PDA

Bekijk Volledige Versie : Redunix fraude (Sam T*rb*rg)



Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7

blackmesa
27/08/10, 16:46
Het lijkt mij volstrekte bull dat Grafix na twee maanden niet betalen alle stekkers er uit trekt. Er zijn wettelijke termijnen voor er uberhaupt iets afgesloten kan worden. En voor men daar aan zit moeten er eerst nog incassoprocedures etc uitgevoerd worden.

Kortom: dit klopt van geen kanten. Maar dat wisten we al:)
Of er is al veel langer niet betaald en ook na incassoprocedures en eventuele gerechtelijke uitspraken is er niet betaald waardoor deze actie uitgevoerd is. Of grafix doet maar wat. Of ze hebben belang bij deze actie.

Wat natuurlijk het compleet aan het amateuristische geklungel van RedUnix/ Kronos/ Panther/ Produtch (eender in welke volgorde en combinatie) niks af doet.

klaver
27/08/10, 16:48
stekker erin -> data overzetten -> stekker eruit?

en je enige overgebleven pressiemiddel als leverancier is daarna nutteloos geworden.

Webspacehosting
27/08/10, 16:49
Ondertussen tikt de klok door en is het al 16:50, het kan mij niet schelen wie er nu verantwoordelijk is. Iedereen die mijn server offline houd is wat mij betreft verantwoordelijk voor de schade die we nu allemaal ondervinden.

Smart-Guyz
27/08/10, 16:49
REDUNIX is hiervan al twee maanden op de hoogte, als hun dit niet communiceren naar hun klanten is dat niet Grafix zijn probleem.
We proberen er alles aan te doen om klanten zo spoedig mogelijk te helpen en een goed onderkomen te geven, namens grafix.

blackmesa
27/08/10, 16:49
Ik ben weer online. Althans voorlopig:)

Hier_ben_ik
27/08/10, 16:49
en je enige overgebleven pressiemiddel als leverancier is daarna nutteloos geworden.

Als ze daarmee een klant naar zichzelf over kunnen laten stappen niet. Daarnaast kunnen ze dat IP vast alleen intern, voor het overzetten van de data, beschikbaar maken.

Ricoche
27/08/10, 16:50
Oke ook een dot in het zakje, maar hoe kan het zijn dat de traceroute van de redunix webservers richting produtch gaan ? Wanneer de boel bij redunix afgesloten zou zijn lijkt het me totaal onlogisch dat er een route richting "concurrent" produtch gaat lopen :cursing:

Even ter bevestiging van een eerdere poster. Ik heb mijn rekening ook iedere keer over moeten maken richting postbank nummer met 83330 op het einde.

Wat een onproffesionele bende hebben de heren ervan gemaakt. Beide heren laten zien het zakelijke niet te kunnen scheiden van het emotionele. Wanneer ik de kans krijg verbreek ik mijn contract en zullen beide heren niets meer van mij vernemen.

Eenieder veel succes met het terugkrijgen van de data.

Mr. F.
27/08/10, 16:50
Iedereen die mijn server offline houd is wat mij betreft verantwoordelijk voor de schade die we nu allemaal ondervinden.

Gevoelsmatig: Helemaal juist.
Juridisch gezien: Helaas alleen RedUnix, mits de afsluiting vanuit Grafix gerechtvaardigd is volgens het contract dat tussen RedUnix en Grafix bestaat.

Webspacehosting
27/08/10, 16:51
Een goede host sluit niet zo af dat een ander er de dupe van wordt, dat doen wij ook niet met onze klanten. Ze hadden het ook gewoon via de rechter etc. kunnen doen.

webspacedesign
27/08/10, 16:51
Kan grafix niet gewoon tegen betaling dat hok weer tijdelijk aanzetten en de gedupeerde de gelegenheid geven om bij hun data te komen.

wjhuls
27/08/10, 16:52
Is er ergens bekend of er gepraat of onderhandeld wordt door Red Unix en Grafix?

Het telefoonmeisje zit er alleen maar om mensen af te poeieren en van de mail-helpdesk van Grafix krijg ik geen eens reactie meer.

Iemand hier nog wat over?

Smart-Guyz
27/08/10, 16:55
Iemand hier nog wat over?

REDUNIX is hiervan al twee maanden op de hoogte, als hun dit niet communiceren naar hun klanten is dat niet Grafix zijn probleem.
We proberen er alles aan te doen om klanten zo spoedig mogelijk te helpen en een goed onderkomen te geven, namens grafix.
........

blackmesa
27/08/10, 16:56
Iemand hier nog wat over?

Er gebeurt iig iets. Ik ben weer online alhoewel ik niet weet voor hoe lang, door wie en waar ik nou 'bij hoor'.
Sterker nog, ik heb geen idee in welk DC mijn server hangt (eigendom) omdat het maar zo kan zijn dat ze mijn machine verplaatst hebben.

Smart-Guyz
27/08/10, 16:57
Er gebeurt iig iets. Ik ben weer online alhoewel ik niet weet voor hoe lang, door wie en waar ik nou 'bij hoor'.
Sterker nog, ik heb geen idee in welk DC mijn server hangt (eigendom) omdat het maar zo kan zijn dat ze mijn machine verplaatst hebben.

Kubus denk ik aangezien in Grafix servers alleen online komen als ze fysiek verhuist worden intern.

blackmesa
27/08/10, 16:59
Er is op dit moment geen contact door REDUNIX gezocht met Grafix Internet BV, ze sluiten zich compleet af van ons.

Daarin tegen is Sam aanwezig in Capelle en helpt klanten zo goed mogelijk om hun servers te vinden en te verhuizen.

Sam is toch niet meer van REDUNIX? :p Hoe gaat hij dan die servers verhuizen? :d
Affijn (een haas is geen konijn) hij zal dan ws mijn machine ook wel verplaatst hebben aangezien deze weer online is. Ook mijn tracert komt via produtch weer bij redunix terecht.

blackmesa
27/08/10, 17:01
Of is de route weer online?

emielvenlo
27/08/10, 17:02
Net een berichtje van mijn compagnon, hij zit in Capelle, daar zijn nog zo´n 8 man, die allemaal bezig zijn de server ergens anders onder te brengen. En er komen steeds meer mensen binnen.

Mr. F.
27/08/10, 17:03
Ik begin het idee te krijgen dat iedereen met een eigen server deze dadelijk weg heeft, dat RU failliet gaat en dat de klanten die een RU-server huren of anderszins gebruik maken van hun hosting naar hun data kunnen fluiten.

jabesse
27/08/10, 17:04
Of is de route weer online?

Nee:

1 21.9.344a.static.theplanet.com (74.52.9.33) 1.216 ms 1.957 ms 0.742 ms
2 po201.dsr01.dllstx2.theplanet.com (70.87.254.137) 0.364 ms 0.356 ms 0.243 ms
3 75.ff.5746.static.theplanet.com (70.87.255.117) 0.619 ms 69.ff.5746.static.theplanet.com (70.87.255.105) 0.607 ms 6d.ff.5746.static.theplanet.com (70.87.255.109) 0.487 ms
4 et5-1.ibr04.dllstx3.theplanet.com (70.87.253.13) 0.486 ms 0.483 ms 0.744 ms
5 TenGigabitEthernet6-2.ar5.DAL2.gblx.net (67.17.168.93) 0.619 ms 0.482 ms 0.494 ms
6 Open-Peering-Amsterdam.Te3-3.ar7.AMS2.gblx.net (208.50.237.194) 122.180 ms 122.254 ms 119.885 ms
7 access.telecity2.jointtransit.nl (213.207.0.197) 117.013 ms 116.143 ms 116.885 ms
8 jointtransit.telecity2.produtch.nl (213.207.4.40) 124.269 ms 125.226 ms 124.259 ms
9 jointtransit.telecity2.produtch.nl (213.207.4.40) 3125.451 ms !H 3118.678 ms !H 3116.066 ms !H

t.bloo
27/08/10, 17:06
Ik kon gewoon zo binnen lopen (11:00 uur) en ook zo naar buiten (15:00 uur)

in mijn geval zou dat zijn: 3 uur in de file en dan aan een gesloten deur staan (ik heb ervaring :D)

studio
27/08/10, 17:07
@blackmesa Ik begrijp er ook niets meer van. Wij zijn nog steeds uit de lucht. Redunix kan ik niet te bereiken. Weet ook niet waar onze servers fysiek staat.

@ Mr. F. Ben bang dat je gelijk krijgt. Het is zeer merkwaardig dat RU (BV) geen mededelingen doet en onbereikbaar blijft.

Ricoche
27/08/10, 17:08
Het is me allemaal iets te toevallig op de 26 een mail van de heer Terburg (met daarin alle email adressen in de cc inplaats van de bcc, over professioneel gesproken..) Een website van produtch een dag later welke plotseling online is als redunix eruit ligt. Routering naar produtch wanneer redunix webservers opgeroepen worden. Mijnheer Terburg die helpt om servers te verhuizen vanaf redunix (dit bericht is inmiddels verwijderd door de poster) :huh:

studio
27/08/10, 17:16
@ricoche Wel fijn dat we via die cc allemaal weten wie de gedupeerden zijn. Wellicht handig voor later.

Boyke
27/08/10, 17:16
"Oorspronkelijk geplaatst door Smart-Guyz Bekijk bericht
Er is op dit moment geen contact door REDUNIX gezocht met Grafix Internet BV, ze sluiten zich compleet af van ons."

Hoe kun je dit nu zeggen? Ik zat erbij toen ze contact zochten EN hadden met Grafix Internet BV! De condities die toen door Grafix gesteld werden vond ik (als klant) uitermate onredelijk. Het klonk mij alsof Grafix willens en wetens de situatie zo wilde houden om klanten over te nemen. Wij hebben zelf ooit overwogen Grafix klant te worden, maar dat kunnen ze nu op hun buik schrijven (ongeacht hoe het verder gaat met RedUnix).

webspacedesign
27/08/10, 17:18
Ik heb geen keuze helaas. Ik heb meer dan 200 hostingklanten die 100% financieel afhankelijk zijn van hun websites. Zou zelfs de rekening van RedUnix willen betalen.

webspacedesign
27/08/10, 17:22
Wij gaan nu naar het DC :)

blackmesa
27/08/10, 17:23
Er speelt wat anders dan dat men nu doet voorkomen denk ik. Immers: Als Grafix de stekker er uit trekt omdat REDUNIX de boel niet betaald dan lijkt het me dat ze ook niet de kooi van REDUNIX opengooien om eindklanten van REDUNIX de gelegenheid te geven hun server te pakken.
En aangezien zij geen eigenaar zijn van die dingen mogen zij met hun handjes niet aan die hardware komen om de boel te verhuizen. Bovendien: waarom zouden ze? Nog meer moeite (en dus geld) steken in klanten van klanten waar ze in eerste instantie al geen rekening mee hielden door de stekker er uit te trekken.

Sterker nog, niemand anders dan de wettelijk vertegenwoordiger van Redunix mag spullen verplaatsen.

d-dig
27/08/10, 17:24
Ik heb ook een eigen server met een SLA 3 contract en heb nu echt GEEN idee hoe dit goed moet gaan komen. Niemand bereikbaar, mail richting 'techsup@ipphoneteam.nl' wordt ook niet beantwoord, de tijd tikt door en de server lijkt volgens mr. ping niet te bestaan...

www.d-dig.nl / www.d-dighosting.nl 193.33.60.241 / 193.33.60.14

Iemand een idee of deze adressen in een pech-zone zitten ofzoiets?

studio
27/08/10, 17:24
@webspacedesign Voel met je mee, zit in het zelfde schuitje.

guusm
27/08/10, 17:25
Zelfde verhaal als d-dig. Ook eigen server, SLA 3, geen contact en heb geen idee hoe ik die server daar weg kan halen en waar ik hem heen moet brengen.

webspacedesign
27/08/10, 17:27
Mijn mobiel 0628555551 als ik daar nog iets voor jullie kan doen mag je me bellen. Duurt wel even voordat ik er ben aangezien ik vanuit Amsterdam kom.

blackmesa
27/08/10, 17:28
Ik heb ook een eigen server met een SLA 3 contract en heb nu echt GEEN idee hoe dit goed moet gaan komen. Niemand bereikbaar, mail richting 'techsup@ipphoneteam.nl' wordt ook niet beantwoord, de tijd tikt door en de server lijkt volgens mr. ping niet te bestaan...

www.d-dig.nl / www.d-dighosting.nl 193.33.60.241 / 193.33.60.14

Iemand een idee of deze adressen in een pech-zone zitten ofzoiets?

Ook jouw ip adres (193.33.60.14) komt uit bij produtch


10 jointtransit.telecity2.produtch.nl (213.207.4.40) 110.551 ms 108.893 ms 109.267 ms
11 jointtransit.telecity2.produtch.nl (213.207.4.40) 3338.621 ms !H 3378.313 ms !H 3110.042 ms !H

guusm
27/08/10, 17:29
Mijn mobiel 0628555551 als ik daar nog iets voor jullie kan doen mag je me bellen. Duurt wel even voordat ik er ben aangezien ik vanuit Amsterdam kom.

Maar waar ga je nu precies heen?

dverkade
27/08/10, 17:29
Mijn mobiel 0628555551 als ik daar nog iets voor jullie kan doen mag je me bellen. Duurt wel even voordat ik er ben aangezien ik vanuit Amsterdam kom.

Mijn compagnon staat bij de spaanse kubus, schijnt er erg druk te zijn.

beta1
27/08/10, 17:29
Ik heb een colo servert bij redunix afgenomen .. gelukkig is ie wel weer online ....maar wat nu ???

niemand is te bereiken, mensen halen massaal hun servers weg... wat als er straks iemand de verkeerde server mee neemt ?

hoe weet ik wat mijn server is ? ik heb nooit een service tag oid gehad ..

kan helemaal niemand een duidelijk antwoord geven ?

hoe zou ik me server weg kunnen halen ?

zijn er geen partijen die het over kunnen nemen ?

engelke
27/08/10, 17:30
Ik sta er ook . Tis druk.....

Bad-unix
27/08/10, 17:30
Wie is wie?

IP Phone Team B.V.
Kronos Development B.V.
IP Phone Telecom B.V.
IP Phone Solutions B.V.
Kronos Nederland B.V.

guusm
27/08/10, 17:30
Ik sta er ook . Tis druk.....

Maar heeft het zin om er te staan? Zou er ook zo heen gaan, maar wat daarna?

Bad-unix
27/08/10, 17:32
Als je het aan deze gasten moet overlaten wordt het helemaal niks...
IP Phone Team B.V. Kronos Development B.V. IP Phone Telecom B.V. IP Phone Solutions B.V. Kronos Nederland B.V.

engelke
27/08/10, 17:32
Zeker. Al is het Maar om je bak op te halen

engelke
27/08/10, 17:33
Ik sta om mn servers om te nummeren.

