PDA

Bekijk Volledige Versie : Redunix fraude (Sam T*rb*rg)



Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7

no1san
27/08/10, 21:08
vrees ondertussen dat mijn server wel weg zal zijn:
http://twitter.com/wietsecats/status/22290220564

Wynand
27/08/10, 21:09
MOD edit: en helaas heb jij niet gelezen wat er 2 pagina's terug is medegedeeld! Threadban.

T. Verhaeg
27/08/10, 21:10
vrees ondertussen dat mijn server wel weg zal zijn:
http://twitter.com/wietsecats/status/22290220564

Dat hoop ik niet voor je, jij was dedi klant?

Julius
27/08/10, 21:10
Het zal steeds lastiger worden om je hardware (als je die echt hebt) daar weg te krijgen met al die mensen op de stoep bij het DC.
Ik vermoed dat er steeds meer legitimatie , koopbewijzen etc nodig zijn. Enige optie is dat hopen dat je via qweb en grafix en produtch je spulletje in een rack van qweb kunt krijgen.

Quote van m'n partner die op nieuwe ip-adressen aan het wachten is:



iederen loopt hier onbemant zijn server eruit te schroeven
mag ookgewoon van hem
zegt neem je server mee
en hang hem ergens anders
of je krijgt nieuwe ip adressen van me


Normaal gesproken is zijn Nederlands wel iets beter.

Je schijnt ook zonder problemen de Kubus in en uit te lopen.
Als ik het zo hoor is het wachten op iemand die 'per ongeluk' de verkeerde eruit schroeft.

Pantsy
27/08/10, 21:10
@no1san, dat zal best wel meevallen zelfs tijdens chaos kan je structuur aanhouden.

Het lijkt mij verstandig om zulke berichten te negeren, waarschijnlijk zal de situatie op het datacenter zich anders hebben voor gedaan.

blackmesa
27/08/10, 21:13
Voor hen die hun servers hebben opgehaald: zit er enige vorm van labels op die bakken? En is er hier iemand die zonder iets gedaan te hebben "vanzelf" weer online is gekomen? Net zoals mijn bak?

klaasie
27/08/10, 21:13
@ No1san : Dat van die open deuren had ik ook begrepen ja , over legitimatie niets gehoord.

Julius
27/08/10, 21:15
Voor hen die hun servers hebben opgehaald: zit er enige vorm van labels op die bakken? En is er hier iemand die zonder iets gedaan te hebben "vanzelf" weer online is gekomen? Net zoals mijn bak?

Alle servers die ik maandag heb gezien hadden iig een sticker met de bedrijfsnaam erop.
Vermoed wel dat je inmiddels je eigen schroevendraaier mee moet nemen.

NWO
27/08/10, 21:17
Wat Pantsy zegt klopt, over het algemeen zijn de mensen in geval van nood meer gefocused op het online krijgen van hun eigen diensten. Kan me niet voorstellen dat iemand die daar klant is even haan gaat en voor de grap een extra server mee neemt..

Iemand die geen klant is moet wel veel ballen hebben om even een kijkje te nemen en zomaar een server eruit te trekken. Daarbij neem ik aan dat een cam alles netjes registreerd mocht er diefstal plaatsvinden..?

no1san
27/08/10, 21:19
Dat hoop ik niet voor je, jij was dedi klant?
Colo met 3 eigen servers



En is er hier iemand die zonder iets gedaan te hebben "vanzelf" weer online is gekomen?
Weet niet of ze offline zijn geweest, maar 2 servers doen het nog.
1 sql server off line. Probleem is dat ik de locatie niet weet.

Was ooit rotterdam, op factuur staat cappelle aan de ijssel (voor 1 server).
Neem aan dat ze alle drie onder elkaar hingen ivm cross kabel/switch

facturen nog even even opgezocht maar daar staan niet eens de specs op.
(dell poweredge 300)

rooije
27/08/10, 21:22
ik ken alleen een raad geven me gabber zit in rotterdam nu en lopen zoveel mensen met een schroeverdraaier wie eerst is die heeft nog wat

slagendijk
27/08/10, 21:28
Ik heb een colo server bij redunix.nl, staande in Cappelle. Server is al sinds vanochtend onberijkbaar, mijn klanten zijn boos, en ik zit met de handen in t haar. Wie kan mij advies geven wat te doen?

Ik heb geprobeerd Sam, Qweb en Grafix te bereiken, maar krijg geen van hen te pakken.

beta1
27/08/10, 21:29
waarom doet Fred Arendse hier niks aan ?

Hier_ben_ik
27/08/10, 21:31
Ik heb een colo server bij redunix.nl, staande in Cappelle. Server is al sinds vanochtend onberijkbaar, mijn klanten zijn boos, en ik zit met de handen in t haar. Wie kan mij advies geven wat te doen?

Ik heb geprobeerd Sam, Qweb en Grafix te bereiken, maar krijg geen van hen te pakken.

Ik kan begrijpen dat je het niet zoekt het hele topic door te lezen maar ik zou er even langsgaan om je server op te halen als ik jou was, foute boel daar.

EdwinBlum
27/08/10, 21:32
Ik heb dhr. Arendse eerder al onderstaand bericht verzonden, maar tot nu toe geen reply ontvangen:

Geachte heer Arendse,
U als verantwoordelijke van RedUnix houdt zich onwaarschijnlijk stil over het compleet platleggen van het RedUnix netwerk.
Honderden ondernemers zijn op dit moment gedupeerd en zitten op een reactie van RedUnix te wachten!
Mvg,
E. Blüm

Pantsy
27/08/10, 21:32
Wat ik heb mogen lezen is Fred Arendse druk bezig @ spaanse kubus. Die is met andere dingen bezig dan mensen te woord staan op een forum (kan ik begrijpen, echter geen communicatie is zeer te betreuren).

Voordat iedereen opeens gek word dat zijn/haar apparatuur weg is... relax en probeer helder te blijven.

T. Verhaeg
27/08/10, 21:33
Inderdaad, ik zou persoonlijk ook niet de tijd nemen voor meer communicatie dan uiterst nodig en gewoon proberen de zaak op te lossen

beta1
27/08/10, 21:35
Inderdaad, ik zou persoonlijk ook niet de tijd nemen voor meer communicatie dan uiterst nodig en gewoon proberen de zaak op te lossen

dat mensen masaal hun servers weghalen noem ik niet oplossen, ik was redelijk blij dat ik sam had gesproken die mij vertelde dat de server veilig is maar als ik deze topics zo lees ... wordt ik er niet blij van.... communicatie lost deze zaak juist op denk ik

Eduard61
27/08/10, 21:41
@beta1
Wanneer heb je Sam gesproken?

Snef
27/08/10, 21:48
Ik snap dat de mensen (of in iedergeval 1 iemand) natuurlijk druk bezig is (althans, dat mag ik hopen), maar enige info over hoe of wat mbt de dedicated servers zou niet misstaan (inmiddels zullen de colo's wel al aardig wat weggehaald hebben).
Ook ik zit met de handen in het haar (en ik ben kaal....).

beta1
27/08/10, 21:49
@beta1
Wanneer heb je Sam gesproken?

Vandaag paar uur terug

Boersma
27/08/10, 21:54
Op zijn / een 06 of op een vaste lijn?

Geert-Jan
27/08/10, 21:57
Waarom heb ik nog steeds een onderbuik gevoel dat er een spelletje wordt gespeeld?


Bericht aan REDUNIX klanten

Het is te betreuren dat REDUNIX op dit moment offline is.
Om toch enige REDUNIX klanten uit de brand te helpen heeft ProDutch Hosting de routering van de REDUNIX ip-adressen overgenomen. Deze zijn daarom op dit moment bereikbaar in het GrafiX Capelle a/d IJssel datacenter. U bent welkom. Deze hosting wordt u op dit moment vrijblijvend aangeboden totdat de situatie afgehandeld is.
REDUNIX datacenter: Vlaardingweg 62, Rotterdam.
ProDutch datacenter: stationsplein 20, Capelle a/d IJssel

Snef
27/08/10, 22:00
Jammer dat ie dan niet mijn ip-addressen heeft meegenomen......

beta1
27/08/10, 22:03
Op zijn / een 06 of op een vaste lijn?

op dit nummer 06.55194913 .. hij was bezig iedereen af te bellen om 1 en ander uit te leggen .. tot nu toe heeft ie zich aan zijn afspraak gehouden, servertje is online .. ma voor hoe lang .... daar ben ik nu een beetje bang voor als ik zo hoor dat iedereen hun servers weg aan het halen is ..

wat ik wel vreemd vind is dat als f.arendse daar is kan hij toch ook het 1 en ander uit leggen aan de mensen die hun server weg hebben gehaald.. ik zie dat mensen hier al hebben gereageerd na het weghalen van hun server, maar zonder het verhaal van hem te vertellen hier …

klaasie
27/08/10, 22:03
Produtch sleept de servers naar racks van qweb en routeert de bestaande ipadressen erheen voor zover ik weet.

Mr. F.
27/08/10, 22:09
Produtch sleept de servers naar racks van qweb en routeert de bestaande ipadressen erheen voor zover ik weet.

Met welk recht? Ik heb met noch qweb noch produtch iets te maken.

klaasie
27/08/10, 22:10
Als je het password ,of weet ik wat, weet kun je alles toch ? Wel op verzoek van betreffende klant neem ik aan

blackmesa
27/08/10, 22:12
Hoe kan ProDutch, die volgens eigen zeggen geen reet meer te maken heeft met REDUNIX vanwege valselijke beschuldigingen, de routering van REDUNIX IP Adressen overnemen? Dat dat kan moet al onmogelijk zijn en ten tweede lijkt mij dat diefstal?

Tenzij er dus inderdaad spelletjes gespeeld worden.

Ik ben nog steeds aan de twijfel wat te doen gezien mijn server weer online is. Dat ik op den duur weg ga bij REDUNIX/ Sam Terburg/ Kronos of hoe het dan ook allemaal maar mag heten is wel duidelijk. De vraag is nu hoe ik dat ga doen zonder veel meer downtijd dan ik nu al gehad heb.

blackmesa
27/08/10, 22:13
Met welk recht? Ik heb met noch qweb noch produtch iets te maken.

Waarschijnlijk het aanrecht..

lvelve
27/08/10, 22:15
Heb Sam ook gesproken. Servers in Capelle zijn online, maar in Spaanse kubus niet. Als je server niet online is, staat deze in de spaanse kubus.

Servers zijn allemaal gelabeld met bedrijfsnaam, dus zouden te vinden moeten zijn. Ik stap zo met met aankoop factuur in de auto. Hoop voor middernacht daar te zijn en dat ik binnen kan.

Madshark
27/08/10, 22:16
Ik heb net als vele anderen een eigen 2U server bij RedUnix gehost staan. Mijn server stond nog in Capelle, dus uiteindelijk ben ik er gewoon naar toe gereden, en rond 17uur was het al aardig druk.
Even wat feiten op een rij:

Naar binnen komen is niet zo'n issue, er lopen zoveel mensen binnen en buiten dat er altijd wel iemand ff de deur voor je openmaakt. (paar keer naar buiten gegaan om ff een peukie te roken, geen probleem)
Zoeken naar je server ging bij mij redelijk vlot, iemand van Grafix liep met mij +klein groepje mee om te zien waar ze mogelijk zouden kunnen staan.

Een deel van de RU kasten die IK gezien heb, op de begane grond waren letterlijk van het stroom gehaald. Zo ook mijn server.

Eenmaal daar heb je eigenlijk 3 keuzes.
1. Server laten verhuizen naar Qweb (ofzoiets) en je zou (mogelijk?) het IP behouden. Men was nog bezig om hiervoor de nodige kabels te leggen.
2. Server laten onderbrengen bij een andere hoster in het zelfde gebouw (zie punt 3)
3. Server meenemen, ECHTER alleen als je kunt aantonen dat de server ook jouw eigendom is, en dit kan alleen met een aankoopfactuur waarop het serie nummer van de server staat, en jouw naam, gelijk aan je ID bewijs.
Ik ging in eerste instantie voor optie 3, maar van mijn 5 jaar oude server, ooit eens 2e hands via marktplaats overgekocht, had ik geen aankoop factuur met serienummer en naam.
Ik begrijp Grafix dan ook heel goed dat ze me niet konden laten gaan, het was daar behoorlijk een zooitje ongeregeld en ze kunnen niet zomaar mensen met servers laten weglopen. Men heeft zelfs noodgedwongen de kabel van de deurknop (naar buiten toe) doorgeknipt om te voorkomen dat mensen wegrennen met hardware.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor optie 2, en heb ik mijn server met een tijdelijk 30 dagen contract elders kunnen laten onderbrengen. Voor mij was op dat moment PRIO1 dat de server online komt, desnoods onder een nieuwe IP range. Daarbij ben ik snel en ontzettend goed geholpen door het personeel van Grafix wat daar nogal flink staat te zweten om ieder te helpen naar een oplossing.
De situatie is helaas niet anders, maar aan Grafix kan ik alleen maar begrip opbrengen, en op lokatie in Capellen zijn ze ook erg behulpzaam om voor ieder een oplossing te bedenken.

Boersma
27/08/10, 22:17
Heb Sam ook net aan de lijn gekregen via dat 06-nummer hierboven.
Hij zij dat de Token alleen via RedUnix kan en dat hij daar niet werkt.
Dat moest ik aanvragen bij Wesley Berendsen van RedUnix.... maar ja die is niet bereikbaar helaas.

klaasie
27/08/10, 22:17
Met wie doe je zaken als je server in Capelle online is ?

blackmesa
27/08/10, 22:23
Ik voel toch een dikke vette schadeclaim aankomen. Hetzij REDUNIX, hetzij Sam Terburg (ProDutch) cs. Ze zijn duidelijk aan elkaar verbonden, ook vlgs KvK.
Er klopt aanwijsbaar niks van de geschreven mails van beide partijen en uit alle acties van vandaag tot heden blijkt dat er geen scheiding/ verkeerd gelopen overname is. Wat het wel is is me nog niet duidelijk. Maar zuivere koffie is het geenszins.

Zijn er al mensen die van plan zijn claims in te gaan dienen?

lvelve
27/08/10, 22:24
Met wie doe je zaken als je server in Capelle online is ?Dan heeft het nieuwe bedrijf van Sam je server aangesloten op hun netwerk.

Mr. F.
27/08/10, 22:25
Zijn er al mensen die van plan zijn claims in te gaan dienen?

1] Ik, als mini-ondernemertje :P, zou niet weten hoe.

2] Prioriteit voor mij is toegang tot mijn gegevens zodat ik die van mijn dedi af kan trekken en bij een betrouwbaar(der) hostingbedrijf weer online kan gooien.

Snef
27/08/10, 22:27
En wat nu met spaanse kubus?

klaasie
27/08/10, 22:27
Dan heeft het nieuwe bedrijf van Sam je server aangesloten op hun netwerk.

Ik denk dat je dan qweb klant bent hoor, is het niet vandaag dan wel moregn.

blackmesa
27/08/10, 22:30
Ik denk dat je dan qweb klant bent hoor, is het niet vandaag dan wel moregn.

Nee dat lijkt me niet. Je kunt namelijk niet gedwongen worden naar een andere partij te gaan.
Sterker nog, een ieder die zonder toestemming vooraf jou spullen omzet is strafbaar en kan daar voor op het matje geroepen worden.

Boersma
27/08/10, 22:32
Chriske kun jij hier niet wat aan doen en wat mensen helpen zodat ze kunnen verhuizen naar een ander?

blackmesa
27/08/10, 22:33
1] Ik, als mini-ondernemertje :P, zou niet weten hoe.

2] Prioriteit voor mij is toegang tot mijn gegevens zodat ik die van mijn dedi af kan trekken en bij een betrouwbaar(der) hostingbedrijf weer online kan gooien.

Door REDUNIX aansprakelijk te stellen voor geleden en te lijden schade? En alle kosten die je moet maken om die schade te verhalen derhalve ook op hun gaat verhalen.
Net zoals dat kosten die een bedrijf maakt om een incassobureau in te schakelen ook aan jou door factureert.

klaasie
27/08/10, 22:35
Ti's omdat ik me zorgen maak om produtch dat ik denk dat je qweb klant gaat worden

zibretni
27/08/10, 22:43
mijn sites zijn nog steeds niet online
komt nu alles nog wel goed?
even online om een backupke te nemen zou mooi zijn...

emielvenlo
27/08/10, 22:46
mijn sites zijn nog steeds niet online
komt nu alles nog wel goed?
even online om een backupke te nemen zou mooi zijn...

Ik denk niet dat je de illusie moet hebben dat het vanzelf nog goed komt. Je moet echt zelf actie ondernemen en er achteraan gaan.

RLG
27/08/10, 22:46
Zeer frustrerend dit. De hele middag proberen te bellen, maar nergens gehoor (zowel bij Redunix als Produtch). Ondertussen is de server nog steeds down.

Wat een pruts bedrijven zijn dit zeg.

zibretni
27/08/10, 22:47
en wie bel ik dan?
ik snap niets meer van heel die soep

emielvenlo
27/08/10, 22:48
Bellen kan niet, je moet denk ik (morgen want ik denk dat vandaag niets meer uithaalt) naar de datacentra gaan en proberen die Fred of Sam te pakken te krijgen zodat je kan achterhalen waar je server staat en dan afhankelijk van wat je positie is daarop actie ondernemen.

Snef
27/08/10, 22:49
Tja... Soms kan je niet veel doen... Wachten op nieuws over dedicated servers...

Mr. F.
27/08/10, 22:49
Bellen kan niet, je moet denk ik (morgen want ik denk dat vandaag niets meer uithaalt) naar de datacentra gaan en proberen die Fred of Sam te pakken te krijgen zodat je kan achterhalen waar je server staat en dan afhankelijk van wat je positie is daarop actie ondernemen.

