san
30/08/10, 18:24
@Qbizner mail verzonden naar support@redunix.nl
Met een CC naar Musti.

@jobd ik ben blij met enige controle. Echter wat ik daar heb gezien is die niet optimaal en 1 server is off line sinds vanochtend.

aangezien ik nog geen reactie heb van grafix, en ook niet van redunix support over de offline server ga ik nu aan qweb vragen of mijn server er nog wel is.

En hoelang ik moet wachten op een reactie van support@redunix.nl aangezien de stekker er vanavond om 24:00 uit kan gaan.

Swiftway-UK
30/08/10, 19:10
Een eigen server is eigendom. Toestemming van REDUNIX lijkt me dan ook niet nodig, daarnaast ga ik er vanuit dat alleen met deze 'toestemming' jullie geen hardware mee gaan geven.

Het kan ook zijn, dat een colocatie klant een achterstand van betaling heeft bij Redunix. Dus toestemming lijkt me wel nodig.

Het is bijvoorbeeld bijzonder sympathiek dat Grafix klanten van REDUNIX geholpen heeft, door hen aan te bieden dat zij eigen apparatuur mogen verwijderen, maar dit brengt GRAFIX mogelijk in juridische problemen met REDUNIX.
GRAFIX kan namelijk niet controleren of colocatie klanten van REDUNIX hun rekeningen aan REDUNIX voldaan hebben. Door deze actie, kan REDUNIX het Grafix in principe erg lastig maken om hun vordering op REDUNIX te innen.
Sterker, Grafix heeft met deze actie de deur geopend voor een schadeclaim van REDUNIX op Grafix.

Grafix had geen apparatuur van colocatieklanten van REDUNIX mogen laten uitvoeren, voordat REDUNIX hier toestemming voor gegeven heeft.

jobd
30/08/10, 19:23
Het kan ook zijn, dat een colocatie klant een achterstand van betaling heeft bij Redunix. Dus toestemming lijkt me wel nodig.

Helder, daar had ik dan weer niet aan gedacht. Weer wat geleerd ;)

Boersma
30/08/10, 19:45
En nog steeds doet mijn email het niet... nu al 4 dagen zonder:
http://web07.shared.redunix.net/roundcube/

Apoc
30/08/10, 19:50
Het is bijvoorbeeld bijzonder sympathiek dat Grafix klanten van REDUNIX geholpen heeft

Laten we even eerlijk zijn, dat is puur eigenbelang. Heeft vrij weinig met sympathiek te maken. Overigens alle respect voor Grafix hoor, ze zullen Redunix echt niet zomaar hebben afgesloten en de problemen zullen waarschijnlijk al een lange tijd hebben gespeeld.


Grafix had geen apparatuur van colocatieklanten van REDUNIX mogen laten uitvoeren, voordat REDUNIX hier toestemming voor gegeven heeft.

Dat hangt volledig af van de contractuele bepalingen tussen Grafix en Redunix.

Spyder01
30/08/10, 19:54
En nog steeds doet mijn email het niet... nu al 4 dagen zonder:
http://web07.shared.redunix.net/roundcube/

Klagen heeft hier geen nut. Mailen naar support@redunix.nl wel :)

(alle adressen staan paar posts terug nog genoemd)

Pantsy
30/08/10, 20:03
En nog steeds doet mijn email het niet... nu al 4 dagen zonder:
http://web07.shared.redunix.net/roundcube/

Mailen naar support@redunix.nl het heeft _geen_ zin meer om te komen klagen/support te zoeken hier in dit topic.

agi
30/08/10, 20:07
Mailen naar support@redunix.nl het heeft _geen_ zin meer om te komen klagen/support te zoeken hier in dit topic.

Vanmiddag gemaild naar alle bekende adressen.
Geen enkele reactie....

Alleen kort van Sam, met de mededeling dat http://web02.shared.redunix.net:2222/ morgen om 16.00 weer uit gaat dus...

armiori
30/08/10, 20:29
Vanmiddag gemaild naar alle bekende adressen.
Geen enkele reactie....

Alleen kort van Sam, met de mededeling dat http://web02.shared.redunix.net:2222/ morgen om 16.00 weer uit gaat dus...

dus als ik het goed begrijp; ik heb deal met redunix, s. terburg vertrekt daar, neemt shared server mee en 'gijzeld' mijn sites, heeft ip's en laat die servers nu via produtch lopen en zet ze morgen uit (neem aan dat dat ook voor andere shared servers gaat) tenzij ik deal sluit bij produtch?
intussen nog steeds geen tokens ontvangen....

agi
30/08/10, 20:40
dus als ik het goed begrijp; ik heb deal met redunix, s. terburg vertrekt daar, neemt shared server mee en 'gijzeld' mijn sites, heeft ip's en laat die servers nu via produtch lopen en zet ze morgen uit (neem aan dat dat ook voor andere shared servers gaat) tenzij ik deal sluit bij produtch?
intussen nog steeds geen tokens ontvangen....

Ook bij een evt. deal met produtch heb je nog steeds de tokens nodig.
Heb gemaild naar het adres wat hiervoor is aangegeven, geen enkel reactie.
Ook naar SIDN gemaild of die iets kunnen doen maar die reageren ook nog niet.

Wordt morgen afwachten, hopen dat Redunix toch nog iets doet en dat ik in ieder geval de tokens krijg..
Heb weinig hoop, met een beetje pech alles morgen weer offline.

lvelve
30/08/10, 20:46
Ook bij een evt. deal met produtch heb je nog steeds de tokens nodig.
Heb gemaild naar het adres wat hiervoor is aangegeven, geen enkel reactie.
Ook naar SIDN gemaild of die iets kunnen doen maar die reageren ook nog niet.

Wordt morgen afwachten, hopen dat Redunix toch nog iets doet en dat ik in ieder geval de tokens krijg..
Heb weinig hoop, met een beetje pech alles morgen weer offline.Zorg dan voor de zekerheid voor een goede backup.

Ik heb 1 domein bij Redunix geregistreerd. De overige bij Transip. Vanmiddag heb ik een Token aangevraagd en binnen een half uur had ik dat binnen. Zorg wel dat je Redunix in de mail kan overtuigen dat je de eigenaar bent van het domein, anders zullen ze het token niet toesturen. Ergens eerder in dit topic staat welke gegevens je moet meesturen.

wjhuls
30/08/10, 20:48
Ik ben verlost van het hele verhaal met Red Unix. En ik ben er blij om ook, heb er geen enkel vertrouwen meer in.

Sam evengoed niet met zijn lijkenpikkerij, terwijl hij zelf een aanzienlijk aandeel in de problemen lijkt te hebben.

Grafix hoef ik ook geen zaken meer mee te doen. Tuurlijk staan ze juridisch in hun recht, maar de gevolgen van hun actie was van tevoren bekend en je zou er voor kunnen kiezen om een voorwaarschuwing te doen voor de klanten die je zal gaan duperen. Nee, juridisch hoeft het niet, maar blijkbaar kwam het ook wel goed uit om 'ineens' tegen hoge tarieven mensen noodoplossingen te kunnen bieden.

De held in het boevennest is dan toch Chris(ke). Wat een paar anderen in uren prutsen niet lukte, regelde hij in vijf minuten. Daarnaast heb ik ook mijn tokens vrij snel gekregen via het eerder genoemde mailadres.

Ik zit nu op veilige afstand en hoop daar nog lang van te kunnen genieten.

Eén ding heb ik wel geleerd: zorgen dat je zelf ook goede backups in handen hebt en dat je altijd voorbereid moet zijn op het onverwachte. Ook al heb je SLA3.

Wie nog geen oplossing heeft: succes en sterkte!

armiori
30/08/10, 20:53
@agi
't is alleen de vraag wie nu de tokens heeft, als ik gegevens van onze domeinnamen check staan die op naam van s. terburg van redunix. ga maar even naar mijn buurman die jurist is, voor uitleg....
ik denk idd dat in ieder geval de shared club morgen weer de pielewaai (lees; lul) is. ook nog even langs mijn religieuze vrind, wellicht wil hij voor ons bidden.

Boersma
30/08/10, 21:01
Mailen naar support@redunix.nl het heeft _geen_ zin meer om te komen klagen/support te zoeken hier in dit topic.

Ach Pantsy lieverd, ik heb dat al tig keer gedaan maar krijg geen respons en zit al 4 dagen te wachten tot mijn mail weer werkt.
Alleen Sam die wil wel een nieuw account maken maar ik heb niks met hem te maken enkel met RU.
Ook gemaild op die van Fred (meerdere malen) maar ook dat helpt niet, pb's naar Chriske maar behalve mijn token nog steeds GEEN EMAIL mogelijk.
Wordt er wel een beetje flauw van zo langzamerhand!

Dus kom hier wel klagen en public omdat de rest ook weinig uithaalt blijkbaar.

Misschien nu wel, ik zie op mijn werkmail de melding:
Uw bericht

Aan: Support@redunix.nl
CC:
Onderwerp:
Verzonden:

is gelezen op 30-8-2010 20:27

d-dig
30/08/10, 21:06
Goeie help. Je gaat toch geen 4 dagen "wachten"??? Dan ga je er toch heen!?

mol4
30/08/10, 21:06
Armiori, ik leef met je mee.
Heb zelf een dedi en ik kan nog niet bij de data. Chris heeft wel nieuwe IPs doorgegeven voor de nameservers maar daar kan ik (zelf) niks mee. Iemand met wel verstand hiervan kon me vertellen dat de IP adressen niet bereikbaar zijn. Hopelijk komt deze week alles nog een beetje goed doordat iedereen bij z'n data kan.
Ik heb zelf ook alle domeinnamen bij Transip staan dus kon ze gelijk muteren naar een andere vrije server. Alleen de data hè, die heb ik nog niet.
En er is al veel over gezegd, je bent eigenlijk dom dat je zelf geen backup hebt en dus vertrouwd op de drie backups die je datacenter heeft, maar ik heb nog steeds geen voorbeeld van een concrete oplossing hiervoor gezien...

ilnee
30/08/10, 21:07
je zou er voor kunnen kiezen om een voorwaarschuwing te doen voor de klanten die je zal gaan duperen.
Met 'de klanten' bedoel je Redunix? Ik neem aan dat die wel een waarschuwing (of twee) heeft gekregen. Of heb je het over de klanten van Redunix? Dat zijn geen klanten van Grafix, dus hoe zie je dat voor je? Stiekem een mailing naar de klanten van Redunix (hoe kom je überhaupt aan hun gegevens?) om vervolgens aangifte van smaad tegen je ingediend te zien krijgen?

Nee, juridisch hoeft het niet
Maar het mag wel? Lijkt me stug.

Boersma
30/08/10, 21:10
Goeie help. Je gaat toch geen 4 dagen "wachten"??? Dan ga je er toch heen!?

Sorry: zaterdag kan ik niet weg, zit mijn mijn dochter (gehandicapt) en zondag zit ik in de kerk, vandaag moet ik zoals vele anderen werken.
Ondertussen mag je toch verwachten dat zoiets gefixt wordt?
Werken jullie emailboxen dan wel allang?
Dronten > Rotterdam of waar dan ook is niet naast de deur voor iets wat ook per mail of telefonisch zou moeten kunnen.

Pantsy
30/08/10, 21:13
@Boersma, sit and wait, zo simpel is het, ik wil geen gejammer meer van jou zien in dit topic.

Het hangt er net om... anders gaat dit topic dicht(!). Wees dus verstandig, het topic kan openblijven als iedereen zich netjes gedraagd. Kip zonder kop gehalte is gepasseerd.

Boersma
30/08/10, 21:17
Dacht dat ik toch aardig netjes gebleven ben, je kunt me nergens betichten van ongeoorloofd gedrag dan wel bewoording.
Ik meld enkel wat mijn probleem is, nu blijkt namelijk dat ook ftp-en naar mijn site niet meer mogelijk is wat gisteren wel kon.
Zo blijft het een soap. Maar mij hoor je niet klagen hoor, heb erger mee gemaakt in mijn leven.

Pantsy
30/08/10, 21:19
@Boersma, de discussie is afgelopen, ja je loopt constant te "klagen/zeiken" ga dus niet opeens doen alsof je een schoonheidsprijs verdient.

Echt de laatste keer, support@redunix.nl en daar is de kous mee af.

armiori
30/08/10, 21:23
En er is al veel over gezegd, je bent eigenlijk dom dat je zelf geen backup hebt en dus vertrouwd op de drie backups die je datacenter heeft, maar ik heb nog steeds geen voorbeeld van een concrete oplossing hiervoor gezien...

begrijpp me niet verkeerd ; ik heb wel een back-up van m'n gegevens, alleen is het de bedoeling dat mijn klanten die gegevens (sites) kunnen bekijken etc. zodat wij hier ons brood kunnen verdienen. Dus; wil ik graag mijn sites verhuizen naar andere host. nu wordt ik echter geconfronteerd met het feit dat mijn sites draaien via server bij produtch, terwijl ik een contract heb bij RU, en van beide hoor ik niets... is ook geen probleem, ik bergrijp dat ze't druk hebben, echter als mijn sites en dus mijn broodwinning offline gaat wordt het wel een probleem begrijp je; Back up geen probleem, hosting wel probleem.

Boersma
30/08/10, 21:23
armiori, je mag hier niet klagen.

mol4
30/08/10, 21:25
begrijpp me niet verkeerd ; etc

Ik bedoel ook mezelf (en wellicht een paar anderen).

armiori
30/08/10, 21:26
armiori, je mag hier niet klagen.
sorry, werd me allemaal even te veel.... snik, maar nu gaat het weer beter

Pantsy
30/08/10, 21:28
Boersma heeft inmiddels een threadban gekregen voor zijn kinderachtige reactie.

BsHosting
30/08/10, 21:30
armiori, je mag hier niet klagen.

Je mag best 1x het probleem aankaarten maar wat Pantsy ook al diverse malen gezegd heeft WHT is geen Helpdesk en wij kunnen jullie ook niet helpen alleen advies geven niks meer niks minder.

Dat het rot is dat het zo nu is kan niemand op Wht wat aan doen, je moet bij Redunix of Produtch zijn die kunnen je helpen.

Doen ze dat niet dan verhuis je de boel gewoon en vraagt een token op voor je domeinnaam.
Doe je dat niet heeft het geen zin om hier te blijven zeuren want aan de situatie veranderd er dan nog niks.

En als je dan je dochter niet door bv je vrouw kunt laten verzorgen en de kerk is belangrijker dan je sites online te krijgen dan vind ik dat je niet moet mauwen.

Van_Haren
30/08/10, 21:31
Boersma heeft inmiddels een threadban gekregen voor zijn kinderachtige reactie.

Ja en? Hij heeft groot gelijk.
De censuur is hier veel te groot.

Pantsy
30/08/10, 21:40
@Van_Haren, ? welke censuur? Niet meer voor 10en aan de drank zitten...

Als je bedoelt dat wij proberen het in goede banen te laten lopen, dat is wat anders. Nogmaals en BsHosting benadrukt het nog eens, WHT is geen helpdesk, hartstikke vervelend wat er allemaal gebeurd, maar this is it.

We zouden voor de grap zo'n topic open moeten laten zonder moderatie, dan zie je wat voor dierentuin het word, met name de nijlpaarden in het modder zullen het dan overwinnen.

Niet komen zeiken/klagen als je hier toch _niet_ geholpen kan worden, duidelijker kan ik niet zijn volgens mij.

armiori
30/08/10, 21:49
Je mag best 1x het probleem aankaarten maar wat Pantsy ook al diverse malen gezegd heeft WHT is geen Helpdesk en wij kunnen jullie ook niet helpen alleen advies geven niks meer niks minder.


ok. geef dan maar advies; ik zie dat je ook een host bent; hoe krijg ik contact met mijn hosting (epp, verhuizen) als ze niet reageren op mail, tel sms?

lvelve
30/08/10, 21:51
En er is al veel over gezegd, je bent eigenlijk dom dat je zelf geen backup hebt en dus vertrouwd op de drie backups die je datacenter heeft, maar ik heb nog steeds geen voorbeeld van een concrete oplossing hiervoor gezien...Ik heb (thuis) een ontwikkelserver op basis van linux laten inrichten. Zelf heb ik weinig kennis van linux, maar ik heb iemand die voor mij een shell script aan het maken is, om alle source en databases naar mijn eigen server over te halen. Dmv een cronjob ga ik dat straks dagelijks ophalen. zal wel veel extra dataverkeer kosten, maar beter dan het zien wegglippen van mijn volledige inkomen doordat ikzelf geen backups heb.

Door schade en schande wijs geworden dus...

dennis0162
30/08/10, 21:51
ok. geef dan maar advies; ik zie dat je ook een host bent; hoe krijg ik contact met mijn hosting (epp, verhuizen) als ze niet reageren op mail, tel sms?

Contact opnemen met SIDN.

Geert-Jan
30/08/10, 21:52
ok. geef dan maar advies; ik zie dat je ook een host bent; hoe krijg ik contact met mijn hosting (epp, verhuizen) als ze niet reageren op mail, tel sms?

Nieuwe host zoeken, en die aan het werk zetten voor de Tokens.
Hij zal controleren en vertellen wat de voorwaardes zijn, zoals o.a. een domeinnaam die op jou naam moet staan.

Een goede hoster weet wat te doen.
Verder kan ik alleen beamen wat Pantsy al zo vaak heeft gezegd, dus trek je conclusie's.