Die a rme dude is zwaar druk...(en de techies)

Bad-unix
27/08/10, 17:34
Eens. Jammer te zeggen maar misschien een leerschool voor Arendse en de rest? Ik heb geen auto anders zou ik ook naar Rotterdam snellen.... ben er in ieder geval eerder dan de data.

wjhuls
27/08/10, 17:35
Grafix is inmiddels niet meer te bereiken, zoals ik al verwachtte staat daar sinds 17.00 uur gewoon het antwoordapparaat op de lijn...

Mr. F.
27/08/10, 17:35
ben er in ieder geval eerder dan de data.

Ik moest lachen :(

Boyke
27/08/10, 17:37
En dit bericht dan http://www.produtch.nl/

Volgens mij heeft hij die routering verziekt?!

GrafiX
27/08/10, 17:38
Grafix is inmiddels niet meer te bereiken, zoals ik al verwachtte staat daar sinds 17.00 uur gewoon het antwoordapparaat op de lijn...

Ik heb je om 1702 wederom gemailed;

Hi Wilbert,

Voor inhoudelijk contact moet je helaas contact opnemen met je leverancier.

Wij hebben GEEN toegang tot data op hardware van REDUNIX. Wij weten ook
niet welke dienst van Redunix op welke server van haar draait.

Derhalve kunnen we uitsluitend klanten helpen die beschikken over eigen
hardware.

Hoop dat het zo duidelijker is
--

Kind Regards,
Met vriendelijke groet,


GrafiX Internet B.V.
Marco van Gink

martysmarty
27/08/10, 17:39
Ik heb je om 1702 wederom gemailed;

Hi Wilbert,

Voor inhoudelijk contact moet je helaas contact opnemen met je leverancier.

Wij hebben GEEN toegang tot data op hardware van REDUNIX. Wij weten ook
niet welke dienst van Redunix op welke server van haar draait.

Derhalve kunnen we uitsluitend klanten helpen die beschikken over eigen
hardware.

Hoop dat het zo duidelijker is
--

Kind Regards,
Met vriendelijke groet,


GrafiX Internet B.V.
Marco van Gink


Lijkt me inderdaad ook niet meer dan logisch

GrafiX
27/08/10, 17:40
We zijn druk bezig om iedereen op een zo'n goed en snelst mogelijke manier te helpen. Inhoudelijke reactie kan ik helaas niet op WHT posten.

Mocht je vragen hebben over je apparatuur richt deze dan aan beheer@grafix.nl en deze worden direct opgepakt.

gr Marco

Ricoche
27/08/10, 17:42
Bericht aan REDUNIX klanten
Het is te betreuren dat REDUNIX op dit moment offline is.
Om toch enige REDUNIX klanten uit de brand te helpen heeft ProDutch Hosting de routering van de REDUNIX ip-adressen overgenomen. Deze zijn daarom op dit moment bereikbaar in het GrafiX Capelle a/d IJssel datacenter. U bent welkom. Deze hosting wordt u op dit moment vrijblijvend aangeboden

Dit kan echt niet! Produtch is helemaal geen partij in deze of hebben de heren elkaar de hand geschud en heeft Arendse de bevoegdheid gegeven om de routing aan te passen??:huh::huh:

Bad-unix
27/08/10, 17:43
ns1.reddns01.nl
ns2.reddns01.nl

waar is die hostmaster... share it with us!!!

Pixelation
27/08/10, 17:45
Iemand nog nieuws over zijn servers (colo) in Spaanse Kubus?

Toen ik mijn server ben gaan plaatsen werd die tijdelijk langs de kantoren van REDUNIX/IPPhone geplaatst (4de verdiep dacht ik). Na 2 weken werd deze verhuisd naar het 7de verdiep (hun nieuw datacenter). Het probleem is dus dat ik niet exact weet waar mijn server staat. Dit hebben ze nooit vermeld.

Ik zie dit niet goedkomen. Teveel gebeurd, teveel problemenen en te slechte communicatie naar de klanten toe. Wij zijn daarom van plan onze server daar zo snel mogelijk weg te halen. Leasweb (EvoSwitch) lijkt ons een betere optie.

mol4
27/08/10, 17:45
Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk maar heeft iemand al z'n server meegenomen?
Of is er al meer bekend van de situatie?

wjhuls
27/08/10, 17:46
Heeft iemand een idee hoe we wellicht gezamenlijk als gedupeerde dedicated-huurders wat kunnen ondernemen om de boel weer snel online te krijgen?

dverkade
27/08/10, 17:46
Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk maar heeft iemand al z'n server meegenomen?
Of is er al meer bekend van de situatie?

Mijn compagnon is op locatie, onze servers die in de kubus hangen krijgen zo direct nieuwe IP nummers. Er zijn mensen die hem om laten nummeren en mensen die met hun machine onder de armen weggaan.

d-dig
27/08/10, 17:48
Heeft iemand een idee hoe we wellicht gezamenlijk als gedupeerde dedicated-huurders wat kunnen ondernemen om de boel weer snel online te krijgen?

Zou ik ook graag willen weten.

Ik heb net een mail gestuurd naar beheer@grafix.nl met de vraag om opheldering over de apparatuur. Als die maar veilig is.

Daarnaast de vraag gesteld of hij op wat voor manier weer online kan komen.

Ik kan deze zooi niet meer ontwarren.

mol4
27/08/10, 17:49
Mijn compagnon is op locatie, onze servers die in de kubus hangen krijgen zo direct nieuwe IP nummers. Er zijn mensen die hem om laten nummeren en mensen die met hun machine onder de armen weggaan.

Helaas ontbreekt mij de kennis om de server om te laten nummeren :-( En ik heb een dedicated server, hoe vind je die terug?

wjhuls
27/08/10, 17:50
Zou ik ook graag willen weten.

Ik heb net een mail gestuurd naar beheer@grafix.nl met de vraag om opheldering over de apparatuur. Als die maar veilig is.

Daarnaast de vraag gesteld of hij op wat voor manier weer online kan komen.

Ik kan deze zooi niet meer ontwarren.

Hier precies hetzelfde gedaan. Ik wil zelfs wel betalen voor een goede noodoplossing. Als ik maar gedurende enige tijd bij mijn data kan en het domein kan verhuizen.

Het zal juridisch wel niet mogen, maar desnoods leggen ze uit mijn naam beslag op 'mijn' dedicated server.

d-dig
27/08/10, 17:50
Antwoord van grafix:

Beste Robert,

Ik raad je aan om contact op te nemen met www.qweb.nl

Zij kunnen je dedicated servers aanbieden.


Dan praat je niet meer.

Ik heb duidelijk uitgelegd dat ik daar ergens in de spelonken van dat datacenter een server heb (had!) draaien. Gevraagd naar de status daarvan, alle tech-gegevens meegestuurd en dan dit antwoord.....

GrafiX
27/08/10, 17:51
Robert,

Als je een eigen server hebt, kan deze vanmiddag nog her-activeerd worden.
Als je een dedicated server hebt - zoals je wellicht aangaf in je mailbericht? - dan kan dit niet, omdat die machines geen eigendom zijn van jou dan wel GrafiX.


Antwoord van grafix:

Beste Robert,

Ik raad je aan om contact op te nemen met www.qweb.nl

Zij kunnen je dedicated servers aanbieden.


Dan praat je niet meer.

Ik heb duidelijk uitgelegd dat ik daar ergens in de spelonken van dat datacenter een server heb (had!) draaien. Gevraagd naar de status daarvan, alle tech-gegevens meegestuurd en dan dit antwoord.....

Mr. F.
27/08/10, 17:51
Antwoord van grafix:

Beste Robert,

Ik raad je aan om contact op te nemen met www.qweb.nl

Zij kunnen je dedicated servers aanbieden.


Dan praat je niet meer.

Ik heb duidelijk uitgelegd dat ik daar ergens in de spelonken van dat datacenter een server heb (had!) draaien. Gevraagd naar de status daarvan, alle tech-gegevens meegestuurd en dan dit antwoord.....

Begint helaas verdacht veel op een een-tweetje te lijken tussen Grafix en Qweb. Grafix pakt de colo's en Qweb de dedi's? Van beide partijen totaal onprofessioneel.
Want laten we wel wezen: we willen allemaal eerst onze data veiligstellen. Liever nog een paar dagen offline dan dat verliezen.

Alain
27/08/10, 17:52
Ben wel benieuwd of er echt mensen met een DEDICATED server onder de arm weglopen, zoals ik hierboven lees. Dat is in feite diefstal :) Ook al is de data die erop staat wel eigendom, de apparatuur natuurlijk niet.

d-dig
27/08/10, 17:53
Robert,

Als je een eigen server hebt, kan deze vanmiddag nog her-activeerd worden.
Als je een dedicated server hebt - zoals je wellicht aangaf in je mailbericht? - dan kan dit niet, omdat die machines geen eigendom zijn van jou dan wel GrafiX.

De server is mijn eigendom. Ik heb (had) een SLA 3 contract.

Ricoche
27/08/10, 17:54
Mijn compagnon is op locatie, onze servers die in de kubus hangen krijgen zo direct nieuwe IP nummers. Er zijn mensen die hem om laten nummeren en mensen die met hun machine onder de armen weggaan.

Even voor de duidelijkheid: dit betekent dus dat redunix en de medewerkers van redunix de machines een nieuw ip adres geven en dat deze dan weer bereikbaar zijn ?

We Dare
27/08/10, 17:55
Iemand nog nieuws over zijn servers (colo) in Spaanse Kubus?

Toen ik mijn server ben gaan plaatsen werd die tijdelijk langs de kantoren van REDUNIX/IPPhone geplaatst (4de verdiep dacht ik). Na 2 weken werd deze verhuisd naar het 7de verdiep (hun nieuw datacenter). Het probleem is dus dat ik niet exact weet waar mijn server staat. Dit hebben ze nooit vermeld.


Zo ver ik weet staan ze in de oude ruimte van Infopact, 6e etage.
7e Etage is We Dare, Tele2 en Global Crossing

GrafiX
27/08/10, 17:55
De server is mijn eigendom. Ik heb (had) een SLA 3 contract.

Dan moet deze weer live kunnen. Wat is je ticketnummer?

mol4
27/08/10, 17:56
Grafix, wat moeten de mensen met een dedicated server?

Mr. F.
27/08/10, 17:57
Grafix, wat moeten de mensen met een dedicated server?

In paniek raken:)
En ik vind dat ik daar om mag lachen want ik ben er ook zo een:angry:

d-dig
27/08/10, 17:57
dan moet deze weer live kunnen. Wat is je ticketnummer?

[gsc #40247]

wjhuls
27/08/10, 17:59
Qweb kan blijkbaar een oplossing bieden, maar die zijn natuurlijk ook niet meer telefonisch bereikbaar...

dverkade
27/08/10, 17:59
Even voor de duidelijkheid: dit betekent dus dat redunix en de medewerkers van redunix de machines een nieuw ip adres geven en dat deze dan weer bereikbaar zijn ?

Klopt inderdaad. Fred en Chris zijn druk bezig met het omnummeren.

Overigens een leuk detail, op http://crm.produtch.nl/ kan ik gewoon inloggen met mijn oude Redunix username en wachtwoord. Daar zie ik dan ook meteen al mijn gegevens.....

d-dig
27/08/10, 18:00
Klopt inderdaad. Fred en Chris zijn druk bezig met het omnummeren.

Overigens een leuk detail, op http://crm.produtch.nl/ kan ik gewoon inloggen met mijn oude Redunix username en wachtwoord. Daar zie ik dan ook meteen al mijn gegevens.....

Top.

Dat zou mooi nieuws zijn.

beta1
27/08/10, 18:03
vreemd... vanochtend hing volgens mij de server nog in grafix ... nu geeft een trace aan dat ie in telecity2.produtch staat ?????? iku niet meer snap

Ricoche
27/08/10, 18:05
Top.

Dat zou mooi nieuws zijn.

Produtch met klantgegevens van redunix..mits het contractueel is afgesproken (wat ik mij niet kan voorstellen) neigt het eerder naar een strafbaar feit. Als hierover geen afspraken zijn heeft produtch een probleem.

Bad-unix
27/08/10, 18:06
gogeltruc volgens de KVK is Produtch nog concern relatie met Redunix B.V.

d-dig
27/08/10, 18:08
Ik ben geneigd de handdoek in de ring te gooien ware het niet dat ik dit richting de eindgebruikers niet kan. Ik kan het echt compleet niet meer volgen echt.

Deze chaos is niet meer te ontwarren.

Van Grafix het bericht met een uitgebreide bijlage dat ik de server bij hen kan onder brengen. Prijzenstaffeltje erbij, en de mededeling dat -ie dan een nieuw IP adres krijgt.

Dit kan alleen als de server in Capelle of Alphen hangt. Als deze in R'dam staat kunnen ze niets doen.

Ik weet na alle verhuizingen niet eens meer waar dat ding fysiek staat. Ok, dat valt mij aan te rekenen, dat boetekleed trek ik wel aan.

blackmesa
27/08/10, 18:10
Mijn server hangt in Rotterdam lees ik net.
Ik ben online.

Als ik iemand tijdelijk even onderdak kan verlenen dan lees ik het graag. We moeten elkaar even er doorheen helpen nietwaar?

ResellerPlanet
27/08/10, 18:12
Mijn compagnon is op locatie, onze servers die in de kubus hangen krijgen zo direct nieuwe IP nummers. Er zijn mensen die hem om laten nummeren en mensen die met hun machine onder de armen weggaan.

Je hebt het nu over Spaanse Kubus, juist? Ik hoop dat dat gecontroleerd verloopt, niet dat iemand met mijn server onder de arm naar buiten aan het lopen is...

Is het ook mogelijk om nieuwe IP's te ontvangen zonder fysiek aanwezig te zijn? Ik heb namelijk recht op remote hands (premium SLA). Kan ik iemand hiervoor bereike? Het 24/7 nummer van REDUNIX?

Elk advies is welkom...

Bad-unix
27/08/10, 18:13
0652340465

blackmesa
27/08/10, 18:13
Ik heb trouwens ook even ingelogd met mijn gegevens bij crm.produtch.nl
Ik kom er iig in, kan niet overal bij (foutmeldingen) maar het lijkt mij niet rechtmatig dat een ander bedrijf dan REDUNIX over mijn gegevens beschikt?

d-dig
27/08/10, 18:14
Als ik dit lees: http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-managed-hosting/162551-redunix-fraude-sam-t-rb-rg-19.html#post1157817

Betekent dat dan dat de server in Rotterdam hangt en "gewoon" draait????

Nogmaals ik snap er niets meer van, ik kan pingen wat ik wil voor mij is hij niet bereikbaar. Iemand die dit weet of mij kan helpen t.a.v. de lokatie en of hij inderdaad draait?

Bullcat
27/08/10, 18:15
Mensen wat een toestanden weer, succes met alles verhuizen omnummeren enzo.

hans

blackmesa
27/08/10, 18:19
Als ik dit lees: http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-managed-hosting/162551-redunix-fraude-sam-t-rb-rg-19.html#post1157817

Betekent dat dan dat de server in Rotterdam hangt en "gewoon" draait????

Nogmaals ik snap er niets meer van, ik kan pingen wat ik wil voor mij is hij niet bereikbaar. Iemand die dit weet of mij kan helpen t.a.v. de lokatie en of hij inderdaad draait?