En als je dedi hebt? Dan heb je dus geen server, dus wat kan Fred, Sam of voor mijn part Sinterklaas dan doen als je bij het datacenter aankomt?
Er van uit gaande dat ik eerst uberhaupt te weten kom bij welk datacenter mijn dedi staat.

klaasie
27/08/10, 22:49
Het is al eerder gezegd: als je er afhankelijk van bent zelf een alternatief achter de hand hebben. Voor mij was redunix enkel alternatief, gelukkig.

wabraas
27/08/10, 22:50
Is er iemand die iets zinnings kan vertellen hoe ik mijn domeinen hier vandaan krijg

PerryKniest
27/08/10, 22:51
Je zult moeten wachten tot je redunix kunt benaderen voor de authcodes, hierna kun je je domeinen pas verhuizen.

zibretni
27/08/10, 22:52
ben belg, en naar nederland rijden zonder zeker te weten hoe of wat...
heeft niemand een tel nr dat ik kan bellen?
of moet ik naar qweb bellen?

klaasie
27/08/10, 22:52
@wabraas: Tik ze eens in op www.sidn.nl en bekijk op wie ze staan. (voor nl)

Domenico
27/08/10, 22:53
Even ter informatie, personen/bedrijven die hier gedupeerden via PB of andere weg benaderen krijgen een advertentieban van een jaar!

Gedupeerden die hulp zoeken in de vorm van nieuwe hosting kunnen dat doen in het aanbieding gezocht forum: http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/
Verdere vragen en dingen die je kwijt wil over dit debacle kan gewoon hier in deze thread.

Vanuit webhostingtalk.nl wensen wij alle gedupeerden veel succes met de afloop.

emielvenlo
27/08/10, 22:53
En als je dedi hebt? Dan heb je dus geen server, dus wat kan Fred, Sam of voor mijn part Sinterklaas dan doen als je bij het datacenter aankomt?
Er van uit gaande dat ik eerst uberhaupt te weten kom bij welk datacenter mijn dedi staat.

Er zijn maar twee mensen die mogelijk weten waar je dedi hangt, er zijn maar twee mensen die mogelijk iets met je dedi mogen doen. Deze zijn beide niet telefonisch bereikbaar en wel aanwezig in een datacenter ;)

1 van die twee is nu nog eigenaar van die dedi, dat moet je achterhalen en dan moet je er druk achter zetten dat jou dedi ergens anders komt.

rickie2
27/08/10, 22:55
Ik ben de halve middag en avond bij het datacentrum geweest. Er heerst geen panieksfeer.

In tegenstelling wat sommige mensen willen doen geloven, worden er geen servers weggehaald of gestolen. Zelfs het verhuizen van de server uit het datacentrum is niet toegestaan door Grafix zelf.

Grafix is zeer professioneel wat betreft het bieden van een oplossing in deze, mede omdat het niet hun schuld is vind ik dat ze er goed mee om gaan.

Wat dus niet helpt is op hoge poten daarnaartoe gaan om dingen te gaan eisen. Ga in tegenstelling gewoon diplomatiek met de situatie om en wees geduldig omdat het op dit moment erg druk is. Wat logisch is.

Mr. F.
27/08/10, 22:58
Met andere woorden: ik moet mijn zaterdagplannen, die in dit geval erg moeilijk te wijzigen zijn, omgooien omdat meneer Fred Arendse, meneer Sam Terburg en al die andere malloten die op enige manier whatsoever met RedUnix verbonden zijn te goed zijn om hun telefoon op te nemen?

Ik heb geen flauw idee waar mijn dedi is, uberhaupt niet in welk datacentrum, en ik vertik het om mijn zaterdag te verspillen met het rondcrossen van datacentrum naar datacentrum alleen maar omdat de heren toevallig een chromosoom missen. Ik blijf bellen, en als het tegen maandag nog niet is gelukt ga ik eventueel overwegen hier meer energie in te steken. Maar op dit moment ben ik eigenlijk helemaal klaar met alles dat ook maar enigszins met RedUnix, Qweb, ProDutch, Kronos of wat voor ander daaraan gelieerd bedrijf dan ook te maken heeft.

blackmesa
27/08/10, 23:03
Ik ben nu mijn eigen backup aan het maken en overhalen. Heb ik iig alle data tot vandaag safe.

zibretni
27/08/10, 23:05
ik kan er gewoon niet aan, backup maken kan dus niet

blackmesa
27/08/10, 23:06
Ik weet dat ik een vd weinige 'gelukkigen' ben die wel bij de data kan.
Excuses, het is niet de bedoeling om zout in de wonden te strooien

Visie
27/08/10, 23:06
Ik heb geen flauw idee waar mijn dedi is,

Als je site online is, dan in Capelle. Is ie nog offline, dan in de Spaanse kubus. Hek sluit om 23:30 u

zibretni
27/08/10, 23:07
en in de spaanse kubus, doen ze er daar wat aan?
is het een kwestie van afwachten of moet ik het ergste vrezen?

Mr. F.
27/08/10, 23:07
Als je site online is, dan in Capelle. Is ie nog offline, dan in de Spaanse kubus. Hek sluit om 23:30 u

Ok, de kubus dus.
Alsnog vanuit Enschede niet direct te bereiken.
Weet iemand of ik daar op zondag terecht kan?

En weet er iemand uberhaupt of de heren Arendse en Terburg daar morgen wel aanwezig zijn? Want als dedi-klant kan ik niks als deze heren er niet zijn.

blackmesa
27/08/10, 23:11
Adres Spaanse Kubus: Vlaardingweg 62, Rotterdam

Ik zou Sam Terburg bellen, hij is in ieder geval zo nu en dan bereikbaar zo blijkt uit verhalen hier: +31 6 55194913
Openingstijden op zondag weet ik niet.

klaasie
27/08/10, 23:11
Zit grafix in de kubus ? Zoniet waarom is daar dan e.e.a. Offline?

Visie
27/08/10, 23:11
blijf proberen om een van de heren te pakken te krijgen.

blackmesa
27/08/10, 23:12
@Klaassie: Stationsplein 20, Capelle a/d Ijssel
Daar schijnt Sam Terburg met zijn ProDutch ook te zitten, net als QWEB (en Grafix dus)

BBasics
27/08/10, 23:17
Net een SMS van Sam Terburg gekregen.

Voor de mensen met een gedeelde hosting, zoals ik schrijft hij dat ik morgen weer online ben.

Gr

Ed

blackmesa
27/08/10, 23:18
Net een SMS van Sam Terburg gekregen.

Voor de mensen met een gedeelde hosting, zoals ik schrijft hij dat ik morgen weer online ben.

Gr

Ed

Ik hoop het voor je en iedereen die nu nog offline is!

BBasics
27/08/10, 23:22
Blackmesa

Het zou een ramp voorkomen laat ik het zo zeggen, daarnaast geeft het de mensen de kans om een backup te maken van hun websites.

daarna even afwachten wat er staat te gebeuren.

Gr

Ed

Mr. F.
27/08/10, 23:23
Waarom is trouwens de tag 'failliet' toegevoegd? Is RedUnix nu officieel failliet? Kan iemand hier iets over zeggen?

Magus
27/08/10, 23:24
Allereerst sterkte voor alle gedupeerden. Zelf ben ik geen partij in deze warboel gelukkig. Maar wat ik wel even kwijt wilde is dat ik het raar vindt dat grafix wordt aangevallen...


Ik denk dat wij als gedupeerden een blok kunnen vormen tegen Grafix, blabla

Toen ik dit las dacht ik: je moet geen blok TEGEN grafix vormen, maar SAMEN MET grafix een blok opzetten tegen redunix! Grafix zal een flink grote schadepost hebben geleden en wellicht als de paniek achter de rug is zowiezo juridische stappen gaan ondernemen lijkt me. Als 'kleinere' gedupeerden aansluiten kun je samen een hoop kosten besparen en een grotere druk uitoefenen.

Dan nog over het 'simpel weer even aanzetten'. Als de stroom eraf is geweest, is het geen kwestie van weer even aanzetten. Al zet je alles weer aan dan zijn alle BGP sessies verlopen. Deze komen niet vanzelf weer online, dat zal iemand van redunix moeten doen. Grafix KAN dus niet simpelweg alles aanzetten, met alle goodwil van de wereld nog niet.

madebymaus
27/08/10, 23:36
Ik ben net als blackmesa denk 1 van de gelukkigen die bij de data kan.
Vorige nacht had er een Backup naar mijn eigen FTP server gelopen Jihoe....

Net met de goede service van mijn nieuwe provider Cyberserv :W: alle 40 websites weer in de lucht geholpen. Als de DNS servers de nieuwe weten te vinden (van een aantal is dat al zo) dan werkt alles weer muv mijn eigen web, maja das peanuts.

Iig veel sterkte voor diegenen die nog neit operationeel zijn.

Speknek
27/08/10, 23:47
Ad Magus. Inderdaad jij bent geen partij. Ik wil mijn MYSQL data! Dat is alles.

Magus
27/08/10, 23:52
Als je weet waar je server hangt (als het colo is) kun je wellicht ter plekke even een crosskabeltje inprikken en je data downloaden?

Speknek
27/08/10, 23:52
IK ben nog steeds van mening dat we Grafix moeten aanpakken. Grafix heeft de boel afgesloten, daarom kan ik niet bij mijn data. Laat ze maar eens bewijs posten dat Redunix niet heeft betaald, en wat heb ik er mee te maken ik heb betaald. IK WIL MIJN DATA!!

Binary Solution
27/08/10, 23:52
Vanmiddag bloedlink naar de Kubus gereden, aanvankelijk om de hele zooi weg te halen.

Trof daar de jongens van REDUNIX en moet toch zeggen dat Fred ALLES in het werk heeft gesteld om de boel weer on-line te krijgen.

Het heeft wel even geduurd, maar alles is weer on-line.

Ik denk dat Fred hier echt niet veel aan kan doen en vooral ook slachtoffer is van de situatie. De man doet enorm zijn best om alles voor iedereen op te lossen.

Mijn advies: rijd naar de kubus, als je zegt dat je voor redunix komt kun je gewoon door naar de 6e.

Tuurlijk, men had dit aan KUNNEN zien komen, maar het wordt dan wel voor je opgelost.

Overigens geldt voor iedereen: Als je GEEN dedicated gebruik, maar je eigen servers hebt MAG GRAFIX je de toegang tot je eigendommen niet ontzeggen. Dus naar Capelle en je spullen halen

dennis0162
28/08/10, 00:00
IK ben nog steeds van mening dat we Grafix moeten aanpakken. Grafix heeft de boel afgesloten, daarom kan ik niet bij mijn data. Laat ze maar eens bewijs posten dat Redunix niet heeft betaald, en wat heb ik er mee te maken ik heb betaald. IK WIL MIJN DATA!!

Volgens mij snap jij het niet helemaal.

Grafix sluit niet zomaar servers af. Grafix hoeft niks te bewijzen aan jou, sterker nog ze hebben niks maar dan ook niks met jou te maken.

Jij betaald Redunix voor de diensten, zij moeten zorgen dat alles blijft werken.

Mr. F.
28/08/10, 00:06
IK ben nog steeds van mening dat we Grafix moeten aanpakken. Grafix heeft de boel afgesloten, daarom kan ik niet bij mijn data. Laat ze maar eens bewijs posten dat Redunix niet heeft betaald, en wat heb ik er mee te maken ik heb betaald. IK WIL MIJN DATA!!

Volgens mij is dat een interne aangelegenheid tussen Grafix en RedUnix, en hebben wij daar niets mee te maken, ondanks dat we er wel de nadelen van ondervinden.

Ik wil mijn data ook, maar Grafix heeft deze niet, RedUnix heeft deze.

Binary Solution
28/08/10, 00:07
Eens met dennis0162....Grafix is net zo goed slachtoffer. Ze kunnen wat netter en duidelijker communiceren, maar kunnen hier in principe ook niets aan doen. Niet betalen is voor iedereen op een moment toch de stekker eruit.

Ik denk dat het voor iedereen die nu nog steeds spullen heeft waar hij niet bij kan om morgen OF naar de kubus of naar Capelle te rijden, afhankelijk van waar het hangt. Ik denk dat ook bij Grafix men je best bij je data wilt laten, als jij maar kan aantonen dat het ook van jou is. Facturen meenemen dus of iets anders waaruit blijkt dat jij de eigenaar bent...

yun
28/08/10, 00:12
Mijn dedi is nog steeds offline. Ik heb ook geen flauw idee waar dat ding staat. Hoe kan ik dat te weten komen? Hiervoor werd gezegd dat als je server nog niet online is dat ie dan in de Kubus moet staan maar geldt dat ook voor dedicated servers?

phreak
28/08/10, 00:23
Vanmiddag bloedlink naar de Kubus gereden, aanvankelijk om de hele zooi weg te halen.

... snap blabla



Alweer een Fred met een alias, gast je manier van schrijven valt gewoon ZOOO erg op, het is gewoon te gek voor woorden. Ik ken Sam persoonlijk en is niet het type wat je hier probeert neer te zetten, erg jammerlijk zo.

En pluspunten voor GrafiX, niet betalen is afsluiten, simpel.

Visie
28/08/10, 00:24
OF naar de kubus of naar Capelle te rijden,

Ik heb begrepen dat wanneer je site online is, de server in Capelle staat. Als dat niet het geval is, dat ie in R'dam staat. Waarom dan naar Capelle rijden als je site nog uit de lucht is?

Smart-Guyz
28/08/10, 00:27
Mocht je server in Capelle staan, niet impulsief zomaar komen ophalen, maar zoals eerder gemeld, mailen met beheer@grafix.nl.
Op deze manier wordt je zo goed mogelijk geholpen en ontstaan er geen vreemde situaties.

rickie2
28/08/10, 00:29
Grafix kun je niets kwalijk nemen. Ze hebben de hele dag hun best gedaan om een oplossing te bieden voor colocated klanten. Maar bij dedicated ligt het net iets moeilijker omdat het spul eigendom is van een bedrijf dat nu even stil ligt als het ware. Even internet erop is ook niet een optie.

Mr. F.
28/08/10, 00:29
Alweer een Fred met een alias, gast je manier van schrijven valt gewoon ZOOO erg op, het is gewoon te gek voor woorden. Ik ken Sam persoonlijk en is niet het type wat je hier probeert neer te zetten, erg jammerlijk zo.

En pluspunten voor GrafiX, niet betalen is afsluiten, simpel.

Ik denk niet dat Fred zou "promoten" dat klanten hun servers bij RedUnix weghalen

phreak
28/08/10, 00:30
Ik denk niet dat Fred zou "promoten" dat klanten hun servers bij RedUnix weghalen

Maar wel promoten om naar fe kubus ^K^Kuch^Nieuwe DC (waar geen stroom is :)) te gaan om het om te laten zetten, als in eerdere geposte berichten.

Anyway, ik vind het zo'n vaag verhaal, en alles behalve professioneel.

Jo-Anne
28/08/10, 00:34
Grafix is net zo goed slachtoffer.

Hmmm, Grafix is wellicht slachtoffer in de zin van dat ze geen centjes gehad hebben, maar om dan meteen honderden mensen c.q. bedrijven te duperen door gewoon de stekker er uit te trekken vind ik toch echt geen stijl.

Ja, je zet wel druk op je afnemer [RedUnix] maar gooit ook meteen honderden anderen die van geen toeten of blazen weten, vwb de problemen tussen beide partijen, van het net. Dat vind ik dus geen goed zaken doen.

Om over juridische keten aansprakelijkheid nog maar te zwijgen. Grafix moet verdomd goed hebben geweten wat ze deden: Een flinke bups domeinen ineens onbereikbaar maken. En vertel me nou niet dat ze niet gedacht hadden dat het niet zulke consequenties zou hebben.

Dat is zoiets als vertellen dat je niet gedacht had dat ingesmeerd met honing, een berin met jong lastig vallend, zo gevaarlijk kon zijn.

Ik vind dat Grafix gewoon de juridische 'highroad' had moeten nemen, en via rechtbank en deurwaarder de zaken netjes afhandelen, zonder daar afhankelijke derden mee te duperen.

Julius
28/08/10, 00:38
Volgens mij worden er wel een aantal dingen door elkaar gehaald.
Of ik snap het niet helemaal goed.

Voor de duidelijkheid:
Redunix heeft een kantoor/serverruimte/verdieping in de Spaanse Kubus te Rotterdam.
(Hier moet je dus zijn als je Fred/Chris/Redunix wilt spreken)
Redunix heeft ook spul staan bij Grafix in Capelle aan de Ijssel.
Dat de routes via Panther-IT (Sam) liepen was al bekend.

Redunix heeft een rekening niet betaald bij Grafix.
Het mag duidelijk en normaal zijn dat Grafix op een gegeven moment op de rem trapt en de stekker eruit trekt.

Ik snap nog steeds niet helemaal hoe dat effect kan hebben op de servers in de Kubus.

Wat ik hier dus uit op maak is dat Sam de routing van de IP adressen van Redunix dood heeft laten lopen.
Ik lees hier ook dat als je overstapt naar Qweb Sam je oude iptjes doorroute naar Qweb.

Heeft Sam nou op een hele smerige manier Redunix voor blok gezet op hetzelfde moment dat bij Grafix de stekker eruit ging?

Met onze servers (Kubus) was namelijk niets aan de hand verder.
Nieuw iptje en het liep weer.
Ben geen netwerk specialist, maar Sam had toch ook de routes naar de 6e verdieping van de Kubus kunnen gooien in plaats van de 7e?

Ik hoor hier graag meer over van iemand met meer technische kennis.
Want als dit het geval is dan is Sam dus verantwoordelijk voor de schade.

Smart-Guyz
28/08/10, 00:43
Redunix had een ring liggen.
Ze hebben namelijk racken in Capelle, Alphen en Rotterdam.
GrafiX beheert Capelle en Alphen, dus met vragen over Rotterdam kan je daar niet terecht.

GrafiX levert tevens ook de netwerk verbinden van Amsterdam naar Alpgen, Capelle en Rotterdam voor REDUNIX.
Deze is dus ook afgesloten en dat is de reden dan in de Kubus ook iedereen offline ging bij REDUNIX.

Dit is tenminste wat ik er van begrepen heb. Bind me hier dus niet op vast.

Julius
28/08/10, 00:50
Ok, dus de lijn tussen Grafix en Spaanse Kubus voor Redunix is niet meer.
Had Sam de routing van de ips dan niet naar de lijn moeten sturen waar m'n servers nu aan hangen?
Of is hij daartoe niet verplicht?
Ik neem hierbij wel aan dat een ip niet gebonden is aan 1 specifieke ring.