Pantsy
30/08/10, 21:52
Helaas kan je alleen de token verkrijgen van de huidige hosting partij, dat is in dit geval RedUnix. Bijvoorbeeld bij een faillissement kan je gemakkelijk bij de SIDN terecht, als individueel heeft de SIDN dit, naar mijn mening, niet duidelijk omschreven of dit ook mogelijk is. Naar mijn weten niet, wat aan de ene kant ook logisch is, anders zou de SIDN als rechter gaan spelen in benarde situaties.

BsHosting
30/08/10, 21:54
ok. geef dan maar advies; ik zie dat je ook een host bent; hoe krijg ik contact met mijn hosting (epp, verhuizen) als ze niet reageren op mail, tel sms?

Diverse mensen geven aan dat ze wel contact krijgen dus volhouden.
Er is al diverse malen hier gepost welk mailadres je dient te gebruiken om Tokens te krijgen.
In de tijd dat je besteed aan deze topics had je al erg veel actie kunnen ondernemen.

armiori
30/08/10, 21:59
Diverse mensen geven aan dat ze wel contact krijgen dus volhouden.
Er is al diverse malen hier gepost welk mailadres je dient te gebruiken om Tokens te krijgen.
In de tijd dat je besteed aan deze topics had je al erg veel actie kunnen ondernemen.

ben aan het multitasken, bovendien, heb backups, mails voor epp's verstuurd... bovendien net geschreven dat ik geen respons op de mails krijg. maar goed, onderwerp tokens/mail bij deze off topic...

mol4
30/08/10, 22:07
Ik heb (thuis) een ontwikkelserver op basis van linux laten inrichten. Zelf heb ik weinig kennis van linux, maar ik heb iemand die voor mij een shell script aan het maken is, om alle source en databases naar mijn eigen server over te halen. Dmv een cronjob ga ik dat straks dagelijks ophalen. zal wel veel extra dataverkeer kosten, maar beter dan het zien wegglippen van mijn volledige inkomen doordat ikzelf geen backups heb.

Door schade en schande wijs geworden dus...

Oké Ivelve, goeie tip nr.1 :thumbup:

Gaya
30/08/10, 22:14
Aanvraag gedaan voor een token op dotnltoken@gmail.com ??

Geen zorgen we zijn er druk mee bezig. Sommige kosten iets meer tijd en andere zijn snel gedaan, hangt even af van de hoeveelheid domeinen per aanvraag.

Geert-Jan
30/08/10, 22:18
Aanvraag gedaan voor een token op dotnltoken@gmail.com ??

Geen zorgen we zijn er druk mee bezig. Sommige kosten iets meer tijd en andere zijn snel gedaan, hangt even af van de hoeveelheid domeinen per aanvraag.

en welk kloontje ben jij?

MOD edit: Geen aannames doen voordat het tegendeel is bewezen? Ik moet je tegenspreken, is geen kloontje

Gaya
30/08/10, 22:27
Kloontje ???

Ik zit hier om jullie van je tokens te voorzien omdat de mensen van RU als 1e prioriteit hebben om de boel weer goed draaiende te krijgen.

Eerst klagen dat het allemaal zolang duurt en nu zorgen ze er voor dat er iemand is dat voor de aanvragen kan zorgen is t nog niet goed.

Hee als je t niet vertrouwt dan mail je niet en wacht je nog langer. Wat jij wilt.

Sorry als ik geirriteerd overkom maar dat is niet de bedoeling.

jeroentja
30/08/10, 22:31
En weer een klacht naar Spamklacht.nl

Onderwerp Tegemoedkoming gedupeerden RedUnix klanten

Geachte heer, mevrouw,

Ook wij als Full Service Internet Provider hebben kennis mogen nemen van de perikelen rondom Redunix en het niet meer bereikbaar zijn van een groot aantal website’s.

Derhalve hebben wij gemeend hierin mogelijk een positieve bijdrage te kunnen/moeten leveren door ons in te zetten voor al deze gedupeerde klanten.

Dat impliceert dat wij bereid zijn de hosting over te nemen, evenals de domeinregistratie in beheer te nemen.
Daarnaast willen wij ons inzetten om eventueel nog wel te benaderen domeinen zoveel mogelijk veilig te stellen/te backuppen om zodoende de website zo snel mogelijk weer ‘actief’ te krijgen.

Het voorstel wat we hierbij willen bieden is het eerste jaar 50% korting op het hosting-pakket (normaal € 71,88 incl 1x .nl/.com/.eu domeinnaam).
Daarvoor rekenen we slechts een kleine bijdrage in de kosten voor het overzetten/backuppen van de website, naar schatting tussen de € 50 - € 100 per website.
Wij realiseren ons dat u door deze perikelen al een behoorlijke schadepost heeft opgelopen, reden dat we u hierin tegemoed willen komen.

Evenzo kunnen wij u tegen een meerprijs voorzien in SMTP mail (voor gebruikers met een eigen mail-server) en een optioneel, uitgebreid SPAM filter (incl. uitgebreide rapportage).

We zullen hier individueel per klant nadere afspraken over maken enrijblijvend offerte uitbrengen. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de complexiteit van de website/webapplicatie.

Ook kunnen we u voorzien van een geheel nieuw ontwerp voor uw website, al dan niet in combinatie met een door ons eigen ontwikkeld Content Management Systeem.

Wij zijn een gerenomeerde Full Service Internet Provider welke al ruim 5 jaar haar diensten bewijst aan kleine en middelgrote bedrijven.
Daarnaast kunnen we een ruim aantal internationale bedrijven tot onze klantenkring rekenen.

We staan u gaarne te woord om gezamenlijk met u uw persoonlijke wensen door te spreken en uw ‘downtime’ tot een minimum te beperken.

Groeten,




IPDS Zakelijke Internet Diensten
KNIP

PeterB
30/08/10, 22:32
Kloontje ???

Ik zit hier om jullie van je tokens te voorzien omdat de mensen van RU als 1e prioriteit hebben om de boel weer goed draaiende te krijgen.

Eerst klagen dat het allemaal zolang duurt en nu zorgen ze er voor dat er iemand is dat voor de aanvragen kan zorgen is t nog niet goed.

Hee als je t niet vertrouwt dan mail je niet en wacht je nog langer. Wat jij wilt.

Sorry als ik geirriteerd overkom maar dat is niet de bedoeling.

Er wordt al de hele dag niet op gewone e-mail gereageerd, sterker nog, sinds zaterdag niet meer. Wat verwacht je precies, liefkozingen? Ik heb drie telefoonnummers, één werkt er niet, bij één wordt er niet opgenomen en Fred drukt mij bij de laatste weg. Natuurlijk snappen we dat het druk is, maar duidelijkere communicatie hierover kan echt geen kwaad.

Mijn server is -net als vele anderen- sinds vrijdag onbereikbaar, hier draaien diensten op waar ik afhankelijk van ben. Is het dan heel gek dat ik niet in het donker wil zitten?

Geert-Jan
30/08/10, 22:32
Kloontje ???

Ik zit hier om jullie van je tokens te voorzien omdat de mensen van RU als 1e prioriteit hebben om de boel weer goed draaiende te krijgen.

Eerst klagen dat het allemaal zolang duurt en nu zorgen ze er voor dat er iemand is dat voor de aanvragen kan zorgen is t nog niet goed.

Hee als je t niet vertrouwt dan mail je niet en wacht je nog langer. Wat jij wilt.

Sorry als ik geirriteerd overkom maar dat is niet de bedoeling.

Daar bewezen wordt dat het geen kloontje is neem ik het terug, maar een beetje mens met bedrijfsnormen noemt gewoon een naam, zeker met een nieuw aangemaakt account.

Overigens heb ik niks van je nodig hoor, wie je ook mag zijn, succes met het oplossen....

osmana
30/08/10, 22:42
En weer een klacht naar Spamklacht.nl

Onderwerp Tegemoedkoming gedupeerden RedUnix klanten

Geachte heer, mevrouw,

Ook wij als Full Service Internet Provider hebben kennis mogen nemen van de perikelen rondom Redunix en het niet meer bereikbaar zijn van een groot aantal website’s.

Derhalve hebben wij gemeend hierin mogelijk een positieve bijdrage te kunnen/moeten leveren door ons in te zetten voor al deze gedupeerde klanten.

Dat impliceert dat wij bereid zijn de hosting over te nemen, evenals de domeinregistratie in beheer te nemen.
Daarnaast willen wij ons inzetten om eventueel nog wel te benaderen domeinen zoveel mogelijk veilig te stellen/te backuppen om zodoende de website zo snel mogelijk weer ‘actief’ te krijgen.

Het voorstel wat we hierbij willen bieden is het eerste jaar 50% korting op het hosting-pakket (normaal € 71,88 incl 1x .nl/.com/.eu domeinnaam).
Daarvoor rekenen we slechts een kleine bijdrage in de kosten voor het overzetten/backuppen van de website, naar schatting tussen de € 50 - € 100 per website.
Wij realiseren ons dat u door deze perikelen al een behoorlijke schadepost heeft opgelopen, reden dat we u hierin tegemoed willen komen.

Evenzo kunnen wij u tegen een meerprijs voorzien in SMTP mail (voor gebruikers met een eigen mail-server) en een optioneel, uitgebreid SPAM filter (incl. uitgebreide rapportage).

We zullen hier individueel per klant nadere afspraken over maken enrijblijvend offerte uitbrengen. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de complexiteit van de website/webapplicatie.

Ook kunnen we u voorzien van een geheel nieuw ontwerp voor uw website, al dan niet in combinatie met een door ons eigen ontwikkeld Content Management Systeem.

Wij zijn een gerenomeerde Full Service Internet Provider welke al ruim 5 jaar haar diensten bewijst aan kleine en middelgrote bedrijven.
Daarnaast kunnen we een ruim aantal internationale bedrijven tot onze klantenkring rekenen.

We staan u gaarne te woord om gezamenlijk met u uw persoonlijke wensen door te spreken en uw ‘downtime’ tot een minimum te beperken.

Groeten,




IPDS Zakelijke Internet Diensten
KNIP

Zelfde mail ook binnen gekregen. ik heb gelukkig niks belangerijks draaien het was meer een speeltuin en een offsite backup locatie voor mij..

Ik zal mijn servers morgen ophalen heeft er iemand nog een leuke aanbieding het jacht seizoen is begonnen...

beta1
30/08/10, 22:44
wat moet ik doen als Grafix zegt dat mijn server er niet staat, sam niet meer reageerd en redunix ook niet ?

ik heb zelf nog geen bericht gehad dat morgen om 16:00 de boel weer uit zou gaan.

de server heb ik gekocht maar nooit een service tag oid van gehad alleen type en merk.. aankoop bij redunix heb ik nog wel.. maar als grafix zegt dat me server er niet staat en Sam wel, maar die reageert niet meer net als redunix weet ik even niet meer wat te doen....

hoe lang moet ik wachten voordat ik iets kan ondernemen en wat zou ik nog kunnen ondermenen?

is zeker geen isp waarborg oid waar ze bij aangesloten zijn?

EdwinBlum
30/08/10, 22:49
@beta1 Het is mij ook totaal niet duidelijk meer. Heb om te polsen Sam een bericht gestuurd, en ik kreeg wel een onderstaande (redelijk aparte) response:


ook dedicated servers geven ze weg.
Met vriendelijke groeten, Sam Terburg ProDutch Hosting BV -- Deel uw mening over ProDutch: http://www.ispgids.com/uwervaring/produtch

Ticket historie
===================
BEL it Automatisering (Klant) Geplaats op: 30 Aug 2010 12:12 AM

================================================== =============
Beste Sam,

Fysiek wordt wat moeilijk aangezien het een dedi is, of kan ik die ook weghalen daar?

Anders dus hopen dat de omnummering goed loopt?

Gr. Edwin


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: ProDutch Hosting BV [mailto:support@produtch.nl]
Verzonden: maandag 30 augustus 2010 00:02
Aan: info@belit.nl
Onderwerp: [SUPPORT #10457]: Server

Ik vermoed dat uw server in Rotterdam staat. (kronos/redunix datacenter) U kunt deze fysiek verhuizen van rotterdam naar capelle waar de redunix ip's nog wel bruikbaar zijn.
Echter weet ik dat ze in rotterdam bezig zijn alles om te nummeren, dus vast ook uw server.

Met vriendelijke groeten,

Sam Terburg

ProDutch Hosting BV

EdwinBlum
30/08/10, 22:56
@jeroentja

Die mail heb ik ook gekregen. Moet je voor de grap eens op kun site op 'support' klikken. Enige niet werkende link...hoe ironisch :-)

rickie2
30/08/10, 23:16
Wat een brutaliteit! Nu krijg ik spam van Joseph Assens en Helmut de Bont.

Ik hoop dat iedereen die dit ontvangt zo slim is om dit net als mij even te melden bij spamklacht.nl

lvmeijer
30/08/10, 23:32
Wat een brutaliteit! Nu krijg ik door die e-mail van Sam met alle emailadressen van klanten in de To lijst spam van Joseph Assens en Helmut de Bont.

Ik hoop dat iedereen die dit ontvangt zo slim is om dit net als mij even te melden bij spamklacht.nl

Ik heb inderdaad ook zojuist een klacht ingediend bij spamklacht. Het moet niet gekker worden!

d-dig
30/08/10, 23:37
Schandelijk inderdaad, ik kreeg natuurlijk die uitnodigingen ook. Tel dit maar op bij de stommiteiten die de afgelopen dagen geschied zijn. Ik baal behoorlijk dat mijn e-mail adres nu in handen is van weet-ik-wie allemaal.

EdwinBlum
30/08/10, 23:42
Ik heb inderdaad ook zojuist een klacht ingediend bij spamklacht. Het moet niet gekker worden!

Wij hebben ook zojuist een klacht ingediend. Uitermate ongepast die spam!

d-dig
30/08/10, 23:53
Same here. Wat kost dat veel moeite trouwens, die drempel is tamelijk hoog maar ik heb deze toch gemeld.

WH-Tim
30/08/10, 23:59
Haha grappig! Ik stuur al talloze mails terug naar dat soort mailings, en net verstuur ik een algemene mailing naar alle cc-adressen dat ik het niet meer wil ontvangen en daarin tevens dat ik iedereen wil vragen bij de OPTA erover te klagen. Grappig dat jullie hier op wht daar exact hetzelfde over denken en doen :p

d-dig
31/08/10, 00:00
Handig man, wéér een ongewenst mailtje erbij. Da's nou net wat je niet moet doen.

(sommige mensen...)

WH-Tim
31/08/10, 00:04
En sommige mensen zien er alleen maar het negatieve van in. Ben nou eens blij man. Als je het niemand zegt behalve op een onbekend en extern forum erover blijft klagen dan blijf je mail ontvangen en kun je nog meer negatieve berichten plaatsen. Steekt er dan iemand zijn nek uit om er constructief een halt toe te roepen dan ga je nóg negatiever reageren. Wellicht is het tijd voor een half uurtje rust :)

Terzijde voor degene die mijn mail niet ontvangt: ik bied geen diensten aan, ik mail uit naam van 'Tim' zonder een bedrijfsnaam of achternaam te noemen en ik spoor aan om de OPTA te mailen. Wellicht handig om te weten in deze discussie.

d-dig
31/08/10, 00:05
Onbekend en extern forum? Ik ken inderdaad iemand die > een half uurtje rust nodig heeft. Ik haak af, modereer dit maar weer weg.

WH-Tim
31/08/10, 00:06
Onbekend en extern forum? Ik ken inderdaad iemand die > een half uurtje rust nodig heeft. Ik haak af, modereer dit maar weer weg.

Ja, als klant van een hostingprovider wilt het niet direct zeggen dat je dan ook een WHT klant bent.

Mr. F.
31/08/10, 00:08
Ja, als klant van een hostingprovider wilt het niet direct zeggen dat je dan ook een WHT klant bent.

Dat moet ik inderdaad gelijk met je eens zijn, eigenlijk heb ik - en wellicht wel meer met mij? - me alleen hier ingeschreven omdat google bij het zoeken op "RedUnix" nadat de boel offline ging me hierheen leidde.

Spyder01
31/08/10, 00:12
Dat moet ik inderdaad gelijk met je eens zijn, eigenlijk heb ik - en wellicht wel meer met mij? - me alleen hier ingeschreven omdat google bij het zoeken op "RedUnix" nadat de boel offline ging me hierheen leidde.

Zo komen er meer mensen hier. De één loopt een hoop heibel te maken en van alles te blaten, de ander levert een constructieve bijdrage (of probeert het in ieder geval te doen).

Leuker is, wanneer de mensen na de sores hier ook als lid actief blijven en deel uit maken van de communie en conculega's e.d. helpt :)

@Tim: Zo heb ik eens op een mailing van een zeer bekende groothandel (inmiddels failliet) gereply'd toen ze iedereen CC stuurden. Even om te klieren een paar euro onder hun prijs gaan zitten (wat wel uit kon) :)

Maar dit gaat zo een beetje ot:

d-dig
31/08/10, 00:15
De CC to All's beginnen nu lekker op gang te komen, het was ook niet te voorkomen. Heel fijn.

