PDA

Bekijk Volledige Versie : Steeds meer SIDN-deelnemers zeggen hun lidmaatschap op



Openprovider
11/08/10, 11:58
Steeds meer SIDN-deelnemers zeggen hun lidmaatschap op

Rotterdam, 11 augustus 2010 - Volgens het Rotterdamse bedrijf Openprovider.nl, is de markt van domeinnaam professionals in beroering. De vele technische aanpassingen en de verhoging van tarieven bij de SIDN (https://www.sidn.nl/) (de beheerder van alle .NL domeinen), zorgen voor onrust. Diverse deelnemers overwegen om over te stappen op een tussenpersoon in plaats van direct in te kopen bij SIDN. Openprovider (https://www.openprovider.nl/) speelt daar op in en neemt de leden van SIDN op de korrel. Zo is er een gerichte actie gestart om de SIDN-deelnemers te bewegen ht SIDN-lidmaatschap op te zeggen.

Argumenten
Met het thema ‘Stap over naar Openprovider en betaal direct minder’ laat Openprovider de SIDN-leden zien dat het lidmaatschap voor velen van hen de kosten domeinnaam drastisch verhoogt. Recent zijn de jaarlijkse abonnementkosten bij de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland gestegen tot €820,-. Vooral voor registrars die tot 100 .NL-domeinnamen beheren, wegen deze abonnementkosten onevenredig door.

Een ander argument dat Openprovider aandraagt, zijn de geregelde wijzigingen in de technische interfaces van SIDN en andere registries. Zo schakelde de SIDN in maart van dit jaar over op een volledig nieuw domeinregistratiesysteem, DRS5. De technische wijzigingen die dit met zich meebracht betekende voor alle aangesloten registrars een flinke investering in techniek en zorgde voor veel frustratie. Voor veel kleine registrars is een dergelijke investering geen optie. Met ingang van 17 september verdwijnt de tijdelijke tussenoplossing om via email te kunnen registreren, en zijn deze deelnemers aangewezen op het gebruik van de summiere en onoverzichtelijke grafische interface.

Goedkoper
Openprovider stelt de SIDN-deelnemers voor de keus om .NL (en andere) domeinen goedkoper en gemakkelijker te registreren via haar systeem. Door de staffelkortingen op het volledige domeinpakket - over alle extensies - en het ontbreken van abonnementkosten valt de rekensom voor het grootste deel van de SIDN-leden heel gunstig uit. Bij een aantal van 100 .NL-domeinen is het voordeel al € 443,- per jaar, een welkome besparing aan directe kosten.

Makkelijker
Door gebruik te maken van Openprovider hoeven registrars geen technische onderhoud te doen op de interface van SIDN of andere registries. Er kan gebruik gemaakt van één simpele koppeling voor alle domeintypes. Dit is uiteraard de meest optimale situatie voor elke registrar, ISP of webprofessional.

Overstapactie en voordeelcalculator
https://www.openprovider.nl/voordeelcalculator

Over Openprovider
Openprovider biedt een volledig geautomatiseerd platform voor domeinregistratie en diverse aanvullende producten en diensten voor hostingproviders zoals SSL-certificaten en Parallels licenties. Blijvend vernieuwende producten voor iedere ISP of webprofessional, gemakkelijk en overzichtelijk. Met een uitstekende service, van een team dat zich in de voorhoede van de domeinmarkt bevindt.

Meer informatie
Iris van Ommeren (iris@openprovider.nl)
Arno Vis (avis@openprovider.nl)

Tel. +31 (0)10 448 22 92

eMiz0r
11/08/10, 12:13
Wij van WC eend.... :D

DeziWeb
11/08/10, 12:15
Steeds meer SIDN-deelnemers zeggen hun lidmaatschap op
Is dit een aanname? of zijn hier ook statistieken van ?
Volgens de calculator ben ik niets goedkoper uit, ja 2 cent per domein en natuurlijk de Registrar fee van € 820
Daarvoor moet ik dan het directe contact met de SIDN inleveren.

Hoe berekenen jullie de staffel korting die een deelnemer (indien van toepassing) krijgt ? Is die bij openprovider meegenomen in de prijzen?

Nog bedankt voor de calculator :)

Rik
11/08/10, 12:16
http://new.stroomviainternet.nl/wp-content/uploads/2010/03/wc-eend.jpg

eMiz0r
11/08/10, 12:21
Is dit een aanname? of zijn hier ook statistieken van ?
Volgens de calculator ben ik niets goedkoper uit, ja 2 cent per domein en natuurlijk de Registrar fee van € 820
Daarvoor moet ik dan het directe contact met de SIDN inleveren.