Binary Solution
28/08/10, 00:50
Inderdaad, dat begreep ik ook toen ik er was. Er liep een route van Grafix naar de Kubus en die hebben ze ook gekilled. Maar ook ik heb de optie gekregen om ze OF weg te halen OF de Ip's om te laten nummeren.

Mijn prio is vooral on-line zijn en ik heb dus voorlopig gekozen om de IP's om te laten nummeren.

Draait alles in ieder geval weer wel en kan ik (redelijk) rustig kijken wat ik ga doen.

MIJN indruk, maar ik ben geen DC expert was dat het er bij redunix in de kubus wel goed uitziet, qua server ruimte

En mijn indruk was dat Fred het vooral voor iedereen wil oplossen. Maar daar kan ik natuurlijk helemaal naast zitten...

In ieder geval heeft het geloond om naar de kubus te rijden, want

1. Wist ik EINDELIJK WAAR mijn servers nou hingen, in de kubus
2. Kon ik er bij
3. Kon ik omnummeren OF ze weghalen
4. Draaien al mijn sites weer

@phreak: Ik sanp dat je gefrustreerd bent, maar iets minder paranoia mag... 1 klik op mijn KvK nummer had je verteld dat ik niet Fred ben...

Spyder01
28/08/10, 00:52
Toen ik vanochtend voordat ik weg ging op kantoor nog even op WHT keek, was dit topic iets van 5 pagina's. Nu kwam ik vanavond thuis, kijk ik even op WHT en is dit topic opeens 40 pagina's.

En wat een gezeik en geklootviool. Ik kan alleen mijn mening vormen naar aanleiding van dit topic, maar als ik dit zo lees is het aardig vuil spel van een aantal mensen. Wat word er een chaos veroorzaakt en wat lopen mensen toch in cirkels te draaien (continu hetzelfde gillen, niet goed lezen enz).

Laten we hopen dat voor de gedupeerden e.e.a. zo snel mogelijk weer online is. De rest komt later wel lijkt mij.

Mensen die aangeven enorme inkomsten te missen e.d., misschien in het vervolg wel handig om zelf ook backups te hebben en de mogelijkheid om snel uit te wijken. Afhankelijk zijn van één persoon / bedrijf is niet slim als je daarmee je eigen inkomsten op het spel zet.

blackmesa
28/08/10, 00:53
@Speknek
Het is heel simpel:
Je hebt een contract met REDUNIX, je betaald aan REDUNIX, je spul is van REDUNIX. Hoe logisch is het dan om Grafix verantwoordelijk te stellen?
Als Eneco zijn kolenboer niet betaald en jij geen stroom meer krijgt omdat de kolen bij eneco op zijn, ga je dan de kolenboer aanklagen?? Lijkt mij niet logisch.

Ik snap je frustratie, maar je richt je energie op de verkeerde partij.
Of de actie van grafix handig is is een ander verhaal, maar ik denk dat niemand het hele verhaal kent. Ook niet van de kant van Grafix. Als zij bijvoorbeeld al uitspraken hebben en er desondanks toch niet betaald is? Dan hebben ze helemaal gelijk.
Hebben ze dat niet en mist er bijvoorbeeld maar 1 factuurtje, dan kun je je schade via REDUNIX verhalen. Zij kunnen dan weer bij grafix terecht.

Kortom, je mot bij REDUNIX wezen.

studio
28/08/10, 00:55
@julius Ik begrijp wat je zegt, maar waarom horen de gedupeerden met een server in de Spaanse Kubus dan de hele dag niets van REDUNIX? Als 't ander IPtje en draaien is?

Smart-Guyz
28/08/10, 00:58
Bla bla bla...

@phreak: Ik sanp dat je gefrustreerd bent, maar iets minder paranoia mag... 1 klik op mijn KvK nummer had je verteld dat ik niet Fred ben...

ot: Die is niet meer online he ;-) Tis na 12'en :thumbup:

blackmesa
28/08/10, 00:58
@Spyder01
het is makkelijk oordelen over inkomsten en afhankelijkheden van anderen als je niet precies weet hoe hun situatie is.
En ook al hebben ze uitwijk mogelijkheid en backup; als de dns ook niet bereikbaar is dan houdt alles op nietwaar? Dan kun je alles wel 6x hebben in 8 uitwijkcentra, maar als je niet bij dat ene stukje kunt sta je lekker te kijken :)

Smart-Guyz
28/08/10, 01:00
@Spyder01
het is makkelijk oordelen over inkomsten en afhankelijkheden van anderen als je niet precies weet hoe hun situatie is.
En ook al hebben ze uitwijk mogelijkheid en backup; als de dns ook niet bereikbaar is dan houdt alles op nietwaar? Dan kun je alles wel 6x hebben in 8 uitwijkcentra, maar als je niet bij dat ene stukje kunt sta je lekker te kijken :)
Ik snap opzich wat Spyder01 bedoeld, je kan immers je DNS ook redundant opstellen en teven kan je ook een fallback mail hebben en uitwijkende backup mogelijkheden etc. etc.
Maar voor veel bedrijven is dit wegens een kosten plaatjes simpel genoeg niet weg gelegd. Je betaald immers dan voor alles dubbel en je moet zorgen dat het niet in het zelfde netwerk staat etc.

slagendijk
28/08/10, 01:03
Mijn colo-server stond in Capelle, en was vanavond om 21.00 uur nog offline. Ben naar Capelle gereden, en daar mijn server verhuisd naar een Grafix rack. Kost je wel meer per maand (59 EUR per maand voor 1U), maargoed daarvoor is je server wel online. De Grafix gasten hebben me netjes aan een nieuwe DirectAdmin licentie geholpen (moet je wel voor betalen), en me nieuwe IP-adressen toegekend en geholpen die in te stellen op mn server.

Nu nog even overleggen met mn rechtsbijstand over hoe ik het beste mijn voorbetaalde factuur kan terugvorderen bij RedUnix.

Binary Solution
28/08/10, 01:03
Bereikbaarheid is nooit hun sterkste punt geweest. Ik had contact gehad met Grafix om uit te vogelen waar mijn servers zich nou eigenlijk bevonden. Grafix nam gelukkig WEL de telefoon op. Ik werd uitgenodigd om naar Capelle te komen en samen met een medewerker op zoek te gaan.

Aangezien mijn kantoor op minder dan 3 minuten rijden van de Kubus is dacht ik, eerst daar maar ff kijken, scheelt in ieder geval voor nix naar Capelle rijden.

Daar aangekomen bleek dus dat ze daar hingen en kon ik ze meenemen of er nieuwe adressen aan hangen. Nieuwe adressen was het snelst en dat was op dat moment mijn enige prio...

Ik heb er twee weken geleden ook al 4 dagen uitgelegen, omdat een of andere klojo m'n servers ging verhuizen en ze vervolgens kwijt(!!!!!) was...

Dus ben zeker aan het kijken naar een nieuwe colo, maar als Fred de zaken nu WEL goed regelt mogen ze daar ook blijven hangen. Anders moet WEER alles plat, firewall opnieuw configgen, dns aanpassen etc

@Smart-Guyz: Verrek ja, ook vaag, dus ik mag van de Kvk na twaalven geen uitreksels meer hebben....

Anyways www.binarysolutions.nl en dan is die geest ook weer in de fles.

engelke
28/08/10, 01:04
zo ik ben weer thuis. (2x heen en weer) servers iig weer bereikbaar via ip

Ik vermoed dat Fred er nu 2 maagzweren bij heeft.

Gelukkig staan m'n servers in de spaanse kubus en kon ik het vinden....

Wat ik het vreemdste vind is die factuur (Die ik ook betaald heb) die ineens naar panther ICT moest.

Wat een soap dit.

Ik hoor net dat morgen om 14:00 mensen in grafix zijn.

Hoe dan ook, Alle betrokkenen hebben schuld. Ik weet iig dat ik nu mijn shit kan omzetten naar de nieuwe ips (eerste domein van de tig is alweer up) , M'n domeinen ga transferren naar een partij buiten redunix en dan een nieuw thuis voor m'n servers ga zoeken.

Mijn tip aan de serversleurders: doe rustig, er is geen brand, er lopen mensen van redunix op de vloer die de boel in de gaten houden... Alle "schroefpunten" zitten aan de koude binnenkant, waar je niet zomaar bij kan. Probeer eerst je server online te krijgen, ga dan rustig moven.

ilnee
28/08/10, 01:04
ot: Die is niet meer online he ;-) Tis na 12'en :thumbup:
openkvk (http://www.openkvk.nl/24444019)

Binary Solution
28/08/10, 01:06
Handig :p

Julius
28/08/10, 01:08
Geen idee.
Het niet beantwoorden van telefoon/email was ik ondertussen eigenlijk al gewend van Redunix. Dat maakt vandaag niet iig niet specialer.

M'n partner heeft van 16:30 tot 23:00 moeten wachten op die iptjes.
Als ze daar aan het luieren waren, dan was hij de laatste die zo lang had gewacht.

Binary Solution
28/08/10, 01:11
Ik heb van 17:00 tot 20:00 in de Kubus gezeten. Maar aangezien ze inderdaad allemaal hard bezig waren EN er geen einde leek te komen aan de stroom mensen EN ik gewwon weer up wilde heb ik het maar laten gebeuren. Belangrijkste was dat alles weer ging lopen en dat is nu geregeld

studio
28/08/10, 01:17
Weet iemand wanneer/of je morgen op z'n vroegst bij Redunix in de Spaanse Kubus terecht kunt?

Spyder01
28/08/10, 01:17
@Spyder01
het is makkelijk oordelen over inkomsten en afhankelijkheden van anderen als je niet precies weet hoe hun situatie is.
En ook al hebben ze uitwijk mogelijkheid en backup; als de dns ook niet bereikbaar is dan houdt alles op nietwaar? Dan kun je alles wel 6x hebben in 8 uitwijkcentra, maar als je niet bij dat ene stukje kunt sta je lekker te kijken :)

Je zou een 1e, 2e of 3e nameserver altijd zelf in beheer kunnen houden. Zeker als de rest zoals nu plat is, had het uitkomst kunnen bieden. Hoe meer afhankelijk je bent van 1 partij, hoe groter het risico.

Dat is net zoiets als maar één fiber naar het datacenter leggen. Gaat die kapot, dan heb je niets meer immers...



Ik snap opzich wat Spyder01 bedoeld, je kan immers je DNS ook redundant opstellen en teven kan je ook een fallback mail hebben en uitwijkende backup mogelijkheden etc. etc.
Maar voor veel bedrijven is dit wegens een kosten plaatjes simpel genoeg niet weg gelegd. Je betaald immers dan voor alles dubbel en je moet zorgen dat het niet in het zelfde netwerk staat etc.

Nou ja, als je kijkt waar tegenwoordig VPS-en en dedicated servers voor aangeboden worden... Er is ook een verschil tussen helemaal niet bereikbaar zijn en in kleine vorm bereikbaar zijn. Een VPS-je waar je fallback mail op draait en DNS (beide is wel aan te raden) dan heb je in ieder geval wat. Desnoods kun je dan je site in afgeslankte vorm online zetten en aangeven dat er buiten je schuld om de boel plat ligt en je er alles aan doet actie te ondernemen.

Dan houd je sowieso meer klanten, die weten immers dan waar ze aan toe zijn. Een afgeslankte website die mij inlichting verschaft zou ik meer waarderen en sneller bij terug komen dan een die dat niet heeft.

Smart-Guyz
28/08/10, 01:23
Ja, daar heb je een goed punt, een VPS is inderdaad niet duur en je krijgt er in dit soort situaties veel voor terug.
Maar goed, de meeste mensen zien pas in hoe belangrijk dit is als het mis gaat.

engelke
28/08/10, 01:25
de sfeer in het DC viel eigenlijk wel mee.. eerst heel paniek paniek, maar toen ik voor de 2e keer er was, was de sfeer gemoedelijker.

@slagendijk : kijk even aan wie je die hebt betaalt Als het aan Panther IT is geweest, dan moet je bij Sam zijn voor je doekoes

btw voor de mensen die nog terug moeten vanuit de kubus richting utrecht : ze zijn bezig met onderhoud, je moet de hele ring rotterdam lanx

cool4cools
28/08/10, 01:26
Weet iemand wanneer/of je morgen op z'n vroegst bij Redunix in de Spaanse Kubus terecht kunt?

Geen idee maar denk wel dat ze tot ene uur of 3 4 doorgaan:) vandaag dus verwacht geen ochtend dienst morgen ochtend!

studio
28/08/10, 01:29
Thnks, ik ga net als mijn server ook even op één oor.

Visie
28/08/10, 01:30
btw voor de mensen die nog terug moeten vanuit de kubus richting utrecht : ze zijn bezig met onderhoud, je moet de hele ring rotterdam lanx

Moet idd nog terug: wat bedoel je met hele ring r'dam?

cool4cools
28/08/10, 01:31
Moet idd nog terug: wat bedoel je met hele ring r'dam?

ja de hele ring is dicht 1 kant op... richting denhaag is afgesloten

slagendijk
28/08/10, 01:37
@slagendijk : kijk even aan wie je die hebt betaalt Als het aan Panther IT is geweest, dan moet je bij Sam zijn voor je doekoes
Het was rekeningnummer 5083330 (postbank). Geen idee of dat Sams rekening is of van Redunix...

Nogal balen. Heb vorige maand vooruit betaald voor een heel jaar :(

RLG
28/08/10, 02:21
Ben zelf erg blij dat we vorige maand de betaling van per jaar naar per maand hadden omgezet.

Is het inmiddels zeker te stellen dat, aangezien onze server nog steeds down is, deze bij Spaanse Kubus in Rotterdam staat?

Magus
28/08/10, 02:25
Hmmm, Grafix is wellicht slachtoffer in de zin van dat ze geen centjes gehad hebben, maar om dan meteen honderden mensen c.q. bedrijven te duperen door gewoon de stekker er uit te trekken vind ik toch echt geen stijl.

Ja, je zet wel druk op je afnemer [RedUnix] maar gooit ook meteen honderden anderen die van geen toeten of blazen weten, vwb de problemen tussen beide partijen, van het net. Dat vind ik dus geen goed zaken doen.

Om over juridische keten aansprakelijkheid nog maar te zwijgen. Grafix moet verdomd goed hebben geweten wat ze deden: Een flinke bups domeinen ineens onbereikbaar maken. En vertel me nou niet dat ze niet gedacht hadden dat het niet zulke consequenties zou hebben.

Dat is zoiets als vertellen dat je niet gedacht had dat ingesmeerd met honing, een berin met jong lastig vallend, zo gevaarlijk kon zijn.

Ik vind dat Grafix gewoon de juridische 'highroad' had moeten nemen, en via rechtbank en deurwaarder de zaken netjes afhandelen, zonder daar afhankelijke derden mee te duperen.


ze hebben goed en juist gehandeld. redunix is de enige schuldige dat t plat ligt. zij hadden netjes moeten betalen of een regeling moeten treffen met grafix. ook is hun redundantie niet in orde. 3x minpunten dus. grafix is daar geen schildige aan, de downtime is door redunix veroorzaakt, of hoe de toko nu dan ook heet

ik zou als gedupeerde zorgen juist met grafix op 1 lijn te komen, samen een front vormen met zo een grote partij komt je ten goede, zij hebben immers heel wat centjes tegoed net als jullie allemaal

cool4cools
28/08/10, 02:41
ze hebben goed en juist gehandeld. redunix is de enige schuldige dat t plat ligt. zij hadden netjes moeten betalen of een regeling moeten treffen met grafix. ook is hun redundantie niet in orde. 3x minpunten dus. grafix is daar geen schildige aan, de downtime is door redunix veroorzaakt, of hoe de toko nu dan ook heet

ik zou als gedupeerde zorgen juist met grafix op 1 lijn te komen, samen een front vormen met zo een grote partij komt je ten goede, zij hebben immers heel wat centjes tegoed net als jullie allemaal

Ach ja denk niet dat de nieuwe redunix eigenaar er rekening mee gehouden heeft of tewel opgemerkt had anders was hij nu niet iedereen online aan het helpen en had hij het gewoon faiiet verklaart
wederzijds grappig dat grafix de stekker eruit trekt en iedereen ean contract aan bied om weer online te komen lekker snel wat klanten binnengesleept

en omrent die sam ouwe eigenaar van redunix die volgensmij het contract heeft met grafix en natuurlijk niet meer de koste gaat betalen aangezien hij geen eigenaar meer is heeft het wel mooi getimed met zijn eigen hosting snel opgezet en voor de deur alle klanten van zijn ouwe redunix bedrijf even aan te spreken om achter hem aan te rijden en in cappelle de boel weer online voor je te zetten

kortom iedereen is medeplichtig aan dit smerig spelletje...:O

Boyke
28/08/10, 02:43
Dat de servers in de spaanse kubus niet meer bereikbaar waren had wel degelijk te maken met het feit dat Sam de routering had omgegooid. Om circa 11:15 uur deden zich namelijk de perikelen al voor met de stroom in Capelle en rond circa 12:00 uur waren de server in de spaanse kubus opeens niet meer bereikbaar. Kortom de verbinding in de spaanse kubus is niet alleen afhankelijk van Capelle (ook wel redundant genoemd) en ik zie dit als een groot complot.

Smart-Guyz
28/08/10, 02:44
...
wederzijds grappig dat grafix de stekker eruit trekt en iedereen ean contract aan bied om weer online te komen lekker snel wat klanten binnengesleept
...
Dit is uiteraard niet de opzet.

cool4cools
28/08/10, 02:45
Dit is uiteraard niet de opzet.

inderdaad wel toeval...

cool4cools
28/08/10, 02:46
Dat de servers in de spaanse kubus niet meer bereikbaar waren had wel degelijk te maken met het feit dat Sam de routering had omgegooid. Om circa 11:15 uur deden zich namelijk de perikelen al voor met de stroom in Capelle en rond circa 12:00 uur waren de server in de spaanse kubus opeens niet meer bereikbaar. Kortom de verbinding in de spaanse kubus is niet alleen afhankelijk van Capelle (ook wel redundant genoemd) en ik zie dit als een groot complot.

klopt helemaal!!:thumbup::thumbup:

Smart-Guyz
28/08/10, 02:46
inderdaad wel toeval...Ach, iedereen heeft hier zo zijn mening over zoals je in het hele topic kan lezen, eindeloze discussie :O

cool4cools
28/08/10, 02:48
Ach, iedereen heeft hier zo zijn mening over zoals je in het hele topic kan lezen, eindeloze discussie :O


klopt ik ga ook maar naar bed anders worden het 50 topics... ot:

foppo
28/08/10, 02:56
Maar wat gebeurt er nou met de servers die in het oude dc/kronos:
vlaardingweg 62 staan.?