Heb je een dedicated server of colocatie (eigen servert dus).
Mijn machine is online vanwege het feit dat mijn machine in Rotterdam hangt (kubus). Waarom weet ik niet.
Als je eigen server in Capelle hangt (als ie nu nog offline is weet je dat hij in ieder geval NIET in de kubus hangt) kun je mailen naar: beheer@grafix.nl met de vraag wanneer je hem kunt komen halen om hem elders te stallen. Dan moet je wel je DNS entry's aanpassen naar je nieuwe ip-reeks (die krijg je dan van je nieuwe provider)

Hebbie um nog? :p

studio
27/08/10, 18:20
Als GrafiX onze eigen server met SLA3 contract weer on line kan brengen hoor ik graag hoe en wanneer dat kan.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren met KPN als Tele2 zijn huur niet zou betalen en KPN daarop de stekker uit het Tele2 netwerk zou trekken. Of gaat deze vergelijking niet op?

blackmesa
27/08/10, 18:22
MOD edit: goed bedoelt maar niet de bedoeling

EdwinBlum
27/08/10, 18:24
Datum : do 26 augustus 2010, Rotterdam
Onderwerp : splitsing REDUNIX

Gewaardeerde relatie,

U kent mij, Sam Terburg, als oprichter en eigenaar van REDUNIX - Internet Diensten.
Zoals enkelen van u reeds persoonlijk van mij weten ben ik de afgelopen twee jaar bezig geweest een eigen datacenter voor REDUNIX op te zetten.
Medio vorig jaar (juli 2009) ben ik daarom een fusering aangegaan met Kronos Nederland BV. Het doel van de samenwerking was om samen een professioneel datacenter van hoge kwaliteit op te zetten.
Deze kwaliteit moest zich vertalen in een zeer hoge uptime, maar met dezelfde aantrekkelijke tarieven die u van REDUNIX gewend was.
De fusie van de beide bedrijven is echter op een zeer grote teleurstelling uitgelopen.
De mooie verhalen waarop ik de fusie ben aangegaan blijken nooit van toepassing te zijn geweest.
Ik heb geen enkele invloed gekregen in de realisatie van het nieuwe datacenter waardoor de kwaliteit niet aan mijn standaarden voldoet. Dit heeft zich reeds geuit in meerdere storingen na de verplaatsing van de servers in het nieuwe datacenter in juni 2010.
Ook het gebrek aan kwaliteit van het tijdelijk onderkomen voor onze servers na de fusering (periode aug-2009 t/m jun-2010), heeft menig downtime veroorzaakt.
Ik zie in dit nieuwe datacenter dan ook geen mogelijkheid dit op een verantwoorde manier te kunnen vertegenwoordigen.
De samenwerking met Kronos Nederland heb ik daarom beëindigd.
Ik heb daarom het nieuwe bedrijf "ProDutch Hosting BV" opgericht waarin ik mijn activiteiten voortzet.
Het nieuwe ProDutch Hosting zal daarbij een hogere standaard aan professionaliteit en uptime hanteren dan REDUNIX in het afgelopen jaar heeft laten zien.
ProDutch Hosting BV staat onder de vleugels van een gerenommeerde bedrijf waarmee ook direct op organisatorisch vlak een hogere standaard aan professionaliteit wordt geboden.
Voor bestaande klanten van REDUNIX biedt ProDutch Hosting het behoud van dezelfde producten en diensten van REDUNIX.
ProDutch is daarmee in feiten de continuatie van het oorspronkelijke REDUNIX waarmee u in het verleden de samenwerking bent aangegaan.
Naast deze huidige REDUNIX producten zullen wij ons voornamelijk concentreren op Cloud Hosting.
Ons Cloud platform, gebaseerd op VMware - Fault Tolerant, biedt u de mogelijkheid van zero-downtime door middel van sub-second failover technieken.
Een vraag van vele klanten.
Voor meer informatie hierover verwijs ik u graag binnenkort naar onze website www.produtch.nl.
Met mijn vertrek uit Kronos Nederland en daarmee de splitsing van REDUNIX in Kronos Nederland en ProDutch Hosting vraag ik u of u gebruikt wilt gaan maken van de producten en diensten van ProDutch Hosting BV. De verhuizing van uw bestaande hostingdiensten kunnen wij volledig en kosteloos voor u verzorgen. Ik bied u daarbij de aanbieding om over te stappen op onze “Fault-Tolerant Cloud Hosting” server producten voor dezelfde prijsstelling.

Om u duidelijkheid te geven wat u van ons kunt verwachten heb ik getracht dit voor u zo duidelijk mogelijk weer te geven in onderstaand overzicht:
ProDutch Hosting BV REDUNIX / Kronos Nederland BV
DataCenter lokatie(s) GrafiX – Capelle a/d IJssel
GrafiX – Alphen a/d Rijn
WeDare – Capelle Rivium
R-iX – Rotterdam Eigen DC – Rotterdam (2500m2)
Netwerk Nederlands, 8x1Gbit/s Europees, Multi-Gbit/s,
partly 10Gbit/s (Frankfurt)
Personeel Sam Terburg (Linux,Cloud support) + voltallig supportdesk (linux,windows,cloud)

Chris de Klerck? (Linux support) Fred Arendse (Directeur)
Remco Langelaar (administratie)
John Gadella (windows support)
Sander Votel (windows support)
Arjan Bijnen? (Linux support)
Techniek/Expertise Linux (debian,redhat/centos)
VMware vCloud Microsoft Windows
ControlPanel DirectAdmin Plesk (primaire nieuwe focus)
DirectAdmin (bestaande situatie)
Producten/Prijzen REDUNIX producten +
Clustering/Cloud (zie www.produtch.nl)
Zie www.redunix.nl

Support SLA gelijkwaardig aan REDUNIX,
24/7 bereikbaar voor storingen
IP-Ranges ProDutch + REDUNIX
(managed & owned by Panther-IT) REDUNIX + ATN-Networks
Domeinnamen Uw eigendom, verhuisbaar.
Genoemde REDUNIX specs zijn gebaseerd op laatst vernomen informatie en kunnen alweer verouderd/gewijzigd zijn.
Personeel met een vraagteken (“?”) erachter zijn gebaseerd op verwachtingen
Schuin gedrukte tekst duidt op een toekomstige realisatie op kort termijn
Meer informatie over ProDutch Hosting BV vindt u binnenkort onze website www.produtch.nl.
Voor vragen kunt u mij persoonlijk bereiken op 06.55194913 en sam@produtch.nl.
Als u van onze dienstverlening gebruik wenst te maken vraag ik u met mij contact op te nemen om de details te bespreken.


Hopende van u te mogen vernemen verblijf ik,

Sam Terburg
Directeur ProDutch Hosting BV


p.s.: Inmiddels hebt u ook een brief ontvangen van de heer Arendse van Kronos Nederland waarin zaken in een onheus daglicht worden geplaatst.
Ik ga in deze brief hier niet inhoudelijk op in. Ik sta open voor een persoonlijk open en eerlijk gesprek met u waarin u uw vragen kunt stellen. U kunt mij hiervoor bereiken op 06.55194913.

studio
27/08/10, 18:26
@blackmesa Bedankt voor je aanbod! Goed om te horen dat er nog 'buren' hulp bestaat!

blackmesa
27/08/10, 18:26
@EdwinBlum
die brief kennen wij allemaal inmiddels wel denk ik ;)

Eduard61
27/08/10, 18:26
@Blackmesa

Ik snap het nog niet helemaal. Op mijn contract staat: "Dedicated server. incl. Colocated Hosting".

EdwinBlum
27/08/10, 18:26
We hebben onderstaand bericht al verzonden aan Produtch:

Beste,

Aangezien Redunix uit de lucht en onbereikbaar is, richt ik dit bericht aan u.

Onze server (Redunix) is onbereikbaar, evenals de site van Redunix.
Na de berichtgeving van de kant van dhr. Arendse en aanvullend de berichtgeving van dhr. Terburg, hoop ik dat het een ‘gewone’ storing betreft en niet een moedwillig veroorzaakte storing i.v.m. de zakelijke conflicten tussen Redunix/Kronos/Produtch.

Ik hoop dat jullie ons duidelijkheid kunnen verschaffen, zodat we zsm weer online zijn!

Met vriendelijke groet,

Edwin Blüm

Geen reactie gehad, maar vervolgens staat wel onderstaand bericht op hun site:

Het is te betreuren dat REDUNIX op dit moment offline is.
Om toch enige REDUNIX klanten uit de brand te helpen heeft ProDutch Hosting de routering van de REDUNIX ip-adressen overgenomen. Deze zijn daarom op dit moment bereikbaar in het GrafiX Capelle a/d IJssel datacenter. U bent welkom. Deze hosting wordt u op dit moment vrijblijvend aangeboden

Wat een manier om het over de rug van je cliënten uit te spelen....

lvelve
27/08/10, 18:27
Robert,

Als je een eigen server hebt, kan deze vanmiddag nog her-activeerd worden.
Als je een dedicated server hebt - zoals je wellicht aangaf in je mailbericht? - dan kan dit niet, omdat die machines geen eigendom zijn van jou dan wel GrafiX.

Ik heb ook een eigen server, met een SLA3 contract. Hoe kan ik deze weer zeer snel laten activeren? Ik heb een mail gestuurd, maar kan geen mail terug ontvangen omdat deze ook binnenkomt op deze server.

Graag snel een reactie!

dj44
27/08/10, 18:28
Volgens mij staat mijn server ook op Spaanse Kubus. eigen server sla3. wel volledig managed.
Maar nog niet online. Wil dit zeggen dat hij toch in capelle hangt?
Kga nu niet direct naar Amsterdam rijden aangezien ik van Belgie kom.

blackmesa
27/08/10, 18:28
@Blackmesa

Ik snap het nog niet helemaal. Op mijn contract staat: "Dedicated server. incl. Colocated Hosting".

Ik neem aan dat je wel weet of je een server gekocht hebt?
Als je dat nooit gedaan hebt dan maak je dus gebruik van dedicated server

GrafiX
27/08/10, 18:30
[gsc #40247]

Beste,

U geeft in uw bericht aan;

Deze chaos is voor mij niet meer te ontwarren. Ik heb (had??) een dedicated
server, in eigendom. 1U zeg maar. Met een SLA3 contract.


Een eigen server kunnen we live brengen, een dedicated server helaas niet omdat dat geen eigendom is van ons.

blackmesa
27/08/10, 18:30
Volgens mij staat mijn server ook op Spaanse Kubus. eigen server sla3. wel volledig managed.
Maar nog niet online. Wil dit zeggen dat hij toch in capelle hangt?
Kga nu niet direct naar Amsterdam rijden aangezien ik van Belgie kom.

mailtje naar beheer@grafix.nl met de dnsnaam en/ of ip adres van dat ding. Dan kunnen zij vertellen waar deze hangt

EdwinBlum
27/08/10, 18:31
@EdwinBlum
die brief kennen wij allemaal inmiddels wel denk ik ;)

Haha oke...zag hem nog niet gepost in deze thread. No hard feelings? :smartass:

blackmesa
27/08/10, 18:32
Haha oke...zag hem nog niet gepost in deze thread. No hard feelings? :smartass:

niet naar jou toe nee :thumbup:

d-dig
27/08/10, 18:35
Zoals zovelen weet ik gewoon niet wat te doen.

Ik heb alle verhuismails van Sam Terburg (uit hoofde van Redunix) nagespit.

Ik blijk verhuisd te zijn volgens onderstaande mail:



Donderdag-op-vrijdag-nacht zullen wij servers uit de racks gfx-19, gfx-21 &
gfx-23 te POP2 (1e verdieping) te Capelle verhuizen naar racks gfx-3.9 &
gfx-3.10 te POP1 (begane grond).

Deze (gedwongen) verhuizing zat er al een tijdje aan te komen echter kregen wij vorige week van GrafiX het ultimatum dat we voor 1 juli verhuist moeten zijn. Vandaar dat het wat kort dag is dat ik u dit meldt.

Uw server zal voor langere periode die nacht offline zijn.
Als eerste wordt begonnen met rack gfx-19, waar de kleine SuperMicro (Easy) servers in hangen. Deze zal van ~0:00 tot ~02:00 uur offline zijn.
rack gfx-21, waar de grotere SuperMicro (Pro) server in hangen. Deze zal van
~01:30 tot ~03:30 offline zijn.
Vervolgens rack gfx-23 (linker), waar alle Colocatie servers in hangen. Deze zal van 03:00 tot 05:00 uur offline zijn.

Speciale handelingen tijdens de verhuizing kunt u aan ons doorgeven.
Het is aan te raden dat u zelf voor de verhuizing uw server softwarematig uitzet.

Uw toegangspasjes zullen omgezet worden van POP2 (1e) naar POP1 (bg).
Voor uw toekomstig bezoek:
De POP1 lokatie staat met een groot bord aangegeven.
Tevens staan er op de racks stickers met de aanduiding Panther-IT 3.9 & 3.10.
De rackdeur kunt u aan de bovenkant los klikken.
Verdere aanmeldprocedure blijft hetzelfde.

Na de verhuizing krijgt u van ons nieuwe technische gegevens.
Powerswitchgegevens zullen daarbij voornamelijk veranderen.

Wilt u liever zelf uw server verhuizen dan bent u die nacht meer dan welkom.
Wij begeleiden u dan waar nodig.



Ik zit dus blijkbaar in Capelle.

Nu wil ik de server weer online hebben. Dat zou ik liefst gewoon bij Redunix doen, maar ik snap / weet nu echt niet meer wat de status van Redunix is. Is dat een voor mij nu onbekende club mensen? Destijds was het altijd getekend door Sam terburg.


Ik heb destijds een heel flink bedrag betaald voor een server, die werd of wordt draaiend gehouden met een SLA 3 contract.


De welkomstbrief van destijds:

Geachte heer xxxx,

Hierbij heten wij u van harte welkom als klant bij Redunix.

U heeft bij ons de volgende producten en diensten afgenomen:
• Dedicated Server
• incl. Colocated Hosting - 1U
• SLA3 incl. powerswitch, serial console, monitoring & backup

Facturering zal geschieden naar:

xxx
xxx
xxx

U heeft gekozen voor de SLA3 management dienst.
U geniet daarbij van het meest complete server hosting pakket wat er op de markt verkrijgbaar is.
Dit pakket bevat:

U heeft gekozen voor de SLA3 management dienst.
U geniet daarbij van het meest complete server hosting pakket wat er op de markt verkrijgbaar is.
Dit pakket bevat:
• 24/7 Beheer & Support door REDUNIX
• Aansluiting op de PowerSwitch waardoor vanaf afstand de server gereboot kan worden
• Aansluiting op de Serial Console server waardoor out-of-band management mogelijk is
• PXE boot waardoor out-of-band installatie of rescue CD's uitgevoerd kunnen worden vanaf het netwerk
• Monitoring: REDUNIX wordt binnen kantoortijd per email en daarbuiten per sms op de hoogte gesteld als uw server of 1 van de onderdelen/services daarvan niet meer werken. U heeft de mogelijkheid om per email hiervan op de hoogte gebracht te worden.
• Dagelijkse backups naar een offsite lokatie

Bijgevoegd vindt u de technische gegevens behorende bij al deze diensten.