Hoe berekenen jullie de staffel korting die een deelnemer (indien van toepassing) krijgt ? Is die bij openprovider meegenomen in de prijzen?

Nog bedankt voor de calculator :)

Ik ben zelfs 3 cent duurder uit per domein, schiet niet op :)

dreamhost_nl
11/08/10, 14:53
Dit is toch geen persbericht? Dit is gewoon verkapte reclame. Ik mis de onderbouwing.

WebSpeciaal
11/08/10, 15:01
Volgens mij hebben jullie de eventuele staffelkortingen en de betalingskorting bij de SIDN ook niet meegenomen. Dat is vaak een groot deel of zelfs meer dan het verschil tussen de prijzen.

Ik ben overigens ook duurder uit bij jullie.

Erik H.
11/08/10, 15:10
Gek, iemand heeft hier op de wc met stift op de muur een persbericht geschreven. Geen idee of het onderbouwd is of hoe het onderzocht is maar ik deel het maar even ;-)

"Steeds meer OpenProvider klanten worden SIDN deelnemer"

Bart L
11/08/10, 15:14
Jippe, wij horen ook niet bij de doelgroep :D Ook duurder bij jullie dan direct via SIDN

Arie.
11/08/10, 15:44
Ja, waarom komen ze dan nu met zo'n persbericht naar buiten?

kixtart
11/08/10, 15:50
Ligt het 'echte' break-even punt niet rond de 400 en de vraag of je direct zelfstandig en wel of niet met meerdere interfaces je domeinen wilt registreren. In hun bedrag zit ook de complete interface voor vele extensies, heb je 1 facturatie partij etc. daar moet ook voor betaald worden, afgezien van het feit dat ze vast ook geld willen verdienen...

Door het prijsbeleid van de SIDN weten we allemaal waar we aan toe zijn en is dus ook duidelijk dat voordeel enkel geboden is door het abonnementstarief teniet te doen.

Groet,

Henri

NB wij vallen ook niet in hun doelgroep van dit persbericht.

Arie.
11/08/10, 16:12
Ligt het 'echte' break-even punt niet rond de 400

Volgens deze calculator in elk geval niet ;)

It-Biz
11/08/10, 20:41
https://www.openprovider.nl/voordeelcalculator

Hun eigen calculator laat zien dat bij b.v. 220 tot 249 domeinen de sidn gewoon goedkoper is, de betalingskorting nog niet meegenomen. Zo zullen er nog wel meer gevallen zijn.

EK-Media
11/08/10, 23:01
Lijkt mij leuk als ze dit zoude willen onderbouwen met statistieken :P want volgens mij is het op één hand te tellen de mensen die hun lidmaatschap opzeggen, als er uberhoud al mensen hun lidmaatschap voor opzeggen.

Erik H.
11/08/10, 23:19
https://www.openprovider.nl/voordeelcalculator

Hun eigen calculator laat zien dat bij b.v. 220 tot 249 domeinen de sidn gewoon goedkoper is, de betalingskorting nog niet meegenomen. Zo zullen er nog wel meer gevallen zijn.

Ik bespaarde met meer dan 10.000 domeinen zo'n 400 euro per jaar. Dat is 0.04 per domein. Laat maar zitten ;-)

WebSpeciaal
12/08/10, 01:21
Ik bespaarde met meer dan 10.000 domeinen zo'n 400 euro per jaar. Dat is 0.04 per domein. Laat maar zitten ;-)

En dan moet je ook nog de betalingskorting er van af halen indien van toepassing ;)

mgielissen
12/08/10, 10:03
Dit is een reclameboodschap verpakt in een persbericht met veel poeha. OpenProvider zegt wel dat veel SIDN deelnemers hun lidmaatschap opzeggen, maar klopt dit wel?

Triloxigen
12/08/10, 11:17
Dit is een reclameboodschap verpakt in een persbericht met veel poeha. OpenProvider zegt wel dat veel SIDN deelnemers hun lidmaatschap opzeggen, maar klopt dit wel?

Nee, dit klopt niet.

Al was het zo dat SIDN deelnemers opzeggen betwijfel ik of ze naar OpenProvider overstappen daar er vele prettigere registrars zijn.

eMiz0r
12/08/10, 14:03
laat ook maar :D

Jesperw
12/08/10, 14:14
Veel duurder bij openprovider zoals de meeste grotere partijen hier. En al was 't goedkoper :P

ResellerHosting
12/08/10, 14:45
Grappig, had altijd de indruk dat Open provider een professional organisatie was.
Weer een illusie armer.

