PDA

Bekijk Volledige Versie : duur verhuizing



ddouma
19/08/10, 00:51
Hmm,

Wat ik me een beetje zat af te vragen.
Waarom heeft de SIDN ervoor gekozen dat als de nieuwe registrar de token gebruikt voor verhuizing, dat het minimaal 5 dagen duurd voordat de verhuizing daadwerkelijk plaats vind? (tenzij de oude registrar eerder zijn akkoord heeft gegeven).

Triloxigen
19/08/10, 00:57
Volgens mij gaat het gewoon per direct?

Erik H.
19/08/10, 00:57
Volgens mij gaat het gewoon per direct?

Eh.. nee dus.

ddouma
19/08/10, 01:20
Was me opgevallen, naja ik wist het wel, maar niet meer over nagedacht.
Dus vandaar dat ik even zat te bedenken wat de achterliggende gedachten kon zijn.

Aangezien je met een Token werkt zou het eigenlijk wel relatief snel moeten gaan vind ik persoonlijk. Nu hebben ze iets geheel digitaal ontwikkeld en duurd het dus minimaal 5 dagen, mits de oude registrar eerder akkoord geeft, wat in de meeste gevallen niet gebeurd.

Hier_ben_ik
19/08/10, 10:39
Wij sturen de oude registrar meestal een mailtje met een vriendelijk verzoek om de verhuizing voor domein X goed te keuren. Meestal werken ze wel mee, het maakt ook weinig uit voor ze of de klant nu vertrekt of over 4 dagen he..

Verder weten de klanten dat het tot 5 dagen kan duren, mocht reactie van de oude registrar uitblijven dan is er nog niets aan de hand.

TCM
19/08/10, 10:41
Dit is volgens mij nog gewoon overgenomen vanuit het verleden. Dan heeft de oude deelnemer nog de tijd uit te zoeken of de verhuizing terecht is of niet. Je hebt gelijk dat door de komst van de tokens het een beetje omslachtiger nu is maar vergeet niet dat bij .COM/NET/ORG dit ook is en de SIDN daar meer op wil lijken.

martysmarty
19/08/10, 12:33
Bij ons kunnen klanten gewoon een uitgaande verhuizing direct goedkeuren. Vooral handig voor de domeinhandelaren onder ons.

Mai-Web
19/08/10, 19:08
Bij ons kunnen klanten gewoon een uitgaande verhuizing direct goedkeuren. Vooral handig voor de domeinhandelaren onder ons.

Lijkt mij ook.

In princiepe duurd een verhuizing ook geen 5 dagen, maar kan ook binnen een dag. Echter is hier wel bevestiging nodig door de huidige partij, en dat is meestal het probleem denk ik.

Die 5 dagen zijn volgens mij ingesteld om een buffer te behouden bij calamiteiten (onterechte verhuizing bv).

Geert-Jan
19/08/10, 19:20
Hmm,

Wat ik me een beetje zat af te vragen.
Waarom heeft de SIDN ervoor gekozen dat als de nieuwe registrar de token gebruikt voor verhuizing, dat het minimaal 5 dagen duurd voordat de verhuizing daadwerkelijk plaats vind? (tenzij de oude registrar eerder zijn akkoord heeft gegeven).

Waarom vraag je dat alleen over SIDN, waar vele andere partijen dat ook doen?

ddouma
20/08/10, 02:10
bij .com werkt dat proces toch iets anders hoor. Nadat je de EPP code hebt ingevuld wordt een email met een link gestuurd naar het admin adres, als men op deze link klikt wordt de verhuizing geactiveerd. Hier hoeft de oude registrar dus geen tussenkomst te bieden.

In princiepe gaat er ook wel een tijdje overheen, maar ik vind het overbodig dat de oude registrar een nette goedkeuring moet geven. Als hij dit niet doet wordt het domein alsnog verhuist, dus wat voor nut heeft het? Bezwaar maken op een verhuizing om hem tegen te houden heeft weinig zin want als domein eigenaar mag je het domein altijd weg verhuizen ongeacht of je bijvoorbeeld administratief in de knoei ligt bij je oude registrar.

En zonder token kan je het domein al helemaal niet onrechtmatig weg verhuizen.