WH-Tim
31/08/10, 00:16
Jammere is dat OPTA kinderachtig is met klachten. Met de webversie van mijn mailclient kan ik de headers niet opvragen. Als ik dan een Outlook bericht pak en daar een eigen header van maak wordt het niet geaccepteerd. De website blijft aangeven dat mijn header niet klopt. Beetje jammer aangezien wel alle benodigde data er correct in staat. Op die manier krijg je natuurlijk nooit alle klachten binnen.


Plak hier de zogenaamde 'headers' van het spambericht. blijft er verschijnen.

@d-dig: ik heb overigens alles in BCC gezet, maar je zult erop doelen dat er reacties op komen? Mijn Exchange blijft hier even grandioos hangen dus ik zie er nog niets van.

d-dig
31/08/10, 00:20
Ik heb van jou geen mail ontvangen en een lawine blijft nog uit. Ik kan alleen hopen dat dit zo blijft, laat het onderwerp maar rusten zou ik zeggen ;) Gelukkig gebruik ik niet een zakelijk mail adres voor WHT. Offtopic maar weer, we slingeren alle kanten op, ik incluis waarvoor excuus.

Smart-Guyz
31/08/10, 00:33
Ik heb (thuis) een ontwikkelserver op basis van linux laten inrichten. Zelf heb ik weinig kennis van linux, maar ik heb iemand die voor mij een shell script aan het maken is, om alle source en databases naar mijn eigen server over te halen. Dmv een cronjob ga ik dat straks dagelijks ophalen. zal wel veel extra dataverkeer kosten, maar beter dan het zien wegglippen van mijn volledige inkomen doordat ikzelf geen backups heb.

Door schade en schande wijs geworden dus...
Hmmz, lekker stroom kosten thuis of is het een desktop?
Je kan ook een VPS nemen bij een willekeurige provider in een ander netwerk en daar je cron laten draaien, of voor safe op meerdere VPS'en op geografisch tactische locaties.

jabesse
31/08/10, 07:52
Hmmz, lekker stroom kosten thuis of is het een desktop?

Een ontwikkelserver op basis van linux kan echt overal op draaien, zelfs in een virtuele machine op je PC'tje of Laptop thuis (bijvoorbeeld met het gratis VirtualBox). Hoeft weinig stroom of fysieke ruimte te kosten.

beta1
31/08/10, 08:34
Dinsdag, nog geen reply van redunix, produtch, sam,fred, of wie dan ook

geen factuur ontvangen en maandelijkse termijn is verlopen... dus mogen ze mij afsluiten ???

me geduld is nu echt op aan het raken .. dit is gewoon diefstal van redunix .. en gezien ze een negatief saldo hebben bestaat nog een de kans dat de curator beslag legt op me server… dan ben ik nog verder…..

ik denk dat ik ma aangifte ga doen ....? verstandig ?? ik voel er meer voor om het onderling op te lossen ..maar als ik niemand te pakken krijg.... tis gvd mijn eigendom….

Ik hoop niet dat dit topic op slot gaat want dit is de enigste wat ik nog heb om info uit te halen……

jobd
31/08/10, 08:43
Dinsdag, nog geen reply van redunix, produtch, sam,fred, of wie dan ook

Ik hoop niet dat dit topic op slot gaat want dit is de enigste wat ik nog heb om info uit te halen……

Dit topic bevat inderdaad veel info. Mijn advies is deze info tot je te nemen en de voorgestelde acties en ervaringen te gebruiken. Verder wordt fatsoenlijk taalgebruik wel op prijs gesteld.

lvelve
31/08/10, 09:00
Hmmz, lekker stroom kosten thuis of is het een desktop?
Je kan ook een VPS nemen bij een willekeurige provider in een ander netwerk en daar je cron laten draaien, of voor safe op meerdere VPS'en op geografisch tactische locaties.Die server heb ik al een tijdje 24/7 draaien. Ik run ook nog een weerstation en die zet elke minuut het actuele weer op internet via deze server. Dus qua stroom kost me dat niks extra.

Een vps bij een andere willekeurige provider zou ook kunnen. Ik heb me echter niet verdiept in de kosten van een vps, puur en alleen om daar de backups neer te laten zetten.

Bedenk me net dat ik zo ook aan risico spreiding kan doen met de websites. Ik heb er tientallen draaien die voor mijn inkomen zorgen. Als de server (tijdelijk) niet bereikbaar is, liggen gelijk alle sites eruit. Als ik de websites nu verdeel over meerdere locaties/providers en de overige websites bij de andere provider backup en ook nog thuis, dan zit ik redelijk save.

Eerst maar eens onderzoeken wat goedkoper is: extra eigen server of VPS.

robheid
31/08/10, 09:12
Ik rij zo nog even naar de kubus, als ik nog iets kan doen voor iemand inzake een server omnummeren oid dan kun je mij een pb sturen met de informatie. Ik denk dat ik er rond een uur of 11 ben.

Marcel M.
31/08/10, 09:18
@beta1: In een eerdere reactie zei je dat je server in de kubus staat.
Als men in Capelle zegt dat ie daar niet is, zal dat toch wel kloppen?
Mijn advies is om daar naartoe te gaan. De kans is groot dat je dan wel iemand te spreken krijgt.

Ikzelf kon vrijdag ook niemand aan de lijn krijgen. Ik heb toen het volgende gedaan:
- eerst een noodserver aangeschaft en ingericht (een VPS met DA bij een van de grotere adverteerders op dit forum, die 'm met spoed (binnen enkele minuten!) kon opleveren.
- m'n meest recente DA backups terug gezet (ik maakte ook zelf externe backups)
- domein IP's omgenummerd (heb m'n domeinnamen elders geregistreerd)
- 's nachts naar R'dam (kubus) afgereisd voor toegang tot eigen server. Werd door Redunix zeer goed geholpen en kon server zonder problemen meekrijgen. (omnummeren kon ook)
- backups gemaakt van meest recente data
- recente backups teruggezet en instellingen van server overgenomen op vps.
De meeste van mijn klanten waren vrijdag of uiterlijk zaterdag weer online. Alleen klanten waarvan ik niet de domeinnamen beheerde moesten het nieuwe IP zelf instellen. Sam heeft me via mail zondag nog geholpen door een (kleine) reselleraccount aan te maken met het oude IP-adres. Daarmee kon ik tijdelijke storingsmelding en URL redirects instellen.

Voor de toekomst wil ik toch een oplossing met minder SPOFs (single points of failure). Misschien iets met VPS'en op meerdere locaties en meer externe backups. Ik ben me nog aan't orienteren op loadbalancing, haproxy, LVS en soortgelijke oplossingen.

beta1
31/08/10, 09:20
Dit topic bevat inderdaad veel info. Mijn advies is deze info tot je te nemen en de voorgestelde acties en ervaringen te gebruiken. Verder wordt fatsoenlijk taalgebruik wel op prijs gesteld.

daar kan ik wat mee bedankt voor deze nuttige informatie....

beta1
31/08/10, 09:23
@beta1: In een eerdere reactie zei je dat je server in de kubus staat.
Als men in Capelle zegt dat ie daar niet is, zal dat toch wel kloppen?
Mijn advies is om daar naartoe te gaan. De kans is groot dat je dan wel iemand te spreken krijgt.


de route gaat naar produtch sam zijn eerste reactie wat dat ie in Capelle stond, maar daar zeggen ze van niet .. . ik kan wel naar de kubus maar ik zit in de UK ik ben daar niet in een paar uurtjes .. als ik nu weg zou gaan en kom daar voor een dichte deur te staan ben ik nog verder

ik heb de data wel over gezet naar een ander .. het gaat mij alleen om de hardware

Marcel M.
31/08/10, 09:26
de route gaat naar produtch sam zijn eerste reactie wat dat ie in Capelle stond, maar daar zeggen ze van niet .. . ik kan wel naar de kubus maar ik zit in de UK ik ben daar niet in een paar uurtjes .. als ik nu weg zou gaan en kom daar voor een dichte deur te staan ben ik nog verder

ik heb de data wel over gezet naar een ander .. het gaat mij alleen om de hardware

Bij mij eindigde de route vrijdagochtend ook bij produtch, maar de server hing in de kubus. Mij ging het vooral om de data, de hardware is immers wel te vervangen...

Waarom maak je geen gebruik van Robheid's aanbod:

Ik rij zo nog even naar de kubus, als ik nog iets kan doen voor iemand inzake een server omnummeren oid dan kun je mij een pb sturen met de informatie. Ik denk dat ik er rond een uur of 11 ben.
Vraag hem om even te zien of je server daar is...

tijmenkuipers
31/08/10, 10:44
Sinds gistermiddag volg ik het topic niet helemaal meer omdat ik zelf vanuit Zwolle naar de Spaanse Kubus ben gereden om mijn server op te halen. Het bleek daar dat mijn server dus in Capelle a/d Ijssel stond, maar dat ik niet voor niks naar de kubus was gereden want ik heb daar een handtekening gekregen van Fred om mijn server bij Musti op te halen in Capelle a/d Ijssel.

Dus ik weet niet of dit al bekend is bij iedereen; maar wil je je colocated server ophalen, ga via spaanse kubus voor een handtekening. Neem voor de zekerheid je paspoort en originele factuur mee van aankoop van je server.

tjilptjilp
31/08/10, 10:56
Boersma heeft inmiddels een threadban gekregen voor zijn kinderachtige reactie.

misschien een beetje laat, maar ik vindt de censuur ook te ver doorschieten, dit is net zo kinderachtig, sommigen klagen wat ja natuurlijk, maar herhalen wat je moet doen een mailtje sturen is net zo zeer een herhaling van zetten, want ze reageren er toch niet op.
Dit geld ook voor BShosting, wij zijn keer kinderen die je aanspreekt, iedere keer de mensen zeggen wat ze hadden moeten doen, dat weten we al lang.

nou ik heb tokens gekregen gisteren en voor mij is het probleem opgelost, succes voor de anderen.

Wil alleen Chriske nog even een duim omhoog :thumbup: geven, hij kon het waarschijnlijk niet meer aanzien en stond tussen beide partijen in, en heeft in het verleden mij ook altijd goed geholpen. Hij heeft uiteindelijk een aantal shared servers weer online gebracht, waardoor wij nu kunnen moven.

mijn laatste reactie.

Robowave
31/08/10, 11:04
en waneer word mijn shared server nu eens online gezet , word er wel beetje ziek van , het lijkt wel of iedereen weer online is of zijn spullentjes heeft , maar ik sta nog op zwart
dit zijn de servers
Name Servers:
ns1.dell2dns.com
ns2.dell2dns.com

iemand die wat weet ?,

alvast bedankt ->|

Jo-Anne
31/08/10, 11:28
Ja, ik weet dat klagen en zeuren hier op dit forum geen zin heeft.. En dat we mail moeten sturen naar Fred -die gek wordt van 'al die mails'- en beter nog naar support@redunix.nl want per slot van rekening is daar dat e-mail adres voor. Support!

Echter, ik kan sturen wat ik wil, er gebeurt niets. Niks. Nada. Noppes. En ik wordt er heeeeel erg chagrijnig van. Nu al drie, excuus, vier-en-een-halve dag is mijn dedi server niet te bereiken. En op al mijn mails die ik braaf stuur krijg ik niet eens een antwoord.

Godver.... Natuurlijk is het vreselijk druk, en is de 1e prioriteit het zo snel mogelijk in de lucht helpen van alle klanten. Vanzelf dat er de 1e dagen dan ook weinig aandacht is voor communicatie. Zeker gedurende een weekeinde, want wat een tactisch, bedenkelijke, stap om op vrijdag de stekker eruit te trekken. Kuddos hoor GrafiX.

Maar nu is het dinsdag.. En een dienstverlenend bedrijf als RedUnix is voor een groot deel afhankelijk van communicatie met haar klanten. En de site is niet eens bereikbaar!!! Telefoon wordt niet opgenomen. Emails worden niet beantwoord..

Om de een of andere reden denk ik dat men zo af en toe wel hier leest. Misschien omdat ik reacties heb gelezen van Fred, GrafiX piefjes, en/of Sam. Dus dacht ik: Kom laat ik eens proberen of ik via deze weg a) mijn hart kan luchten, en b) misschien verantwoordelijken te bereiken..

Laat wat van je horen !!! Niet iedereen springt in de auto of op de fiets en bestormt een datacenter.

Pantsy
31/08/10, 11:49
@beta1, ja daar kan je heel veel mee, je doet het kennelijk alleen niet... Je kan wel achter je computer blijven zitten en zeiken, of je kan zelf actie ondernemen (de gok nemen en naar het kantoor rijden van redunix @ spaanse kubus te rotterdam).

De politie zal/kan vrij weinig voor je doen, dan zie ik nog nutteloze kreten voorbij komen zoals diefstal.

Onderneem dus actie ipv de hele tijd hier te komen uithuilen, wij kunnen helaas niks voor je doen, support@redunix.nl wel of op hun kantoor waar je langs kan gaan.

Bullcat
31/08/10, 11:54
Als je leest , had je geweten dat die in de UK zit, dus niet ff langs kan rijden :(

DennisWijnberg
31/08/10, 11:55
Als je leest , had je geweten dat die in de UK zit, dus niet ff langs kan rijden :(

Ja, had die 92 pagina's dan gelezen. :P

Pantsy
31/08/10, 11:55
misschien een beetje laat, maar ik vindt de censuur ook te ver doorschieten, dit is net zo kinderachtig, sommigen klagen wat ja natuurlijk, maar herhalen wat je moet doen een mailtje sturen is net zo zeer een herhaling van zetten, want ze reageren er toch niet op.
Dit geld ook voor BShosting, wij zijn keer kinderen die je aanspreekt, iedere keer de mensen zeggen wat ze hadden moeten doen, dat weten we al lang.

nou ik heb tokens gekregen gisteren en voor mij is het probleem opgelost, succes voor de anderen.

Wil alleen Chriske nog even een duim omhoog :thumbup: geven, hij kon het waarschijnlijk niet meer aanzien en stond tussen beide partijen in, en heeft in het verleden mij ook altijd goed geholpen. Hij heeft uiteindelijk een aantal shared servers weer online gebracht, waardoor wij nu kunnen moven.

mijn laatste reactie.

Dan vraag ik jou ook, welke censuur en of je al aan de drank zit zo vroeg op de ochtend? Censuur houd in dat de inhoud word verwijderd/verborgen, dit is met een paar nutteloze posts gebeurd welke totaal geen inhoud geven/gaven aan het topic.

Wil je dus aub ophouden met het woord censuur? Ik zou bijna denken dat ik met een stel schapen aan het praten ben welke een boord voor hun kop hebben. WHT is onafhankelijk en zeer objectief (voor het geval je dat niet door had), dat jij als gedupeerde en velen anderen niet worden toegelaten om hun gevoelens te uiten en hart te luchten zoals de gedupeerden dat willen... dat noem ik niet censuren maar de hele shitstorm in het gareel houden.

Wees blij dat je hier je "gevoelens" hebt kunnen uiten en dat is eveneens de enige reden dat dit topic nog open is out of sympathy(!). Ik heb echter grote vermoedens dat dit topic vandaag toch een eind gaat krijgen.

DennisWijnberg
31/08/10, 11:57
Klant van ons is er geweest maar men weet niet waar de server hangt omdat de administratie ook offline is?

(P.S. Excuus als het al ergens in de 92 pagina's is genoemd)

Pantsy
31/08/10, 11:59
Dat lees ik inderdaad er onder, desondanks dan ga ik het alsnog reëel houden... of iemand anders sturen of zelf het vliegtuig ingaan als hij zonodig zijn hardware nu terug wilt hebben.

Dit alles IPV te zeiken eerlijk gezegd, up and running is hij al een tijdje zoals hij zelf aangeeft.

Je wilt iets nu, dan moet je zelf ook nu actie ondernemen ipv dus te gaan wachten, of je nou in NL zit, UK of in Zimbabwe, er zal toch iets moeten gebeuren...

Yes makkelijk lullen wellicht, echter heb ik vaak zulke situaties meegemaakt (in het buitenland zitten en dat er een shitstorm @ nl is met werk). Dan heb je altijd het liefst dat je er zelf bent, maar dat is niet altijd mogelijk.

tjilptjilp
31/08/10, 12:16
Dan vraag ik jou ook, welke censuur en of je al aan de drank zit zo vroeg op de ochtend? Censuur houd in dat de inhoud word verwijderd/verborgen, dit is met een paar nutteloze posts gebeurd welke totaal geen inhoud geven/gaven aan het topic.

Wil je dus aub ophouden met het woord censuur? Ik zou bijna denken dat ik met een stel schapen aan het praten ben welke een boord voor hun kop hebben. WHT is onafhankelijk en zeer objectief (voor het geval je dat niet door had), dat jij als gedupeerde en velen anderen niet worden toegelaten om hun gevoelens te uiten en hart te luchten zoals de gedupeerden dat willen... dat noem ik niet censuren maar de hele shitstorm in het gareel houden.

Wees blij dat je hier je "gevoelens" hebt kunnen uiten en dat is eveneens de enige reden dat dit topic nog open is out of sympathy(!). Ik heb echter grote vermoedens dat dit topic vandaag toch een eind gaat krijgen.

je moet vooral doorgaan iedereen belachelijk te maken! ik zou deze stal vooral sluiten, dan kunnen de "schapen" zie zitten te "zeiken" ergens anders blaten wellicht volgens jou woorden!

succes ermee!