Mocht u toegang willen tot uw server(s), dan dient u dit van te voren bij ons aan te melden.
Vervolgens dient u zich bij de balie van het datacenter te identificeren met een geldig identiteitsbewijs.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u een email sturen naar support@redunix.nl of bellen naar 010.7142100.
Heeft u buiten kantoortijd een storing aan uw server of u wilt ons dringend bereiken dan kunt u hetzelfde nummer bellen. U dient dan echter een voicemail achter te laten. Wij bellen dan vrijwel direct terug.

jobd
27/08/10, 18:37
Grafix: ik wil mijn eigen server op komen halen, REDUNIX kan mij kennelijk geen toegang meer geven en jullie zijn telefonisch onbereikbaar (en ja, ik heb ook al gemaild)

blackmesa
27/08/10, 18:39
Zoals zovelen weet ik gewoon niet wat te doen.

Ik heb alle verhuismails van Sam Terburg (uit hoofde van Redunix) nagespit.

Ik blijk verhuisd te zijn volgens onderstaande mail:






Ik zit dus blijkbaar in Capelle.

Nu wil ik de server weer online hebben. Dat zou ik liefst gewoon bij Redunix doen, maar ik snap / weet nu echt niet meer wat de status van Redunix is. Is dat een voor mij nu onbekende club mensen? Destijds was het altijd getekend door Sam terburg.


Ik heb destijds een heel flink bedrag betaald voor een server, die werd of wordt draaiend gehouden met een SLA 3 contract.


De welkomstbrief van destijds:

d-dig;
als hij in capelle hangt kun je hem laten heraansluiten door grafix (beheer@grafix.nl) of je moet een andere club zoeken die dat ding voor je aansluit.
je krijgt in beide gevallen nieuwe ip-adressen dus je dns moet aangepast.
aangezien redunix niet opneemt moet je je keuze maken: wachten of actie.

GrafiX
27/08/10, 18:40
Grafix: ik wil mijn eigen server op komen halen, REDUNIX kan mij kennelijk geen toegang meer geven en jullie zijn telefonisch onbereikbaar (en ja, ik heb ook al gemaild)

Beste,

Wat is je ticketnummer? Dan reageer ik daar op - indien nog niet gedaan.

Bart L
27/08/10, 18:41
Grafix, bijzonder netjes dat jullie hierop reageren.. Ik heb dit soort situaties in andere DC's meegemaakt, en mensen zien springen bij een receptie inclusief politie, maar die kwamen niet verder.. Jullie proberen in ieder geval mee te denken, positief.

jobd
27/08/10, 18:45
Beste,

Wat is je ticketnummer? Dan reageer ik daar op - indien nog niet gedaan.

Had ik maar een ticketnummer. Heb niets teruggehad.

GrafiX
27/08/10, 18:45
Had ik maar een ticketnummer. Heb niets teruggehad.

Dan is je bericht niet ontvangen, want je krijgt automatisch een ticketnummer.
Forward je bericht even naar beheer@grafix.nl dan pak ik hem direct op.

studio
27/08/10, 18:46
Als GrafiX onze eigen server met SLA3 contract weer on line kan brengen hoor ik graag hoe en wanneer dat kan.

Ik vraag me af wat er zou gebeuren met KPN als Tele2 zijn huur niet zou betalen en KPN daarop de stekker uit het Tele2 netwerk zou trekken. Of gaat deze vergelijking niet op?

iemand?

d-dig
27/08/10, 18:47
@Grafix, ik sta enigzins met de rug tegen de muur. Was bijzonder content met dienstverlening door Redunix, maar moet nu kiezen.

Redunix laat niets van zich horen dus indien mogelijk, en de server staat idd in Capelle (volgens mij is dat zo) wil ik hem weer online hebben. Hoe ga ik 100% zeker zijn dat dit aanbod geldt (dat de server inderdaad in Capelle staat)?

Aanbod qua financien is prima, dus dit is een reeele optie. Alleen geen idee of SLA3/Redunix dan overeen komt met het door u gebodene.

ticketnr was [GSC #40254] - misschien kunt u mij en anderen hiermee helpen.

dj44
27/08/10, 18:47
mailtje naar beheer@grafix.nl met de dnsnaam en/ of ip adres van dat ding. Dan kunnen zij vertellen waar deze hangt

Blijkbaar niet, net gedaan, enkel met een label, kunnen ze dat terug vinden

wjhuls
27/08/10, 18:49
De welkomstbrief van destijds:

Ik heb exact hetzelfde in mijn welkomstmail staan. Dus Dedicated Server, incl. Colocated Hosting - 1U, SLA3 incl. powerswitch, serial console, monitoring & backup

Betekent dit nu wel of niet dat Grafix mij online kan krijgen?

Die 89 euro heb ik al tig keer verloren met de downtime van vandaag, dus die heb ik er graag voor over.

GrafiX
27/08/10, 18:49
Ik heb exact hetzelfde in mijn welkomstmail staan. Dus Dedicated Server, incl. Colocated Hosting - 1U, SLA3 incl. powerswitch, serial console, monitoring & backup

Betekent dit nu wel of niet dat Grafix mij online kan krijgen?

Die 89 euro heb ik al tig keer verloren met de downtime van vandaag, dus die heb ik er graag voor over.

Beste, nee dat lukt helaas niet. Dit heb ik reeds vermeld in mijn reacties op uw bericht.
Als het om een dedicated server gaat ( eigendom van Redunix, niet van GrafiX noch klant ) dan kunt u deze dedicated server bij een andere partij aanvragen. GrafiX biedt deze dienst helaas niet.

Snef
27/08/10, 18:51
Zou toch fijn zijn als we weer even bij de dedicated servers zouden kunnen komen.... Als is het maar even een prive verbinding oid...

wjhuls
27/08/10, 18:52
Beste, nee dat lukt helaas niet. Dit heb ik reeds vermeld in mijn reacties op uw bericht.
Als het om een dedicated server gaat ( eigendom van Redunix, niet van GrafiX noch klant ) dan kunt u deze dedicated server bij een andere partij aanvragen. GrafiX biedt deze dienst helaas niet.

Okey, prima, maar welke partij kan per vanavond (of doe eens gek: morgen) de boel overnemen? Ik kan niet bij mijn backups, aangezien die ook door redunix zijn gemaakt.

Qweb is ook niet te bereiken.

no1san
27/08/10, 18:53
Mail verzonden naar beheer@grafix.nl met de 3 ip adressen van mijn servers.
grootste zorg is de sql server die off-line is. (is ook meteen de duurste server)

Mr. F.
27/08/10, 18:54
Okey, prima, maar welke partij kan per vanavond (of doe eens gek: morgen) de boel overnemen? Ik kan niet bij mijn backups, aangezien die ook door redunix zijn gemaakt.

Qweb is ook niet te bereiken.

Ik vrees dat alleen RedUnix toegang tot die gegevens heeft.
Dus zolang wij RedUnix niet te pakken kunnen krijgen kunnen we niks met onze gegevens.

Met andere woorden: Toch maar snel andere hosting regelen.

Boyke
27/08/10, 18:54
Als je zelf de kennis niet hebt om om te nummeren heb ik wellicht dit weekend nog wel een "gaatje" vrij.

Overigens heb ik het vermoeden dat Qweb ook in het "complot" zit.

wjhuls
27/08/10, 18:55
Ik vrees dat alleen RedUnix toegang tot die gegevens heeft.
Dus zolang wij RedUnix niet te pakken kunnen krijgen kunnen we niks met onze gegevens.

Met andere woorden: Toch maar snel andere hosting regelen.

Ja, maar wat moet ik op die servers zetten als al mijn data bij redunix staat...?

beta1
27/08/10, 18:56
Zoals zovelen weet ik gewoon niet wat te doen.

Ik heb alle verhuismails van Sam Terburg (uit hoofde van Redunix) nagespit.

Ik blijk verhuisd te zijn volgens onderstaande mail:

Ik zit dus blijkbaar in Capelle.

Nu wil ik de server weer online hebben. Dat zou ik liefst gewoon bij Redunix doen, maar ik snap / weet nu echt niet meer wat de status van Redunix is. Is dat een voor mij nu onbekende club mensen? Destijds was het altijd getekend door Sam terburg.


http://www.produtch.nl/contact.shtml

staat een 06 nummer bij, ik heb Sam gesproken op dat nummer en me servertje blijft gewoon in de lucht wat ik van hem begreep

Mr. F.
27/08/10, 18:56
Ja, maar wat moet ik op die servers zetten als al mijn data bij redunix staat...?

In ieder geval zorgen dat je e-mailadressen weer bereikbaar zijn, en een holding-pagina plaatsen met de mededeling dat e.e.a. onbereikbaar is.

lvelve
27/08/10, 18:59
@Grafix
Super dat jullie nog steeds reageren op dit forum. Ik heb zonet ook een mail gestuurd om mijn server weer online te krijgen. Kunnen jullie deze svp ook snel beantwoorden?

d-dig
27/08/10, 18:59
http://www.produtch.nl/contact.shtml

staat een 06 nummer bij, ik heb Sam gesproken op dat nummer en me servertje blijft gewoon in de lucht wat ik van hem begreep


"Het nummer dat u belde kan uitgeschakeld zijn, bladiebla, tuut, tuut, tuut......"

Ik zou willen dat ik hem kon bereiken, maar krijg niemand te pakken op dat nummer.

wjhuls
27/08/10, 19:00
"Het nummer dat u belde kan uitgeschakeld zijn, bladiebla, tuut, tuut, tuut......"

Ik zou willen dat ik hem kon bereiken, maar krijg niemand te pakken op dat nummer.

Idem hier... al meerdere keren geprobeerd vandaag...

madebymaus
27/08/10, 19:00
Vanmiddag met verbazing de vele posts hier zitten lezen.

Ook ik ben als kleine met reseller hosting de pineut.
Mijn contract met RU Zal zeker nav deze zoveelste storingen verbroken worden/niet verlengd.
Met veel geluk had ik gister een Backup zien lopen naar mijn eigen FTP server.

Sinds half 5 vanmiddag in contact met Cyverserv. Een provider die netjes reageerde en voor mij NU OP DIT MOMENT aan het werk is om te kijken of mijn BU's teruggezet kunnen worden.

Momenteel dus even de lof voor www.cyberserv.nl

Maurice
a.k.a MadeByMaus

wjhuls
27/08/10, 19:02
Beste, nee dat lukt helaas niet. Dit heb ik reeds vermeld in mijn reacties op uw bericht.
Als het om een dedicated server gaat ( eigendom van Redunix, niet van GrafiX noch klant ) dan kunt u deze dedicated server bij een andere partij aanvragen. GrafiX biedt deze dienst helaas niet.

Het is jullie ook gelukt de boel uit te schakelen, dus waarom lukt het niet om de boel weer in te schakelen... Inmiddels is toch wel duidelijk dat er zeer veel personen/bedrijven gedupeerd worden, maar dat die man van Kronos/Redunix/etc nergens wakker van ligt?

Je kan ook denken: 'van een kale kip kan je niet plukken, laten we dan iig de gedupeerden de gelegenheid geven om hun data veilig te stellen en de verbinding (tijdelijk) weer herstellen'.

d-dig
27/08/10, 19:03
Grafix kan dit doen maar je moet het label van je server doorgeven. Ik weet van geen label dus dat schiet niet op. Ze kunnen hem dan niet lokaliseren. Enige dat ik weet is dat het een Dell PowerEdge 860 is, en het beheer van dat ding geschiedde met remote hands, ik had een SLA3 (wat nu weinig waard blijkt).

Dit loopt dus allemaal op niks uit. Ergens staat mijn server in een datacenter, maar het stekkertje zit er niet in. Om gek van te worden. Niemand die er iets over te zeggen kan hebben is bereikbaar. Andere partijen willen wel maar kunnen het kreng dan niet vinden.

Daarnaast: het beheer is nog altijd bij Redunix. Maar die zitten fysiek in rotterdam, daar zijn Sam en Chris nu bezig als ik terug lees. En mijn server schijnt dan weer in Capelle te staan, echt, dit is niet meer te volgen. De partij die NU Redunix is, moet mijn server toch weer online kunnen krijgen? Enige is toch dat Sam daar weg is? En anders moet Sam mijn server toch gewoon weer aan kunnen zetten? Hoe zit het nou?

GrafiX
27/08/10, 19:04
Het is jullie ook gelukt de boel uit te schakelen, dus waarom lukt het niet om de boel weer in te schakelen... Inmiddels is toch wel duidelijk dat er zeer veel personen/bedrijven gedupeerd worden, maar dat die man van Kronos/Redunix/etc nergens wakker van ligt?

Je kan ook denken: 'van een kale kip kan je niet plukken, laten we dan iig de gedupeerden de gelegenheid geven om hun data veilig te stellen en de verbinding (tijdelijk) weer herstellen'.

Beste Wilbert,

Zoals tevens eerder vermeld hebben wij geen zicht op de data die op servers gehost staan. Dit inclu de servers die eigendom zijn van Redunix.
Als je een backup van de data hebt, dan kun je deze plaatsen op een (dedicated)server van een willekeurige provider.
Wij kunnen helaas niets voor je betekenen, sorry.

Boersma
27/08/10, 19:06
Geachte heren/dames,

Ik heb een site bij RedUnix en wil deze (incl. emailadressen) graag verhuizen naar Solcon.
Nu zegt Solcon dat ik daarvoor een Tokon (ofzo) nummer nodig heb.
Hoe kom ik nu aan dat nummer nu RedUnix plat ligt?
Het betreft het domein www.wboersma.nl

Weten jullie dit of kan iemand me helpen?
Alvast hartelijk dank!
PS: Vandaag ook hele dag online en email is door Sam van Horde overgezet naar RoundCube maar beiden zijn niet bereikbaar evenals mijn website.

Speknek
27/08/10, 19:07
Ik verwacht dat voor alle betrokken partijen er zware consequenties aanhangen.
Grafix gaat het de kop kosten, hun actie van vandaag is niet goed te praten. Ze hebben ook een verantwoordelijkheid en die hebben ze niet genomen naar honderden (kleine)ondernemers. Redunix en Sam hebben zichzelf om zeep geholpen. Het is een wijze les vandaag, dit gaat mij nooit meer gebeuren dat weet ik wel. Maar ik ben er wel ziek van!

Boersma
27/08/10, 19:08
@Grafix: kunt u mij ook helpen (zie mijn bericht bovenaan deze pagina)?

Speknek
27/08/10, 19:09
@Grafix: kunt u mij ook helpen (zie mijn bericht bovenaan deze pagina)?

Ja dat kunnen ze: Stekkers weer inpluggen!

wjhuls
27/08/10, 19:10
Beste Wilbert,

Zoals tevens eerder vermeld hebben wij geen zicht op de data die op servers gehost staan. Dit inclu de servers die eigendom zijn van Redunix.
Als je een backup van de data hebt, dan kun je deze plaatsen op een (dedicated)server van een willekeurige provider.
Wij kunnen helaas niets voor je betekenen, sorry.