@openprovider je moet je uitingen kunnen onder bouwen met feiten en nieuwswaardige punten.
Je baseert een verhaal op iets wat een jaar geleden plaatsvond.

Als iemand even SIDN gaat bellen dan zullen ze (waarschijnlijk) bevestigen dat er meer registrars bij zijn gekomen dan die hun registrarschap hebben beeindigd.

Bovendien het aantal die hun registrarschap hebben beëindigd middels een (gedeeltelijk) overname, zijn bedrijven die zijn overgenomen/gefuseerd en of failliet zijn gegaan.

Misschien dan SIDN voor de grap eens kan publiceren hoeveel partijen in de afgelopen 3 jaar een (gedeeltelijke) overname procedure zijn doorlopen naar Openprovider toe en welke naar andere partijen die gelijk gevolgd werd met opzegging registrarschap.

Misleiding is niet de manier om nieuwe klanten binnen te halen, je schept verwachtingen.
Teleurstelling is vaak de aanzet voor juridische procedures aangezien competenties al bij het begin al gebreken toonden, hebben jullie nu al een probleem.
Je dient waar te kunnen maken met waar je mee naar buiten communiceert.


Ik wens jullie veel wijsheid.
(ps: snap nu wel waarom we veel vragen krijgen van klanten die domeinen bij jullie afnemen)

adknoth
12/08/10, 14:47
Haha, grappig, dit topic viel me even in het oog en naar aanleiding van die spam in mijn brievenbus heb ik OpenProvider een mail gestuurd. Punt 1 die calculator die erbij zat was waardeloos en is direct de prullenbak in verdwenen (zonde van het geld) en ten tweede kon ik met de voordeelcalculator enkel zien dat ik meer moest betalen. Naar mijn idee heb je enkel voordeel wanneer je precies 1000 of precies 10.000 domeinen in bezit hebt, bij meer en minder liggen de prijzen van SIDN gewoon vele malen beter. Dus waarom zouden we dan gaan opzeggen bij SIDN?

ResellerHosting
12/08/10, 15:03
Naar mijn idee heb je enkel voordeel wanneer je precies 1000 of precies 10.000 domeinen in bezit hebt, bij meer en minder liggen de prijzen van SIDN gewoon vele malen beter. Dus waarom zouden we dan gaan opzeggen bij SIDN?

Er was laatst een topic over IP range op naam van ISP of niet.
Bij domeinen (IMHO) is een verschil van een paar cent per domein qua inkoop minder van belang dan wat je voor je eigen klanten kunt betekenen.

Immers klant ziet dat jij geen registrar bent en dat is voor sommige (gevorderde) klanten al een reden om geen zaken met je te doen.

Niet iedereen zal registrar willen worden, maar je wilt wel het aantal schakels tussen eind gebruiker (domein houder) en SIDN zo klein mogelijk willen houden, vandaar dat het maar de vraag is of een serieuze hoster de overstap maakt naar Openprovider, Realtimeregitrar of Transip, indien ze nu alles in de hand heeft, en juridische de juiste constructie gebruiken.

Overigens als klant van Openprovider (ook van die andere twee) kun je niet meer bij RRRProxy inkopen. Dit hebben zij bedongen bij onze Duitse vrienden.

Overigens zegt het ook iets over een partij die die overstapt wel maakt. Ik weet niet of alle admin contact een notificatie krijgen bij een (gedeeltelijke) overname. Maar je hebt wel veel uit te leggen.

ps: Calculator heeft vreemde staffel korting.
Kijk maar eens als je 990 = SIDN goedkoper 1000 = Openprovider goedkoper.
Verder vanaf 1070 is SIDN goedkoper met andere woorden je kunt niet doorgroeien bij Openprovider.
Verder vraag ik me af je per kwartaal kunt betalen (en opzeggen), immers je loopt rente mis op je liquide middelen.

Als ook wie er de twee keer de (gedeeltelijke) overname kosten gaat betalen, te weten: één keer om alles bij hen te zetten en bij 1070 alles bij hun weg te halen.

Ber|Art
12/08/10, 16:06
Als iemand even SIDN gaat bellen dan zullen ze (waarschijnlijk) bevestigen dat er meer registrars bij zijn gekomen dan die hun registrarschap hebben beeindigd.Nou dan bel maar eens want er zijn er duidelijk minder geworden (maar dit was ook de bedoeling vand e SIDN). Verder is dit perbericht IMO niet veel anders als de andere die ik zie voorbij komen dus ik zie het probleem niet echt.