EdwinBlum
31/08/10, 12:16
Voor de dedi's die nog niet online zijn: Vanmorgen kreeg ik rond 10u een bericht van Sander van RedUnix dat ze nu met onze server bezig zijn.

tjvb
31/08/10, 12:30
je moet vooral doorgaan iedereen belachelijk te maken! ik zou deze stal vooral sluiten, dan kunnen de "schapen" zie zitten te "zeiken" ergens anders blaten wellicht volgens jou woorden!

succes ermee!
Wat ik zie is dat iemand loopt te klagen alsof er hier iets aan gedaan kan worden maar het advies niet opvolgt dat er gegeven wordt.
Je hebt gewoon keuze, je doet iets of je doet niets. Als het belangrijk is ga je wat doen en anders niet. Alleen maar klagen maakt iedereen chagrijnig en heeft niemand wat aan.
Dat zo iemand dan na een aantal waarschuwingen een thread ban krijgt lijkt me logisch. De chaos mag toch wel enigszins op orde gehouden worden?
Dat je het dan meteen censuur vindt lijkt me heel vervelend voor je. Maar enigszins fatsoenlijk gedrag lijkt me niet eens een gekke vraag.

guusm
31/08/10, 12:37
Verbaas me ook echt over de assertiviteit van sommige mensen (in negatieve zin). Zoals ook Pantsy aangeeft, je gaat toch geen 4 dagen achter je pc zitten klagen op een forum WAAR NIEMAND JE DIRECT KAN HELPEN. Tuurlijk begrijp ik dat het verrekte slecht uit kan komen dat je naar R'dam moet, ik had me mijn vrijdag middag/avond ook anders voorgesteld en mij compagnon is er zondag zelfs nogmaals geweest.

Lees ook in het topic dat sommige mensen zeggen 'zondag kwam je er niet in'. Natuurlijk kom je erin, als je maar assertief genoeg bent. Het zal er wellicht ook aan liggen hoe belangrijk het voor je is dat alles weer online komt, maar wij hebben meerdere e-commerce sites, waar we 4 jaar lang aan gewerkt hebben, dat laat ik me niet ontnemen door zoiets stoms.

royarisse
31/08/10, 12:41
Juist Sam aan de lijn gehad.
Ik heb een reseller hosting en ben nog steeds niet online.
Volgens Sam zou vandaag een backup van afgelopen zondag gerestored worden, maar dat kan nog gerust tot vanavond duren...
Daarna zouden mijn sites terug online moeten zijn.

Excuseer, maar vertrouw daar ajb niet op; Sam _MAG_ jouw backup niet hebben want hij is niet meer werkzaam bij RedUnix... Hoe komt hij aan jouw files? Mijn ervaring: contacteer Fred, liefst persoonlijk (in R'dam - Spaanse Kubus) en vraag hem je server online te brengen/of je als hij jouw eigendom is m mee kunt nemen en blijf erbij staan tot het gebeurd is, want iedereen is met alles tegelijk bezig en daardoor is er geen focus...

jobd
31/08/10, 12:51
Excuseer, maar vertrouw daar ajb niet op; Sam _MAG_ jouw backup niet hebben want hij is niet meer werkzaam bij RedUnix... Hoe komt hij aan jouw files? Mijn ervaring: contacteer Fred, liefst persoonlijk (in R'dam - Spaanse Kubus) en vraag hem je server online te brengen/of je als hij jouw eigendom is m mee kunt nemen en blijf erbij staan tot het gebeurd is, want iedereen is met alles tegelijk bezig en daardoor is er geen focus...

Er is in ieder geval geen focuz.

Sorry, kon het niet laten ;).

gedupeerde
31/08/10, 12:57
Ikzelf heb een dedicated server afgenomen van Redunix en maakte daar al een tijdje gebruik van.
Na alle toestanden sinds vrijdag ben ik gisteren hals over kop naar Rotterdam gereden en heb daar gesproken met Fred. Situatie is als volgt.. als je server er hangt dan helpt ie je graag met nieuwe ip's.. als niet heb je pech. Hij is ieder geval behulpzaam. Andere kant lijkt het me dat hij nu wel heel gauw met een lijstje moet komen van alle servernamen beschikbaar in zijn dc en die op zijn website zetten.. Er hangt bar weinig.. dus zon lijstje is zo gemaakt. fred staat daar met half lege rekken... kleine kans dat je bak daar staat. Ik dus naar Capelle gereden en ondertussen Sam gebeld. Die is zo nu en dan bereikbaar. Die vertelde me hoopvolgevend dat ineens mijn server boven is komen drijven. Vreemd want heb eerder contact gezocht en toe zei hij dat ik in de kubus moest zijn en om de hardeschijf moest vragen.

Eenmaal in Cappele werd me verteld dat de dedicated servers niet aangeraakt mogen worden.. ook niet door Grafix zelfs.. typisch is trouwens dat het lijkt dat Sam en Grafix in hetzelfde pand zitten...hmm... anyway.. dat er op zo korte termijn beslag wordt gelegd op die servers door een rechter is nogal ...snel. Vroeg dus ook om welke rechter het ging. Er werd toen schaapachtig naar me gekeken... Ben weggegaan.. En heb vandaag dus aangifte gedaan bij de politie in Zwolle. Bureau oost.. en die vertelde mij dat Grafix een gerechtelijk bevel moet tonen aan mij als ze zich willen beroepen op die uitspraak van een rechter. De zaak wordt nu als het goed is overgedragen aan de "digitale recherche".

Al met al wil ik iedereen bij deze post adviseren goed na te gaan waar je server hangt en of er wel echt beslag op is gelegd. Als niet dan zijn je bestanden dus ontvreemd/verduisterd door Grafix. Kunnen ze een rechtelijk bevel tonen dan staan ze in hun recht.

Even ingaand op wat Sam zegt in een eerdere post. Je kunt in je algemene voorwaarden opnemen dat je niet verantwoordelijk bent voor inhoud. Maar de andere mogelijkheid is...theoretisch... dat hier sprake is van opzet.... Je zou kunnen stellen dat dit valt dan onder artikel 316 "Listige Kunstgrepen". Algemene voorwaarden zijn ondergeschikt aan het wetboek van strafrecht.. Ik ben van plan een brief te schrijven. Ik kan die evt. hier posten voor anderen zodat het overgenomen kan worden indien daar behoefte aan is.

Maar beste jongens van Capelle.. ik zit er natuurlijk naast dus jullie willen vast vermelden welke rechter dit is, dan zal ik mijn bezwaren verleggen naar de rechter. Tot die tijd hebben jullie de apparatuur met mijn intellectuele en geheime eigendommen gegijzeld.
Corrigeer me gerust als ik er naast zit... ;-)

DaWizzkid
31/08/10, 12:57
Sjeeezus.

Het is weer een keer zover.
Nou sterkte allemaal!

Iets anders kan ik wel melden, maar dat schiet niet op.

DaWizz

agi
31/08/10, 13:02
Gisteren om 23.30 keurig de tokens ontvangen van Gaya van bijna al mijn domeinen (dotnltoken@gmail.com).
Het heeft even geduurd maar ging ook om een aardig lijstje (ruim 100) domeinen.
Bij Redunix is er naar mijn mening echt wel de intentie om alles goed op te lossen, maar dit kost nu eenmaal tijd.
Nieuwe provider en de boel verhuizen, dat is volgens mij de enige oplossing.
Want of het daar nu allemaal nog goed mee komt??
Heb mijn lesje geleerd, niet al je geld op 1 paard zetten en risico spreiden dan kan dit ook niet meer gebeuren

Alain
31/08/10, 13:07
Eenmaal in Cappele werd me verteld dat de dedicated servers niet aangeraakt mogen worden.. ook niet door Grafix zelfs.. typisch is trouwens dat het lijkt dat Sam en Grafix in hetzelfde pand zitten...hmm... anyway.. dat er op zo korte termijn beslag wordt gelegd op die servers door een rechter is nogal ...snel. Vroeg dus ook om welke rechter het ging. Er werd toen schaapachtig naar me gekeken... Ben weggegaan.. En heb vandaag dus aangifte gedaan bij de politie in Zwolle. Bureau oost.. en die vertelde mij dat Grafix een gerechtelijk bevel moet tonen aan mij als ze zich willen beroepen op die uitspraak van een rechter. De zaak wordt nu als het goed is overgedragen aan de "digitale recherche".


Grafix verhuurt de ruimte, de faciliteiten etc. Wat in die specifieke ruimte staat/hangt is niet van Grafix. Dan mag Grafix er toch ook niet zomaar aankomen en er mee doen wat ze willen?

Daarnaast hoeft beslag leggen op iets niet per definitie altijd via de rechter; je hebt bijvoorbeeld ook het retentierecht.

Julius
31/08/10, 13:10
Corrigeer me gerust als ik er naast zit... ;-)

Zo'n dedicated server is niet van jou, niet van Sam en niet van Grafix.
De hardware is eigendom van Redunix.
Beslag ligt er niet op, maar het is niet van jou dus hoor je ervan af te blijven.

jobd
31/08/10, 13:11
Heeft iemand al opheldering gehad over de openstaande facturen van REDUNIX bij Grafix en de gevolgen voor de colocated/managed server klanten daar?

Ik heb vrijdag met Fred gesproken, maar hij ging hier op dat moment niks over zeggen. Ik heb hem uiteraard al gemaild, maar vraag me af of iemand hier al een reactie heeft op bovenstaande vraag (of iets van die strekking).

Op ISPam wordt flink gespeculeerd over de solvabiliteit van de overige bedrijven van Kronos.

robheid
31/08/10, 13:14
Dit gaat goed komen, daar ben ik wel van overtuigd. Fred, John en alle anderen doen hun stinkende best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Maar dat gaat nou eenmaal lastig als iemand die het bedrijf heeft opgezet moetwillig de boel loopt te saboteren. Nu heeft Sam vrijdag servers opgehaald bij Tele2 in rdam en deze zonder te melden in Capelle neergezet. Dus sommige denken dat hun server niet bereikbaar is in de kubus, blijkt de server zonder toestemming in een rack van Produtch te hangen in Capelle. Dus kan Fred weinig voor je doen.

Verder is het lastig communiceren als er geen klant- en servergegevens meer zijn en sommige servers geen label hebben.

En voor iedereen die er niet door kan komen oid. Ik werk twee minuten van de kubus vandaan dus als ik iets moet of kan doen dan kun je mij een pb sturen. Dan zal ik het persoonlijk doorgeven en die worden dan ter plekke teruggebeld. Dat is net namelijk ook gebeurt.

Julius
31/08/10, 13:17
Op ISPam wordt flink gespeculeerd over de solvabiliteit van de overige bedrijven van Kronos.

Een BV met een negatief eigen vermogen is geen wereldnieuws in de huidige economie, en is geen reden tot paniek.

Apoc
31/08/10, 13:23
Verder is het lastig communiceren als er geen klant- en servergegevens meer zijn en sommige servers geen label hebben.

Dat is wel weer een erg makkelijk excuus. Wat ik uit eerdere berichten begreep is dat Fred zich +- een jaar geleden zou hebben ingekocht. Dan doet hij toch iets behoorlijk verkeerd als hij geen enkele beschikking over de administratie heeft.

Nu zal er ongetwijfeld meer hebben gespeeld, maar totdat hier opheldering over wordt gegeven, vind ik dit geen geldig excuus.


Eenmaal in Cappele werd me verteld dat de dedicated servers niet aangeraakt mogen worden.. ook niet door Grafix zelfs.. typisch is trouwens dat het lijkt dat Sam en Grafix in hetzelfde pand zitten...hmm... anyway.. dat er op zo korte termijn beslag wordt gelegd op die servers door een rechter is nogal ...snel.

Hebben Grafix en/of Sam tegen je gezegd dat er beslag op die servers zou zijn gelegd, of heb je die aanname zelf gemaakt? Uit je verhaal lijkt het er sterk op dat je die (foutieve) aanname zelf hebt gemaakt. Grafix en Sam mogen niet aan die apparatuur komen omdat het niet hun eigendom is.


Sjeee.

..bla bla..

Ja inderdaad.. Sjeeee.. wat een ongelooflijk niet-constructieve, nutteloze, onduidelijke post. Hier kan echt niemand iets mee..

jobd
31/08/10, 13:30
Een BV met een negatief eigen vermogen is geen wereldnieuws in de huidige economie, en is geen reden tot paniek.

Paniek niet, maar zodra mensen glas op zwart gaan zetten en het bedrijf in kwestie hier zelf -tot nu toe- niet inhoudelijk op heeft gereageerd wordt het een ander verhaal en kun je denk ik vraagtekens gaan zetten.

Mijn post vraagt ook verder niet om speculaties. Ik stel alleen de vraag of iemand al een -inhoudelijke- reactie van REDUNIX heeft gehad.

foppo
31/08/10, 13:42
Dit gaat goed komen, daar ben ik wel van overtuigd. Fred, John en alle anderen doen hun stinkende best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. .

Fijn zo'n positief bericht.
Ik zou graag met iemand van redunix in contact komen om afspraken te maken maar hoe komik met Fred of Chris of wesly in contact?

guusm
31/08/10, 13:49
"Het gaat goed komen" is net zo ongefundeerd als "het gaat niet goedkomen". Ik ben mezelf de laatste mening toegedaan, maar dat is gebaseerd op de enorme negatieve publiciteit om RedUnix heen en op de mensen die ik vrijdag met de server(s) onder de arm het gebouw uit zag lopen. Zou het echt heel knap vinden als RedUnix over zeg een jaar een winstgevend bedrijf is. Ze hebben straks een enorme overcapaciteit en iedereen die hosting zoekt en even serieus kijkt, vindt deze thread en wat dan je reden is om nog voor RedUnix te kiezen...

Maar goed, de tijd zal het leren. Ik zou er over een maand of 2 in ieder geval niet graag meer zitten met bedrijfskritische sites.

robheid
31/08/10, 13:59
Dat is wel weer een erg makkelijk excuus. Wat ik uit eerdere berichten begreep is dat Fred zich +- een jaar geleden zou hebben ingekocht. Dan doet hij toch iets behoorlijk verkeerd als hij geen enkele beschikking over de administratie heeft.

Nu zal er ongetwijfeld meer hebben gespeeld, maar totdat hier opheldering over wordt gegeven, vind ik dit geen geldig excuus.


Ik zeg nergens dat dit een excuus is, het is nou eenmaal feit. Waar twee vechten hebben vast ook twee schuld. Mijn ervaring is dat Fred probeert de klanten zo goed mogelijk te helpen en dat Sam maar rare fratsen blijft uithalen.

@foppo, lees mijn stuk nogmaals en stuur mij daarna even een PB met jouw gegevens. Ik kan er straks weer even langrijden als ik naar huis ga. En dan zorg ik dat je gebeld gaat worden.

Stewie
31/08/10, 14:11
Een BV met een negatief eigen vermogen is geen wereldnieuws in de huidige economie, en is geen reden tot paniek.
De reden tot paniek is als een kale kip dit meemaakt en daardoor nog minder en slechtere business heeft, terwijl de lasten wel doorlopen.

Het is echt niet pure speculatie om te denken dat dit gebeuren een negatief effect op het bedrijf heeft. Daarbij is de naam van Sam T. door dit gebeuren ook niet erop vooruit gegaan. Sam heeft in ieder geval zich nog redelijk ingehouden. Fred plaatst verhalen over 6N gevoede datacentra, bio-fuel, een Europees MPLS 10 gbit netwerk; daar prikt iedereen zo doorheen, je weet dan direct dat het kletskoek is terwijl het misschien wel een goede man zal zijn. Wie zal het zeggen, eerste indruk doet toch veel.

Eigenlijk kent dit verhaal alleen maar verliezers en het is te hopen dat de rust voor alle betrokkenen snel wederkeert. Je gunt ze toch beter dan wat hier allemaal staat.

guusm
31/08/10, 14:22
Precies wat Stewie zegt, dat is de reden dat je niet bij RedUnix zou blijven, zelfs al heb je vertrouwen in Fred. Net een nieuw datacenter en dan zo'n deuk in je reputatie, voor zover die al heel goed was. Dan heb je waarschijnlijk een aardige financiële buffer nodig om dat op te kunnen vangen en het LIJKT erop of die er niet is, maar niemand kan natuurlijk in de zak van Fred kijken. Als hij privé vermogend is, dan hoeft er niets aan de hand te zijn. Vraag is dan of je dat risico wilt/kunt nemen.

gedupeerde
31/08/10, 14:23
Hebben Grafix en/of Sam tegen je gezegd dat er beslag op die servers zou zijn gelegd, of heb je die aanname zelf gemaakt? Uit je verhaal lijkt het er sterk op dat je die (foutieve) aanname zelf hebt gemaakt. Grafix en Sam mogen niet aan die apparatuur komen omdat het niet hun eigendom is.


Die kerel van Grafix sprak zichzelf tegen. Hij zei dat er Retentierecht op zat.. dat wil dus zeggen dat je iets in eigen beheer houdt als dwangmiddel als schuldeiser tot de betaling is gedaan door schuldenaar... toen vroeg Sam of ik Fred wou e-mailen om toestemming. Ik dus gezellie achter Sam's laptop zitten om Fred te e-mailen.. komt die kerel van Grafix er dus aan.. ik vermoed eigenaar of iets, en zegt dat het niet van de rechter mag.. dat hij of wie ook er zelf niet eens aan mag komen. Maar dat is geen retentierecht meer! Dat is beslaglegging of surseance.. Maar hij kon ook geen papieren laten zien. Achteraf had ik concreet om die papieren moeten vragen.. maarja daar kom je achter als je met de politie praat. Al met al krijg ik het idee dat hij probeerde mij tegen te werken om die bestanden te claimen.