Boyke
28/08/10, 02:58
"Oorspronkelijk geplaatst door Smart-Guyz Bekijk bericht
Er is op dit moment geen contact door REDUNIX gezocht met Grafix Internet BV, ze sluiten zich compleet af van ons."

Hoe kun je dit nu zeggen? Ik zat erbij toen ze contact zochten EN hadden met Grafix Internet BV! De condities die toen door Grafix gesteld werden vond ik (als klant) uitermate onredelijk. Het klonk mij alsof Grafix willens en wetens de situatie zo wilde houden om klanten over te nemen. Wij hebben zelf ooit overwogen Grafix klant te worden, maar dat kunnen ze nu op hun buik schrijven (ongeacht hoe het verder gaat met RedUnix).

Ik zal hem zelf nog maar een keer quoten, het is ook een kwestie van een oplossing willen bieden. Zoals ik al eerder aangaf er werden condities gesteld die gewoon niet reëel zijn.

Smart-Guyz
28/08/10, 03:01
Ik zal hem zelf nog maar een keer quoten, het is ook een kwestie van een oplossing willen bieden. Zoals ik al eerder aangaf er werden condities gesteld die gewoon niet reëel zijn.
Hier was ik niet van op de hoogte, dus mijn excuses voor deze post, verder gaat GrafiX uiteraard niet op WHT inhoudelijk in op de zaken die er spelen.

Nogmaals, klanten in Capelle en Alphen kunnen zich via beheer@grafix.nl melden en krijgen hier meer informatie.

Vissen naar een inhoudelijke reactie hier op WHT heeft dus totaal geen zin.

Boyke
28/08/10, 03:02
Maar wat gebeurt er nou met de servers die in het oude dc/kronos:
vlaardingweg 62 staan.?

Mits je ze niet op wilt halen blijven ze gewoon staan en kun je ze om nummeren.

Webspacehosting
28/08/10, 03:05
Vanmiddag bloedlink naar de Kubus gereden, aanvankelijk om de hele zooi weg te halen.

Trof daar de jongens van REDUNIX en moet toch zeggen dat Fred ALLES in het werk heeft gesteld om de boel weer on-line te krijgen.

Het heeft wel even geduurd, maar alles is weer on-line.

Ik denk dat Fred hier echt niet veel aan kan doen en vooral ook slachtoffer is van de situatie. De man doet enorm zijn best om alles voor iedereen op te lossen.

Mijn advies: rijd naar de kubus, als je zegt dat je voor redunix komt kun je gewoon door naar de 6e.

Tuurlijk, men had dit aan KUNNEN zien komen, maar het wordt dan wel voor je opgelost.

Overigens geldt voor iedereen: Als je GEEN dedicated gebruik, maar je eigen servers hebt MAG GRAFIX je de toegang tot je eigendommen niet ontzeggen. Dus naar Capelle en je spullen halen

Wat is dit nou weer? We hebben net onze servers uit de Spaanse kubus weg gehaald en weer online gezet. Hier staat dat Redunix alles heeft gefixed maar www.redunix.nl is zelf nog offline ?!

foppo
28/08/10, 03:08
Mits je ze niet op wilt halen blijven ze gewoon staan en kun je ze om nummeren.

Ok, Help me even:
Hoe omnummeren en wie is dan verantwoordelijk voor onderhoud enzo.
Met andere woorden, als ik het daar laat staan wie /wat is dan mijn aanspreekpunt?
Ben nu echt de weg kwijt, (zit bovendien in het buitenland)

Boyke
28/08/10, 03:11
Ok, Help me even:
Hoe omnummeren en wie is dan verantwoordelijk voor onderhoud enzo.
Met andere woorden, als ik het daar laat staan wie /wat is dan mijn aanspreekpunt?
Ben nu echt de weg kwijt, (zit bovendien in het buitenland)

Heb je colo of dedi?

In het geval van dedi zal het er nog aan liggen welk SLA je hebt. Zoals hier ook al meerdere mailen is verteld, het personeel van RedUnix probeert er alles aan te doen om je zo goed mogelijk te helpen.

foppo
28/08/10, 03:13
Ik heb daar een eigen server staan met sla3 en contact gehad met Sam.
Hij kan daar niet (meer) in.
Wie zou ik moeten benaderen (en hoe) om het ding weer online te krijgen.
Het is mijn broodwinning!
(zoals gezegd zit ik in het buitenland en kan geen kant op!)

webspacedesign
28/08/10, 03:23
Gelukkig draaien onze servers weer helemaal zoals het hoort, maar het was wel even zweten !

wij hebben een filmpje van onze ervaring gemaakt, waar we gelukkig nog iets positiefs aan over hebben gehouden. die is hier te bekijken:

YouTube- MOV04497

het heeft ons veel moeite gekost, maar gelukkig heeft onze systeembeheerder alles zojuist nog perfect opgelost, in samenwerking met alle partijen.

succes aan alle andere gedupeerde die nog bezig zijn of aan de slag moeten.

The-BosS
28/08/10, 03:23
Zo heb even de 43 pagina's overlopen maar er is toch iets wat ik niet goed snap. En dat is het volgende, waarom heeft Fred niet direct bij overname/problemen met Sam de ip adressen omgenummerd en nieuwe routes gebruikt. Vooral als je weet dat de range van redunix eigendom was van lir member panther-it. Die vroeger beide eigendom waren van Sam, nu enkel nog panther-it als ik het allemaal goed lees. Is het dan verstandig om nog gebruik te blijven maken van ip ranges die verstrekt worden door iemand waar je problemen mee hebt en niet eens meer voor je werkt. Dat had volgens mij een heleboel elende kunnen besparen voor een hoop mensen.

Voor de mensen die grafix hiervan de schuld geven kan ik het wel verstaan in hun ogen maar de echte schuldige is natuurlijk je eigen leverancier. Je zou het op prijs moeten stellen dat grafix zo vriendelijk is je gewoon binnen te laten. Want normaal gezien zou je hiervoor ook eerst via redunix moeten gaan om toegang aan te vragen.

Voor de mensen die betrokken zijn wens ik jullie nog het aller beste met om nummeren van ip adressen, verhuis of andere oplossingen.

d-dig
28/08/10, 03:28
Gisteravond naar Capelle afgereisd alwaar in een ontspannen sfeer (maar wel met overwerkte mensen die gierend hun best deden!) de server in een ander rack geplaatst, omge-IP't en later thuis de DNS records, nameservers enz omgezet. Mijn boeltje draait weer, met dank aan Grafix! Hulde dus voor Grafix in dezen. De communicatie van Sam in de welkomstmail bij Redunix was onhandig, met Dedicated server / SLA3. Het ding is mijn eigendom, ik had de gierdende mazzel dat het ding gelabeld was.

Nu enkel nog de banden met Redunix doorsnijden (wie weet gaan die daar nog moeilijk over doen), even balen dat ik 2 mnd. teveel heb betaald en dan hoop ik dat voorlopig iedereen met zijn tengels overal van af blijft. Ik ben bekaf maar happy, het draait allemaal weer.

Jullie sterkte en nog een tip: je kan zaterdagochtend voor zover ik begreep naar Capelle, ik meen dat de mensen daar nog bezig zijn dan. Mail eerst even naar beheer@grafix.nl als de server jouw eigendom is, wordt het probleem opgelost. Kundige en vriendelijke mensen daar.

Smart-Guyz
28/08/10, 03:31
...

Jullie sterkte en nog een tip: je kan zaterdagochtend voor zover ik begreep naar Capelle, ik meen dat de mensen daar nog bezig zijn dan. Mail eerst even naar beheer@grafix.nl als de server jouw eigendom is, wordt het probleem opgelost. Kundige en vriendelijke mensen daar.

Zaterdag vanaf 14:00 uur, het beste is inderdaad even mailen naar beheer@grafix.nl.

Madshark
28/08/10, 04:20
wederzijds grappig dat grafix de stekker eruit trekt en iedereen ean contract aan bied om weer online te komen lekker snel wat klanten binnengesleept


Ben ik het toch niet mee eens. Zoals wel bekend is Grafix niet echt op zoek naar kleine 1 en 2U klantjes. In de situatie van afgelopen middag was Grafix behulpzaam door mensen uit de 'brand' te helpen door ze van een tijdelijk hosting contract te voorzien. Ik heb voor 30dagen een colocatie kunnen afsluiten, waar naar mijn weten kun je daar normaliter alleen per jaar iets afsluiten.
Ook over setupkosten is geen woord over gerept, nee voor een aantal van ons was Grafix eerder zeer behulpzaam dan dat ze klanten aan het binnenslepen waren. Ze hebben mij ook duidelijk goede voorlichting gegeven welke opties ik zou hebben om de boel zo snel mogelijk in de lucht te krijgen, geheel neutraal verder want ze gaven mij ook namen door van andere colocatie providers in hetzelfde pand.

t.bloo
28/08/10, 04:38
Kom ik na 5 uur terug van een rondje Nederland, zijn er ruim 20 pagina's aan dit topic bijgekomen... Je zou volgens de berichten de Spaanse Kubus in kunnen dus wij toch maar in de auto gestapt. De portier vond het wel gezellig zo. Bij de liften kwam ik Sam nog tegen die reclame maakte voor z'n nieuwe toko, hij zag er nogal erg vermoeid uit. Op de zesde was het erg druk. Ik had het daar nog niet eerder gezien, maar wat een belabberd serverhok zeg. Ik ben op veel locaties geweest maar dit is toch niet wat ik verwacht van een professioneel bedrijf. Een server had ik snel door het label gevonden, de andere moesten ze even opzoeken. Ik was benieuwd of dat soepel zou gaan want twee weken geleden nog waren ze een server van me kwijt (bleek in Capelle verstopt) maar dit ging zonder probleem. Je werd zeker netjes te woord gestaan en geholpen door het personeel van Redunix. Meneer Fred zag er al net zo vermoeid uit, maar hij was wel continu bezig om nieuwe routings ofzo in te stellen voor de grote groep wachtenden. De sfeer was naar omstandigheid wel goed te noemen. Ik kon blijkbaar zo met m'n servers de lift in, ze hangen nu in Dongen omgenummerd weer te snorren bij m'n andere machines.

Mr. F.
28/08/10, 04:44
Fijn, we weten nu dus dat de heren zich volop inspannen voor de colo's.
Overigens, ze zien er vermoeid uit? Eigen schuld, als RedUnix als bedrijf netjes die rekeningen had betaald hadden zij, en ik zelf, nu waarschijnlijk van hun nachtrust kunnen genieten.

Is er inmiddels ook al iets bekend over de dedi's in de kubus en wanneer wij weer iets kunnen? Want via het 010 nummer dat ik van RedUnix bel krijg ik al de hele dag niemand te pakken.

Snef
28/08/10, 05:20
@ddig: gefeliciteerd ;)

Ben wel benieuwd hoe het nou met de dedi's gaat.

tientje
28/08/10, 07:56
Ik heb ook een server staan bij Redunix: hosted colo + SLA3. De server is dus mijn eigendom.

Ik heb geprobeerd Sam te bereiken gister, maar helaas zonder resultaat. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Deze server is wel het hart van mijn bedrijf en een hoop van mijn klanten zijn nu de dupe.
Verder weet ik ook niet precies in welke data center bij server staat, aangezien hij volgens mij een paar keer is verhuisd, en ik heb nooit zelf echt heb gezien.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zit zelf namelijk in het buitenland en heb dus geen mogelijkheid om even naar een data center te rijden. Elke hulp is welkom op 06 46 06 82 98

wjhuls
28/08/10, 08:05
Weer een dag verder, zonder iets te weten...

guusm
28/08/10, 08:43
Wij waren gisteren ook in de Kubus. Toch maar "even" om laten nummeren, om snel weer online te zijn. Met alle respect, maar ik vond het er een puinhoop. Personeel incl. Fred zijn inderdaad erg aardig en willen zeer behulpzaam zijn, maar het ontbreekt er aan organisatorisch talent. Wij zijn van 17:30 uur t/m 22:30 uur bezig geweest om de server om te laten nummeren.

Ik kreeg met name ook van het personeel (dus niet Fred) wel echt heel erg de indruk dat Sam hier erg veel schuld aan heeft. Het zijn allemaal jonge jongens (Chris, Wesley, etc.) en zij kwamen zeker niet over op een manier dat ze Sam bewust zwart wilden maken. Ook het feit dat hij daar inderdaad was om klantjes te winnen was toch wel heel erg.

Mijn advies aan mensen die nog offline zijn, ik kreeg niet de indruk dat er servers online komen als je er niet bent. De wachtende mensen werden geholpen en verder waren ze met niets anders bezig. Telefoons stonden uit of werden weggedrukt (volkomen logisch overigens in die chaos). Ons heeft het omnummeren van 2 servers 5 uur geduurt. Ik heb voor ons 2 mensen weg zien lopen, waarvan de server online was. De rest was of weggegaan met de eigen server, of stond nog te wachten.

Ook voor een dedicated moet je er gewoon heen gaan. Er wordt als je geholpen wordt niet gevraagd of het colo of dedicated is, maakt voor hen niks uit.

Rho
28/08/10, 08:49
Ik heb Sam vannacht een sms gestuurd met de vraag waar onze servers staan (welk DC) en kreeg de (prompte) reactie dat alles in GFX weer online was en ik daar dus zelf de conclusie uit kon trekken (lijkt er dus op dat we in Spaanse Kubus zitten).

Gisteren via via iemand die in Spaanse Kubus was gevraagd om ook onze server specs door te geven (aan Fred), is gebeurd en ze zouden zsm de ip's om nummeren. Maar dat is op dit moment nog niet gerealiseerd. Zo lastig kan dat toch niet zijn, lijkt me. Maar goed, straks maar even zelf langs.

jobd
28/08/10, 08:51
Nog even een follow-up. Server gisteravond opgehaald bij Grafix. Het ging wat stroef allemaal, maar dat is geheel terecht en ook een goede zaak. In een dergelijke situatie wil je niet dat iedereen zomaar naar buiten loopt met een server.

Wel jammer is dat men naar mijn beleving teveel praat over de concurrent/klant. Op zich heel handig (je hoort nog eens wat) maar niet zo netjes imho. Hou de eer aan jezelf :). Verder waren alle partijen behulpzaam, en dat is toch een pluim waard.

tjilptjilp
28/08/10, 08:53
ook maar even geregistreerd, ik volg de topic ook vanaf gisteren, heb alles doorgelezen.

iedereen is vooral met zijn eigen ding bezig om weer online te brengen, en het is mooi dat een aantal dat weer gelukt is allemaal.

dat sommige andere hosters ook in dit topic reageren en het allemaal beter weten is ook prima, dan weten we in ieder geval welke we niet moeten hebben.

de colo's worden wel geholpen, de dedi's is nog de vraag hoe die geholpen kunnen worden.

blijft over de mensen zoals ik er een ben die er gewoon een website hebben afgenomen, zoals o.a. Boerma, Speknet en wjhulst als ik het goed heb, ook de klanten van klanten zijn de dupe op dit moment.

ik baal er ook van dat je er gewoon van het ene op andere moment niet meer bij kunt, en vindt dat ook voor deze grote groep een oplossing moet komen om op de een of andere manier nog "een" keer bij hun data te kunnen om de recente versies alsnog te backupen.

ga nou niet met het vingertje wijzen bij wie ik moet zijn dat heb ik nu wel gelezen, wat hier gebeurd is van alle partijen niet chique, Grafix biedt een groep gebruikers dan hulp, maar laat de rest ook zitten en zeggen dat ze niet aan de spullen mogen komen, ik neem aan dat als iemand de stekkers eruit trekt er toch ook iemand aan de spullen zit, dat lijkt me toch ook hetzelfde, dan hadden ze dat ook maar niet zo mogen doen toch.

ik denk dat voor de velen die een website gehost hadden bij Redunix, na deze ellende ergens anders gaan hosten dan bij alle partijen die in dit conflict partij zijn en genoemd worden, zo is het voor mij in ieder geval wel.

mensen kunnen in hun recht staan, maar over gevoelens van mensen zoals ik die een site hosten en het verder maar uit moeten zoeken wordt volledig heen gewalst, met de woorden van: "wij betreuren het" of "het spijt ons" of "we kunnen niet anders".

biedt ons nu vandaag de gelegenheid alsjeblieft om nog een keer bij de data te kunnen of bij de database, voor de meesten geld de database van een website tegenwoordig al wel voldoende, de bestanden hebben de meesten wel op hun computer staan, of is er een gelegenheid dat op verzoek van de webmaster door Grafix ergens die database gedownload kan worden!

afijn laat vandaag zien dat er oplossingen zijn, de punten zijn nu wel gemaakt door deze en gene en verschuil je niet altijd achter de regels, steek ook de helpende hand uit naar de mensen die nog nergens bij kunnen, dat zou goede sier maken. Een harde opstelling is dan misschien wel gerechtvaardigd, maar kan ook tegen je gaan werken als het te lang gaat duren.

die van mij stond hierop: web06.shared.redunix.net

web03 en web07 heb ik ook al voorbij zien komen allemaal, van wie zijn deze servers nu? en waar staan die dingen? m.a.w. wie kan ze activeren!!!!

wjhuls
28/08/10, 08:57
Er zit niks anders op dan dat ik naar Rotterdam moet... Vanuit Zwolle nota bene... Wat een puinzooi. En daar heb je dan met je goede gedrag duizenden euro's de afgelopen jaren naar overgemaakt, zodat je zeker weet dat het goed zit. Niet dus.

