PDA

Bekijk Volledige Versie : Direct admin installeren



LB-Media
11/08/10, 22:44
Goedendag,

Ik heb een eigen server en draai daar ISP manager op, maar lees veel over direct admin, kan ik dit gemakkelijk installeren op de server?
En wat kost het?

Piwi-Web
11/08/10, 22:46
Heb je een server in het DC? Dan een licentie vragen aan je coloboer (kost ca 75 euro eenmalig).
Standaard installatie is simpel. downloaden van het setupbestandje en runnen maar!

vDong
11/08/10, 22:49
Goedendag,

Ik heb een eigen server en draai daar ISP manager op, maar lees veel over direct admin, kan ik dit gemakkelijk installeren op de server?
En wat kost het?

Ik zou het willen afraden het proberen te installeren op een server die al een control panel heeft. Wat je wel zou kunnen proberen is de demo bekijken en voor de volgende server besluiten of het de moeite waard is.

Eventueel zou je als je een 2e server hebt de boel kunnen verhuizen en de 1e ook met DA doen.

Ik ken ISP manager niet, maar vermoed dat het de ellende van live migratie op een bestaande server van 1 cp naar de andere niet waard is.

daveww
11/08/10, 22:55
We kunnen hier lang en breed over praten maar het beste als je DA wilt nemen is: reinstallen en DA erop.

-FoX-
12/08/10, 11:34
Je kan gebruik maken van een trial licentie van 30 dagen als je dit even aan DA vraagt. Dan heb je voldoende tijd om te testen.

djalken
12/08/10, 11:47
Als je er aan wil beginnen, doe het dan op een andere server (vps misschien), DA op een live server erbij installeren levert je voornamelijk problemen op

-FoX-
12/08/10, 11:50
Sowieso op een andere server, dan kan je er ook makkelijk weer vanaf als je niet overtuigd bent. Er zijn trouwens ook wel wat partijen die u een test servertje willen aanbieden, lijkt me.

LB-Media
12/08/10, 20:28
ISP webmanager kun je hier een paar screenshots van zien.
http://www.lb-media.nl/p-48-hoe-moet-ik-gebruikers-aanmaken-wijzigen-verwijderen?/

Ok dus het beste is het eerst even te testen op een andere server voor ik echt het pakket neem en bij mijn nieuwe server deze dan pas te installeren om problemen te voorkomen, helemaal goed.


Nu nog een vraag: Als ik nu meerdere domeinnamen aan 1 hostingpakket wil koppelen, hoe kan dat?

Want als ik nu in de DNS instel bij domeinA dat hij op mijn server staat op hostingA en ik ga domeinB de dns instellen dat hij URL in frame opent dan opent hij eigenlijk domeinA maar in de adres balk blijft DomeinB staan, wat je ook aanklikt, dit is natuurlijk vrij logisch omdat hij in een frame opent.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij denkt dat hij gewoon domeinB laat en dat er dan ook gewoon achter komt te staan bv: www.domeinb.nl/test.html enz..

Want als ik nu domeinB open en in de DNS staan ingesteld URL in frame dan blijft er altijd staan www.domeinB.nl ook al zit je op de pagina test.html

Weet iemand hier een oplossing voor?

Het probleem is namelijk dat sommige klanten meerdere domeinnamen willen en maar 1 webhostingpakket.
Ik kan wel 2 hostingpakketten instellen en het dataverkeer splitsen, maar het moet ook kunnen dat je maar 1 pakket hebt en daar 2 domeinnamen op hebt draaien.

Hartelijk dank alvast.

Geert-Jan
12/08/10, 20:40
Nu nog een vraag: Als ik nu meerdere domeinnamen aan 1 hostingpakket wil koppelen, hoe kan dat?

In ISP?
Geen idee.


In DirectAdmin?

Bij de setup van het account aangeven hoeveel 'domains' er in dat account mogen.
Op user level, in het account onder 'domain setup' de tweede / derde / .... domein toevoegen. wanneer je als user nu inlogt kun je kiezen onder welke domeinnaam je wil werken.

Let wel op met ftp gebruik dat je gaat naar de map:
/domains/domeinnaam1.tld/public_html
/domains/domeinnaam2.tld/public_html
/domains/domeinnaam3.tld/public_html

LB-Media
12/08/10, 20:58
jah maar ik heb directadmin nog niet, kan ik directadmin ergens proberen zodat ik kan kijken of het iets is?

En wil het dan niet op mijn server testen omdat deze goed draait en nooit problemen mee zijn namelijk.

Kan ik het ook niet instellen via linux ofzo?
want directadmin moet het ook ergens instellen ofiets.. lijkt mij...
Want je moet toch meerdere domeinnamen aan 1 webhosting (http://www.lb-media.nl/) pakket kunnen koppelen met linux lijkt mij?

WebSpeciaal
12/08/10, 21:18
Je kan de demo van DirectAdmin bekijken op http://www.directadmin.com/demo.html.

LB-Media
12/08/10, 21:25
ok perfect hartelijk dank ga ik deze eens bekijken...

vDong
12/08/10, 21:38
Nu nog een vraag: Als ik nu meerdere domeinnamen aan 1 hostingpakket wil koppelen, hoe kan dat?


Gezien ik niet meer kan volgen over welk control panel je het nu hebt, zal ik het algemeen houden:

De meeste CPs hebben een optie die "domein alias" heet, daarmee kan je een 2e domeinnaam toevoegen aan het bestaande domein, die gedraagt zich dan alsof het de eerste is, inclusief mail en web 1 op 1 hetzelfde houden.

Uiteraard heet het bij elk CP anders, maar veel verschillend zal het niet zijn