En natuurlijk is OP goedkoper als de SIDN, ze krijgen immers de staffelkorting! Lijkt me niet meer dan logisch, als ik mijn SIDN account zou overzetten levert me dat behoorlijk wat geld op.

ResellerHosting
12/08/10, 21:14
Nou dan bel maar eens want er zijn er duidelijk minder geworden (maar dit was ook de bedoeling vand e SIDN). Verder is dit perbericht IMO niet veel anders als de andere die ik zie voorbij komen dus ik zie het probleem niet echt.

Ik zal er naar informeren als ook SIDN formeel verzoeken commentaar te leveren. (dat laatste is eigenlijk een taak voor belangenvereniging).



Als gevolg van de verhoging van de deelnemerbijdrage
is de omzet met € 406.000 gestegen ten
opzichte van 2008. De omzetderving door de invoering
van het nultarief voor de belangrijkste transacties bedraagt
€ 681.000. In 2009 is € 240.000 aan registrars
uitbetaald uit hoofde van de kortingsregeling (2008
€ 163.000). bron: Jaarverslag 2009

Wat ik niet ik nog steeds niet begrijp waarom er met terugwerkende kracht een korting is verstrekt. Zeker niet als je bovenstaande leest. (tel kortingsregeling 2008 + 2009 bij elkaar op en de opmerking die vorig jaar al werd gemaakt dat de kleinere de kortingen aan de grotere betalen, klopt op 3.000 euro na).





En natuurlijk is OP goedkoper als de SIDN, ze krijgen immers de staffelkorting! Lijkt me niet meer dan logisch, als ik mijn SIDN account zou overzetten levert me dat behoorlijk wat geld op.

Je bedoelt dat OP goedkoper kan leveren dat SIDN in sommige situaties, want volgens hun calculator ben je in de meeste gevallen NIET voordeliger uit. En in die specifieke situaties waar je wel een dubbeltje of twee voordeliger uit bent, kun je beter elders inkopen dan bij OP want daar ben je nog minder kwijt.

Als iemand kan bevestigen dat je per jaar betaald ipv kwartaal + (gedeeltelijke) overname zelf moet betalen, ben je ook niet voordeliger uit.

Mogelijk dat hun persbericht bij de verkeerde doelgroep zitten, bij SiteDeals komen meer mensen uit de doelgroep die hier blind voor gaan.

Boyke
13/08/10, 14:01
Als je maar een paar honderd domeinnamen hebt (van 220 tot 249 daargelaten), kan je toch aardig wat besparen.

dreamhost_nl
13/08/10, 15:18
Zoals al vermeld zijn er dan voordeligere en professionelere(?) partijen om naar over te stappen, die dit soort persberichten niet uit (hoeven) sturen.
Voordeliger is niet altijd een reden overigens. Er zijn al meerdere soortgelijke partijen over de kop gegaan en één keer een faillissement van de partij waar jij net bij zit meemaken is echt niet prettig. Ik wil niet zeggen dat OP op het randje van faillissement staat of zo, maar het in eigen handje hebben is m.i. een stuk prettiger dan die onzekerheid nog een keer te moeten meemaken voor die paar €urocent per domeinnaam.

jeffrey
14/08/10, 11:03
Als je maar een paar honderd domeinnamen hebt (van 220 tot 249 daargelaten), kan je toch aardig wat besparen.
Ja, maar hoeveel SIDN deelnemers zijn er die maar zo weinig domeinnamen hebben? En als die er al zijn zal het ze niet zo zeer om de kosten gaan maar om het directe afnemen denk ik.

Wij hebben bij de start ook domeinnamen afgenomen via een tussenpartij. Break-even point berekend en uiteindelijk naar SIDN gegaan al voor dat dit bereikt was omdat we gewoon liever rechtstreeks afnemen.

Ik geloof dit 'persbericht' niet en ben benieuwd naar de statistieken.

ResellerHosting
14/08/10, 14:40
En dan moet je ook nog de betalingskorting er van af halen indien van toepassing ;)

En de korting bij gebruik automatische incasso bij SIDN.

Trouwens kwam zojuist deze berekening tegen:



bij TransIP

Zelfs met 500 domeinnamen is het voordeliger je domeinnamen te beheren bij TransIP. Dit wordt in onderstaand rekenvoorbeeld duidelijk gemaakt.