Reageer ook eens op mijn laatste voorstel dan. Als je de boel af kan sluiten, kan je de boel toch ook (tijdelijk) weer aansluiten?

Ik vind het de grootste flauwekul dat jullie nu doen of jullie er niks aan kunnen doen. Begrijp me goed, ik snap best dat jullie richting Red Unix daadkrachtig willen overkomen, maar als een ding duidelijk is, is dat de gedupeerden vooral in de laag onder Red Unix zitten. Jullie doen of jullie het heel vervelend vinden voor ons, maar de knop weer omzetten is blijkbaar onmogelijk.

GrafiX
27/08/10, 19:10
Ik heb uw server gevonden - er zit een label op. Ik reply via het ticket.


Grafix kan dit doen maar je moet het label van je server doorgeven. Ik weet van geen label dus dat schiet niet op. Ze kunnen hem dan niet lokaliseren. Enige dat ik weet is dat het een Dell PowerEdge 860 is, en het beheer van dat ding geschiedde met remote hands, ik had een SLA3 (wat nu weinig waard blijkt).

Dit loopt dus allemaal op niks uit. Ergens staat mijn server in een datacenter, maar het stekkertje zit er niet in. Om gek van te worden. Niemand die er iets over te zeggen kan hebben is bereikbaar. Andere partijen willen wel maar kunnen het kreng dan niet vinden.

Daarnaast: het beheer is nog altijd bij Redunix. Maar die zitten fysiek in rotterdam, daar zijn Sam en Chris nu bezig als ik terug lees. En mijn server schijnt dan weer in Capelle te staan, echt, dit is niet meer te volgen. De partij die NU Redunix is, moet mijn server toch weer online kunnen krijgen? Enige is toch dat Sam daar weg is? En anders moet Sam mijn server toch gewoon weer aan kunnen zetten? Hoe zit het nou?

GrafiX
27/08/10, 19:12
Dedicated servers of shared hosting kunnen wij helaas niet activeren. Dit staat op servers van Redunix en is niet ons eigendom.

Indien Redunix eindelijk aan haar betalingsverplichtingen gaat voldoen dan kunnen we alle apparatuur weer activeren.
Het is voor ons _onmogelijk_ om apparatuur individueel te activeren omdat wij _geen_ zicht hebben op de data op de server, of überhaupt het type server en bijbehorende dienstverlening zelf.

Boersma
27/08/10, 19:14
Houdt dat in dat mijn site dus op een Dedicated servers of shared hosting staat?
Het zegt mij namlijk niks, ben niet thuis in de hardware.

Hoe moet ik nu een verhuizing regelen dan? Of kan ik die tokon onzeilen? (dat verplichte nummer dat ik voor de verhuizing nodig heb).

megageek
27/08/10, 19:15
Wij hebben net alle servers daar weggehaald. Gelukkig hadden we zelf al een maan geleden een nieuw rek bij en ander data center gehuurd en gevuld waardoor we nu dus snel weer terug online kunnen. We hebben dit wel voelen aankomen maar door mooie praatjes toch (onterecht) gerustgesteld gevoeld.

Als er mensen in nood zitten kan ik tijdelijk wel een gratis virtual server regelen. Voor bijvoordeeld tijdelijke data opslag. Het moment dat er namelijk een curator bij gaat komen kun je helemaal nergens meer bij en kun je fluiten naar je data...

Boersma
27/08/10, 19:16
Heeel toevallig gisteren en vandaag (vanmorgen voor 10.00 uur) alle data veilig gesteld, alleen wil ik nu dus verhuizen naar een ander maar heb dat Tokon nummer nodig....

madebymaus
27/08/10, 19:16
Het is voor ons _onmogelijk_ om apparatuur individueel te activeren omdat wij _geen_ zicht hebben op de data op de server, of überhaupt het type server en bijbehorende dienstverlening zelf.

Volgens mij gaat het om ALLE klanten muv diegenen die nu al hun server hebben weggehaald, dus ALLES gewoon weer (al dan niet tijdelijk) aanzetten.

Kunnen de klanten van RU er weer (even) bij om de backup te maken en t downloaden.

wjhuls
27/08/10, 19:17
Volgens mij gaat het om ALLE klanten muv diegenen die nu al hun server hebben weggehaald, dus ALLES gewoon weer (al dan niet tijdelijk) aanzetten.

Kunnen de klanten van RU er weer (even) bij om de backup te maken en t downloaden.

Tja, volgens mij begrijpt iedereen het, behalve Grafix...

Boersma
27/08/10, 19:18
Waat draait dit dan op: http://web07.shared.redunix.net/roundcube/

no1san
27/08/10, 19:19
d-dig top dat ze je server hebben gevonden.
Ik ben nog steeds een dure server kwijt.
Studio ook?

d-dig
27/08/10, 19:20
Mijn server is boven water, ik reis verm. af naar Capelle om hem weer online te brengen. Met dank aan Grafix.

Je moet wat, dit lijkt de beste optie. Hoe het zit met licenties (Direct Admin lifetime, enzovoorts) heb ik ook geen benul van, dus dat gaat nog best een gedoe worden vrees ik. Ook het onderhoud (relatief oude Fedore 6 bak). We'll see.

Speknek
27/08/10, 19:21
Dedicated servers of shared hosting kunnen wij helaas niet activeren. Dit staat op servers van Redunix en is niet ons eigendom.

Indien Redunix eindelijk aan haar betalingsverplichtingen gaat voldoen dan kunnen we alle apparatuur weer activeren.
Het is voor ons _onmogelijk_ om apparatuur individueel te activeren omdat wij _geen_ zicht hebben op de data op de server, of überhaupt het type server en bijbehorende dienstverlening zelf.

Gewoon de boel even weer aanzetten kunnen wij onze data downloaden jullie hebben je punt gemaakt. Je laat niet 400 mensen in de kou staan, dat maak je niet.

GrafiX
27/08/10, 19:21
Tja, volgens mij begrijpt iedereen het, behalve Grafix...

Begrijpt u het begrip "backup"?

Het is onmogelijk om alle servers opnieuw aan te zetten. Daarbij worden ze niet zondermeer bereikbaar, omdat Redunix een groot gedeelte van het netwerk zelf verzorgde.
De fysieke kabels tussen de locaties zoals deze aangeboden werden door ons zijn tevens op 3 lokaties losgekoppeld.

Het "even" aansluiten is dus helaas niet "even".

De kern van de zaak is simpel; REDUNIX moet zich houden aan haar betalingsverplichtingen. Immers, REDUNIX houdt u daar ook aan. Indien de dienstverlening stopt die u afneemt bij uw leverancier ( REDUNIX ) dan dient u haar te benaderen.

De communicatie vanuit GrafiX op een publiekelijk forum is wat dat betreft "service" en wordt gedaan uit coulance.

Speknek
27/08/10, 19:24
Even afsluiten was ook niet moeilijk, ik en vele met mij hebben nu een heel erg groot probleem. Boze klanten, mijn eigen webwinkel plat, ik kan geen BTW aangifte doen enzovoort. U moet ons helpen!

Mr. F.
27/08/10, 19:26
Even afsluiten was ook niet moeilijk, ik en vele met mij hebben nu een heel erg groot probleem. Boze klanten, mijn eigen webwinkel plat, ik kan geen BTW aangifte doen enzovoort. U moet ons helpen!

Als ik eventjes het hierbij voor Grafix op mag nemen:
Zij "moeten" juridisch gezien helemaal niets, en ik vind het van hen uit al erg mooi dat zij de klanten met colo's helpen.

Dat ik hier zelf als dedi-klant niks aan heb is jammer, maar de schuld hiervoor ligt enkel en alleen bij RedUnix, aangezien zij de partij zijn die niet aan hun verplichtingen hebben voldaan,en waarschijnlijk kwam het afsluiten voor hen absoluut niet onverwacht.

d-dig
27/08/10, 19:26
Velen snappen inmiddels al lang niet meer waar precies welke verantwoordelijkheden en verplichtingen liggen. Redunix, Sam T. nog enige andere direct betrokkene heb ik hier nauwelijks voorbij zien komen met constructieve oplossingen. Ze zijn ook niet bereikbaar. Dit is een onnavolgbare kluwen, wij hebben enkel het belang dat onze servers bereikbaar zijn, elk uur onbereikbaarheid is enorm gezichtsverlies voor veel mensen.

wjhuls
27/08/10, 19:27
Begrijpt u het begrip "backup"?

Het is onmogelijk om alle servers opnieuw aan te zetten. Daarbij worden ze niet zondermeer bereikbaar, omdat Redunix een groot gedeelte van het netwerk zelf verzorgde.
De fysieke kabels tussen de locaties zoals deze aangeboden werden door ons zijn tevens op 3 lokaties losgekoppeld.

Het "even" aansluiten is dus helaas niet "even".

De kern van de zaak is simpel; REDUNIX moet zich houden aan haar betalingsverplichtingen. Immers, REDUNIX houdt u daar ook aan. Indien de dienstverlening stopt die u afneemt bij uw leverancier ( REDUNIX ) dan dient u haar te benaderen.

De communicatie vanuit GrafiX op een publiekelijk forum is wat dat betreft "service" en wordt gedaan uit coulance.

En jullie weten net zo goed als wij dat de mensen van Red Unix nergens te bekennen zijn, dus dat wij met die herhaaldelijke tip helemaal niks kunnen. Coulance zou zijn dat jullie de boel weer (tijdelijk) inschakelen.

madebymaus
27/08/10, 19:28
Het aflsuiten/downgaan is volgens mij enkele uren geweest.
Ik denk dat menig klant van RU graag een 1 of 2 uur arbeidsloon wil betalen om "zijn" server (al dan niet van RU) weer 'even' aan te hebben.

Uiteraard is het aardig dar er in een openbaar forum door Grafix (en andere) gereageerd wordt, maar het levert ook vast wel klanten op

studio
27/08/10, 19:28
Weet iemand of je naar de Spaanse Kubus kunt bellen? Heeft iemand een telefoonnummer?

wabraas
27/08/10, 19:28
Ik heb afgelopen donderdag avond een mail gekregen van e.e.a sam met een warrig verhaal over fusie, overname, datacentre enz enz.
Wat mij nogal verontrust is dat ik sinds vanmorgen 11:43 geen mail meer ontvang op geen enkele domein (ik heb er 3 bij redunix staan) ook de website's zijn onbereikbaar.
De webstite van redunix niet meer bereikbaar is.

wjhuls
27/08/10, 19:28
Als ik eventjes het hierbij voor Grafix op mag nemen:
Zij "moeten" juridisch gezien helemaal niets, en ik vind het van hen uit al erg mooi dat zij de klanten met colo's helpen.

Dat ik hier zelf als dedi-klant niks aan heb is jammer, maar de schuld hiervoor ligt enkel en alleen bij RedUnix, aangezien zij de partij zijn die niet aan hun verplichtingen hebben voldaan,en waarschijnlijk kwam het afsluiten voor hen absoluut niet onverwacht.

Schuld oke, maar voor ons is Grafix momenteel de enige die ons probleem kan verhelpen. Dat heeft niks te maken met schuld, maar wel met verantwoordelijkheidsgevoel.

madebymaus
27/08/10, 19:30
@Wabraas

Lees de 26 voorgaande pagina's.

By The Way heb ik never een mail gezien van Sam om RU.
Maja ik schijn na 3 of 4 keer al toegezegd nog steeds niet op een maillijst te staan.
Of ze kenden mijn email niet ;-)

GrafiX
27/08/10, 19:30
En jullie weten net zo goed als wij dat de mensen van Red Unix nergens te bekennen zijn, dus dat wij met die herhaaldelijke tip helemaal niks kunnen. Coulance zou zijn dat jullie de boel weer (tijdelijk) inschakelen.

Beste Wilbert,

Ik ben zeer bewust van de schade die dit oplevert voor u(w website), en de websites van anderen.
Echter, ik mag aannemen dat u de adverteerders van uw website ook afsluit indien zij zich consequent en maanden lang niet houden aan betalingen dan wel betalingsafspraken.
Gevolgschade voor derden is vrijwel altijd een feit en een pijnlijk begrip.
Indien de door u gekozen leverancier zich aan haar afspraken had gehouden - of wellicht ook correct en tijdig had gecommuniceerd naar haar relaties - dan had het niet zo ver hoeven komen.

Ik betreur de situatie zeer, maar ik kan hier nu niet dieper op ingaan in verband met de huidige werkzaamheden en toekomstige juridische stappen. Excuses hiervoor.

megageek
27/08/10, 19:31
Ik denk niet dat tijdelijk aanzetten gaat helpen, want nadat de boel weer dichtgaat zullen er nog steeds veel mensen zijn die niks weg hebben kunnen halen. Wat volgens mij nu het slimste is is om er langs te gaan... Er waren net nog mensen aanwezig die bezig waren hun servers weg te halen.

BsHosting
27/08/10, 19:31
Even afsluiten was ook niet moeilijk, ik en vele met mij hebben nu een heel erg groot probleem. Boze klanten, mijn eigen webwinkel plat, ik kan geen BTW aangifte doen enzovoort. U moet ons helpen!

Hoe erg het ook is, als er niet betaald word volgt afsluiting dat doet ieder bedrijf.
Je kan de ene niet de schuld gaan geven van het niet nakomen van de verplichtingen van de ander.


En jullie weten net zo goed als wij dat de mensen van Red Unix nergens te bekennen zijn, dus dat wij met die herhaaldelijke tip helemaal niks kunnen. Coulance zou zijn dat jullie de boel weer (tijdelijk) inschakelen.

Even bot maar Grafix heeft niks met jullie te maken jullie zijn klant van Redunix en niet anders.
Moet grafix elke server gaan doorspitten om te kijken wat van wie is.

Dat recht hebben ze niet en kunnen ze ook juridisch niet hardmaken.

Dus wil je online dan maak een vuist schakel een advocaat in en dagvaard die 2 personen.

Je begint hier nu tegen een partij te mekkeren die alleen maar met onbetaalde rekeningen zit van Redunix nogmaals Grafix doet geen zaken met jullie dus kan je niks gaan eisen van hun.

Mr. F.
27/08/10, 19:31
Schuld oke, maar voor ons is Grafix momenteel de enige die ons probleem kan verhelpen. Dat heeft niks te maken met schuld, maar wel met verantwoordelijkheidsgevoel.

Klopt, maar waarom je verantwoordelijk voelen voor iets waar je niet voor verantwoordelijk bent?

Ik zou het ook hartstikke fijn vinden als ze het deden, maar hier zijn natuurlijk wel weer kosten aan verbonden die waarschijnlijk niet door RU betaald gaan worden. Dus ik kan me alleszins voorstellen dat Grafix hier niet in wil investeren, aangezien zij hier niets voor terug krijgen.

Al ben ik het wel eens met madebymaus: Als ik mijn data maar terugkrijg, als ik daar een derde partij (bv grafix) voor zou moeten betalen, geen probleem. Die kosten vorder ik wel weer terug van RedUnix.