Het onderpand zijn die systemen.. dat is waar Grafix mij part zijn retentie op kan beroepen.. maar als Redunix mij toestemming geeft om mijn bestanden van de server af te halen zou dit prima mogen.

Stel jij hebt een garage en je hebt retentierecht op de auto die er in staat omdat de eigenaar niet betaald voor de reparatie.. maar in de auto ligt een koffer met belangrijke aktes van een passagier waar de garage niks aan heeft.. wat is het probleem dat degene die niks met die auto te maken heeft, zijn koffer terug te geven? Dit is puur om de druk op Redunix groter te maken.. :thumbdown:

robheid
31/08/10, 14:30
@stewie, Hoezo is dit nou meteen kletskoek? Jij weet blijkbaar alles? Vertel!!!!

M.C.
31/08/10, 14:35
Heb hier gelukkig niets mee te maken en verder ook geen kwaad woord over de betrokkenen persoonlijk; ik ken ze niet en heb dus geen idee hoe de vork echt in de steel zit.

Zakelijk is het echter een geheel ander verhaal.

Mijn advies aan iedereen zou zijn om GISTEREN over te stappen naar een provider. Op basis van de berichten die hier namens en door de partijen zijn geplaatst rijzen er twijfels over de professionele capaciteiten van beide partijen. Ik vraag me af hoe een en ander geregeld was voordat deze zooi naar boven kwam. Heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt terwijl ik ook werkzaam ben bij een kleiner bedrijf wat door de jaren heen een stuk professioneler is geworden.

Ik hoop ook voor de betrokken partijen dat ze er goed uitkomen en dat ze niet alles kwijtraken. Echter, als 'gedupeerde' ben je in mijn ogen erg onverstandig als je nog niet de beslissing hebt genomen om als de wiedeweerga een andere partner te zoeken.

Tenzij je natuurlijk een van de partijen wil steunen en ze de omzet gunt en het niet zo erg vind als de dienstverlening langere tijd niet wordt geleverd en er geen administratie is.

"Goedkomen" vind ik een raar woord voor een situatie die zwaar FUBAR is. Het roept bij mij associaties op met een oorlogsfilm waarin ze tegen een soldaat, met z'n darmen in z'n handen, zeggen dat het 'natuurlijk' allemaal goedkomt.

Veel succes allemaal in ieder geval.

Stewie
31/08/10, 14:49
@stewie, Hoezo is dit nou meteen kletskoek? Jij weet blijkbaar alles? Vertel!!!!
Wat is er precies realistisch aan een 6N datacenter?

M.C.
31/08/10, 14:54
Sowieso begrijp ik het gepoch over een nieuw datacenter niet wanneer het huidige op halfzeven hangt.

no1san
31/08/10, 15:03
En weer on topic :-).
Sta nu voor de spaanse kubus, Fred is om 16:30 weer terug.
Met die handtekening en de benodigde papieren zou je de servers van Qweb krijgen.

Dit heb ik per mail, van grafix, qweb en Frred. Op een uur wachten na zie ik dus geen probleem.

Mocht er nog iemand bij de kubus zijn of komen dan kunnen we een bakkie doen bij de BP :-)

BsHosting
31/08/10, 15:05
Stel jij hebt een garage en je hebt retentierecht op de auto die er in staat omdat de eigenaar niet betaald voor de reparatie.. maar in de auto ligt een koffer met belangrijke aktes van een passagier waar de garage niks aan heeft.. wat is het probleem dat degene die niks met die auto te maken heeft, zijn koffer terug te geven? Dit is puur om de druk op Redunix groter te maken..

Fout op het moment dat de eigenaar niet betaald is de auto incl zijn inhoud in het geval van retentierecht in het bezit van de garage tot er betaald word.
De garage heeft 0,0 met een ander te maken die daar zijn koffer in heeft zitten das zijn probleem en niet van de garage.
De garage mag niet eens jou toegang tot die auto geven want jij bent geen eigenaar en zou best wel iets weg kunnen halen wat aan de klant behoort.

Zo ook met de servers, als ie colo is heb jij een aankoopbewijs etc, met dedi heb jij een huurovereenkomst en dat is geen eigendom van jou, dus moet Redunix toestemming geven om jouw data eraf te halen.
Doet Grafix dat op eigen houtje en het blijkt dat jij data van een ander hebt gejat dan hangt Grafix.

Snef
31/08/10, 15:11
Ben net weer thuis vanuit de Kubus.
Alles geregeld, de laatste stukjes van mijn puzzle zitten in elkaar.
Ik heb gezien dat ze druk bezig zijn, ook met de support mails.

Alain
31/08/10, 15:14
Stel jij hebt een garage en je hebt retentierecht op de auto die er in staat omdat de eigenaar niet betaald voor de reparatie.. maar in de auto ligt een koffer met belangrijke aktes van een passagier waar de garage niks aan heeft.. wat is het probleem dat degene die niks met die auto te maken heeft, zijn koffer terug te geven? Dit is puur om de druk op Redunix groter te maken.. :thumbdown:

Zo werkt het niet, Grafix kan zeer waarschijnlijk op geen enkele legitieme wijze controleren of jij eigenaar van de data bent. Ze mogen zichzelf ook geen toegang verschaffen tot de data (in jou voorbeeld mag de garage ook niet in de afgesloten delen van een auto gaan kijken, als ze voor uitvoer van hun werk er niets te zoeken hebben). Maar om te beginnen zijn klanten van een klant helemaal geen partij bij dit soort dingen, dus in feite hadden ze je zelfs niet hoeven te vertellen waarom je niet bij je data kon.

ResellerPlanet
31/08/10, 15:44
Heb hier gelukkig niets mee te maken en verder ook geen kwaad woord over de betrokkenen persoonlijk; ik ken ze niet en heb dus geen idee hoe de vork echt in de steel zit.

(...)

Niet slecht bedoeld, maar hou je er dan buiten. Deze discussie is al "vervuild" met mensen die maar niet kunnen zwijgen over de manier waarop Grafix verantwoordelijk is (in hun ogen).


En weer on topic :-).
Sta nu voor de spaanse kubus, Fred is om 16:30 weer terug.
Met die handtekening en de benodigde papieren zou je de servers van Qweb krijgen.

Dit heb ik per mail, van grafix, qweb en Frred. Op een uur wachten na zie ik dus geen probleem.

Mocht er nog iemand bij de kubus zijn of komen dan kunnen we een bakkie doen bij de BP :-)

Bedankt, eindelijk nuttige informatie :) Als je naar hun kantoren gaat, word je dan snel verdergeholpen? Ik ben namelijk zaterdag langsgeweest om mijn colo servers om te nummeren. Helaas werkt alleen de 1ste helft van mijn subnet, vanaf een bepaald IP is er geen connectiviteit (server zelf kan zelfs niet pingen naar de gateway). Ik veronderstel dus dat er ergens een routing probleem is opgelopen, of erger nog: Fred heeft foutjes gemaakt bij zijn VLSM berekeningen ;) Ik zou vandaag nog even willen langsgaan, maar het probleem is dat ik 2.5u moet rijden om in Rotterdam te geraken (terug gaat meestal iets vlotter, ongeveer 2 uurtjes).

The-BosS
31/08/10, 15:46
Heb zo de indruk dat veel mensen die klant zijn bij redunix het verschil niet kennen tussen colocation en dedicated diensten. Misschien dat dit door alle tegenstrijdige berichten komt van je kan ook een dedicated server meenemen etc. Maar dat is dus niet zo, een dedicated server is eigendom van de hoster en enkel de hoster. Deze is dus enkel gemachtigd om deze te verplaatsen en jouw remote toegang te geven. En daar zit nu juist het probleem, RedUnix mag de zaal van grafix niet leeghalen wegens betalings achterstand en krijgt daardoor ook geen verbinding. Enige oplossing is dus voor deze gedupeerde dat RedUnix ze rekeningen betaald en dat de fiber terug actief komt of dat ze alle dedicated servers verhuizen naar Rotterdam. Wettelijk gezien heb je zelf als dedicated server klant niet eens het recht om in het datacenter te zijn (en zeker niet in grafix).

Voor de personen die aangifte doen van diefstal over een dedicated server mag ik hopen dat dit niet tegen jullie zal keren ivm valse aangifte. Want hoe kan je aangifte van diefstal doen over iets wat niet eens je eigendom is. Of je zou dan al aangifte moete doen tegen je rechtstreekse leverancier en niet de leverancier van je leverancier zijn leverancier etc.

no1san
31/08/10, 15:48
Ze willen je in ieder geval snel verder helpen.
Echter net als in dit topic zijn er ook ook klanten die eerst uitgebreid gaan vertellen hoe zielig ze zijn.

Net als in dit topic heb ik daar natuurlijk geen probleem mee, maar daarmee boek je geen voortgang.

Spreek zo dus Fred, daarna naar qweb, en dan productch als ik die kan vinden.

M.C.
31/08/10, 16:07
Niet slecht bedoeld, maar hou je er dan buiten. Deze discussie is al "vervuild" met mensen die maar niet kunnen zwijgen over de manier waarop Grafix verantwoordelijk is (in hun ogen).

Je hebt een punt behalve dat dit een openbaar dicussie forum is waarin leden objectief advies kunnen geven aan andere leden. Het is geen 'feelgood' forum of iets dergelijks.

Mijn 'objectieve' advies is dat personen die nog klant zijn bij een van de partijen in dit conflict, dat die zakelijk gezien er verstandig aan doen om hun diensten zo snel mogelijk bij een professioneel bedrijf onder te brengen.

Dat advies geven (b)leek nodig te zijn op het moment dat ik las dat er hard gewerkt werd en dat er dingen goed gingen komen.

Wanneer een garagehouder je auto per ongeluk door de 'shredder' haalt, interesseert het ook niet meer dat hij hard bezig is om de stukjes bij elkaar te rapen. Dan blijf je niet bij die garagehouder, in mijn ogen in ieder geval.

Desmond
31/08/10, 16:24
Wanneer een garagehouder je auto per ongeluk door de 'shredder' haalt, interesseert het ook niet meer dat hij hard bezig is om de stukjes bij elkaar te rapen. Dan blijf je niet bij die garagehouder, in mijn ogen in ieder geval.


Vaak is een jarenlange zakelijke band een reden om toch vertrouwen te geven, persoonlijk zou ik het ook niet doen maar er zijn zat mensen die denken laten we het nog een kans geven...

The-BosS
31/08/10, 16:30
Vaak is een jarenlange zakelijke band een reden om toch vertrouwen te geven, persoonlijk zou ik het ook niet doen maar er zijn zat mensen die denken laten we het nog een kans geven...

Daar heb je ook wel gelijk in, maar als ik het forum eens doorzoek zijn er toch wel meerdere dingen in verleden fout gelopen dan enkel dit incident. Dus je zou dan ook kunnen stellen hoe veel kansen geven we dit bedrijf of de zaakvoerders.

Lang de andere kant heb ik zo de indruk dat de meeste klanten van RedUnix enkel naar de prijs kijken en zich daarop baseren. En dan komt het bekende spreekwoord weer boven pay peanuts get monkey's.

M.C.
31/08/10, 16:31
Ja, er is verder ook ethisch niets verkeerd aan om personen zaken te gunnen op basis van een (vertrouwens)relatie, of wat dan ook. Ik gun beide ook dat ze veel klanten overhouden.

Alleen zakelijk gezien is het gewoon onverstandig om je broodwinning afhankelijk te laten zijn van een bedrijf wat zich publiek op deze manier gedraagt. Hoe goed de band ook was is professionaliteit gewoon niet aanwezig en dat lijkt mij voldoende om een verstandige conclusie te trekken.

Maar voordat ik een bron van negativiteit wordt zal ik me maar onthouden van verder commentaar in deze thread.

fortunahome
31/08/10, 18:22
Hallo beste posters,

Ik heb inmiddels een nieuw ip gekregen maar ik krijg de boel niet aan de praat. ik ben niet technisch genoeg. Als iemand mij zou willen helpen zou ik graag waarderen.

Stuur me en PM aub... ben echt radeloos inmiddels.

thanks

rdewilde
31/08/10, 19:17
Langs de andere kant heb ik zo de indruk dat de meeste klanten van RedUnix enkel naar de prijs kijken en zich daarop baseren. En dan komt het bekende spreekwoord weer boven pay peanuts get monkey's.
Eigenlijk probeer ik het topic niet te vervuilen, maar wil toch even graag op bovenstaande reageren: ot:

Ik ben het volledig met de indruk eens. Hoewel ik totaal geen compleet beeld heb van het klantenbestand (en Fred ook niet meer nu zijn administratie foetsie is), lijkt de lage prijs voor een redelijk systeem een belangrijke factor. Ook mensen die naar een alternatief hebben gekeken geven aan dat ze niets (voor soortgelijke prijs) gevonden hebben, terwijl qua specs er natuurlijk genoeg andere aanbieders zijn.

Fred post zijn grootse plannen in dit topic, hoe hij er een ultrasupersonisch datacenter van wil maken. Hele visionair, maar in mijn ogen totaal losgeslagen. Die strategie sluit volgens mij totaal niet aan bij waarom klanten voor RedUnix hebben gekozen. Daarom vraag ik me ook af hoe dit plan overtuigend heeft kunnen zijn voor investeerders (die Fred zo goed zegt te kunnen ronselen, leasekapitaal), welke toch vooral naar het sommetje "verwachte inkomsten - uitgaven" zullen kijken (en niet zozeer de technische innovatie). Ik ben heel benieuwd of het hele plan een goedmakertje is (= tijdrekken), of dat het een serieuze (mis)stap is, of dat _ik_ er totaal naast zit.

Het lijkt me in ieder geval een kwestie van eerst zien, dan geloven (en tot die tijd zal ik geen speculaties voor waar aannemen). :smartass:

no1san
31/08/10, 19:31
-Splitsing van het topic in shared, dedicated en colo is voor de toekomst misschien handig.
Ik heb mijn data online op 2 dedicated servers en ben net terug met mijn 3 servers met dank aan Qweb, redunix en produtch.

Ook grafix en Qweb hebben behoorlijk snel een reactie via email.
Alle shared en dedicated users (zonder backup) wens ik succes.
Edit: colo natuurlijk ook: gewoon je server ophalen

Mocht iemand nog vragen hebben over de procedure om een server op te halen bij redunix dan mag je me een PM sturen.

edit 2 iemand ervaring met een paar servers thuis in je lan hangen? :-)
(bijv met de DA license? )

Edit 3 dit keer niemand van de betrokken partijen die me nog een keer aanbood om daar te hosten.
(maar goed ook ;-) )

jobojobo
31/08/10, 19:31
Heren,
ik hier iemand die op dit moment de status weet? Ik heb niet alle paginás gelezen:
Ik heb een dedicated server, en ik heb eigenlijk geen idee of ie in Rotterdam staat of in capelle (ip 78.41.....).

Website was nog niet commercieel/had nog geen bezoekers, en het maakt daarom op dit moment niet zoveel uit wanneer alles weer in de lucht is, maar ik vind het erg vervelend dat ik nergens een update vindt van Redunix.
Op de website staat met grote letters "itworks" maar wat heb ik eraan: mijn site is nog dood.

Kan iemand hier even de status vermelden? Zijn er inmiddels positieve berichten? Zijn er sites die weer werken?

Pantsy
31/08/10, 19:46
@jobojobo, had dan de moeite genomen om de laatste 10 pagina's door te nemen.. dan had je kunnen lezen: support@redunix.nl. Wij kunnen helaas niks voor je betekenen...

EdwinBlum
31/08/10, 19:53
Onze dedi server is vanmiddag weer online gekomen na omnummering door RU. Ik heb wat aanpassingen gemaakt in de IIS server i.v.m. aangepast IP, en alles draait weer.

@robheid bedankt voor de updates

@jobojobo listen to pantsy...niet iedereen doet dat, maar in dit geval de enige juiste weg...

bobgee
31/08/10, 19:54
-Splitsing van het topic in shared, dedicated en colo is voor de toekomst misschien handig.
Ik heb mijn data online op 2 dedicated servers en ben net terug met mijn 3 servers met dank aan Qweb, redunix en produtch.

Ook grafix en Qweb hebben behoorlijk snel een reactie via email.
Alle shared en dedicated users (zonder backup) wens ik succes.
Edit: colo natuurlijk ook: gewoon je server ophalen

Mocht iemand nog vragen hebben over de procedure om een server op te halen bij redunix dan mag je me een PM sturen.

edit 2 iemand ervaring met een paar servers thuis in je lan hangen? :-)
(bijv met de DA license? )

Edit 3 dit keer niemand van de betrokken partijen die me nog een keer aanbood om daar te hosten.
(maar goed ook ;-) )

Ik wil morgen die kant op gaan, ik stuur je een PM, alvast bedankt!

Binary Solution
31/08/10, 20:31
Even tussendoor: Ik zit na omnummering nu nog steeds bij RU. Niet zozeer vanwege de prijs, maar vanwege het feit dat ik niet WEER off-line wil gaan. Als ik ga verhuizen, dan moet ik weer of-line om de servers ergens anders te hangen.