Marty
28/08/10, 09:00
Ik zou ook graag wetenwaar en bij wie je moet zijn voor de reseller accounts op de shared servers zoals bijv. web03.

Hier staat alles nog op zwart.

koetje
28/08/10, 09:00
Gisteren zijn wij ook, in eerste instantie boos, naar de spaanse cubus gereden. Voor het hek naar de parkeerplaats stond intussen een groep mensen die allemaal naar binnen wilden maar er werd niet gereageerd en de deur werd ook niet open gedaan. Omdat er geen bewaking was stonden we dus allemaal voor een dichte deur (of eigenlijk hek).
Nadat er mensen naar buiten waren gereden met de auto konden we bij de voordeur komen en werden we niet veel later vergezeld door de politie. Hoewel ze begrip hadden voor de situatie konden ze weinig voor ons doen. Doordat er een medewerker van Redunix aan kwam lopen konden we gelukkig niet al te lang later meelopen naar boven.

Hier een flink aantal mensen die bezig waren om hun servers weer in de lucht te krijgen. Buiten een aantal emotionele (persoonlijke) verhalen kregen we min of meer de keuze om de servers (onder begeleiding van redunix personeel) uit het rek te halen of de server om te nummeren naar een nieuwe ip range.
Dit is dan nu ook de situatie zoals ik had begrepen die er nu is. Dit betekent dus voor alle mensen die daar een server hebben in eigen beheer dat dit de opties zijn die je hebt.
Omdat alle ip's van de servers niet meer bereikbaar zijn lijkt het me vrijwel onmogelijk om op een andere manier je servers in de lucht te krijgen en mocht je hem mee willen nemen moet je sowieso dit doen via het personeel van Redunix.

De sfeer was relaxed en gelaten. De mensen van RedUnix waren druk bezig en we werden goed geholpen. Wel zijn we zo vrij geweest om de server zelf op te zoeken en een monitor te lenen met keyboard zodat we nadat we een ip range hadden gekregen deze in de server konden zetten. Na nog een paar aanpassingen aan het netwerk (porten in vlan hangen) waren we weer online. Later de DNS aangepast en alles lijkt weer stabiel te werken.

Ik weer niet hoe de situatie in Capelle was omdat we daar niet geweest zijn maar ik wil toch nog even zeggen over de situatie dat ik het uitermate vreemd vind hoe de gang van zaken is gegaan.
Voor zover bekend bij mij (maar de wetgeving is hier uitermate grijs op) had ik een contract dat een plaats inhield bij een colo, met stroom en een ethernet verbinding met 8 ip adressen. Zolang ik mijn rekening betaal zijn dit dus mijn ip adressen en vind ik het buitengewoon onprofessioneel om deze dan weg te kappen van de lokatie zodat mijn server onbereikbaar wordt. Dit verdient zeker geen schoonheidsprijs. Buiten de hele discussie om waar ik niet voldoende op de hoogte van ben behalve wat hier is geschreven vind ik niet dat je mensen (of dit nu klanten zijn of ex-klanten) het slachtoffer mogen maken van een situatie. Het moedwillig veroorzaken van deze uitval lijkt me genoeg reden voor mensen die grote financiele gevolgen hebben om de koppen bij elkaar te steken en te proberen hun schade te verhalen. Ik denk dat simpel kan worden aangetoond dat het moedwillig is gedaan (niet per ongeluk).
Net als door groen licht rijden en er komt iemand van rechts, dan heeft deze toch voorrang ondanks dat hij door rood is gereden. Omdat je recht ergens op hebt mag je nog niet een andere daar mee duperen.

Sterkte iedereen die niet in de mogelijkheid is zoals wij om snel zijn spullen te regelen en laten we hopen dat alles nu stabiel blijft

Koetje

zibretni
28/08/10, 09:11
Juist Sam aan de lijn gehad.
Ik heb een reseller hosting en ben nog steeds niet online.
Volgens Sam zou vandaag een backup van afgelopen zondag gerestored worden, maar dat kan nog gerust tot vanavond duren...
Daarna zouden mijn sites terug online moeten zijn.

no1san
28/08/10, 09:14
Ik ga nu naar de spaanse kubus.
Server zou gelabeld zijn met server naam, bedrijfsnaam.

Ik ga proberen hem op te halen en vervolgens kijken of ik hem onder kan brengen in capelle a/d ijsel.

Stuur een pm met telefoon en email als ik op zoek moet gaan naar je server

Mocht ik de server meekrijgen dan zoek ik per direct een colocatie, ,mogelijk bij:
datacenter: stationsplein 20, Capelle a/d IJssel

Marty
28/08/10, 09:16
Heeft iemand een 06 nummer van RedUnix?

guusm
28/08/10, 09:20
Heeft iemand een 06 nummer van RedUnix?
Ja, maar dat heeft echt geen zin.

Jimmy1987
28/08/10, 09:23
dat sommige andere hosters ook in dit topic reageren en het allemaal beter weten is ook prima, dan weten we in ieder geval welke we niet moeten hebben.

Dat is grote onzin natuurlijk, iedereen probeert op een manier behulpzaam te zien en advies te geven.


ga nou niet met het vingertje wijzen bij wie ik moet zijn dat heb ik nu wel gelezen, wat hier gebeurd is van alle partijen niet chique, Grafix biedt een groep gebruikers dan hulp, maar laat de rest ook zitten en zeggen dat ze niet aan de spullen mogen komen, ik neem aan dat als iemand de stekkers eruit trekt er toch ook iemand aan de spullen zit, dat lijkt me toch ook hetzelfde, dan hadden ze dat ook maar niet zo mogen doen toch.

Als je alles hebt doorgelezen had je geweten dat dat inmiddels uitvoerig is besproken. Het DC is van Grafix dus mogen hun de stekker er uit trekken omdat Redunix al maanden de rekening niet heeft betaald. De dedicated servers en shared servers mogen ze bij Grafix niet eens aankomen, grafix heeft ze uitgelegd waarom niet, het is hun eigendom niet. Niet meer dan normaal dat ze er dan afblijven. "Even" de stekker er terug in duurt langer dan je denkt.


ik denk dat voor de velen die een website gehost hadden bij Redunix, na deze ellende ergens anders gaan hosten dan bij alle partijen die in dit conflict partij zijn en genoemd worden, zo is het voor mij in ieder geval wel.

Grafix is in deze net zo de dupe, ze hebben al een hoop mensen geholpen hier met het verhuizen van hun server. Net als je eerdere conclusie ook hier, om maar meteen te zeggen alle betrokken partijen zijn waardeloos is alles behalve eerlijk om te zeggen.


biedt ons nu vandaag de gelegenheid alsjeblieft om nog een keer bij de data te kunnen of bij de database, voor de meesten geld de database van een website tegenwoordig al wel voldoende, de bestanden hebben de meesten wel op hun computer staan, of is er een gelegenheid dat op verzoek van de webmaster door Grafix ergens die database gedownload kan worden!

Daarvoor moet je bij Redunix zijn, niet bij Grafix. De webmaster kan wel een verzoek indienen bij Grafix maar zolang redunix niets doet gaat dat niets worden aangezien Grafix niet aan de servers van Redunix mag komen. Om de stroom van een rack te halen hoeven ze immers niets met de apparatuur van redunix te doen.

mol4
28/08/10, 09:51
Vannacht geen oog dicht gedaan en vanochtend weer boze klanten aan de lijn. Ik heb ook een dedi maar het is mij echt niet duidelijk wat ik kan doen. Afwachten? Naar Capelle? Ik ga eerst een paar mensen bellen die met me mee gaan en mij rustig kunnen houden, want ik ben het nu echt zat. Aan de discussie komt geen eind en mensen met een website of dedi weten nog steeds niks.

beta1
28/08/10, 09:56
Vannacht geen oog dicht gedaan en vanochtend weer boze klanten aan de lijn. Ik heb ook een dedi maar het is mij echt niet duidelijk wat ik kan doen. Afwachten? Naar Capelle? Ik ga eerst een paar mensen bellen die met me mee gaan en mij rustig kunnen houden, want ik ben het nu echt zat. Aan de discussie komt geen eind en mensen met een website of dedi weten nog steeds niks.

Probeer Sam eens te bellen of stuur hem een sms http://www.produtch.nl/contact.shtml

Speknek
28/08/10, 09:57
@mol4 Hier het zelfde, ik weet niet of ik naar de Spaanse Kubus moet afreizen of dat men dit weekend mijn dedi een nieuwe IP range geeft en mij mailt met de gegevens.

koetje
28/08/10, 10:04
Ik ga eerst een paar mensen bellen die met me mee gaan en mij rustig kunnen houden, want ik ben het nu echt zat. Aan de discussie komt geen eind en mensen met een website of dedi weten nog steeds niks.

Het enige advies dat ik je kan geven is om persoonlijk jezelf op de hoogte te brengen van de situatie op lokatie. Blijf profesioneel en doe geen dingen door emoties waar je later spijt van krijgt. Geweld heeft nog nooit iets constructiefs opgeleverd, behalve dan bij niet werkende hardware waar een flinke schop vaak kan werken. (in ieder geval bij HP-UX troep servers)
Mijn ervaring gisteravond was dat de mensen die aanwezig waren te druk bezig waren om telefoon of forums te beantwoorden.

Wat ik wel begreep was dat de servers in Cappelle allemaal weer in de lucht zijn dus het lijkt mij dat als je server niet up is er een kans is dat deze in Rotterdam hangt. Maar jij weet misschien beter waar hij hangt.

Succes ermee!

mol4
28/08/10, 10:11
Probeer Sam eens te bellen of stuur hem een sms http://www.produtch.nl/contact.shtml

Neemt dus niet op op 06-55194916 (heb ook ge-sms'st dus wacht nog even af)
Heeft iemand anders nog een ander nummer?

Speknek
28/08/10, 10:18
Weet iemand het nummer van Arjan Bijnen?

tjilptjilp
28/08/10, 10:18
Als je alles hebt doorgelezen had je geweten dat dat inmiddels uitvoerig is besproken. Het DC is van Grafix dus mogen hun de stekker er uit trekken omdat Redunix al maanden de rekening niet heeft betaald. De dedicated servers en shared servers mogen ze bij Grafix niet eens aankomen, grafix heeft ze uitgelegd waarom niet, het is hun eigendom niet. Niet meer dan normaal dat ze er dan afblijven. "Even" de stekker er terug in duurt langer dan je denkt.

ja dat zei ik al, maar als ze er niet aan mochten komen, waarom zijn die servers dan niet in de lucht?

Grafix is in deze net zo de dupe, ze hebben al een hoop mensen geholpen hier met het verhuizen van hun server. Net als je eerdere conclusie ook hier, om maar meteen te zeggen alle betrokken partijen zijn waardeloos is alles behalve eerlijk om te zeggen.
natuurlijk worden er een paar geholpen die een eigen server hebben staan, de rest weet niet waar die aan toe is en wordt aan hun lot overgelaten, omdat het de schuld van Redunix is, Grafix zal wel in zijn recht staan, maar vindt het allerminst een vriendelijke oplossing door de boel opeens af te sluiten, een waarschuwing was ook op zijn plaats geweest, en dit zou een waarschuwing kunnen zijn, de boel in nu haast 24 uur plat, zet het dan ook weer even 24 uur aan, tenminste als Grafix de stroom erop moet zetten, want die onduidelijkheid is er alleen maar groter op geworden nu, omdat er gezegt is dat ze daar niet eens aan mochten komen.

wat ik eerder al zei, wie heeft die dedicated servers en shared servers dan nu onder zijn hoede? en wie kan ze eventueel weer activeren? hier wordt gezegd dat Redunix verantwoordelijk is voor deze servers, maar een eerder bericht staat dat Sam backups terug zet van afgelopen zondag, dus dat is me dan niet duidelijk?



Daarvoor moet je bij Redunix zijn, niet bij Grafix. De webmaster kan wel een verzoek indienen bij Grafix maar zolang redunix niets doet gaat dat niets worden aangezien Grafix niet aan de servers van Redunix mag komen. Om de stroom van een rack te halen hoeven ze immers niets met de apparatuur van redunix te doen.

dus Grafix zou in dit geval de stroom er weer op moeten zetten! al is het maar tijdelijk!

beta1
28/08/10, 10:30
dus Grafix zou in dit geval de stroom er weer op moeten zetten! al is het maar tijdelijk!

ik denk dat je heel blij mag zijn dat grafix meewerkt, ze moeten helemaal niks

EdwinBlum
28/08/10, 10:31
Wij hebben een dedi pro met sla/3 en kregen vanmorgen reply van Fred dat ze de server gelokaliseerd hebben en beschikken over een ruime range IP adressen (non-Panther IT).

Ze gaan hem nu zsm omnummeren, dus er is nog hoop voor de dedi's :-)

Hier_ben_ik
28/08/10, 10:31
dus Grafix zou in dit geval de stroom er weer op moeten zetten! al is het maar tijdelijk!

Misschien moet je even beter lezen. Voor zover ik weet staat de stroom er gewoon op (en is die er ook nooit afgeweest), Grafix heeft enkel het netwerk uit de lucht gehaald.

Zie ook de foto waarin hier naar wordt verwezen:

vrees ondertussen dat mijn server wel weg zal zijn:
http://twitter.com/wietsecats/status/22290220564

mol4
28/08/10, 10:34
Wij hebben een dedi pro met sla/3 en kregen vanmorgen reply van Fred dat ze de server gelokaliseerd hebben en beschikken over een ruime range IP adressen (non-Panther IT).

Ze gaan hem nu zsm omnummeren, dus er is nog hoop voor de dedi's :-)

En hoe heb je Fred bereikt? Ik heb alle nummers die ik kon vinden geprobeerd maar alleen in gesprek of geen reactie.

jobd
28/08/10, 10:34
ja dat heb ik dat zei ik al, maar als ze er niet aan mochten komen, waarom zijn die servers dan niet in de lucht?

wat ik eerder al zei, wie heeft die dedicated servers en shared servers dan nu onder zijn hoede? en wie kan ze eventueel weer activeren?

dus Grafix zou in dit geval de stroom er weer op moeten zetten! al is het maar tijdelijk!

Die servers zijn niet in de lucht wegens openstaande facturen van Grafix.

De servers zijn onder dde hoede van REDUNIX, echter is hun wegens een betalingsachterstand de toegang ontzegd. Normaliter zou Grafix ze weer activeren en REDUNIX weer toegang geven als het is opgelost.

Het is heel naar, maar Grafix moet eigenlijk niks. Normaliter zou je verwachten dat ook in de kubus een backup van je shares omgeving is. Wellicht dat iemand dit voor je kan achterhalen.

EdwinBlum
28/08/10, 10:35
En hoe heb je Fred bereikt? Ik heb alle nummers die ik kon vinden geprobeerd maar alleen in gesprek of geen reactie.

Stuur even een mail naar farendse@ipphoneteam.nl Succes!

koetje
28/08/10, 10:36
Wat ik gisteren begreep was dat de servers die nog uit de lucht waren niet kwamen omdat de stroom eraf was. Al deze servers waren uit de lucht omdat de ip adressen 'gekaapt' waren en daarom er geen routing meer bestond.
Al deze servers zullen moeten worden omgenummerd en opnieuw worden gestart. Tevens zullen alle DNS records moeten worden geupdate etc. etc. etc.
Gezien de tijdrovende manier waarop er gewerkt werd omdat alle documentatie niet meer ter beschikking was waardoor elke server opnieuw fysiek moest worden 'gevolgd' naar de patch en deze handmatig moest worden getraced naar een switch port duurt het redelijk wat tijd om de barebone servers (dus niet virtuele) allemaal te doen. Voor de virtuele zal het net zo lastig zijn (behalve dan dat je niet de patches hoeft te volgen)
Tevens zijn er mensen die ter woord willen worden gestaan en mensen die hun server mee willen nemen. En natuurlijk zal de vermoeidheid een rol gaan spelen.

Mocht je enige ervaring met ICT aangelegenheden hebben dan weet je wel dat het veranderen van een ip adres thuis 30 sec. duurt terwijl in complexe serveromgevingen dit ineens 2 uur duurt omdat er altijd dingen anders gaan dan gepland. (net als een terrabyte schijf 60 euro kost thuis, terwijl dezelfde in een ibm mainframe 30.000)

Tevens was mijn ervaring gisteravond dat ze het nu ook in 1 keer goed wilde doen (dus subnetten) en niet adhoc alles in de lucht willen brengen wat waarschijnlijk in de toekomst weer tot problemen zou kunnen leiden of opnieuw uitval omdat het dan weer overnieuw moet worden gedaan.

tjilptjilp
28/08/10, 10:42
stroom eraf, netwerk uit de lucht, wat dan ook.

in alle gevallen kunnen een heel hoop webmasters zoals ik niet meer bij hun websites, en willen we gewoon een oplossing van wie dan ook.

En tuurlijk grafix "MOET" helemaal niets, maar dan "MOETEN" ze ook de boel niet zo maar plat leggen.

dit had ook op een andere manier, rechter b.v. aangepakt kunnen worden lijkt me.

Aan de ene kant halen ze het netwerk uit de lucht, en daarna steken ze hulpbehoefenden de helpende hand selectief dan, daar kijk ik toch een beetje dubbel naar.

koetje
28/08/10, 10:47
Misschien moet je even beter lezen. Voor zover ik weet staat de stroom er gewoon op (en is die er ook nooit afgeweest), Grafix heeft enkel het netwerk uit de lucht gehaald.


Voor zover ik het heb begrepen waren de ip adressen geregistreert op Phanter IT en deze zijn dus nu gerouteerd naar Cappelle waar Sam Phanter nu heeft gevestigd. Daarom zijn deze servers nu gewoon online op hetzelfde ip als ze hadden.
Hoe dat verhaal van het stroom in de wereld is gekomen weet ik niet maar dit schijnt niet waar te zijn. Het is een ip verhaal.