We Dare
27/08/10, 19:32
Weet iemand of je naar de Spaanse Kubus kunt bellen? Heeft iemand een telefoonnummer?

De Spaanse Kubus is een verzamelgebouw, toegang wordt geregeld door de partij waar je zaken mee doet in dit geval RedUnix/IPphone.

mol4
27/08/10, 19:32
Als ik eventjes het hierbij voor Grafix op mag nemen:
Zij "moeten" juridisch gezien helemaal niets, en ik vind het van hen uit al erg mooi dat zij de klanten met colo's helpen.

Dat ik hier zelf als dedi-klant niks aan heb is jammer, maar de schuld hiervoor ligt enkel en alleen bij RedUnix, aangezien zij de partij zijn die niet aan hun verplichtingen hebben voldaan,en waarschijnlijk kwam het afsluiten voor hen absoluut niet onverwacht.

Ja 'juridisch' zal het allemaal wel kloppen. En misschien hopen ze dat de vele kleine klantjes (net als ik ben) iets tegen RedUnix gaan beginnen. Nou, vergeet het maar, de enige gedupeerden zijn de klanten van RedUnix, en het meest getroffen diegene die een website of dedicated server hebben draaien dus de kleine klantjes. Echt tof geregeld hoor..

Speknek
27/08/10, 19:33
Ik denk dat wij als gedupeerden een blok kunnen vormen tegen Grafix, na deze dag moeten hun ook weer verder. Het kan mij op dit moment niet echt veel schelen wie gelijk heeft ik wil bij mijn data. En de sleutel ligt bij Grafix. Dus online die handel, Grafix moet wel in het achterhoofd houden dat wij gedupeerden voor een stortvloed van negatieve publiciteit kunnen zorgen `In 1999 zijn wij begonnen als kleinschalig Internet hostingbedrijf ` Dat kan je volgende maand alweer zijn. Jullie hebben Redunix als voorbeeld!

studio
27/08/10, 19:33
d-dig top dat ze je server hebben gevonden.
Ik ben nog steeds een dure server kwijt.
Studio ook?

Inderdaad! het laatste nieuws is dat 'ie ergens in de Spaanse Kubus staat.

@no1san Gefeliciteerd!

d-dig
27/08/10, 19:34
F1 @ Grafix, we zijn zó dichtbij een definitieve oplossing voor m'n server. Kun je reageren op mijn laatste reactie, dan kan 1 blz. van een gitzwart boek dicht.

[GSC #40254]

madebymaus
27/08/10, 19:34
@Mr F
hoop dat er wat terug te vorderen is.
Maar kosten van een dag stroom er op kan met 200 klanten (Er vanuitgaande dat de rest het niet wil) toch nooit veel zijn

Maja ik ben weg en Cyberserv is nu aan het werk voor me.:thumbup::thumbup:

studio
27/08/10, 19:35
Was ik al bang voor! Kreeg het advies van GrafiX om te bellen. Redunix probeer ik de hele dag al te bellen. Triest.

Mr. F.
27/08/10, 19:35
Ja 'juridisch' zal het allemaal wel kloppen. En misschien hopen ze dat de vele kleine klantjes (net als ik ben) iets tegen RedUnix gaan beginnen. Nou, vergeet het maar, de enige gedupeerden zijn de klanten van RedUnix, en het meest getroffen diegene die een website of dedicated server hebben draaien dus de kleine klantjes. Echt tof geregeld hoor..


Ik denk dat wij als gedupeerden een blok kunnen vormen tegen Grafix, na deze dag moeten hun ook weer verder. Het kan mij op dit moment niet echt veel schelen wie gelijk heeft ik wil bij mijn data. En de sleutel ligt bij Grafix. Dus online die handel, Grafix moet wel in het achterhoofd houden dat wij gedupeerden voor een stortvloed van negatieve publiciteit kunnen zorgen `In 1999 zijn wij begonnen als kleinschalig Internet hostingbedrijf ` Dat kan je volgende maand alweer zijn. Jullie hebben Redunix als voorbeeld!

Mensen, en dan met name Speknek..
Laten we alsjeblieft dan een vuist maken tegen REDUNIX, en niet tegen Grafix dat hierin net zo hard gedupeerd is als wij. Vergeet niet dat zij ook al een bepaalde periode (2 maanden? misschien langer?) geen betalingen van RedUnix hebben ontvangen.

BsHosting
27/08/10, 19:36
Ik denk dat wij als gedupeerden een blok kunnen vormen tegen Grafix, na deze dag moeten hun ook weer verder. Het kan mij op dit moment niet echt veel schelen wie gelijk heeft ik wil bij mijn data. En de sleutel ligt bij Grafix. Dus online die handel, Grafix moet wel in het achterhoofd houden dat wij gedupeerden voor een stortvloed van negatieve publiciteit kunnen zorgen

Praat niet als een kip zonder kop man, De sleutel ligt niet bij Grafix maar bij Redunix die is je leverancier niemand anders.

En hoezo negatieve publiciteit voor Grafix, nogmaals die doen zaken met Redunix en die betaald al maanden niet dus gaat de stekker eruit, dat daardoor klanten offline gaan is de schuld van Redunix en niet van Grafix.

madebymaus
27/08/10, 19:37
Eens met MR F
Grafix kan een sleutel worden, dus misschien moeten die eens een kostenpost roepen.
Denk dat er velen wel geld voor over hebben (al dan niet verhaalbaar) om de data terug te krijgen.

Pantsy
27/08/10, 19:37
Wellicht om even het één en ander duidelijk te maken? Ik zie heel veel chaos waardoor de hele situatie onoverzichtelijk is geworden voor klanten met vragen.

Het is duidelijk dat er heel veel niet klopt in deze situatie, de chaos is compleet en volgens mij zal dit nog een staartje krijgen voor alle betrokken partijen.

Gebruik beheer@grafix.nl wanneer je een eigen server hebt gekocht en/of hebt opgehangen bij REDUNIX waarvan je _zeker_ weet dat deze in capelle aan de ijssel is onder gebracht, deze kan je vervolgens komen ophalen (lijkt mij).

Contacteer REDUNIX voor wanneer je een server huurt, hosting afneemt en/of domeinregistratie. Vraag mij niet hoe je REDUNIX kan bereiken, ik heb werkelijk geen idee. Mocht een medewerker van REDUNIX dit lezen, je kan altijd mij contacteren voor de juiste contact gegevens. Dit zal enkel duidelijkheid scheppen.

Ik wil daarom ook vragen aan de klanten van REDUNIX om niet als wanhoopsdaad continue door te vragen om duidelijkheid te krijgen van een partij zoals grafix. Niet enkel op WHT maar op elk mogelijk medium. Wat je vaak ziet in zeer benarde situaties zoals deze, dat mensen zoveel mogelijk informatie willen verkrijgen (wat logisch is) op de meeste uitéénlopende manieren (wat niet logisch is).

Ik heb zeker begrip voor de getroffen klanten van REDUNIX, laten we het wel proberen overzichtelijk te houden.

mol4
27/08/10, 19:37
@Mr F
hoop dat er wat terug te vorderen is.
Maar kosten van een dag stroom er op kan met 200 klanten (Er vanuitgaande dat de rest het niet wil) toch nooit veel zijn

Maja ik ben weg en Cyberserv is nu aan het werk voor me.:thumbup::thumbup:

Heb je een nummer van die mensen? Dit ging toch ook om een dedicated server?

no1san
27/08/10, 19:38
@no1san Gefeliciteerd!
Euh ik ben dus een server kwijt en weet niet waar die staat.
Alle details al naar graphix verzonden.

Zou verwachten dat de offline server bij de 2 andere servers staat vanwege de switch /crosskabel.
Op basis van ip adres zou een server toch te vinden moeten zijn?

wabraas
27/08/10, 19:38
Kan er iemand directe hulp bieden tot het verkrijgen van een verhuistoken voor de bij redunix gehoste websites.

Alvast bedankt

Boersma
27/08/10, 19:41
Niemand die weet hoe ik aan mijn Token nummer kom?
Zie dat wabraas hetzelfde wil.
Ik MOET dat nummer hebben!

Pantsy
27/08/10, 19:42
wabraas en boersma lees mijn post (4 omhoog).

Kom niet vragen om tokens, hosting accounts, data, dedicated servers. dit _heeft_ geen zin(!)

Anders zal dit resulteren in het sluiting van dit topic totdat er meer duidelijkheid van de partij zelf komt (REDUNIX)

studio
27/08/10, 19:43
@BsHosting Laten we het zakelijk houden.

Ik vond onlangs: Een curator kan ict-dienstverleners verplichten om hun diensten te blijven leveren aan een failliete klant. Dat staat in een wijzigingsvoorstel van de Faillissementswet. Een betalingsachterstand uit het verleden is geen grond waarop de leverancier zijn diensten mag staken. Ict-leveranciers zullen bij het sluiten van contracten nog beter moeten kijken met welke bedrijven ze in zee gaan, nu het aantal faillissementen toeneemt.

Read more: http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/outsourcing/3023728/1276946/dienstverlener-mag-failliete-klant-niet-afsluiten.html#ixzz0xpThN8Dnn

Geeft te denken.

mol4
27/08/10, 19:44
Kijk ff op http://www.webhostingtalk.nl/sidn/159611-houder-vraagt-token-niet-op-toch-verhuizing-opgestart.html
Schijnt dus via sidn.nl te kunnen als de andere partij in gebreke blijft

Boersma
27/08/10, 19:45
Oke duidelijk, dank!
Vond dit idd nu ook via deze:

https://www.sidn.nl/nc/over-nl/wijzigen-abonnement/veranderen-van-registrar/?sword_list[0]=token

En dan hoofdstukje 5 op die pagina.

BsHosting
27/08/10, 19:45
Falliet verklaard is iets anders dan maanden niet betalen en gewoon onder een andere naam verder gaan.

En het is een wetsvoorstel, klinkt altijd heel leuk maar de praktijk zal anders uitwijzen.

Lease een auto betaal 2 maanden niet wordt ie ook opgehaald weer, denk je dat je ook nog ff gratis door mag rijden dan.

studio
27/08/10, 19:46
@boersma Volgens mij kan je die alleen van je huidige provider krijgen. Ik leef met je mee.

T. Verhaeg
27/08/10, 19:49
MOD EDIT: goed bedoeld maar word _niet_ gewaardeerd om gratis diensten aan te bieden!

Ik lees namelijk al een tijdje mee, ben zelf gelukkig niet gedupeerd maar zullen ons best doen om een oplossing te bieden.

mol4
27/08/10, 19:50
Beste Moderator,
je hebt natuurlijk gelijk. Alleen is deze discussie het enige houvast voor mensen die nu zwaar gedupeerd zijn en waarvoor de situatie onduidelijk is. Als je een voorstel hebt om eenduidig te werk te gaan is dat goed, maar met helemaal niet meer reageren komen we ook niet verder. Er zijn blijkbaar toch al wat mensen met een eigen server geholpen .

no1san
27/08/10, 19:51
Snap dat het top[ic er niet duidelijke op word.
Ook snap ik de dedicated en shared hosting klanten.

Graphix heb ik ondertussen alle bekende details (Dell R300 + ip adres) verzonden maar vraag me af of die mijn vermiste server kunnen vinden.
Ik heb ook nog 2 servers online (de derde zou in hetzelde rack moeten staan)

Iemand enig idee hoe ik achter de locatie van die 2 servers kan komen?
(ook de http://server.bedrijf.colocated.redunix.net is nog steeds actief)

Alvast bedankt!
(maak me ernstig zorgen dat er iemand met mijn server naar buiten is gelopen)

d-dig
27/08/10, 19:53
@Grafix: ik wil best afreizen naar Capelle maar moet dan wel weten tot hoe laat ik daar terecht kan, dit is niet duidelijk. Het is nu chaos, maar zonder een bevestiging of ik daar over pakbeet anderhalf uur nog naar binnen kan, kan ik niet afreizen. Telefonisch zijn jullie niet bereikbaar dus vandaar even dit medium (wat een dag wat een avond)

Boersma
27/08/10, 19:55
Is dit dezelfde Sam?
http://maps.google.nl/?source=friendlink&q=51.993064%2C5.976489%28Locatie+van+Sam+Terburg+o m+19%3A48%2C3%2F7%29

madebymaus
27/08/10, 19:56
Voor de 'token' vragers,
Neem eens een kijkje op de SIDN pagina naar de contactadressen.
Bij mij staat er nl "Technische contactpersonen hostmaster@panther-it.nl"
Moet er nog achter aan en weet niet of je daar wat krijgt??

Mijn momentele actie is alles Backups (die ik gelukkig heb van gister) terug te laten zetten bij Cyberserv. ze zijn er nog steeds hard mee aan het werk voor me (en dat om 8 uur vrijdagsavonds)

foppo
27/08/10, 19:57
Ik kreeg zojuist het advies om m'n server op te halen:
je moet je server uit het failiette datacenter redunix/kronos ophalen:
oude dc/kronos:
vlaardingweg 62.
rotterdam

Iemand bekend met de situatie ter plaatse?
Kan ik daar zo naar binnen lopen en de server op halen?
en vervolgens ergens onder brengen

studio
27/08/10, 19:57
Ik citeer het commentaar van een rechtspraak van nov 2009

"Moraal van het verhaal: de afnemers van ICT-diensten hebben er mogelijk een argument bij als zij willen voorkomen dat in geval van faillissement of surseance de schermen meteen op zwart gaan. Is hierdoor de rechtspositie van de leveranciers van ICT-diensten nu verslechterd? Dat valt te bezien. Het ging in de Oilily-zaak om een beroep op opschorting door de leverancier en niet om een beroep op ontbinding van de dienstverleningsovereenkomst. In dat laatste geval zou wellicht anders getoetst moeten worden. In ieder geval zal het voor de leverancier in het algemeen verstandig zijn om de vinger nauwgezetter aan de pols te houden. Het kan van belang zijn om als leverancier bij een oplopende betalingsachterstand eerder aan de bel te trekken en in het uiterste geval de zaak voor te zijn en voorafgaande aan een eventuele surseance of het faillissement zelf al de overeenkomst te beëindigen. Dat zal uiteraard wel gecontroleerd moeten gebeuren en dus niet lichtvaardig. De beëindiging kan namelijk zelf weer leiden tot het faillissement of de surseance van de afnemer van de ICT-diensten. Daarnaast is het – zeker in de huidige tijden – voor de leveranciers goed om ervoor te zorgen dat de overeenkomsten voor ICT-dienstverlening op een juiste manier voorzien in een beëindigingsmogelijkheid als de afnemer niet meer betaalt of een stagnatie in de betalingen dreigt.

Aldus

mr. Luuk Jonker, Holla Poelman Van Leeuwen Advocaten

studio
27/08/10, 19:59
@foppo Kun je ons vertellen van wie dat advies kwam?

blackmesa
27/08/10, 19:59
@wabraas en @Boersma

Tokens kunnen alleen via REDUNIX verkregen worden als jullie daar je domein gekocht hebben.
Wat je als tussenoplossing kan doen is je dns omzetten naar een server (ook al is het maar tijdelijk) zodat je bijvoorbeeld weer email krijgt.

