PDA

Bekijk Volledige Versie : Stichting Sena, aanmaningen via DAS



Triloxigen
19/08/10, 15:41
De beruchte Stichting Sena is bij iedereen hier wel bekend.
Nu kreeg een kennis van mij met een eenmanszaak (waar eigenlijk nog niks in gebeurd en als het wel zo is op locatie) een brief van Sena mete meteen van DAS een vordering van 280,-.

Zelf heb ik ook wel Sena brieven gekregen, maar nooit een dergelijke actie meegemaakt. heeft iemand hier al ervaring mee?

pierce
19/08/10, 15:46
das vervelend :smartass:

Vordering voor wat?

RichardVD
19/08/10, 15:51
Zoals de reclame van Das al aangeeft "alles waar je niet om gevraagd hebt".

Ik zou een brief sturen naar Das en aangeven dat je de factuur betwist, niet betaald en nooit eerder contact hebt gehad met Sena.

daveww
19/08/10, 16:32
Ik zou een brief sturen naar Das en aangeven dat je de factuur betwist, niet betaald en nooit eerder contact hebt gehad met Sena.Als hij inderdaad geen contact heeft gehad wel ja.

Echter is er nog niet verteld of hij eerder contact heeft gehad met Sena

Triloxigen
19/08/10, 17:43
Als hij inderdaad geen contact heeft gehad wel ja.

Echter is er nog niet verteld of hij eerder contact heeft gehad met Sena

Ze hebben wel een keer een brief gestuurd, maar zoals in het algemeen doet niemand er wat mee ;)

WebMeso
19/08/10, 17:45
De beruchte Stichting Sena is bij iedereen hier wel bekend.
Nu kreeg een kennis van mij met een eenmanszaak (waar eigenlijk nog niks in gebeurd en als het wel zo is op locatie) een brief van Sena mete meteen van DAS een vordering van 280,-.

Zelf heb ik ook wel Sena brieven gekregen, maar nooit een dergelijke actie meegemaakt. heeft iemand hier al ervaring mee?

Sommige instanties werken helaas zo dat jij zelf maar moet aangeven of deze toeslag voor jou geldt. Indien jij niet gereageerd hebt dan sturen ze gewoon een factuur en daarna aanmaningen. Gewoon even belletje doen naar sena.nl en jouw uitleg geven dan lossen zij het op. Het gaat hier om een instantie net als buma stemra?


De beruchte Stichting Sena is bij iedereen hier wel bekend.
Nu kreeg een kennis van mij met een eenmanszaak (waar eigenlijk nog niks in gebeurd en als het wel zo is op locatie) een brief van Sena mete meteen van DAS een vordering van 280,-.

Misschien waren de eerdere gestuurde facturen niet aangekomen?
Had die soms muziek aanstaan in zijn eenmanszaak. :)

rensariens
19/08/10, 17:57
Belletje? Gewoon negeren. Toevallig vandaag in het nieuws, krankzinnige organisatie:

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/33/0818_1530_heertje_bindt_strijd_aan_met_sena.xml

R.H.
01/09/10, 21:06
Heb je RTL 7 gevolgt? Daar werd deze klacht ook uitgelegd, sena blijkt haar administratie niet op orde te hebben.

Mikey
01/09/10, 23:26
Ze hebben wel een keer een brief gestuurd, maar zoals in het algemeen doet niemand er wat mee ;)

Volgens mij moest je die juist _wel_ invullen zodat er in het vervolg geen nieuwe opvolgingen kwamen. Staat me iets van bij. Wij krijgen al jaren geen enkele brief meer.

op kassa forum:
De sena stuurt met de nota ook een antwoord brief mee daarin kun je de situatie aangeven. Stuitend is wel dat ze er automatisch van uit gaan dat je muziek ten gehore brengt. Niet reageren leid tot een incasso want hun beleid, wie zwijgt stemt toe.

EK-Media
02/09/10, 00:13
Wij werden ook steeds lastig gevallen, het formulier 2x netjes ingevuld :P 1x was blijkbaar niet goed genoeg en zinsdien nergens meer last van gehad dus.

WH-Tim
02/09/10, 01:05
Wij werden ook steeds lastig gevallen, het formulier 2x netjes ingevuld :P 1x was blijkbaar niet goed genoeg en zinsdien nergens meer last van gehad dus.

Behalve dat jij je nu aan een set regels hebt geconfirmeerd. Want de enige manier om op te geven dat je geen muziek afspeelt is tevens de manier waarin je verbonden wordt aan de verplichting SENA op de hoogte te houden van de situatie in jouw bedrijf. Komen ze ergens achter, dan kunnen ze je sue-en voor nalatigheid of ontduiking.

Ik heb ingevuld geen muziek af te spelen, en een grote streep door alle andere vragen gezet en zonder accepteren van de voorwaarden en zonder handtekening eronder te plaatsen teruggestuurd. Bij mij was het toen ook voorbij.