Daarbij blijf ik erbij dat zelfs als de ip's inderdaad van Phanter waren (ik ga hier geen uitspraken over doen) je deze niet zomaar van een colo kan afhalen waar servers in productie zijn, hoezeer je ook denkt gelijk te hebben.
Het opzettelijk ervoor zorgen dat een hele colo niet meer bereikbaar is lijkt mij strafbaar. Net als ddos strafbaar is.
Het feit dat jij je gelijk wil halen mag niet over de rug van je klanten of ex-klanten gaan. Maar het is wel interresant wat een rechter in nederland hierover zou zeggen, en misschien krijgen we dat ook nog wel te horen als mensen besluiten dit strafrechtelijk te gaan vervolgen.

wjhuls
28/08/10, 10:49
Mijn servers zouden moeten zijn omgenummerd, maar de domeinen zijn nog steeds onbereikbaar. Iemand enig idee hoe dit kan? Zelfs het ip dat ik toegewezen zou hebben gekregen doet niks...

Gaat hier altijd tijd overheen? Ik ben maar een leek voor alles wat er na mijn telefoonlijntje gebeurt.

Heb iig alweer contact gezocht met Fred, maar die is duidelijk druk met heel veel klanten.

BsHosting
28/08/10, 10:51
in alle gevallen kunnen een heel hoop webmasters zoals ik niet meer bij hun websites, en willen we gewoon een oplossing van wie dan ook.

En tuurlijk grafix "MOET" helemaal niets, maar dan "MOETEN" ze ook de boel niet zo maar plat leggen.

dit had ook op een andere manier, rechter b.v. aangepakt kunnen worden lijkt me.


Ja en die oplossing zul je toch echt bij Redunix moeten zoeken en nergens anders.

Als jij je huur een paar maanden niet betaald wordt jij er ook uitgezet, das dan fijn dat jij op straat staat maar had je maar moeten betalen simpel zat.
Dat daardoor nog grotere problemen komen is toch echt je eigen probleem.

Niet betalen resulteert overal in de stekker eruit, Grafix doet immers geen zaken met jullie en heeft ook 0,0 met jullie te maken alleen met Redunix.
Dus nogmaals hou op met jammeren en pak de verantwoordelijke aan en dat is Redunix, die is de enige die jullie sites online kan brengen eventueel met hulp van Grafix maar daar moet men wel toestemming voor geven.

dj44
28/08/10, 10:52
Fred en zijn team zijn alleszins zeer behulpzaam.
Blijkbaar treft Sam toch zeer veel schuld. Ook financieel gesjoemel enz ... .
Het feit dat hij daar om het hoekje staat om klanten te ronselen is toch al te gek.

Deze nacht rond 3u heeft onze server nieuw IP gekregen(spaanse kubus). der was daar nog altijd 5 man aanwezig van redunix zelf.

Nu communicatie is blijkbaar geen sterk punt bij redunix. Het zou al helpen mochten ze gewoon iedereen een mailke sturen. En dat zo ook es hun eigen site online halen want dit wekt natuurlijk ook geen vertrouwen.

swat wij blijven er voorlopig ... zien als het beter wordt, want laatste maanden was de uptime ook gene vetten.

dj44
28/08/10, 10:54
Mijn servers zouden moeten zijn omgenummerd, maar de domeinen zijn nog steeds onbereikbaar. Iemand enig idee hoe dit kan? Zelfs het ip dat ik toegewezen zou hebben gekregen doet niks...

Gaat hier altijd tijd overheen? Ik ben maar een leek voor alles wat er na mijn telefoonlijntje gebeurt.

Heb iig alweer contact gezocht met Fred, maar die is duidelijk druk met heel veel klanten.

Ge moet je DNS aanpassen e, je hebt nu een nieuw IP

koetje
28/08/10, 10:55
Het omnummeren van de servers is 50% van het werk. Deze moeten ook in een vlan worden gehangen en de routering moet worden aangepast in de corebuilders.
Deze dingen kosten tijd. Ook DNS servers moeten worden aangepast en dit kan tijd kosten.

in een dosbox (cmd in uitvoeren in windows) ping -t ipadress.
en je ziet wel wanneer deze weer online is

wjhuls
28/08/10, 10:57
Heb maar weer even met Fred gebeld en er zit nog ergens een fout in de gateway, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt...

Binary Solution
28/08/10, 11:01
Mijn ervaring was gisteravond OOK dat men vooral bezig was mensen te helpen, maar niets overhaast willen doen. Iedereen netjes in aparte subnetten, zodat de toekomst wat robuuster kan worden...KAN worden.

Ik heb al eerder gezegd dat REDUNIX nooit goed te bereiken was, maar dat is nu echt een utopie. Die mensen zijn alleen maar bezig met omnummeren en servers meegeven.

Mijn advies is nog steeds: Ga naar de Kubus, 6e etage. Als je server daar hangt, colo of dedi kun je ter plekke met Fred in ieder geval dingen regelen. REDUNIX heeft geen tijd om WHT in de gaten te houden en gaan vast ook niet reageren...

En als je server niet in de Kubus hangt is het maar een klein kwartiertje doorrijden naar Capelle waar de mensen van Graifx je ook zeker willen helpen

cool4cools
28/08/10, 11:04
Fijn, we weten nu dus dat de heren zich volop inspannen voor de colo's.
Overigens, ze zien er vermoeid uit? Eigen schuld, als RedUnix als bedrijf netjes die rekeningen had betaald hadden zij, en ik zelf, nu waarschijnlijk van hun nachtrust kunnen genieten.

Is er inmiddels ook al iets bekend over de dedi's in de kubus en wanneer wij weer iets kunnen? Want via het 010 nummer dat ik van RedUnix bel krijg ik al de hele dag niemand te pakken.

als je het voor dinsdag online wil hebben net als vele langs gaan in de kubus mits je server daar staat natuurlijk..

martysmarty
28/08/10, 11:05
Kan iemand iets voor mij verklaren?

Wat heeft het voor zin om server van IP te switchen, als (volgens berichten hier), Grafix de uplinks heeft uitgeschakeld?

koetje
28/08/10, 11:11
Grafix heeft niet de uplinks uitgeschakeld maar de routering omgeleid.
De ip's worden naar Capelle gerouteerd ipv de Kubus.
Door een ip range te gebruiken die wel verwijst naar Rotterdam kan je weer gewoon online komen.

Het is zoiets als de A2 omleggen zodat hij naar rotterdam toe gaat, dan zal je dus een andere snelweg moeten nemen om in Utrecht te komen.

martysmarty
28/08/10, 11:12
Grafix heeft niet de uplinks uitgeschakeld maar de routering omgeleid.
De ip's worden naar Capelle gerouteerd ipv de Kubus.
Door een ip range te gebruiken die wel verwijst naar Rotterdam kan je weer gewoon online komen.

Het is zoiets als de A2 omleggen zodat hij naar rotterdam toe gaat, dan zal je dus een andere snelweg moeten nemen om in Utrecht te komen.

Volgensmij moet Grafix dan alsnog die IP's wel announcen in hun netwerk, gezien zij voor de uplinks zorgen, lijkt me niet dat ze dat zouden doen.

Binary Solution
28/08/10, 11:16
REDUNIX heeft eigen ranges die naar de Kubus gaan, dus omnummeren, aanpassen en on-line. Maar trek wel even 3 uur uit je agenda, want het duurt wel ff...

koetje
28/08/10, 11:16
Gezien het feit dat de ip's die nu worden uitgedeeld al in het bezit waren van Fred en waarschijnlijk zijn bedrijf IP Phone Telecom B.V. is dit niet noodzakelijk. Ze waren al bekend lijkt me.

engelke
28/08/10, 11:16
Volgensmij moet Grafix dan alsnog die IP's wel announcen in hun netwerk, gezien zij voor de uplinks zorgen, lijkt me niet dat ze dat zouden doen.

Je begrijpt het volgens mij verkeerd: Dit geld alleen voor de lokatie in de kubus.

Binary Solution
28/08/10, 11:18
Inderdaad, alleen de Kubus. Nogmaals, maak je dag vri en rijd naar Rotterdam. That's the only way

martysmarty
28/08/10, 11:22
Inderdaad, alleen de Kubus. Nogmaals, maak je dag vri en rijd naar Rotterdam. That's the only way

Heb er niks staan, dus niet nodig. Maar vroeg het me even af.Ik zou als Grafix zijnde de uplinks eruit hebben gedaan. Ook sneller te restoren lijkt me. Maargoed. Ik neem aan dat Grafix hier wel langer over heeft nagedacht dan ik op dit moment :)

Binary Solution
28/08/10, 11:24
Overigens, zonder mensen op de kast te willen jagen, neig ik toch steeds meer in de richting van de kant van Fred...Na het lezen van dingen dat Sam klantjes stond te ronselen in de Kubus en wat ik daar gehoord heb(toegegeven de mening van Fred en de rest is natuurlijk ENORM gekleurd) geloof ik toch meer in het verhaal van Fred, dan andersom. Ook waren er gisteravond nog klanten die eerder deze week nog contact hadden gehad met Sam en ook bizarre verhalen wisten te vertellen.

koetje
28/08/10, 11:33
Ze zijn naar mening allebei fout omdat ze niet voldoende bij de fusie van de bedrijven de juridische concequenties hebben overwogen en er dus blijkbaar niet voldoende is vastgelegd. Hoewel een 'gentlemen agreement' vaak voldoende is blijkt hier toch maar weer hoe belangrijk het vastleggen van afspraken is.

Wat alleen mijn sympatie niet kan krijgen is dat er opzettelijk voor gekozen is om de ip range te herrouteren waardoor een hele serverruimte zonder communicatie zat.
Dit is niet goed te praten hoezeer je ook gelijk hebt dat de ip ranges van jou zijn. Dit had ook in goed overleg kunnen gebeuren met de klanten zelfs zonder dat beide partijen met elkaar te maken zouden moeten hebben.
Een 3e partij die dit had bemiddeld en begeleid was een goed en verstandig alternatief geweest zodat wij als klanten niet gedupeerd zouden kunnen worden.

En ook een ander feit dat mensen die in data communicatie werken zelf slecht zijn in verbaal en schriftelijke communicatie is helaas weer bewezen door de gebrekkige informatie voorziening. En wat er wel werd verstuurd was doortrokken van emoties.

Jammer dit had ook anders gekund

zibretni
28/08/10, 11:35
heeft iemand tel nr van fred ?

jabesse
28/08/10, 11:36
Als ik deze thread teruglees, waren er in Spaanse Kubus gisteravond tot (zeer) laat mensen van RedUnix aanwezig. Heeft iemand enig idee of er nu al weer mensen zijn? Wil er zo naar toe, maar geen zin om voor een 'dichte deur' te staan...

cool4cools
28/08/10, 11:42
Als ik deze thread teruglees, waren er in Spaanse Kubus gisteravond tot (zeer) laat mensen van RedUnix aanwezig. Heeft iemand enig idee of er nu al weer mensen zijn? Wil er zo naar toe, maar geen zin om voor een 'dichte deur' te staan...


Denk dat het gisteren tot 4 uur duurde zeiden wel dat ze er ook zaterdag ook aan door zouden werken maar hoe laat ze precies weer opstaan douchen eten en weer aanwezig zijn geen idee... fred zij wel ben hier morgen ook...

koetje
28/08/10, 11:44
Aangezien mensen een half uur geleden nog contact hebben gehad en Fred nog bezig is met omnummeren lijkt me dat ze nog aanwezig zijn.
Hoe lang dit gaat duren durf ik niks over te zeggen, maar gezien de hoeveelheid werk mogen ze geluk hebben als ze er morgen niet nog steeds zitten.
Ik geef je dus geen garanties maar het lijkt me vrij veilig om erheen te rijden.

wjhuls
28/08/10, 12:06
Wow... ik kan er weer via ip bij. Dus heb net de meest recente database veiliggesteld en ben nu als een dolle de meest recente bestanden aan het binnenhalen. Lijn is gelukkig erg snel.

Nu alleen nog hopen dat de sites weer snel bereikbaar worden op de domeinen. Ik kan zo te zien (nog) niet in directadmin.

RLG
28/08/10, 12:11
@Wjhuls,

Misschien moet je de ip-adressen in de nameservers nog wijzigen?

zibretni
28/08/10, 12:12
@RLG
en heb je shared, colo, dedi ?

RLG
28/08/10, 12:12
Staan zelf ook op het punt naar Rotterdam te rijden. Hoop wel dat we binnen komen...

@zebretni,

colocated, server nog steeds offline

Mr. F.
28/08/10, 12:17
1] Waarom alle begrip dat RedUnix onbereikbaar is? Huur een 8-euro-per-uur uitzendstudentje in, al is het maar om op te nemen en de situatie kort uit te leggen. Want mensen die dit forum niet vinden weten nog steeds helemaal van niks, en dat is, hoeveel werk je ook te doen hebt, totaal onacceptabel.

2] Mooi dat ze hard aan het werk zijn, maar te belachelijk voor woorden dat ik om iets gedaan te krijgen en weer bij mijn dedi te kunnen schijnbaar naar de Kubus zou moeten. Ik ben daar nog nooit geweest, heb totaal geen flauw idee hoe ik daar mijn dedi zou moeten vinden, als ik die al vind zou ik nog geen flauw idee hebben hoe ik mijn data daaraf zou moeten trekken. Ik betaal RedUnix al jaren om dat soort dingen voor mij te regelen, dus ze regelen het maar.

Zojuist Sam een sms gestuurd om te vragen wat er aan de hand is met mijn dedi server, hierbij vermeld dat ik deze graag zo snel mogelijk weer online zie, met hierbij mijn naam, de naam van mijn bedrijf en het (voormalig dus) IP-adres van mijn server. Dit is in principe al teveel actie van mijn kant, aangezien zij natuurlijk de verplichting hebben dit voor ALLE klanten op te lossen, maar je moet toch wat.

Te belachelijk voor woorden dat klanten die de moeite nemen daarheen te komen wel worden geholpen maar de rest in de kou blijft staan. Ik ben vandaag niet in de gelegenheid die kant op te gaan, maar al zou ik het wel zijn, dan nog druist het tegen al mijn principes in.

Mr. F.
28/08/10, 12:19
@Wjhuls,

Misschien moet je de ip-adressen in de nameservers nog wijzigen?

Oh, wacht even hoor.
Ik weet niet veel van die dingen, maar dat houdt dus in dat als RU mijn dedi server aan een nieuwe IP-range hangt ik dat helemaal niet kan zien.

Hoe stelt RU mij dan op de hoogte van het nieuwe IP? Via mail kan dat niet, want ze mailen mij via een e-mailadres dat - TADAA - via hun server loopt. En die mail kan ik dan niet binnenhalen aangezien die domeinen nog geen aangepaste DNS hebben.

Niet handig, ik weet het, maar wist ik veel op dat moment.
Dus voor de mensen die een ander IP-adres hebben: Hoe zijn jullie hierover op de hoogte gesteld door RedUnix?

lvelve
28/08/10, 12:22
@julius Ik begrijp wat je zegt, maar waarom horen de gedupeerden met een server in de Spaanse Kubus dan de hele dag niets van REDUNIX? Als 't ander IPtje en draaien is?

Ik ben vannacht ook in de Spaanse Kubus geweest. Ik ging bijna als laatste weg. Ik was om 8 uur vanmorgen thuis en ben net wakker. Mijn server stond daar gewoon en is ook niet down geweest. Ik heb daar ingelog op mijn server en alles draait er nog.

Doordat SAM de ip adressen heeft 'meegenomen' naar z'n nieuwe onderneming, was de server in de spaanse kubus niet meer bereikbaar. De precieze toedracht is me onduidelijk. Behalve de IP adressen heeft Sam ook het klantenbestand meegenomen, waardoor Redunix (op dit moment) niet weet wie hun eigen klanten zijn. Daardoor hebben ze ook niet kunnen informeren. De prio is bij hun om alles sites/servers weer in de lucht te krijgen.

Ik heb/had 3 keuzes:

1) mijn server mee te nemen naar huis
2) mijn server mee nemen naar Capelle en bij Sam laten draaien met hetzelfde IP
3) mijn server in de Spaanse kubus laten draaien met nieuwe IP.

Na overleg met de betrokken Fred (die daar de hele nacht aanwezig was en nu nog steeds) en telefonisch met Sam en verder met andere gedupeerden daar aanwezig waren, heb ik gekozen voor optie 3.

Fred heeft een reeks nieuwe IP adressen aan mij toegewezen en daarna heb ik met hulp van enkele medewerkers van Fred de nieuwe IP adressen toegewezen aan mijn server.

Helaas waren de echte linux experts op dat moment zeer vermoeid naar huis, waardoor mijn servers nog niet bereikbaar zijn. Daarop ben ik naar huis gegaan. Inmiddels heeft Fred me keurig en volgens afspraak gemaild dat de linux experts inmiddels weer aanwezig zijn en dat ze er nu aan werken.

Ik kan alleen zeggen dat ik voorlopig het meeste vertrouwen heb ik, in de door mij gekozen oplossing. Zodra alle sites up en running zijn, ga ik een recente (en dagelijkse!!) backup maken en dan rustig uitpluizen waar ik de sites definitief ga onderbrengen.

Natuurlijk heb ik geen goed gevoel over geen enkele partij in deze. Echter ben ik vannacht goed geholpen door Fred en zijn mensen.

Voor diegene die nog offline zijn: overweeg naar de Spaanse kubus te gaan en met Fred een (tijdelijke) oplossing te zoeken .

Success!

wjhuls
28/08/10, 12:23
@Wjhuls,

Misschien moet je de ip-adressen in de nameservers nog wijzigen?

Dat denk ik wel, maar hoe doe ik dat, als ik niet directadmin kom?

Bullcat
28/08/10, 12:26
met een perl scriptje tenminste als je wel op de server kan komen via ssh.

cd /var/named #(or whatever the path to your *.db files is, eg: /etc/bind, /etc/named)
perl -pi -e 's/ns1.old.com/ns1.new.com/' *.db
perl -pi -e 's/ns2.old.com/ns2.new.com/' *.db

perl -pi -e 's/oude ip adres/nieuwe ipadres/' *.db

echo "action=rewrite&value=named" >> /usr/local/directadmin/data/task.queue

Hans

vDong
28/08/10, 12:30
Dat denk ik wel, maar hoe doe ik dat, als ik niet directadmin kom?