Zoals al eerder vermeld ben ik wel bereid om kosteloos gedupeerden tijdelijk aan een virtuele omgeving te helpen alwaar zij in ieder geval hun email kunnen ontvangen eneventueel een website kunnen plaatsen, tot er een definitieve oplossing gevonden is.

info per PM

Pantsy
27/08/10, 19:59
@d-dig, wat dacht je van beheer@grafix.nl en het daar afhandelen?

@mol4, Ergens aan vasthouden wat geen uitkomst/oplossing bied of kan bieden, dan is het helaas beter om af te wachten wat er gaat gebeuren en welke oplossing er zal worden geboden door REDUNIX.

Nog even het Token verhaal, je kan deze enkel opvragen bij REDUNIX en niet direct bij de SIDN. Dit zou alleen zijn in geval van een betalingsachterstand.

@foppo, het zou mooi zijn als je "zo maar" een datacenter kan binnen lopen en je apparatuur kan ophalen. Nee dit kan niet. Geduldig afwachten tot REDUNIX weer bereikbaar is.

Aan iedereen, probeer rustig de situatie te overzien, de schade is al gedaan helaas.

T. Verhaeg
27/08/10, 20:00
MOD EDIT: goed bedoeld maar word _niet_ gewaardeerd om gratis diensten aan te bieden!

d-dig
27/08/10, 20:00
@Pantsy, wat dacht je als ik daar geen respons meer krijg?

jobd
27/08/10, 20:02
@server ophalers:

In de kubus kun je gewoon binnenwandelen en naar de 6e etage gaan (einde van de gang rechts), de bewaker is er wel aan gewend inmiddels.
Voor grafix: beheer@grafix mailen, ze gaven aan dat je vanavond gewoon terecht kunt.

blackmesa
27/08/10, 20:02
kijk, er zijn er meerdere die hulp bieden :)
we moeten elkander even uit de brand helpen nietwaar?

d-dig
27/08/10, 20:03
Ok, op goed geluk dan maar. Ik heb hier geen ervaring mee moet je weten he..... Tuurlijk is er paniek, wat wil je! Thanks aan WHT en haar leden. :W:

Mr. F.
27/08/10, 20:03
@Foppo: Vooral het woordje 'failliete' in je bericht intrigeert me.

wjhuls
27/08/10, 20:03
Is er al iemand die juridische plannen heeft gesmeed om de boel zo snel mogelijk weer in de lucht te krijgen?

T. Verhaeg
27/08/10, 20:04
kijk, er zijn er meerdere die hulp bieden :)
we moeten elkander even uit de brand helpen nietwaar?

Zeker, dit is het ergste wat je kan gebeuren. Vooral ook sterkte aan de shared, reseller en dedi klanten die nog geen idee hebben hoe of wat. De meeste colo klanten hebben in elk geval nog enig idee of zijn onderweg / bezig in het DC.

blackmesa
27/08/10, 20:04
@WJHULS
dat kun je wel vergeten. Het is inmiddels wel duidelijk dat je zelf alles moet regelen

studio
27/08/10, 20:05
@jobd Bedoel je dat je vanavond ook gewoon in de Kubus terecht kunt om bijvoorbeeld je server op te halen? Kun je ook eerst bellen?

foppo
27/08/10, 20:05
van Sam

Marty
27/08/10, 20:06
Is het te simpel (of hoopvol) gedacht dat RU de shared servers ook een nieuw IP nummer heeft gegeven of gaat geven zodat deze morgen weer boven water komen... Is er hier geen insider die weet hoe het met de shared servers zit?

Mr. F.
27/08/10, 20:06
van Sam

Zo zo, dus Sam Terburg claimt zelf dat zijn voormalige bedrijf en nu grote concurrent failliet is.
Een bron die zo betrouwbaar is gebleken moet het natuurlijk wel bij het juiste eind hebben! :)

jobd
27/08/10, 20:06
@jobd Bedoel je dat je vanavond ook gewoon in de Kubus terecht kunt om bijvoorbeeld je server op te halen? Kun je ook eerst bellen?

Ze nemen toch maar sporadisch op, dus bespaar je de moeite. Er zaten net nog mensen, en ik vermoed dat dat nog wel even zo blijft.

wjhuls
27/08/10, 20:06
@WJHULS
dat kun je wel vergeten. Het is inmiddels wel duidelijk dat je zelf alles moet regelen

Nouja, ik lees dat redunix bepaalde verplichtingen heeft en niet nakomt. Ik kan niet bij mijn backups en ik heb gegevens nodig om te kunnen verhuizen. Het moet toch op een of andere manier af te dwingen zijn om deze gegevens te krijgen. Aangezien er veel gedupeerden zijn, moet zoiets misschien gezamenlijk aangepakt worden.

InternetCentral
27/08/10, 20:07
Gewoon de boel even weer aanzetten kunnen wij onze data downloaden jullie hebben je punt gemaakt. Je laat niet 400 mensen in de kou staan, dat maak je niet.

Wellicht is het een optie om als datacenter de handen ineen te steken, alles online te zetten en 24 uur de tijd te geven aan clienten en Redunix om de problems te solven.

Dat is de enige oplossing om iedereen zelf een oplossing te laten bedenken.
Positieve insteek brengt altijd oplossingen. Dit brengt conflicten waar uiteindelijk de advocatuur de enige is die geld verdienen zal.

Als er geen geld is om grafix of Qweb te betalen dan is er ook geen geld om schade door schuld te betalen. Dus tja aanklagen helpt niet.

"I have a dream" zei MLK ooit.
Wij ook, zet alles aan, 24 uur later uit, en niemand kan zeggen die Grafix of Qweb wilde ons niet helpen.

Dit is het eerste en laatste wat ik op persoonlijke titel als personeel van een gedupeerde dedicated gebruiker er van zeggen wil.

Jammer maar niet hopeloos toch?
Begin dan met mijn werkgever aan te zetten hihih
georgemile@live.nl tijdelijk internetadres.

blackmesa
27/08/10, 20:08
Is het te simpel (of hoopvol) gedacht dat RU de shared servers ook een nieuw IP nummer heeft gegeven of gaat geven zodat deze morgen weer boven water komen... Is er hier geen insider die weet hoe het met de shared servers zit?

Voor iedereen een vraag denk ik.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik inmiddels toch al weer een paar uur online ben.
Al heb ik geen idee wie dat ingeregeld heeft!

studio
27/08/10, 20:08
@jobd Bedankt voor je reactie. Ik kom uit Groningen dus als ik ga moet ik aardig zeker weten dat ik met mijn server naar buiten loop.

blackmesa
27/08/10, 20:10
Nouja, ik lees dat redunix bepaalde verplichtingen heeft en niet nakomt. Ik kan niet bij mijn backups en ik heb gegevens nodig om te kunnen verhuizen. Het moet toch op een of andere manier af te dwingen zijn om deze gegevens te krijgen. Aangezien er veel gedupeerden zijn, moet zoiets misschien gezamenlijk aangepakt worden.

Ja, via advocaten waarschijnlijk. Dat wordt een dure kwestie, dus krachten bundelen denk ik.
En bovendien kun je dan pas na het weekend terecht en zal de boel na 5 minuten bezoek aan je advocaat ook niet online zijn:)

jobd
27/08/10, 20:10
@jobd Bedankt voor je reactie. Ik kom uit Groningen dus als ik ga moet ik aardig zeker weten dat ik met mijn server naar buiten loop.

Dan zou ik het risico niet direct nemen. Misschien kun je even iets regelen met een collega meelezer? Er zijn volgens mij nog wel mensen die in de kubus staan of hier nog naartoe gaan.

Of redunix zou hier even kunnen reageren.

wjhuls
27/08/10, 20:11
Of redunix zou hier even kunnen reageren.


De giller van de avond... nu al...

lvelve
27/08/10, 20:11
Ik wil ook naar het datacenter komen om de server om te hangen/op te halen als dat de oplossing biedt. Omdat ik nog zeker 1,5 uur moet rijden, wil dan wel weten of ik er dan nog inkom.

studio
27/08/10, 20:12
@InternetCentral Verstandig advies aan alle betrokkenen, ook GrafiX.

studio
27/08/10, 20:13
@jobd That will be the day! Wellicht inderdaad een meelezer met hetzelfde probleem?

wjhuls
27/08/10, 20:13
De backupserver (http://backup-gfx.redunix.nl) aan zou al een mooie stap zijn...

Pantsy
27/08/10, 20:14
Goed bedoeld maar niet meer aanbieden om gratis diensten aan te bieden om mensen uit de brand te helpen(!). Veel bedrijven misbruiken dit helaas op het moment.

Hier_ben_ik
27/08/10, 20:16
Voor iedereen een vraag denk ik.

Ik moet overigens wel zeggen dat ik inmiddels toch al weer een paar uur online ben.
Al heb ik geen idee wie dat ingeregeld heeft!

Als je geen eigen machine hebt snel een backup trekken dan ;-)


Ik verwacht dat voor alle betrokken partijen er zware consequenties aanhangen.
Grafix gaat het de kop kosten, hun actie van vandaag is niet goed te praten. Ze hebben ook een verantwoordelijkheid en die hebben ze niet genomen naar honderden (kleine)ondernemers. Redunix en Sam hebben zichzelf om zeep geholpen. Het is een wijze les vandaag, dit gaat mij nooit meer gebeuren dat weet ik wel. Maar ik ben er wel ziek van!
Het verbreken van de verbinding kan Grafix nog wel goedpraten. Vervolgens de gedupeerde klanten mailen met het aanbod om naar hen over te stappen niet denk ik.


Niemand die weet hoe ik aan mijn Token nummer kom?
Zie dat wabraas hetzelfde wil.
Ik MOET dat nummer hebben!
Alleen Redunix kan je van het token voorzien. En dan nog, zelfs met token duurt een verhuizing bij uitblijven van de huidige registrar 5 dagen.


Iemand nog nieuws over zijn servers (colo) in Spaanse Kubus?

Toen ik mijn server ben gaan plaatsen werd die tijdelijk langs de kantoren van REDUNIX/IPPhone geplaatst (4de verdiep dacht ik). Na 2 weken werd deze verhuisd naar het 7de verdiep (hun nieuw datacenter). Het probleem is dus dat ik niet exact weet waar mijn server staat. Dit hebben ze nooit vermeld.

Ik zie dit niet goedkomen. Teveel gebeurd, teveel problemenen en te slechte communicatie naar de klanten toe. Wij zijn daarom van plan onze server daar zo snel mogelijk weg te halen. Leasweb (EvoSwitch) lijkt ons een betere optie.

MOD EDIT: dit is niet nodig!

blackmesa
27/08/10, 20:18
Wellicht is het een optie om als datacenter de handen ineen te steken, alles online te zetten en 24 uur de tijd te geven aan clienten en Redunix om de problems te solven.

Dat is de enige oplossing om iedereen zelf een oplossing te laten bedenken.
Positieve insteek brengt altijd oplossingen. Dit brengt conflicten waar uiteindelijk de advocatuur de enige is die geld verdienen zal.

Als er geen geld is om grafix of Qweb te betalen dan is er ook geen geld om schade door schuld te betalen. Dus tja aanklagen helpt niet.

"I have a dream" zei MLK ooit.
Wij ook, zet alles aan, 24 uur later uit, en niemand kan zeggen die Grafix of Qweb wilde ons niet helpen.

Dit is het eerste en laatste wat ik op persoonlijke titel als personeel van een gedupeerde dedicated gebruiker er van zeggen wil.

Jammer maar niet hopeloos toch?
Begin dan met mijn werkgever aan te zetten hihih
georgemile@live.nl tijdelijk internetadres.


Voor iedereen die het nog niet snapt:

Je eigen server in een colocatie hangen waarbij je dus alleen de huur vd colocatie betaald is een heel ander verhaal dan een dedicated server of shared server.

Je EIGEN (gekochte) server kun je ophalen want dat is je eigendom.
Een DEDICATED server is een (stuk) server waarvan de hardware eigendom is van REDUNIX en jij alleen het gebruik betaald. Vergelijkbaar met een leasewagen zeg maar.
Grafix MAG NIET fysiek aan die spullen komen. En ik geef ze gelijk dat ze de aansluitingen niet 'even' weer aanbrengen. Als u broodbak machines verhuurt aan een bakker en die bakker betaald niet dan haalt u die machine ook weer op, ondanks dat de klanten van die bakker dan geen brood meer bij hem kunnen kopen. Die klanten moeten dan naar een andere bakker. Net zoals u naar een andere provider moet. Als u naar de klachten van de broodkopers luisterd en de bakker toch weer even zijn broodbakmachine geeft, dan zal na die ene dag een ander deel vd klanten opnieuw komen dat u die broodbak machine moet laten staan. Als je dat doet kun je net zo goed dat ding voor nop laten staan.

Als het verhaal is dat REDUNIX gewoon niet betaald heeft en de juiste procedures zijn doorlopen dan staat Grafix in haar recht en heeft zij naar derden geen enkele verplichting.
Dikke vette helaas voor ons allemaal.

BsHosting
27/08/10, 20:20
Goed bedoeld maar niet meer aanbieden om gratis diensten aan te bieden om mensen uit de brand te helpen(!). Veel bedrijven misbruiken dit helaas op het moment.


Dan regels misschien eens harder aantrekken en die figuren per direct ff de toegang ontzeggen voor een maand of 6.


Ik verwacht dat voor alle betrokken partijen er zware consequenties aanhangen.
Grafix gaat het de kop kosten, hun actie van vandaag is niet goed te praten. Ze hebben ook een verantwoordelijkheid en die hebben ze niet genomen naar honderden (kleine)ondernemers.

Nogmaals Grafix doet niks verkeerd zijn klant betaald niet dus simpel eens gaat de stroom eraf.
Dat klanten dan gedupeerd zijn is de schuld van je leverancier Redunix, die moet je aanspreken en niet een partij die gewoonweg niks met jullie van doen heeft.

blackmesa
27/08/10, 20:21
Goed bedoeld maar niet meer aanbieden om gratis diensten aan te bieden om mensen uit de brand te helpen(!). Veel bedrijven misbruiken dit helaas op het moment.




Elke betrokkene heeft een mail van een zekere Sam T. gehad. En die was zo handig om alle mailadressen in de CC te zetten, dus even hun mailadres navragen en je bent er? :)
Bovendien loop ik het risico op misbruik en niet WHT dunkt me? :)

wjhuls
27/08/10, 20:22
Het zure is alleen wel dat ik en vele personen met mij ernstig gedupeerd worden. Mijn inkomen is volledig afhankelijk van advertentieinkomsten. Die komen niet binnen als de site niet draait. Daarnaast weet ik niet wat een/enkele dag(en) downtime voor consequenties heeft op google-ranking enzo... Het zouden wel eens hele nare gevolgen kunnen zijn.

klaasie
27/08/10, 20:23
Ik sprak iemand die de colo server nog net heeft kunnen weghalen:

"Qweb probeert Sam te helpen met het plaatsen van servers, misschien om zo de klanten naar qweb te kunnen trekken. Of Sam dan later nog iets met deze overstappers te maken heeft is de vraag. Feit is dat die overstappers hun IP kunnen houden en dan klant van qweb moeten worden."