Ik ben 3 weken geleden al 4 dagen off-line geweest, omdat (volgens RU) ene S. T. gepoogd had ze naar Capelle te verhuizen en ze vervolgens "kwijt"was geraakt...

En nu dus vrijdag weer een dag uit de lucht. Lang verhaal kort:

Servers zijn mijn eigendom. STEL RU gaat failliet, wat dan?

redlizard
31/08/10, 20:38
-Splitsing van het topic in shared, dedicated en colo is voor de toekomst misschien handig.
Dat is misschien inderdaad wel een goed idee...

Patrick_st
31/08/10, 20:43
Servers zijn mijn eigendom. STEL RU gaat failliet, wat dan?

Dan zijn de servers nog steeds jouw eigendom.
Het probleem wat dan kan ontstaan is dat de curator beslag legt op alle spullen. Jij zult dan moeten aantonen dat de server van jou is, dan kun je hem weer meenemen. Daar kan een tijdje overheen gaan

Binary Solution
31/08/10, 20:50
En in die tijd ben je natuurlijk WEER uit de lucht...

no1san
31/08/10, 21:23
Even tussendoor: Ik zit na omnummering nu nog steeds bij RU. Niet zozeer vanwege de prijs, maar vanwege het feit dat ik niet WEER off-line wil gaan. Als ik ga verhuizen, dan moet ik weer of-line om de servers ergens anders te hangen.

Plan om te verhuizen heb je na deze ervaring klaar liggen.
-Meerdere hosters bekend die per direct servers kunnen leveren
-TTL nameservers ruim van tevoren op 1 minuut zetten.
-twitter regeln voor communicatie in noodgevallen

-data overzetten. (60GB aan sql export en import met een RU verbinding kost 48 uur)
-sites overzetten en testen
-OP het gemak servers ophalen, nieuwe install, grotere hardisk en dan de migratie andersom.

draaiboek goed bewaren voor noodgevallen.
(inclusief rails!!!! meenemen uit het datacentrum)

Ik draai nu dus op 2 gehuurde dedi.

lvelve
31/08/10, 21:44
-data overzetten. (60GB aan sql export en import met een RU verbinding kost 48 uur)
-sites overzetten en testen
-OP het gemak servers ophalen, nieuwe install, grotere hardisk en dan de migratie andersom..TIP:

In directadmin zit een optie om de hele user inclusief de domeinen en sql db's te laten uploaden naar een externe FTP server.

Indien je een nieuwe server hebt bij een andere host, dan kun je daar via directadmin ook weer in alles restoren vanaf de externe FTP locatie. Een nieuwe hostingpartij kan je waarschijnlijk een tijdelijke FTP locatie aanbieden.

no1san
31/08/10, 21:50
In directadmin zit een optie om de hele user inclusief de domeinen en sql db's te laten uploaden naar een externe FTP server.

Nieuwe server heeft geen DA.
Heb genoeg van lifetime license die niet lifetime zijn.

Daarnaast vraag ik me af hoe DA omgaat met een externe sql server, en ongeveer 30 gig (100 DB) sql data voor 1 user.
Ook met de import naar wederom een externe sql server vraag ik me af of dat goed was gegaan.

Daarnaast was er nogal wat packet loss op netwerk en ging het op den duur allemaal erg traag.
Ingrijpen op 50 % of opnieuw starten op 60 % lijkt me allemaal lastig.
Kan dat allemaal in DA?

dennis0162
31/08/10, 21:52
Heb genoeg van lifetime license die niet lifetime zijn.


Explain

Swiftway-UK
31/08/10, 22:03
Dan zijn de servers nog steeds jouw eigendom.
Het probleem wat dan kan ontstaan is dat de curator beslag legt op alle spullen. Jij zult dan moeten aantonen dat de server van jou is, dan kun je hem weer meenemen. Daar kan een tijdje overheen gaan

Tenzij de belastingdeurwaarder bodembeslag gaat leggen, dan worden alle servers verkocht. Dan maakt het niets uit van wie de servers zijn. Als je dan je eigen server wilt meenemen, dan zul je hem eerst moeten terugkopen op de openbare veiling.

Swiftway-UK
31/08/10, 22:06
Nieuwe server heeft geen DA.
Heb genoeg van lifetime license die niet lifetime zijn.


Het is een lifetime Internal license. De licentie is gebonden aan het netwerk van de aanbieder van de betreffende licentie.
Als je een echte lifetime license wilt kopen van Directadmin, dan kan dit ook. Dit kost eenmalig $299,--
http://www.directadmin.com/pricing.html

Dan is hij ook echt van jou (de eindgebruiker).

no1san
31/08/10, 22:21
Het is een lifetime Internal license. De licentie is gebonden aan het netwerk van de aanbieder van de betreffende licentie.
Als je een echte lifetime license wilt kopen van Directadmin, dan kan dit ook. Dit kost eenmalig $299,--
http://www.directadmin.com/pricing.html

Klopt helemaal. Wil je dus een beetje verhuizingsproof zijn dan is dat handig.
Mijn nieuwe host vroeg echter wat ik nu met DA deed.

Gebruik dus nu geen DA meer (ook geen plex of iets anders) en dat lijkt me na 2 dagen zeer goed te bevallen.

t.bloo
31/08/10, 22:37
edit 2 iemand ervaring met een paar servers thuis in je lan hangen? :-)
(bijv met de DA license? )


Ja, werkt prima bij mij, zie:

http://www.webhostingtalk.nl/directadmin/157245-directadmin-achter-nat.html#post1117325

Daarnaast kun je als het goed is ook met iptables een oude licentie tijdelijk tot leven wekken als het IP adres veranderd is.

vDong
31/08/10, 22:49
Even tussendoor: Ik zit na omnummering nu nog steeds bij RU. Niet zozeer vanwege de prijs, maar vanwege het feit dat ik niet WEER off-line wil gaan. Als ik ga verhuizen, dan moet ik weer of-line om de servers ergens anders te hangen.

Ik ben 3 weken geleden al 4 dagen off-line geweest, omdat (volgens RU) ene S. T. gepoogd had ze naar Capelle te verhuizen en ze vervolgens "kwijt"was geraakt...

En nu dus vrijdag weer een dag uit de lucht. Lang verhaal kort:

Servers zijn mijn eigendom. STEL RU gaat failliet, wat dan?

Maak in ieder geval een backup, des noods vanaf je thuispc, mocht je een vorm van unix/linux draaien, gebruik rsync, dat scheelt met volgende backups flink in de traffic.

greenery
31/08/10, 23:00
Server maandag opgehaald. Puur voor de hardware. We hadden alle sites direct vrijdag ergens anders online gebracht. Wat een ellende. Drie andere klanten aanwezig om ook hun server op te halen. Inschrijfboek stond ook vol.

Kort Fred gesproken over het geheel, iedereen was keihard aan het werk. De samenvatting lijkt redelijk te kloppen. Kan me niet voorstellen dat RedUnix dit overleeft. Vind het erg treurig. Fred verliest waarschijnlijk alles. Sam gaat de nor in.

madebymaus
31/08/10, 23:06
Zojuist moeten zoeken omdat ik mijn token aan wilde vragen wat ze precies wilde. Hieronder even een quote omdat het ergens 40 pagina's terug stond (Pantsy, sorry voor de extra vulling)

Zojuist heb ik mijn token dus opgevraagd, Nu is het afwachten hoelang het duurt voordat deze binnen is.

!!! Wel vreemd dat mijn domein aangevraagd en geregeld is in 2005 door RedUnix en nu op naam staat van Panther IT? Diefstal?


voor iedereen die .nl tokens nodig heeft:

Speciaal voor mensen welke hun .nl domein willen verhuizen en daarvoor een TOKEN nodig hebben is er een email adres aangemaakt waar je dit TOKEN kunt opvragen. Je kunt hiervoor mailen aan dotnltoken@gmail.com. Wij trachten erna om je TOKEN zo snel als mogelijk aan je terug te mailen. Dit zal in eider geval binnen de door SIDN vastgestelde termijn van 5 dagen zijn.

Aan het opvragen van de TOKEN zijn wel enkele spelregels verbonden:

- We kunnen, doordat we niet alle gegevens tot onze beschikking hebben, het TOKEN enkel en alleen verstrekken aan het mailadres welke bij SIDN bekend is als administratief contact. Zorg dat u vanaf dit mailadres mailt.
- Indien je vanaf het mailadres van het administratieve contact niet kunt mailen, maar wel de eigenaar van het domein bent, zend dan in ieder geval enig bewijs mee waar wij dit uit kunnen opmaken. Als eigenaar kunt u bijvoorbeeld een kopie van uw legitimatie en/of een uittreksel KvK meezenden.
- Wanneer je beheerder/tussenpersoon van de domeinnamen bent en daarmee niet aan bovenstaande punten kan voldoen, kan je eventueel ook een kopie van het REDUNIX factuur en een screendump/kopie bank- of giroafschrift van de betaling hiervan toezenden.

Mick-X
31/08/10, 23:12
Tenzij de belastingdeurwaarder bodembeslag gaat leggen, dan worden alle servers verkocht. Dan maakt het niets uit van wie de servers zijn. Als je dan je eigen server wilt meenemen, dan zul je hem eerst moeten terugkopen op de openbare veiling.

Alleen die gedachte al... jaren geknokt en gewerkt om je hostingbedrijf (welke je ondergebracht heb bij een dergelijke partij - groot te krijgen, alles zelf betaald, en vervolgens gaat iemand anders - legaal - met je spullen ervandoor. Hopen dat dat nooit gebeurd.

klaasie
01/09/10, 00:27
Intussen heb ik van Redunix als klant nog steeds geen statusupdate, uitleg,mail of wat dan ook ontvangen. Dat deze communicatie er nog steeds niet is, is ook een teken aan de wand.

Swiftway-UK
01/09/10, 00:32
Intussen heb ik van Redunix als klant nog steeds geen statusupdate, uitleg,mail of wat dan ook ontvangen. Dat deze communicatie er nog steeds niet is, is ook een teken aan de wand.

Of het waarheid is of niet. Het verhaal gaat, dat Sam Terburg het gehele klantenbestand gestolen heeft van Redunix. (Lees het bovenstaande verhaal eens goed door)
Als dit klopt, dan is het ook wel logisch dat RedUnix je nog geen communicatie toegezonden heeft.

farendse
01/09/10, 03:57
De reden tot paniek is als een kale kip dit meemaakt en daardoor nog minder en slechtere business heeft, terwijl de lasten wel doorlopen.

Het is echt niet pure speculatie om te denken dat dit gebeuren een negatief effect op het bedrijf heeft. Daarbij is de naam van Sam T. door dit gebeuren ook niet erop vooruit gegaan. Sam heeft in ieder geval zich nog redelijk ingehouden. Fred plaatst verhalen over 6N gevoede datacentra, bio-fuel, een Europees MPLS 10 gbit netwerk; daar prikt iedereen zo doorheen, je weet dan direct dat het kletskoek is terwijl het misschien wel een goede man zal zijn. Wie zal het zeggen, eerste indruk doet toch veel.

Eigenlijk kent dit verhaal alleen maar verliezers en het is te hopen dat de rust voor alle betrokkenen snel wederkeert. Je gunt ze toch beter dan wat hier allemaal staat.

Hallo Stewie,

1. Wellicht moet je toch eens komen kijken naar de Catalyst WS-C6506-S32-10G met XENPAK interfaces bij ons... je kan het ook aan Colt en Interoute vragen...
2. wie weet vertellen ze je bij Colt ook nog wat over de IRU DF tussen Rotterdam en Amsterdam...
3. Wellicht interresse om eens te zien wat wij met MPLS allemaal kunnen doen?
4. Mogelijk ook nog interesse om in ons datacenter in St Petersburg te kijken? Daar zijn wij licensed telecom operator voor de Leningrad Oblast (provincie).

Ik wil niet vervelend overkomen, maar voordat ik de hosting branch erbij trok, heb ik heel wat jaartjes behoorlijk veel kilometertjes door Europa gevlogen. Ik heb overigens wel een hele goede reden om die hosting erbij te nemen... Dat wil ik je best wel eens persoonlijk uitleggen. Mijn klant gedurende de afgelopen 13 jaar is/was (wat er van over is of blijft) een toonaangevende project ontwikkelaar van shopping malls...(krediet crisis).

Ik hou niet van kletskoek. Als je business hebt of weet wat mogelijk beter buiten Nederland hangt, mag je gerust eens mee naar SPB. Kan je trouwens leuk feestjes vieren. Kijk maar eens waar deze reeks op uit komt: 77.109.64.0.

http://www.gorelovodatacenter.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=34 (deze pagina helpt vast wel)

En ja, daar ligt via rotterdam - frankfurt - Borovaya SPB - Gorelovo eigen infra over MPLS.

Als dat duidelijk is, moet je je eens afvragen wat er waar is van die shit met ST...

jobd
01/09/10, 07:04
Fred,

MPLS geen geldige valuta ;).

Wellicht kun je je klanten gaan informeren over de situatie mbt de betalingsachterstand bij Grafix, en vooral wat hier verder mee gaat gebeuren en op welke termijn.

Mensen zijn benieuwd naar de status bij hun leverancier.

Mercury
01/09/10, 07:45
Als ik nu aan sam denk , komt dit in mijn gedachte naar boven. ->zie link (http://www.geleidehond.nl/Portals/0/images/stoppers_afbeeldingen/sam-fc.jpg)

no1san
01/09/10, 08:18
Wel vreemd dat mijn domein aangevraagd en geregeld is in 2005 door RedUnix en nu op naam staat van Panther IT?
Weet je zeker dat het recent is aangepast.
Ik heb geen domeinnamen maar panher it kwam overal voor binnen Redunix.

Robowave
01/09/10, 09:15
al iemand enig idee hoe de zaken staan ?
telefoon word niet opgenomen geen email beantwoord.

wat te doen ? duurt erg lang allemaal nog steeds op zwart

Boyke
01/09/10, 09:44
Of het waarheid is of niet. Het verhaal gaat, dat Sam Terburg het gehele klantenbestand gestolen heeft van Redunix. (Lees het bovenstaande verhaal eens goed door)
Als dit klopt, dan is het ook wel logisch dat RedUnix je nog geen communicatie toegezonden heeft.

Misschien kan iemand het mailtje van Sam aan zijn (ex) klanten doorsturen, daar staan immers alle e-mailadressen in.

mol4
01/09/10, 09:53
al iemand enig idee hoe de zaken staan ?
telefoon word niet opgenomen geen email beantwoord.

wat te doen ? duurt erg lang allemaal nog steeds op zwart

De mensen zijn nog steeds bezig in de kubus. Ik kon vanochtend weer bij de db van m'n dedi. De Direct Admin was nog niet up maar dat wordt geregeld.

Magus
01/09/10, 10:10
Even tussendoor: Ik zit na omnummering nu nog steeds bij RU. Niet zozeer vanwege de prijs, maar vanwege het feit dat ik niet WEER off-line wil gaan. Als ik ga verhuizen, dan moet ik weer of-line om de servers ergens anders te hangen.

Ik ben 3 weken geleden al 4 dagen off-line geweest, omdat (volgens RU) ene S. T. gepoogd had ze naar Capelle te verhuizen en ze vervolgens "kwijt"was geraakt...

En nu dus vrijdag weer een dag uit de lucht. Lang verhaal kort:

Servers zijn mijn eigendom. STEL RU gaat failliet, wat dan?

Offline gaan bij verhuizing is niet nodig. Spreek met je nieuwe provider af dat zij een een weekje een leen-server voor je neerzetten. Even uit d elosse pols is dit ongeveer de procedure.

Ga naar je oude server met een usb diskje en trek daar een backup naartoe.

Ga naar de leen-server, plaats de backup hierop. Zorg dat alles werkt zoals het moet op deze leen-server zodat je hier tijdelijk op kunt draaien.

Zet nu de IP's van je nameservers voor je domeinen om naar de IP's van de leen-server en wacht 3 dagen. Laat de A records op zowel je eigen server als de leen-server nog naar je eigen server (redunix ip's) verwijzen. Zet de TTL op 10 minuten of iets dergelijks.

Na 3 dagen zet je alle A records om naar de ip's van de leen-server. Je zult snel merken dat je eigen server geen verkeer meer binnenkrijgt. Dit is het moment dat je jouw server op kunt gaan halen en bij je nieuwe provider onder kunt brengen. Zet de ftp service uit op beide machines (deel dit ook mede aan je klanten, vooraf!).

Stel de ip's van de leen-server in op je eigen server (hang deze uiteraard nog niet aan het netwerk op dat moment). Schakel je server in en wacht tot alles (op netwerk na) up and running is. Haal nu de UTP uit de leenserver en prik je eigen server in het netwerk, laat de interface up komen en je bent draaiende met <1 minuut downtime. Vergeet niet de ftp service weer in te schakelen.

royarisse
01/09/10, 10:10
De mensen zijn nog steeds bezig in de kubus. Ik kon vanochtend weer bij de db van m'n dedi. De Direct Admin was nog niet up maar dat wordt geregeld.

Is volgens mij niet echt n antwoord op:


wat te doen ? duurt erg lang allemaal nog steeds op zwart

Zowel telefoon als e-mail geen reactie omdat ze erg druk zijn alles up and running te krijgen.
Mijn ervaring: ernaartoe, aangeven wie je bent en wat je wil:
1. opnieuw up met nieuwe IPs (kun je binnen 30 min live zijn)
2. eigen server kun je zo meekrijgen en elders starten
3. HDD meenemen en bestandjes uit je server trekken en elders opnieuw starten

De keuze moet je alleen zelf maken... Succes!