Waarschijnlijk zie je in de errorlog van directadmin dat je ip niet klopt met de licentie.
DA zal dan ook niet opstarten, totdat je het ip laat veranderen door degene die de licentie heeft aangevraagd. (wie dat is, kan ik niks over zeggen)

Wat je zou kunnen proberen is met een regex over je named zones gaan en daar de nieuwe ips in zetten.
Dat vereist echter wel dat je SIDN en andere registries op de hoogte stelt van je nieuwe ips.
Dit is geen permanente oplossing omdat de zones steeds uit DA opnieuw opgebouwd worden (hoewel niet nu, want DA draait niet)

Sowieso zou ik je willen aanraden je dns servers te scheiden, dat had in dit geval heel veel ellende kunnen oplossen. Een backup nameserver op basis van supermaster kan je tegenwoordig bij collega hosters voor een appel en een bounty krijgen.

Ik (en vast vele anderen met mij) zijn best bereid om wat technische vragen te beantwoorden, probeer alleen dat in de juiste forum onderdelen te stellen

koetje
28/08/10, 12:32
Dat denk ik wel, maar hoe doe ik dat, als ik niet directadmin kom?

Het hangt ervanaf waar je de website domain geregisteerd hebt.
Als dit bij Redunix is dan zal dit op de dns daar moeten worden gedaan. Ik weet niet of dit via directadmin kan aangezien dat volgens mij een applicatie is om de server te kunnen benaderen en niet om de dns aan te passen maar ik ken deze applicatie niet genoeg om daar een oordeel over te geven.
Als jij dit hebt gedaan bij een andere leverancier (zoals wij) zul je dit zelf moeten doen.

Even heel simpele uitleg een dns server vertaalt jou ip adres naar een domain naam.
Dus b.v. www.google.com naar 10.0.0.1 en andersom

Mr. F.
28/08/10, 12:33
Nu stond hier net ergens in antwoord op iemand een e-mailadres van Fred.
Nu heb ik snel ingelogd op het hotmail-account van mijn vriendin, zodat ik tenminste KAN mailen en aan kan geven dat gegevens over een nieuw IP-adres van mijn dedi daarheen kunnen, en nu is het verdwenen?

EdwinBlum
28/08/10, 12:34
Nu stond hier net ergens in antwoord op iemand een e-mailadres van Fred.
Nu heb ik snel ingelogd op het hotmail-account van mijn vriendin, zodat ik tenminste KAN mailen en aan kan geven dat gegevens over een nieuw IP-adres van mijn dedi daarheen kunnen, en nu is het verdwenen?

Fred Arendse [farendse@ipphoneteam.nl] ;)

martysmarty
28/08/10, 12:34
Nu stond hier net ergens in antwoord op iemand een e-mailadres van Fred.
Nu heb ik snel ingelogd op het hotmail-account van mijn vriendin, zodat ik tenminste KAN mailen en aan kan geven dat gegevens over een nieuw IP-adres van mijn dedi daarheen kunnen, en nu is het verdwenen?

Gaat snel hier. Pagina 47: farendse@ipphoneteam.nl (farendse@ipphoneteam.nl)

beta1
28/08/10, 12:35
mijn server mee nemen naar Capelle en bij Sam laten draaien met hetzelfde IP


iku niet snap mijn server staat in de kubus met het oude ip en een route naar produtch... waarom moest jou servert naar Capelle dan ?

mol4
28/08/10, 12:37
farendse@ipphoneteam.nl

wjhuls
28/08/10, 12:39
Dank voor de hulpvaardige personen die reageren op mijn DNS-probleem, maar helaas wordt me dit te technisch. Ik begreep nog niet waar een DNS voor diende, maar daarna hield het op.

Ik dacht ook met een SLA3 me nooit zorgen te hoeven maken om technische problemen, maar dat ik daar inmiddels anders over denk zal jullie niet verbazen.

koetje
28/08/10, 12:43
1] Waarom alle begrip dat RedUnix onbereikbaar is? Huur een 8-euro-per-uur uitzendstudentje in, al is het maar om op te nemen en de situatie kort uit te leggen. Want mensen die dit forum niet vinden weten nog steeds helemaal van niks, en dat is, hoeveel werk je ook te doen hebt, totaal onacceptabel.


Laat ik duidelijk zijn dat ik het niet ga opnemen voor welke partij hierin dan ook behalve voor mezelf als klant maar een beetje begrip voor een situatie kan nooit kwaad. Het inhuren van een 8 euro studentje die weet waar die mee bezig is kost misschien meer tijd dan het oplevert. Ik heb zelf vele crisis situaties meegemaakt binnen de ict en het laatste wat je wil is urenlange discussies. Zie het maar dat ze wel communiceren alleen met gigantische lag.


1] Mooi dat ze hard aan het werk zijn, maar te belachelijk voor woorden dat ik om iets gedaan te krijgen en weer bij mijn dedi te kunnen schijnbaar naar de Kubus zou moeten. Ik ben daar nog nooit geweest, heb totaal geen flauw idee hoe ik daar mijn dedi zou moeten vinden, als ik die al vind zou ik nog geen flauw idee hebben hoe ik mijn data daaraf zou moeten trekken. Ik betaal RedUnix al jaren om dat soort dingen voor mij te regelen, dus ze regelen het maar.

Lijkt me simpel ... dan ga je niet en wacht je af. Het advies wat ik alleen gegeven hebt door eigen ervaring en wat door andere onderschreven werd is dat als je het zeker wil weten je er persoonlijk heen zou moeten gaan.


1]Zojuist Sam een sms gestuurd om te vragen wat er aan de hand is met mijn dedi server, hierbij vermeld dat ik deze graag zo snel mogelijk weer online zie, met hierbij mijn naam, de naam van mijn bedrijf en het (voormalig dus) IP-adres van mijn server. Dit is in principe al teveel actie van mijn kant, aangezien zij natuurlijk de verplichting hebben dit voor ALLE klanten op te lossen, maar je moet toch wat.

Ik vermoed dat ze dit ook wel zullen doen ook als je dit niet had gedaan ... maar pick a number and stand in line zou ik zeggen.


1]Te belachelijk voor woorden dat klanten die de moeite nemen daarheen te komen wel worden geholpen maar de rest in de kou blijft staan. Ik ben vandaag niet in de gelegenheid die kant op te gaan, maar al zou ik het wel zijn, dan nog druist het tegen al mijn principes in.

Principes zijn lastige dingen om te hebben zeker als ze je in de weg gaan staan maar iedereen mag ze hebben

dverkade
28/08/10, 12:43
Dat denk ik wel, maar hoe doe ik dat, als ik niet directadmin kom?

Direct Admin (DA) is inderdaad een probleem, ook hier. Dat komt omdat de DA licentie gekoppeld is aan een IP adres, en nu zijn de IP adressen gewijzigd.

Prioriteit 1 ligt bij het online brengen van de servers. Chris gaf aan daarna aan de slag te gaan met de DA licenties, zodat ook dat weer gaat werken.

yun
28/08/10, 12:44
Vanochtend Fred gemailed of hij wist waar mijn dedicated server stond. Direct mailtje terug gekregen dat ze hem gevonden hadden en dat ik nieuwe ip's kreeg. Nu nog niks op terug gehoord, maar ben wel blij dat de server er nog staat. Ik ga nu ook maar een kijkje nemen bij de Spaanse kubus.

Mr. F.
28/08/10, 12:52
Laat ik duidelijk zijn dat ik het niet ga opnemen voor welke partij hierin dan ook behalve voor mezelf als klant maar een beetje begrip voor een situatie kan nooit kwaad. Het inhuren van een 8 euro studentje die weet waar die mee bezig is kost misschien meer tijd dan het oplevert. Ik heb zelf vele crisis situaties meegemaakt binnen de ict en het laatste wat je wil is urenlange discussies. Zie het maar dat ze wel communiceren alleen met gigantische lag.
Mensen die daar zijn geweest en hun ervaringen hier op dit forum posten valt voor mij niet onder "communiceren". Ik heb namelijk nog steeds niemand van RedUnix te pakken kunnen krijgen in de inmiddels ruim 24 uur dat de boel niet bereikbaar is.


Lijkt me simpel ... dan ga je niet en wacht je af. Het advies wat ik alleen gegeven hebt door eigen ervaring en wat door andere onderschreven werd is dat als je het zeker wil weten je er persoonlijk heen zou moeten gaan.
Ik vermoed dat ze dit ook wel zullen doen ook als je dit niet had gedaan ... maar pick a number and stand in line zou ik zeggen.
Principes zijn lastige dingen om te hebben zeker als ze je in de weg gaan staan maar iedereen mag ze hebben

Klopt, maar hoe graag ik ook zou willen, ik ben vandaag domweg niet in de gelegenheid naar de spaanse kubus te gaan. En eigenlijk geldt datzelfde voor morgen, maandagmiddag op zijn vroegst, maar ik verwacht toch dat de boel dan wel weer online is. Naief misschien, maar ik weet tenminste - ondanks het gebrek aan communicatie - dat er aan word gewerkt.
En precies om de "pick a number and stand in line" wil ik dus liever niet naar het datacenter. In principe zouden ze alle klachten in volgorde van binnenkomst af moeten handelen, of het nu binnenkomt per mail, sms, telefoon of door iemand die voor hun neus staat.

Overigens heb ik net Fred gemaild, met hierin o.a. het volgende:
"Graag hoor ik van u:
1] Wat RedUnix doet om dit probleem op te lossen, en binnen welke termijn ik mag verwachten weer online te zijn.
2] Als er inderdaad, zoals sommigen zeggen, een nieuw IP-adres aan mijn server word toegewezen, welk IP-adres is dit dan?
3] Wat RedUnix doet om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
4] Wat RedUnix doet om de bereikbaarheid in de toekomst te verbeteren, aangezien ik gisteren precies 61 keer naar jullie kantoor heb gebeld maar geen gehoor heb gekregen.
5] Bij welke partij ik een vergoeding voor geleden schade kan opeisen."

Dit uiteraard met het verzoek te reageren via ofwel mijn mobiele nummer ofwel het e-mailadres van mijn vriendin, aangezien mijn gebruikelijke e-mailadres momenteel niet bereikbaar is.

En nu maar hopen op een snelle reactie.

Mikey
28/08/10, 12:57
Jemig zijn alle kinderen die geen klant zijn bij een van de partijen maar wel smullen van sensatie nu bekoren ?

Mr. F.
28/08/10, 12:57
Oh, en @Koetje: Je hebt uiteraard wel gelijk. Zolang ik niet weet bij wie de fout ligt dat het zo ver is gekomen als dit ga ik er van uit dat iedereen "onschuldig" is, en dat zij ook maar hun best doen om het zo snel mogelijk op te lossen.

Daarentegen: Diegene die hier wel voor verantwoordelijk is kan ook maar beter zijn best doen om de enorme problemen die hij, al dan niet moedwillig, heeft veroorzaakt op te lossen, en kan waarschijnlijk van een aantal mensen hier een flinke schadeclaim tegemoet zien.

Maar eerst maar eens afwachten wat ik terug krijg op mijn mail.

blackmesa
28/08/10, 13:00
Ik besef me steeds meer dat ik geluk heb gehad. D.w.z mijn machine is zonder ip-wijziging weer online gekomen.
Uit de verhalen hier begrijp ik dat ie waarschijnlijk dus door Sam is verhuisd naar Capelle omdat hij bestaande ip-ranges van RU heeft omgerouteerd.
Ik heb Sam ge-sms't maar nog geen antwoord, dus zeker ben ik nog niet.

Omdat de boel weer online is, laat is vooralsnog de boel even de boel tot de storm is overgewaaid. Kan ik intussen kalm op zoek naar andere colocatie aanbieder.

Weet iemand een aanbieder in R' dam of Capelle buiten QWEB, RU, ProDutch en Grafix? Deze zijn m.i allemaal op een af andere manier vaag betrokken in dit gebeuren, waarbij ik voor Grafix dan nog het meest begrip kan opbrengen.

koetje
28/08/10, 13:02
@Mr. F:
Dat de communicatie ver van ideaal is ben ik geheel met je eens, daarom probeer ik wat mensen hier een antwoord te geven op de vragen. Niet dat ik een 8 euro studentje ben of uberhaupt iets te maken heb met redunix behalve dat ik klant ben. Ik was gisteren ook boos en door de bijzonder paniekerige berichten hier op het forum vreselijk ongerust. Om andere mensen deze emoties te besparen heb ik geprobeerd om op basis van mijn ervaring antwoorden te geven.

Succes en hopen dat je snel antwoord krijgt

Qbizner
28/08/10, 13:05
De volgende informatie heb ik uit een doorgaans zeer goed ingelichte bron. Het komt niet van mij persoonlijk af:

Musti Aslan van Qweb en Sam Terburg van Produtch zijn zeer goed met elkaar bevriend en spelen dit vuile spel samen onder 1 hoedje. De heren hebben dit vooraf aan zien komen en vooral Sam heeft dit zo in de hand gespeeld door rekeningen richting Grafix (voor zover bekend zonder medeweten van Fred Arendse) niet te voldoen. Toen Fred Arendse erachter kwam wou hij ter oplossing alle servers naar hun eigen datacentrum te Rotterdam verhuizen, Sam heeft dit weten te rekken tot aan blokkades van Grafix toe. Doordat Grafix weigerde dat er servers verhuist zouden worden kon er geen oplossing vooraf geboden worden.... Grafix, QWeb en Produtch spelen nu de heilige goede partijen, hun hebben allen op hun eigen manier hun bijdrage hieraan geleverd.


Beste mensen,

Ik ben Musti Aslan, de directeur van Qweb, ik reageer even onder mijn persoonlijke account die ik net heb moeten aanmaken omdat wij "door voor ons onbekende reden" geband zijn op deze topic.

Allereerst voor alle duidelijkheid, Redunix heeft een eigen DC'tje in de Spaanse Kubus, een aantal Private racks direct bij Grafix en 3 Private racks bij Qweb in de suite bij Grafix.

Redunix is "ook" klant bij Qweb, zij hebben namelijk 3 Private racks bij ons in de suite bij Grafix. Wij wisten inderdaad wel dat dit zou gebeuren, dat klopt, ga ik niet ontkennen. Want Redunix heeft zowel bij Grafix als bij ons rekeningen open staan waar ze al maanden moeite mee hebben om het te betalen. En ik wist natuurlijk van Marco (directeur van Grafix) wel dat hij Redunix meerdere malen heeft aangemaand en laatst een officiële Ingebrekestelling heeft gestuurd, waarin hen werd verteld dat indien afgelopen woensdag 25-08-2010 het compleet openstaand bedrag niet betaald zou worden er geen andere mogelijkheid meer blijft dan de geleverde diensten door Grafix te moeten staken.

Hier hebben de heren van Redunix niet op gereageerd, helemaal geen één reactie, geen belletje en uiteraard ook geen betaling, anders had Grafix ze niet moeten afsluiten. Marco van Grafix is een hele redelijke gast, als ze netjes hadden gereageerd met een uitstel of een redelijk betaalplan had Marco hier echt niet moeilijk over gedaan.

Wat wij gisteren enkel hebben gedaan is op deze topic, de gedupeerde klanten die offline zijn gegaan door deze problemen colocatie aangeboden zodat ze bij ons in de suite bij Grafix of bij ons in de suite bij Wedare hun servers kunnen ophangen tot deze problemen uit de wereld zijn geholpen. Ze mogen namelijk altijd weer terug gaan naar Redunix als ze dat willen. Wij hebben ze namelijk allemaal verteld en per e-mail bevestigd dat ze maximaal een kwartaal aan vast zitten bij ons. Dit kunnen de klanten die bij ons gisteren hun servers hebben opgehangen en nu allang al online zijn bevestigen op dit topic, ik zou het zelfs fijn vinden als ze dat doen.

De racks die bij ons in de suite bij Grafix hangen van Redunix klanten hebben wij netjes online gezet zodat die in ieder geval verder "online" kunnen, Redunix heeft namelijk voor de zoveelste keer een afspraak met mij dat ze het gaan afbetalen en wij zorgen er voor in de komende week "indien zij zich netjes aan het betaalplan houden" dat de servers in onze suite niet offline zullen gaan. Indien dit toch zou moeten gebeuren zullen wij deze klanten netjes op de hoogte proberen te houden voor zover wij ze kunnen bereiken. Wij kunnen ze dan bij ons als klant ontvangen totdat de problemen bij Redunix uit de wereld zijn zodat deze klanten niet gedupeerd worden door de problemen bij Redunix.

Uiteraard is ons voorkeur dat Redunix weer gezond wordt en dit allemaal weer recht kan zetten, Redunix is namelijk altijd een goede klant geweest, alleen jammer van de betaalproblemen van het afgelopen jaar.

Oh ja, nog 1 ding, klopt, Sam is alleen maar een klant bij Qweb, mijn enige relatie is ook alleen maar beperkt tot een goede leverancier-klant relatie. Sam/Produtch huurt op dit moment een Private rack bij ons. Dit weten de heren van Redunix ook, dit heb ik ze vorige week open en eerlijk verteld, toen ze bij mij op kantoor waren. Enkel waar ik Sam mee geholpen heb is, een Private rack aangeboden bij ons in de suite bij Grafix en apparatuur die hij bij ons huurt. En hier betaalt Sam netjes voor. Zolang Sam/Produtch zijn rekening "kan" betalen zal hij als klant kunnen blijven bij Qweb. Elk professioneel bedrijf zou dit toch gedaan hebben? Elk klant die betaalt en zich netjes gedraagt tegenover ons is welkom bij Qweb.

Ik had liever niet gereageerd op deze topic, maar ik heb het moeten doen omdat mijn eigen naam in vermeld wordt met onjuiste informatie. Velen van jullie kennen mij al jaren, ik ben al ruim 10 jaar actief in deze business en heb nooit mijn naam in zulk soort problemen verwikkeld, vind het jammer dar er nu met modder wordt gegooid naar mij terwijl ik er echt niks mee te maken heb.

Ik wens iedereen (Redunix en Redunix klanten) succes en hoop dat alles weer z.s.m. online komt.