* Kosten 500 domeinnamen SIDN TransIP
* Hardware voor 3 nameservers
Hardware
Afschrijving van de hardware over een tijdsbestek van 36 maanden.
:€645,- €0,-+
* Colocatie voor 3 nameservers:€1.620,- €0,-+
* Onderhoudskosten servers:€1.500,- €0,-+
* SIDN Lidmaatschap domeinnaam:€3.025,- €2.495,-+
* Totale kosten per jaar:€6.790,- €2.495,-+

Dus als je domeinnamen bij TransIP registreert, levert je dat een kostenbesparing op van € 8,59 per domeinnaam ten opzichte van een eigen SIDN lidmaatschap.

bron: https://www.transip.nl/g/whitelabel-resellers/


Wat ik mij afvraag of Openprovider en TransIP wel blij moeten zijn met de klanten die in hun misleiding trappen. Want dat zijn niet de meest "intelligente" mensen namelijk en qua support kosten die je uiteindelijk meer.

WebSpeciaal
14/08/10, 15:47
En de korting bij gebruik automatische incasso bij SIDN.

Dat is de betalingskorting.
Ik ben verder ook erg benieuwd naar de echte statistieken.

ResellerHosting
15/08/10, 16:44
http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/161901-ter-overnamen-aangeboden-openprovider-account.html

"Steeds meer partijen proberen van hun Openprovider account af te komen"

Spyder01
15/08/10, 18:55
En de korting bij gebruik automatische incasso bij SIDN.

Trouwens kwam zojuist deze berekening tegen:



Wat ik mij afvraag of Openprovider en TransIP wel blij moeten zijn met de klanten die in hun misleiding trappen. Want dat zijn niet de meest "intelligente" mensen namelijk en qua support kosten die je uiteindelijk meer.

TransIP neemt kosten voor hardware, onderhoud en spreiding mee in hun berekening. Voor een paar euro per VPS kun je al je nameservers gespreid hebben, dus heb je daar zelf geen hardwarekosten voor. Af en toe het nodige onderhoud e.d. aan de VPSen kost ook geen honderden euro's.


http://www.webhostingtalk.nl/domeinnamen-algemeen/161901-ter-overnamen-aangeboden-openprovider-account.html

"Steeds meer partijen proberen van hun Openprovider account af te komen"

Goed gevonden, uiteindelijk komt het namelijk exact op hetzelfde neer als dit bericht van OP.

Mikey
16/08/10, 10:10
Jemig, na de eerste pagina gelezen te hebben kan ik enkel concluderen dat de kinderen teveel tijd over hebben om tijdens de komkommer tijd helemaal los te gaan op iemand anders zijn post.... Hulde, hulde hulde :lovewht:

almar
16/08/10, 10:55
Ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven met zulke onzin 'persberichten'.

dreamhost_nl
16/08/10, 11:45
@Mikey: Ik vond de reacties anders zeer net. Nergens in dit topic wordt OP (of ieder ander) hier voor "kindereren" uitgemaakt, hetgeen jij nu wel doet.

martysmarty
16/08/10, 15:57
Tja. Als we alleen onze .nl namen zouden overzetten, zijn we bij OP duurder uit, zetten we alle domeinen over, zijn we goedkoper uit voor .nl domeinen. Maarja, de andere domeinen zijn dan weer duurder, dus dat helpt niks.

En zelfs als, dan deden we het nog niet. Liever direct bij SIDN. Zo moeilijk is/was EPP nou ook weer niet.

Dennis
16/08/10, 18:10
Er is natuurlijk ook een grote hoeveelheid SIDN-deelnemers, die helemaal niet webhosting als primaire business heeft. Dit zijn dan ook vaak deelnemers, die minder dan 100 domeinen hebben en dus wel kunnen besparen op domeinkosten. Daarbij willen veel bedrijven hun webhosting/domeinregistraties ook graag uitbesteden, omdat dit niet hun core-business is.

Daarbij las ik vandaag op ispam dat het aantal deelnemers van 2100 naar 1800 is gegaan. Goede kans dat het gewoon waar is en al tientallen SIDN-deelnemers dit jaar zijn overgenomen.

Nu begrijp ik wel dat het artikel een wc-eend gehalte heeft, maar ik vind dat de meesten hier, wel goedkoop proberen te scoren tegenover de eigen concurrentie.

chielsen
16/08/10, 19:13
Als ze het nou wat beter hadden verpakt (bijvoorbeeld met cijfers) dan waren er niet zoveel reactie geweest denk ik.
En ja die prijzen zijn nou nog niet echt laag he, als bijv met oxxa vergelijkt.

DeziWeb
18/08/10, 12:19
maar ik vind dat de meesten hier, wel goedkoop proberen te scoren tegenover de eigen concurrentie.


Goedkoop? Het is net zo chique als dit zogenaamde pers bericht.