Magus
01/09/10, 10:21
Kijk maar eens waar deze reeks op uit komt: 77.109.64.0.

Die range is van een belgisch bedrijf, edpnet? Komt wel in rusland uit in het genoemde DC.



http://www.gorelovodatacenter.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=34 (deze pagina helpt vast wel)

Site down?

Kippenijzer
01/09/10, 10:23
Offline gaan bij verhuizing is niet nodig. Spreek met je nieuwe provider af dat zij een een weekje een leen-server voor je neerzetten. Even uit d elosse pols is dit ongeveer de procedure.

<instructie stappenplan>


Houd er rekening mee dat er ook wel eens CMS-en willen draaien, dan maakt FTP niets uit, zodra er dingen in en Database aangepast worden werkt je oplossing niet.
Mijn advies zou eerder zijn om een backup te maken en op de nieuwe/tijdelijke omgeving te zetten en deze een keer op een rustig moment ('s nachts?) te syncen met het origineel (ik denk linux overigens, rsync dus gewoon). Zodra alles op de nieuwe omgeving in sync is zet je op de oude server (waar A record nog heen verwijst) het nieuwe IP in je hosts file, en pas je apache aan zodat hij naar 'zichzelf' (hostname die in de hosts file naar de andere server verwijst) proxiet. Daarna A records omgooien en na een paar dagen de oude server uitfaseren. Zo blijven je sites iig online. Mail e.d. is heel iets anders, maar kun je ook opzetten door soortgelijk op de nieuwe omgeving het in te richten, en de oude omgeving als relay server voor de domeinen (transport expliciet naar het nieuwe IP effectief) in te stellen.

Al met al wel enige linux kennis voor nodig denk ik.

ItsOnlyMe
01/09/10, 10:30
al iemand enig idee hoe de zaken staan ?
telefoon word niet opgenomen geen email beantwoord.

wat te doen ? duurt erg lang allemaal nog steeds op zwart


misschien is het handig om naar mij te mailen dan wordt er iets aan gedaan ;)

wberendsen@ipphoneteam.nl

Marcel M.
01/09/10, 10:39
TTL nameservers ruim van tevoren op 1 minuut zetten.
Naar verluid is 5 minuten of meer beter, 1 minuut vinden veel DNS cachers te kort en dan negereren ze dit met mogelijke default 1 dag.

Stijn_Ghesquier
01/09/10, 10:49
Voor diegene die shared hosting hadden enkele tips:

Bel Sam op zijn mobiele nummer. Bij mij nam hij gisteren op.
Vertel hem je login naam. Hij kan dan in de administratie zien of je gehost bent bij Redunix. Ook kan hij meteenkijken of je op web1,2 of web3.shared.redunix.nl zit met je account. Bij mij was dat niet het geval. Ik zat dus op web6 of web7.

Zit je bij web1-2 of 3: dan zul je iets met Sam moeten regelen.

Zit je bij web6 of web7:
Contact opnemen met Wesley (zie ook post hierboven).
Wesley kan helpen om je site en bijhorende databases terug in handen te krijgen. Bij mij is dat gisteren dan ook gelukt. En dat is een hele opluchting!

Algemene tips:

Wees correct en vriendelijk. Speel op de situatie, niet op de man. Het lijkt er in ieder geval op dat iedereen zijn best doet.
In mijn geval: Een dikke pluim voor Wesley!!

Zorg ook dat je login naam kent, en eventueel specieke details van je site/data, digitale kopie factuur/paspoort if iets dergelijk. In ieder geval dat je kunt aantonen dat je ook bij Redunix je site hebt staan.

Magus
01/09/10, 11:08
voor mail kun je een tweede mx gebruiken dat moet geen probleem zijn. cms kun je oplossen door snachts te verhuizen inderdaad. wel goed communiceren naar je klanten dat de sites een half uurtje op 'maintanance' moeten.

Boyke
01/09/10, 11:28
Zit je bij web1-2 of 3: dan zul je iets met Sam moeten regelen.

Ik neem aan dat die gewoon terug gaan naar RedUnix?

Robowave
01/09/10, 11:36
misschien is het handig om naar mij te mailen dan wordt er iets aan gedaan ;)

wberendsen@ipphoneteam.nl

Ik heb je gemaild Wesley :thumbup:

alvast bedankt

Grts Rob

ItsOnlyMe
01/09/10, 11:41
Ik neem aan dat die gewoon terug gaan naar RedUnix?

Deze servers zullen uiteindelijk gewoon in ons datacenter komen te hangen.

Focuz
01/09/10, 12:11
Ga de schuld van deze problemen niet allemaal bij mij neer leggen.
Deze problemen zijn veroorzaakt door een betalingsachterstand.
Ik heb in 2009 de boekhouding gedaan waarbij ik alle crediteuren netjes heb betaald.
Ik heb per 1-1-2010 de boekhouding aan ipphone overgedragen.
Na 3 maanden kwamen leveranciers (grafix & qweb) bij mij klagen waar geld bleef.
Na navraag bij ipphone bleek er dus inderdaad niks betaald en een hoop weggesluisd naar ipphone.
Ik heb toen de controle over de boekhouding overgenomen en heb betalingsafspraken gemaakt met de levanciers. Allemaal goed gegaan.
Eind juli pakte Fred Arendse weer de controle van de boekhouding over (dmv levensbedreigingen naar mij) en zoals je weet niet veel later lag redunix plat.
Mijn conclusie:
* Ik weet wel een goede balans te vinden tussen betalingen.
* Ik onderhoud wel goed contact met m'n leveranciers.
* Fred Arendse heeft in mijn ogen te veel geld besteed aan het nieuwe datacenter waardoor bestaande colocatie in het gedrang kwam. Geinvesteerd in het nieuwe datacenter met onrichtmatig geld, immers heeft redunix (kronos nl) geen belang in het datacenter en is dat ook nooit in overleg gegaan met alle directeuren.

Fred had alleen maar contact hoeven op te nemen met GrafiX om een mogelijke betalingsregeling te maken, maar Fred heeft geen enkel contact met GrafiX gehad nadat GrafiX hem aangekondigd had tot afsluiting.
Dat noem ik geen relatie met je leveranciers onderhouden. Dat noem ik niet hart voor je klanten om nog niets te proberen te regelen.

Gelden die ik persoonlijk uit redunix heb verkregen zijn rechtmatig vertegenwoordigd zoals bijvoorbeeld overeengekomen Salaris en overnamebedragen aandelen.

Zijn bla bla verhaal over mij redden van geldproblemen voor de overname zijn een hoop bla bla, er is simpelweg overeengekomen dat hij de stand van crediteuren & debiteuren zou overnemen. Dus openstaande crediteuren facturen kwamen daarmee bij Kronos NL te liggen. Maar ook openstaande debiteuren. Dat bedrag was ongeveer gelijk.

Alle getekende overeenkomsten tussen Fred & mij zijn allen van zijn kant uit niet nagekomen.
Ik heb begrepen dat Fred deze documenten onder neuzen van klanten heeft geschoven als bewijsvoering dat ik dingen misdaan heb.
Daarbij verkleurt hij de waarheid dus, aangezien die documenten van zijn kant uit niet nageleefd zijn.

Aangiftes die er liggen naar mij zijn maar aangiftes, dat is een verhaal van 1 kant dat eerst nog onderzocht moet worden. Iedereen kan z'n verhaal doen bij de politie, dat wil totaal niet zeggen dat ik daaraan schuldig ben.
Verhalen van Fred Arendse zijn een hoop bla bla, totaal verkleurd en geeft mij nu een slecht image. Aangifte van laster zal er dus nog komen.

Ik ben al maanden bezig met Fred te breken, maar elke keer loopt hij het te rekken met smoesjes.
Ik wens gewoon niet verantwoordelijk te zijn voor zijn handelen.


Wat betreft ip-ranges routeren:
Ik heb getracht contact te zoeken met Fred Arendse om iets samen te werken, maar geen reactie.
Als ik een oplossing heb voor de Capelle klanten dan ga ik hun niet benadelen omdat ik simpelweg geen contact krijg met Fred.
Hij heeft verder ook geen contact met mij gezocht.

Ik heb hem tevens aangeboden de email van redunix.nl te hosten, die lag plat en daarvoor had ik op de shared webhosting bakken in capelle wel de mogelijkheid voor.
Daarop kreeg ik het antwoord: "wij lossen het zelf wel op".
Diezelfde conclusie kan ik maken voor de ip-ranges, hij kiest er zelf voor om geen contact met mij op te zoeken en om te gaan nummeren waardoor klanten nog dagen offline zijn.
Ik heb mijn best gedaan!
Ook voor rotterdam klanten had ik een oplossing (vpn routeren), maar Fred heeft deze oplossing niet geaccepteerd!

Wat betreft shared webhosting:
Dit valt niet onder mijn beheer!
Die servers zijn nog steeds van redunix, hangen nog steeds in de afgesloten racks van redunix bij qweb.
Ik kan er toevallig nog op en help klanten waar mogelijk.
Maar redunix kan er ook nog steeds op, die wachtwoorden zijn niet gewijzigd, ik heb niks gekaapd, maar redunix verzuimd het blijkbaar support te leveren aan deze klanten.
Wellicht is deze hulp niet rechtmatig, maar dan zijn klanten in ieder geval wel geholpen.

Ik bied nu al dagen lang gratis een internetverbinding aan dat mij klauwen met geld kost, alleen maar om de capelle klanten in de lucht te houden.
Ik had gehoop uiterlijk dinsdag wat van Fred te horen hierin dat hij het zelfstandig over kan nemen, maar heb enkel de reactie gekregen "je draait maar lekker zo door".
Van hem hoef ik dus geen hulp te verwachten blijkbaar.

svdongen
01/09/10, 12:15
Hallo allemaal,
Ik snap het probleem. Ik ben indirect gedupeerd zullen we maar zeggen.
Ik heb even gekeken. Deze info kon ik over RedUnix vinden:
Registration Service Provided By: REDUNIX - Internet Diensten
Contact:

Domain name: redunix.net

Registrant Contact:
Panther IT Services
Sam Terburg ()

Fax:
Puntegaalstraat 183
Rotterdam, ZH 3024EB
NL

Administrative Contact:
Panther IT Services
Sam Terburg ()
+31.0655194913
Fax: +1.0842213172
Puntegaalstraat 183
Rotterdam, ZH 3024EB
NL

Technical Contact:
Panther IT Services
Sam Terburg ()
+31.0655194913
Fax: +1.0842213172
Puntegaalstraat 183
Rotterdam, ZH 3024EB
NL

Status: Active

Name Servers:
authdns.panther-it.nl
authdns2.panther-it.nl
ns1.dell2dns.com

Creation date: 29 Apr 2004 11:37:38
Expiration date: 29 Apr 2011 11:37:00

Een zeker bedrijf: 'Panther IT Services' is dus de eigenaar van RedUnix.
Die "Sam Terburg" blijkt de eigenaar.

Omdat jullie, daar ga ik vanuit, allemaal een contract hebben bij Redunix en hebben betaald of betalen, treden jullie niet in 'verzuim'.
Redunix echter wel omdat het zijn verplichtingen niet nakomt.
Dit heet een wanprestatie. Meer hierover, google op 'wanprestatie'.

Jullie kunnen Redunix aanklagen met eigenaar Sam Terburg.
In dat geval zal de rechter Redunix moeten verplichten om dit probleem op te lossen.

Succes!
Sjoerd

svdongen
01/09/10, 12:16
Bovendien, 'Focuz', je kunt aangifte doen van bedreiging!

Boyke
01/09/10, 12:39
Fred had alleen maar contact hoeven op te nemen met GrafiX om een mogelijke betalingsregeling te maken, maar Fred heeft geen enkel contact met GrafiX gehad nadat GrafiX hem aangekondigd had tot afsluiting. Dat noem ik geen relatie met je leveranciers onderhouden. Dat noem ik niet hart voor je klanten om nog niets te proberen te regelen.

Is wel gebeurd, daar was ik toevallig zelf bij.



Wat betreft ip-ranges routeren:
Ik heb getracht contact te zoeken met Fred Arendse om iets samen te werken, maar geen reactie.
Als ik een oplossing heb voor de Capelle klanten dan ga ik hun niet benadelen omdat ik simpelweg geen contact krijg met Fred.
Hij heeft verder ook geen contact met mij gezocht.

Ook dit is wel gebeurd!

davinci
01/09/10, 12:40
zelfs de albert heijn is door zijn chips en cola voorraad heen....

Stijn_Ghesquier
01/09/10, 12:40
Ik beschuldig niemand. Ik lees wel allerlei verhalen, en ik ik ga ervanuit dat de waarheid wel ergens in het midden ligt.

Wat het ook zij, de hele situatie is erg uit de hand gelopen, en dat had zo niet hoeven te gebeuren. Zoals velen al hebben aangegeven zijn er nu alleen maar verliezers. De klanten, Sam, Fred, Chris en Wesley en weet ik wie nog.
Ik hoop dat iedereen er van leert:
1. Het maken van duidelijke afspraken en het vastleggen van alles in goed omschreven contracten.
2. Als je website je inkomen/zaak is: zorg voor redundantie!
3. Backups...
Ik trek er voor mezelf in ieder geval wel mijn lessen uit...

Mr. F.
01/09/10, 13:20
Ben ik nu de enige met een heel erg sterke "Sam, hou je bek, hier lul je je niet meer onderuit"-gedachte?

madebymaus
01/09/10, 13:21
Weet je zeker dat het recent is aangepast.
Ik heb geen domeinnamen maar panher it kwam overal voor binnen Redunix.

Tegenwoordig zie je helaas de laatste wijziging(datum) niet meer op de SIDN.
Uiteraard kijk je daar pas naar als je het nodig hebt.
Formulieren voor registratie zijn verzonden naar RedUnix.
Tsja als daarachter een 2e, 3e, 4e, 5e (en wie weet hoeveel andere) bedrijfje hangt voor de registraties.

Maar sinds gister zijn de 5 dagen nog niet om, dus we wachten geduldig nog even of we doorverwezen worden naar SAM (of als hij meeleest)

Apoc
01/09/10, 13:27
Hallo Stewie,

1. Wellicht moet je toch eens komen kijken naar de Catalyst WS-C6506-S32-10G met XENPAK interfaces bij ons... je kan het ook aan Colt en Interoute vragen...
2. wie weet vertellen ze je bij Colt ook nog wat over de IRU DF tussen Rotterdam en Amsterdam...
3. Wellicht interresse om eens te zien wat wij met MPLS allemaal kunnen doen?
4. Mogelijk ook nog interesse om in ons datacenter in St Petersburg te kijken? Daar zijn wij licensed telecom operator voor de Leningrad Oblast (provincie).

Ik wil niet vervelend overkomen, maar voordat ik de hosting branch erbij trok, heb ik heel wat jaartjes behoorlijk veel kilometertjes door Europa gevlogen. Ik heb overigens wel een hele goede reden om die hosting erbij te nemen... Dat wil ik je best wel eens persoonlijk uitleggen. Mijn klant gedurende de afgelopen 13 jaar is/was (wat er van over is of blijft) een toonaangevende project ontwikkelaar van shopping malls...(krediet crisis).

Ik hou niet van kletskoek. Als je business hebt of weet wat mogelijk beter buiten Nederland hangt, mag je gerust eens mee naar SPB. Kan je trouwens leuk feestjes vieren. Kijk maar eens waar deze reeks op uit komt: 77.109.64.0.

http://www.gorelovodatacenter.ru/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=34 (deze pagina helpt vast wel)

En ja, daar ligt via rotterdam - frankfurt - Borovaya SPB - Gorelovo eigen infra over MPLS.

Als dat duidelijk is, moet je je eens afvragen wat er waar is van die shit met ST...

Wordt het niet eens tijd dat je wat uitleg geeft over waarom je leverancier niet betaald is, voordat je met dit soort praatjes komt? Allemaal leuk en aardig dit soort toekomstplannen, maar als je momenteel je leverancier al niet kunt betalen, zal die toekomst nooit realiteit worden.

Focuz
01/09/10, 13:29
Ik heb geen enkele controle over enig domein dat bij redunix staat.
Of dat nou op contactpersoon van mij staat of niet het beheersaccount valt on redunix/kronos.

phreak
01/09/10, 13:31
http://www.gorelovodatacenter.ru/ind...d=22&Itemid=34 (deze pagina helpt vast wel)


Under construction? :|

Pantsy
01/09/10, 13:36
Wordt het niet eens tijd dat je wat uitleg geeft over waarom je leverancier niet betaald is, voordat je met dit soort praatjes komt? Allemaal leuk en aardig dit soort toekomstplannen, maar als je momenteel je leverancier al niet kunt betalen, zal die toekomst nooit realiteit worden.

Waarom? Laat ze dat lekker afhandelen met (ex) klanten op een juiste en nette manier, daarna verschijnt het bericht wel een keer op WHT.

Dan alsnog kan je zien dat ze nog steeds aan het puinruimen zijn... is ook belangrijk na een shitstorm ;)

Anyhow lekker boeiend, uitleg komt vanzelf... wees niet bang andre :p

Focuz
01/09/10, 13:41
Is wel gebeurd, daar was ik toevallig zelf bij.