PS. Ik ben echt benieuwd wie die "Rotterdammer" is. Als het een eerlijk persoon was had hij namelijk "zoals ik dat doe" open en eerlijk zijn naam vermeld en eventueel van welk bedrijf. Ik weet 99,99% zeker dat het een persoon van de Redunix/Kronos/IP Phone team toko.

Maar ja, zulke modder gooiers heb je helaas altijd in deze wereld.

Snef
28/08/10, 13:06
Ben met terug uit de kubus. Fred was aanwezig, de server gaat omgenummerd worden. Dedi is niet mijn eigendom, dus kan/wil ik het niet meenemen (strakskrijg ik problemen als ik die server zo meeneem...)

Ik hoop dat het omnummeren zo klaar is, dan kan ik ook weer verder...

Qbizner
28/08/10, 13:14
Ik besef me steeds meer dat ik geluk heb gehad. D.w.z mijn machine is zonder ip-wijziging weer online gekomen.
Uit de verhalen hier begrijp ik dat ie waarschijnlijk dus door Sam is verhuisd naar Capelle omdat hij bestaande ip-ranges van RU heeft omgerouteerd.
Ik heb Sam ge-sms't maar nog geen antwoord, dus zeker ben ik nog niet.

Omdat de boel weer online is, laat is vooralsnog de boel even de boel tot de storm is overgewaaid. Kan ik intussen kalm op zoek naar andere colocatie aanbieder.

Weet iemand een aanbieder in R' dam of Capelle buiten QWEB, RU, ProDutch en Grafix? Deze zijn m.i allemaal op een af andere manier vaag betrokken in dit gebeuren, waarbij ik voor Grafix dan nog het meest begrip kan opbrengen.

Beste Blackmesa,

Qweb heeft hier echt niks mee te maken. Qweb is enkel een leverancier van Redunix en Produtch. Qweb is een totaal onafhankelijk bedrijf van Redunix en Produtch. Qweb bestaat 10 jaar en heeft zich nooit verwikkeld in dit soort problemen. Check onze K.v.K. en onze jaarrekeningen die netjes elk jaar gedeponeerd zijn bij de K.v.K. Je kunt veel "goeds" lezen over ons op WHT, ISPgids e.d. websites.

Gwizz
28/08/10, 13:19
Toch maar even een account aangemaakt. Ben een shared hosting klant met een stuk of wat domeinen. Ik sprak Sam vanochtend (via mobiel) en hij zegt dat hij probeert een backup terug te zetten. Hij gokte eerst op rond de middag maar het terugzetten ging erg traag dus zou later worden...
Maar de domeinen staan nog geregistreerd bij Redunix dus verhuizen kan niet zonder token (al eerder besproken hier). Daar heeft hij geen invloed op.

Maar snap ik nu goed dat Sam de IP adressen in zijn beheer heeft en dus dat hij toch die domeinen weer bereikbaar kan maken? Of kan / gaat Redunix dat ook doen en wat gebeurt er dan?

Marty
28/08/10, 13:26
Maar snap ik nu goed dat Sam de IP adressen in zijn beheer heeft en dus dat hij toch die domeinen weer bereikbaar kan maken? Of kan / gaat Redunix dat ook doen en wat gebeurt er dan?

Daar ben ik ook benieuwd naar, heeft het zin om naar Rdam te rijden voor meer info?

koetje
28/08/10, 13:30
Als ik dit dus goed begrijp (nieuwe onwikkeling) heeft Sam backup's van de servers en is hij dus in staat om de website up te brengen op zijn eigen servers.
Als daarna redunix het ip omzet om je website weer bereikbaar te maken en de dns aanpast ben je alle informatie kwijt die op je website erbij is gekomen tussen het moment dat Sam hem in de lucht heeft gebracht en het moment dat RedUnix hem weer in de lucht brengt.

Geen wenselijke situatie. Een daarbij moet je nog oppassen ook dat straks alle 2 je een rekening sturen.

Binary Solution
28/08/10, 13:34
Ik ben geen expert, maar volgens mij zite de situatie als volgt in elkaar:

Redunix heeft 2 aparte problemen, welke allemaal vanaf vrijdag +/-10:00 uur in rap tempo aan het licht kwamen:

1. REDUNIX heeft een betalingsachterstand bij Grafix in Capelle, om deze reden heeft Grafix de netwerkverbinding van de REDUNIX racks onderbroken;
2. REDUNIX had een ring liggen met o.a. Grafix . Deze is ook onderbroken, waardoor de Kubus onbereikbaar werd
3. Alle (oude) REDUNIX ranges zijn door Sam omgerouteerd naar Capelle

Hoewel ik meer sympathie kan opbrengen voor Fred en het met koetje eens bent dat je als klant best sympathie en begrip kut opbrengen kunnen we niet ontkennen dat dit verhaal alleen maar verliezers kent...

koetje
28/08/10, 13:43
Ik sluit me aan bij Binary solution. dit is een behoorlijk slachtveld aan het worden.

Gwizz
28/08/10, 13:48
Ik heb ook deze mail naar Fred gestuurd:


Hallo Fred,

Vraag over de shared hosting klanten. Ik had een aantal sites/domeinen bij jullie gehost. Ik begrijp van Sam Terberg dat hij bezig is met het terugzetten van een backup maar dat jullie bij Redunix nog steeds formeel de hoster zijn. Mijn vragen:

Klopt het dat die site voorlopig even bij Sams nieuwe bedrijf komen?
Of zetten jullie zelf die sites weer on-line?
Heb je informatie van mij nodig om dat mogelijk te maken of te bespoedigen.

Kort antwoord zou geweldig zijn, dan weet ik tenminste wat ik moet doen.


Geen idee of dat eigenlijk de goede vragen zijn maar ik wil i.d.d snappen wat er gaat gebeuren. Kan er prima mee leven als de boel voorlopig even bij Sam staat (met de oude IP nummers en dus (?) met werkende direct admin en zo). Maar ik hoop niet dat de boel heen en weer gaat schuiven. Ben niet zo bang voor de sites (want geen webshops of zo) maar wel voor de mail. Want dan weet je echt niet meer of je dingen mist.

Pixxa
28/08/10, 13:48
Ik ben geen expert, maar volgens mij zite de situatie als volgt in elkaar:

Redunix heeft 2 aparte problemen, welke allemaal vanaf vrijdag +/-10:00 uur in rap tempo aan het licht kwamen:

1. REDUNIX heeft een betalingsachterstand bij Grafix in Capelle, om deze reden heeft Grafix de netwerkverbinding van de REDUNIX racks onderbroken;
2. REDUNIX had een ring liggen met o.a. Grafix . Deze is ook onderbroken, waardoor de Kubus onbereikbaar werd
3. Alle (oude) REDUNIX ranges zijn door Sam omgerouteerd naar Capelle

Hoewel ik meer sympathie kan opbrengen voor Fred en het met koetje eens bent dat je als klant best sympathie en begrip kut opbrengen kunnen we niet ontkennen dat dit verhaal alleen maar verliezers kent...

Als ik het verhaal van Qbizner lees hierboven heeft REDUNIX niet alleen een betalingsachterstand bij Grafix maar ook bij QWEB!

Dan snap ik niet waarom Fred probeert over te komen alsof hij alles nog probeert te redden... immers ziet het er naar uit dat hij verzuimt heeft aan zijn verplichtingen te voldoen. Daarboven, gezien de chaos, is de communicatie vanuit REDUNIX ronduit bagger. Maar dat is mijn mening.

engelke
28/08/10, 13:56
Hoewel ik meer sympathie kan opbrengen voor Fred en het met koetje eens bent dat je als klant best sympathie en begrip kut opbrengen kunnen we niet ontkennen dat dit verhaal alleen maar verliezers kent...

Nou er is een soort van winnaar. Die heeft m'n 127 euro!

Valkie79
28/08/10, 13:59
Hallo mensen, ik heb de 48 pagina's bijna allemaal gescreend en wordt van links naar rechts geslingerd. Ik vind het enorm vervelend dat het allemaal zo moet lopen, en snap er weinig van. Wij hebben een site gehost via een bedrijf dat een server heeft bij Redunix. We hebben geen server, ook niet één gehuurd.

Is er een oplossing voor ons? onze url: www.specialproductshop.com.

Dit gaat ons duizenden euro's kosten ... :(

R.P.
28/08/10, 14:06
Ook hier voor x.xxx euro`s schade.
Zit in hetzelfde schuitje als o.a. Gwizz, aangezien wij ook enkel shared hosting klanten bij REDUNIX zijn.

@Gwizz, kun je ons posten als je wat meer weet of antwoord van Fred hebt?

Mr. F.
28/08/10, 14:07
Beide bedrijven mij een rekening sturen? Dat dacht ik toch niet.

Ik heb een contract met RedUnix. Ik heb een afgesproken vast bedrag per maand met RedUnix. Met ProDutch heb ik totaal geen binding. Als zij mij du een rekening sturen negeer ik die gewoon, als zijnde een bedrijf dat geen enkele zakelijke relatie met ProDutch heeft.

Mr. F.
28/08/10, 14:09
Hallo mensen, ik heb de 48 pagina's bijna allemaal gescreend en wordt van links naar rechts geslingerd. Ik vind het enorm vervelend dat het allemaal zo moet lopen, en snap er weinig van. Wij hebben een site gehost via een bedrijf dat een server heeft bij Redunix. We hebben geen server, ook niet één gehuurd.

Is er een oplossing voor ons? onze url: www.specialproductshop.com.

Dit gaat ons duizenden euro's kosten ... :(

Net zoals wij niet bij Grafix moeten klagen maar bij RedUnix, moet jij in feite niet klagen bij RedUnix maar bij het bedrijf bij wie jij die server hebt.
Zij zijn degenen die druk op RedUnix moeten zetten, RedUnix kan waarschijnlijk niks met jou omdat jij geen klant bij ze bent.

Boersma
28/08/10, 14:15
Ik heb mijn Token gelukkig ontvangen en kan mijn verhuizing in gang zetten naar Solcon.

rdewilde
28/08/10, 14:15
Ik zou zeggen qua communicatie, zet als bedrijf even een blog neer waar je updates post, of des noods twitter wat, dan bereik je heel veel klanten in één keer en zorgt voor een stuk minder last met het direct communiceren naar iedere klant individueel. Misschien handig om over te brengen voor iemand die een betrokkene spreekt...

wjhuls
28/08/10, 14:16
Ik kan al twee uur op mijn server. Heb nu bijna alle bestanden veilig gesteld, maar de domeinen werken nog steeds niet. Ik heb de technische kennis niet om de dns-en in te stellen en op vragen daarover krijg ik al enige tijd geen reactie meer.

Een misschien wat gekke vraag hier, maar aangezien ik al veel behulpzame mensen heb aangetroffen hier, vroeg ik me af of iemand me kan helpen mbv een soort programma als teamviewer om mijn dns weer goed te zetten. (Ik heb de goede en oude gegevens zo bij de hand)

Rotterdammer
28/08/10, 14:16
Musti; Niet dat je het zal geloven (boeit me ook niet) maar ik heb met geen enkele partij enige binding. Niet met een aanverwante van IP Phone/Redunix, niet met Grafix, Qweb of welke andere dichtbij staande partij dan ook. Ook ik ben een doodnormale klant welke zowel Sam als jou al wat langer kent dan vandaag. Heb van meerdere mensen (ook van Sam) meerdere verhalen gehoord en kijk alles van een afstandje aan en trek daaruit een zo objectief mogelijk oordeel.

Je speelt hier erg mooi weer maar ondertussen lever je wel weer nieuwe diensten uit aan Sam Terburg welke juist de ellende bij zowel QWeb als Grafix zo hoog heeft op laten lopen zonder daar andere over te informeren. Niet gek dat de rekeningen niet betaald werden, (je vriend) Sam Terburg trok zelf het geld het bedrijf uit en zorgde op alle mogelijke manieren dat Fred niet bij RU geld kon komen.

Voor zover ik weet stond RU op het punt om kapot te gaan toen hij RU overnam. Fred heeft in RU een aanzienlijke kapitaalinjectie gegeven door juist een hoop schuldeisers af te betalen wat mogelijk was om flink in kosten te snijden. Sam Terburg welke Directeur binnen RU bleef heeft de schulden vervolgens wederom hoog op laten lopen. Fred heeft de servers bij QWeb en Grafix al vanaf september vorig jaar weg willen halen, met behulp van Sam en tegenwerking vanuit jullie en Grafix om hardware te verhuizen was dit tot op heden nog niet gedaan.

Ik ben geen jurist maar de manier waarop jij hier openbaar (niet bepaalde netjes) stelt dat RU ook bij jullie nog rekeningen open heeft staan nijgt ernstig richting het smadelijke.

Sam speelt momenteel eveneens de heilige graal maar loopt momenteel zowat de hele dag rond in de omgeving van de Spaanse Kubus om daar klanten aan te spreken met zijn verhaaltjes dat men maar hun server op moet halen en met hem mee moet naar Grafix. Ikzelf werd zo ook aangesproken. Mijn server is echter omgenummerd en voor zover ik nu kan bepalen zit ik nu op een netwerk welke een stuk beter is als het RU netwerk. Servers zijn in ieder geval met een snellere response bereikbaar geworden :thumbup:.

Maar ja, gladde figuurtjes heb je helaas altijd in deze wereld.

Gwizz
28/08/10, 14:18
@Gwizz, kun je ons posten als je wat meer weet of antwoord van Fred hebt?

Doe ik maar tot nu toe oorverdovende stilte...

Mr. F.
28/08/10, 14:23
Ik kan al twee uur op mijn server. Heb nu bijna alle bestanden veilig gesteld, maar de domeinen werken nog steeds niet. Ik heb de technische kennis niet om de dns-en in te stellen en op vragen daarover krijg ik al enige tijd geen reactie meer.

Ook een dedi toch? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dan weet ik wat ik moet doen.

Valkie79
28/08/10, 14:24
Ik heb mijn Token gelukkig ontvangen en kan mijn verhuizing in gang zetten naar Solcon.

Via wie heb je dat weten te bemachtigen?

R.P.
28/08/10, 14:27
@ Boersma
Dit heb ik ook nodig! Hoe en via wie heb je deze gekregen?

Boersma
28/08/10, 14:33
Ow via via

vDong
28/08/10, 14:42
Ik kan al twee uur op mijn server. Heb nu bijna alle bestanden veilig gesteld, maar de domeinen werken nog steeds niet. Ik heb de technische kennis niet om de dns-en in te stellen en op vragen daarover krijg ik al enige tijd geen reactie meer.

Een misschien wat gekke vraag hier, maar aangezien ik al veel behulpzame mensen heb aangetroffen hier, vroeg ik me af of iemand me kan helpen mbv een soort programma als teamviewer om mijn dns weer goed te zetten. (Ik heb de goede en oude gegevens zo bij de hand)

Teamviewer? Ik ging er vanuit dat het linux was, omdat je DA noemde.

Ik heb zelf geen windows, dus dat soort protocollen wordt voor mij te lastig.

RLG
28/08/10, 14:44
Inmiddels in spaanse kubus. Veel mensen aan het werk. Arendsen is zelf bezig ip adressen op verzoek te rerouten. Staat een telefoon maar lijkt alleen intern te werken...

Julius
28/08/10, 14:44
aangesproken. Mijn server is echter omgenummerd en voor zover ik nu kan bepalen zit ik nu op een netwerk welke een stuk beter is als het RU netwerk. Servers zijn in ieder geval met een snellere response bereikbaar geworden :thumbup:.


Daar sta ik achter.
Een van m'n struikelpunten in het gesprek wat ik en m'n partners afgelopen maandag met Fred gehad hebben was een ping tussen de 6 en 8 ms tussen 100mbit full duplex servers in hetzelfde rack, op dezelfde switch, in dezelfde ip range.

Fred gaf toen ook aan dat het netwerk intern niet veel soeps was.
Hij bood ons aan om ons in de MPLS van IP Phone te hangen.

Ik neem aan dat we daar nu (dan wel niet gedeeltelijk) in hangen:
PING 188.95.94.37 (188.95.94.37) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 188.95.94.37: icmp_seq=1 ttl=64 time=1.20 ms
64 bytes from 188.95.94.37: icmp_seq=2 ttl=64 time=1.19 ms
64 bytes from 188.95.94.37: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.589 ms
64 bytes from 188.95.94.37: icmp_seq=4 ttl=64 time=0.983 ms
64 bytes from 188.95.94.37: icmp_seq=5 ttl=64 time=1.37 ms

Vanaf thuis is er zo'n 10 ms vanaf.

DutchTSE
28/08/10, 14:45
Wat een popcorn topic weer :W:

En voor al die mensen die tientallen duizenden euro's per dag verliezen door deze grap: een leerproces kost altijd tijd, en in dit geval ook geld. Jullie les: zet niet alles waar je afhankelijk van bent bij 1 partij neer. Moet gezien de inkomsten ook geen probleem zijn :balloon:

Valkie79
28/08/10, 14:45
Inmiddels in spaanse kubus. Veel mensen aan het werk. Arendsen is zelf bezig ip adressen op verzoek te rerouten. Staat een telefoon maar lijkt alleen intern te werken...

Kan je hem vragen voor ons de boel ook om te lussen? Ik zit momenteel - noodgedwongen - op mijn werk in Groningen en kan niet langs komen. Wij hebben geen server gehuurd of in bezit, maar draaien specialproductshop.com via hun. Kan jij nieuw ip-adres verkrijgen voor mij?

Would be muchly appreciated!

tjilptjilp
28/08/10, 14:49
Ow via via

lekker behulpzaam zeg!

Marty
28/08/10, 15:01
Ik heb mijn Token gelukkig ontvangen en kan mijn verhuizing in gang zetten naar Solcon.

Hoe heb je een token van RedUnix kunnen ontvangen? Ik heb ook een klant die direct weg wil.. maar domein is via RedUnix bij atn-networks geregistreerd en die kunnen niets doen zonder RU..

Valkie79
28/08/10, 15:01
Wij hebben zoals ik al schreef, enkel een domein gehost via RedUnix. Geen server gehuurd of in bezit ... gevolg: GrafiX kan niets voor ons doen!

Wij proberen nu maar weer bij RedUnix ... :-S ...