R.H.
02/09/10, 11:25
Vindt het toch een agressieve benadering van SENA, ze komen op voor de rechten van de muzikanten, uiteraard. Maar om nou kantoren die geen muziek luisteren met bijvoorbeeld 1 werknemer daar de mensen lastig te vallen... straks gaan ze nog muziekrechten eisen voor de muziek die je in je eigen huis draait. Moet niet gekker worden toch?

Clanhost
02/09/10, 11:41
Paar jaar geleden met deze mafia praktijken te maken gehad. Ik heb ze opgebeld en gezegd dat ze mij met rust moeten laten. Daarna nooit meer wat van gehoord.

Mikey
02/09/10, 12:12
straks gaan ze nog muziekrechten eisen voor de muziek die je in je eigen huis draait. Moet niet gekker worden toch?

Kijk en luistergeld ;)

R.H.
02/09/10, 12:37
Kijk en luistergeld ;)

Da's een goede haha

Marin
02/09/10, 12:37
Wij kregen hier ook het formulier 3 keer achter elkaar vorig jaar. De laatste keer heb ik er toch even netjes op vermeld dat ik het formulier echt niet nog een keer in ging vullen en dat ik ook geen spam meer wens te ontvangen.

R.H.
02/09/10, 12:44
Ooit (2 jaar terug) zo'n formulier ontvangen, niet op gereageerd maar gebeld dat ik er niet van gediend was. Nooit meer wat gehoord. Schijnen alweer wat mensen weg te zijn bij SENA, en nieuwe mensen binnen.

xaban
02/09/10, 12:48
Ik zou bij DAS vragen naar een geldig factuur, dat zij eens met bewijs moeten komen dat jij daadwerkelijk een product afneemt.

MiesArt
02/09/10, 13:55
Heb zelf in augustus ook een brief ontvangen waarbij ik aan moet geven of ik klanten aan muziek blootstel of niet etc. Ik heb hem nog niet terug op de post gedaan maar dat is dus wel aan te raden..?

R.H.
02/09/10, 13:59
Heb zelf in augustus ook een brief ontvangen waarbij ik aan moet geven of ik klanten aan muziek blootstel of niet etc. Ik heb hem nog niet terug op de post gedaan maar dat is dus wel aan te raden..?

Bel ze anders even, dat gaat sneller.

WH-Tim
02/09/10, 14:47
Niks moet.

R.H.
02/09/10, 16:56
Niks moet.

Niks moet wat ... ? :dots:

ilnee
02/09/10, 17:09
Begrijpend lezen moet.

Heb zelf in augustus ook een brief ontvangen waarbij ik aan moet geven of (...)

Niks moet.

Marin
02/09/10, 17:11
Heb zelf in augustus ook een brief ontvangen waarbij ik aan moet geven of ik klanten aan muziek blootstel of niet etc. Ik heb hem nog niet terug op de post gedaan maar dat is dus wel aan te raden..?

Als je het niet doet blijven ze spammen. Als je verklaart dat je het niet aan klanten laat horen (en dat doe jij volgens mij niet) is daarmee de kous af..

MiesArt
03/09/10, 14:55
Het formulier zit al op de post (moeders die denken dat iedere envelop de post op kan), ben benieuwd en wacht het af. Maak me in ieder geval geen zorgen, ze mogen best komen luisteren hehe.

Wouter-Ospito
03/09/10, 17:11
Volgens mij moet je aan SENA/BUMA ook betalen als je gewoon al een muziekje/radio op hebt staan in je kantoorruimte, voor eigen gebruik dus, zelfs als je de originele CD met aankoopbon op je bureau hebt liggen. Als ik me niet vergis krijgen wij daar jaarlijks ook een factuur van enkele tientjes voor, gecombineerd met BUMA.

Spyder01
03/09/10, 17:18
Ik ben benieuwd wanneer ze het in willen voeren op muziek die je op cd in de auto luistert ;)

R.H.
03/09/10, 17:54
Ja, dat zei ik ook al. In je huiskamer bijvoorbeeld. En of nou 100% naar de muzikanten gaat... dat oordeel laat ik aan de licentie afnemer over, maar ik heb vernomen van verscheidene muzikanten dat ze wel aan sena moeten betalen om hun rechten gedeponeerd te krijgen, maar nooit wat krijgen. Als dat echt zo is, is dat ronduit schandalig.

Marin
03/09/10, 18:19
Volgens mij moet je aan SENA/BUMA ook betalen als je gewoon al een muziekje/radio op hebt staan in je kantoorruimte, voor eigen gebruik dus, zelfs als je de originele CD met aankoopbon op je bureau hebt liggen. Als ik me niet vergis krijgen wij daar jaarlijks ook een factuur van enkele tientjes voor, gecombineerd met BUMA.

Niet als je eenmanszaak bent. Wel als je personeel hebt waar je het voor aan zet :D

R.H.
03/09/10, 18:21
Niet als je eenmanszaak bent. Wel als je personeel hebt waar je het voor aan zet :D

Beste wel hylarisch als je er over denkt. Straks gaan ze ook nog heffen op muziek die je thuis draait. Er ligt straks een leuke sommatie op je deurmat, ja u draait muziek in huis, en er is meer als 1 persoon thuis! Ja zo kan het ook.