Daar kun je niet bijgeweest zijn, ik praat namelijk over de week die vooraf ging aan de afsluiting. De week waarin GrafiX had aangegeven af te gaan sluiten. De week waarin Fred de tijd had te betalen.




Ook dit is wel gebeurd!
Ik heb geen telefoon, geen sms & geen email van hem gekregen.
Zojuist m'n telefoon nog nagekeken, maar nope, geen telefoon & geen sms.
Ook alle gemiste oproepen worden gelogged.
Dus ben benieuwd naar wie hij probeerde te bellen.

Apoc
01/09/10, 13:46
Waarom? Laat ze dat lekker afhandelen met (ex) klanten op een juiste en nette manier, daarna verschijnt het bericht wel een keer op WHT.

Vooral omdat meneer volledige tekst en uitleg geeft over wat anderen allemaal verkeerd hebben gedaan en wat voor geweldige toekomstplannen hij allemaal heeft, maar in dat verhaal ontbreekt uitleg over wat hij zelf allemaal verkeerd heeft gedaan. Naar mijn mening heeft hij geen recht van spreken meer totdat daar duidelijkheid over is. Er is tot in den treure met een vingertje gewezen naar een ander, maar feit is toch dat hij verantwoordelijk is voor het betalen van zijn leveranciers.

Fouten maken overkomt iedereen. Een van de belangrijkste stappen na een fout is dat je die fout erkent en er verantwoordelijkheid voor neemt. Ik zie daar niets van terug, ik zie hier enkel nog meer bla bla verhalen.


Anyhow lekker boeiend, uitleg komt vanzelf... wees niet bang andre :p

Uiteraard, maar (naar mijn mening) moet hij zich tot die tijd gedeisd houden.

SHQ
01/09/10, 13:48
Wat het uiteindelijke verhaal ook gaat zijn, er zijn enkel verliezers in zulke kwesties en een hoop gedupeerden.

Apoc
01/09/10, 13:51
Ik heb geen telefoon, geen sms & geen email van hem gekregen.
Zojuist m'n telefoon nog nagekeken, maar nope, geen telefoon & geen sms.
Ook alle gemiste oproepen worden gelogged.
Dus ben benieuwd naar wie hij probeerde te bellen.

Probeer je nu eens niet dommer voor te doen dan je bent, daar prikt iedereen inmiddels wel door heen. Het verhaal dat er eerst hier (zelfs publiekelijk) ruzie gemaakt wordt en dat je daarna die persoon met goede bedoelingen wilt helpen, is nu niet bepaald geloofwaardig.

Apoc
01/09/10, 13:53
Wat het uiteindelijke verhaal ook gaat zijn, er zijn enkel verliezers in zulke kwesties en een hoop gedupeerden.

Inderdaad. Op korte termijn zijn alle klanten gedupeerd, op lange termijn schaadt het zelfs de reputatie van de hele hostingmarkt als geheel. En de verhalen die beide heren posten maken het er telkens nog een beetje erger op.

greenery
01/09/10, 13:55
Ook bijzonder. We hebben destijds een Dell R200 besteld met Xeon. Zit een stickertje op de voorkant: Celeron D. Hmm. Zit wel een Xeon in. Ding aan het reconfiggen, vinden we een hostname 'Mediavizier'. Lijkt er wel op alsof ik een oude server geleverd heb gekregen destijds met een nieuwe CPU erin. Wat een cowboygedoe.

Boyke
01/09/10, 13:58
Ook bijzonder. We hebben destijds een Dell R200 besteld met Xeon. Zit een stickertje op de voorkant: Celeron D. Hmm. Zit wel een Xeon in. Ding aan het reconfiggen, vinden we een hostname 'Mediavizier'. Lijkt er wel op alsof ik een oude server geleverd heb gekregen destijds met een nieuwe CPU erin. Wat een cowboygedoe.

Je kan aan de hand van de service tag toch terug zoeken wanneer die ongeveer is geleverd en met welke specs.

SHQ
01/09/10, 13:59
Inderdaad. Op korte termijn zijn alle klanten gedupeerd, op lange termijn schaadt het zelfs de reputatie van de hele hostingmarkt als geheel. En de verhalen die beide heren posten maken het er telkens nog een beetje erger op.

Zulke zaken zie je inderdaad vaak bij overnames en participaties achteraf (waarschijnlijk word er daarom ook aandacht op ispam aan besteed)

De namen van de heren in kwestie zullen inmiddels ook al in Google gebrand zijn dus die hoeven ook niet meer te hopen in de hostingwereld.

En als de gemiddelde webhosting klant naar redunix is gegaan wegens klachten bij de vorige.. tja die hebben het dan wel gehad met hostingland.

Wij (overige hosters) moeten dan de boel maar weer aan elkaar breiden om een klant terug vertrouwen te geven in deze digitale wereld.

*zucht*
Waarom werden we ook alweer hoster? ow ja, om de fouten van een ander te herstellen en hiermee nog een beetje hoop tonen....

Yourwebhoster
01/09/10, 13:59
Je kan aan de hand van de service tag toch terug zoeken wanneer die ongeveer is geleverd en met welke specs.

Zover ik het topic gelezen heb, krijg je als klant een simpel factuurtje en geen service tag.

SHQ
01/09/10, 14:00
Zover ik het topic gelezen heb, krijg je als klant een simpel factuurtje en geen service tag.

Bij een dell r200 staat deze op de achterzijde

Focuz
01/09/10, 14:00
Probeer je nu eens niet dommer voor te doen dan je bent, daar prikt iedereen inmiddels wel door heen. Het verhaal dat er eerst hier (zelfs publiekelijk) ruzie gemaakt wordt en dat je daarna die persoon met goede bedoelingen wilt helpen, is nu niet bepaald geloofwaardig.

In het belang van de klant!
Ik wens niks met die man te maken te hebben, maar ik heb wel een oplossing waar ik zijn hulp bij nodig heb.

Yourwebhoster
01/09/10, 14:01
Bij een dell r200 staat deze op de achterzijde

Sorry, verkeerd gelezen. Zat in mijn hoofd met dan had je het toen opgezocht met de service tag.




*zucht*
Waarom werden we ook alweer hoster? ow ja, om de fouten van een ander te herstellen en hiermee nog een beetje hoop tonen....
... verder om de uitdaging in het werk, de random werkuren, om wakker gebeld te worden, om wht een beetje actief te houden.... :lovewht:

SHQ
01/09/10, 14:04
... verder om de uitdaging in het werk, de random werkuren, om wakker gebeld te worden, om wht een beetje actief te houden....

Hehehe, dat wakker gebeld worden inderdaad "mijn email werkt niet, wat nu :P "

Robowave
01/09/10, 14:11
Wesley

bedankt

:thumbup::W:

ItsOnlyMe
01/09/10, 14:16
Graag Gedaan mensen :)

Grtz Wesley

Spyder01
01/09/10, 14:20
De namen van de heren in kwestie zullen inmiddels ook al in Google gebrand zijn dus die hoeven ook niet meer te hopen in de hostingwereld.


Dat is een ding dat inmiddels zeker is. Na verloop van tijd zal het wel wat meer naar de achtergrond verdwijnen, maar op dit moment heeft dit verhaal al genoeg gedaan.

Zonde...

Apoc
01/09/10, 14:22
In het belang van de klant!
Ik wens niks met die man te maken te hebben, maar ik heb wel een oplossing waar ik zijn hulp bij nodig heb.

Om vervolgens de betreffende klant proberen te kapen en daarnaast wederom een machtsmiddel (waar je reeds eerder misbruik van lijkt te hebben gemaakt - zie bijvoorbeeld een domeinnaam kwestie ergens vorige week) te creëren? Lijkt me nogal wiedes dat daar geen gehoor aan gegeven wordt.

EK-Media
01/09/10, 14:27
Wat een soap dit, hopelijk gaat dit met klanten die wel overgaan naar de zelfde eigenaar zijn nieuwe bedrijf over een paar maanden niet weer gebeuren :S ik houd mijn hart vast :S Wat een rommel dit.

Iedereen veel sterkte er mee, en hopen op een positieve afloop.

martysmarty
01/09/10, 14:29
Ondertussen is het redunix.nl domein gewijzigd van registrar, staat nu onder ATN Networks. Wijziging afgelopen maandag.

farendse
01/09/10, 14:41
Beste mensen,

Ik heb vanmorgen eerst Arno gebeld en hem verzocht even van de website van Gorelovo af te blijven... Sorry hoor, maar nu is hij er...

Indien jullie iets meer willen weten neem ff contact met me op...

Nu even naar de orde van de dag. Ik heb gisteren overeenstemming bereikt met Marco. Alle spullen kunnen nu op korte termijn bij hem weg en komen dan naar Rotterdam. Ik stuur vandaag de getekende overeenkomst naar hem en dan gaat alles aan het werk.

Ik denk dat Marco het met mij eens is dat we er allemaal bij gebaat zijn rust te creeren en dat we de duizenden gedupeerden weer aan de praat hebben...

Het onderwerp vertelt iets over hoe te handelen in noodsituaties; Katrina en New Orleans.

Nu kan het niet aan mij voorbij gaan dat wat er allemaal plat ligt OOK een persoonlijke ramp voor sommige mensen is.

Daarom doe ik een beroep op jullie om even met elkaar de schouders eronder te zetten en WHT even te laten voor wat het is. Ik zet er ook nog wel wat tegenover en dat zal sommigen kunnen verrassen...

Graag dus wat handjes om te helpen de boel met grote spoed online te brengen. Wie biedt zich aan, of blijven jullie liever langs de kantlijn zitten?

Fred

jabesse
01/09/10, 14:50
Graag dus wat handjes om te helpen de boel met grote spoed online te brengen. Wie biedt zich aan, of blijven jullie liever langs de kantlijn zitten?

Dit soort handjes kosten geld. Zonder een van beide partijen als schuldige aan te wijzen, kan ik het me voorstellen dat de handjes betaling vooraf gaan vragen.


Daarom doe ik een beroep op jullie om even met elkaar de schouders eronder te zetten en WHT even te laten voor wat het is. Ik zet er ook nog wel wat tegenover en dat zal sommigen kunnen verrassen...

En ik kan me niet voorstellen dat zo'n vage belofte voldoende is als betaling vooraf.

Let op dat je door dit soort berichten niet de schijn tegen gaat krijgen.
Lijkt me toch belangrijk als je straks weer nieuwe klanten wilt binnenhalen. Rackspace genoeg. ;-)

EK-Media
01/09/10, 15:23
Net wat er al gezegd wordt, die handjes kosten geld, en die handjes zijn niet gratis hoe treurig het ook is voor die klanten.

dirkb
01/09/10, 15:43
Die range is van een belgisch bedrijf, edpnet? Komt wel in rusland uit in het genoemde DC.




Site down?

Vreemd dat het in Rusland zou zitten.
Heb zelf fixed IPs van EDP-Net (in België), als ik een traceroute doe vanop mijn router naar 77.109.64.0, ligt er tussen mijn IP en deze IP geen enkel hop.

The-BosS
01/09/10, 15:50
Vreemd dat het in Rusland zou zitten.
Heb zelf fixed IPs van EDP-Net (in België), als ik een traceroute doe vanop mijn router naar 77.109.64.0, ligt er tussen mijn IP en deze IP geen enkel hop.

Heb zelf ook EDP-net en er zit wel degelijk een hop tussen, allen gaat alles over hun eigen backbone naar rusland. EDP-net heeft een zeer uitgebreid eigen netwerk (al dan niet met MPLS)



3 85.234.217.129.static.edpnet.net (85.234.217.129) 27.240 ms 33.233 ms 35.979 ms
4 * * *
5 77.109.85.34.static.edpnet.net (77.109.85.34) 86.062 ms 86.672 ms 87.692 ms
6 router03.spb.ru.edpnet.net (77.109.85.33) 89.021 ms 75.387 ms 75.238 ms

FunnyMedia
01/09/10, 16:01
Soap gaat ook op webwereld verder...Dit is echt slecht voor de (handels)naam RedUnix.
http://webwereld.nl/nieuws/67023/veel-schade-door-problemen-bij-redunix.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Webwereld+%28Webwereld%29
Ben wel benieuwd wat de oprichter van RedUnix, Rinus van Hagen, hier van vindt...

davinci
01/09/10, 16:03
lekker netwerk:


Traceren van de route naar 77.109.64.0 via maximaal 30 hops

1 7 ms 7 ms 6 ms 10.15.162.129
2 6 ms 7 ms 7 ms p8129.net.upc.nl [212.142.8.129]
3 21 ms 20 ms 11 ms 84.116.244.61
4 10 ms 11 ms 11 ms 84-116-131-13.aorta.net [84.116.131.13]
5 22 ms 17 ms 18 ms amsix2.teleglobe.net [195.69.145.167]
6 12 ms 14 ms 11 ms if-1-0-0-82.core2.AD1-Amsterdam.as6453.net [80.
31.81.25]
7 48 ms 199 ms 78 ms if-1-0.core1.B1D-Brusels.as6453.net [80.231.81.
0]
8 19 ms 20 ms 19 ms 195.219.227.14
9 17 ms 17 ms 17 ms 195.219.228.38
10 70 ms 68 ms 66 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
11 66 ms 67 ms 67 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
12 66 ms 67 ms 67 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
13 68 ms 67 ms 69 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
14 70 ms 67 ms 70 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
15 69 ms 67 ms 67 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
16 67 ms 79 ms 79 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
17 70 ms 67 ms 74 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
18 67 ms 71 ms 67 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
19 69 ms 69 ms 67 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
20 69 ms 68 ms 65 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
21 70 ms 71 ms 69 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
22 68 ms 69 ms 84 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
23 249 ms 99 ms 68 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
24 69 ms 69 ms 69 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
25 72 ms 69 ms 70 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
26 69 ms 85 ms 69 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
27 69 ms 70 ms 69 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
28 79 ms 71 ms 71 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
29 69 ms 69 ms 70 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
30 71 ms 72 ms 71 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]

farendse
01/09/10, 16:06
Dit soort handjes kosten geld. Zonder een van beide partijen als schuldige aan te wijzen, kan ik het me voorstellen dat de handjes betaling vooraf gaan vragen.



En ik kan me niet voorstellen dat zo'n vage belofte voldoende is als betaling vooraf.

Let op dat je door dit soort berichten niet de schijn tegen gaat krijgen.
Lijkt me toch belangrijk als je straks weer nieuwe klanten wilt binnenhalen. Rackspace genoeg. ;-)

Kijk dat bedoel ik nu. Rackspace is er genoeg. Ook hier. Wie? Lichamelijk ben ik stijf maar op andere gebieden ben ik behoorlijk buigzaam...

farendse
01/09/10, 16:13
lekker netwerk:


Traceren van de route naar 77.109.64.0 via maximaal 30 hops

1 7 ms 7 ms 6 ms 10.15.162.129
2 6 ms 7 ms 7 ms p8129.net.upc.nl [212.142.8.129]
3 21 ms 20 ms 11 ms 84.116.244.61
4 10 ms 11 ms 11 ms 84-116-131-13.aorta.net [84.116.131.13]
5 22 ms 17 ms 18 ms amsix2.teleglobe.net [195.69.145.167]
6 12 ms 14 ms 11 ms if-1-0-0-82.core2.AD1-Amsterdam.as6453.net [80.
31.81.25]
7 48 ms 199 ms 78 ms if-1-0.core1.B1D-Brusels.as6453.net [80.231.81.
0]
8 19 ms 20 ms 19 ms 195.219.227.14
9 17 ms 17 ms 17 ms 195.219.228.38
10 70 ms 68 ms 66 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
11 66 ms 67 ms 67 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
12 66 ms 67 ms 67 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
13 68 ms 67 ms 69 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
14 70 ms 67 ms 70 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
15 69 ms 67 ms 67 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
16 67 ms 79 ms 79 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
17 70 ms 67 ms 74 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
18 67 ms 71 ms 67 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
19 69 ms 69 ms 67 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
20 69 ms 68 ms 65 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
21 70 ms 71 ms 69 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
22 68 ms 69 ms 84 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
23 249 ms 99 ms 68 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
24 69 ms 69 ms 69 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
25 72 ms 69 ms 70 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
26 69 ms 85 ms 69 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
27 69 ms 70 ms 69 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
28 79 ms 71 ms 71 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]
29 69 ms 69 ms 70 ms router03.spb.ru.edpnet.net [77.109.85.33]
30 71 ms 72 ms 71 ms 77.109.85.34.static.edpnet.net [77.109.85.34]


Dat is dus MPLS. Pottekijkers wegwezen.

Ping maar eens naar de 77.109.64.70. Staat nu even een loopback op.

Boyke
01/09/10, 16:23
Graag dus wat handjes om te helpen de boel met grote spoed online te brengen. Wie biedt zich aan, of blijven jullie liever langs de kantlijn zitten?

Van mij heb je inmiddels PB + mail

Yourwebhoster
01/09/10, 16:24
Ik heb vanavond misschien wel even tijd, maar dan moet je je PB even controleren.

Yoram2006
01/09/10, 16:26
Dat is dus MPLS. Pottekijkers wegwezen.

Ping maar eens naar de 77.109.64.70. Staat nu even een loopback op.


Als ik het goed begrijp is iedereen weer 'up en running' aangezien je nu tijd en aandacht besteed aan deze onzin ?