Als ik dit hel topic zo lees lijkt het me beter als een server uit het DC gehaald wordt voor een ander ermee vandoor gaat of een curator er voor gaat staan...

Mensen die denken bij Redunix een stuk ijzer te hebben gekocht zullen ook moeten hopen dat het geen VM is zeker ?

T. Verhaeg
27/08/10, 20:23
Elke betrokkene heeft een mail van een zekere Sam T. gehad. En die was zo handig om alle mailadressen in de CC te zetten, dus even hun mailadres navragen en je bent er? :)
Bovendien loop ik het risico op misbruik en niet WHT dunkt me? :)

Excact, maar als het liever niet gebeurt doen we het niet, leden weten ons wel te vinden :)

BsHosting
27/08/10, 20:24
Elke betrokkene heeft een mail van een zekere Sam T. gehad. En die was zo handig om alle mailadressen in de CC te zetten, dus even hun mailadres navragen en je bent er?
Bovendien loop ik het risico op misbruik en niet WHT dunkt me?

Lijkenpikkerij noem ik dat niks anders.
Als je op die manier aan klanten moet komen ben je zwaar zielig bezig.

Pantsy
27/08/10, 20:25
Ik mompel zoiets van... lijkenpikkerij, maar goed dat begrijpt blackmesa volgens mij wel. Dat is nu gewoon over en word niet gewaardeerd(!).

De volgende krijgt puntjes of een threadban, ongeacht of ze dit bericht hebben gelezen of niet.

Dat Sam kennelijk niet zo slim is geweest om een mailinglist programma te gebruiken... draw your own conclusion.

@T,verhaeg, jij zat net zo fout als ik mij niet vergis.

T. Verhaeg
27/08/10, 20:26
Ik mompel zoiets van... lijkenpikkerij, maar goed dat begrijpt blackmesa volgens mij wel. Dat is nu gewoon over en word niet gewaardeerd(!).

De volgende krijgt puntjes of een threadban, ongeacht of ze dit bericht hebben gelezen of niet.

Dat Sam kennelijk niet zo slim is geweest om een mailinglist programma te gebruiken... draw your own conclusion.

@T,verhaeg, jij zat net zo fout als ik mij niet vergis.

Daarom houd ik me er verder buiten en blijf meelezen..

blackmesa
27/08/10, 20:27
Lijkenpikkerij noem ik dat niks anders.
Als je op die manier aan klanten moet komen ben je zwaar zielig bezig.

Nu ben je dom aan het ouwenelen BsHosting (excusez moi voor de taal)

Ik heb geen belang bij hosten, ik leef er niet van. sterker nog: ik host alleen een gratis website voor een vriend buiten mijn eigen site en mail om.

Dus spreken over lijkenpikkerij is geheel niet juist in deze. Het zegt echter veel over de schrijver vh stuk die blijkbaar in een wereld leeft waar dit normaal is.

Ik probeer mensen die in hetzelfde schuitje zitten nu even tijdelijk te helpen tot zij zelf een nieuwe partij hebben gevonden die hun zaken afhandelt.

Goeie reclame voor BsHosting!

BsHosting
27/08/10, 20:27
Het zure is alleen wel dat ik en vele personen met mij ernstig gedupeerd worden. Mijn inkomen is volledig afhankelijk van advertentieinkomsten. Die komen niet binnen als de site niet draait.

Als je er van afhankelijk bent snap ik niet dat je geen 2e locatie hebt waar je op terug kan vallen.

EdwinBlum
27/08/10, 20:29
Om in het spoor van @Patsy te blijven. RU is verantwoordelijk voor haar klanten. Kan iemand duidelijkheid geven over WIE nu nog RU is? Wie is de huidige eigenaar??

Pantsy
27/08/10, 20:30
www.kvk.nl Edwin, die kan ons enkel de juridische aspecten laten zien wie de eigenaren nog zijn.

studio
27/08/10, 20:31
Ik citeer: "De bewindvoerder wist bij de rechter echter af te dwingen dat de leverancier - ondanks de forse openstaande posten - de verplichting opgelegd kreeg om haar dienstverlening gedurende beperkte tijd nog voort te zetten. Dit teneinde Oilily de gelegenheid te geven om haar afhankelijkheid van de ICT-leverancier af te bouwen. Voorwaarde was wel dat de bewindvoerder zekerheid stelde voor de kosten van de ICT-diensten gedurende de periode dat de leverancier verplicht was haar diensten voort te zetten. Voor de betalingsachterstand die voor de surseance was ontstaan behoefde echter van de rechter geen zekerheid te worden gesteld.

Met deze beslissing greep de rechter in in het wettelijke systeem dat het nu eenmaal aan een contractspartij toestaat om haar prestaties op te schorten op het moment dat de andere partij - eerder - in gebreke blijft bij de nakoming van haar verplichtingen. De rechter maakte feitelijk een belangenafweging en oordeelde dat het belang van (tijdelijke) voorzetting van het systeem bij Oilily zwaarder diende te wegen dan het recht van de leverancier om - na het oplopen van de betalingsachterstand - het bijltje er bij neer te gooien."

http://rechtennieuws.nl/26314/bijzondere-verantwoordelijkheid-ict-leveranciers-bij-faillissement-en-surseance.html

Ben benieuwd hoe de rechter in dit geval zal oordelen.

blackmesa
27/08/10, 20:31
Prima Pantsy, het is uw forum. Een beetje navraag en goed lezen had u kunnen doen begrijpen dat het puur om hulp gaat en niet om er iets aan over te houden. Ik ben namelijk freelance netwerkbeheerder en geen provider.

Maar de boodschap is begrepen. Uw commerciele ruif dient natuurlijk ook gevuld. Ik zal mij derhalve verder onthouden van enige vorm van aanbieden v hulp.

BsHosting
27/08/10, 20:31
Nu ben je dom aan het ouwenelen BsHosting (excusez moi voor de taal)

Ik heb geen belang bij hosten, ik leef er niet van. sterker nog: ik host alleen een gratis website voor een vriend buiten mijn eigen site en mail om.

Dus spreken over lijkenpikkerij is geheel niet juist in deze. Het zegt echter veel over de schrijver vh stuk die blijkbaar in een wereld leeft waar dit normaal is.

Ik probeer mensen die in hetzelfde schuitje zitten nu even tijdelijk te helpen tot zij zelf een nieuwe partij hebben gevonden die hun zaken afhandelt.

Fijn voor jou maar op Wht niet gewaardeerd dat heeft Pantsy ook al duidelijk gemaakt, dat je dat niet wil of kan snappen kan niemand niks aan doen.

Mensen die hulp zoeken komen vanzelf wel aan als ze hulp willen hebben, als je dat openbaar allemaal wilt aanbieden is het gewoon lijkenpikkerij en niks anders

Mr. F.
27/08/10, 20:32
www.kvk.nl Edwin, die kan ons enkel de juridische aspecten laten zien wie de eigenaren nog zijn.

Fijn, daar vinden we 3x Redunix en 1x Redunix BV

Waarbij er twee als website iets van kronos hebben, eentje panther-it en eentje op naam van 'Whitelabel' met als website produtch.nl

Leuke constructies :P

blackmesa
27/08/10, 20:34
Fijn voor jou maar op Wht niet gewaardeerd dat heeft Pantsy ook al duidelijk gemaakt, dat je dat niet wil of kan snappen kan niemand niks aan doen.

Mensen die hulp zoeken komen vanzelf wel aan als ze hulp willen hebben, als je dat openbaar allemaal wilt aanbieden is het gewoon lijkenpikkerij en niks anders

dan hebben wij een ander idee daarbij denk ik.

zeker gezien alle hulpvragen van iedereen in deze thread. in het openbaar op commerciele basis hulp aanbieden is natuurlijk iets heel anders.. begrijpelijk

T. Verhaeg
27/08/10, 20:35
dan hebben wij een ander idee daarbij denk ik.

zeker gezien alle hulpvragen van iedereen in deze thread. in het openbaar op commerciele basis hulp aanbieden is natuurlijk iets heel anders.. begrijpelijk

Enige wat ik hieraan toe wil voegen was dat het woord "gratis" en "vrijblijvend" bij beide van onze posts aanwezig was. Commerciele aanbiedingen noem ik lijkenpikkerij, dit allerminst.

Iemand nog updates? Allemaal onderweg?

Mr. F.
27/08/10, 20:36
Geen updates hier, gewoon een dedi-klantje die koppig elke 10 minuten weer belt

Eduard61
27/08/10, 20:37
@d-dig

Gefeliciteerd, maar ik snap het niet meer. In #349 schrijf je dat je de volgende welkomsbrief hebt ontvangen:

U heeft bij ons de volgende producten en diensten afgenomen:
• Dedicated Server
• incl. Colocated Hosting - 1U
• SLA3 incl. powerswitch, serial console, monitoring & backup

Een dedicated server dus, waarvan ik dacht dat Grafix daar niets mee kon. En nu hebben ze hem toch gevonden????

Pantsy
27/08/10, 20:37
@blackmesa, laten we dan aannemen dat jij een goed persoon bent en dat jij de dupe bent geworden van het verleden..

Dan nog voor de duidelijkheid, ik ben een _moderator_ op WHT en ik ben niet de eigenaar(!). Ik heb geen baat bij financiel gerelateerde activiteiten op WHT aangezien ik vrijwillig dit werk verricht.

Het lijkt mij heel verstandig als iedereen nu ophoud met dit onderwerp, anders krijgen een paar mensen een threadban. Het is namelijk totaal niet relevant verder aan het REDUNIX verhaal.

no1san
27/08/10, 20:38
Zou graag onderweg gaan.
Grapihix kan mijn server niet vinden.

Ook van mijn 2 online servers weet ik niet de locatie.
Kan ik de locatie achterhalen op basis van ip adres?

Pantsy
27/08/10, 20:40
n01san, dat is helaas niet mogelijk. Dat zou wellicht kunnen als de server network connectivity heeft en zelfs dan... zouden ze één voor één utp kabels uit en weer in de servers moeten doen.

lvelve
27/08/10, 20:43
Grafix kan mijn server ook niet vinden. Zelf weet ik absoluut hoe die eruit ziet. Ik heb deze in januari 2007 gekocht via Redunix en ook laten plaatsen.

Ik mag hem komen aanwijzen, maar ik heb geen idee waar die staat of hoe die eruit ziet. Is het zinvol om binnen 1,5 uur naar het datacenter te rijden?

BsHosting
27/08/10, 20:44
Ik neem aan dat je toch een factuur hebt waar oa serienr etc opstaan.

studio
27/08/10, 20:45
@Ivelve Van wie mag je hem komen aanwijzen? Had jij ook geen serienummer oid van Redunix ontvangen?

no1san
27/08/10, 20:48
n01san, dat is helaas niet mogelijk. Dat zou wellicht kunnen als de server network connectivity heeft en zelfs dan... zouden ze één voor één utp kabels uit en weer in de servers moeten doen.

ik geloof je meteen.
echter een extra ip adres wijzen ze toch ook toe aan mijn server?
Of het moet aan 1 switch zitten?
en ze meten toch ook mijn bandbreedte?
Kan zo even een gig up / down loaden dan zien ze toch voor welke server dat is?
of andersom, bij DDos attach kunnen ze toch ook de server afsluiten?

Heb er helaas geen verstand van :-)


Ik neem aan dat je toch een factuur hebt waar oa serienr etc opstaan.
2 keer factuur zonder seriennummer
1 keer server bij een contractovername gekregen

blackmesa
27/08/10, 20:49
Ook ik heb nooit een serienummer gehad. Ook nooit aan gedacht. Wel ooit een mail gehad in welk rack mijn server hangt (capelle), maar aangezien mijn machine (naar nu blijkt) in Rotterdam hangt is deze dus zonder medeweten verhuisd. Dus ook ik zou mijn bak niet kunnen ophalen omdat ik neit meer kan achterhalen waar hij hangt.
Ik ben gelukkig dat mijn bak nu online is, maar ook ik zou het liefst de boel verhuizen. lastige keus; ik ben nu wel online en zou bij het verhuizen dus weer offline moeten. Als ik die bak al kan vinden!

lvelve
27/08/10, 20:49
@Ivelve Van wie mag je hem komen aanwijzen? Had jij ook geen serienummer oid van Redunix ontvangen?

Van Grafix support. Ik ben helaas de aanmeldingsmail kwijt omdat die op een oude PC is binnengekomen 3 jaar geleden die inmiddels gecrasht is.

Ik heb dus geen codes etc...

studio
27/08/10, 20:50
Ik heb destijds wel een Racknummer gekregen + het adres van de Spaanse Kubus. Is dat voldoende om mijn server te localiseren en op te halen?

Iemand?

T. Verhaeg
27/08/10, 20:50
Wellicht op basis van IP en / of labeling maar daar durf ik geen uitspraken over te doen..

blackmesa
27/08/10, 20:50
Ik heb destijds wel een Racknummer gekregen + het adres van de Spaanse Kubus. Is dat voldoende om mijn server te localiseren en op te halen?

Iemand?

Als deze inmiddels niet verhuisd is (zoals bij mij het geval is) dan kun je hem daar ws vinden idd

lvelve
27/08/10, 20:51
Staan er geen stickers met klantnaam oid op de servers? Desnoods kom ik zelf al deze stickers dan nakijken al zijn het er duizenden..

T. Verhaeg
27/08/10, 20:52
Lijkt me niet professioneel, hooguit andere vorm van labeling

Hier_ben_ik
27/08/10, 20:58
ik geloof je meteen.
echter een extra ip adres wijzen ze toch ook toe aan mijn server?
Of het moet aan 1 switch zitten?
en ze meten toch ook mijn bandbreedte?
Kan zo even een gig up / down loaden dan zien ze toch voor welke server dat is?
of andersom, bij DDos attach kunnen ze toch ook de server afsluiten?

Heb er helaas geen verstand van :-)


2 keer factuur zonder seriennummer
1 keer server bij een contractovername gekregen

Het zit iets anders in elkaar. Een IP adres is geen postcode/huisnummer combinatie. Degene die het betreffende netwerk beheert weet wel welk IP adres bij welke server en welke klant hoort en daar zit 'm nu net het probleem.

klaasie
27/08/10, 21:00
Het zal steeds lastiger worden om je hardware (als je die echt hebt) daar weg te krijgen met al die mensen op de stoep bij het DC.
Ik vermoed dat er steeds meer legitimatie , koopbewijzen etc nodig zijn. Enige optie is dat hopen dat je via qweb en grafix en produtch je spulletje in een rack van qweb kunt krijgen.

dverkade
27/08/10, 21:08
Ok.. laatste twee van onze servers zijn weer up, onder een andere IP adres. Ben al begonnen met het omzetten van de DNS, maar daar ben ik nog wel even mee bezig